https://gateway.trip.ir/api/

بهترین غذاهای بلغارستان

به روز رسانی: 24 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

بهترین غذاهای بلغارستان

اگر قصد دارید برای تعطیلات به بلغارستان سفر کنید، چند چیز را به خاطر بسپارید. بلغارها دوست دارند با خانواده خود تفریح کنند، از گردشگران استقبال کنند، برای آن ها غذا سرو کنند و با آنها در مورد زندگی و فرهنگشان صحبت کنند. 
بخش بزرگی از این پیوند در طول وعده های غذایی اتفاق می افتد. غذاهای بلغاری، نوشیدنی های سنتی و پنیر بلغاری، همگی مهمان نوازی عالی و محیط اطراف را تحسین می کنند. 
غذاهای بلغاری خوشمزه، تازه و دلچسب است. بلغارستان به خاطر سبزیجات و لبنیات مرغوب و انواع ادویه های ملایم معروف است. 
گوشت خوک و مرغ رایج ترین شکل های گوشت هستند. غذاهای دریایی، ماهی و گوشت گوساله نیز محبوب هستند و گوشت بره جایگاه سنتی خاصی در آشپزی بلغاری دارد.
اگر غذاهای ترکی و یونانی خورده اید، متوجه می شوید که آنها شباهت هایی با غذاهای سنتی بلغاری دارند. چیزی که غذاهای بلغاری را منحصر به فرد می کند، تعادل زیبای بین گوشت، ماست، پنیر و سبزیجات است که برای آب و هوای بلغارستان کاملاً می سازد. 
اگر کنجکاو هستید که در مورد غذاهای بلغاری بدانید، ما در این مقاله شما را با غذاهای معروف بلغارستان آشنا می کنیم پس با ما همراه شوید. 

پیش غذاهای بلغارستان

پیش غذاهای بلغارستان

پیش غذاهای بلغارستان

لیست خود را با پیش غذاهای خوشمزه در کشور بلغارستان شروع می کنیم:

بانیتزا

این شیرینی سنتی بلغاری چیزی است که هنگام بازدید از بلغارستان در سراسر کشور پیدا خواهید کرد. در نانوایی ها، کافی شاپ ها، غذاخوری ها این شیرینی کره ای و پنیری است.

لوکانکا

اگر در بلغارستان به دنبال یک میان وعده یا پیش غذا هستید، بهترین گزینه این است که یک رول  لوکانکا بردارید. لوکانکا به عنوان یک میان وعده عالی است، برای خوردن با سبزیجات یا با پنیر در کنار نوشیدنی است سالامی ترکیبی از گوشت و چربی است که با ادویه جات و گیاهان دارویی آماده می شود.

سوپ شکمبه

بلغاری ها سوپ و سالاد را بسیار دوست دارند. شِکِمبه یک سوپ سنتی بلغاری است که از ترب تهیه می شود. اگر به یک کتاب آشپزی بلغاری نگاه کنید، به احتمال زیاد «شکمبه» یکی از اولین دستورهایی است که با آن مواجه می شوید. 
این نوع سوپ در سطح ملی شناخته شده است، و از چنبره مخاط ضخیم معده که در حیوانات مختلف مزرعه مانند گاو یا گوسفند یافت می شود استفاده شده است. سوپ را داغ سرو می کنند و ادویه آن با فلفل تند، سیر و سرکه بسیار رایج است. این سوپ اغلب با نان سیر سرو می شود.

سوپ خیار 

سوپ خیار یک پیش غذای تازه برای کشور بلغارستان است که همیشه در شروع هر وعده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. افسانه ها حاکی از آن است که دستور پخت سوپ از یونانی ها دزدیده شده و پس از افزودن کمی آب توسط بلغارها تصاحب شده است. 
این سوپ فوق العاده حاوی خیار، ماست، سیر، شوید و آب است. به نوعی مانند یک نسخه آبکی از دیپ فینگر فود سنتی و فوق العاده با طراوت است. 

میان وعده های بلغارستان

اگر می خواهید یک میان وعده ی سبک و خوشمزه را امتحان کنید، ما به شما غذاهای میان وعده در کشور بلغارستان را پیشنهاد می کنیم.

سالاد شاپسکا 

این سالاد رایج ترین و سنتی ترین سالاد در بلغارستان است. نسخه اصلی آن ترکیبی از خیار، گوجه فرنگی و پنیر سفید است، و گاهی با فلفل و پیاز است.
این سالاد خیلی راحت درست میشه اما خیلی خوشمزه است. شما مقداری سبزیجات تازه بریده شده بردارید، آنها را مخلوط کنید و پنیر سفید بلغاری معروف را روی آن اضافه کنید.
شما می توانید نسخه هایی از این سالاد را پیدا کنید که از پنیر رنده شده یا له شده استفاده می کنند، اما بافت پنیر برای طعم کلی آن مهم نیست.
سالاد شوپسکا یک میان وعده ی غذایی صد ساله از سال 1950 است. جالب اینجاست که برجسته ترین رنگ سالاد شوپسکا سفید (پنیر)، سبز (خیاری) و قرمز (گوجه فرنگی و فلفل) است که کاملاً با رنگ های پرچم ملی بلغارستان مطابقت دارد. 

لیوتنیتسا

لیوتنیتسا یک غذای بلغاری است که از فلفل و گوجه فرنگی تهیه می شود. می ‌توانید از آن به عنوان کنار غذای اصلی استفاده کنید یا آن را به تنهایی بخورید. لیوتنیتسا یکی از معروف ترین غذاهای بلغاری است. جالب اینجاست که در هر سوپرمارکت و فروشگاهی فروخته می شود.

پتاتنیک 

این میان وعده ی غذایی را می توان در منطقه کوه های رودوف پیدا کرد. مانند اکثر وعده های غذایی در بلغارستان، این یک ترکیب ساده اما خوشمزه است که می توان آن را به روش های مختلفی مانند سیب زمینی یا پنیر سفید درست کرد.
ریشه نام این غذا از کلمه سیب زمینی گرفته شده است. پاتاتنیک را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد می توان آن را پخته، سرخ کرده یا آب پز کرد. روش کلاسیک درست کردن آن فقط با سیب زمینی، پنیر سفید، یک تخم مرغ، پیاز، نمک، فلفل، نعناع تازه و چربی است. 

غذاهای اصلی و سنتی بلغارستان

غذاهای اصلی و سنتی بلغارستان

غذاهای اصلی و سنتی بلغارستان

غذاهای سنتی بلغارستان که همواره بلغارها از آن میل می کنند جزو بهترین غذاهای این کشور زیبا می باشند.

مشانا اسکارا 

مشانا اسکارا جزو محبوب ترین غذاهای بلغاری است، به خصوص اگر عاشق گوشت هستید. گریل مخلوط شامل کباب کلاسیک و گوشت‌ های دیگری مانند سیخ‌ های گوشت خوک و یک استیک گوشت خوک است.

گیووچ

گیووچ خورشتی است، که حاوی گوشت گاو، قارچ، فلفل و پیاز است. این خورشت را می پزند و بعد از رنده شدن مقداری کشکاوال سنتی (پنیر زرد بلغاری) روی آن می ریزند.

موساکا

به احتمال زیاد، موساکا را در رستوران های سراسر جهان دیده و خورده اید. زمانی که امپراتوری عثمانی تقریباً 500 سال در بلغارستان حکومت کرد، این غذا از خاورمیانه به بلغارستان راه یافته است.
این غذا در انواع مختلف در سراسر کشور بلغارستان وجود دارد. نسخه بلغاری شامل سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت خوک چرخ شده است و مورد علاقه مردان بلغاری است که در میان آنها یک شوخی رایج است که آنها نمی توانند با زنی که قادر به پختن موساکا کامل نیست ازدواج کنند.
می توان آن را با ماست سرو کرد که قبل از شروع به خوردن با موساکا مخلوط می شود. این یک غذای اصلی عالی است که باید در سفر بعدی خود به بلغارستان امتحان کنید.

کباپچه

کبابچه غذای محلی کشور بلغارستان است، که از یک تکه گوشت چرخ کرده کبابی درست شده که از نظر شکل و اندازه، البته نه از نظر محتویات، با یک هات داگ قابل مقایسه است. 
به طور معمولی این کبابچه دارای ادویه هایی مانند فلفل سیاه و زیره است، کباپچه از گوشت چرخ کرده، ادویه جات و سبزی به شکل رول درازی شبیه سوسیس درست می شود. آنها معمولاً در یک ظرف با سیب زمینی سرخ کرده، سالاد یا لیوتنیتسا سرو می شود.

کوفته بلغاری

کوفته بلغاری یک کوفته معمولی نیست در واقع رقیب کباپچه اساساً همان گوشت با شکلی متفاوت است. مانند کباپچه، ترکیبی از گوشت خوک چرب و چرخ کرده گاو است.

سارمی 

سارمی یک غذای کاملا رایج در بلغارستان است. آنها را می توان به روش های مختلفی درست کرد، اما روش اصلی تهیه آنها با برگ کلم یا برگ درخت انگور است.
این غذا با برنج و گوشت خوک خرد شده به قطعات کوچک درست می شود. می توانید هر ترکیبی از برنج، گوشت و سبزیجات را که ترجیح می دهید به آن اضافه کنید. معمولاً در تابستان سامی با برگ درخت انگور و در زمستان با برگ کلم درست می شود.

پای خوک النا 

پای النا گوشت خوک یک غذای لذیذ گوشتی است که از گوشت خوک تهیه می شود. نام آن به این دلیل است که اولین بار در شهر النا و کوه النا بالکان درست شده است.
از پای خوک شور، خشک و گاهی دودی تهیه می شود و برای تهیه ژامبون قابل مصرف در تابستان استفاده می شود. پس از آماده شدن، می توان پا را به قطعات کوچکتر برش داد و با ادویه جات ترشی جات و فلفل میل کنید.

کاپاما 

این غذا را تقریباً در هر رستورانی که غذاهای سنتی بلغاری سرو می کنند، یافت می شود. مردم بلغارستان معمولاً این غذا را در نزدیکی شب کریسمس یا سال نو در خانه تهیه می کنند.
این غذا ترکیبی عالی از انواع گوشت و ادویه است. از سوسیس، مرغ، گوساله، خرگوش و انواع دیگر گوشت تشکیل شده است که روی آتش آرام به مدت 4 تا 5 ساعت پخته می شود و با ادویه های مختلف مانند فلفل قرمز و سیاه و برگ بو چاشنی می شود.

چوشکا بیورک 

یک غذای بلغاری عالی برای گیاهخواران است، که  از فلفل سرخ شده با تخم مرغ و پنیر سفید درست شده است. معمولاً به عنوان غذای اصلی سرو می شود، اما می توان آن را به عنوان میان وعده نیز استفاده کرد.
معمولاً برای تهیه این غذا از فلفل قرمز بلند استفاده می شود که در یک تابه چدنی سرو می شود و در یک سس گوجه فرنگی خوشمزه در آن وجود دارد. یک نسخه غیر گیاهی نیز وجود دارد که فلفل های معمولی را با گوشت چرخ کرده و گاهی برنج می توان سرو کرد.

دسر بلغاری

علاوه بر غذاهای بلغاری دسرهای این کشور نیز بسیار محبوب می باشند، یکی از محبوب ترین دسر های بلغاری لیوتیتسا است. این شیرینی را می توان در هر جایی یافت در کافه ها، نانوایی ها، مغازه های کوچک می توان تهیه کرد. اصلی ترین و رایج ترین نسخه بانیتسا با پنیر فتا سفید درست می شود. بانیتسا را می توان با مواد پرکننده مختلف مانند پیاز، کلم، اسفناج، قارچ یا کدو تنبل پر کرد. 

پنیر های معروف بلغارستان

پنیر های معروف بلغارستان

پنیر های معروف بلغارستان

یکی از معروف ترین چیزهایی که گردشگران دوست دارند همیشه آن را امتحان کنند، پنیرهای بلغارستان است.

کشکاول پنیر بلغاری

کشکاوال پنیر زرد معمولی بلغارستان است. معمولا از شیر گاو، شیر گوسفند یا مخلوطی از این دو تهیه می شود. بلغاری ها از کشکاوال برای تهیه شیرینی های سنتی و غذاهای اصلی استفاده می کنند، همچنین از کشکاوال به عنوان جایگزین محبوب پنیر در غذاهایی مانند پیتزا استفاده می کنند.

سیرن

این پنیر سفید بلغاری نوعی پنیر فتا است و بلغارستان تنها کشور تولید کننده آن است.

چکیده مطلب

غذاهای بلغاری شبیه به غذاهای کشورهای بالکان، همچنین ترکیه و یونان است. بسیاری از غذاهای اصلی بلغاری را در ترکیه، یونان یا صربستان نیز می ‌بینید، لیکن در بلغارستان هر کدام از آن‌ها طعم محلی خاص خود را دارد.
غذاهای سنتی بلغارستان بیشتر به خاطر انواع پنیر، ماست و سبزیجات با کیفیت معروف هستند. این غذاهای دلچسب  معمولا حاوی انواع ادویه های خوش طعم با رایج ترین گوشت ها گوشت خوک، بره و مرغ است.
خورشت های سبزیجات و گوشت، سالاد ها، میان وعده های غذایی در کشور بلغارستان بسیار محبوب هستند، به خصوص در فصل زمستان که دمای هوا به زیر صفر می رسد و برف عمیقی کشور را می پوشاند. 
برای گرم نگه داشتن سوپ ‌های گیاهی و گوشتی اغلب پخته می ‌شوند و یک تخم ‌مرغ نیز در آن‌ ها مخلوط می ‌شود تا طعم آن‌ ها بیشتر شود. 
ترشی ها، خوراکی ها و کلم ترش معمولا در کنار غذاهای بلغارستان به عنوان مکمل ناهار و شام میل می شود و معمولاً با هر وعده غذایی یک تکه نان ضخیم نیز سرو می شود.

سوالات متداول درباره ی بهترین غذاهای بلغارستان

غذاهای بلغارستان به چه چیزهایی معروف است ؟

بلغارستان به خاطر سبزیجات و لبنیات مرغوب و انواع ادویه های معروف است. 

معروف ترین غذای سنتی بلغارستان کدام است ؟

کبابچه معروف ترین غذای سنتی کشور بلغارستان است، که از یک تکه گوشت چرخ کرده کبابی درست شده است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc