https://gateway.trip.ir/api/

18 تا از جاهای دیدنی کوش آداسی که باید ببینید

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی (یا قوش آداسی) یکی از شهرهای غربی ترکیه و از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران ایرانی است. جاهای دیدنی کوش آداسی شامل جاذبه‌های گردشگری متنوعی می‌شود و از معروف‌ترین اماکن تاریخی تا مفرح‌ترین مناطق طبیعی را در بر می‌گیرد. نام این شهر از نام پرنده‌ای به نام قوش گرفته شده؛ بنابراین کوش آداسی را می‌توان به معنای جزیره پرنده دانست.

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که کوش آداسی برخلاف نامی که دارد، جزیره نیست؛ بلکه شهری ساحلی است که در نزدیکی دریای اژه قرار گرفته است. اما به دلیل نزدیکی به جزیره معروف یونانیان، جزیره ساموس، از جذابیت بالایی برخوردار است و نه‌فقط جاهای دیدنی تاریخی، بلکه تفریحات آبی و ساحلی بسیاری را هم به گردشگران خود عرضه می‌کند. اگر قصد سفر به این منطقه دیدنی در شمال غرب استان آیدین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا با اماکن دیدنی کوش آداسی بیشتر آشنا شوید.

بهترین جاهای طبیعی کوش آداسی

بسیاری از افراد عاشق جاهای طبیعی مانند جنگل، کوهستان و ساحل هستند و با بودن در طبیعت، آرامش می‌گیرند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید و قصد سفر با تور ترکیه را دارید، باید بدانید که کوش آداسی مقصدی زیبا برای شما است. در ادامه، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی را معرفی خواهیم کرد که جزء جاذبه‌‌های گردشگری طبیعی آن به شمار می‌روند.

1) ساحل پاموکاک

اگر می خواهید نمایی زیبا از دریای اژه را ببینید، ساحل پاموکاک را فراموش نکنید. این ساحل که با نام Pamucak Beach نیز شناخته می‌شود، یکی از مناطق دیدنی کوش آداسی است که نباید از دست داد؛ چرا که بهترین مکان برای شنا و آب‌تنی، به‌خصوص در روزهای داغ تابستان است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر در تابستان به کوش آداسی سفر می‌کنید، برای رفتن به ساحل پاموکاک روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. چون در روزهای آخر هفته به‌شدت شلوغ است و لذتی نخواهید برد. اما اگر در اواخر زمستان یا اوایل بهار به این شهر سفر کردید، می‌توانید از فلامینگوهای زیبایی که از نقاط دیگر به ساحل پاموکاک مهاجرت کرده‌اند هم بازدید کنید.

بهترین جاهای تاریخی کوش آداسی

تصویری از قصر پنبه کوش آداسی

2) شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک (Dilek National Park) منطقه‌ای به مساحت 27500 هکتار در جنوب کوش آداسی است. این منطقه، کوهی باشکوه و ساحلی زیبا را در بر گرفته که از بهترین سواحل کوش آداسی است و مناظر خیره‌کننده‌ای را پیش چشم گردشگران می‌گشاید. جنوب پارک نیز به لطف رودخانه بویوک مندرس، منظره بسیار شگفت‌انگیزی دارد.
اصلی‌ترین دلیلی که این شبه جزیره را به یکی از جاهای دیدنی در کوش آداسی تبدیل کرده، پارکی به نام پارک ملی دلتا است. در این پارک می‌توانید انواع جانوران و پوشش گیاهی متنوع آن را تماشا کنید. قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید این منطقه 800 گونه گیاهی مختلف دارد و مکانی برای زندگی شغال‌ها، کفتارها و سیاهگوش‌ها محسوب می‌شود.

3) جزیره کبوتر 

درست در نزدیکی بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول 350 متر وجود دارد که به جزیره کوچک کبوتر منتهی می ‌شود؛ جایی که بقایای قلعه‌ای بیزانسی از قرن سیزدهم میلادی، روی صخره‌‌ای قرار گرفته است. این قلعه در دوران عثمانی، پاتوق دزدان دریایی محلی بود؛ اما امروزه به مقصدی دوست‌داشتنی برای گردشگرانی تبدیل شده است که دوست دارند پس از قدم زدن کنار دریا، در جایی دنج بنشینند و به سکوت و زیبایی غروب دریا چشم بدوزند. با قدم زدن در جزیره کبوتر، از میان درختانی مانند کاج و گیاهانی حفاظت‌شده مانند گل‌های بومی کوش آداسی عبور کنید.

4) ساحل بانوان 

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی ساحل بانوان یا Kadinlar Plaji است. این ساحل که در فاصلۀ 2 کیلومتری شهر قرار دارد، محبوب‌ترین نوار شنی این منطقه است که فقط برای تفریح زنان در نظر گرفته شده است. تفریحات آبی متنوع، کافه‌های فراوان و فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات در این ساحل وجود دارد. همچنین اگر در تابستان سفر می‌کنید، می‌توانید گل‌های رنگارنگی را ببینید که زیبایی ساحل را دوچندان می‌کنند. ساحل بانوان کوش آداسی نیز مانند ساحل پاموکاک در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ خواهد شد. بنابراین بهتر است برای ابتدا یا اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید.

اماکن دیدنی کوش آداسی

نمایی از جزیره کوش آداسی

5) قصر پنبه‌ای

در غرب استان آیدین و در فاصله 180 کیلومتری کوش آداسی، منطقه‌ای به نامPamukkale  وجود دارد که به قصر پنبه‌ای ترجمه می‌شود. اگر به این جای دیدنی کوش آداسی با عکس نگاه کنید، لایه‌های یخی و برفی قطب جنوب را تصور خواهید کرد. در حالی که پاموک کاله از لایه‌های آهکی ساخته شده است.
گفته می‌شود که حدود 400 سال پیش زلزله‌ای در ترکیه آمده که در اثر آن، لایه‌های پوستۀ زمین جابه‌جا شده و آب‌های زیرزمینی و لایه‌های آهکی زیر پوسته به سطح آمده‌اند. همین موضوع باعث شده چشمه‌های آب گرم فراوانی در این منطقه وجود داشته باشد؛ به طوری که دمای آن‌ها گاهی تا 100 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگرچه دمای بالای آب چشمه‌ها اجازه نمی‌دهد در آن‌ها شنا کنید، اما این آب خاصیت درمانی بالایی دارد و برای درمان بیماری‌های پوستی، گوارشی و عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین دلایل، قصر پنبه‌ای را به بهترین جای دیدنی کوش آداسی در زمستان تبدیل کرده است.

بهترین جاهای تاریخی کوش آداسی

شهر کوش آداسی، یکی از باستانی‌ترین شهرهای ترکیه است که تاریخ آن، به دوران باستان برمی‌گردد. نخستین ساکنان آن نیز قبیله‌ای به نام لیدیه بودند که پیش از یونانیان در این منطقه زندگی می‌کردند. البته ردپایی از تاریخ باستان ایران نیز در کوش آداسی یافت می‌شود؛ چرا که در قرن ششم پیش از میلاد، این شهر به دست ایرانیان فتح، و به بندری مهم و مرکز تجاری منطقه خاور میانه تبدیل شد.
با این وصف، خوش به حال شما اگر که عاشق تاریخ هستید و قصد سفر به این شهر را دارید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مراکز دیدنی کوش آداسی را معرفی خواهیم کرد که سابقه‌ای تاریخی و طولانی دارند.

1) شهر باستانی اِفِسوس (Ephesus)

شهر باستانی افسوس، شهری بزرگ و زیبا، به جا مانده از تمدن یونانیان است که در فاصله 2.5 کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد. برای طی کردن این مسیر با اتومبیل فقط به 6 دقیقه زمان نیاز دارید. افسوس نزدیک به 3 هزار سال پیش به دست یونانیان ساخته شد و اکنون، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی است. جمعیت این شهر در دوران شکوفایی خود، به 250 هزار نفر می‌رسید و از آنجایی که بندری مهم را در خود جای داده بود، مرکز تجاری مهمی به شمار می‌رفته است.

به جز این، معبد آرتمیس (الهه‌ای یونانی) نیز در این منطقه قرار دارد. به همین دلیل شهر باستانی افسوس، نه‌تنها از نظر معماری مهم است، بلکه از نظر مذهبی نیز اهمیت زیادی داشته است. این شهر در دوره‌ای 1300 ساله، از رونق خوبی برخوردار بوده و حتی قبل از فروپاشی و در دوره بیزانس، به پایتخت آسیای صغیر تبدیل شد. درست است که قسمت بزرگی از آن ویران شده، اما هنوز به قدری جای دیدنی دارد که اشتیاق شما را برای قدم زدن در خیابان‌‌های طویل و بناهای ستون‌دارش خیره کند. بله، درست است! شهر باستانی افسوس بناهایی بزرگ و دیدنی زیادی را در دل خود نگه داشته که از آن جمله می‌توان به کتابخانه سلسوس، معبد هادریان و سالن تئاتری با ظرفیت ۲۵ هزار نفر اشاره کرد.

2) موزه باستان شناسی اِفِسوس

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی، اکتشافات باستان‌شناسی از شهر افسوس و مناطق اطراف آن به موزه بریتانیا و موزه‌ای در وین منتقل شد. اما زمانی که دولت ترکیه قانونی را برای جلوگیری از سرقت و انتقال آثار باستانی به کشورهای خارجی تصویب کرد، موزه باستان‌شناسی افسوس تاسیس شد.

امروزه این موزه میزبان هزاران اثر و مجسمه از تمدن‌های عثمانی تا میسِنیان است. این اقلام در 9 اتاق جداگانه نگهداری می‌ شوند که هر کدام دسته‌ای متفاوت از آثار را در خود جای داده‌‌اند. یکی از لذت‌های گردشگران تاریخ‌دوست، بازدید از این موزه و تماشای سکه‌های باستانی، بناهای تاریخی، مجسمه‌‌ها، ظروف، تابوت‌‌ها و دیگر اشیای باستانی است.

3) خانه مریم مقدس؛ کلیسایی دوهزارساله

خانه مریم مقدس که با نام مریمانا نیز شناخته می شود، یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی است که برای مسیحیان سراسر جهان، اهمیت ویژه‌ای دارد. اعتقاد بر این است که پس از اینکه عیسی، مادرش مریم را به یوحنا سپرد، آن دو به شهر باستانی افسوس نقل مکان کردند.
خانه مریم باکره در سال 1891 بر اساس رؤیاهای راهبه‌ای آلمانی به نام آن کاترین امریش کشف شد. این خانه در آن زمان کلیسای کوچکی بود که حدود 2 هزار سال قدمت داشت. در خانه مریم مقدس، دیواری به نام دیوار آرزو نیز وجود دارد. بازدیدکنندگان حاجات و خواسته‌های خود را روی نوارهای کاغذی یا پارچه‌ای می‌نویسند و روی این دیوار نصب می‌کنند.

4) روستای شیرینجه؛ محل اقامت یونانیان

در هشت کیلومتری مرکز سلجوق، یکی از روستاهای دیدنی کوشی آداسی قرار دارد که توسط درختانی سرسبز احاطه شده است. این روستا محل زندگی یونانیان ترکیه بوده که تا سال 1923 و پایان جنگ ترکیه و یونان، در این منطقه سکونت داشتند. اما پس از پایان جنگ و طبق قراردادی که بین این دو کشور بسته شد، یونانیان مسیحی به کشور خود بازگشته و ترک‌های مسلمان از یونان به این منطقه مهاجرت کردند. هنوز می‌توان بقایای قنات‌هایی را که آب شهر افسوس را تامین می‌کرده‌اند، در این منطقه دید.

شیرینجه (یا سیرینسه) امروزه با خانه‌‌هایی جذاب به سبک یونانی و کوچه‌‌های سنگ‌‌فرش ‌شده‌اش در دامنه تپه مشخص می‌‌شود. اگر با تور نوروز کوش آداسی به این شهر سفر کنید، می‌توانید از قدم زدن در هوای ایده‌آل این روستا لذت ببرید و به تماشای خانه‌های سفید، باغ‌های انگور و هلو و درختان سرو آن مشغول شوید.

تور کوش آداسی

نمایی از روستای شیرینجه ترکیه

5) کلیسای سنت جان ترکیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه کلیسای تاریخی سنت جان است که در فاصلۀ 3.5 کیلومتری شهر باستانی اِفِسوس، در دامنه تپه Ayasoluk قرار دارد. این کلیسا به افتخار جانِ مقدس، از حواریون حضرت عیسی ساخته شد و گمان می‌شود که مقبرۀ او نیز در زیر همین بنا باشد.

کلیسای سنت جان در قرن ششم میلادی توسط ژوستینیانوس، امپراطور روم شرقی ساخته شد. زیربنای این عبادتگاه به حدی وسیع بوده که تمام وسعت تپه ایاسلوک را اشغال کرده و یکی از بزرگترین کلیساهای امپراتوری بیزانس به شمار می‌رفته است. تزئینات داخل کلیسا بسیار زیبا و چشمگیر است و سقف باشکوه آن با شش گنبد پوشیده شده است. این کلیسا در سال 1130 م. و پس از تصرف افسوس به دست سلجوقیان به مسجد تبدیل شد.

6) مسجد عیسی بیگ

در 19 کیلومتری شمال شرق کوش آداسی، مسجدی تاریخی قرار دارد که به احترام حاکم سلجوقی، آیدین اوغلو عیسی بیگ، مسجد عیسی بیگ نام‌گذاری شده است. این مسجد در سال 1375 میلادی، توسط معمار مشهوری به نام علی بن مشیمیش الدمیشکی ساخته شد. مسجد عیسی بی، از طریق یک ورودی اصلی با تزئینات فراوان، وارد حیاط طاقداری شده و به نمازخانه‌ای دو گنبدی منتهی می‌شود.

مصالحی که برای این بنا استفاده شده، سنگ‌های بزرگ گرانیتی و سیاهی هستند که از حمام‌های روم باستان بازیافت شده است. برای بازدید از این مسجد می‌توانید در ساعات غیرشرعی به خیابان سنت جان مراجعه کنید. . فقط حواستان باشد که برای ورود به مساجد ترکیه، باید شانه و زانوهای خود را بپوشانید و اگر خانم هستید، روسری بر سر داشته باشید.

7) پرین

شهر باستانی هلنیستیک پرین (Priene) یکی از اماکن دیدنی کوش آداسی ترکیه است که در 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به رودخانه معروف مایندر، یکی از مراکز تجاری مهم دنیای باستان به شمار می‌رفته که پس از خشک شدن رود، به طور کامل از بین رفت و امروزه، تنها ویرانه‌هایی از آن باقی است. این شهر باستانی، جاذبه‌های تاریخی متعددی را در خود جای داده و از تاریخ هزاران ساله یونان سخن می‌گوید. برای مثال، معبد آتنا (خدای جنگ و خرد یونان) و آمفی‌تئاتر 6500 نفری پرینه، از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی هستند.

برای این سفر، باید با بلیط هواپیما ازمیر به فرودگاه ازمیر رفته و از آنجا، با اتوبوس به کوش آداسی بروید. اما پیشنهاد ما این است که حتما یک روز کامل خود را برای بازدید از شهر تاریخی پرین خالی بگذارید.

بهترین جاهای تفریحی کوش آداسی

کوش آداسی شهری ساحلی است و با تفریحات آبی متنوعی که دارد، می‌تواند بهترین مکان برای سفر در تابستان باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر و با استقبال مسافران، پارک‌های آبی متعددی در این شهر ساخته شده و امکان تفریحات آبی به طور گسترده برای گردشگران فراهم شده است. البته هتل‌های یوآل معمولا استخر و پارک آبی دارند؛ اما اگر هتل شما این امکان را نداشته باشد، می‌توانید به یکی از پارک‌های آبی زیر مراجعه کنید و روزی مفرح و پرخاطره را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

1) پارک آبی آدالند

یکی از معروف‌ترین و مجهزترین مراکز تفریحی کوش آداسی پارک آبی Adaland است که در شمال شهر قرار دارد. شما می‌توانید در عرض 10 دقیقه از مرکز شهر به این پارک آبی برسید. در این پارک علاوه بر استخری بزرگ برای شنا که به آکوا پارک معروف است، پارکی برای دلفین‌ها هم وجود دارد که می‌توانید از طریق آن رقص دلفین‌ها را تماشا کنید یا حتی در کنار آن‌ها شنا کنید!!

توجه داشته باشید که برای ورود به پارم آبی آدالند کوش آداسی و استفاده از جکوزی، ساحل مصنوعی، قایق‌سواری یا رستوران‌ها و کافه‌های آن، فقط از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر فرصت دارید.

2) پارک آبی آتلانتیس آکوا

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی Atlantis Aqua است که گزینه خوبی برای تفریح شما و فرزندانتان محسوب می‌شود. این پارک تفریحی اگرچه به بزرگی آدالند نیست، اما در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و شهرت زیادی به دست آورده است. سومین پارک آبی کوش اداسی هم فضای خوبی برای شنا یا آفتاب گرفتن را در اختیارتان قرار می‌دهد و هم با داشتن زمین‌های والیبال، بستکبال و تنیس روی میز، شما را از هر مرکز تفریحی دیگری بی‌نیاز می‌کند. فقط حواستان باشد که برای استفاده از امکانات آتلانتیس آکوا، از ساعت 9 صبح تا 5.5 بعدازظهر فرصت دارید.

3) پارک آبی آکوا فانتزی

Aqua Fantasy نام یکی از بهترین هتل های کوش آداسی است که پارک آبی بسیار مجهز و مفرحی دارد. البته خوشبختانه استفاده از این پارک برای عموم افراد نیز امکان‌پذیر است. سرسره‌های بلند، گرداب سوپرکمبو، پیچ تند، والیبال آبی و بسیاری از تفریحات آبی دیگر را می‌توانید در این پارک آبی تجربه کنید. اما بهترین بخش آن، رودخانه‌ای مصنوعی است که با سرعت آرامی در اطراف استخر جریان دارد. تیوب‌سواری روی این رودخانه آرام و لذت بردن از مناظر اطراف در حالی که لیوانی نوشیدنی خنک به دست دارید، همه آن چه را که از یک تعطیلات می‌خواهید به شما تقدیم خواهد کرد.

جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه

نمایی از پارک آبی آکوا فانتزی 

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

اگرچه کوش آداسی شهری سرسبز و دیدنی با اماکن تاریخی بی‌شماری است، اما دیدن و خرید کردن از مراکز خرید آن نیز خالی از لذت نیست. در ادامه برخی از معروف‌ترین و بهترین بازارهای کوش آداسی را معرفی خواهیم کرد.

1) بازار بزرگ کوش آداسی

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه بازار بزرگ آن است. این بازار با بیش از 5000 فروشگاه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر است. اگر قصد خرید پوشاک، جواهرات، تابلو، ظروف سنتی و حتی ادویه و مواد غذایی بومی ترکیه را دارید، می‌توانید هر روز از هفته، از ساعت 9 صبح به بازار بزرگ کوش آداسی بروید.

بازار بزرگ کوش آداسی ترکیه

تصویری از بازار بزرگ کوس آداسی

2) مرکز خرید آکدوگان

اگر دنبال مرکز خرید ارزان در کوش آداسی هستید، حتما به بازار آکدوگان این شهر سر بزنید. این مرکز خرید، بهترین مکان برای خرید پوشاک با قیمتی مناسب محسوب می‌شود. ضمن اینکه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی دارد که می‌توانید در کنار خریدی به‌صرفه، لذت چشیدن فنجانی چای در کنار باقلوا استانبولی را بچشید.

3) مرکز خرید اسکالانوا

اگر برای سفر به کوش آداسی در تابستان برنامه‌ریزی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به مرکز خرید Scala Nuova سر بزنید. این بازار نزدیک دریای اژه قرار دارد و بهترین مکان برای خرید کردن گردشگرانی است که به تماشای دریا و بندر می‌روند. در فصل تابستان، کافه‌های متعدد مرکز خرید اسکالانوا در فضای باز از مشتریان پذیرایی خواهند کرد. همچنین مکانی برای تفریح کودکان نیز وجود دارد که می‌توانید فرزندان خود را به آنجا سپرده و با خیال راحت خرید کنید. این بازار تا ساعت 11 شب باز است و فقط 5 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

برای کسانی که به دنبال سفری مفرح و آرامش‌بخش هستند، بهترین زمان سفر به کوشی آداسی فصل تابستان است. آب و هوای کوش آداسی در مردادماه بسیار گرم است و میانگین دمای آن به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ اما سواحل زیبا و تفریحات آبی این شهر، این گرما را به فرصتی برای لذت بردن و ریلکسیشن تبدیل می‌کند.

از طرفی، کوش آداسی در زمستان، یعنی در ماه‌های دی و بهمن بسیار سر و بارانی است. در این فصل میانگین دمای هوای این شهر به 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی متعدد و روستاهای سرسبز و دیدنی، این فصل از سال کوش آداسی هم دیدنی است. فقط کافی است تاریخ پاسپورت خود را چک کنید و با رزرو هتل ترکیه و اولین بلیط پرواز، چمدان خود را ببندید. شک نکنید سفری هیجان‌انگیز در انتظار شماست.

سخن آخر

کوش آداسی بسیار زیبا در غرب ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. این شهر با اماکن تاریخی متعدد و جاهای تفریحی بسیار، به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده و در سال‌های اخیر، میزبان تورهای گردشگری بسیاری از نقاط مختلف جهان بوده است.

اگرچه بخش بزرگی از لذت هر سفر به کشف و لحظه‌های پیش‌بینی‌نشدۀ آن است، اما اگر بدانید مقصدتان کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد، بهتر می‌توانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. به همین دلیل در این مطلب جاهای دیدنی کوش آداسی را معرفی کردیم. اما اگر پیش از این، با تور کوش آداسی به ترکیه سفر کرده‌اید و از اماکن دیدنی کوش آداسی بازدید داشته‌اید، لطفا نظر خود را برایمان بنویسید و از تجربه سفرتان برای دیگر خوانندگان مجله گردشگری تریپ بگویید.

سوالات متداول

1. کوش آداسی بهتره یا ازمیر؟

ترکیه کشوری مهم در خاورمیانه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، بخش بزرگی از تاریخ ایران و یونان باستان را به دوش می‌کشد. کوش آداسی نیز به دلیل نزدیکی به یونان، جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری دارد که بازدید از آن‌ها لذت‌بخش است. از طرفی ازمیر مرکز استان است و طبیعتا امکانات بیشتری دارد. اما اگر می‌خواهید این دو شهر را دقیق‌تر مقایسه کنید، می‌توانید مقاله ازمیر بهتر است یا کوش آداسی را مطالعه کنید. کوشی آداسی محبوب ترین بندر کشتی های کروز در دریای اژه ترکیه است.

2. بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به کوشی آداسی فصل تابستان است که می‌توانید از تفریحات آبی و سواحل آن لذت ببرید. 

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc