https://gateway.trip.ir/api/

شیراز مال کجاست؟ لذت تفریح و خرید در شیراز

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

شیراز مال

مرکز خرید شیراز مال یک مجتمع تجاری تفریحی در منطقه‌ای بسیار باصفا و خوش‌آب‌وهوا در شیراز است. در شهر زیبای حافظ مکان‌های تفریحی و گردشگری کمی وجود ندارد؛ اما اگر در یک عصر دل‌انگیز بهاری، دلتنگی و بی‌حوصلگی به سراغتان آمد و هیچ ایده‌ای برای گردش نداشتید، می‌توانید روی حال‌ خوب حضور در این مجموعه حساب کنید. اینکه مجتمع شیراز مال کجاست و چه امکانات تفریحی و رفاهی دارد، موضوعی است که در ادامه به بررسی جامع آن خواهیم پرداخت.

شیراز مال کجاست ؟

مرکز خرید شیراز مال یکی از تازه‌نفس‌ترین مجتمع‌های تجاری و تفریحی در منطقه شمال شیراز است که علی‌رغم قدمت بسیار کم، جایگاه محبوبی در قلب ساکنین این شهر دارد. این مجتمع تجاری در بلوار ستارخان واقع شده و چیزی حدود 42000 مترمربع زیربنا دارد. بد نیست بدانید که نیمی از مساحت کل این مجموعه به کاربری تجاری و نیم دیگر آن به فعالیت‌های هنری، تفریحی و فرهنگی اختصاص پیدا کرده است.

موقعیت جغرافیایی شیراز مال روی نقشه گوگل

تاریخچه ساخت مرکز خرید شیراز مال

ایده ساخت شیرازمال از جای خالی یک مجتمع تجاری وسیع، تمام‌عیار و بی‌رقیب در شهر شعروادب برگرفته شد. این مجموعه که از حیث وسعت و امکانات با معروف‌ترین مجتمع‌های تجاری پایتخت برابری می‌کند، با همکاری بخش خصوصی و شهرداری شیراز در سال 1400 افتتاح شد.

طبق روایت‌های نقل‌شده از سوی مدیرعامل شیرازمال، طراحی و اجرای این مجتمع تجاری با الهام از سبک معماری بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان صورت گرفته است. به همین دلیل اولین چیزی که در این مرکز خرید توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، نمای بیرونی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز آن است.

در یک نمای کلی، شیرازمال دو مکعب در حال چرخش ادغام‌شده در هم را نشان می‌دهد که هر دو، به نوعی بدنه اصلی این مجموعه هستند. نکته جالب در معماری این بنا، ساختار متفاوت به‌کاررفته در هر مکعب است؛ یکی از این مکعب‌ها متریالی آجری و دیگری جنسی کاملا شیشه‌ای دارد. ترکیب آجر و شیشه در نمای کلی این مجموعه می‌تواند تلفیقی از معماری قدیم و مدرن قلمداد شود؛ ضمن اینکه ساختار شیشه‌ای مجتمع در ترکیب با نورپردازی‌های شبانه، منظره‌ای تماشایی به شهر می‌دهد.

از دیگر نکات برجسته در معماری شیرازمال طراحی فضاهای نیمه‌باز در بدنه اصلی ساختمان است که سبب جذابیت بصری بیشتر آن می‌شود. نحوه چیدمان آجرها در کنار هم و اجرای رنگ‌بندی‌های متفاوت در طراحی داخلی مجموعه را می‌توان از دیگر فاکتورهای موثر در زیبایی هرچه‌بیشتر این مجموعه دانست. در وصف زیبایی‌های بی‌حدوحصر این مجتمع نیز باید از روف گاردن شیراز مال یا بام سبز آن یاد کنیم که دیدی پانورامایی از شهر شیراز را ارائه می‌کند.

بازی ها و تفریحات مجتمع تجاری شیراز مال

قبل از هر چیز باید بدانید که مجتمع شیرازمال تنها یک مرکز خرید لوکس و مدرن نیست. این مجموعه، که نیمی از مساحت آن به طراحی فضاهای فرهنگی اختصاص دارد، گنجینه‌ای کامل از فعالیت‌های شاد و سرگرم‌کننده را در دل خود جای داده است. بنابراین با گشت‌وگذار در آن می‌توانید مفیدترین و لذت‌بخش‌ترین اوقات فراغت‌تان را سپری کنید.

سینما شیراز مال

بسیاری از افراد روحیه فیلم‌بازی قهارانه‌ای دارند؛ به‌گونه‌ای که از هر فرصتی برای تماشای محبوب‌ترین و جدیدترین فیلم‌ها استفاده می‌کنند. بی‌تردید بالاترین لذت دنیا برای این گروه از افراد تماشا کردن فیلم در سالنی مجهز به تکنولوژی و تجهیزات صوتی و تصویری است.

خبر خوب اینکه این فرصت برای هواخواهان دنیای سینما در پردیس سینمایی شیراز مال کاملا مهیا شده است. این قسمت که در طبقه دوم این مجتمع قرار دارد، داری 4 سالن مجزا با پیشرفته‌ترین امکانات است. سالن قرمز شیراز مال (یا سالن VIP) با 18 صندلی، سالن آبی (یا سالن شماره یک) با 95 صندلی، سالن سبز (یا سالن شماره دو) با 50 صندلی و سالن زرد (سالن شماره 3) با 70 صندلی چهار سالن مختلف پردیس سینمایی شیرازمال هستند.

  • شماره سینما شیراز مال: 07136470072

سینما شیراز مال

عکسی از سینما شیراز مال

    شهربازی شیراز مال

    در مجتمع تجاری تفریحی شیرازمال همه افراد در تمام رده‌های سنی اوقاتی بسیار مفرح و سرگرم‌کننده را سپری می‌کنند. یکی از بهترین بخش‌های تفریحی این مجموعه که کودکان و بزرگسالان در کنار هم قرار می‌گیرند، شهربازی آن است. در شهربازی سرپوشیده این مجتمع پکیجی کامل از متنوع‌ترین و مهیج‌ترین وسایل بازی وجود دارد.

    گیم کلاب شیراز مال

    نوجوانان نیز در دنیای شادی و سرگرمی شیرازمال، سهمی بسیار پررنگ دارند. گیم‌کلاب وسیع‌ترین بخش در این مجتمع محسوب می‌شود که با هدف ایجاد فضایی شاد و پویا برای نوجوانان طراحی شده است.

    گیم نت شیراز مال 2000 مترمربع زیربنا دارد و از دو بخش مجزا تحت عنوان «نووا کلاب» و کافه چارمان تشکیل می‌شود. در بخش نووا کلاب، نوجوانان می‌توانند تجربه جذاب شرکت در بازی‌های 4 نفره واقعیت مجازی یا شبیه‌سازی‌ را به خاطرات خوش خود اضافه کنند. کافه چارمان نیز محیطی بسیار لذت‌بخش برای تجربه انواع گیم، بازی‌های رومیزی و سرو متفاوت‌ترین غذاها و نوشیدنی‌هاست.

    خانه بازی شیراز مال

    در مرکز خرید شیرازمال این امکان برای والدین وجود دارد تا فرزند خردسال خود را به یک خانه بازی امن بسپارند و با خیالی آسوده به خرید بپردازند. خانه بازی این مجموعه که تحت عنوان «کیدزو پارک» هم شناخته می‌شود، محیطی امن و پویا برای ارتقای خلاقیت و ایجاد سرگرمی بیشتر کودکان است. در این مجموعه، کودکان تحت نظارت کامل مربی‌های کاربلد و باتجربه با سایر کودکان هم‌سن خود، بازی‌های آموزشی مختلف انجام می‌دهند.

    بیلیارد شیراز مال

    نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی سالن بیلیارد شیرازمال می‌رسد که با هدف رقم‌زدن اوقاتی دلچسب برای بزرگسالان فعالیت می‌کند. در سالن بیلیارد این مجموعه، کاربران می‌توانند به همراه دوستان یا اعضای خانواده خود لحظاتی دلنشین و آرام را سپری کنند. جالب است بدانید که در این سالن دوره‌های آموزشی بسیار متنوعی هم تحت نظارت اساتید بزرگ برگزار می‌شود. شرکت در این دوره‌ها، اسباب آمادگی بیشتر افراد را برای حضور در مسابقات بزرگ و ایونت‌های جذاب فراهم می‌کند.

    بولینگ شیراز مال

    شیراز، سالن‌های بولینگ بی‌شماری دارد که سالن‌های مجتمع خلیج فارس شیراز و سالن بولینگ شیرازمال، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین آن‌هاست. در سالن مجهز این مجتمع می‌توانید ضمن تقویت عضلات و حفظ تعادل بیشتر، به تقویت روابط اجتماعی خود هم کمک کنید.

    امکانات رفاهی پاساژ شیراز مال

    از عمر تاسیس شیرازمال زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما این مجموعه در همین زمان کوتاه موفق شده است جایگاه بسیار محبوبی میان مردم پیدا کند. قطعا یکی از رازهای موفقیت این مجتمع تجاری، ارائه مجموعه‌ای کامل از امکانات و خدمات رفاهی به کاربران است. هایپرمارکت، فروشگاه‌های تجاری، فودکورت و کافه، کتاب‌فروشی و داروخانه شیراز مال از جمله امکانات رفاهی این مجموعه هستند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا با جزئیات کامل‌تری از خدمات رفاهی این مجتمع آشنا شوید.

    هایپرمارکت شیراز مال

    از مساحت کلی شیرازمال 6000 مترمربع آن به هایپرمارکت این مجتمع تجاری اختصاص دارد. این مجموعه با این وسعت، تمام نیازهای شما را از اقلام خوراکی گرفته تا لوازم منزل به خوبی برطرف می‌کند. اگر در جست‌وجوی فروشگاهی کامل و درجه‌یک در شیراز هستید که با حضور در آن بتوانید تمام اقلام مورد نیازتان را یکجا خریداری کنید، هایپرمارکت شیرازمال بهترین گزینه است.

    فروشگاه های شیراز مال

    هسته جذاب و بی‌نظیر شیرازمال را غرفه‌ها و فروشگاه‌های تجاری آن تشکیل می‌دهند. طبقات همکف، اول و دوم این مجتمع چیزی بالغ بر 250 فروشگاه با متراژهای مختلف و محصولات متنوع دارد. تمامی واحدهای تجاری این مجموعه میزبان معروف‌ترین برندهایی هستند که هر ایرانی آرزوی خریدکردن از آن‌ها را دارد. از شناخته‌شده‌ترین این برندها هم می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

    • نایک
    • پوما
    • پاریس هیلتون
    • ساعت احدی
    • جین وست
    • انزا هوم
    • بوتیک هرمان
    • کوتون
    • بیوتی کد
    • سارو
    • کروم
    • پولو
    • چرم پاندورا
    • اورز

    فروشگاه های شیراز مال

    عکسی از شیراز مال

    فودکورت شیراز مال

    یک معماری خاص، فودکورت بسیار منحصربه‌فردی هم دارد. اگر هوس امتحان‌کردن غذای ترکی به سرتان زده باشد، رستوران‌های این مجموعه با بهترین دونرکباب از شما پذیرایی خواهند کرد. اگر هم می‌خواهید خستگی ساعت‌ها پاساژگردی را با یک فست‌فود لذیذ از تن دور کنید، پیتزا ایتالیایی و آمریکایی این مجموعه هوشمندانه‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود. خلاصه صاحب هر نوع ذائقه و سبک و سلیقه‌ای که باشید، فودکورت شیرازمال بهترین لحظات را برای‌تان رقم می‌زند. از رستوران‌‌های معروف این مجموعه می‌توان از موارد زیر نام برد:

    • تکسین
    • دیگون
    • پیتزا 001
    • کومو
    • تاک‌ برگر
    • بنشوک
    • بنیز

    کافه‌های شیراز مال

    اگر اهل خریدکردن هم نباشید، باز شیرازمال پیشنهادات وسوسه‌برانگیزی برای خلق یک روز شاد در آستین دارد. دورهمی با دوستان در فضایی فوق‌العاده آرام و دلنشین و داشتن یک گپ‌وگفت جانانه، همان لذتی است که می‌توانید در کافه‌های صمیمی و باصفای شیرازمال تجربه کنید. فضای دلچسب این کافه‌ها نه تنها برای محافل و دورهمی‌تان که حتی برای اوقات کار و مطالعه هم می‌تواند دنج‌ترین نقطه شیراز باشد. حالا به فضای دنج کافه‌های این مجتمع، منوی متنوع صبحانه شیراز مال را هم اضافه کنید که عیش دورهمی‌های دوستانه را کامل می‌کند. کافه‌های معروف شیرازمال عبارتند از:

    • کافه چارمان
    • کافه بیسو
    • امیر شکلات

    کتابخانه شیراز مال

    بخش فرهنگی این مجتمع که بوک ‌لند شیراز مال نام دارد، از نظر جذابیت و حرفه‌ای‌بودن کمتر از سایر بخش‌های این مجموعه نیست. در بوک‌لند، عاشقان دنیای کتاب شانس این را دارند تا معروف‌ترین کتاب‌های جهان را در قفسه کتاب خود داشته باشند. بوک لند علاوه بر فروش کتاب، بخشی را هم به مطالعه افراد اختصاص داده است. مجسمه، لوازم‌التحریر، لوازم کادویی و تزئینی نیز از محصولات عرضه‌شده دیگر این مجموعه به شمار می‌رود.

    پارکینگ شیراز مال

    از دیگر بخش‌های رفاهی مجتمع شیرازمال که رفاه و آسودگی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، پارکینگ سرپوشیده آن است. پارکینگ سه طبقه این مجموعه بیش از 1000 خودرو را در خود جای می‌دهد.

    پارکینگ شیراز مال

    عکسی از پارکینگ شیراز مال

    سایت رسمی و ساعت کاری شیراز مال

    مجتمع تجاری تفریحی شیرازمال همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی 11 شب پذیرای گردشگران از سایر نقاط ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی شیراز مال با بخش‌های مختلف این مجتمع تجاری و تفریحی آشنا شوید. همچنین، در صفحه اینستاگرام شیراز مال از رویدادهای متنوع و برنامه‌های جذابی مطلع خواهید شد که در روزهای مختلف برگزار می‌شود.

    شماره تلفن و آدرس شیراز مال شیراز

    مجتمع شیرازمال در بلوار ستارخان و در محله زرگری شیراز واقع شده است. این مرکز خرید از نظر موقعیت مکانی فاصله بسیار کمی با مراکز مهمی همچون رستوران صوفی، مرکز خرید سینا، کافه شهرزاد و نواکلاب دارد. آدرس دقیق شیراز مال را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

    • آدرس دقیق شیراز مال: استان فارس، شیراز، بلوار ستارخان، ستارخان 22
    • شماره تلفن: 07136283173

    جاهای دیدنی اطراف شیراز مال

    گشت‌وگذارتان در شیرازمال که تمام شد، سری هم به جاذبه‌های دیدنی اطراف این مجتمع بزنید. بی‌تردید بعد از انجام یک خرید دلچسب تنها چیزی که می‌تواند انرژی ازدست‌رفته را به افراد بازگرداند، نفس‌کشیدن در هوای پاک باغ ارم یا حافظیه شیراز است. در ادامه فهرستی از جاهای دیدنی شیراز را که تنها در چندقدمی مجتمع شیرازمال قرار دارند، با شما به اشتراک می‌گذاریم:

    • آرامگاه حافظ
    • شاهچراغ
    • باغ ارم شیراز
    • بوستان آزادی
    • مسجد وکیل
    • بازار وکیل
    • خانه تاریخی منطقی‌نژاد
    • مسجد نصیرالملک

    جاهای دیدنی اطراف شیراز مال

    تصویری از آرامگاه حافظ

    هتل‌های اطراف شیراز مال

    اگر می‌خواهید دسترسی راحت و بی‌دغدغه‌ای به مجتمع شیرازمال داشته باشید، بهتر است اقامت در هتل‌های نزدیک به این مجموعه را انتخاب کنید. از بهترین هتل های شیراز که با مجموعه رفاهی شیرازمال و جاذبه‌های مهم این شهر فاصله کمی دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • هتل ارم
    • هتل امیرکبیر
    • هتل پارس
    • هتل بزرگ چمران
    • هتل زندیه
    • هتل فردوسی

    در سفر به شیراز به شیرازمال هم سر بزنید

    در این مطلب با مجتمع تجاری و تفریحی شیراز مال آشنا شدیم که از جدیدترین مراکز خرید این شهر تاریخی است. اگر ساکن این شهر هستید و یا قصد خرید بلیط هواپیما شیراز و سفری چندروزه به شهر عشاق را دارید، قدم‌زدن در سالن‌های مختلف و برخورداری از تفریحات متنوع این مجتمع را هم در برنامه خود بگنجانید.

    شما چه مراکز تفریحی مدرن دیگری در شیراز می‌شناسید؟ آیا قبلا از این مرکز خرید دیدن کرده‌اید؟ چه پیشنهادی برای مسافران شهر شعر و ادب دارید؟ حتما برایمان بنویسید.

    سوالات متداول:

    1. شیراز مال ستارخان کجاست؟

    این مجموعه تجاری رفاهی در محله زرگری شیراز و در بلوار ستارخان قرار دارد.

    2. مرکز خرید شیرازمال چه تفریحاتی دارد؟

    پردیس سینمایی با 4 سالن مجزا، خانه بازی کودک، شهربازی، گیم‌نت و کافه‌بازی، فودکورت، کافه، سالن بولینگ و بیلیارد از امکاناتی است که در مجتمع شیراز مال در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

    بخش نظرات

    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

    پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
    6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc