https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سواحل کوش آداسی برای سفر در تابستان

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

سواحل کوش آداسی

ترکیه شهرهای گردشگری متعددی دارد که یکی از آن‌ها کوش آداسی است. هرساله، گردشگران ایرانی و خارجی به شوق آفتاب‌گرفتن در سواحل کوش آداسی و استراحت در هوای مطبوع این شهر، راهی غرب ترکیه می‌‌شوند. این شهر ساحلی کوچک با مناظر بکر و کشتی‌های کروز خود، همان بهشت گمشده‌ای است که احتمالا خنکای سواحلش در هیچ‌جای دیگری از این جهان قابل لمس نباشد.

اگر شما هم قصد سفر به کوش آداسی را دارید و یا در این شهر ساکن هستید، مطلب زیر را بخوانید تا به فهرستی از بهترین ساحل های کوش آداسی دسترسی داشته باشید.

1. پاموچاک؛ بهترین ساحل کوش آداسی

طبیعت الهام‌بخش و حیرت‌انگیز ساحل پاموچاک قطعا شما را سر ذوق می‌آورد. ساحل پاموچاک (Pamucak Beach) که با نام‌های دیگری همچون ساحل اِفِسوس هم شناخته می‌شود، ساحلی زیبا در فاصله 10 کیلومتری از مرکز کوش آداسی است. این ساحل تقریبا هیچ‌گونه تجهیزات رفاهی ندارد؛ بنابراین شما با ساحلی کاملا بکر و دست‌نخورده مواجه هستید. البته که اگر هوس آب‌تنی به سرتان زد، پاموچاک به لطف داشتن آب‌های زلال و کریستالی خود، گزینه‌ای جذاب برایتان خواهد بود.

پاموچاک بهترین ساحل کوش آداسی

عکس سواحل کوش آداسی

2. ساحل لانگ؛ با چشم انداز جزیره ساموس

ساحل لانگ (Uzun Plaj) همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، یکی از طولانی‌ترین سواحل کوش آداسی است. این ساحل با وسعت 18 کیلومتر در فاصله 8 کیلومتری از جنوب کوش آداسی قرار دارد. چشم‌اندازی که در ساحل لانگ انتظار گردشگران را می‌کشد، مناظری خیره‌کننده از پارک ملی کوش آداسی و جزیره یونانی ساموس است.

در ساحل بی‌کران لانگ می‌توانید یک دل سیر پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید. در این ساحل امکانات جذابی مانند اسکله‌های تفریحی، مراکز خرید مجلل، ویلاهای تابستانی و رستوران‌های بی‌شمار هم آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

3. ساحل سبز؛ بهترین ساحل برای دوچرخه سواری

درختان سرسبز و بلندقامت نخل که اطراف ساحل سبز را محاصره کرده‌اند، در تلاقی با آبی دریای بی‌کران اژه، صحنه‌ای روح‌نواز را خلق می‌کنند. ساحل سبز (Green Beach) که نام خود را از همین درختان نخل دارد، خلیجی کوچک در نزدیکی ساحل بانوان است. لم‌دادن روی ماسه‌های نرم یا دوچرخه‌سواری در حاشیه دریا از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در ساحل سبز تجربه کنید.

4. ساحل عشق؛ از بهترین سواحل کوش آداسی برای زوج ها

ساحل عشق همان‌طور که از نامش هویداست، بهترین ساحل برای قرارهای عاشقانه یا ماه‌عسل زوج‌های جوان است. این ساحل در گویش ترکی سِوگی (Sevgi Plaji) نام دارد. ساحل عشق در منطقه‌ای دور از مرکز شهر واقع شده و همین موقعیت مکانی، بر رمانتیک‌بودن فضای آن می‌افزاید. آرامش و زیبایی با دوز بسیار بالایی در این ساحل جا خوش کرده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال فضایی دنج و زیبا و دور از هیاهوی شهر هستید، ساحل عشق همان گزینه ایده‌آل‌تان است.

ساحل عشق بهترین ساحل کوش آداسی

عکسی از ساحل عشق

5. ساحل بانوان؛ نزدیکترین ساحل کوش آداسی

ساحل بانوان یا ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی (Ladies Beach) از نزدیک‌ترین سواحل کوش‌ اداسی به مرکز شهر است که میان گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت بسیار ویژه‌ای دارد. «پلاژ بانوان» نامی است که از دوره عثمانی روی این ساحل به جا مانده؛ اما درحال‌حاضر، هرکسی می‌تواند مهمان لحظات رویایی این ساحل باشد و از آب‌های شفاف و زلال و هوای بسیار مطبوع آن حظ وافر را ببرد.

6. ساحل شهر؛ ساحل مصنوعی کوش آداسی

سواحل مصنوعی کوش آداسی هم به اندازه سواحل طبیعی‌اش جذاب و دلرباست. یکی از بهترین آن‌ها نیز ساحل شهر (Town Beach) است که هم موقعیت مکانی خوبی دارد و هم پکیجی کامل از خدمات تفریحی و رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. ساحل شهر سدی مقابل دریاست تا مانع پیشروی آب به سمت جلو شود.

7. ساحل پارک دیلک؛ پیک‌نیک با طعم شنا

بهترین ساحل کوش اداسی که گردشگران را به یک ماجراجویی ناب در دل طبیعت دعوت می‌کند، ساحل پارک دیلک است. این ساحل علاوه بر اینکه افتخار میزبانی از زیباترین مناظر طبیعت در جهان را دارد، گزینه ایده‌آلی برای شنا یا پیک‌نیک هم محسوب می‌شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم حتما یک روز از حضورتان در کوش آداسی را به گشت‌وگذار در ساحل پارک دیلک اختصاص دهید.

8. جزیره کبوتر؛ از بهترین سواحل کوش آداسی

لذت تماشای منظره غروب خورشید در ساحل دریا را نمی‌توان دست‌کم گرفت. یکی از بهترین سواحل کوش آداسی ترکیه که صحنه‌ای باشکوه از این منظره را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند، ساحل کبوتر یا ساحل پیجن است. این ساحل در گذشته هویتی کاملا نظامی داشته و حالا بهترین و دنج‌ترین منطقه برای چشیدن مزه‌های لذیذ غذاهای دریایی یا تماشای کشتی‌های کروز به حساب می‌آید.

جزیره کبوتر از زیباترین سواحل کوش آداسی

تصویری از جزیره کبوتر

9. ساحل جزیره مار؛ کلاب ساحلی کوش آداسی

در ساحل کوش آداسی جزیره مار (Snake Island) لاکچری‌ترین تفریحات ساحلی عمرتان را تجربه خواهید کرد. این ساحل که به دلیل شباهت غریبش به سر مار به این نام مشهور شده، دارای 2 کلاب ساحلی کوچک و بزرگ است. کلاب ساحلی بزرگ این جزیره بهترین لوکیشن برای پروژه‌های بزرگ فیلم‌برداری محسوب می‌شود و کلاب کوچکش، انتخابی هوشمندانه برای سرو بهترین غذاهای ترکیه ای است.

10. ساحل الماس؛ ساحل طلایی کوش آداسی

در تقویم میلادی ترکیه، ایام تعطیل سال بهترین زمان برای پاتوق‌کردن در ساحل الماس (Diamond Beach) و تفریح و خوشگذرانی اهالی کوش آداسی است. این ساحل نام‌های زیادی دارد که معروف‌ترین آن‌ها دیاموند بیچ و گولد بیچ است. در ساحل الماس به هر طرف که سر بچرخانید، دنیایی از جذابیت و شگفتی انتظارتان را می‌کشد. این ساحل از یک سو به بازارهای پررنگ‌ولعاب و از سوی دیگر به ویلاهای مجلل و رستوران‌های دلباز منتهی می‌شود.

11. ساحل حمام پاپاز؛ بهترین حمام آفتاب در کوش آداسی

اگر طعم ناب حمام آفتاب را در ساحل حمام پاپاز (Papaz Hamam Beach) بچشید، دیگر تمایلی به تجربه این تفریح لذت‌بخش در سواحل دیگر نخواهید داشت. ساحل حمام پاپاز همه مهمانان خود را به یک حمام طولانی و درعین‌حال دلچسب و شرین دعوت می‌کند. منظره چشم‌نواز مقابل این ساحل جزیره کبوتر است که بر لذت ریلکس‌کردن روی تخت‌های آفتاب‌گیر می‌افزاید. کافه‌ها و رستوران‌های بی‌شماری هم در ساحل حمام پاپاز وجود دارد که به وقت گرسنگی و تشنگی به فریادتان می‌رسند. مسافرانی که میان سفر به کوش آداسی یا آنتالیا مردد هستند، معمولا برای آفتاب‌گرفتن در سواحل خلوت، کوش آداسی را انتخاب می‌کنند.

ساحل حمام پاپاز از سواحل کیش

عکسی از ساحل حمام پاپاز

12. پارادایس؛ از بهترین سواحل کوش آداسی برای ماساژ

از دیگر سواحل کوش آداسی برای گذراندن یک روز کاملا خاطره‌انگیز، ساحل پارادایس (Paradise Beach) است. پارادایس به ساحل بهشت هم شهرت دارد و باید بگوییم این عنوان بیشتر برازندۀ آن است. از لحظات فراموش‌نشدنی‌تان در این ساحل دریافت ماساژ‌های تمام‌عیاری است که خستگی را از تنتان فراری می‌دهد. در ساحل بهشت بازارهای کوچک ماهی‌فروشی هم بر‌پا می‌شود که پرسه‌زدن در آن‌ها و استشمام بوی ماهی تازه جانی دوباره به شما می‌بخشد.

13. ساحل کاراسو؛ بهترین ساحل کوش آداسی برای غواصی

اگر قصد سفر به کوش آداسی در تابستان را دارید، حتما به ساحل کاراسو (Karasu Beach) هم سر بزنید. آب و هوای کوش آداسی در تابستان و نسیم خنکی که در هوا می‌وزد، در کنار آب زلال و خنک این ساحل، لذت غواصی را برایتان دوچندان می‌کند. ساحل کاراسو ضمن داشتن طبیعت مجذوب‌کننده و آب خنک و کم‌عمق، خدمات رفاهی خوبی نظیر کابین برای شنا یا تعویض لباس و رستوران و کافه‌های متعدد دارد. پس همه‌چیز برای رقم‌زدن یک روز پرخاطره مهیاست.

14. ایچملر؛ از بهترین ساحل های کوش آداسی برای شنا

از بهترین ساحل های کوش آداسی برای شنا ساحل ایچملر (Icmeler Beach) است. در توصیف شفافیت و زلالی آب این ساحل هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. تنها این را بدانید که با قرارگرفتن در ساحل ایچملر می‌توانید عمیق‌ترین نقطه از دریا را رصد کنید. ساحل ایچملر یک امتیاز درخشان دیگر هم دارد و آن منظره‌ای باشکوه از کوه‌های بلندقامت سرسبزی است که دورتادور این ساحل را احاطه کرده‌اند.

ساحل ایچملر از بهترین سواحل کوش آداسی

عکسی از ساحل ایچملر

15. ساحل پیگلا؛ از سواحل خانوادگی کوش آداسی

ساحل کوش آداسی پیگلا کوشتور (Pygela Plaji) مقصد ایده‌آلی برای سفرهای خانوادگی شماست. این ساحل در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و به لطف داشتن نشان پرچم آبی، امنیت بسیار خوبی را برای گردشگران خردسال فراهم می‌کند. اگر به والیبال ساحلی علاقه‌مند هستید یا در گروه شناگران تازه‌کار قرار می‌گیرید، ساحل پیگلا کوشتور گزینه‌ای عالی برایتان محسوب می‌شود.

16. ساحل کوستور؛ بهترین کلاب ساحلی کوش آداسی

در ساحل معروف کوستور (Kustur Beach) باید خودتان را برای مهیج‌ترین تفریحات آبی آماده کنید. این ساحل در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و فهرستی متنوع از بهترین تفریحات آبی مانند جت‌اسکی، پاراسیلینگ و بناناسواری را در دل خود دارد.

کوستور از ساحل های کوش آداسی

تصویری از ساحل کوستور

17. ساحل هتل رامادا ریزورت؛ از سواحل اختصاصی کوش آداسی

هیجان و نشاط موجود در ساحل هتل رامادا ریزورت (Ramada Resort) کوش آداسی شاید قابل تجربه در هیچ ساحل دیگری نباشد. این منطقه، ساحل اختصاصی هتل 5 ستاره راماداست که در شمار بهترین هتل های کوش آداسی قرار دارد و در تلاقی با سرسره‌های آبی و استخرهای روباز، تعطیلاتی فوق‌العاده دلچسب و جذاب را برای گردشگران رقم می‌زند.

18. ساحل شن های نقره ای؛ با امکانات کامل

در میان سواحل کوش آداسی، گشت‌وگذار در ساحل شن‌های نقره‌ای (Silver Sands Beach) لطف دیگری دارد. بازارهای صنایع‌دستی، تخت‌های آفتاب‌گیر، رستوران‌های زیبا، کافه‌های دوست‌داشتنی و تفریحات آبی متنوع، از امکانات نهفته در ساحل شن‌های نقره‌ای است که شما را برای ساعات طولانی سرگرم می‌کند.

19. ساحل مرکزی شهر؛ چشم اندازی به جزیره کبوتر

ساحل مرکزی شهر (Downtown Beach) در کوش آداسی شما را به درجه‌ای از عیش و خوشی می‌رساند که حتی در خیال نمی‌گنجد. این ساحل در کرانه دریای اژه و در بخش مرکزی شهر واقع شده است. گردشگرانی که این ساحل را برای تفریحات خود انتخاب می‌کنند، شانس تماشای زیباترین چشم‌انداز از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی یعنی قلعه و جزیره کبوتر را خواهند داشت.

20. ساحل داود؛ بهترین ساحل کوش آداسی برای اقامت

ساحل داود (Davutlar Sahili) هم از دیگر سواحل کوش آداسی است که وضعیت کاملا ایده‌آلی از نظر اقلیم و موقعیت جغرافیایی دارد. در فاصله چندقدمی این ساحل بهترین و راحت‌ترین استراحتگاه‌ها جا خوش کرده‌اند. ضمن اینکه در فاصله بسیار کوتاهی از ساحل داود، یک چشمه آب‌گرم به چشم می‌خورد که با خواص درمانی معجزه‌آسا و مفیدش خستگی و بیماری را از تن گردشگران دور می‌کند.

ساحل داوود از بهترین سواحل کوش آداسی

عکسی از ساحل داوود

21. ساحل صندل؛ ساحل عمومی کوش آداسی

ساحل عمومی کوش آداسی صندل (Sandal Beach) تنها 10 دقیقه با مرکز شهر و جاذبه‌های دیدنی مهم این منطقه فاصله دارد. البته این را باید بدانید که فاصله کوتاه صندل با مرکز شهر چیزی از آرامش موجود در فضای امن این ساحل کم نکرده است. اگر می‌خواهید همه خوشی‌های دنیا را با هم در یک روز تجربه کنید، گشت‌وگذار در ساحل صندل را اولویت اول‌تان در گردش قرار دهید.

22. ساحل پروانه؛ از زیباترین سواحل کوش آداسی

عکس سواحل کوش آداسی را که زیرورو کنید، احتمالا هیچ‌تصویری بهتر و زیباتر از عکس ساحل خانوادگی پروانه نمی‌یابید. ساحل خانوادگی پروانه (Butterfly Family Beach) جواهری ناب در ترکیه است که همه زیبایی‌اش را از خانواده بزرگ پروانه‌های رنگارنگ دارد. کافه‌های عجیب‌وغریب، آب‌های زلال خلیج، درختان بلندقامت و رستوران‌های دلباز، دیگر جلوه‌های بصری روح‌نواز این ساحل را تشکیل می‌دهند.

23. ساحل مخفی؛ دل انگیزترین نسیم دریا

اگر قصد گردشی کوتاه و 2 تا 3 ساعته داشتید، ساحل مخفی کوش آداسی می‌تواند مقصد جذابی برایتان باشد. در ساحل مخفی (Secret Beach) همه‌چیز به طرز عجیبی خوب و رویایی است؛ از هوای دل‌انگیز و مطبوع آن گرفته تا خدمات رفاهی تمام‌عیارش که برای همیشه لذت آن گوشه‌ای از ذهن ثبت می‌شود. پرچم‌دار بهترین خدمات رفاهی این ساحل هم تنوع موجود در منوی غذایی کافه‌ها و رستوران‌هایش است. اگر برای سفر به ترکیه بین ازمیر یا کوش آداسی مردد هستید، بهتر است بدانید که کمتر منطقۀ بکری همچون این ساحل در ازمیر پیدا می‌شود.

24. ساحل خانه های ساحلی؛ اقامتگاهی رویایی

ساحل خانه‌های ساحلی (Kusadasi Sahilevleri Plaji) آغوش خود را به روی تمام کسانی که عشقی آتشین به دریا دارند، باز کرده است. در این ساحل، همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، خانه‌های ساحلی بسیاری وجود دارد که چشم‌انداز همه آن‌ها مناظری روح‌نواز از دریای بی‌کران اژه است. اگر مایل بودید تعطیلاتی جادویی را کنار دریای ترکیه سپری کنید، گزینه‌ای بهتر و درخشان‌تر از ساحل خانه‌های ساحلی برایتان وجود ندارد.

25. اسکله قایق رانی ستور؛ بهترین ساحل کوش آداسی برای تفریح

در میان سواحل کوش آداسی عنوان بهترین تفرجگاه این شهر به اسکله قایق‌رانی ستور (Setur Kusadasi Marina) می‌رسد. این اسکله میزبان بیش از 200 قایق تفریحی است که اگر میل کاوش در دل دریای اژه را داشتید، آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. البته که بخش جذاب اسکله ستور همسایگی آن با ستور مارینا، معروف‌ترین مرکز خرید این شهر است.

اسکله قایق رانی ستور کوش آداسی

تصویری از اسکله قایق‌رانی ستور

26. ساحل زیتون؛ از دیگر ساحل های کوش آداسی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند نرمی شن و ماسه را هنگام راه‌رفتن در ساحل زیر پای خود احساس کنند، ساحل زیتون کوش آداسی (Zeytin Plaji) بهترین گزینه خواهد بود. این ساحل کاملا شن و ماسه‌ای نه فقط برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان هم منطقه‌ای امن و جذاب به حساب می‌آید.

27. ساحل یونچاکوی؛ بهترین ساحل روستایی کوش آداسی

ساحل عمومی کوش آداسی یونچاکوی (Yoncakoy Beach) آخرین معرفی ما از زیباترین سواحل کوش آداسی است. در میان سواحل ترکیه، یونچاکوی رتبه بسیار خوبی را از آن خود می‌کند. دلیل این جایگاه برتر هم شاید هم‌جواری این ساحل با روستای کوچک اما باصفای یونچاکوی باشد که در ارائه خدمات تفریحی و رفاهی به مسافرانش از هیچ‌چیز فروگذاری نکرده است.

سواحل کوش آداسی؛ بهشت ناشناخته ترکیه

سواحل کوش آداسی کجاست؟ این سوال بهانه ما برای نگارش این مطلب بود. کوش آداسی همان بهشت گمشده ترکیه است که با سواحل رویایی و خیره‌کننده‌اش، در میان بهترین مقاصد دیدنی دنیا جای دارد. بی‌تردید گلچین‌کردن از میان سواحل زیبای این شهر کاری دشوار و نشدنی است. ازهمین‌رو، توصیه می‌کنیم در تور کوش آداسی فرصت سیاحت و خوشگذارنی در هیچ ساحلی را از دست ندهید.

سوالات متداول:

1. طولانی‌ترین ساحل کوش آداسی کدام است؟

ساحل لانگ با طولی به اندازه 18 کیلومتر طولانی‌ترین ساحل در کوش آداسی است.

2. کدام‌یک از سواحل کوش آداسی به مرکز شهر نزدیک‌تر هستند؟

ساحل بانوان و ساحل صندل فاصله بسیار کوتاهی با مرکز شهر دارند.

3. در میان سواحل کوش آداسی کدام‌یک گزینه‌ای امن‌تر برای شنای کودکان است؟

ساحل کاراسو به دلیل داشتن آب کم‌عمق ساحلی امن‌تر برای کودکان است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc