https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی رم؛ شهر ابدی ایتالیا

به روز رسانی: 26 مهر ، 1403 مقاصد پر طرفدار

جاهای دیدنی رم

رم (Rome) شهری جاودانه در ایتالیا است که تاریخ در هر گوشه از آن نفس می‌کشد. جاهای دیدنی رم با حکایت‌های باستانی خود، تجربه بی‌نظیری از سفر در تاریخ را برای گردشگران بین‌المللی ایجاد می‌کند. از کولوسئوم باشکوه تا فواره تروی زیبا، هر جاذبه گردشگری رم داستانی از گذشته‌ پرفرازونشیب سزارهای قدرتمند آن را روایت می‌کنند. اگر شما هم راهی زیباترین شهر ایتالیا هستید و می‌خواهید فهرستی از دیدنی‌های رم را در دست داشته باشید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

1. سردابه‌های پریسیلا؛ از مکان های دیدنی رم ایتالیا

سردابه‌های پریسیلا یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین گورستان‌های زیرزمینی مسیحیان در رم باستان است. این سردابه‌ها در قرن دوم میلادی ساخته شده و به عنوان مکانی برای دفن مسیحیان و برگزاری مراسم مذهبی استفاده می‌شد. دیوارهای این سردابه‌ها با نقاشی‌های دیواری زیبا و نمادین تزئین شده‌اند که تصاویری از عیسی مسیح، مریم مقدس و صحنه‌هایی از انجیل را به نمایش می‌گذارند.

سردابه‌های پریسیلا از جاهای دیدنی رم ایتالیا

سردابه‌های پریسیلا

2. خانه‌ی هنرمندان؛ گالری‌های روباز  کوارتیر کوپد

کوارتیر کوپد محله‌ای است که در اوایل قرن بیستم در رم ساخته شده و به دلیل معماری منحصر به فرد و ترکیبی از سبک‌های مختلف، شهرت جهانی دارد. جینو کوپد معمار این محله با الهام از سبک‌های مختلف از جمله باروک، گوتیک و آرت نوو ساختمان‌هایی با جزئیات پیچیده و مجسمه‌های عجیب و غریب خلق کرده است. این محله به خودی خود یکی از جاهای دیدنی رم و قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آن مانند قدم زدن در یک موزه روباز است.

3. ویلا فارنسینا؛ جواهری در تاج رم

ویلا فارنسینا یکی از زیباترین نمونه‌های معماری رنسانس و از جاهای دیدنی رم است. این ویلا در قرن شانزدهم به سفارش آگوستینو چیگی، یک بانکدار ثروتمند ساخته شد و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارها و سقف‌های ویلا فارنسینا با نقاشی‌های دیواری نفیس و مجسمه‌های زیبا تزئین شده‌اند که بسیاری از آن‌ها توسط رافائل و شاگردانش خلق شده‌اند.

ویلا فارنسینا از جاهای دیدنی شهر رم در ایتالیا

نمای داخلی ویلا فارنسینا

4. کلیسای سن جیووانی لاترانو؛ از جاهای تاریخی رم

کلیسای سن جیووانی لاترانو به عنوان کلیسای مادر کلیسای کاتولیک در جهان شناخته می‌شود. این کلیسا که در قرن چهارم میلادی ساخته شده از نظر تاریخی و مذهبی دارای اهمیت بسیار بالایی است. در طول تاریخ، پاپ‌ها در این کلیسا تاج‌گذاری می‌شدند و بسیاری از رویدادهای مهم مذهبی در آن برگزار می‌شد. معماری باشکوه این کلیسا با تلفیقی از سبک‌های مختلف، نمایی خیره‌کننده دارد و موزاییک‌های زیبا و مجسمه‌های تاریخی آن، از جمله آثار هنری ارزشمند این بنا هستند.

5. کلیسای سنت استفانو روتوندو؛ گوهری ناآشنا

کلیسای سنت استفانو روتوندو (San Stefano Rotondo) در رم ایتالیا یک نمونه برجسته از معماری کلیسای گرد (روتوندا) است. ساخت آن در سال ۴۶۸ میلادی آغاز شد و به قدیس استفان اختصاص داده شده است. این کلیسا به خاطر پلان دایره‌ای منحصر به‌ فرد خود شناخته شده و یکی از اولین کلیساهای دایره‌ای شکل در تاریخ مسیحیت محسوب می‌شود. دیوارهای داخلی آن با نقاشی‌هایی از شهدا و صحنه‌های شهادت آن‌ها تزئین شده است. این کلیسا همچنین به عنوان مقر مذهبی راهبان هیرونیمیت نیز شناخته می‌شود.

کلیسای سنت استفانو روتوندو رم

کلیسای سنت استفانو روتوندو

6. چشمه یا فواره تروی؛ از جاهای دیدنی شهر رم در ایتالیا

یکی از جاهای تفریحی رم فواره تروی است که جزء مشهورترین و زیباترین فواره‌های جهان به شمار می‌رود. این فواره باشکوه که در قرن هجدهم ساخته شده، با مجسمه‌های مرمری زیبا و آب‌نماهای چشم‌نواز، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری رم محسوب می‌شود. افسانه‌ها می‌گویند اگر سکه‌ای را از روی شانه راست به درون فواره تروی بیندازید، روزی به رم باز خواهید گشت.

7. کلیسای سانتا ماریا ماگیوره؛ عبادتگاهی تاریخی

کلیسای سانتا ماریا ماگیوره یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کلیساهای ماریایی در جهان است که در قلب شهر رم قرار دارد. این کلیسا به عنوان یکی از هفت کلیسای زیارتی و از جاهای دیدنی رم شناخته می‌شود و به دلیل معماری باشکوه، موزاییک‌های خیره‌کننده و تاریخ غنی‌اش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. موزاییک‌های این کلیسا که داستان‌های کتاب مقدس را به تصویر می‌کشند از جمله زیباترین آثار هنری دوره بیزانسی محسوب می‌شوند.

 کلیسای سانتا ماریا ماگیوره از بهترین جاهای دیدنی رم

 کلیسای سانتا ماریا ماگیوره

8. کلیسای سن کلمنته لاترانو؛ گنجینه‌ مخفی مسیحیت

کلیسای سن کلمنته لاترانو یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین کلیساهای رم است که در زیر لایه‌های مختلف تاریخی پنهان شده است. این کلیسا به افتخار سنت کلمنته، سومین پاپ پس از سنت پیتر، نامگذاری شده و در طول قرن‌ها تغییرات و بازسازی‌های بسیاری به خود دیده است. با کاوش در زیرزمین این کلیسا، می‌توان لایه‌های مختلف تاریخی را از یک خانه رومی تا یک معبد و در نهایت یک کلیسا مشاهده کرد.

9. میدان شوالیه‌های مالتا؛ از نقاط دیدنی رم

از دیگر جاهای دیدنی رم می‌توان به میدان شوالیه‌های مالتا یکی از جاذبه‌های تاریخی و پنهان رم اشاره کرد که در دل شهر قدیمی قرار دارد. این میدان کوچک و دنج با معماری باشکوه و فضای آرامش‌بخشش به دور از شلوغی و هیاهوی مرکز شهر، فضایی دنج و دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این میدان محل استقرار کاخ شوالیه‌های مالت است که در گذشته مقر این شوالیه‌ها بوده و اکنون به عنوان محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

10. میدان دل پوپولو؛ نقطه‌ی تلاقی تاریخ و آینده

میدان دل پوپولو یکی از میدان‌های مهم و مشهور رم است که در شمال شهر قرار دارد. این میدان بزرگ و باشکوه نقطه آغازین چندین خیابان اصلی و یکی از ورودی‌های تاریخی شهر به شمار می‌رود. میدان دل پوپولو با معماری زیبا، مجسمه‌های چشم‌نواز و فضای باز دلنشینش همیشه مملو از گردشگران و مردم محلی است. از جاهای دیدنی رم در این میدان می‌توان به کلیسای سانتا ماریا دل پوپولو، اُبلیسک فلمینینو و دو کلیسای دوقلو اشاره کرد.

میدان دل پوپولو از جاهای دیدنی و توریستی رم

میدان دل پوپولو

11. میدان ناوونا؛ مکان دیدنی رم در دل شهر قدیمی

میدان ناوونا یکی از زیباترین و محبوب‌ترین میدان‌های ایتالیا است که در لیست جاهای دیدنی رم مرتبه بالایی دارد. این میدان به شکل بیضی بوده و در واقع روی بقایای یک استادیوم رومی ساخته شده است. میدان ناوونا با فواره‌های باشکوه، مجسمه‌های زیبا و ساختمان‌های تاریخی‌اش یکی از شاهکارهای معماری باروک محسوب می‌شود. این میدان همیشه مملو از هنرمندان خیابانی، نوازندگان و فروشندگان است و فضایی زنده و پر انرژی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. همچنین یکی از معروف‌ترین فستیوال های ایتالیا، یعنی جشن عیسی مسیح هرساله در این میدان برگزار می‌شود.

12. کلیسای سن کریسگونو؛ قدیمی ترین کلیسای رم

اگر قبلا نام کلیسای سن کریسگونو (Basilica di San Crisogono) را نشنیده‌اید، باید بگوییم که با یکی از تاریخی‌ترین بناهای مذهبی رم در ایتالیا روبه‌رو هستید. این کلیسا در قرن چهارم میلادی، در زمان پاپ سیلوستر اول ساخته شد و به قدیس شهید، سنت کریسوگونوس تقدیم شده است. این بنای تاریخی در نزدیکی رودخانه تیبر، در خیابان تراستور قرار دارد که یکی از معروف‌ترین جشنواره های تابستانی ایتالیا یعنی فستیوال بقیۀ ما، در این خیابان اجرا می‌شود.

کلیسای سن کریسگونو قدیمی ترین کلیسای رم

کلیسای سن کریسگونو

13. موزه ماکسی؛ آشنایی با رم جدید

موزه ماکسی یا موزه ملی هنرهای قرن بیست و یکم (MAXXI) یکی از جدیدترین جاهای دیدنی رم با سبکی نوآورانه و جذاب در میان موزه‌های هنر معاصر در رم و ایتالیا محسوب می‌شود. این موزه که توسط زاها حدید معمار مشهور عراقی-انگلیسی طراحی شده با معماری منحصر به فرد و پویای خود به یکی از نمادهای معماری مدرن تبدیل شده است. ماکسی فضایی را برای نمایش آثار هنری معاصر از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و هنرهای رسانه‌ای ایجاد کرده است و به عنوان یک مرکز مهم برای تحقیق و آموزش در زمینه هنرهای معاصر نیز فعالیت می‌کند.

14. سردابه راهبان کاپوچین؛ جاذبه ترسناک رم

سردابه راهبان کاپوچین یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم است. این سردابه زیر کلیسای سانتا ماریا دلا کونچسیونه قرار دارد و در آن اسکلت‌های بیش از ۴۰۰۰ راهب کاپوچین به شیوه‌ای هنری و نمادین چیده شده است. این مکان به عنوان یادآوری ناپایداری زندگی و اهمیت مرگ ساخته شده و بازدیدکنندگان را به تفکر درباره فلسفه زندگی و مرگ دعوت می‌کند.

سردابه راهبان کاپوچین از جاهای معروف رم

سردابه راهبان کاپوچین

15. آنتیکا فارماسیا دلا اسکالا؛ داروخانه‌ای در دل تاریخ

آنتیکا فارماسیا دلا اسکالا یکی از نمادهای تاریخی و قدیمی در رم است. این داروخانه که در قرن شانزدهم تأسیس شده با دکوراسیون باشکوه، قفسه‌های پر از شیشه‌های رنگی و ابزارهای داروسازی قدیمی به یک موزه جذاب تبدیل شده است. بازدید از این داروخانه، سفری است به دنیای داروهای سنتی، روش‌های درمانی قدیمی و همچنین تاریخ قرن شانزدهم.

16. موزه و گالری بورگزه؛ سفر به دنیای اساطیر

گالری بورگزه یکی از مشهورترین و ارزشمندترین گالری‌های هنری نه‌فقط در رم، که در جهان است. این گالری در باغ‌ویلای بورگزه واقع شده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و آثار هنری دیگر را در خود جای داده است. آثار هنرمندان بزرگی همچون برنینی، کاراواجو و رافائل در این گالری، در معرض نمایش عموم قرار دارد. خوشبختانه ورود به باغ موزه بورگزه در رم رایگان است. پس برای کاهش هزینه سفر به اروپا می‌توانید بازدید این موزه و دیگر جاهای دیدنی رایگان رم را در برنامه سفر خود قرار دهید.

موزه و گالری بورگزه| اسم جاهای دیدنی رم

موزه و گالری بورگزه

17. باغ پینچیو؛ نقاشی طبیعت در رم

باغ پینچیو یکی از زیباترین پارک‌های رم است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد. این باغ چشم‌انداز بی‌نظیری از میدان دل پوپولو، رودخانه تیبر و گنبد کلیسای سنت پیتر واتیکان را ارائه می‌دهد. باغ پینچیو با مسیرهای پیاده‌روی زیبا، باغ‌های گل‌های رنگارنگ، مجسمه‌ها و فواره‌ها مکانی ایده‌آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در شهر رم است.

18. ساعت پنسیان؛ از جاهای دیدنی و توریستی رم

ساعت پنسیان (یا ساعت پل اسپانیا) یکی از نمادهای مشهور رم و یکی از زیباترین ساعت‌های آفتابی در جهان است. این ساعت که در بالای پل اسپانیا قرار دارد، توسط یک مهندس ایتالیایی در قرن هجدهم طراحی شده است. ساعت پنسیان علاوه بر نشان دادن زمان، یک اثر هنری پیچیده و زیباست که با استفاده از اصول نجوم طراحی شده است.

19. آرامگاه ویتوریو امانوئل دوم؛ نماد وحدت ایتالیا

آرامگاه ویتوریو امانوئل دوم یکی از مشهورترین بناهای تاریخی رم و نمادی از وحدت ایتالیا است. این بنای عظیم و باشکوه به افتخار ویتوریو امانوئل دوم، نخستین پادشاه ایتالیا متحد ساخته شده است. این آرامگاه در میدان ونزیا قرار دارد و با معماری نئوکلاسیک خود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در داخل این بنا آرامگاه پادشاه و موزه‌ای قرار دارد که به تاریخ وحدت ایتالیا اختصاص یافته است.

 آرامگاه ویتوریو امانوئل دوم از جاهای تاریخی رم

 آرامگاه ویتوریو امانوئل دوم

20. فروم تراژان؛ در آغوش تاریخ رم

فروم تراژان یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین فروم‌ها(میدان‌های عمومی) روم باستان است که به دستور امپراتور تراژان ساخته شد. این مجموعه عظیم، شامل بازارها، معابد، کتابخانه و یک ستون یادبود بود که به عنوان مرکز اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر رم عمل می‌کرد. فروم تراژان نمادی از قدرت و شکوه امپراتوری روم و شاهکاری از معماری رومی است.

21. جانیکولوم هیل؛ از اماکن دیدنی رم ایتالیا

جانیکولوم هیل یکی از هفت تپه اصلی رم و یکی از بلندترین نقاط شهر است. این تپه با چشم‌انداز پانوراما و بی‌نظیری که از شهر رم، رودخانه تیبر و واتیکان ارائه می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در رم است. در بالای این تپه، کلیسای سانتا آنا در پیازا دل پوپولو قرار دارد که از آنجا می‌توان مناظر خیره کننده‌ای از شهر را تماشا کرد. جانیکولوم هیل همچنین محل قرارگیری باغ‌های زیبایی است که مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در قلب شهر رم محسوب می‌شود.

22. دهان حقیقت؛ نمادی از عدالت در رم باستان

بوکا دلا وریتا (دهان حقیقت) یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری رم است که در کلیسای سانتا ماریا این کوسمدین قرار دارد. این ماسک سنگی بزرگ با سوراخ‌هایی به شکل دهان انسان، افسانه‌ای قدیمی را با خود به همراه دارد. بر اساس این افسانه اگر کسی دستش را در دهان این ماسک بگذارد و دروغ بگوید دستش قطع می‌شود.

دهان حقیقت از جاهای معروف رم

دهان حقیقت

23. جاده آپیان؛ شاهراه امپراطوری روم

جاده آپیان یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاده‌های روم باستان است که شهر رم را به بندر بریندیسی در جنوب ایتالیا متصل می‌کرد. این جاده در قرن چهارم پیش از میلاد ساخته شد و به مدت قرن‌ها شاهرگ ارتباطی و تجاری امپراتوری روم بود. جاده آپیان با سنگ‌های آذرین سنگفرش شده بود و به دلیل اهمیت استراتژیکش، مقبره‌ها، کلیساها و بناهای تاریخی بسیاری در طول مسیر آن ساخته شد.

24. موزه سنترال مونتمارتینی؛ تاریخ در بستر صنعت

موزه سنترال مونتمارتینی یک موزه منحصر به فرد در رم است که در یک نیروگاه قدیمی برق قرار دارد. این موزه مجموعه‌ای غنی از مجسمه‌های باستانی رومی را در فضایی صنعتی و مدرن به نمایش گذاشته است. ترکیب این آثار هنری با معماری صنعتی نیروگاه، فضایی جذاب و متفاوت را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. موزه سنترال مونتمارتینی علاوه بر نمایش آثار هنری به عنوان یک نماد از تغییر فضای صنعتی به یک مرکز فرهنگی نیز شناخته می‌شود.

موزه سنترال مونتمارتینی رم

موزه سنترال مونتمارتینی

25. موزه باستان‌شناسی دموس آئورا؛ از جاهای دیدنی ایتالیا رم

موزه باستان‌شناسی دموس آئورا در رم بقایای کاخی است که امپراتور نرون پس از آتش‌سوزی بزرگ رم در سال ۶۴ میلادی ساخت. این کاخ عظیم با دیوارهای طلاکاری‌شده، باغ‌ها و تالارهای بزرگ، نمونه‌ای از شکوه و افراط معماری رومی است. دموس آئورا به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و طراحی رومی شناخته می‌شود و بازدیدکنندگان امروزی می‌توانند بخش‌هایی از آن را با تکنولوژی واقعیت افزوده و راهنماهای تخصصی کشف کنند.

26. موزه های واتیکان و سیستین چپل؛ بهترین مکان دیدنی رم

موزه‌های واتیکان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های هنری جهان است که در کشور مستقل واتیکان در دل ایتالیا قرار دارد. این موزه مجموعه عظیمی از آثار هنری، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و اشیاء باستانی را در خود جای داده است که قدمت برخی از آن‌ها به هزاران سال پیش باز می‌گردد.

کلیسای سیستین نیز یکی از مشهورترین بخش‌های موزه واتیکان است که به خاطر نقاشی‌های دیواری بی‌نظیر میکل آنژ، از جمله نقاشی سقف و دیوار غربی، شهرت جهانی دارد. این نقاشی‌ها به عنوان یکی از شاهکارهای هنر رنسانس شناخته می‌شوند و هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند.

موزه های واتیکان و سیستین چپل رم

نمای داخلی موزه های واتیکان و سیستین چپل

27. کاسینا دل کیوته؛ آرامش‌بخش‌ترین جای دیدنی رم

از جمله جاهای دیدنی رم، موزه کاسینا دل کیوته در رم است که موزه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد در یک ویلای قرن نوزدهمی است. این موزه به دلیل مجموعه گسترده ساعت‌های آنتیک و همچنین مجسمه‌های حیوانات به ویژه جغدها معروف شده است. نام این موزه نیز از همین مجسمه‌های جغد گرفته شده است. این موزه علاوه بر مجموعه‌های هنری، یک باغ زیبا با مجسمه‌ها و فواره‌های جالب نیز دارد که مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در قلب شهر رم محسوب می‌شود.

28. حمام‌های کاراکالا؛ بزرگترین حمام عمومی روم باستان

در میان اسم جاهای دیدنی رم احتمالا با حمام کاراکالا آشنایی دارید. حمام‌های کاراکالا یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین حمام‌های عمومی در روم باستان بوده‌اند که در زمان امپراتور کاراکالا ساخته شدند. این مجموعه عظیم حمام‌ها، علاوه بر تامین نیازهای بهداشتی مردم، مرکز اجتماعی و فرهنگی مهمی نیز محسوب می‌شد. وان‌های کاراکالا با سیستم پیچیده گرمایش، تزئینات باشکوه و امکانات متنوع نمادی از فناوری پیشرفته و عظمت امپراتوری روم بودند.

حمام‌های کاراکالا| اسم جاهای دیدنی رم

حمام‌های کاراکالا

29. پله‌های اسپانیایی؛ چشم‌انداز رم از بالا

از جمله جاهای معروف رم پله‌های اسپانیایی یا اسکالینا دلا ترینیتا دی مونتی از نمادین‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این پله‌های باشکوه که در قرن هجدهم ساخته شده‌اند با معماری باروک خود، ارتباطی بین میدان اسپانیا و کلیسای ترینیتا دی مونتی برقرار می‌کنند. پله‌های اسپانیایی نه تنها یک اثر هنری زیبا، بلکه مکانی محبوب برای گردشگران تور اروپا و مردم محلی است تا در آن بنشینند، استراحت کنند و از منظره زیبای شهر لذت ببرند.

30. رستوران موزه کانووا تادولینی؛ از جاهای دیدنی و تفریحی رم

رستوران موزه کانووا تادولینی یک تجربه منحصر به فرد از غذاخوری و یک مکان دیدنی رم است. این رستوران در یک آتلیه مجسمه‌سازی تاریخی واقع شده که زمانی محل کار آنتونیو کانووا، مجسمه‌ساز مشهور نئوکلاسیک، بوده است. در این رستوران، مهمانان می‌توانند در میان مجسمه‌ها و طرح‌های اصلی غذا بخورند و از جو هنری و تاریخی این مکان لذت ببرند. منوی رستوران شامل غذاهای ایتالیایی کلاسیک با استفاده از مواد اولیه تازه و محلی است.

رستوران موزه کانووا تادولینی رم ایتالیا

رستوران موزه کانووا تادولینی

31. طاق تیتوس رم؛ یادگاری کهن از تاریخ

طاق تیتوس یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی رم است که به یادبود پیروزی امپراتور تیتوس بر یهودیان و فتح اورشلیم ساخته شده است. این طاق که در قرن اول پس از میلاد ساخته شده، نمونه‌ای بارز از معماری رومی و هنر برجسته‌کاری است. طاق تیتوس با تزئینات زیبا و تصاویر برجسته‌ای که رویدادهای پیروزی را به تصویر می‌کشد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم محسوب می‌شود.

32. لارگو دی تور آرژنتینا؛ معبد گربه‌ در رم

لارگو دی تور آرژنتینا یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی رم ایتالیا است که اغلب با نام "معبد گربه‌ها" نیز شناخته می‌شود. اگرچه این مکان به طور رسمی معبدی برای پرستش گربه‌ها نبوده اما به دلیل حضور پرشمار گربه‌های ولگرد که در میان خرابه‌های رومی این منطقه زندگی می‌کنند به این نام مشهور شده است.

لارگو دی تور آرژنتینا از مکان های دیدنی رم

لارگو دی تور آرژنتینا

33. آکا پارکو ساکلو؛ پناهگاهی خلوت در دل شهری شلوغ

آکا پارکو ساکلو یا باغ نارنجی یک باغ زیبا و آرام در رم است که در مجاورت رود تیبر و کلیسای باسیلیکا سنت سابینا قرار دارد. این باغ به دلیل درختان سرسبز، مناظر زیبای شهر رم و غروب‌های دل‌انگیز شهرت دارد. آکا پارکو ساکلو مکانی عالی برای استراحت، پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت در دل شهر است.

34. موزه کاپیتولین؛ از جاهای دیدنی شهر رم

موزه کاپیتولین یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موزه‌های جهان است که در رم واقع شده است. این موزه در سال ۱۷۳۴افتتاح شد و به عنوان اولین موزه عمومی در جهان شناخته می‌شود. مجموعه آثار این موزه شامل مجسمه‌های یونانی و رومی، نقاشی‌ها، سکه‌ها و اشیاء باستانی متنوعی است که تاریخ و فرهنگ رم باستان را به تصویر می‌کشد.

موزه کاپیتولین از جاهای دیدنی شهر رم

موزه کاپیتولین

35. اوراتوریا دل گونفالونه؛ گنجینه پنهان ایتالیا

اوراتوریا دل گونفالونه یکی از گنجینه‌های پنهان رم است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. این بنا که در گذشته محل تجمع و عبادت یک فرقه مذهبی کاتولیک بوده است، اکنون به عنوان یک سالن کنسرت و نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارهای این بنا با نقاشی‌ها و تمثال‌های زیبایی از عیسی مسیح و هنرمندان قرن شانزدهم آراسته شده است که ارزش هنری و تاریخی بسیار بالایی دارند.

36. دوریا پامفیلی؛ کاخی که زمان را به بند کشیده

کاخ دوریا پامفیلی یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ‌های خصوصی در رم است که به عنوان گالری هنری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاخ در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و مجموعه عظیمی از آثار هنری ارزشمند از جمله نقاشی‌های کاراواجیو، رافائل و تیتین را در خود جای داده است. کاخ دوریا پامفیلی نه تنها به خاطر آثار هنری بلکه به دلیل معماری باشکوه و فضای داخلی مجلل خود نیز شهرت دارد.

دوریا پامفیلی از بهترین جاهای دیدنی رم

دوریا پامفیلی

37. کلیسای سنت جان؛ از بهترین جاهای دیدنی رم

کلیسای سنت جان در رم یکی از مهم‌ترین کلیساهای مسیحیت و از بهترین جاهای دیدنی رم است که به عنوان کلیسای رسمی پاپ شناخته می‌شود. این کلیسا در قرن چهارم میلادی توسط امپراتور کنستانتین بنا شد و اولین کلیسای جامع در رم بود. کلیسای سنت جان به خاطر معماری باشکوه، مجسمه‌های عظیم و اهمیت تاریخی‌اش به عنوان کلیسای مادر جهان کاتولیک‌ها، جایگاه ویژه‌ای دارد و محل اصلی مراسم‌های مذهبی پاپ است.

38. پالازو کولونا؛ قدم زدن در تاریخ روم باستان

پالازو کولونا یکی از کاخ‌های باشکوه و تاریخی رم است که به عنوان موزه و گالری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاخ که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده، شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ ایتالیا بوده است و خانواده کولونا، یکی از قدرتمندترین خانواده‌های ایتالیا قرن‌ها در آن سکونت داشته‌اند. مجموعه آثار هنری این کاخ شامل نقاشی‌های ارزشمند، مجسمه‌ها، مبلمان و اشیاء تزئینی است که به دوره رنسانس و باروک تعلق دارند.

پالازو کولونا رم

پالازو کولونا

39. رستوران ترامجاز؛ از جاهای دیدنی و گردشگری رم

رستوران سیار ترامجاز در رم یک تجربه منحصربه‌فرد است که در آن مسافران می‌توانند در حالی که از دیدنی‌های شهر رم لذت می‌برند، یک وعده غذایی لذیذ را در داخل یک تراموا تجربه کنند. این رستوران سیار با دکوراسیونی شیک و منوهای متنوع ایتالیایی، ترکیبی از غذا و گردش شهری را ارائه می‌دهد. این تجربه مخصوصاً برای گردشگران جذاب است، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد همزمان با گشت‌وگذار در رم از غذاهای محلی ایتالیایی لذت ببرند.

40. مقبره کولومباریوم پومپونیوس هیلاس؛ آرامگاهی تاریخی

کولومباریوم پومپونیوس هیلاس یک مقبره باستانی و از جاهای دیدنی رم ایتالیا است که در قرن اول میلادی ساخته شده است. این مقبره که در سال ۱۸۳۰ کشف شد در نزدیکی جاده تاریخی آپیان قرار دارد. کولومباریوم مجموعه‌ای از طاقچه‌های کوچک است که برای نگهداری خاکستر مردگان استفاده می‌شد و با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و مجسمه‌های کوچک تزیین شده است. این مقبره به دلیل قدمت و آثار هنری ارزشمندش یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم رم به شمار می‌رود.

41. کولوسئوم؛ نماد جاودان روم

یکی از جاهای دیدنی رم در ایتالیا، آمفی تئاتر یا کولوسئوم یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای جهان است. این بنای تاریخی که در قرن اول میلادی ساخته شده، شاهد رویدادهای مهمی از جمله مسابقات گلادیاتوری، شکار حیوانات وحشی و نمایش‌های آبی بوده است. کولوسئوم با معماری بی‌نظیر و با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ هزار نفری نمادی از قدرت و شکوه امپراتوری روم به شمار می‌رود. وجود این آمفی‌تئاتر در دل پایتخت باستانی ایتالیا، یکی از دلایل جذابیت مثلث توریستی اروپا برای گردشگران بین‌المللی است.

کولوسئوم از معروف ترین جاهای دیدنی رم

کولوسئوم

42. میدان ونیز؛ یادبود پدر ایتالیا در رم

میدان ونیز یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین میادین شهر رم است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. این میدان به دلیل بنای یادبود باشکوه ویکتور امانوئل دوم، پادشاه متحد ایتالیا، که به "محراب پدر" نیز معروف است، شهرت جهانی دارد. این بنا با معماری نئوکلاسیک خود، نمادی از وحدت ایتالیا و شکوه و عظمت امپراتوری روم است. میدان ونیز همچنین میزبان رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی بوده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در رم به شمار می‌رود.

43. تپه پالاتین؛ از جاهای دیدنی رم ایتالیا

تپه پالاتین یکی از هفت تپه تاریخی رم و به اعتقاد رومیان باستان، زادگاه شهر رم است. طبق اسطوره‌ها، رومولوس و رموس، بنیان‌گذاران رم، بر فراز این تپه پایتخت امپراتوری روم را بنا نهادند. در طول تاریخ، پالاتین محل اقامت پادشاهان و امپراتوران روم بود و کاخ‌های باشکوهی بر روی آن ساخته شد. امروزه، بقایای این کاخ‌ها و بناهای تاریخی دیگر به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم به شمار می‌رود.

44. محله تراستور؛ بهشت تاریخ دوستان

تراستور یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های شهر رم است. این محله با کوچه‌های باریک سنگفرش شده، ساختمان‌های رنگارنگ، کلیساهای تاریخی و رستوران‌های کوچک و دنج فضایی بسیار رمانتیک و محلی را برای گردشگران فراهم می‌کند. تراستور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی رم دارای تاریخچه‌ای پربار است و هنوز هم بسیاری از ویژگی‌های اصیل خود را حفظ کرده است. این محله به خاطر وجود فروشگاه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی ایتالیایی و زندگی شبانه‌ی پر جنب و جوشش بسیار محبوب است.

محله تراستور از معروف ترین جاهای گردشگری رم

محله تراستور

45. معبد پانتئون؛ از جاهای دیدنی رم در ایتالیا

اگر به جاهای دیدنی رم با عکس آن‌ها گشته باشید، حتما پانتئون رم را هم دیده‌اید. این بنا از باشکوه‌ترین و ماندگارترین بناهای روم باستان است که تا به امروز به خوبی حفظ شده است. این معبد دایره‌ای شکل که به خدایان رومی تقدیم شده بود، به دلیل گنبد عظیم بتنی خود که نور طبیعی را از یک روزنه‌ی مرکزی به داخل می‌تاباند، شهرت جهانی دارد. پانتئون نه تنها یک شاهکار معماری است، بلکه به عنوان یک کلیسای کاتولیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و آرامگاه بسیاری از شخصیت‌های مهم تاریخی از جمله هنرمند مشهور رافائل است.

46. قلعه سنت آنجلو؛ نگین درخشان رم

قلعه سنت آنجلو یا کاستل سنت آنجلو یکی از نمادین‌ترین و تاریخی‌ترین بناهای شهر رم است. این قلعه مدور و استوانه‌ای شکل در ابتدا به عنوان آرامگاه امپراتور هادریان ساخته شد و سپس در طول تاریخ کاربردهای مختلفی از جمله قلعه، زندان و موزه به خود گرفته است. قلعه سنت آنجلو با موقعیت استراتژیک خود بر روی رود تیبر و معماری باشکوهش، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب رم به شمار می‌رود که گردشگران زیادی در سفر به ایتالیا از آن دیدن می‌کنند.

قلعه سنت آنجلو شهر رم ایتالیا

قلعه سنت آنجلو

47. کاخ دلا اسکانسیونی؛ راوی داستانی بی‌پایان

کاخ دلا اسکانسیونی یکی از بناهای تاریخی و باشکوه شهر و از جاهای دیدنی رم  است. این کاخ در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و به عنوان یکی از زیباترین نمونه‌های معماری رنسانس در رم به شمار می‌رود. کاخ دلا اسکانسیونی در طول تاریخ کاربردهای مختلفی داشته است و در حال حاضر محل استقرار سفارت فرانسه در ایتالیا است.

سفر به رم؛ شهر ابدی تاریخ و هنر

پایان سفر هر گردشگری به رم، آغازگر تمایل به بازگشت به این شهر افسانه‌ای است. از شکوه باستانی کلوسئوم تا آرامش چشم‌نواز واتیکان و جذابیت کوچه‌های سنگ‌فرش‌ شده تراستوره، رم ترکیبی از تاریخ، هنر و فرهنگ است که در هر گوشه آن داستانی نهفته دارد. برای آن‌هایی که به دنبال تجربه‌ای کامل از این شهر جاودانه هستند، رزرو تور ایتالیا فرصت بی‌نظیری برای بازدید و کشف جاهای دیدنی رم است. پس چمدان‌هایتان را ببندید و در اولین فرصت راهی این سرزمین هیجان‌انگیز تاریخی شوید.

سوالات متداول:

1. مشهورترین مکان های دیدنی رم کجاست؟

کولوسئوم، فواره تروی، و پانتئون از جمله جاذبه‌های اصلی رم هستند. همچنین، موزه‌های واتیکان با مجموعه هنری بی‌نظیرش، مقصدی محبوب برای گردشگران است.

2. آیا معبد گربه در رم است؟

بله، لارگو دی تور آرژنتینا یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی رم ایتالیا است که به خاطر حضور گربه‌های ولگرد با نام "معبد گربه‌ها" نیز شناخته می‌شود.

بخش نظرات

اپلیکیشن تریپ

با اپلیکیشن تریپ، به‌سادگی پروازهای چارتر و ارزان، تورهای متنوع و هتل‌های دلخواه خود را جستجو و رزرو کنید. همچنین با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، تجربه‌ای مطمئن و بدون دغدغه از سفر را برای خود فراهم نمایید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc