https://gateway.trip.ir/api/

قیمت غذا در استانبول؛ چقدر برای خورد و خوراک هزینه کنیم؟

به روز رسانی: 29 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

قیمت غذا در استانبول

اگر در حال بستن چمدان ترکیه باشید، احتمالا یکی از سوالاتی که ذهنتان را درگیر خودش می‌کند، قیمت غذا در استانبول خواهد بود. در سفر به استانبول نمی‌شود طعم لذیذ و رنگ‌های اشتهاآوری را که از دور چشمک می‌زنند، نادیده گرفت. ترکیه مهد مزه‌های تکرارنشدنی است که شاید نظیر آن را در جای دیگری نتوان تجربه کرد. بنابراین، با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه می‌توان رستوران‌گردی را در برنامه سفر گنجاند.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و در پی تخمین هزینه‌های سفر خود هستید، برای اطلاع از قیمت غذا در استانبول 2024 این مطلب را بخوانید.

قیمت غذا در ترکیه

قیمت غذا در ترکیه بستگی زیادی به شهر، نوع رستوران و حتی نوع محله‌ دارد. بااین‌حال، هر گردشگری برای تجربه یک سفر معمولی به ترکیه روزانه به 200 لیر برای سرو وعده‌هایی غذایی نیاز خواهد داشت. طبیعتا این هزینه مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند غذای خود را در یک رستوران ساده و متوسط نوش‌جان کنند. با انتخاب رستوران‌های مجلل، هزینه غذا در استانبول تا سقف 800 لیر هم قابل افزایش است.

ناگفته پیداست که شهرهای مختلف ترکیه از نظر هزینه غذایی و خرج خوردوخوراک تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند. در میان تمام شهرهای این کشور می‌توان از استانبول به عنوان‌ گران‌قیمت‌ترین شهر یاد کرد. آنکارا، ازمیر، آنتالیا و بورسا نیز در ردیف‌های بعدی این سنجش قرار خواهند گرفت.

قیمت صبحانه در استانبول

قیمت هر وعده غذا در استانبول از جمله صبحانه بستگی به منوی انتخابی شما دارد. برخی ترجیح می‌دهند در وعده‌های صبحانه همان نان و پنیر یا تخم‌مرغ ساده را نوش‌جان کنند و گروهی دیگر تنها به داشتن یک بشقاب اروپایی رضایت می‌دهند. در ادامه می‌توانید تفاوت قیمت این دو منوی غذایی را مشاهده کنید:

  • هزینه سرو صبحانه اروپایی: 120 تا 150 لیر برای هر نفر
  • هزینه سرو صبحانه معمولی: (شامل پنیر، خیار، گوجه، تخم‌مرغ آب‌پز) بین 40 تا 80 لیر برای هر نفر

قیمت هر وعده غذا در استانبول

عکسی از صبحانه در استانبول

قیمت غذای ایرانی در استانبول

ایران و ترکیه ذائقه‌های غذایی مشترکی با یکدیگر دارند؛ بااین‌حال، اگر هوس غذای ایرانی کردید، کافی است به رستوران‌های ایرانی موجود در شهرهای مختلف ترکیه سری بزنید. در این رستوران‌ها می‌شود با صرف یک هزینۀ معقول، وعده‌ای دلچسب و سیرکننده را نوش‌جان کرد. به‌طور‌کلی میانگین هزینه هر وعده غذا در استانبول ترکیه با دستور پخت ایرانی، چیزی معادل 250 لیر است.

قیمت غذاهای ترکی در استانبول

نوع غذا در قیمت خورد و خوراک در استانبول نقش مهمی دارد. در منوی بلندبالای غذاهای ترکی برخی از آن‌ها از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ به طوری که اگر طعم و مزه آن‌ها را امتحان نکنید، سفر به استانبول ناتمام خواهد ماند.

طبیعتا انتخاب‌کردن این نوع غذاها در مقایسه با خوراکِ تقریبا گمنام این شهر، هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. ما در ادامه هزینه‌های مرتبط با سرو هرکدام از غذاهای معروف ترکی در استانبول را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

1. قیمت اسکندر کباب در استانبول

اسکندرکباب پای ثابت منوی تمام رستوران‌های ترکیه است. نمی‌شود به ترکیه سفر کنید و طعم این غذای لذیذ را برای یک‌بار هم که شده نچشید. اگر اسکندرکباب منوی انتخابی شما باشد، قیمت غذا در استانبول برای همین یک وعده 100 تا 400 لیر خواهد بود.

2. قیمت دونر کباب در استانبول

از دیگر غذاهای معروف ترکیه که تمام مرزهای جهان را درنوردیده، دونرکباب است. البته باید اعتراف کنیم که این غذا علی‌رغم کسب چهره‌ای جهانی، هنوز هم طعمی خاص و منحصربه‌فرد در ترکیه دارد. میانگین هزینه یک وعده غذا در استانبول با انتخاب دونر کباب 200 لیر است.

هزینه یک وعده غذا در استانبول

عکسی از دونر کباب استانبول

3. قیمت لاهماجون استانبول

اگر اهل فست‌فود باشید، طعم لاهماجون را دوست خواهید داشت. لاهماجون یک نوع پیتزای ترکی است که برای نوش‌جان‌کردن آن هزینه‌ای معادل 200 لیر را باید کنار بگذارید. البته این هزینه در محله‌های مختلف استانبول، متفاوت است.

4. قیمت کباب ترکی در استانبول

همه گردشگران ارادت خاصی به کباب ترکی دارند. این غذا آنقدر محبوب است که بسیاری ترجیح می‌دهند در سفرهای خود به ترکیه، چند وعده غذایی را به آن اختصاص دهند. میانگین هزینه سرو کباب ترکی در شهر استانبول برای هر نفر 150 لیر است.

5. قیمت بورک گوشت استانبولی

بورک گوشت از خوشمزه‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین میان‌وعده‌های ترکیه است. هزینه سرو این غذا برای هر نفر چیزی حدود 130 لیر خواهد بود.

6. قیمت کوفته استانبولی

کوفته ترکی غذای سنتی ترکیه است که شاید فقط اسم آن با کوفته تبریزی ما ایرانی‌ها شباهت داشته باشد. این غذای لذیذ ترکی برای هر نفر چیزی معادل 350 لیر تمام می‌شود.

قیمت غذا در استانبول چند لیر است

تصویری از کوفته استانبولی

7. قیمت مانتی در استانبول

برای داشتن یک میان‌وعده مغذی می‌توانید روی دلچسب‌بودن مانتی هم حساب کنید. مانتی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه ای است که هزینۀ هر وعدۀ آن در استانبول، حدود 250 لیر برای هر نفر خواهد بود.

قیمت غذای رستوران در استانبول

در محاسبه قیمت هر وعده غذا در استانبول نمی‌توان نوع رستوران را نادیده گرفت. به‌طور‌کلی رستوران‌های ترکیه را می‌توان در 3 گروه مختلف دسته‌بندی کرد که سرو غذا در هرکدام با هزینه‌ای متفاوت همراه است. این تقسیم‌بندی رستوران‌های ارزان و اقتصادی، رستوران‌های متوسط و رستوران‌های مجلل و لوکس را شامل می‌شود. با این تفسیر، مسلما قیمت غذای نصرت در استانبول یا رستوران توپاز که از رستوران‌های مجلل این شهر به شمار می‌روند، گران‌تر از رستوران‌های ارزان‌قیمت خواهد بود.

  • هزینه سرو غذا در رستوران ارزان: 35 تا 140 لیر
  • هزینه سرو غذا در رستوران متوسط: 170 تا 400 لیر
  • هزینه سرو غذا در رستوران مجلل: 500 تا 1200 لیر

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول

غذاهای خیابانی ترکیه بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند سفری اقتصادی و ارزان به این کشور را تجربه کنند. ترکیه با داشتن طیف وسیعی از غذاهای خیابانی، تقریبا هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. هزینه های غذا در استانبول از دکه‌های خیابانی 30 تا 80 لیر است. در ادامه قیمت معروف‌ترین غذاهای خیابانی این شهر را در اختیارتان می‌گذاریم:

  • قیمت پیلاو: 35 تا 45 لیر
  • قیمت کومپیر (سیب زمینی شکم‌پر): 60 تا 80 لیر
  • قیمت سیمیت: 8 تا 12 لیر
  • قیمت ساندویچ معروف ماهی: 60 لیر
  • قیمت سوپ عدس: 20 تا 30 لیر

هزینه های غذا در استانبول

عکسی از سیمیت استانبول

قیمت فست فود در استانبول

در بحث قیمت غذا در استانبول فست‌فودها نیز سهم مهمی را به خود اختصاص می‌دهند. عموما برای گردشگران هزینه فست‌فودها در مقایسه با قیمت یک پرس غذا در استانبول ارزان‌تر تمام می‌شود. در حالت کلی میانگین هزینه فست‌فود در ترکیه 150 لیر است. بااین‌‌حال، می‌توانیم هزینه خوراک در دو فست‌فود معتبر جهانی را هم در این شهر بررسی کنیم.

قیمت مک دونالد در استانبول

یکی از برندهای محبوب جهانی در زمینۀ فست‌فود، مک دونالد (McDonald's) است که با متنوع‌ترین منوی غذایی خود از گردشگران استقبال می‌کند. برای اینکه در یکی از وعده‌های غذایی خود مهمان منوی جذاب مک‌دونالد باشید، باید هزینه‌ای معادل 145 لیر را برای هر نفر کنار بگذارید.

قیمت کی اف سی در ترکیه

از برندهای گران‌قیمت در عرصه فست‌فودها برند KFC است. هزینه سرو این نوع فست‌فود در ترکیه از 195 تا 475 لیر برای هر نفر، متغیر خواهد بود.

قیمت خوراک دریایی در استانبول

آیا با خوراک دریایی میانه خوبی دارید؟ اگر اهل خوردن این گروه از غذاها باشید، احتمالا خرج سفرتان در ترکیه کمتر خواهد شد. غذاهای دریایی در ترکیه تنوع بسیار بالایی دارند؛ ضمن اینکه شما در انتخاب موقعیت مکانی برای سرو این نوع غذا آزادی عمل کامل دارید. عموما قیمت خوراک در استانبول از نوع دریایی در رستوران‌های لوکس و مجلل، 120 لیر است. این در حالی است که قیمت صدف در دکه‌های خیابانی کمتر از 10 لیر خواهد بود. پس اگر برای گردشگری بین دبی یا استانبول مردد هستید، بهتر است بدانید که قیمت غذا در این شهر معروف ترکیه، ابدا با شهر لاکچری و مدرنی مثل دبی قابل مقایسه نیست.

قیمت خوراک دریایی در استانبول

عکسی از غذای دریایی در استانبول

قیمت غذا در فرودگاه استانبول

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گران‌ترین نرخ غذا در استانبول به فرودگاه‌های این شهر تعلق دارد. در فرودگاه جدید استانبول و دیگر فرودگاه‌های این شهر، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در برندهای مشهور جهانی حضور دارند که اگر انتخاب شما برای سرو غذا باشند، باید برای هر وعده چیزی معادل 500 تا 800 لیر را پرداخت کنید.

بهترین غذای ارزان در استانبول

استانبول غذاهای ارزان‌قیمت هم به اندازه خوراک مجلل و پرهزینه‌اش خوشمزه و دلچسب خواهد بود. اگر این ترفند هوشمندانه را در محله های استانبول به کار ببندید، آن‌وقت قیمت غذا در استانبول برای هر نفر کمتر از 100 لیر تمام خواهد شد. بهترین غذایی هم که می‌توانید با این قیمت سفارش دهید، همان غذاهای خیابانی استانبول هستند که ساندویچ ماهی، نان سیمیت، پیده و لاهماجون را شامل می‌شوند.

اپلیکیشن سفارش غذا در استانبول

خیلی از اوقات افراد نه به قصد تفریح و سیاحت بلکه با هدف کار و تجارت راهی ترکیه می‌شوند. طبیعتا در این نوع سفرها اختصاص‌دادن انرژی و زمان کافی برای یافتن رستوران خوب با کمی دشواری همراه خواهد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد باشید، بهترین چارۀ کار این است که دست به دامان اپلیکیشن‌های سفارش غذا شوید. برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن های کاربردی در سفر به استانبول که برای اطلاع از قیمت و سفارش آنلاین غذا مناسب هستند، عبارتند از:

  • Meal Box
  • Eldekilerle
  • Nefis Gurme
  • Getir
  • Yemeksepeti
  • Zomato
  • Yettim
  • Domino's Pizza
  • BiSU

قیمت غذا در استانبول؛ فاکتوری کلیدی در هزینه‌های سفر

این نکته را نمی‌توان انکار کرد که قیمت غذا بخشی از هزینه‌های سفر به هر مقصدی را تشکیل می‌دهد. این مطلب به بررسی قیمت غذا در استانبول 1403 گفتیم؛ اما در نظر داشته باشید که در این شهر، با دنیایی متنوع از طعم و مزه روبه‌رو هستید. پس اگر تور ارزان استانبول را رزرو کردید و قصد سفری اقتصادی به این شهر را دارید، غذاهای ارزان‌قیمت استانبول را فراموش نکنید.

حالا شما به ما بگویید قیمت غذا در استانبول چنده؟ آیا قبلا سفری به این شهر دیدنی داشته‌اید؟ چقدر برای خوردوخوراک خود هزینه کرده‌اید؟

سوالات متداول:

  1. قیمت غذا در استانبول چند لیر است؟

میانگین هزینه غذا در استانبول برای هر نفر 200 لیر است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc