https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به جزیره موریس

به روز رسانی: 24 شهریور ، 1401 راهنمای سفر

راهنمای سفر به جزیره موریس

جزیره موریس کجاست ؟ جزیره موریس یک کشور جزیره‌ ای نیمه گرمسیری در اقیانوس هند است که در 1130 کیلومتری شرق ماداگاسکار، در سواحل جنوب شرقی آفریقا قرار دارد. 
قلمروهای اطراف آن شامل جزیره رودریگز و سایر جزایر کوچکتر است، جزیره اصلی توسط صخره های مرجانی احاطه شده است و دارای سواحل شنی است و دشت های حاصلخیز به شدت به سمت کوه های صخره ای بالا می رود.
سفر به جزیره ی موریس به دلیل تنوع در چشم انداز فرهنگی بسیار جذاب است. تقریباً چهار قرن استعمار این جزیره با چند فرهنگی غنی از میراث هندی، آفریقایی، چینی و فرانسوی به پایان رسید.
به لطف تابش آفتاب در تمام طول سال سواحل این جزیره برای تفریح بسیار جذاب هستند. موریس که توسط یک خط ساحلی مملو از سواحل پر زرق و برق، محافظت شده توسط صخره مرجانی تقریباً ناگسستنی نیز محصور شده است.
جزیره موریس مدتهاست که بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود کرده است. چارلز بودلر آن را «سرزمین معطر، نوازش خورشید» نامیده است.
سواحل شنی و سفید خیره کننده ای که در کنار دریاهای آبزی این جزیره قرار گرفته اند. دمای هوای جزیره موریس به ندرت به زیر 20 درجه سانتی‌ گراد می‌ رسد. در این جزیره برخی از بهترین هتل ‌های جهان و یک مقصد عالی برای تعطیلات در تمام طول سال است.

تصاویر جزیره موریس

تصاویر جزیره موریس

گرفتن ویزا جزیره موریس

کشورهای مختلفی برای سفر به جزیره ی موریس باید ویزا تهیه کنند، از جمله کشورهایی که باید ویزا تهیه کنند شامل افغانستان، بنگلادش، اندونزی، ایران، عراق، کوزوو، لائوس، لیبی، مالی، کره شمالی، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، سومالی، سریلانکا، سودان، سودان جنوبی، سوریه، تایوان، ویتنام و یمن می باشند.
افراد دیگر کشورها برای سفر به جزیره موریس نیازی به گرفتن ویزا ندارند، این افراد بسته به ملیتی که دارند ویزاهای 90 روزه بدون ویزا و ویزا ی 60 روزه و 14 روزه در هنگام ورود داده می شود.

مراحل اخذ ویزای برای سفر جزیره موریس

رفتن به نزدیک ترین سفارت در کشور مبدا
تکمیل فرم درخواست برای ویزای گردشگری
پس از تکمیل فرم، مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت، هزینه های گرفتن ویزا، و فرم درخواست ویزا را تحویل سفارت دهید.
پس از درخواست ویزا جواب آن از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می شود.
پس از دریافت ایمیل ویزا، پاسپورت و ویزای خود را تحویل بگیرید. مدت اقامت شما در جزیره ی موریس در ویزا بیان شده است.

مدارک مورد نیاز سفر به جزیره موریس

برای گرفتن ویزا شما باید مدارک مورد نیاز خود را تهیه و جمع آوری کنید.
مسافران برای رفتن به جزیره ی موریس باید تست کووید -19 منفی ارائه بدهند، همچنین یک تست پی سی آر برای ویروس کرونا که مربوط به حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز باشد.
مدارک واکسیناسیون خود را باید تحویل دهید و حداقل تزریق واکسن کرونا باید 14 روز از تزریق آخرین دوز گذشته باشد. فرم درخواست ویزا خود را تکمیل کرده و تحویل دهید.
مدارک پاسپورت و یا برگه ی سفر از ایران را با خود همراه داشته باشید. حداقل مدت اعتبار پاسپورت شما باید شش ماه باشد و حداقل می بایست دو صفحه ویزای سفید داشته باشید. همچنین مدارکی مانند بلیط رزرو پرواز رفت و برگشت، رزرو هتل را با خود همراه داشته باشید.

چرا باید به جزیره موریس سفر کرد ؟

جزیره ی موریس یکی از جزایر پر طرفدار برای گردشگران است، برای سفر به این جزیره علت های متفاوتی وجود دارد.

تنوع فرهنگی موریس

معابد و زیارتگاه‌ های هندو با رنگ‌ های رنگارنگ چشم ‌اندازی زیبا را ایجاد کرده اند. که اغلب در نور خورشید می‌ درخشند، و هنوز هم می ‌توان آن ‌هایی را که تبار هندی دارند با لباس ‌های سنتی نیاکان خود مشاهده کرد.
مردم جزیره موریس با تنوع نژاد ها و فرهنگ‌ های متنوع در کنار یکدیگر زندگی می کنند، به دلیل ماهیت چند فرهنگی جامعه، تقریباً در هفته حشن ها و مراسم های مذهبی متنوعی برگزار می شود.

مناظر جزیره موریس

زندگی در جزیره موریس با هتل‌ های ساحلی، کوه ‌ها، جنگل‌ ها، رودخانه ‌ها، آبشارها، مزارع مواج با نیشکر، دهانه ‌های آتشفشانی خاموش، شهرها و روستاهای متنوع بسیار جذاب است. موریس اکنون دارای جاذبه های گردشگری سنتی بسیار زیبایی است. به ویژه باغ های گیاه شناسی، برخی از خانه های مزرعه ای شگفت انگیز است.
مناظر جزیره در فلات، رودخانه ها و نهرهای زیادی وجود دارد، که با آبیاری فراوان برای مزارع نیشکر که بیشتر زمین های زراعی جزیره را پوشش می دهد، فراهم می کند.  

فرهنگ غذایی متنوع

تاریخ و فرهنگ متنوع جزیره موریس باعث شده است تا فرهنگ غذایی متنوعی داشته باشد. این جزیره در سال 1968 میزبان هلندی‌ ها، فرانسوی ‌ها و انگلیسی‌ ها بوده است.
امروزه چینی ها و هندی ها نیز در این جزیره زندگی می کنند، فرهنگ غذایی متنوع این جزیره از کشورهایی همچون فرانسه، هند و چین گرفته شده است. 

بهترین مکان های دیدنی در موریس

جزیره موریس دارای جاهای دیدنی بسیاری جذابی است، که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

کلیسا پر لاوال

کلیسا پر لاوال، در شمال شرقی پورت لوئیس جزیره موریس در حومه سنت کروا قرار دارد. در سال 1962 کلیسای سفید مدرن جایگزین کلیسای اصلی شد و به خاطر پنجره های شیشه ای رنگی به سبک انتزاعی، سقف چوبی محدب و موزاییک های مدرن و همچنین نقاشی که زندگی مسیح را به تصویر می کشد بسیار جذاب است.

سواحل جزیره موریس

ساحل جزیره موریس

ساحل Mon Choisy

محبوب ترین ساحل عمومی جزیره موریس Mon Choisy است. در این ساحل یک زمین فوتبال چمن و یک مجسمه ی بنای یادبود اولین پرواز از موریس به رئونیون در سال 1933 توسط دو خلبان فرانسوی نیز وجود دارد.
این ساحل سفید کورکننده مملو از کمپینگ ها، چادرهای موقت و خانواده هایی است. اواسط هفته مکانی ایده آل برای غواصی، شنا، قدم زدن یا اسب سواری است. 
امروزه، این یک خط ساحلی آرام است که دارای سواحل بکر است و تنها بقایای استعماری باقی مانده یک فانوس دریایی قرن نوزدهمی و چند توپ در محوطه است.

گراند باسین

گراند باسین یک دریاچه مقدس برای موریسیان هندو است. گفته می شود که آب داخل دریاچه با آب های گنگ مقدس هند ارتباط برقرار می کند. 
این دریاچه کوهستانی مرتفع، تقریباً 1800 فوت بالاتر از سطح دریا، یک مکان مقدس است، هندوهای موریس در زمان ماها شیواراتری برای زیارت به اینجا می رفتند. مجسمه 108 فوتی لرد شیوا را که در سال 2007 ساخته شده است. 

باغ گیاه شناسی سر سیووساگور رامگولام

باغ گیاه شناسی سر سیووساگور رامگولام یکی از شناخته ‌شده ‌ترین جاذبه ‌های این جزیره است و مرکز خیره ‌کننده آن حوضی پر از نیلوفرهای آبی ویکتوریا آمازونیکا است.
این گل های باورنکردنی به رنگ سفید شکوفا می شوند و روز بعد قرمز می شوند. در این باغ همچنین فرصتی برای دیدن لاک پشت آلدابرا وجود دارد.

پارک ملی دره رود سیاه

پارک ملی دره رود سیاه با مساحت بیش از 6000 هکتار، مکانی ایده آل برای کشف جنگل های بومی و حیات وحش است. این پارک دارای بیش از 300 گونه گیاه گلدار، کبوتر صورتی و در حال انقراض، خفاش های میوه غول پیکر و بسیاری موارد دیگر است. مناظر فوق ‌العاده پانوراما از جزایر دره‌ ها، قله ‌های کوهستانی و آبشارها وجود دارد. 

گراند بای

گرند بای که به عنوان قطب اصلی گردشگری جزیره در نظر گرفته می شود، به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک در 20 سال گذشته بوده است.
تعداد زیادی سواحل، جاذبه ها و گشت و گذار در اینجا وجود دارد. برای دوستداران آب، غواصی، اسکی روی آب، قایقرانی و موج سواری را امتحان کنید. 
گراند بای برای گردشگران همانند بهشت است، به لطف فضای آرام و راحت و طیف وسیعی از هتل‌ ها، آپارتمان‌ ها و اقامتگاه‌ های خود و همچنین رستوران های متنوع که عمدتاً در فاصله ‌ای چند دقیقه‌ ای از هتل قرار دارند.

آبشار چمارل

آبشار چمارل با 100 متر ارتفاع، مرتفع ترین آبشار موریس است. به خاطر داشته باشید که دوربین های خود را همراه داشته باشید زیرا عکس های شگفت انگیزی در اینجا می توانید بگیرید.
این منظره چشمگیر دارای پله هایی است که به یک سکوی دید در بالای آن منتهی می شود که در آن می توانید سقوط آب را در زیر تماشا کنید. اگر می‌ خواهید در آب‌ های کم عمق ته آبشار شنا کنید، علاوه بر دوربین، لباس شنا نیز به همراه داشته باشید. 

لو سوفلور

لو سوفلور یک غار است که روی یک صخره شیب دار نشسته است. در آنجا فواره ای وجود دارد که در صورت مواج بودن دریا می تواند به ارتفاع 20 متر برسد. 

روش های رفتن به جزیره موریس

قبل از برنامه ریزی برای تعطیلات به موریس، باید بهترین راه برای رسیدن به اینجا را بدانید. چندین راه مستقیم و غیرمستقیم برای رسیدن به جزیره موریس وجود دارد.
ساده ترین و صرفه جویی در زمان برای رسیدن به موریس از طریق هوایی است. شما می‌ توانید با پرواز مستقیم یا غیرمستقیم به موریس بروید، زیرا به تمام شهرهای بزرگ جهان پرواز هوایی دارد.
برای رفتن به جزیره موریس از طریق دریا می توانید از یک کشتی دریایی استفاده کنید. اگر از هند سفر می کنید، سوار کشتی کروز به پورت لوئیس از چنای یا بمبئی شوید و از اقامتی مجلل لذت ببرید.
برای سفر از ایران به جزیره ی موریس می توانید با یک پرواز به دبی که حدود 1 ساعت طول می کشد و سپس از دبی به جزیره ی موریس که 6 ساعت طول می کشد انجام دهید. در واقع می توان گفت فاصله جزیره موریس تا ایران 7 ساعت از طریق پرواز هوایی است. 

اقامت در جزیره موریس

وقتی نوبت به محل اقامت می ‌رسد، موریس گزینه های متفاوتی برای اقامت دارد. جزایر خصوصی با استراحتگاه های ساحلی شیک که سواحل شرقی جزیره را اشغال می کنند رایج هستند. 
هتل های One & Only Le Saint Geran و Le Touessrok از زمانی که در دهه 1970 افتتاح شدند، به عنوان دو تا از محبوب ترین استراحتگاه های بادوام در این جزیره هستند.

فصل تابستان در جزیره موریس

فصل تابستان در جزیره موریس

آب و هوای جزیره موریس

برای سفر به جزیره موریس باید از آب و هوای این جزیره از قبل با خبر باشید تا راحت تر بتوانید برنامه ریزی کنید. جزیره موریس تنها دارای دو فصل تابستان و زمستان می باشد.
به همین خاطر تفاوت دمایی زیادی بین این دو فصل جزیره موریس وجود ندارد. آب و هوای این جزیره در فلات مرکزی خنک تر از مناطق سواحلی این جزیره است.
از ماه های می تا نوامبر جزیره موریس زمستان های خشک و گرم و از ماه های نوامبر تا می تابستان هایی با آب و هوای گرم و مرطوب است و در اواخر دسامبر تا مارس نیز تندبادهای زیادی در این جزیره وجود دارد.

سخن آخر

جزیره موریس بهشت جزیره گرمسیری و یکی از برترین مقاصد گردشگری لوکس در جهان است. این کشور دارای طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی و ساخته دست بشر است.
جزیره موریس از آب و هوای استوایی با آب های گرم دریای زلال، سواحل جذاب، جانوران و گیاهان استوایی برخوردار است که با جمعیتی چند قومیتی و فرهنگی که دوستانه و مهمان نواز هستند، تکمیل می شود. 
موریس یک جزیره ی پر جنب و جوش، یک کشور جزیره ای آتشفشانی که توسط آب های گرم اقیانوس هند احاطه شده است. و بهشتی برای علاقه مندان به آفتاب، ساحل، ورزش های آبی و فرهنگی است.
این مقصد دیدنی خانه حدود 700 گونه گیاهی، پرندگان کمیاب مانند کبوتر صورتی و خرچنگ و همچنین گونه‌های دریایی بی ‌شماری است که غواصی را به یکی از معروف‌ ترین فعالیت ‌های کشور تبدیل می ‌کنند.

سوالات متداول درباره ی راهنمای سفر به جزیره موریس

برترین مکان های دیدنی موریس کدامند ؟

پورت لوئیس، آبشار چمارل، گراند بای، باغ گیاه شناسی سر سیووساگور رامگولام از جمله مکان های دیدنی در جزیره موریس است.

بهترین فعالیت های جزیره موریس کدامند ؟

غواصی، پیاده روی در پارک ملی، سافاری، شنا و انواع تفریحات آبی از جمله فعالیت های جزیره موریس است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc