https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی فتحیه‌

به روز رسانی: 29 مرداد ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی فتحیه

آیا در برنامه سفرهای خارجی خود جایی برای جاهای دیدنی فتحیه خالی گذاشته‌اید؟ ترکیه مقصدی ایده‌آل برای تمام سلیقه‌هاست. کمتر کسی پیدا می‌شود که به این کشور و جاذبه‌های دیدنی آن علاقه‌مند نباشد. اما در فهرست بلندبالای شهرهای جذاب ترکیه، نام فتحیه کمتر به گوش می‌رسد. این شهر یکی از مقاصد ناشناخته و گمنام ترکیه است که با طبیعت بهشتی، سواحل بکر و آثار تاریخی تماشایی‌اش هوش از سر گردشگران می‌برد. اگر تصمیم دارید ترکیه را در قابی جدید تماشا کنید، دیدنی های فتحیه که در این مقاله لیست شده‌اند، می‌تواند بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب باشد.

گورهای صخره ای آمینتاس ترکیه

معرفی جاهای دیدنی فتحیه را از گورهای صخره‌ای آمینتاس آن آغاز می‌کنیم که یک اثر باشکوه باستانی در ترکیه قلمداد می‌شود. این جاذبه تاریخی شگفت‌انگیز یادگاری از تمدن باستانی لیکیایی است و قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

در دوره فرمانروایی لیکیایی‌ها بر فتحیه گورهای صخره‌ای بی‌شماری در این شهر حفاری شد که به نوعی باور و اعتقاد قلبی مردم را درباره مرگ زنده نگاه می‌داشت؛ ساکنین این شهر در آن دوران اعتقاد داشتند، مردگان بعد از مرگ توسط موجوداتی افسانه‌ای به قلب آسمان فرستاده می‌شود. ازهمین‌رو، لیکیایی‌ها بسیاری از مردگان خود را در گورهایی باشکوه در قلب صخره‌ها دفن می‌کردند.

در میان تمام گورهای صخره‌ای فتحیه مقبره آمینتاس از شهرت بیشتری برخوردار است. از دور که به نمای این مقبره نگاه کنید، تصویری از یک معبد یونایی در ذهنتان مجسم می‌شود. این مقبره در ارتفاع 300 متری و در جوار گورهایی صخره‌ای که به کتیبه‌ها و نقوش باستانی مزین‌شده‌اند، قرار گرفته است. بی‌تردید تماشای این حجم از جذابیت هنری و معماری برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر لذت وصف‌نشدنی به همراه دارد.

یادتان باشد برای تماشای این جاذبه دیدنی باید رنج بالارفتن از 190 پله را به جان بخرید. البته منظره باشکوهی که در مرتفع‌ترین نقطه گورهای صخره‌ای انتظار شما را می‌کشد، ارزش تحمل هرگونه رنج و سختی را دارد.

گورهای صخره ای آمینتاس از جاهای دیدنی فتحیه

شهر قدیمی فتحیه؛ از آثار باستانی ترکیه

شهر فتحیه علی‌رغم پیداکردن چهره‌ای امروزی و مدرن هنوز اصالت‌های قدیمی خود را حفظ کرده است. اگر می‌خواهید با چهره باستانی این شهر ملاقات کنید، بهتر است سری به شهر قدیمی آن بزنید. این قسمت از فتحیه با کوچه‌های بسیار تنگ و باریک، غرفه‌های کوچک و زیبا و کافه‌ها و رستوران‌های بسیار قدیمی شناخته می‌شود.

بهترین تجربه‌ای که شهر قدیمی را به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین جاهای دیدنی فتحیه تبدیل می‌کند، گشت‌وگذار در بازار ماهی‌فروشان این منطقه است. در این بخش از شهر قدیمی فرصت دارید تا با جلوه واقعی زندگی مردمان محلی این شهر به خوبی آشنا شوید و از فرهنگ و اعتقادات قدیمی آن‌ها سر در بیاورید.

کوه بابا داغ؛ از جاهای طبیعی فتحیه

اگر از گردشگران کوهنورد فتحیه سراغ بهترین جای دیدنی این شهر را جویا شوید، بی‌تعلل از کوه بابا داغ نام می‌برند. کوه بابا داغ شاید تنها جایی در فتحیه باشد که گردشگران می‌توانند از فاصله‌ای بسیار کوتاه لحظه باشکوه غروب خورشید را به نظاره بنشینند.

کوه بابا داغ در ارتفاعی 1700 متری از زمین قرار دارد. گردشگران با صعود به این کوه تماشگر منظره‌ای پانورامایی و کارت‌پستالی از زیبایی‌های فتحیه خواهند بود. البته جذابیت‌های این مکان تفریحی تنها به همین مورد محدود نمی‌شود؛ پاراموتور، پاراگلایدر، تله‌کابین و پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی از تفریحات نابی است که گردشگران بابا داغ را حسابی سر ذوق می‌آورد.

حسن‌ختام حضورتان در این جاذبه دیدنی هم می‌تواند سرو غذا در یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه باشد. بی‌تردید امتحان‌کردن طعم‌های تازه آن هم وقتی که درست در محاصره ابرها قرار گرفته‌اید، تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش برایتان خواهد بود.

کوه بابا داغ از دیدنی های شهر فتحیه

عکسی از کوه بابا داغ

دره پروانه؛ جذاب‌ترین جای دیدنی فتحیه

از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فتحیه که بازدید از آن را باید در صدر اولویت‌های گردشگری‌تان قرار دهید، دره پروانه است. این دره سرسبز و باصفا در دامنه کوه بابا داغ قرار دارد و با جذابیت‌های بصری متنوعی همچون پوشش گیاهی سرسبز، درختان بلندقامت، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا هزاران گردشگران را مجذوب شگفتی‌های خود می‌کند.

از طبیعت بهشتی این دره که بگذریم، به تنوع بی‌پایان گونه‌های پروانه در این منطقه می‌رسیم که اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن میان گردشگران است. این دره بیشتر از 80 گونه پروانه رنگارنگ دارد که معروف‌ترین آن‌ها پروانه ببر جرسی است. برای ملاقات با گونه‌های متنوع پروانه در این دره بهتر است راهی عمیق‌ترین نواحی آن شوید. قایق‌سواری و غواصی هم بهترین و درعین‌حال، جذاب‌ترین راه برای تجربه این لذت ناب خواهد بود.

محوطه تاریخی لتون؛ معبد باستانی رومیان

لتون از دیگر جاهای دیدنی فتحیه است که بیشتر به عنوان یک پایگاه مذهبی قدیمی شناخته می‌شود. این مکان مقدس در دوره امپراتوری رومی‎ها ساخته شده و صاحب سه معبد یا زیارتگاه است که اولی به الهه لتو و دوتای دیگر به فرزندان دوقلوی او با نام‌های آپولون و آرتمیس تعلق دارد. محوطه باستانی لتون در 63 کیلومتری جنوب فتحیه و در 6 کیلومتری جنوب زاتوس قرار دارد.

محوطه تاریخی لتون از بهترین جاهای دیدنی فتحیه

تصویری از محوطه تاریخی لتون

تنگه ساکلیکنت؛ از بهترین جاهای دیدنی فتحیه

اگر اهل ماجراجویی باشید، تنگه ساکلیکنت برایتان یکی از دیدنی های فتحیه ترکیه خواهد بود. تنگه ساکلیکنت از نظر وسعت دومین تنگه بزرگ و طولانی در قلب اروپا و از نظر عمق جزء عمیق‌ترین تنگه‌های جهان قلمداد می‌شود.

این تنگه که در پارکی با همین نام واقع شده است، طولی 18 کیلومتری و عمقی 300 متری دارد. در دل تنگه ساکلیکنت بیش از 16 غار و آبشار جا خوش کرده‌اند که بازدید از آن‌ها هیجان زیادی به همراه خواهد داشت. آب زلال و شفاف رودخانه این تنگه هم جان می‌دهد برای شنا و آب‌تنی. البته توصیه ما به شما این است که در اولین بازدیدتان از تنگه ساکلیکنت از شخصی راهنما و کاربلد کمک بگیرید تا لذت بیشتری از سیاحت و گردش در این منطقه نصیب‌تان شود.

خلیج گمیلر؛ از جاهای دنج فتحیه

اگر می‌خواهید چند روزی از هیاهوی شهر دور باشید و آرامش را به معنای واقعی کلمه روانه وجودتان کنید، خلیج گمیلر بهترین و دنج‌ترین مکان در فهرست جاهای دیدنی فتحیه است. این خلیج ساحلی بکر و آرام دارد که در تلاقی با جنگل‌های سرسبز جلوه‌ای فوق‌العاده تماشایی پیدا می‌کند. خلیج گمیلر از موهبت داشتن جزیره‌ای کوچک و باستانی با نام شوالیه هم برخوردار است که از نظر تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

خلیج گمیلر تنها 9 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این خلیج که نمادی از دوره قرون وسطی محسوب می‌شود، نه تنها از نظر بصری که به دلیل داشتن آب‌وهوای مطبوع و تفریحات متنوع در فهرست بهترین دیدنی های شهر فتحیه جا خوش می‌کند.

خلیج گمیلر از جاهای دنج فتحیه

عکسی از خلیج گمیلر

بندر فتحیه؛ از زیباترین بنادر ترکیه

فتحیه میزبان یکی از زیباترین و دلنوازترین بندرهای طبیعی ترکیه است. از بندر فتحیه به عنوان پایگاهی برای سفرهای گردشگران با قایق‌های بادبانی یاد می‌شود. معروف‌ترین این سفرها هم کروز آبی است که با رونمایی‌کردن از مناظری خیره‌کننده و شگفت‌انگیز مسافران را حسابی غافلگیر می‌کند. شناکردن در آب‌های زلال، آفتاب‌گرفتن در کشتی و گشت‌وگذار در جزایر مختلف از برنامه‌های جذاب سفر با قایق‌های بادبانی خواهد بود.

روستای متروکه کایاکوی؛ سکونتگاه ارواح

آیا تابه‌حال چیزی از شهر ارواح یونان به گوشتان خورده است؟ این جاذبه که شنیدن نامش هیجان زیادی به همراه دارد، در فتحیه با عنوان روستای متروک کایاکوی شناخته می‌شود. این روستا قبل از جنگ بین ترکیه و یونان رونق و آبادانی بسیار زیادی داشت. با وقوع جنگ و برقراری صلح میان این دو کشور، میلیون‌ها مسیحی یونانی و مسلمان ترک، خانه و کاشانه‌شان را در کایاکوی ترک کردند و به شهر خود بازگشتند.

با ترک ساکنین این روستا کایاکوی به متروکه‌ای تاریخی تبدیل شد. حالا هرساله گردشگران زیادی به شوق قدم‌زدن در خیابان‌های متروک و بازدید از ساختمان‌های خالی از سکنۀ این روستا راهی فتحیه می‌شوند. کایاکوی میزبان چند کلیسا و مدرسه متروک، اما آذین‌شده هم هست که تماشای آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به ترکیه خواهد بود.

روستای متروکه کایاکوی فتحیه

عکسی از روستای متروکه کایاکوی

ویرانه های تلوس؛ از دیدنی های شهر فتحیه

اگر اهل کاوش در مناظر باستانی و تاریخی باشید، احتمالا برای دیدن ویرانه‌های تلوس لحظه‌شماری خواهید کرد. این شهر که از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی فتحیه است، برای اولین‌بار در 400 هزار سال پیش روی یک فلات سنگی شکل گرفت. اولین ساکنین این خرابه هم لیکیایی‌ها بودند که یادگاری‌های زیادی از خود در این منطقه بر جای گذاشتند. بعد از لیکیایی‌ها رومی‌ها، بیزانسی‌ها و در نهایت ترک‌های عثمانی تلوس را برای سکونت خود انتخاب کردند.

گورهای صخره‌ای، خانه‌های باستانی، معابد قدیمی، استادیوم مسابقات ورزشی،  آمفی‌تئاترهای ویران‌شده، قلعه‌های پررمزوراز و گورستان‌های عجیب، تلوس را به یک موزه روباز بزرگ در ترکیه تبدیل کرده است. این جاذبه در جنوب شرقی فتحیه و در فاصله 35 کیلومتری با مرکز شهر قرار دارد.

قلعه فتحیه؛ روایتگر امپراتورهای باستانی

فتحیه جاذبه‌های باستانی بی‌شماری دارد که هرکدام یادآور حوادث و رویدادهای تاریخی دوره‌های متعدد امپراتوری در این سرزمین هستند. یکی از بهترین این جاذبه‌ها شاید قلعه‌های تاریخی آن باشد که دنیایی از شگفتی را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد. اگر هوس بازدید از قلعه‌های فتحیه به سرتان زد، به قلعه کروسادر بروید تا ضمن ورق‌زدن تاریخ، تماشاگر زیباترین منظره از شهر فتحیه باشید.

قلعه فتحیه از مکان های دیدنی فتحیه

تصویری از قلعه فتحیه

حمام ترکی؛ از آرامش‌بخش‌ترین جاهای دیدنی فتحیه

در سنت قدیمی ترکیه حمام‌ها تنها مکانی برای تمیزی و نظافت بدن نیستند؛ در فرهنگ این کشور از حمام‌ها برای کم‌کردن درد عضلات و آرام‌کردن تنش‌های روانی بهره می‌برند. پیشنهاد ما به شما این است که در برنامه گردشگری خود در فتحیه حتما بخشی را به حمام ترکی این شهر اختصاص دهید. تردید نداشته باشید که با حضور در این مکان تاریخی تفریحی خاطراتی جذاب و فراموش‌نشدنی را برای خود رقم خواهید زد. قدمت حمام ترکی شهر فتحیه به دوره عثمانی بازمی‌گردد.

موزه های فتحیه؛ نمایشگاه تاریخ این شهر

اگر بخواهیم از میان بهترین دیدنی های فتحیه ترکیه بهترین آن را گلچین کنیم، قطعا از موزه‌های سحرانگیز و ارزشمند این شهر نام می‌بریم. فتحیه چندین موزه معروف دارد که هرکدام بخشی از فرهنگ و هنر مردمان این شهر را به نمایش می‌گذارند.

اگر به دیدن اشیای قدیمی مانند ظروف سفالی و سکه‌ها علاقه‌مند هستید، موزه فتحیه بهترین انتخاب است. اگر شیفته کاوش در دنیای حیوانات و فسیل‌های قدیمی هستید، به موزه تاریخ طبیعی این شهر سر بزنید. این شهر موزه هنر ترک هم دارد که گردشگران را با گنجینه‌ای غنی از نقاشی‌های شکوهمند هنرمندان ترکی آشنا می‌کند.

فواره های تماشایی فتحیه

در سفر به فتحیه از فواره‌های چشم‌نواز و مسحورکننده آن غافل نشوید. این شهر میزبان 3 فواره بزرگ و باشکوه است که شب‌ها جلوه‌ای بسیار تماشایی پیدا می‌کنند. فواره موسیقایی با رقص نور و آب، فواره آی لاو فتحیه با خلق تصاویر زیبا برای عکاسی و فواره دلفین‌ها با میزبانی از چندین مجسمه دلفین گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

پارک شهید فتحی بیک؛ از بهترین اماکن دیدنی ترکیه برای کودکان

اگر در میان مکان های دیدنی فتحیه به دنبال جایی برای استراحت و خوش‌گذرانی با دوستان یا اعضای خانواده هستید، پارک شهید فتحی بیک بهترین گزینه خواهد بود. در فضای سرسبز و باصفای این مجموعه می‌توانید بساط پیک‌نیک و کمپ را برپا کنید. زمین بازی ویژه کودکان، پارکینگ، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، رستوران و کافه از دیگر بخش‌های رفاهی و تفریحی این پارک محسوب می‌شوند.

پارک شهید فتحی بیک از جاهای تفریحی فتحیه

تصویری از پارک شهید فتحی بیک

خیابان چترها یا خیابان پاسپاتور فتحیه

مگر می‌شود از بهترین جاهای دیدنی فتحیه بنویسیم و به معرفی مشهورترین خیابان قدیمی آن نپردازیم؟ هرکسی که تنها یک‌بار به فتحیه سفر کرده باشد، با نام پاسپاتور و جذابیت‌های بصری نهفته در آن به خوبی آشناست.

این خیابان که جزء شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر فتحیه به حساب می‌آید، پکیجی کامل از بهترین فروشگاه‌های قدیمی، غرفه‌های محلی و رستوران‌ها و کافه‌های سنتی است. اجناس عرضه‌شده در فروشگاه‌های این خیابان معمولا قیمت کمتری نسبت به محصولات سایر مراکز خرید فتحیه دارند. ماساژ ترکی و سرو لذیذترین غذاهای ترکیه از دیگر تفریحات نابی است که گردشگران می‌توانند در خیابان پاسپاتور تجربه کنند.

یکی از بخش‌های جذاب پاسپاتور خیابان چترهاست که سقفی پوشیده از چترهای رنگارنگ دارد. اگر در عکاسی دستی بر آتش دارید، می‌توانید زیباترین قاب‌ها را در این خیابان ثبت کنید. بعد از عکاسی هم غرفه‌های سوغاتی میزبان شما برای خرید یادگاری‌های ارزشمند و صنایع دستی و سنتی این شهر خواهند بود.

مقبره‌های پینارا؛ تماشای تاریخ در حصار طبیعت

از آرام‌ترین و خلوت‌ترین دیدنی های فتحیه مقبره‌های پیناراست. این سازه تاریخی در ضلع جنوبی فتحیه قرار دارد و مجموعه‌ای عظیم و اعجاب‌انگیز از صخره‌های لانه‌زنبوری و مقبره‌های بی‌شمار را در دل خود جای داده است. محاصره این بنای باستانی با مناظر روح‌نواز کوهستانی لذت بازدید از این منطقه را دوچندان می‌کند.

پارک یاکا؛ بهترین جای دیدنی فتحیه برای خانواده ها

از دیگر جاهای تفریحی فتحیه که روح شما را جلا می‌بخشد، پارک یاکاست. این پارک ضمن داشتن طبیعتی سرسبز و دلنشین، فضایی بسیار آرام و خلوت دارد؛ بنابراین، اگر می‌خواهید ساعاتی را در کنار خانواده به تفریح و خوشگذرانی بگذرانید و از شلوغی شهر هم دور باشید، پارک یاکا بهترین پیشنهاد ما به شما خواهد بود.

 پارک یاکا از بهترین جاهای دیدنی فتحیه

عکسی از پارک یاکا

شهر باستانی زانتوس؛ سکونتگاه تاریخی بشر

از جاهای دیدنی فتحیه که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد، شهر باستانی زانتوس است. این شهر تاریخی در مجاورت محوطه باستانی لتون قرار دارد. بنابراین، اگر گذرتان به لتون افتاد، بازدید از زانتوس را هم به برنامه‌های گردشگری‌تان اضافه کنید.

زانتوس روزگاری پایتخت پادشاهی لیکیه بوده است. درحال‌حاضر، این بنای باستانی به دلیل داشتن سازه‌های ارزشمندی نظیر ستون‌های حکاکی‌شده، آمفی‌تئاتر، دیوارها و قلعه‌های تاریخی جایگاه محبوبی بین گردشگران دارد. فاصله شهر باستانی زانتوس تا شهر فتحیه ترکیه روی نقشه 54 کیلومتر است.

شهر پاموکاله یا جزیره پنبه ای؟

آیا با یک سفر جاده‌ای هیجان‌انگیز و تکرارنشدنی در فتحیه موافق هستید؟ یکی از شهرهای هم‌جوار با فتحیه که ارزش بارها دیدن را دارد، شهر پاموکاله است. در فاصله بین این دو شهر جذابیت‌های بصری شگفت‌انگیزی به چشم می‌خورد که شاید نظیر آن‌ها را فقط در تابلوهای نقاشی هنرمندان بزرگ دیده باشید.

بعد از پیمودن این جاده رویایی و باشکوه به مقصد پاموکاله می‌رسید که در میان گردشگران به قلعه‌ای پنبه‌ای شهرت دارد. راز نهفته در پشت این عنوان آبشارهای رسوبات نمکی است که به شهر، نمایی برفی و سفیدرنگ می‌بخشد. استخر آب گرم کلئوپارتا هم از دیگر جاذبه‌های مهم پاموکاله است که به دلیل خواص درمانی مورد توجه مسافران و توریستان زیادی قرار دارد.

پاموکاله از جاهای تفریحی فتحیه

عکسی از پاموکاله

حمام گلی دالیان؛ درمان و تفریح

آیا تابه‌حال حمام گل را تجربه کرده‌اید؟ یکی از جاهای دیدنی فتحیه حمام گلی دالیان است که برای مسافران این شهر یک تجربه بی‌نظیر و خاص محسوب می‌شود. به اعتقاد مردم محلی، حمام‌کردن با گل به درمان رماتیسم، سیاتیک، کمردرد و جوانسازی پوست کمک می‌کند. در این حمام ابتدا بدنتان را به گل آغشته می‌کنید. سپس با یک دوش آب سرد و شیرجه زدن در استخر آب گرم، گل‌ولای را از سطح بدن پاک می‌کنید.

بازار سنتی فتحیه؛ لذت خرید و تماشا

جنب‌وجوش و هیاهوی شهر فتحیه را فقط در بازارهای سنتی آن می‌توان جست‌وجو کرد. این شهر یک بازار سنتی بزرگ تحت عنوان سه‌شنبه‌بازار دارد که سه‌شنبه هر هفته در میدان اصلی شهر برپا می‌شود. صنایع دستی، میوه‌ها و سبزیجات تازه، محصولات محلی، غذاهای سنتی، ادویه‌های خوش‌رنگ و رایحه و هرنوع سوغات ترکیه ویترین جذاب این بازار را تشکیل می‌دهند.

بازار سنتی فتحیه از مکان های دیدنی در فتحیه

عکسی از بازار سنتی فتحیه

پارک های آبی فتحیه؛ از مهیج‌ترین جاهای دیدنی

دوستداران هیجان و تفریحات آبی شهر فتحیه را دست خالی ترک نخواهند کرد. این منطقه بندری دو پارک آبی مهیج دارد که گردشگران می‌توانند با حضور در آن ضمن بالابردن آدرنالین خون مجموعه‌ای از احساسات مختلف را همزمان تجربه کنند.

  • پارک آبی اورکا ورلد: وسیع‌ترین پارک آبی فتحیه است که 13 سرسرۀ پیچ‌درپیچ و طولانی و 4 استخر متنوع ویژه بزرگسالان و کودکان دارد.
  • پارک آبی گراند اوجل: پارکی نزدیک به هتل گراند اوجل آکوا است که از بهترین هتل های فتحیه محسوب می‌شود و ضمن ارائۀ تفریحات آبی، دسترسی خوبی به دیگر جاهای دیدنی این شهر دارد.

جزایر فتحیه؛ لذت بی‌نظیر تماشای آب‌های آزاد

دریای مدیترانه با آب‌های نیلگون و سواحل آفتابی‌اش همیشه یکی از بهترین پناهگاه‌های مسافران و گردشگران بوده است. در این حاشیه امن و دلپذیر، 12 جزیره کوچک اما جادویی وجود دارد که از آن باید به عنوان یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی فتحیه یاد کرد. منظرۀ طبیعی این جزایر در برگریزان خزان، فتحیه را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه در پاییز تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که هرکدام از این جزایر ترکیبی بی‌نظیر از طبیعت زیبای خداوند و تاریخ غنی شهر فتحیه را به نمایش می‌گذارند. اگر در سفر به فتحیه به دنبال رقم زدن تعطیلاتی ایده‌آل و منحصربه‌فرد هستید، کاوش در جزایر زیر می‌تواند فرصتی طلایی برای محقق‌کردن این رویا باشد:

  • خلیج گوچک (Gocek Bay): اولین جزیره در فتحیه که مانند دروازه‌ای ورودی برای سفرهای جزیره‌ای عمل می‌کند.
  • جزیره کاترانچی (Katranci Island): این جزیره بهشت طبیعت‌دوستان و گردشگران ماجراجو است که هیچ هتل و خیابانی در آن وجود ندارد.
  • جزیره کیزیل (Kizil Island): مشهور به جزیره سرخ که در آن می‌توانید زیباترین صحنه از غروب خورشید را ببینید.
  • جزایر یاسیکا (Yassica Islands): مجموعه‌ای از 5 جزیره کوچک که با تنگه‌های باریکی از یکدیگر متمایز می‌شوند و گزینه‌ای منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی هستند.
  • جزیره زیتین (Zeytin Island): یادگاری از دوران عثمانی که تلفیقی دلچسب از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی را در دل خود پنهان کرده است.
  • جزیره دوموز (Domuz Island): در گویش ترکی به آن جزیره خوک هم می‌گویند. این عنوان برگرفته از گرازهای وحشی است که روزگاری در این منطقه پرسه می‌زده‌اند.
  • جزیره شوالیه (Knight Island): جزیره نایت به دلیل موقعیت استراتژیکی خاصی که دارد، روزگاری لقب نگهبان بندر شوالیه را داشته است.
  • جزیره کشتی‌سازی (Shipyard Island): بزرگ‌ترین جزیره فتحیه که قدمت آن به دوره روم اولیه بازمی‌گردد. این جزیره به‌دلیل اینکه روزگاری محل تعمیر و ساخت کشتی‌ها بوده، به این نام معروف است.

سواحل فتحیه؛ زیباترین مقصد تابستانی

از عنوان بندری‌بودن شهر فتحیه باید دانسته باشید که این منطقه صاحب بکرترین و زیباترین سواحل ترکیه است. سواحل این شهر، به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی فتحیه، محبوبیت ویژه‌ای در قلب گردشگران دارند. وجود سواحل زیر، سبب شده تا فتحیه به‌عنوان بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان برشمرده شود:

  • ساحل اولودنیز: از خوش‌منظرترین سواحل فتحیه است که به هنگام تابش آفتاب جلوه‌ای فوق‌العاده درخشان و خیره‌کننده پیدا می‌کند.
  • ساحل اینلیجه: از دنج‌ترین و خلوت‌ترین سواحل فتحیه است که آرامش را چاشنی لحظات شما می‌کند.
  • ساحل کاترانجی: پاتوق اصلی محلی‌های فتحیه است. در این ساحل بکر امکان کمپ‌کردن یا شرکت در اجرای تورهای قایق‌رانی برای گردشگران وجود دارد.
  • ساحل چالیش: شنا، اسکی‌بادی و موج‌سواری با کایت از جمله تفریحات مهیج این ساحل محسوب می‌شوند.
  • ساحل کومبورنو: اگر با اعضای خانواده به فتحیه سفر کرده‌اید، این ساحل گزینه ایده‌آلی برای تفریح و خوشگذرانی‌تان خواهد بود.
  • ساحل گمیلر: گمیلر ترکیبی از یک جزیره و ساحل است که از آن به عنوان نمادی برای قرون وسطی یاد می‌کنند. در ساحل گمیلر می‌توانید بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای به تفریح و خوشگذرانی بپردازید.

مراکز خرید فتحیه ترکیه

گشت‌وگذار در مراکز خرید فتحیه گردش در سرزمین عطرها و طعم‌های جادویی است. بنابراین، اجازه دهید از مراکز خرید این شهر هم به عنوان یکی از بی‌رقیب‌ترین جاهای دیدنی فتحیه یاد کنیم. پاساژگردی در فتحیه نه فقط لذتی ناب در خریدکردن که فرصتی طلایی برای شناخت انواع خرده‌فرهنگ‌های ترکی است. حالا اگر می‌خواهید سفری پربار را به فتحیه تجربه کنید، راهنمای سفر به فتحیه را بخوانید و فهرست‌های پیشنهادی ما از دیدنی‌های این شهر را در جیب خود داشته باشید:

  • سه‌شنبه بازار فتحیه
  • خیابان پاسپاتور
  • مرکز خرید لوکس اراستا
  • مرکز خرید مکری

سفر به فتحیه، سفر به دل قصه‌های اساطیری

از فتحیه و جاهای دیدنی آن برایتان گفتیم. تردید نداریم که اگر فقط یک‌بار با تور فتحیه ترکیه همراه شوید، تاریخ باشکوه و طبیعت سرسبز و باصفای فتحیه تا ابد گوشه ذهنتان جا خوش می‌کند. مسلما جاهای دیدنی فتحیه به مواردی که در این نوشتار گفتیم، ختم نمی‌شود. این شهر جاذبه‌های بسیار دیدنی دیگری هم دارد که برای کشف آن‌ها باید شور و شوق فراوانی در دل داشته باشید. پس هر سوالی دارید، بپرسید تا با اطلاعات کامل به این بندر باستانی رهسپار شوید.

سؤالات متداول:

1. مهمترین مکان های دیدنی فتحیه کجاست؟

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی فتحیه می‌توان به کوه بابا داغ، دره پروانه، خلیج گمیلر، گورهای صخره‌ای آمینتاس و ویرانه‌های تلوس اشاره کرد.

2. بهترین سواحل فتحیه کدامند؟

ساحل اولودنیز، کاترانجی، کومبورنو و اینلیجه جزء بهترین سواحل فتحیه محسوب می‌شوند
بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc