https://gateway.trip.ir/api/

فرودگاه آتن

به روز رسانی: 24 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

فرودگاه آتن را بیشتر بشناسید

فرودگاه بین المللی آتن با نام رسمی Eleftherios Venizelos و به اختصار AIA شناخته می شود، بزرگترین و شناخته شده ترین فرودگاه در یونان است. 
فرودگاه آتن در 33 کیلومتری مرکز شهر آتن، در منطقه اسپاتا، و در فهرست شلوغ ترین فرودگاه های اروپا قرار دارد. فرودگاه آتن (ATH) فرودگاه بین ‌المللی آتن، پایتخت یونان است. فرودگاه آتن دارای دو ترمینال است. ترمینال اصلی و ترمینال پایانه ماهواره ای می باشد. 

داخل فرودگاه آتن یونان

داخل فرودگاه آتن یونان

تاریخچه فرودگاه آتن در یونان

آتن قصد داشت یک فرودگاه بزرگ برای شهر آتن به عنوان جایگزینی فرودگاه های یونان و به عنوان فرودگاه بین المللی برنامه ریزی کند.
در سال 1997، زمانی که آتن به عنوان میزبان بازی های المپیک 2004 اعلام شد، فرودگاه جدید شهر یک قدم به سمت ساخت و راه اندازی این فرودگاه اقدام کرد.
این امر باعث شد فرودگاه آتن یونان تا مارس 2001، تنها پس از 51 هفته کار ساخت و ساز و با هزینه بیش از 2 میلیارد یورو به طور کامل افتتاح شود.
فرودگاه آتن بلافاصله مملو از مسافران شد و به سرعت به یکی از مهم ترین دروازه های ورود به منطقه جنوب شرقی اروپا تبدیل شد. 
در سال 2002، فرودگاه تقریبا به 12 میلیون مسافر خدمات رسانی کرد و شروع به کسب یک سری جوایز معتبر کرد. این فرودگاه به افتخار الفتریوس کیریاکوس ونیزلوس، سیاستمدار مشهور یونانی دهه 1900 نامگذاری شده است.
اولین هواپیمای A380 در سال 2011 که در فرودگاه بین ‌المللی آتن به زمین نشست، به دلیل اورژانسی پزشکی با فرود اضطراری بوده است.
این فرودگاه از لحاظ ترافیک مسافربری در سال 2016 جایگاه 28 پرتردد ترین فرودگاه قاره ی اروپا را به خود اختصاص داده است.

امکانات فرودگاه آتن

امکانات فرودگاه آتن یکی از بهترین ها در رده ی خود است و مسافران امکانات و خدماتی را برای رفع هر نیاز خود پیدا می کنند. از جمله خدمات و امکانات این فرودگاه می توان به خدمات مالی مانند بانک ها و دستگاه های خود پرداز، طیف گسترده ای از فروشگاه ها، انواع رستوران ها و کافه ها و ... نام برد.
تعداد مغا زه‌های فرودگاهی آتن بیش از 50 مورد است و شامل فروشگاه‌ های مد طراح مانند Boss Hugo Boss، Diesel، Hermes، Massimo Dutti و Timberland می ‌شود که همگی در خروجی ‌ها در کنار هم قرار می ‌گیرند.
در مجموع حدود 15 غذاخوری با توصیفات مختلف در فرودگاه الفتریوس ونیزلوس آتن وجود دارد که همه چیز را از قهوه تازه گرفته تا غذاهای مدیترانه ای سرو می کنند. 
اگر پرواز شما تاخیر داشته باشد، جای نگرانی نیست شما می توانید رد داخل فرودگاه استراحت کنید و برای خوردن و نوشیدن به رستوران های ژاپنی، مک دونالد، برگر کینگ، رستوران یونانی بسیار زیبا و کافه های زیادی که در این فرودگاه وجود دارند بروید.
همچنین می توانید به مراکز خرید سر بزنید و یا از موزه ی کوچکی که در طبقه ی بالای فرودگاه قرار دارد بروید و از آنجا دیدن کنید.

انبار چمدان در فرودگاه آتن یونان

این فرودگاه دارای یک انبار چمدان است. به محض خروج از قسمت تحویل چمدان، باید به چپ بپیچید و تا انتهای ساختمان ترمینال بروید. در آنجا امکانات نگهداری چمدان را خواهید یافت. 
آنها 24 ساعته باز هستند، هزینه ی نگهداری چمدان ها و بارها بسته به اندازه و وزن آن ها متفاوت است. برای مثال، یک چمدان بزرگ مبلغ 7.50 یورو برای 6 ساعت، 8.50 یورو برای 12 ساعت و 13 یورو برای 24 ساعت هزینه خواهد داشت. 
برای مدت زمان طولانی تر، نرخ ها همچنان پایین می آیند، بنابراین برای یک هفته قیمت 44 یورو است. اقلام کوچکتر ارزان تر هستند. 
آنها همچنین کانو، کایاک، دوچرخه، سندان و سایر اقلام حجیم را در صورت وجود فضا با نرخ 15 یورو در روز نگهداری می کنند. 
لازم به ذکر است حیواناتی مانند سگ، گربه، پرنده، کرگدن، مار سمی یا هر نوع مار دیگری را نگهداری نمی کنند. این مرکز در خروجی‌ ها ی 2 و 3 به صورت 24  ساعته کار می ‌کند.

ترمینال های فرودگاه آتن

فرودگاه بین المللی آتن دارای دو ترمینال معروف به ترمینال اصلی و ترمینال ماهواره ای است. این دو ترمینال از طریق یک لینک زیرزمینی به هم متصل می شوند.
ترمینال اصلی در 3 سطح پخش شده است. یک سطح میزبان منطقه غذاخوری است و دو سطح دیگر به ترتیب به مسافران ورودی و خروجی خدمات ارائه می دهند. 
علاوه بر این، ترمینال اصلی دارای دو سالن است. سالن A پروازهای کشورهای غیر شنگن و غیر اروپایی را انجام می دهد، در حالی که سالن B خدمات داخلی و پروازهای کشورهای منطقه شنگن را در خود جای داده است. از سوی دیگر، پایانه ماهواره دارای دو سطح است، یکی سطح برای ورود و سطح دیگر برای خروج است.

سیستم های حمل و نقل فرودگاه آتن

مسافران بعد از رسیدن به آتن می توانند از سیستم های حمل و نقل خارج از فرودگاه برای رفتن به داخل شهر استفاده کنند.

تاکسی ها

در خارج از فرودگاه تاکسی های زیادی وجود دارد، که مسافران را جابجا کنند. هزینه تاکسی 38 یورو به مرکز شهر و در نیمه ی شب 54 یورو می باشد. 

لیموزین 

خدمات لیموزین فرودگاه آتن برای خانواده‌ ها یا گروه‌های 8 نفره یا بیشتر، گزینه ی مناسبی است. برای اجاره ی لیموزین مسافران می توانند به خروجی‌های ۳ و ۴ بخش پروازهای ورودی این فرودگاه مراجعه نمایند.

مترو

ایستگاه مترو فرودگاه آتن درست روبه‌ روی ترمینال قرار دارد. هزینه بلیط مترو حدود 10 یورو است. قطار مترو به سمت موناستیراکی می رود و تمام ایستگاه های مترو را که در بین آن ها قرار دارد شامل Syntagma ،Makriani و ... را شامل می شود. اولین قطار از فرودگاه ساعت 6:30 صبح حرکت می کند و هر قطار هر 30 دقیقه یکبار به ایستگاه می رسد.

اتوبوس 

اتوبوس فرودگاهی Syntagma چندین خط اتوبوس آبی رنگ  از فرودگاه دارد. همه اتوبوس ها از منطقه تعیین شده در حاشیه داخلی سطح ورودی ساختمان ترمینال اصلی درست خارج از خروجی درهای 4 و5 حرکت می کنند.
اتوبوس شماره X93 فرودگاه آتن ایستگاه ها را به پایانه های اتوبوس در خیابان های Kiffissou و Lliosson متصل می کند. این فاصله معمولاً 35 دقیقه است.
اتوبوس شماره X9 فرودگاه آتن به کیفیسیا می رود.
اتوبوس شماره X97به ایستگاه مترو دفنی می رود و به خط 2 مترو متصل می شود.
برای استفاده از اتوبوس های ۴خط ویژه  X93, X95, X96, X97 می توانید این اتوبوس های را روبه روی درب های شماره 4 و 5 ترمینال فرودگاه آتن پیدا کنید.

اجاره ماشین

اگر قصد دارید ماشین کرایه کنید و داخل شهر یونان به راحتی تردد کنید. اجاره ی ماشین در یونان بسیار آسان است و شما را قادر می سازد از ترافیک آتن به طور کلی اجتناب کنید. 
اجاره ماشین در آتن دارای نرخ های عالی است. اگر تصمیم دارید یک روز یا بیشتر در آتن بمانید، ماشین را به هتل شما تحویل می دهند.

سوالات متداول درباره ی فرودگاه آتن

فرودگاه آتن چند ترمینال دارد ؟

فرودگاه بین المللی آتن دارای دو ترمینال با نام های ترمینال اصلی و ترمینال ماهواره ای است. 

سیستم حمل و نقل فرودگاه آتن چه هستند ؟

تاکسی، لیموزین، اتوبوس، مترو از جمله سیستم های حمل و نقل در خارج از فرودگاه آتن هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc