https://gateway.trip.ir/api/

ترسناکترین جاذبه های جهان

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

ترسناکترین جاذبه های جهان که طرفداران زیادی دارند!

یک نفر می تواند نه در 80 روز، بلکه کمتر از 80 ساعت به دور دنیا سفر کند. اما حتی اگر یک عمر را صرف کند، نمی تواند به درستی هر گوشه و کنار این سیاره را کشف کند. سیاره ی زمین بسیار متنوع و شگفت انگیز است.
همه نوع مکانی روی کره ی زمین وجود دارد، برخی شگفت انگیز، برخی زیبا، و برخی ترسناک هستند. در حالی که برخی از ما از گذراندن تعطیلات در سواحل زیبا و آرام لذت می برید، برخی دیگر از افراد به دنبال دیدن جاذبه های هیجان انگیز و ترسناک هستند.
آن ها از جستجوی مکان های شبح آور لذت می برند و دوست دارند خود را تا حد مرگ بترسانند. ترسناک ترین جاذبه های جهان از دخمه های پر از جمجمه گرفته تا جزیره ای از مارها، ترسناک ترین دیدنی های جهان ترسناک را ما در این مقاله در اختیار شما قرار می دهیم.

ترسناک ترین خانه های جهان

ترسناک ترین خانه های جهان

جزیره عروسک ها در مکزیک

این جزیره معروف در لیست ترسناک ترین جای کره زمین قرار دارد. جزیره عروسک ها جزیره ای کوچک در جنوب مکزیک است که به خاطر صد ها عروسک مشهور است. 
این عروسک ها همه جا هستند و طوری به نظر می رسند که انگار چشمانشان شما را دنبال می کند. طبق افسانه، صدها سال پیش، در یک روز دون جولیان نگهبان جزیره، جسد دختر کوچکی را که در نزدیکی ساحل شناور بود، پیدا کرد. و چند روز بعد، عروسکی را پیدا کرد که دقیقاً در همان جایی که جسد را پیدا کرده بود، در آب شناور بود.
جولیان با فرض اینکه عروسک متعلق به دختر مرده است، عروسک را برای ادای احترام به روح او به درخت آویزان کرد. اما ظاهراً روح دختر جولیان را تا حد جنون عذاب می داد. 
برای آرام کردن روح، جولیان مدام عروسک های مشابهی می ساخت و آنها را در سراسر جزیره آویزان می کرد. سرانجام، پس از 50 سال آویزان کردن عروسک‌ ها، جولیان دقیقاً در همان نقطه ‌ای که دختر بود مرده پیدا شد. 
از زمانی که این جزیره به یک نقطه توریستی برای دوستداران ماوراء طبیعی تبدیل شده است. به گفته مردم محلی، ارواح دختر مرده و جولیان این عروسک ها را در اختیار دارند. 

دهکده ناگورو ژاپن

داستان و حال و هوای این دهکده تا حدودی شبیه جزیره عروسک ها است. ناگورو دهکده ای کوچک در ژاپن است که تعداد عروسک ها بیشتر از مردم است. این عروسک ها به قدری واقعی هستند که یک فرد غافل از دور آنها را با یک انسان اشتباه می گیرد. شما می توانید این عروسک ها را در همه جا ببینید که به روش های مختلف در اطراف روستا قرار گرفته اند. آن‌ها در مزارع، در خیابان ‌ها، نزدیک رودخانه با چوب ماهیگیری و حتی داخل کلاس‌ های درس هستند. همه آنها در موقعیتی قرار می گیرند که اگر واقعاً انسان بودند، قرار می گرفتند.
داستان به سال ها قبل باز می گردد، زمانی که زنی به نام تسوکیمی آیانو پس از سال ها از اوزاکا به خانه ی خود بازگشت. هنگامی که او از خانه رفته بود جمعیت دهکده ناگورا  300 نفر بود، اما پس از بازگشت به 35 نفر کاهش یافته بود.
بیشتر مردم به دنبال شغل به شهرها رفته بودند و بقیه از فقر جان باختند. بنابراین برای درمان تنهایی و ساکن شدن در روستا، شروع به ساختن عروسک از کاه کرد. 
تسوکیمی یک هنرمند است، بنابراین عروسک هایی که او ساخته بود بسیار واقعی بودند. او صدها عدد از این عروسک ها را ساخت و در همه جای روستا قرار داد، امروزه بیش از 400 عروسک وجود دارد که هر گوشه و کنار روستا را تزئین می کند.

دخمه های پاریس

این مکان باید یکی از وحشتناک ترین مکان های این سیاره باشد، هرچند که اکنون نیز یک جاذبه گردشگری تحت نظارت دولت است. پاریس دارای پیچ و خم پیچیده زیرزمینی است، که در مساحتی بیش از 300 کیلومتر درست در زیر شهر کشیده شده است. 
بقایای بیش از 6 میلیون پاریسی در مسیرهای باریک این پیچ و خم ها وجود دارد. 
در قرن هجدهم، زمانی که یک بیماری همه‌گیر شهروندان پاریس را گرفتار کرد، تعداد کشته‌ ها به سرعت افزایش یافت به حدی که حتی گورستان های پاریس هم نمی توانستند اجساد را در خود جای دهند. شهر بوی اجساد مرده را می داد، به خصوص پس از آن که پس از سیل در خیابان ها ریخته شد. برای حل این مشکل، شهروندان پاریس شروع به خاک سپاری این اجساد در شبکه جاسوسی زیرزمینی پاریس کردند. آنها به این کار ادامه دادند تا بعد از جنگ جهانی دوم که بقایای دشمنان نیز همراه با بقیه دفن شد.
اکنون دولت پاریس این دخمه ها را به یک جاذبه گردشگری تاریخی تبدیل کرده است. قدم زدن در مسیر های آرام، مرطوب و تاریک این دخمه ها یکی از وحشتناک ترین چیزهایی است که می توان تجربه کرد. 

جنگل خودکشی ژاپن

جنگل خودکشی ژاپن در چند مایلی کوه باشکوه فوجی قرار دارد. جنگل خودکشی ژاپن یکی از جنگل های ترسناک دنیا است، این جنگل آنقدر متراکم است که به آن "دریای درختان" نیز می گویند. اما این جنگل به تعداد درختان خودکشی نیز معروف هستند. هر ساله بیش از 100 نفر با کمال میل جان خود را در داخل این جنگل می دهند. 
در واقع برخی افراد برای خودکشی به این جنگل می روند، دلیل خودکشی فضای مالیخولیایی جنگل فرض شده است. جنگل خودکشی ژاپن به قدری متراکم است که حتی نور خورشید نیز در اکثر نقاط نمی تواند به برگ ها نفوذ کند.
پلیس ژاپن برای جلوگیری از خودکشی افراد و مردم از دست رفته، تابلوهایی را روی درختان آویزان کرده است که روی آن نوشته شده است«زندگی شما یک هدیه گرانبها از طرف والدینتان است».

جاده مرگ بولیوی

جاده مرگ بولیوی

جاده مرگ بولیوی

جاده مرگ بولیوی در شمالی ترین نقطه شهر بولیوی به طول 69 کیلومتر یکی از ترسناک ترین شهرهای جهان است، که پایتخت بولیوی را به شهر کورویکو در نزدیکی جنگل های بارانی آمازون متصل می کند. 
این جاده به درستی "جاده مرگ" نامیده شده است، زیرا به ندرت کسی پس از سفر در این جاده زنده مانده است. این جاده تا 4650 متر بالا می رود و به 1190 متر می رسد. 
صخره های مرگبار، پیچ های خطرناک، زمین لغزش های بی شمار و مه غیرقابل گریز آن را به یکی از مرگبارترین جاده های این سیاره تبدیل کرده است.
بسیاری از کوهنوردان، دوچرخه سواران و ماجراجویان به این جاده می آیند که توسط زمین کوهستانی زیبایی که در جاده دیده می شود، فریب خورده اند. 
امروز ه این جاده را کمی تعریض و مسطح کرده اند تا خطر کمتری داشته باشد. جاده های جدیدی نیز بین لاپاز و کورویکو ساخته شده است تا خطر را کم کند. 

پل های شیشه ای در چین

چین خانه تعدادی از پل های آسمانی شیشه ای نفس گیر است، اما اسکای واک یکی از بلندترین و هیجان انگیزترین آنها است. ارتفاع این پل 4700 فوت بالاتر از دره های قله کوه تیانمن، با طول 200 متر که تماماً از شیشه ساخته شده است، می باشد.
این پل شیشه ای 3 فوت عرض و 2.5 اینچ ضخامت دارد. چیزی که آن را بسیار هیجان انگیز می کند، باریک بودن پل، ارتفاع آن از سطح زمین است.
لازم نیست نگران باشید زیرا شیشه این پل به قدری محکم است که می تواند وزن دو کامیون بزرگ را همزمان تحمل کند. منظره ای که از این راهرو کاملاً نفس گیر است، قله های کوه های برفی زیبا در اطراف و دره های سرسبز زیر آن است.

دری به جهنم در ترکمنستان

این مکان به معنای واقعی کلمه از داستان های اساطیری در مورد گودال های سوزان جهنم گرفته شده است. درب جهنم در واقع یک دهانه در منطقه آهال ترکمنستان است که درست در وسط میدان گاز طبیعی قرار دارد. 
دانشمندان همچنان در تلاش برای حل معمای پشت این دهانه که شبیه گودال عمیق آتش است، می باشند. اطراف دهانه این گودال آنقدر داغ است که هیچ کس نمی تواند بدون لباس مخصوص مقاوم در برابر حرارت وارد دهانه یا حتی 5 متر در مجاورت آن شود. دانشمندان دلیل دقیق آتش سوزی را نمی دانند. آنها گمان می کنند که این در واقع گاز متان است که به دلیل فشارهای بالا در داخل زمین می سوزد. 

خانه ویلی در سن دیگو

خانه ویلی در محله شهر قدیمی سن دیگو که در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد، اولین ساختمان آجری در کالیفرنیا بود و به عنوان انبا دادگاه شهری، تئاتر و فروشگاه عمومی خدمت می کرد.
امروزه، این یک خانه موزه تاریخی است که بازدیدکنندگانی را از سراسر کشور جذب می‌ کند. این خانه آجری در بالای محل اعدام سارق یانکی جیم رابینسون ساخته شد، که ظاهراً از زمانی که خانواده ویلی در سال 1857 به آنجا نقل مکان کردند، آنها را تحت تعقیب قرار داده است. 
پسر یک ماهه، توماس، که بر اثر تب مخملک درگذشت و خودکشی دختر کوچکترشان ویولت، که توسط شوهر کلاهبردارش سرگردان شده بود.
ده‌ها سال است که باعث شده است، ساکنان و بازدیدکنندگان خانه ویلی صداهای عجیب و غریبی مانند صدای گریه یک نوزاد شنیده‌ اند، در حالی که دیگران قسم می ‌خورند که زن جوانی را دیده ‌اند که در طبقه دوم خانه قدم می ‌زند. 

آلکاتراز در سانفرانسیسکو

زندان آلکاتراز که در چند مایلی ساحل سانفرانسیسکو واقع شده است، شاید بدنام ترین زندان در تاریخ آمریکا باشد. سیستم ندامتگاهی با حداکثر امنیت در اوایل قرن نوزدهم برای اسکان جنایتکاران جنگی ساخته شد.
در طول سال‌ های فعالیتش، داستان ‌های شکنجه و بدرفتاری آلکاتراز زبان زد بوده است و به عنوان تنها زندانی شناخته شد که هیچ ‌کس نتوانست زنده از آن فرار کند.
حتی قبل از بسته شدن آلکاتراز در سال 1963، نگهبانان قبلاً گزارش داده بودند که صداهای عجیب و غریب شنیده و شاهد مناظر فوق طبیعی در نیمه شب بوده اند. 
از آن زمان بازدیدکنندگان و محیط بانان مدعی شدند که زندان توسط ارواح زندانیان سابق از جمله کاپون تسخیر شده است، که موسیقی بانجو از حمامی که قبلاً در آن می نواخت شنیده می شد.

قبرستان سنت لوئیس 

یکی از ترسناک ترین قبرستان جهان است، که توسط روح دختر جوانی که بر اثر تب زرد درگذشت، تسخیر شده است. و خانه ابسنت قدیمی، جایی که گفته می شود شبح اندرو جکسون هر از گاهی از آن بازدید می کند، می باشد.

سنت کیتس در کارائیب

سنت کیتس زمانی متعلق به یک تاجر ثروتمند بود که قصد داشت پس از ازدواج، مزرعه را به دخترش جولیا هاگینز و نامزدش هدیه دهد. اما در روز عروسی فاجعه ای رخ داد که یک دوئل مرموز بین داماد و شوهرش رخ داد و هر دو کشته شدند.
جولیا هاگینز هرگز ازدواج نکرد و پس از مرگ همسرش بقیه عمر خود را در این املاک گذراند. تا به امروز، مردم محلی ادعا می کنند که هنوز می توانند روح غمگین او را در حال پرسه زدن در ملک احساس کنند.

مزرعه تالار رز در خلیج مونتگو

این عمارت قرن هجدهم به سبک گرجی در خلیج مونتگو محل زندگی مشهورترین روح جامائیکایی است. طبق افسانه ها، پس از مرگ والدین آنی پالمر بر اثر تب زرد، او توسط یک پرستار بچه هائیتی بزرگ شد که به او جادوگری و طلسم های وودو را آموزش می داد.و بعداً ازدواج کرد و سه شوهرش را کشت و در مقبره ای در رز هال به خاک سپرده شد.

قلعه مالاهید در دوبلین ایرلند

قلعه مالاهید در دوبلین ایرلند

قلعه مالاهید در دوبلین ایرلند

طبق گزارش ‌ها در قلعه مالاهید در دوبلین ایرلند، گردشگران صداهای عجیبی را شنیده ‌اند و حتی احساس کرده ‌اند که انگشتان سردی پشت گردن ‌شان را نوازش می ‌کنند. این قلعه یکی از ترسناک ترین جاذبه های جهان به شمار می رود که با خرید بلیط هواپیما می توانید به نزدیکترین فرودگاه این منطقه رفته و از آن بازدید کنید.

سوالات متداول درباره ی ترسناکترین جاذبه های جهان

 چرا در دهکده ناگورو ژاپن عروسک وجود دارد ؟

زنی به نام تسوکیمی یک هنرمند است، او برای رهایی از تنهایی 400 عروسک را  در هر گوشه و کنار روستا تزئین کرده است.

دره ی جهنم در ترکمنستان چگونه اتفاق افتاده است ؟

دانشمندان دلیل دقیق آتش در این دره را  گاز متان می دانند، که به دلیل فشارهای بالا در داخل زمین می سوزد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc