https://gateway.trip.ir/api/

کورنیش دوحه

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

کورنیش دوحه

کورنیش یکی از جاهای دیدنی قطر است، که از یک عابر پیاده باریک تشکیل شده است. کورنیش دوحه که 7.5 کیلومتر در امتداد خلیج دوحه از هتل شرایتون در انتهای شمالی تا هتل ماریوت در جنوب بندر دوحه امتداد دارد. 
در سال 2003، کشور زیبای قطر از طریق شورای ملی فرهنگ، هنر و میراث، کورنیش دوحه را به یک مرکز بین المللی هنر و فرهنگ برای منطقه خلیج فارس تبدیل کرده است. 
خیابان کورنیش دوحه یک گذرگاه اصلی به موازات کورنیش است و منطقه تجاری نوظهور خلیج غربی دوحه را به جنوب شهر و فرودگاه بین‌ المللی دوحه متصل می‌ کند. 
کورنیش دوحه توسط آسمان‌ خراش‌ ها، هتل‌ های باشکوه، کافه ‌ها احاطه شده است. پارک ‌های باشکوه با فضای بازی کودکان، چمن ‌های سبز خنک و تعداد قابل توجهی از مکان ‌های دیدنی خیره‌کننده، مانند موزه هنر اسلامی و تئاتر ملی قطر در این منطقه قرار دارند.
ساختمان ‌های مجلل، بناهای دیدنی خیره‌کننده و شاهکارهای باشکوه در کورنیش یادآور شهر نیویورک هستند که همه بازدیدکنندگان دوحه در برخی از زمان‌ های اقامت خود برای بازدید از آن می‌آیند.
در انتهای جنوبی کورنیش، موزه ملی قطر، یک شاهکار معماری زیبا به شکل گل رز صحرا قرار دارد. مجموعه ساختمان‌ های سنتی سفیدکاری شده در سمت راست، متعلق به دهکده و اسپای پنج ستاره شرق است. 
در امتداد کورنیش در شمال موزه هنر اسلامی، ورودی بندر دوو مکانی محبوب برای عکس ‌برداری است. از منظره تماشایی خلیج غربی از انتهای اسکله ای پر از خرچنگ ها و قایق ها وجود دارد.
در اطراف کورنیش دوحه رستوران های متنوع، کافه های بین المللی وجود دارد، که دقیقاً در خط ساحلی قرار دارند. جایی که می‌ توانیم با آرامش به تماشای برخورد امواج در امتداد ساحل بنشینیم و از غذاهای سنتی عربی لذت ببریم. 
در کورنیش دوحه انواع رستوران های سنتی، عربی، بین المللی، ایتالیایی، تایلندی وجود دارد، که می توانید غذای مورد نظر خود را با نوشیدنی های متنوع سفارش دهید.

سواحل قطر

سواحل قطر

در کورنیش دوحه چه کارهایی می توان کرد ؟

کورنیش دوحه چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد زیرا یکی از دیدنی ترین نقاط قطر برای بازدید است. و یک مکان عالی و ایده ‌آل برای قدم زدن در شب های قطر است. 
این مکان مملو از رستوران ‌ها، کلوپ‌ ها، پارک ‌ها و جاذبه ‌های فرهنگی است، بنابراین می ‌توان یک روز کامل را در کورنیش سپری کرد. 

1. پیاده روی در امتداد کورنیش

در انتهای جنوبی کورنیش دوحه، موزه هنرهای اسلامی بندر دوحه قرار دارد و فراتر از آن، با انحنای اطراف، موزه ملی جدید قطر در سال 2017 افتتاح خواهد شد.
در انتهای شمالی آن هتل‌ های شیک مانند شرایتون و هتل چهار فصل و منطقه دیپلماتیک لوکس را خواهید دید. در طول سال می توانید به راحتی تمام کورنیش دوحه را پیاده روی کنید.
در طول بهار و پاییز بهتر است قدم زدن را برای صبح زود یا بعد از تاریک شدن هوا انجام دهید. در طول قدم زدن می توانید افرادی را ببینید که می دوند و ورزش می کنند و یا با سگ هایشان قدم می زنند.

2. مناظر دیدنی کورنیش

یکی از بهترین زمان های روز برای رفتن به کورنیش در دوحه هنگام سحر و غروب است، در این زمان مناظر شگفت ‌انگیز طلوع و غروب خورشید را مشاهده خواهید کرد.
مردم محلی را خواهید دید که در حال دویدن و ورزش در صبح هستند. در غروب خورشید در پشت آسمان خراش های درخشان، منظره ای عالی ایجاد می شود. 

3. چشم انداز دریای بکر کورنیش دوحه

کورنیش دوحه دارای چند کافه و رستوران است، که تجربه ‌ای لذت بخش از غذا را به گردشگران ارائه می ‌دهد. شما می توانید از غذاهای لذیذ عربی و لبنانی لذت ببرید و در عین حال مناظرای شگفت انگیز از دریای بکر را تماشا کنید.

4. قایق سواری در کورنیش

یکی دیگر از کارهای لذت بخشی که می توانید در کورنیش دوحه انجام دهید، قایق سواری است. در هنگام غروب آفتاب با کشتی کروز به دریا بروید و افق درخشان دوحه را تماشا کنید.
قایق ‌سواری در کورنیش دوحه یک تجربه 30 دقیقه ‌ای لذت ‌بخش است، که در آن می توانید از سفر دریایی و از مناظر برخی از نمادین ترین مکان های دیدنی دوحه مانند برج های دبی و موزه هنر اسلامی لذت ببرید.

5. مروارید دوحه

در 7 کیلومتری انتهای شمالی کورنیش، یک بنای زیبای مروارید را در ورودی بندر دوو خواهید دید که منظره ای زیبا برای عکاسی می باشد.
مروارید قطر بخش مهمی از قطر است، شما می توانید این بنای تاریخی عظیم را به شکل صدفی با مروارید درون آن در ورودی بندر دوو ببینید. 
پیاده راه کورنیش دوحه از یک طرف به هتل شرایطون و از طرف دیگر به موزه هنرهای اسلامی قطر متصل می شود. هتل شرایتون یکی از لوکس ترین و بهترین هتل های کورنیش دوحه است. موزه ی هنرهای اسلامی قطر نیز با طراحی زیبا خود گردشگران هنر را به خود جذب می کند.

6. پارک های کورنیش در دوحه

پارک های کورنیش یکی از مراکز تفریحی دوحه است، که دارای درختان نخل مرتفع می باشد و  خانواده ها می توانند برای پیک نیک و استراحت به آنجا بروند. 

پارک البیدا

پارک البیدا کورنیش فقط یک تفرجگاه نیست، بلکه دارای فضاهای سرسبز و زیبا برای گذراندن لحظاتی با کیفیت با خانواده و دوستانتان است. 
پارک البیدا کورنیش دوحه در یک فضای سبز گسترده است، که برای تماشای پرندگان است و گونه های متعددی از پرندگان در آن رفت و آمد می کنند، بسیار جذاب است.
این پارک دارای امکانات بسیاری برای گردشگران است. در امتداد قرنیز، اسکله ای برای تماشای ریختن ماهی های کوچک در آب زلال وجود دارد و همچنین یک ساحل کوچک برای پارو زدن است، اما نمی توان در آن شنا کرد.
این پارک دارای امکانات ورزش های آبی، کافه های متنوع، رستوران با وعده های غذایی باربیکیو مقرون به صرفه و ناهار با غذاهای دریایی در رستوران است. 
در پارک البیدا فضای بازی برای کودکان با تاب، سرسره و سایر وسایل بازی است. امکانات رفاهی برای اسکیت بورد و اسکیت نیز وجود دارد. 
علاوه بر این، می ‌توانید از فروشگاه‌ های کوچکی که در نزدیکی کانال آب واقع شده ‌اند، از خرید کالاهای دستی و سایر اقلام صنایع دستی لذت ببرید. 
برای نوشیدنی، کیوسک های متنوعی وجود دارد که می توانید میان وعده، نوشابه، بستنی، همبرگر، چای و قهوه را از آن ها تهیه کنید. 

پارک الدفنا کورنیش دوحه

پارک الدفنا کورنیش دوحه

پارک الدفنا

یکی دیگر از پارک های شگفت انگیز واقع در کورنیش پارک الدفنا است که در مساحت 93297 مترمربع در نزدیکی هتل شرایتون قرار دارد.
این پارک یکی از زیب اترین باغ های دوحه است، که به دلیل مناظر دلربا از خلیج عربی که ارائه می دهد، افراد زیادی را به خود جذب می کند. 
کل پارک مملو از گیاهان زیبا از جمله درختانی مانند چریش، نخل، درختان زیتون اروپایی و آلالبزا است. گل های فصلی پرورش یافته در این پارک نیز بر زیبایی و جذابیت پارک می افزاید. 
علاوه بر این، پارک الدفنا در دوحه دارای امکانات دیگری مانند قایق سواری، کافه تریا و رستوران، سرویس اینترنت رایگان، فضای بازی کودکان و دستشویی است که آن را به مکانی ایده آل برای گذراندن اوقات خوشی با دوستان و خانواده تبدیل می کند.

هتل پارک

هتل پارک کورنیش یک مکان ایده آل برای پیاده روی در فضای سبز دیدنی است. معماری و طراحی زیبای این مکان باعث شده است که این مکان بسیار دیدنی شود. 
در این پارک فواره های کوچک و بزرگ، آبشارهای دست ساز، مسیرهای سنگفرش شده، فضای سرسبز و فضای اختصاصی که از آنجا می توان از مناظر زیبای خلیج غربی و تفرجگاه لذت برد، وجود دارد.

7. موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنر اسلامی که یکی از برترین موزه های قطر ویک مکان‌ فرهنگی برای بازدید گردشگران است، در فاصله کمی از دوحه کورنیش قرار دارد. این موزه با معماری پست مدرن همراه با پنجره‌ های کم طراحی شده است. علت کم بودن پنجره در این موزه به دلیل کاهش انرژی می باشد.
در این موزه آثار متنوعی از سه قاره ی اروپا، آفریقا و آسیا به نمایش گذاشته شده است. زیبایی این موزه ی هنری گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.
موزه از داخل به همان اندازه که از بیرون به نظر می رسد شگفت انگیز است. با انعکاس فرهنگ واقعی و هنر عربی قطر، نمایشگاه هایی از کشورهای دیگر را نیز در داخل موزه خواهید دید.همچنین یک رستوران در محوطه موزه وجود دارد که از آنجا می‌ توان مناظر دلربایی از خلیج دوحه را تماشا کرد.

8. بادبادک بازی در کورنیش

پرواز بادبادک در کورنیش یکی از لذت بخش ترین فعالیت‌ هایی است، که می ‌توانید با هوا کردن آن به همراه دوستان و خانواده لحظات خوشی را تجربه کنید.
 در هوای مطبوع با بادهای ملایم،  پرواز بادبادک یک فعالیت عالی برای لذت بردن است. خانواده‌ ها با بچه‌ هایشان برای پرواز بادبادک‌ ها به کورنیش می ‌آیند و اوقات خوشی را سپری می کنند.
همچنین، قطر به مدت 2 سال میزبان جشنواره بین المللی بادبادک بوده است که آن را به یک فعالیت کاملاً محبوب برای این کشور تبدیل کرده است.

9. تفریح جت اسکی 

تفریحات متنوعی در کورنیش دوحه وجود دارد، یکی دیگر از این تفریحات ورزش آبی جت اسکی است. تفریح جت اسکی حداقل 20 تا 30 دقیقه زمان می برد. در حالی که منظره خط افق شهر بر روی آب ها افتاده است. می توانید با این ورزش هیجان این منظره را دو چندان کنید.

10. ساحل کاتارا 

مکان‌ های زیادی برای تفریح در دوحه وجود دارد. ساحل کاتارا، در فاصله ی کمتر از 8 کیلومتر از دوحه، مکانی است که واقعاً می ‌توان در آن لحظاتی خوش را سپری کرد. 
این ساحل بخشی از دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه است و یکی از برجسته ترین نقاط شهر برای بازدید است.
کودکانی که به ساحل کاتارا می‌ آیند، مکان ‌هایی برای  بازی آن ها تعبیه شده است، که در آن همه تجهیزات ممکن در اختیار آنها قرار می ‌گیرد. همچنین در این ساحل انواع ورزش های آبی متنوع برای لذت بردن وجود دارد، که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند.

مراکز خرید در نزدیکی کورنیش دوحه

در نزدیکی کورنیش دوحه چند مرکز خرید وجود دارد، که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

مرکز خرید سوق واقف

مرکز خرید سوق واقف یکی از مراکز خرید در نزدیکی کورنیش است. مکانی عالی برای خرید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی است.
این مرکز خرید در حدود 5 کیلومتر دورتر از کورنیش در دوحه قرار دارد، فرصت خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا جذابیت قدیمی قطر را تجربه کنند. 
در مرکز خرید سوق واقف انواع رستوران های سنتی، بین المللی و انواع کافه های متنوع وجود دارد. از کافه ‌های درجه یک و رستوران‌های بین ‌المللی گرفته تا طیف وسیعی از رستوران ‌هایی که غذاهای سنتی ارائه می‌ دهند وجود دارد.

مرکز خرید ویلاجیو

مرکز خرید ویلاجیو 

مرکز خرید ویلاجیو

یکی از بهترین مراکز خرید قطر که بازدیدکنندگان باید درباره آن بدانند، مرکز خرید ویلاجیو در فاصله 15 کیلومتر از کورنیش دوحه قرار دارد.
این مرکز خرید دارای یک کانال سرپوشیده از آب است، که می توان با قایق از آن گذر کرد. این کانال درست از مرکز خرید می گذرد و تجربه ای است که ارزش یک خاطره را دارد. 
مرکز خرید ویلاجیو شامل برندهای لوکس مانند لویی ویتون، گوچی، دولچه و گابانا و غیره، مکانی عالی برای خرید است. داخل این مرکز خرید انواع امکانات سرگرمی و غذاخوری قرار دارد.
مرکز خرید ویلاجیو با مساحت 15 هزار متر مربع به طور متوسط پذیرای 50 هزار نفر است، در حالی که بیش از 1.5 میلیون نفر در هر ماه از سال از این مرکز خرید بازدید می کنند. پارکینگ این مرکز دارای ظرفیت 3300 ماشین است. 

هتل های اطراف کورنیش دوحه

در نزدیکی کورنیش دوحه چندین اقامتگاه ها و هتل وجود دارد.

هتل شرایتون

یکی از بهترین هتل ها در نزدیکی کورنیش دوحه هتل شرایتون پنج ستاره ی گرند دوحه ریزورت و کنوانسیون است، که از نهایت راحتی و لوکسی برخوردار است.
این هتل در مجموع هفت منوی غذاخوری برای میهمانان دارد و مشرف به دریا است. مهمانانی که در اینجا اقامت می کنند می توانند از امکانات متعددی مانند مرکز تناسب اندام 24 ساعته هتل که در مجاورت باغی سرسبز واقع شده است، استفاده کنند.
در داخل هتل شرایتون می توانید از انواع رستوران های ایتالیایی، آسیایی و خاورمیانه میل کنید، و از بهترین غذاهای لذیذ در رستوران های این هتل نهایت لذت را ببرید.
تجربه آشپزی با رستوران روی پشت بام هتل شرایتون به همراه ناهار در کنار ساحل از جمله امکانات این هتل است. اتاق ها و سوئیت های هتل شرایتون دوحه به زیبایی طراحی شده اند و دارای تمام امکانات رفاهی هستند. 
هر اتاق دارای یک بالکن متصل است که منظره ای درخشان از دریا، غروب خورشید و خط افق دوحه را ارائه می دهد. بهترین قسمت آن این است، که مهمانان می توانند از امکاناتی مانند زمین تنیس هتل، استخر، جکوزی، پارکینگ خصوصی، زمین اسکواش و موارد دیگر استفاده کنند.

هتل بست وسترن پلاس 

یکی از بهترین هتل های دوحه که در فاصله 2 کیلومتری از دوحه کورنیش قرار دارد، هتل بست وسترن پلاس پنج ستاره ی دوحه است. 
هتل بست وسترن پلاس تجربه ی تعطیلات خوبی را به مهمانان ارائه می دهد. این هتل که در سال 2015 تحت بازسازی قرار گرفته است، اتاق های درجه یک با طراحی مدرن را به میهمان خود ارائه می دهد.
هتل بست وسترن پلاس دارای استخر، جکوزی، سونا، اسپا و ماساژ را عرضه می کند. این هتل در مجموع دو رستوران دارد که شامل غذاهای عربی، بین المللی، دریایی و ... است.
همچنین این هتل دارای مرکز تناسب اندام می باشد، که دارای تمامی تجهیزات وزنه برداری و تردمیل است، مهمانان این هتل حتی می توانند یک مربی ایروبیک شخصی و یک مربی ورزشی برای راهنمایی در طول ورزش دریافت کنند. 
امکانات هتل بست وسترن پلاس دوحه دارای امکاناتی مانند پزشک در حال تماس، میز پذیرش 24 ساعته، نگهداری از کودکان در صورت درخواست و موارد دیگر را به میهمانان ارائه می دهد.

هتل ایزدان

هتل ایزدان که در خلیج غربی و در فاصله چند قدمی کورنیش قطر دوحه قرار دارد، اقامتگاهی عالی برای کسانی است که می ‌خواهند در نزدیکی جاذبه ‌های گردشگری دوحه اقامت کنند. 
این هتل دارای 3 هزار اتاق مجلل است، که نهایت لوکس طراحی شده اند. هتل ایزدان با دارا بودن باشگاه سلامتی درجه یک، استخر بزرگ و تعدادی رستوران زیبا در این هتل یکی از هتل های مجلل در دوحه است.
رستوران های این هتل بهترین غذاهای بین المللی و سنتی را ارائه می دهد. این هتل در مجموع دارای هفت سالن مجهز با تمامی امکانات مدرن و سالن های سمینار و موارد دیگر است. از امکانات مجهز این هتل می توان به مرکز ماساژ، اینترنت رایگان، فضای پارکینگ رایگان و موارد دیگر اشاره کرد.

هتل سرایا کورنیش دوحه

هتل سرایا کورنیش دوحه پنج ستاره در قلب دوحه واقع شده است. و یک تجربه تعطیلات عالی را در امتداد سواحل غرق آفتاب خلیج شگفت انگیز خلیج عربی ارائه می دهد.
این هتل دارای 187 اتاق و سوئیت است، که با زیبایی کامل طراحی شده ‌اند. یک سالن به همراه یک اتاق جلسه در هتل وجود دارد.
میهمانان این هتل می توانند از خدماتی خوب مانند اسپا، استخر، سونا، اتاق بخار، ماساژ پا، ماساژ با سنگ داغ، ماساژ سوئدی و غیره استفاده کنند.
هتل سرایا کورنیش دوحه تنها 12 دقیقه پیاده روی تا موزه هنرهای اسلامی دوحه فاصله دارد. از دیگر امکانات هتل سرایا کورنیش دوحه می ‌توان به پارکینگ رایگان، وای ‌فای رایگان اشاره کرد.

هتل روتانا دوحه

هتل روتانا، یک هتل 5 ستاره واقع در نزدیکی دوحه کورنیش است. این هتل یکی از بهترین هتل هایی است که اقامتی مجلل را ارائه می دهد. 
هتل روتانا به دلیل موقعیت مکانی هتل در نزدیکی منطقه تجاری است، و یک هتل ایده آل برای مسافران تجاری و تفریحی است. در نزدیکی این هتل، می ‌توانید جاذبه‌ هایی مانند مرکز خرید سیتی سنتر را تجربه کنید.
این هتل دارای فضای داخلی زیبا و اتاق ‌هایی با پنجره ‌هایی از کف تا سقف است که از آنجا می ‌توان مناظره ای بی نظیر از خط افق و دریا خیره ‌کننده دوحه را تماشا کنید.
این هتل دارای هفت رستوران متنوع از غذاهای بی نظیر عربی، ایتالیایی، هندی، ترکی و ... است. این هتل همچنین دارای اتاق ها و سالن های بزرگ برای جلسات کاری و کنفرانس ها می باشد. 

هتل ماریوت

هتل ماریوت یک هتل اقامتی پنج ستاره بسیار خوب در نزدیکی کورنیش دوحه است. این هتل دارای بهترین خدمات و امکانات است که آن را به یکی از بهترین اقامتگاه ها تبدیل می کند.
هتل لوکس ماریوت با توجه به نیازهای میهمانان دارای استخر شنا، رستوران ها، کافه ها و اتاق های بزرگ است. از تهویه مطبوع گرفته تا تلویزیون و حمام مجزا، هتل همه امکانات لوکس را در اختیار میهمانان قرار می دهد. 

هتل کراون کورنیش در دوحه

هتل کراون کورنیش در دوحه

هتل کراون

هتل کراون به عنوان یکی از بهترین هتل های دوحه کورنیش معرفی شده است. وقتی صحبت از امکانات و خدمات به میان می ‌آید، این هتل تمامی امکانات رفاهی را برای مهمانانی خود در نظر گرفته است. 
هتل کراون نشان دهنده مهمان نوازی و فرهنگ گرم کشور قطر است. هر اتاق با ارائه خدماتی مانند تلویزیون ماهواره ای، مبلمان نفیس، لوازم بهداشتی و حمام است. 
این هتل همچنین دارای امکاناتی مانند استخر شنا، رستوران ها و کافه ها، مرکز اسپا و مرکز تناسب اندام است. هتل کرو مشرف به خلیج عربی دارای 600 اتاق است، و اقامتی بی نظیر را در اختیار میهمانان قرار می دهد.

چکیده مطلب

دوحه پایتخت قطرشهری  پر از فرهنگ شگفت ‌انگیز، مناظر زیبا و دیدنی با معماری بی نظیر است. کورنیش دوحه یکی از مکان های جذاب و دیدنی در قطر است.
کورنیش دوحه  در امتداد خلیج دوحه از هتل شرایتون در انتهای شمالی تا هتل ماریوت در جنوب بندر دوحه امتداد دارد. کورنیش دوحه زیبایی قطر را منعکس می ‌کند و توسط محیطی خوش منظره احاطه شده است. 
این مکان، یک مکانی ایده آل برای پیاده روی آرام و تماشای غروب خورشید است. از جمله جاهای دیدنی تور قطر می توان به موزه هنرهای اسلامی قطر، پارک های کورنیش در دوحه، مروارید دوحه، ساحل کاتارا اشاره کرد.
در اطراف کورنیش دوحه چندین رستوران متنوع، هتل های اقامتی و مراکز خرید مدرن وجود دارد، که می توانید مایحتاج خود را تهیه کنید و در رستوران های بین المللی و سنتی آن غذا میل کنید.

سوالات متداول درباره ی کورنیش دوحه

هتل های اطراف کورنیش دوحه کدامند ؟

از هتل های اطراف کورنیش دوحه می توان به هتل کرو، هتل ماریوت، هتل روتانا دوحه، هتل سرایا کورنیش دوحه، هتل ایزدان، هتل بست وسترن پلاس و هتل شرایتون اشاره کرد.

مراکز خرید در نزدیکی کورنیش دوحه کدامند ؟

مراکز خرید ویلاجیو و مرکز خرید سوق واقف از جمله مراکز خرید در نزدیکی کورنیش دوحه هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc