https://gateway.trip.ir/api/

جنگل ساحلی التکیره قطر

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

جنگل ساحلی التکیره قطر

یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای دوستداران طبیعت، جنگل ساحلی التکیره است. در سال 2014 بیش از 23 درصد از مساحت کشورقطر به عنوان ذخیره گاه طبیعی تعیین شد. 
وزارت محیط زیست قطر مشتاق حفاظت و توسعه جنگل ‌ها است، زیرا این جنگل‌ ها جزء ذخایر ضروری برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی هستند و ناپدید شدن آنها می‌ تواند اثرات اجتماعی و اقتصادی جدی داشته باشد.
یکی از برجسته ترین مناطقی که درختان جنگل التکیره در آن به شدت رشد می کنند، منطقه الخور است که درختان آن در مساحتی بیش از 7 کیلومتر پراکنده شده اند و ارتفاع درختان آن به 4 متر می رسد. 

عکس جنگل ساحلی التکیره

عکس جنگل ساحلی التکیره

آشنایی با جنگل ساحلی التکیره

جنگل ساحلی التکیره با مساحت 1293 کیلومتر مربع یا 47 درصد از کل ذخایر حیات وحش از نظر وسعت در صدر ذخایر جنگلی قرار دارد. 
جنگل ساحلی التکیره یک زیستگاه طبیعی خیره کننده است. قرار گرفتن در این مکان زیبا، فرصت‌ های متعددی برای عکاسی از منظره های باشکوه است.
این جنگل مکانی عالی برای لذت بردن از کایاک سواری و مشاهده گونه های عجیب و غریب از گیاهان و جانوران است، محیط آرام این مکان بسیار جذاب و دیدنی است.
جنگل التکیره قطرهمچنین زیستگاه گونه های بی شماری از گیاهان و جانوران است. این جنگل دارای اکو سیستم غنی مانگروها و پرندگان مهاجر مختلف است.
جنگل های همیشه سبز التکیره در تابستان و زمستان روی آب دریا رشد می کنند. مانگروها با آب دریای بسیار شور پر می شود و می تواند نفس بکشد سپس در آن آب رشد کرده و آن را به آب شیرین تبدیل می کند و از آن تغذیه می کند.

جنگل التکیره قطر کجاست ؟

جنگل التکیره قطر در تور قطر در فاصله تقریبی 66 کیلومتری دوحه قرار دارد و به راحتی می توان با ماشین یا تاکسی در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه از طریق جاده ساحلی الخور به آن رسید. از طریق جاده ی الخور 8 کیلومتر فاصله دارد و می توان با تاکسی یا ماشین به آنجا رفت.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc