https://gateway.trip.ir/api/

سافاری کویر قطر

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

سافاری کویر قطر

قطر شبه جزیره ای در خلیج عربین، جذاب ترین کشور جهان است. این کشور با وجود کوچک بودن با مساحت 11437 کیلومتر مربع، محبوب ترین مقصد برای تورهای دیدنی، ماجراجویی و تفریحی است.
قطر با گسترش وسیع بیابان های مسطح، قطبی برای برخی از بهترین فعالیت های ماجراجویی در صحرا است و آن را به مقصدی برای خانواده ها و گروه ها تبدیل می کند.
این کشور بزرگترین منطقه بیابانی در نزدیکی خلیج فارس است که از ربع الخالی در شبه جزیره عربستان امتداد دارد. با زمین‌ های ناهموار صحرایی این بیابان ‌ها را می ‌توان با تپه‌ های ماسه ‌ای چرخان بالا و پایین رفت.
سافاری صحرای دوحه یکی از جذاب ترین تورهای تفریحی در کشور قطر است. در این تور سافاری می توانید دریای داخلی قطر را ببینید و بیابان های زیبای این منطقه را کشف کنید. 
سافاری صحرای دوحه شامل کمپینگ شبانه دوحه، سواری ATV، سواری فورد، ماجراجویی های گروهی و فعالیت های جذاب دیگر است.
مناطق کویری قطر مکانی برای ماجراجویی در داخل و اطراف این کشور هستند، که بهترین فعالیت ها را به شما ارائه می دهند تا آن را به بهترین تعطیلات خانوادگی پر از هیجان و ماجراجویی تبدیل کنید. 

آفورد سواری در کویر قطر

آفورد سواری در کویر قطر

سافاری در صحرای قطر

سافاری خود یک فعالیت هیجان انگیز است، که هرگز نمی توان تجربه آن را از دست داد. با سافاری در صحرای قطر، می توان در کنار کشف مناطق متروکه ی صحرایی به بالا و پایین رفتن از تپه های شنی پرداخت.
تورهای سافاری صحرا با یک سواری SUV که در آن از تپه‌ های شنی بالا و پایین می روند شروع می شود، جایی که شما هیجان یک ماجراجویی نفس‌ گیر را تجربه می ‌کنید. 
از سافاری تمام روز تا سافاری های نیم روزه و شبانه، بسته به برنامه سفر خود می توانید تور سافاری صحرا در دوحه ی قطر را رزرو کنید.

وسایل مناسب برای کویرگردی در قطر

برای سافاری در کویرهای قطر می بایست بسته به شرایط آب و هوایی از پوشش مناسبی استفاده کنید. در قطر شما می بایست لباس مناسب و حجاب مناسب داشته باشید.
برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید لباس های آستین دار و بلند، کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک، آب به اندازه ی کافی به همراه داشته باشید.

سافاری یک روزه در قطر

یک تجربه سافاری که در بین مسافرانی که به این کشور می آیند بسیار محبوب است، تور سافاری یک روزه در صحرای قطر از صبح زود شروع می شود و در آخر شب با وعده های غذایی و ماجراجویی در طول روز به پایان می رسد. 
یکی از بهترین کارهایی که در قطر انجام می شود، مسافران خارج از کشور اغلب دوست دارند در این دسته از سافاری لذت ببرند، زیرا می توانند از یک روز کامل پر از سرگرمی و هیجان لذت ببرند. 
گذراندن یک روز کامل در بیابان های دوحه به معنای کشف زیبایی های پانورامیک منطقه، یک تجربه خاص از ماجراجویی در طول سفر است. 
این تجربه با بهترین ماجراجویی ‌ها شروع می شوند، مانند شترسواری، سواری چهار چرخ، حنا گذاری روی بدن، ساندبورد سواری و شتر سواری، والیبال صحرایی در عصر و کمپینگ برای استراحت در زیر نور ماه شب به پایان می رسد.
گذراندن یک شب در زیر آسمان صاف قطر، تماشای غروب و طلوع خورشید دلرباترین منظره است. کشف زیبایی های کویر در  یک تجربه استثنایی است که نباید از دست داد. 
یکی دیگر از چیزهای جذابی که مسافران در یک سافاری تمام روز از آن لذت می برند، گذراندن وقت در اردوگاه بادیه نشینان در قطر است. 
در این اردوگاه بادیه نشینان، گردشگران می توانند از یک وعده ی غذایی خوشمزه لذت ببرند و در هنگام غروب خورشید به دور آتیش بنشینند و رقص شکم را تماشا کنند.

سافاری نیم روزه در قطر

با کوتاه بودن مدت زمان سفر گردشگران برنامه فشرده نیز وجود دارد. گردشگران می توانند زیبایی فریبنده دریای داخلی را تحسین کنید و سافاری هیجان انگیز در صحرا را تجربه کنند. 
تورهای سافاری نیم روزه در صحرا اساساً برای کسانی است که می خواهند در کوتاه ترین مدت آن را تجربه کنند. تور سافاری نیم روزه صحرای قطر از صبح شروع می شود و تا بعد از ظهر به پایان می رسد.

سافاری صبحگاهی در قطر

برای سافاری صبحگاهی در کویر های قطر بهتر است از لباس های پوشیده و گشاد، لباس هایی از جنس الیاف طبیعی، استفاده کنید.
هنگام صبح زود و پس از غروب آفتاب هوای کویر کمی سرد می شود، و باید با خود لباس گرم همراه داشته باشید، داشتن کفش مناسب یکی از مهم ترین گزینه های سافاری در صحرا است. در سافاری صبحگاهی شما می توانید به تماشای گونه های متنوع حیوانات و گیاهان صحرایی بپردازید.

سافاری عصرانه در قطر

سافاری عصرانه از بعد از ظهر شروع می شود و تا انتهای شب ادامه دارد، به همین خاطر دیگر خبری از آفتاب سوزان نیست و شما می توانید با لباس های راحت تری به صحرا بروید، اما یادتان باشد در هنگام شب هوای کویر سرد می شود وباید با خود یک ژاکت گرم همراه داشته باشید. 
یکی از بهترین چیزهایی که می ‌توانید در سافاری عصرانه قطر امتحان کنید، فعالیتی که هر مسافری آرزوی لذت بردن از آن را دارد، Dune Bashing است.
این سرگرمی پر از هیجان، به ماشین هایی گفته می شود که از میان تپه‌ های شنی بلند و پست عبور می‌ کند. به غیر از Dune Bashing، شتر سواری یکی دیگر از فعالیت های سرگرم کننده است که می توانید به عنوان بخشی از سافاری عصرانه صحرا در قطر از آن لذت ببرید. مدت زمان تقریبی سافاری عصرانه در قطر 4 ساعت است، که نباید از دست داد. 

سافاری شبانه در قطر

در سافاری شبانه شما باید با خود تجهیزات یک کمپینگ را به همراه داشته باشید. در این سافاری شما نیاز به چادر کمپینگ، کیسه ی خواب، بالشت، پتو، لباس گرم و ... دارید.
کویر در شب دارای هوایی سرد است، بنابراین توصیه می ‌شود حتما با خود یک جفت جوراب زمستانی، ژاکت و کلاه به همراه اشته باشید.
در کمپینگ شبانه در صحرای قطر می توانید کل شب را به تماشای ستاره های دنباله دار و انواع ستاره های بزرگ و کوچک بنشینید.

حیات وحش در صحراهای دوحه

از جذاب ترین قسمت های سافاری در کویر قطر می توان به اکوسیستم های گیاهی و جانوری خاص آن اشاره کرد. رمانی که به سمت جنوب صحرای قطر و خور العدید بروید می توانید حیوانات و جانورانی مانند غزال عربی، چلچله دریایی، فلامینگو، روباها، شترهای وحشی را تماشا کنید.

دریای داخلی صحرای خور العدید قطر 

صحرای خور العدید دوحه که به دریای داخلی مشهور است، جزو مکان های خاصی است، که تپه های ماسه ای را با دریا در دل بیابان پیوند می دهد.
در صحرای خور العدید قطر ماسه های طلایی و تپه های بی نظیری وجود دارد، که با تور قطر سافاری کویر می توانید آن را ببینید.

اردوگاه بادیه نشینان در کویر قطر

اردوگاه بادیه نشینان در کویر قطر

بهترین زمان برای سافاری کویر در قطر

آب و هوای قطر در تابستان ها از 35 تا 45 درجه متغیر است که حتی گاهی به 50 درجه نیز می رسد. این باعث می شود تابستان ها بدترین زمان برای سافاری کویر در قطر و برای هر تور ماجراجویی یا تفریحی باشد. 
ماه‌های تابستان دارای آب و هوایی گرم و خشک است، و نمی توان از تورهای سافاری در بیابان ‌ها لذت برد. طوفان های شن در بیابان ها بین فصل های زمستان و فصل بهار رایج است. زمستان ‌ها در قطر هرگز خیلی سرد نیست، اما هوا در طول شب کمی کاهش پیدا می کند.

سوالات متداول درباره ی سافاری کویر قطر

بهترین زمان برای سافاری کویر قطر کی می باشد ؟

بهترین زمان برای سافاری قطر در فصل های بهار و پاییز است.

در سافاری کویر قطر چه تفریحاتی می توان انجام داد ؟

در تور سافاری کویر قطر می توان به سواری ATV، سواری فورد، شترسواری، سواری چهار چرخ، ساندبورد والیبال صحرایی بپردازید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc