https://gateway.trip.ir/api/

شهر فیلم قطر و یک معمای حل نشده

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

شهر فیلم قطر و یک معمای حل نشده

شهر فیلم قطر در یکی از مکان‌ هایی از چیزهای مرموز و متروکه است. بازدیدکنندگان زمانی که وارد این شهر می شوند، تصور می کنند که وارد یکی از شهرهای ارواح قدم گذاشته باشند. این شهر با درختان نخل به جای علف ‌های هرز، و منظره‌ ای بی‌پایان خشک را ارائه می دهد.
خودتان را در حال قدم زدن در بیابان بدون آب تصور کنید. شهر فیلم قطر، منطقه ای ساخته شده از روستای باستانی عربی است، این مکان در پشت دره ای قرار دارد، که توسط شبه جزیره بیابانی زکریت احاطه شده است.

نمای داخلی شهر فیلم قطر

نمای داخلی شهر فیلم قطر

آشنایی با شهر فیلم قطر

هنگام بازدید از شهر فیلم زکریت قطر، گردشگران احساس حضور در یک فیلم قدیمی وسترن را خواهند داشت یا احساس می کنند در حال خواندن یک کتاب وسترن هستند. مردم اغلب هنگام قدم زدن در شهر احساس تنهایی و وحشت می کنند.
نگهبانی در ورودی این شهر فیلم قرار دارد، که هنگام ورود از شما استقبال می کند، شما می توانید تا درب ورودی با ماشین وارد شوید.
از ابتدای مسیر وارد بیانی در قطر می شوید، و سپس به نمک زارها و صخره هایی می رسید که در میان آن ها شترهایی هستند. 
این صخره های از جنس شن نیستند و روی آن ها حفره هایی قرار دارد. در این منطقه می توانید نور زیبای خورشید را تماشا کنید، اینجا محلی برای عکاسی و فرصت گرفتن عکس های خیره کننده است.
با گذر از صخره های عجیب و جذاب شبه ‌جزیره زکریت، می بایست از تپه ها بالا بروید. پس از آن می توانید خانه ها و درختان نخل را ببینید که به صورت پراکنده در این مکان وجود دارند.
در داخل دره ی این منطقه قلعه با درب چوبی وجود دارد، که داخل آن با دژ های مستطیل شکل طراحی شده اند. اتاق های آن دارای درب های چوبی سنگینی می باشند، که نشانگر سبک معماری عربی است. اگر به بالا نگاه کنید، برجی را خواهید دید، که ارتفاعش از سایر برج ها بیش تر است.
برای تماشا معماری این مجموعه می توانید گشتی در میان خانه ها، مسجدهای داخل شهر فیلم بیاندازید. در این شهر می توانید خانه های سنتی خشتی با درهای چوبی، خانه های کوچک، مسجد، دروازه ها و درهای قدیمی فراوانی را ببینید.
این مجموعه یک دهکده ی دست ساز مملو از درختان نخل، خانه های روستایی زیبا به سبک بادیه نشینان عرب است. در اطراف آن هیچ ماشین و آدمی به چشم نمی خورد، به این شهر، شهر ارواح گفته می شود و هدف اصلی ساخت این شهر جزو کشف نشده ها در این شهر است.
برخی می گویند شهر فیلم قطر برای یک سریال هالیوودی و یا عربی، و یا برای یک فیلم تبلیغاتی برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر ساخته شده است. در ادامه علت ساخت این مجموعه را خواهیم فهمید.

معمای ساخت شهر فیلم قطر

در پاسخ به این سوال که چرا شهر فیلم قطر ساخته شده است، گفته می شود برای یک سریال به  نام "عیال الطیب" ساخته شده است.
طبق اظهارات گفته شده شهر فیلم برای یک مجموعه تلویزیونی ساخته شده است، که داستان زندگی مردم روستایی به نام شهر فیلم را روایت می کند. 
داستان اصلی سریال درگیری با قبیله همسایه به نام ایال الغداب است که تا به امروز به عنوان دهکده ای اسرارآمیز و معما های حل نشده جهان شناخته می شود. 
جاذبه اصلی روستا یک ستون صخره ای با کلبه ای در بالای آن است. تصور دیگر در مورد چرایی ساخت آن بر اساس ایده میزبانی جام جهانی 2022 بوده است.
این مکان یک مکان هیجان انگیز برای بازدید در تمام طول سال است. مردم درباره این مکان در چندین سایت آنلاین خوانده اند و کنجکاو هستند که بدانند، که علت اصلی ساخت این مجموعه چه بوده و درون آن چه می گذرد ؟

بهترین زمان برای بازدید از شهر فیلم قطر

شهر فیلم قطر واقع در بیابان زکریت، منطقه ای است که بازدیدکنندگان زیادی دوست دارند برای تماشای آن به این مکان بروند. ما به شما توصیه می کنیم، برای بازدید از شهر فیلم قطر بهتر است قبل از ظهر یا اواخر بعد از ظهر بروید. 
به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که سفر برگشت خود را به دوحه، حداقل یک ساعت و نیم قبل از غروب آفتاب آغاز کنند، زیرا گرمای هوا در آن بیابان خشک و بی آب کمی اذیت کننده است.
از آنجایی که این منطقه محدودیت زمانی ندارد، پس بهتر است که قبل از غروب آفتاب به آنجا بروید تا مجبور نباشید در جاده ی تاریک حرکت کنید. 
بهترین فصل برای بازدید از این مکان فصل های خنک سال مانند فصل پاییز و زمستان است، اگر در فصل تابستان به بازدید از شهر فیلم قطر می روید، بهتر از در هنگام صبح و یا هنگام بعد از ظهر به آنجا بروید.

چگونه می توان به شهر فیلم قطر رفت ؟

بهترین راه برای رسیدن به شهر فیلم این است که از دوحه در جاده دوخان رانندگی کنید و سپس به سمت بیمارستان کوبا و زکریت بروید. 
پس از آن تابلوهایی را مشاهده خواهید کرد، که شما را به روستای زکریت می رساند. همانطور که در جاده رانندگی می کنید، با مناره کوچکی از یک مسجد قدیمی در روستا روبرو می شوید. 
درست قبل از پایان جاده آسفالت به چپ و بلافاصله دوباره به راست بپیچید. ادامه دهید تا به مناره کوچک یک مسجد قدیمی در روستا برسید.
حدود 45 دقیقه طول می کشد تا به شهر فیلم قطر برسید. علیرغم داستان هایی که در مورد شهر فیلم می شنود، این مکان، مکان جالبی برای حداقل یک بار بازدید است. 

نکات مهم هنگام بازدید از شهر فیلم قطر

به دلیل موقعیت جغرافیایی و معماری این شهر می بایست نکاتی را رعایت کنید، تا به هنگام بازدید از آن دچار مشکل نشوید. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهتر از با یک راهنما و تور به بازدید از شهر فیلم قطر بروید، زیرا راهنمای تور می تواند شما را سبک معماری سنتی عربی آشنا کند، و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.
اگر می خواهید به تنهایی برای بازدید از شهر فیلم قطر بروید، حتما با خود یک نفر را که تجربه ی بازدید از این مکان را دارد به همراه داشته باشید، زیرا امکان گم شدن و خطر وجود دارد و این کار در ایمن بودن سفر شما کمک می کند.
برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، بهتر است لوازم مورد نیاز مانند کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی، آب به مقدار لازم و دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید. به دلیل اینکه شهر فیلم از امکانات شهری به دور است، بهتر است با تجهیزات کامل به آنجا سفر کنید.
در مسیر توفق کنید، و به بازدید از خانه های روستایی و قلعه زکریت بزنید، و از کاروان شتر ها دیدن کنید، اما باید مراقب باشید به آن ها آسیبی نرسد.
بهتر از هنگام برگشت یک ساعت نیم قبل از غروب آفتاب به سمت اقامتگاه خود برگردید، زیرا با تاریک شدن هوا رانندگی در جاده کمی دشوار می شود.
در داخل شهر فیلم قطر غرفه های کوچک خوراکی قرار دارد، که می توانید تنقلاتی همچون چیپس، آبمعدنی، نوشابه و دیگر چیزها برای سوغاتی تور قطر خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی شهر فیلم قطر

شهر فیلم قطر کجاست ؟

شهر فیلم قطر در فاصله ی 80 کیلومتر از دوحه قرار دارد، برای رفتن به آنجا با خودرو یک ساعت زمان می برد.

در شهر قطر چه چیزهایی را می توان دید ؟

 در داخل شهر فیلم قطر شما می توانید مجموعه از یک منطقه ی روستایی عرب نشین با خانه های سنتی، نخل ها و قلعه ها را خواهید دید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc