https://gateway.trip.ir/api/

محله کادیکوی استانبول + راهنمای خرید و جاهای دیدنی

به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403 جاذبه های گردشگری

محله کادیکوی استانبول

محله کادیکوی استانبول یکی از معروف ترین محله ها در بخش آسیایی پایتخت ترکیه است که قاضی کوی هم خوانده می شود. گشت و گذار در محله کادیکوی جذابیت های خاص خودش را دارد. همانطور که می دانیم استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است؛ بیشتر مسافران برای بازدید از قسمت آسیایی استانبول، منطقه کادیکوی را انتخاب می کنند. در این مقاله می خواهیم با هم گشت و گذاری در این محله زیبای استانبول داشته باشیم و جاهای دیدنی کادیکوی، نحوه دسترسی و نقشه کادیکوی را با هم مرور کنیم. اگر می‌خواهید درباره محله کادیکوی استانبول بیشتر بدانید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

کادیکوی کجاست؟

منطقه کادیکوی (Kadıköy) از نواحی قسمت آسیایی استان استانبول و در ساحل دریای مرمره واقع شده است. قدمت این منطقه به دوره کلسدون مگاریان در حدود 635 سال پیش از میلاد باز می گردد. مناطق پرطرفداری نظیر خیابان بغداد و خیابان بهاریه در این محله قرار دارند. برای گشت و گذار در قسمت آسیایی استانبول و دیدن حس و حال زندگی در این بخش از شهر محله کادیکوی بهترین انتخاب است. همچنین می‌توانید برای اطلاع از جزئیات سفر به پایتخت ترکیه، مقاله راهنمای سفر به استانبول و هزینه های آن را بخوانید. در ادامه به شما می گوییم چطور از دیگر مناطق استانبول خود را به کادیکوی برسانید و در آنجا چه جاذبه‌هایی انتظارتان را می کشد.

نقشه کادیکوی استانبول

اگر می خواهید بدانید منطقه کادیکوی به‌عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی استانبول دقیقا کجای شهر قرار دارد و فاصله آن با میدان تکسیم و قسمت اروپایی استانبول چقدر است، از نقشه زیر استفاده کنید. در زیر لوکیشن محله کادیکوی روی نقشه گوگل را می‌بینید:

موقعیت محله کادیکوی استانبول روی نقشه گوگل

نحوه دسترسی به محله کادیکوی استانبول

اگر می پرسید چطوری به کادیکوی برویم باید بگوییم مسیر دسترسی به قسمت آسیایی استانبول بسیار سرراست است. دلموش ها (ون های زرد رنگ مسافربری در ترکیه) و اتوبوس های زیادی از میدان تکسیم، بشیکتاش و سایر نواحی آسیایی استانبول خط مستقیم به کادیکوی دارند. در اینجا مسیر دسترسی به کادیکوی از نقاط مختلف استانبول را مرور می کنیم:

  • دسترسی به کادیکوی از میدان تکسیم: دلموش های میدان تکسیم خط مستقیم به کادیکوی دارند و با هزینه 7 تا 9 دلار شما را از میدان تکسیم به کادیکوی می برند. همچنین می توانید با استفاده از کشتی و صرف هزینه 1 دلاری خود را از تکسیم به کادیکوی برسانید. در نظر داشته باشید مدت زمان سفرتان با ون کوتاه تر و حدود 12 دقیقه است، اما با کشتی 40 دقیقه طول می کشد تا به کادیکوی برسید.
  • دسترسی به کادیکوی از بشیکتاش و امینونو: با استفاده از کشتی های ناوگان حمل و نقل عمومی خود را به قسمت آسیایی استانبول برسانید و از آنجا به کادیکوی بروید.
  • دسترسی به کادیکوی از کاراکوی: با استفاده از کشتی های ناوگان حمل و نقل عمومی به اسکودار بروید و از اسکودار با اتوبوس خود را به کادیکوی برسانید.

فاصله کادیکوی تا تکسیم

کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد اما میدان تکسیم در قسمت اروپایی استانبول است؛ با این حال، از میدان تکسیم تا کادیکوی فاصله زیادی نیست و شما می توانید به راحتی به این محله بیایید و در آن چرخی بزنید. فاصله کادیکوی تا تکسیم حدودا 17 کیلومتر است و شما به زور متوسط با صرف 25 دقیقه می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی خود را از تکسیم به کادیکوی برسانید.

جاهای دیدنی کادیکوی

خب حالا که خود را به کادیکوی رساندید، جاهای مختلفی وجود دارد که حتما باید ببینید. در این بخش به جاهای دیدنی کادیکوی می‌پردازیم و به شما می‌گوییم هنگام بازدید از این محله در تور استانبول چه کارهایی را حتما باید انجام دهید.

وقتی وارد محله کادیکوی می‌شوید، گرافیتی روی دیوارهای خیابان، بارهای جالب، کافه‌های پر از قفس پرندگان، مغازه‌های خالکوبی و عتیقه فروشی‌های عجیب و غریب نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. با این حال، قدم زدن در اطراف میدان کادیکوی، مودا و منطقه فنرباغچه و تماشای جمعیتی که برای استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‌های مختلف نزدیک دریا نشسته‌اند، بازدید از خیابان بهاریه و خرید کردن بهترین کارهایی است که می‌توانید در کادیکوی انجام دهید. خط ساحلی کادیکوی هم از آن جاهایی است که حسابی بین جوانان محبوبیت دارد.

اسکله و ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

ایستگاه و اسکله راه آهن حیدرپاشا یکی از مکان های دیدنی در کادیکوی است. افرادی که با کشتی از کادیکوی بازدید می کنند ابتدا این ساختمان باشکوه را می بینند. ایستگاه راه آهن حیدرپاشا اولین بار توسط آلمانی ها در سال 1908 به عنوان ساختمانی به یاد ماندنی برای پروژه راه آهن برلین-بغداد ساخته شد.

بازار کادیکوی و بهاریه

معروف ترین مکان برای بازدید در محله کادیکوی بازار کادیکوی و خیابان بهاریه است. در این منطقه از کادیکوی از سبزی فروشی و ماهی فروشی گرفته تا ادویه فروشی، شیرینی فروشی، کافه، بار و رستوران وجود دارد. پایین تر به این قسمت از کادیکوی بیشتر می پردازیم.

خیابان بغداد در کادیکوی

خیابان بغداد یا بگدات (Bagdat Aveneu) یکی از مجلل ترین خیابان ها برای مردم محلی استانبول است. این خیابان که 14 کیلومتر طول دارد، خیابانی طولانی است که کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های باشکوه و زیبای زیادی را در خود جای داده است. چند سال پیش، خیابان بغداد به عنوان چهارمین خیابان محبوب برای خرید در جهان شناخته شد. در این خیابان زندگی شبانه نیز جریان دارد و تفریحات و سرگرمی های زیادی را در قسمت آسیایی استانبول ارائه می دهد.

خانه اپرای ثریا

این ساختمان نمای بسیار زیبایی دارد و فضای داخلی آن هم در نوع خود بی نظیر و جذاب است. در کنار ساختمان اپرا مجسمه ای از جنس مرمر می بینید و در داخل اپرا هم نقاشی های هنری ارزشمندی را در سقف و دیوارهای این ساختمان مشاهده می کنید. خانه اپرای ثریا در خیابان بهاریه کادیکوی قرار دارد.

مجسمه گاو نر

مجسمه گاو نر هم یکی از نمادهای محبوب در بازدید از کادیکوی به شمار می‌آید. نام واقعی این اثر، «مجسمه گاو نر مبارز» است و داستان جالبی دارد. یک هنرمند فرانسوی این مجسمه را در دهه 1860 به عنوان نماد جنگ فرانسه علیه آلمان ساخت و به نوعی نماد قدرت و برتری است. اما در دهه 1870، این بار آلمان در جنگ بر فرانسه پیروز شد و مجسمه گاو هم به آلمان انتقال یافت. در سال 1917 امپراطور آلمان این مجسمه را به جامعه اتحاد و تراکی هدیه داد و آنها هم مجسمه را به انور پاشا پیشکش کردند.

مسجد عثمان آقا

مسجد عثمان آقا یکی از زیباترین مساجد استانبول در کادیکوی به شمار می رود که در زمان سلطان احمد اول (1617-1603) توسط شخصی به نام عثمان آقا ساخته شده است. این مسجد معماری چوبی دارد که در زمان سلطان محمد دوم در سال 1811 میلادی مرمت و بازسازی شده است.

موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول از آن موزه های سرگرم کننده و جالب است که در محله کادیکوی واقع شده است. سونای آکین (شاعر و رمان نویس کودک) این موزه را در 23 آوریل 2005 در روز کودک تاسیس کرد. اسباب بازی های این موزه توسط سونای آکین از مغازه های عتیقه فروشی و حراجی از بیش از 40 کشور جهان به مدت 20 سال جمع آوری شده است. اگر قصد بازدید از این موزه را داشتید، حواستان باشد که این موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.

کلیسای ارتدوکس یونانی ایا ایفیمیا

کلیسای ارتدوکس یونانی ایا ایفیمیا (Ayia Efimia Greek Orthodox Church) در میدان بازار کادیکوی قرار دارد و قدمت آن به سال 1694 باز می گردد. محلی ها معتقدند ایا ایفیمیا شخصی است که در سال 305 به دلیل مقاومت در برابر باورهای بت پرستانه جامعه و انتخاب مسیحیت کشته شد.

پاساژ آکمار

پاساژ آکمار در کادیکوی استانبول زمانی پاتوق طرفداران هوی متال بود و بازاری برای موسیقی های هوی متال، سی دی ها و تی شرت هایی برای طرفداران موسیقی به حساب می آمد. اما امروزه محلی برای عرضه کتاب های نو و دست دوم است. اگر به کتاب علاقه دارید، پاساژ آکمار استانبول برایتان جالب خواهد بود.

بازار کادیکوی

شاید بتوان گفت بازار کادیکوی تمیزترین و مرتب ترین بازاری باشد که در استانبول می بینید. برخی بازار کادیکوی را همان «بی اغلو سمت آسیایی استانبول» می دانند. در بازار کادیکوی استانبول یک بازار ماهی معروف وجود دارد که باید حتما به آن سری بزنید. خیابان تلال زاده در امتداد منطقه بازار کادیکوی به خاطر عتیقه فروشی ها و کتاب فروشی های قدیمی اس معروف است؛ در اینجا کتاب های دست دوم جالبی برای خرید وجود دارد. 

قبل از اینکه از بازار کادیکوی به خیابان بهاریه برسید، به خیابان معروف صنعتچیلار (هنرمندان) برخورد می کنید و آنجا می توانید انواع سرامیک ها، تابلوهای نقاشی و مغازه های فروش آثار هنری را ببینید.

جمعه بازار کادیکوی استانبول

اگر روز جمعه گذرتان به کادیکوی افتاد، حتما به جمعه بازار استانبول هم سری بزنید. این جمعه بازار معروف در بازار کادیکوی برپا می شود و انواع مختلفی از محصولات محلی از خوراکی گرفته تا صنایع دستی و زیورآلات در آن به فروش می رسد. 

بازار لباس کادیکوی

اگر برای خرید لباس و پوشاک قصد دارید به محله کادیکوی بیایید، باید بگوییم انتخاب خوبی کرده‌اید. خیابان بهاریه در این محله بهترین مکان برای خرید لباس و سایر محصولات است. به جز خیابان بهاریه، چند مرکز خرید دیگر هم در کادیکوی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم و سپس سراغ معرفی بیشتر خیابان بهاریه می رویم.

مراکز خرید کادیکوی استانبول

برخی از بهترین مراکز خرید در محله کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول عبارتند از:

خیابان بهاریه استانبول کجاست؟

بعد از گشت و گذار در بازار کادیکوی نوبت به قدم زدن در خیابان بهاریه است. خیابان بهاریه معروف ترین خیابان در محله کادیکوی و قسمت آسیایی استانبول است. برخی خیابان بهاریه را همان «خیابان استقلال قسمت آسیایی استانبول» می دانند. قدم زدن در خیابان بهاریه از آن دست تجربه های دلچسب هنگام گشت و گذار در محله کادیکوی به شمار می‌آید.

در اینجا فروشگاه های خوراکی زیادی را هم می بینید که انواع و  اقسام خوراکی های ترکی را می فروشند. پیشنهاد می کنیم هنگام گشت و گذار در خیابان بهاریه و محله کادیکوی دو خوراکی پرطرفدار به نام لاهماجون و پیده را حتما امتحان کنید. البته که چای ترکی را در هیچ کجای استانبول به ویژه در محله کادیکوی فراموش نکنید. هر چقدر هم طرفدار قهوه باشید، باز هم نوشیدن چای ترکی را به عنوان یک پیشنهاد بسیار ویژه بپذیرید.

همانطور که گفتیم خیابان بهاریه پر جنب و جوش ترین و معروف ترین بخش از محله کادیکوی است که حتما باید از آن دیدن کنید. یک تراموا قدیمی نیز از بندر کادیکوی در این خیابان حرکت می کند که سوار شدن در آن نیز تجربه جالبی برایتان رقم خواهد زد.

خیابان بهاریه استانبول روی نقشه

اگر می خواهید موقعیت خیابان بهاریه در محله کادیکوی را ببینید، می توانید از نقشه زیر استفاده کنید:

لوکیشن خیابان بهاریه در محله کادیکوی استانبول روی نقشه گوگل

هتل های منطقه کادیکوی استانبول

از آنجا که محله کادیکوی یکی از محبوب ترین و پر جنب و جوش ترین مناطق استانبول است و به همین دلیل تا حدودی توریستی به حساب می آید، طیف وسیعی از هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های اقتصادی را در دل خود جای داده است. در این بخش از استانبول حتی هتل های 3 تا 5 ستاره هم به چشم می خورد که با تمام امکانات پذیرای مسافران است. 

از معروف ترین هتل های کادیکوی استانبول به هتل دابل تری بای هیلتون (Double Tree by Hilton Hotel) و هتل سیدنیا (Sidonya Hotel) می توان اشاره کرد. شما می توانید هتل های مختلف برای اقامت در کادیکوی استانبول را در رزرو هتل خارجی ببینید و با مقایسه امکانات آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ساحل کادیکوی استانبول

حالا که از جاهای دیدنی محله کادیکوی بازدید کردید، در مراکز خرید کادیکوی گشت و گذاری داشتید و در کافه های خیابان بهاریه چای ترکی نوشیدید، وقت آن رسیده که در ساحل کادیکوی استانبول مدتی را به استراحت و فراغت بگذرانید. همچنین پارک فنرباغچه در محله کادیکوی نیز انتخاب مناسبی برای لذت بردن از سواحل دریای مرمره است. علاوه بر این محله مودا در کادیکوی هم سواحل آرام و زیبایی دارد که انتخاب خوبی برای گذراندن عصر یک روز دلپذیر به حساب می آید.

سخن آخر

محله کادیکوی استانبول در قسمت آسیایی از آن جاهایی است که حتما در سفر به استانبول باید از آن بازدید کنید. در این مقاله جاهای دیدنی محله کادیکوی، نحوه دسترسی، مراکز خرید و موقعیت کادیکوی روی نقشه را با هم مرور کردیم. ما تصور می کنیم همه چیز را گفتیم تا شما تجربه لذت بخشی از گشت و گذار یک روزه در محله کادیکوی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید نکته‌ای را از قلم انداخته‌ایم در قسمت نظرات سوال خود را بپرسید یا اگر تجربه بازدید از محله کادیکوی استانبول را دارید با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

سوالات متداول

کادیکوی کجاست؟

محله کادیکوی در قسمت آسیایی شهر استانبول و در کنار دریای مرمره قرار دارد.

معروف ترین جاهای دیدنی کادیکوی کجاست؟

خیابان بهاریه، خیابان بغداد و بازار کادیکوی از معروف ترین جاهای دیدنی این محله هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc