https://gateway.trip.ir/api/

باغ ابریشم اصفهان کجاست؟

به روز رسانی: 10 تیر ، 1403 جاذبه های گردشگری

باغ ابریشم اصفهان

آيا تا‌به‌حال درباره باغ ابریشم اصفهان شنیده‌اید؟ باغ ابریشم کجاست و چگونه می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم؟ شهر ابریشم در گذشته باغی بزرگ در اصفهان بوده که امروز با ادغام چندین روستا، به منطقه‌ای وسیع و زیبا تبدیل شده است. این شهر، جاذبه‌های گوناگونی دارد و مانند سایر شهرهای اصفهان، بسیار دیدنی و دوست‌داشتنی است. در ادامه این مقاله به معرفی باغ ابریشم و جاهای دیدنی آن می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با باغ ابریشم در اصفهان بیشتر آشنا شوید و یک مقصد تازه برای گشت‌وگذار و تفریح پیدا کنید، مطالعۀ مطلب زیر را از دست ندهید. 

باغ ابریشم کجاست؟ شهری زیبا در اصفهان

شهر ابریشم که در گذشته با نام باغ ابریشم شناخته می‌شد، یکی از توابع شهرستان فلاورجان در استان اصفهان است. این شهر در زمان تیمور میرزا، باغی بزرگ بود؛ اما در سال 1375 خورشیدی با ادغام چند روستا به شهر تبدیل شد و اکنون بیش از 36000 نفر جمعیت دارد.

اغلب اهالی باغ ابریشم به کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی همچون برنج، گندم، سبزی و صیفی‌جات کشت می‌کنند. چندین کارخانه سیمان، لوله‌های پولیکا و واحدهای صنعتی نیز در باغ ابریشم فعال هستند. باغ ابریشم، تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سردی دارد و مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی است. در ادامه، با بخش‌های مختلف شهر ابریشم که از جاهای دیدنی اطراف اصفهان به شمار می‌رود، آشنا خواهید شد.

باغ ابریشم کجاست

تصویری از باغ ابریشم اصفهان

جاهای دیدنی باغ ابریشم اصفهان؛ از اردوگاه تا باغ رستوران ها

اگر تصاویر باغ ابریشم اصفهان را در اینترنت و فضای مجازی دیده باشید، متوجه شده‌اید که این شهر، با وسعت کمی که دارد، پر از جاذبه‌های سرگرم‌کننده است. در ادامه با تعدادی از تفریحات باغ ابریشم اصفهان آشنا خواهید شد:

پارک باغ ابریشم اصفهان

پارک های غدیر و سلامت از معروف‌ترین استراحتگاه‌ها و پرطرفدارترین مکان های تفریحی اطراف اصفهان به شمار می‌روند.

شهر بازی باغ ابریشم اصفهان

شهر بازی توت فرنگی می‌تواند بهترین مکان برای سرگرم کردن کودکان شما باشد. قیمت بازی های باغ ابریشم اصفهان تقریبا مشابه سایر شهرها است و با توجه به نوع بازی و تعداد افراد، تغییر می‌کند. اگر به این شهر کوچک سفر کنید، برای یک لحظه هم حوصله‌تان سر نمی‌رود و همیشه یک تفریح و سرگرمی جذاب خواهید داشت.

اردوگاه باغ ابریشم اصفهان

اردوگاه شهید بهشتی مکانی مناسب برای اردوهای مدارس و مراکز آموزشی است که تفریحاتی همچون پینت‌بال، کارتینگ، زمین والیبال، سالن تئاتر، تله‌کابین، استخر و دریاچه را در خود جای می‌دهد.

استخر باغ ابریشم اصفهان

علاوه‌بر دانش‌آموزان، استخر آبشار در دسترس عموم مردم هم خواهد بود. خانم‌ها در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه و آقایان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه می‌توانند از این استخر استفاده کنند. جمعه‌ها نیز مشترک بوده و از ساعت 11 تا 14 برای خانم‌ها و از ساعت 15 تا 18 برای آقایان در دسترس خواهد بود.

رستوران باغ ابریشم اصفهان

باغ رستوران آلبالو، باغ رستوران گلستان، رستوران امانی، باغ رستوران دومینو، باغ رستوران و سفره‌خانه بیتا و باغ رستوران و تالار جمیرا از بهترین رستوران های اصفهان در باغ ابریشم به شمار می‌روند که فضایی دنج و منویی متنوع دارند.

خوابگاه باغ ابریشم اصفهان

چهار خوابگاه با ظرفیت‌های مختلف در دسترس دانش‌آموزان و مراجعه کنندگان باغ ابریشم اصفهان است که امکاناتی همچون وسایل گرمایشی و سرمایشی، حمام و دستشویی، آب همیشه گرم و تختخوابی نرم و راحت را در اختیارشان قرار می‌دهد:

  • خوابگاه ارکیده: 24 نفر ظرفیت
  • خوابگاه سحر: 40 نفر ظرفیت
  • خوابگاه فردوس: 98 نفر ظرفیت
  • خوابگاه پردیس: 464 نفر ظرفیت

آدرس و نحوه دسترسی به باغ ابریشم

باغ یا شهر ابریشم در 18 کیلومتری جنوب غرب شهر اصفهان، جاده اصفهان به فلاورجان واقع شده و از دامنه شاه‌کوه تا زاینده‌رود امتداد پیدا کرده است. فاصله این شهر تا اصفهان حدود 6 کیلومتر است. شما می‌توانید با خودروی شخصی، قطار، هواپیما یا اتوبوس به شهر اصفهان رفته و از آنجا با اتوبوس یا خودروی شخصی به فلاورجان بروید. اگر اولین بار است که قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به اصفهان را نیز مطالعه کنید.

برای دسترسی به باغ ابریشم اصفهان از مرکز شهر، باید در سمت جنوبی زاینده‌رود، از روی پل وحید وارد آزادراه حبیب‌اللهی شوید. بزرگراه را به سمت جنوب ادامه دهید تا بلوار کشاورز را رد کنید. با ادامۀ مسیر در انتهای بزرگراه میثمی، به سمت راست پیچیده و وارد بزرگراه شهید اقارب‌پرست خواهید شد. این اتوبان را نیز ادامه می‌دهید تا خروجی آزادراه ذوب آهن را ببینید. سپس از روی پل ابریشم وارد بلوار غدیر شده و 4 کیلومتر به سمت جنوب می‌رانید. پس از حدود 10 دقیقه به شهر ابریشم رسیده‌اید.

موقعیت جغرافیایی باغ ابریشم اصفهان روی نقشه گوگل

ساعت بازدید و هزینه ورودی باغ ابریشم اصفهان

باغ ابریشم یک شهر است و ساعت بازدید یا قیمت ورودی ندارد. فقط برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری این شهر باید به ساعت فعالیت هر مجموعه توجه کنید. برای مثال، بازدید از اردوگاه 70 هکتاری شهید بهشتی، نیاز به هماهنگی قبلی دارد. بسیاری از مدارس اصفهان، دانش‌آموزان خود را برای تفریح به مجموعه تفریحی باغ ابریشم اصفهان می‌آورند. برای اطلاع از برنامه‌های هر بخش و ساعت بازدید یا هزینه ورودی آن می‌توانید به سایت رسمی باغ ابریشم اصفهان مراجعه کنید.

سفر به اصفهان و تماشای زیبایی های نصف جهان

باغ ابریشم یکی از شهرهای قدیمی و زیبای اصفهان است که کمتر کسی از آن یاد می‌کند. در این مقاله به معرفی این شهر دوست‌داشتنی پرداختیم تا بیش از پیش با جاذبه‌های اصفهان و اطراف آن آشنا شوید. اگر حدود 7 ساعت از تهران فاصله بگیرید، به باغ ابریشم و دیدنی‌های آن خواهید رسید. اگر قصد سفر به توریستی‌ترین شهر ایران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با بلیط ارزان هواپیما اصفهان سفر کنید. به‌ویژه اگر ساکن شهرهای جنوبی یا شرقی ایران هستید. اما فراموش نکنید که حتما از زیبایی‌هایی که چشمانتان ثبت کرده و خاطرات خوش سفر به اصفهان برای ما هم بنویسید. تجربیات شما می‌تواند راهنمای خوبی برای گردشگران استان اصفهان باشد.

سوالات متداول:

1. باغ ابریشم اصفهان چه بازی هایی دارد؟

باغ ابریشم شامل سرگرمی‌های مختلف از جمله کارتینگ، پینت‌بال، والیبال، شهربازی، تله‌کابین، استخر شنا، دریاچه و بسیاری تفریحات دیگر است.

2. باغ ابریشم چقدر با اصفهان فاصله دارد؟

فاصله باغ ابریشم تا اصفهان حدود 6 کیلومتر است.

بخش نظرات

محمد باغ ابریشمی 27 خرداد 1403

با تشکر از شما و مقاله خوب شما در مورد شهر زیبای ابریشم اصفهان. اردوگاه کشوری شهیدبهشتی اصفهان واقع در شهر ابریشم با وسعت ۷۰ هکتار در تمامی شهر اصفهان و استان های همجوار معروف است.

تحریریه تریپ
ممنون از همراهی شما با مجله تریپ.

مهدی از اصفهان 07 اردیبهشت 1403

با تشکر از شما و مقاله خوب شما در مورد شهر ابریشم اصفهان، اردوگاه بزرگ کشوری شهیدبهشتی اصفهان واقع در شهر ابریشم محل خوبی برای دانش آموزان و خانواده ها و بیش از نیم قرن است که سرویس دهنده به همه شهروندان اصفهان است. و حتی از سایر استان ها به این اردوگاه بزرگ می آیند و دارای چندین خوابگاه و استخر و شهربازی است.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc