https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سوغات ارمنستان در سفر به شهر صورتی

به روز رسانی: 12 تیر ، 1403 دانستنی های سفر

سوغات ارمنستان

اگر سوغات ارمنستان را از برترین و خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر بدانیم، بیراه نگفته‌ایم. این مقصد گردشگری جذاب، نه تنها با قله‌ها، رودها و دریاچه‌هایش که با گنجینه‌ای ارزشمند از صنایع دستی و آثار هنری‌ چشم‌نواز پای در عرصه گردشگری می‌گذارد. سوغات ایروان، پایتخت صورتی ارمنستان، با هنرمندی هرچه‌تمام سنت‌های غذایی و میراث فرهنگی و هنری این کشور را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید که در بازارهای پررنگ‌ولعاب و در لابه‌لای غرفه‌های کوچک و صمیمانه این کشور برای هر سلیقه‌ای می‌توانید یک یادگاری ارزشمند پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با صنایع دستی و سوغاتی های ارمنستان ادامه مطلب را همراه ما باشید.

1) مربای گردو؛ معروفترین سوغات کشور ارمنستان

معرفی خوردنی‌های ارمنستان را با مربای گردو آن آغاز می‌کنیم که به لطف طعم متفاوت و بی‌نظیرش رتبه اول را در میان خوراکی‌های محبوب این کشور دارد. این نوع مربا با گردوهای سبز نارس درست می‌شود؛ ازهمین‌رو سخت‌ترین و پیچده‌ترین طرز تهیه مربا را می‌توان برای آن متصور شد. طعم ملس و رنگ تیره از برجسته‌ترین مشخصات ظاهری مربای گردو است. بهتر است بدانید که در هیچ‌کجا به اندازه روستاهای گغارت و گارنی، شانس یافتن مرغوب‌ترین نوع مربای گردو سوغات ارمنستان را نخواهید داشت.

مربای گردو سوغات ارمنستان

عکسی از مربای گردو

2) آثاری با طرح انار

یکی از سوغاتی‌ جالب ارمنستان که به عضوی ثابت در غرفه‌های محلی این کشور تبدیل شده، آثار هنری متعدد با طرح انار زینتی است. اگر از چرایی وجود این نوع سوغاتی بخواهید بدانید، باید بگوییم انار نماد معروف ارمنستان است. ازهمین‌رو هر جایی که قدم بگذارید، ردپایی از آن را روی ظروف سفالی، وسایل دکوری، تابلوهای دیواری یا زیورآلات پیدا خواهید کرد.

3) زیورآلات نقره؛ بهترین جواهرات ارمنستان

اگر تا حالا به دلیل گران‌بودن نقره خود را از داشتن زیورآلات زیبا محروم کرده‌اید، وقت آن رسیده که در سفر به ارمنستان جعبه جواهرات‌تان را کامل کنید. این کشور معدن نقره است؛ ازهمین‌رو می‌توانید زیورآلات نقره را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید.

4) پوشاک سنتی ارمنستان

هیچ‌کدام از سوغات ارمنستان ایروان به اندازه پوشاک سنتی‌اش نمی‌تواند میراث غنی فرهنگ و هنر این مرزو‌بوم را به گردشگران و توریستان سراسر دنیا معرفی کند. هر روستا و شهر این کشور لباس سنتی منحصر به خودش را دارد؛ به همین دلیل هم تنوع پوشاک در ارمنستان بیشتر از چیزی است که حتی فکرش را بکنید. از این جالب‌تر حکمت نهفته در پشت طراحی و رنگ‌آمیزی هر لباس است. به عنوان مثال لباس‌هایی با رنگ زرد نشانه خاک، لباس‌هایی با رنگ سفید نماد خلوص، رنگ نارنجی به معنای فروتنی و قرمز علامتی از شجاعت‌ها و رشادت‌هاست.

سوغاتی پوشاک در ارمنستان

تصویری از پوشاک سنتی ارمنستان

5) قالی و قالیچه؛ لوکس ترین سوغات ارمنستان

خاک ارمنستان را بدون خرید قالی یا قالیچه آن ترک نکنید. هنر قالی‌بافی در این کشور جزو هنرهای بسیار دیرینه و قدیمی به حساب می‌آید. ویژگی برجسته فرش‌های دستباف ارمنستانی که آن را از سایر قالی‌های دنیا متمایز می‌کند، وجود طرحی از صلیب در نقش‌ونگار هر قالی است. این طرح که تنها به بافندگان ارمنی تعلق دارد، ارزش قالی‌های بافته‌شده در این کشور را چندین برابر می‌کند.

6) خاچکار؛ صلیب معروف ارمنی ها

از دیگر سوغات کشور ارمنستان که به گذشته‌های بسیار دور تعلق دارد، سنگ مقدس یا خاچکار است. این شی زینتی که در گویش فارسی به آن چلیپا سنگ هم می‌گویند، قطعه سنگ کوچکی است که نقشی از صلیب روی آن به چشم می‌خورد. در گورستان‌های باستانی این کشور می‌توانید مشابه همین سنگ را در ابعادی بزرگ‌تر مشاهده کنید.

خاچکار از معروفترین سوغاتی های ارمنستان

تصویری از خاچکار ارمنستان

7) عروسک دست ساز؛ بهترین سوغات ارمنستان برای کودکان

از سوغات معروف ارمنستان که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را سر ذوق می‌آورد، عروسک‌های دست‌ساز آن است. این عروسک‌ها غالبا پارچه‌ای یا چوبی هستند. عروسک‌های پارچه‌ای لباسی سنتی از زنان و مردان این کشور را به تن دارند که در ترکیب با کمربندهای نگین‌دار و روسری‌های پرزرق‌وبرق، جلوه‌ای تماشایی پیدا می‌کنند.

عروسک دست ساز از بهترین سوغات ارمنستان برای کودکان

عکسی از عروسک‌های دست‌ساز

8) دودک؛ ساز سنتی ارمنستان

برای کسانی که به دنیای موسیقی علاقه دارند، بهترین سوغات ارمنستان می‌تواند دودک یا دودوک باشد. دودک نام ساز سنتی این کشور است که قدمتی بیش از هزار سال دارد. این ساز سنتی از چوب درخت زردآلو تهیه می‌شود و ظاهری مشابه همان فلوت خودمان دارد. نوای دلنشین و گوش‌نواز خارج‌شده از دودک مهمان ثابت تمام محافل، جشنواره‌ها و مراسم باشکوه این کشور است.

دودک از بهترین سوغاتی های ارمنستان

عکسی از ساز دودک

9) شکلات معروف ارمنستان

به ارمنستان که سفر کنید، شکلات‌های متنوع و جورواجور این کشور هم می‌تواند به عنوان سوغات، گوشه چمدان‌تان جا خوش کند. از آنجایی که این کشور جزء تولیدکننده‌های برتر شکلات در جهان است، احتمالا طعم شکلات‌هایش شما را حسابی شگفت‌زده خواهد کرد. این شگفتی زمانی بیشتر می‌شود که میوه‌های آغشته‌شده به شکلات‌هایش را امتحان کنید. اگر بودجه چندانی برای سفر کنار نگذاشته‌اید و نمی‌خواهید هزینه سفر به ارمنستان برایتان زیاد تمام شود، می‌توانید فقط شکلات این کشور را به‌عنوان سوغات ببرید.

شکلات | سوغات ارمنستان چیه

تصویری از شکلات ارمنستان

10) قهوه؛ نوشیدنی معروف ارمنستان

اگر در جست‌وجوی مرغوب‌ترین قهوه دنیا هستید، آن را فقط در فروشگاه‌ها یا کافی‌شاپ‌های ارمنستان خواهید یافت. شاید نام قهوه ارمنی به گوشتان خورده باشد. برای مردم ارمنستان این نوشیدنی از محبوبیت و جایگاه والایی برخوردار است. به همین دلیل هم در تمام فروشگاه‌های آن می‌توانید بهترین، مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین قهوه را پیدا کنید. یکی از عادات بسیار خوب ارمنی‌ها که سبب ماندگاری بیشتر قهوه می‌شود، آسیاب‌کردن دانه‌های تازه و خوش‌رایحۀ آن برای مشتریان بعد از خرید است.

11) اشیای زینتی با طرح کوه آرارات

کشور ارمنستان زنجیره‌ای از نمادهای مختلف را در دل خود دارد که هر کدام به نوعی تاریخ دیرینه، فرهنگ غنی یا اعتقادات مذهبی مردم این سرزمین را زنده نگاه می‌دارند. کوه آرارات در شرق ترکیه هم از نمادهای معروف این کشور است که اشاره به باوری مذهبی میان مردم دارد. ارمنی‌ها معتقدند این کوه آخرین مقصد کشتی نوح بوده است؛ ازهمین‌رو برای آن ارزش و جایگاه والایی برخوردارند. این محبوبیت و جایگاه والا را می‌توان در اشیای زینتی که مزیّن به طرحی از کوه آرارات به خوبی لمس کرد. یکی از دلایل معروفیت این کوه کشف بقایای کشتی نوح در آن است.

12) جَزوه؛ لذت دم کردن قهوه ارمنی

اگر از میان فهرست بلندبالای سوغات ارمنستان شیفته قهوۀ آن شدید، بد نیست بدانید این کشور با داشتن جزوه خرید شما را کامل می‌کند. جَزوه همان ظرفی است که قهوه را در آن دم می‌کنند؛ بااین‌تفاوت که شمایل زیبای این ظرف و نقش‌ونگارهای حک‌شده بر آن جزوه را به سوغاتی ارزشمند برای قهوه‌دوستان تبدیل می‌کند.

 جَزوه | از ارمسنتان چی بخریم

تصویری از جزوه

13) سنگ زینتی اُبسیدین

در ارمنستان از سنگ‌های آتشفشانی هم سوغاتی ارزشمند و به‌یادماندنی می‌سازند. سنگ سیاه ابسیدین معروف‌ترین این نوع سنگ‌هاست که بافتی کاملا شیشه‌ای دارد و به دلیل داشتن جلوه بسیار زیبا، در ساخت انواع زیورآلات و صنایع دستی به کار می‌رود. گردشگران در خرید سنگ زینتی ابسیدین این شانس را دارند تا طرح و حکاکی مورد نظر خود را روی آن داشته باشند.

14) میوه خشک؛ بهترین سوغاتی زمستانی

یکی دیگر از بهترین سوغات خوردنی ارمنستان میوه خشک است که احتمالا با مشاهده آن در فروشگاه نتوانید بر میل و هوستان غلبه کنید. میوه خشک‌کردن در ارمنستان یک سنت دیرینه به حساب می‌آید. ارمنی‌ها از میوه‌های خشک نه تنها در میان‌وعده‌های خود، بلکه در طبخ بسیاری از غذاها نیز بهره می‌برند. بنابراین با این تصور که میوه خشک را می‌توان همه جای دنیا یافت، خود را از طعم بهشتی زردآلو و هلوی خشک ارمنستان محروم نکنید.

15) گیاهان دارویی؛ راوی طب سنتی در ارمنستان

آب‌وهوای معتدل و موقعیت جغرافیایی مطلوب، غنی‌ترین پوشش گیاهی را برای ارمنستان رقم زده است. طبیعت سرسبز این کشور بیشتر از هر چیزی با گیاهان دارویی متنوع و گوناگونی که دارد، شناخته می‌شود. در خرید سوغات ارمنستان می‌توانید روی خواص معجزه‌آسای این گیاهان حساب کنید و از فواید آن‌ها به دو شکل دمنوش یا لوازم آرایشی ارگانیک بهره‌مند شوید.

16) لوازم آرایشی ارگانیک

اگر نمی‌خواهید برای خلق زیبایی بیشتر چهره‌تان، به هرگونه محصول شیمیایی مضر متوسل شوید، لوازم آرایشی ارگانیک ارمنستان بهترین انتخاب خواهد بود. این محصولات ترکیبی از سالم‌ترین و بی‌خطرترین گیاهان طبیعی را در خود دارند؛ بنابراین می‌توانند بهترین جایگزین برای لوازم آرایشی آسیب‌زا و مضر باشند.

 لوازم آرایشی ارگانیک بهترین سوغات ارمنستان

عکسی از لوازم آرایشی ارگانیک

17) لباس‌های مدرن؛ بهترین سوغات ارمنستان ایروان

بسیاری از ما آرزو داریم لباس‌های خود را از برندهای محبوبی همچون مانگو، پوما یا آدیداس خریداری کنیم. خبر خوب اینکه این برندهای جهانی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید ارمنستان شعبه دارند. شما می‌توانید با مراجعه به این شعب کمد لباس‌تان را از زیباترین و مدرن‌ترین پوشاک دنیا پر کنید.

18) مدال تیگران کبیر

برای کسانی که به دنیای تاریخ و سرگذشت چهره‌های بزرگ و سرشناس یک کشور علاقه‌مند هستند، مدال بهترین سوغات ارمنستان خواهد بود. این مدال‌ها یا آویزها مزین به تصویری از تیگران کبیر بزرگ‌‌ترین پادشاه ارمنستان هستند. تیگران کبیر در دوران سلطنتی خود بیشترین ثروت و قدرت را برای مردمان این کشور به ارمغان آورد. به همین دلیل با طراحی چهره او روی آویزهای گردنی، یاد و خاطره این پادشاه مدبر را گرامی می‌دارند. جالب است بدانید که مدال تیگران کبیر نمادی از قدرت ارمنستان است.

19) لواشک؛ از سوغات خوردنی ارمنستان

بعد از شکلات معروف ارمنستان، این لواشک‌های آب‌دار و بسیار خوشمزه این کشور است که هر گردشگری را برای خرید وسوسه می‌کند. اگرچه مادربزرگ‌های ما خود استاد درست‌کردن لواشک بوده‌اند؛ بااین‌وجود بد نیست حالا که مهمان ارمنی‌ها شده‌اید، طعم بهشتی لواشک‌های ترش و ملس آن‌ها را هم امتحان کنید. لواشک‌های موجود در ارمنستان از ترکیب چندین میوه مختلف درست می‌شود؛ به همین دلیل هم طعمی کاملا متفاوت با لواشک‌های ایرانی دارد.

20) گاتا؛ از محبوب ترین خوراکی های ارمنستان

به هر شهر و کشوری که سفر کنید، احتمالا در فهرست سوغات آن می‌توانید نام یک نان محلی را بیابید. درمیان انواع شیرینی و غذاهای ارمنستان نیز نام یک نان محلی خوشمزه می‌درخشد. نان محلی این کشور گاتا نام دارد که به واسطه بافت بسیار ترد و طعم و رایحه دلپذیرش از محبوبیت زیادی میان گردشگران برخوردار است. ارمنی‌ها برای تهیه این نوع نان از کره و انواع مغزهای مختلف استفاده می‌کنند.

گاتا سوغات خوردنی ارمنستان

عکسی از شیرینی گاتا

21) وسایل چوبی؛ سوغات معروف ارمنستان

از کنار وسایل چوبی ارمنستان ساده عبور نکنید. از مهم‌ترین صنایع دستی این کشور صنایع دستی چوبی آن است که ضمن داشتن زیبایی طبیعی، به انواع کنده‌کاری و منبت‌کاری مزین شده است. در ساخت اغلب وسایل زینتی این کشور، از چوب درخت زردآلو، گردو و آلو استفاده می‌شود.

22) چیمنی؛ از دیگر سازهای قدیمی ارمنی

از سازهای سنتی ایروان که با خرید آن می‌توانید نوای خوش ارمنی را با خود به خانه بیاورید، ساز چیمنی است. این ساز سنتی جنسی چوبی و ظاهری لوله‌مانند دارد. جالب است بدانید که اکثر سازهای سنتی این کشور از جمله چیمنی قدمتی چند هزارساله دارند.

چیمنی از سازهای معروف ارمنی و از سوغات ارمنستان

عکسی از ساز چیمنی

23) فرش و قالی سومک؛ سوغات مشترک ایران و ارمنستان

قالیچه‌های سومک (Soumak Rugs) را هم باید یکی دیگر از سوغات ارمنستان دانست که گاهی حکم یک عتیقه بسیار قیمتی را پیدا می‌کنند. این نوع قالیچه‌ها برخلاف گلیم بسیار محکم و بادوام هستند و بافتی فوق‌العاده ظریف دارند. برجسته‌ترین ویژگی فرش‌های آنتیک سومک را می‌توان بهره‌مندی آن‌ها از نقوش تزئینی با جزئیات فراوان دانست.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول در اصل ریشه در تاریخ سرزمین قفقاز دارد و از ایروان تا آناتولی ترکیه و از لرستان تا بلوچستان را شامل می‌شود. معروف‌ترین انواع سومک نیز کار دست ایل شاهسون است که طرح‌هایی از نمادهای باستانی، پرندگان ریز، نقوش قیبله‌ای و نمادهای منسوب به این ایل را در بر می‌گیرد.

قالی سومک سوغات معروف ارمنستان

عکسی از قالی سومک

24) پارچه با طرح الفبای ارمنی

یکی از نمادهای باستانی ارمنستان الفبای 39 حرفی ارمنی است که قدمتی 1600‌ ساله دارد. جالب است بدانید که تا قبل از اختراع الفبا، ارمنی‌ها از نسخ فارسی یا یونانی استفاده می‌کردند؛ اما از آنجایی که هیچ‌کدام آن‌ها نمی‌توانست پیچیدگی‌های زبان مادری ارمنی‌ها را به نمایش بگذارد، شخصی به نام سنت مسروپ ماشتوتس زبان‌شناس مشهور ارمنی الفبای ویژه این سرزمین را ابداع کرد.

یکی از ناب‌ترین سوغات ارمنستان پارچه‌هایی تولیدشده با طرح الفبای ارمنی هستند که بافتی بسیار متراکم دارند. از این پارچه‌ها می‌توانید در دوخت انواع کیف، روتختی، کوسن یا منسوجات خانگی بهره ببرید.

25) نوشیدنی های معروف ارمنستان

ارمنستان مهد تولید بهترین و دلچسب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. از معروف نوشیدنی‌های میوه‌ای این کشور می‌توان به نوشیدنی انار، تمشک و گیلاس اشاره کرد که آوازه طعم بی‌نظیر آن تقریبا تمام جهان را پر کرده است. از نوشیدنی‌های محلی این کشور هم اگر بخواهید بدانید باید از ماتسون، کواس و تارخونا یاد کنیم که به عنوان نوشیدنی معروف ارمنستان شناخته می‌شود.

26) مگنت با طرح جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارزان‌ترین سوغات ارمنستان که در عین سادگی یادگاری بسیار ارزشمند قلمداد می‌شود، مگنت‌های یخچالی است. روی برخی از این مگنت‌ها تصویری از انار یا کوه آرارت به چشم می‌خورد و تعدادی از آن‌ها قابی تماشایی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان را به نمایش می‌گذارند.

27) سوجوخ؛ دسری محبوب در ارمنستان

سوجوک که به آن سوجوخ هم می‌گویند، از سوغات خوراکی ارمنستان است که حتما باید یکبار آن را امتحان کنید. این دسر محبوب یک نوع شیرینی استوانه‌ای شکل شبیه سوسیس است که از مغز گردو درست می‌شود و با آغشته‌شدن در شیره انگور طعمی بهشتی پیدا می‌کند.

سوغات خوراکی ارمنستان سوجوخ

عکسی از سوجوخ ارمنستان

28) جوراب‌های هنری با طرح نقاشان ارمنی

شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما جوراب هم می‌تواند یکی از منحصربه‌فردترین سوغات ارمنستان باشد؛ البته این را بدانید که این مدل جوراب‌ها طرحی از آثار معروف نقاشان برجسته ارمنی دارند؛ به همین دلیل هم ضمن داشتن زیبایی منحصربه‌فرد به عنوان یک یادگاری ارزشمند قلمداد می‌شوند.

29) عسل؛ مرغوب ترین سوغات محلی ارمنستان

تولید عسل محلی یک کسب‌وکار خانوادگی در 7 منطقه روستایی از ارمنستان است که به دلیل مرغوبیت بسیار بالا، بی‌رقیب‌ترین عسل در جهان شناخته می‌شود. وجود چندین نژاد زنبور و پوشش گیاهی متنوع موجب رقم‌زدن طعم‌های کاملا متفاوت برای عسل محلی این منطقه شده است.

30) چای نعنا؛ محبوب ترین نوشیدنی طبیعی ایروان

یکی از دمنوش‌های پرطرفدار میان ارمنی‌ها که خستگی را به معنای واقعی کلمه از تنشان دور می‌کند و به جمع‌های آن‌ها گرما و صفا می‌بخشد، چای نعناع وحشی است. این دمنوش طبیعتی گرم دارد و به دلیل داشتن خواص بی‌شمار می‌تواند یک نوشیدنی معجزه‌آسا در زمستان به حساب آید.

چای نعنا سوغات ارمنستان ایروان

عکسی از چای نعنا ارمنستان

31) جواهرات ساخته‌شده از سنگ‌های دریاچه سوان

یکی از معروف‌‌ترین دریاچه‌های ارمنستان که همچون مروارید در دل طبیعت این سرزمین می‌درخشد، دریاچه سوان است. این دریاچه سنگ‌های بسیار قیمتی و باارزشی نظیر مون استون دارد که با به‌کاررفتن در جواهرات ارمنستان ارج و زیبایی چندین برابر پیدا می‌کند.

32) روسری ابریشمی؛ از بهترین پوشاک در ارمنستان

از دیگر سوغات ارمنستان که تداعی‌گر تاریخ باستانی این کشور است، می‌توان به روسری و شال ابریشم اشاره کرد. ویژگی منحصربه‌فرد این روسری‌ها طول عمر و ماندگاری بالا و بهره‌مندی از طرح‌های هنری بسیار چشم‌نواز است. روسری‌های ابریشمی ارمنی بهترین و خاص‌ترین نوع پوشش برای مهمانی‌ها، مجالس عروسی و حتی مسافرت محسوب می‌شود.

روسری ابریشمی از بهترین پوشاک در ارمنستان

عکسی از روسری ابریشمی ارمنستان

33) کتاب‌های رنگ‌آمیزی؛ از دیگر سوغات ارمنستان برای بچه ها

آخرین معرفی ما از سوغات ارمنستان کتاب‌های رنگ‌آمیزی است که بیشترین جذابیت را برای کودکان به همراه دارد. این کتاب‌ها تصاویری متعدد در حوزه‌های موضوعی مختلف اعم از لباس‌های سنتی، آلات موسیقی، رقص‌های محلی، صحنه‌هایی جذاب از زندگی روستایی و غذاهای ارمنستان دارند. در مجموع می‌توان کتاب‌های رنگ‌آمیزی ارمنی را بهترین مرجع برای کشف زندگی واقعی و اصیل ارمنی و فرهنگ غنی ارمنستان تلقی کرد.

مراکز خرید ارمنستان

بعد از دانستن این مطلب که از ارمنستان چی بخریم نوبت به معرفی مراکز خرید و فروشگاه‌های تجاری و لوکس این کشور می‌رسد. ارمنستان به لطف داشتن متنوع‌ترین سوغات و صنایع دستی به عنوان قطب پاساژگردی در جهان شناخته می‌شود. مسلما قیمت سوغات در بازارهای محلی ارمنستان ارزان‌تر و در مراکز لوکس آن گران‌تر خواهد بود.

در بخش پایانی این نوشتار همراه ما باشید تا با معروف‌ترین مراکز خرید و پاساژهای مدرن این کشور آشنا شوید:

  • مرکز خرید مترونوم در خیابان ایساکیان
  • مرکز خرید روسیا مال در خیابان تیگران متس
  • مرکز خرید تاشیر استریت در خیابان شمالی
  • مرکز خرید ایروان مال در خیابان آرشاکونیاتس
  • مرکز خرید دالما گاردن در بزرگ‌راه تسیسرناکابرد
  • مرکز خرید ریو مال در خیابان وهرام پاپازیان
  • مرکز خرید مگامال ایروان در خیابان گای 16
  • مرکز خرید ریچ پلازا در خیابان سوان
  • مرکز خرید اربونی مال در خیابان اربونی
  • بازار سنتی ورنیساج در خیابان تاشیر
  • بازار محلی گومی شوکا در خیابان خورناتسی

در سفر به ارمنستان خرید سوغات را فراموش نکنید

در میان مقاصد توریستی دنیا ارمنستان به لطف داشتن گنیجنه‌ای غنی از سوغات و صنایع دستی جایگاهی محبوب در قلب ما ایرانیان دارد. این کشور سالانه میزبان هزاران گردشگری است که با خرید تور ارمنستان راهی این سرزمین می‌شوند تا علاوه‌بر تماشای طبیعت بکر و سرسبز، رازهای تاریخی آن را نیز کشف کنند. سوغات ارمنستان نیز که جلوه‌ای کامل از فرهنگ غنی و تاریخ دیرینه این کشور است، می‌تواند خود به عنوان بخش مهمی از جاذبه‌های دیدنی آن به حساب آید.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا با معرفی فهرستی طلایی از برترین سوغات و صنایع دستی ارمنستان سفر شما به این مقصد جذاب را خاطره‌انگیز کنیم. شما از میان این فهرست بلندبالا کدام یک را به عنوان یادگاری انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول:

1. چه چیزی در ارمنستان ارزان است؟

محصولات غذایی محلی این کشور مانند میوه خشک، عسل و چای جزو ارزان‌ترین سوغات ارمنستان محسوب می‌شوند.

2. سوغات ارمنستان چیه؟

سوغات ارمنستان به دو نوع خوراکی و صنایع دستی تقسیم می‌شود که از خوراکی‌های معروف آن می‌توان به مربای گردو، شکلات، قهوه و گتا اشاره کرد. آثار زینتی با طرح انار، پوشاک سنتی، خاچکار و دودوک هم از بهترین صنایع دستی این کشور به شمار می‌روند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc