https://gateway.trip.ir/api/

ساحل بانوان کوش آداسی؛ بهترین استراحتگاه تابستانی ترکیه

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 مقاصد پر طرفدار

ساحل بانوان کوش آداسی

اگر به قصد تفریح و خوشگذرانی خانوادگی عازم ترکیه هستید، ساحل بانوان کوش آداسی یک مقصد ایده‌آل و تمام‌عیار برایتان خواهد بود. این شهر سواحل زیبا و رویایی زیادی دارد که در میان آن‌ها ساحل بانوان تجربه جذاب‌تری را برای افراد رقم می‌زند. هرکسی که فقط یک‌بار به این ساحل قدم گذاشته باشد، می‌داند که با لم‌دادن روی شن‌های ماسه‌ای این ساحل و تماشای امواج ریز و درشت آن چه آرامشی در ذهن و جانش جا خوش می‌کند. برای اینکه از ساحل بانوان ترکیه و جذابیت‌های نهفته در آن بیشتر بدانید، ادامه این نوشتار را همراه ما باشید.

ساحل بانوان کوش آداسی کجاست؟

ساحل بانوان کوش آداسی (Kadinlar Plaji) که به آن ساحل لیدیز بیچ هم می‌گویند، در فاصله 3 کیلومتری از جنوب مرکز شهر قرار دارد. شاید تصور کنید ساحل بانوان تنها به تفریح و گردش بانوان اختصاص دارد؛ اما باید بگوییم این عنوان، تنها یادگاری از روزهای بسیار قدیم این ساحل است.

ماجرا به زمانی باز‌می‌گردد که زنان کوش آداسی بعد از ساعت‌ها کار در باغ‌های زیتون برای فرار از آفتاب سوزان مدیترانه به دریای خنک آن پناه می‌بردند. با استفاده مداوم زنان از این ساحل، نام این منطقه به ساحل بانوان تغییر پیدا کرد. اما در نهایت در سال 1950 میلادی و با ورود یک خانواده به ساحل بانوان، حصار محدودیت‌های این منطقه برداشته و راه برای ورود عموم مردم هموار شد.

موقعیت جغرافیایی ساحل بانوان کوش آداسی روی نقشه گوگل

امکانات لیدیز بیچ کوش آداسی

در ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی حوصله‌تان سر نمی‌رود؛ این ساحل رویایی نه فقط مکانی بهشتی برای دوستداران تفریحات مهیج است که مقصدی جذاب برای خریداران واقعی خواهد بود. ورزش‌های آبی، کافه و رستوران‌های متنوع، غرفه‌های خرید سوغاتی و هتل‌های جورواجور از جمله امکاناتی هستند که پای هزاران گردشگر را به ساحل بانوان باز می‌کنند.

تفریحات آبی

دوز هیجان را در ساحل بانوان کوش آداسی شما تعیین خواهید کرد. این ساحل تفریحات مهیج گوناگونی دارد که شاید بهترین و جذاب‌ترین آن‌ها جت‌اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ و قایق موتوری باشد.

کافه و رستوران

از موهبت رستوران‌ها و کافه‌هایی که با آغوش گرم و صمیمانه از گردشگران ساحل بانوان استقبال می‌کنند، نباید غافل شد. این ساحل رستوران‌های دلباز و زیبایی دارد که شما را به مزه‌کردن عطر و طعمی بهشتی از غذاهای محلی این شهر دعوت می‌کند. کافه‌های خودمانی آن هم دنج‌ترین نقطه از ساحل برای یافتن آرامش بیشتر است.

چتر و صندلی‌های آفتاب‌گیر

هیچ‌لذتی بالاتر از این نیست که روی صندلی لم بدهید و زیر درخشش زیبای نور خورشید مناظر بکر و زیبای دریا را به نظاره بنشینید. در ساحل بانوان تجربه این لذت ناب با وجود چترها و صندلی‌های آفتاب‌گیری که در گوشه‌گوشه آن مشاهده می‌شود، به آسانی آب‌خوردن خواهد بود. فقط لازم است که ساعت گوشی‌تان را برای اول صبح کوک کنید تا گرفتار شلوغی و پیداکردن صندلی خالی نشوید.

خدمات بهداشتی

برای شناکردن در ساحل ladies beach, kuşadası هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت. این ساحل مجهز به دوش و سرویس بهداشتی است و به لطف امتیاز بالایی که در خدمات بهداشتی دریافت کرده، نیاز شما را به خوبی پاسخ می‌دهد.

 ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی

تصویری از ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی

بهترین زمان بازدید از ساحل لیدیز بیچ کوش آداسی

 تابستان فصل داغ گردشگری در سواحل بکر و زیبای کوش آداسی است. این فصل هم آب‌وهوای دلپذیر و ایده‌آلی دارد، هم پکیجی جذاب و کامل از تفریحات متنوع آبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. گفتنی است که فصل بهار و پاییز کوش آداسی هم برای گردشگرانی که به دنبال خلوتی هستند یا می‌خواهند سفری ارزان را تجربه کنند، زمانی طلایی محسوب می‌شود.

حتما می‌دانید که شلوغی و ازدحام گردشگر در تابستان‌های کوش‌آداسی علی‌رغم تمام خوبی‌هایی که دارد، سبب ایجاد محدودیت برای دسترسی به جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر بهترین زمان سفر به کوش آداسی یعنی فصل تابستان را انتخاب کردید، سحرخیزی را در صدر عادت‌های روتین‌تان قرار دهید تا از هیچ تفریح و سیاحتی جا نمانید.

آدرس ساحل بانوان کوش آداسی

ساحل بانوان در استان آیدین، شهر کوش آداسی، منطقه دنیزلی واقع شده و با مرکز شهر کوش آداسی تنها 3 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین، شما در هر نقطه از این شهر که اقامت داشته باشید، می‌توانید خودتان را به راحتی به ساحل زیبا و روح‌نواز بانوان برسانید.

نحوه دسترسی به ساحل بانوان ترکیه در کوش آداسی

برای دسترسی به ساحل بانوان کوش آداسی راه پرپیچ‌وخم و طولانی در پیش ندارید؛ موقعیت مکانی این ساحل ایده‌آل است و همین امر سبب دسترسی آسان شما به این منطقه تفریحی می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا راه‌های دسترسی به ساحل لیدیز بیچ را با هم مرور کنیم.

استفاده از دولموش

دولموش‌ها رایج‌ترین وسیله حمل‌ونقل در کوش آداسی هستند که شما را در کمتر از چند دقیقه به ساحل بانوان می‌رسانند. البته ناگفته نماند که دولموش‌ها فقط در مرکز شهر استقرار دارند؛ بنابراین، برای دسترسی به ساحل از سایر نقاط شهر بهتر است از خطوط 272 و 403 اتوبوس استفاده کنید.

استفاده از تاکسی

سومین و آسان‌ترین راه برای رفتن به ساحل بانوان استفاده از تاکسی‌ است. خوشبختانه تاکسی‌های کوش آداسی برخلاف سایر شهرهای ترکیه هزینه بسیار ناچیزی از مسافر دریافت می‌کنند.

پیاده روی

یکی از بهترین کارهایی که در کوش آداسی می‌توانید امتحان کنید، پیاده‌روی‌کردن در خیابان‌های اصلی است. این فعالیت مفرح نه‌تنها چهره واقعی‌تری از شهر را در ذهن‌تان ترسیم می‌کند، بلکه راهی به‌صرفه و ارزان برای دسترسی به سواحل کوش آداسی محسوب می‌شود.

هر گوشۀ این شهر با منظره‌ای دل‌انگیز و زیبا گردشگران را غافلگیر می‌کند. اگر به مرکز کوش آداسی بروید، با یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای هم به آسانی به ساحل بانوان دسترسی پیدا خواهید کرد و هم تماشای جزیره کبوتر را از دست نمی‌دهید.

تفریحات و دیدنی های کوش آداسی اطراف ساحل بانوان

جذابیت و شگفتی‌های ساحل بانوان کوش آداسی تنها به تفریحات مهیجی که دارد، خلاصه نمی‌شود. این ساحل به لطف هم‌جواری‌اش با مهم‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی گردشی خاطره‌انگیز را در کوش آداسی برای شما رقم می‌زند. حالا اگر می‌خواهید پیمانه خاطرات‌ خوش و جذابتان را در این شهر پر کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

1. تورهای قایقی یک‌ روزه

سفر با قایق در خلیج‌های روح‌نواز و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ دریای اژه از آن تفریحاتی است که نباید به هیچ قیمتی لذت تجربه آن را از دست بدهید. چه تنهایی به کوش آداسی سفر کرده باشید و چه همراه با دوستان و خانواده از این شهر دیدن کنید، تور قایقی یک‌روزه سیاحتی جذاب و تکرارنشدنی برایتان خواهد بود.

مسیر سفر با تورهای قایقی از هتلی که در آن اقامت دارید آغاز و به دیدن بنادر شگفت‌انگیز و خلیج‌های دوست‌داشتنی ختم می‌شود. در طول مسیر هم فرصت دارید تا لذت حمام آفتاب ساحلی را در قایق تجربه کنید.

2. تور یک روزه پاموک کاله

غوطه‌ورشدن در استخرهای آب‌گرم پاموکاله هم لطف و هیجان خاص خودش را دارد. این هیجان بیشتر هم می‌شود وقتی که با یک تور گروهی همراه شوید. در اطراف این استخر مناظر حومه‌ای زیادی هم به چشم می‌خورد که زیبایی آن برای همیشه گوشه‌ای از ذهنتان را پر می‌کند. 

تفریحات و دیدنی های کوش آداسی اطراف ساحل بانوان

عکسی از پاموک‌کاله

3. ماجراجویی در سافاری جیپ

تور یک‌روزه سافاری قرار است آدرنالین خونتان را حسابی بالا ببرد. از برنامه‌های جذابی که در این سافاری انتظارتان را می‌کشد، بازدید از پارک ملی دیلک، گشت‌وگذار در خرابه‌های به‌جامانده از صومعه‌ای تاریخی و آب‌تنی‌کردن و ماجراجویی در غار زئوس است. اغلب گردشگرانی که بین انتخاب ازمیر یا کوش آداسی مردد هستند، این شهر کوچک را برای وجود همین سواحل و تفریحات آبیش انتخاب می‌کنند.

اقامت در اطراف ساحل بانوان کوش آداسی

خبر خوب برای تمام گردشگرانی که به عشق ساحل بانوان راهی کوش آداسی می‌شوند، این است که در نزدیکی این ساحل هتل‌های خوب و درخشانی جا خوش کرده‌اند. با اقامت در این هتل‌ها هرزمان که اراده کنید، می‌توانید خودتان را به دریای زیبای اژه برسانید. لیست بهترین هتل‌های کوش آداسی نزدیک به ساحل بانوان به شرح زیر است:

  • هتل 5 ستاره سون سیز
  • هتل 5 ستاره تی‌ان‌آر
  • هتل 4 ستاره گرند بلو اسکای
  • هتل 4 ستاره لاویستا بوتیک
  • هتل 4 ستاره پالمین
  • هتل 4 ستاره دریچی
  • هتل 3 ستاره لیدیز بیچ کوش آداسی
  • هتل 3 ستاره گلدن گیت
  • هتل 3 ستاره مینای
  • هتل 3 ستاره افه بوتیک

آفتاب گرفتن در ساحل بانوان در تور کوش آداسی

گلچین‌کردن از میان سواحل زیبای کوش آداسی کاری به‌ مراتب دشوار و نشدنی است. بااین‌حال، اگر می‌خواهید یک خاطره بدیع و تکرارنشدنی از این شهر را به کارنامه سفرهای گردشگری‌تان اضافه کنید، ساحل بانوان می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. پس اگر با تور کوش آداسی همسفر شدید و به این شهر ساحلی زیبا سفر کردید، لذت قدم‌زدن و آفتاب گرفتن در ساحل لیدیز بیچ و تماشای مناظر اطراف را از دست ندهید.

سوالات متداول:

1. ساحل بانوان ترکیه کجاست؟

این ساحل در فاصله 3 کیلومتری از جنوب مرکز شهر کوش آداسی قرار دارد.

2. چرا ساحل بانوان کوش آداسی به این نام معروف است؟

در گذشته تنها بانوان اجازه ورود به این ساحل را داشتند، به همین دلیل هم این منطقه به ساحل بانوان شهرت پیدا کرد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc