https://gateway.trip.ir/api/

بهترین رستوران های رشت در سفر به شهر باران های نقره ای

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

بهترین رستوران های رشت

استان گیلان در طبخ غذای اصیل ایرانی پرچمدار سایر شهرهای ایران است و مرکز آن، شهر رشت، خلاق‌ترین شهر دنیا در خلق مزه‌های تازه شناخته می‌شود. بااین‌وصف، پیدا کردن بهترین رستوران رشت برای تجربۀ طعم یک وعده غذای گیلکی، کار آسانی نیست. به‌همین‌دلیل این مطلب را منتشر کرده‌ایم تا شما را با بهترین رستوران ها و فست فودهای رشت آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به شهر باران‌های نقره‌ای را دارید و یا اکنون در خیابان‌های رشت هستید و دنبال بهترین مکان برای صرف یک وعده ناهار یا شام می‌گردید، به فهرست زیر نگاهی داشته باشید.

1. گیلان گرند رستوران؛ لوکس ترین رستوران رشت

 نام گرند رستوران رشت شاید به گوشتان خورده باشد. گیلان گرند از رستوران‌های تازه‌نفس در منطقه معروف گلسار رشت است که علی‌رغم عمر کوتاهش محبوبیتی خاص در قلب مردم دارد. فضای آرام و بانشاط و منوی غذایی کامل رمز موفقیت این رستوران نوپاست. در گیلان گرند انواع غذاهای ایرانی، محلی و بین‌المللی سرو می‌شود؛ اما، پرطرفردارترین آن‌ها همان غذاهای اصیل گیلانی مانند ماهی شور، میرزاقاسمی، ترشه‌تره و ترشه‌کباب است.

  • www.grand.restaurant
  • 0133406

 گیلان گرند رستوران از بهترین رستوران های رشت

تصویری از گیلان گرند رستوران

2. حاج حسین؛ بهترین رستوران کباب دوش رشت

رستوران خوب در رشت کم نیست؛ اما رستوران حاج حسین بی‌تردید بهترین و بی‌رقیب‌ترین آن‌هاست. این رستوران شهرت و آوازه خود را از کباب دوش لذیذش دارد. کباب دوش مانند کباب ترش یکی از انواع پرطرفدار کباب در رشت است که از گوشت گردن گاو نر جوان طبخ می‌شود.

به جرات می‌توان گفت که در تمام رشت رقیبی همتا با حاج حسین در طبخ کباب دوش وجود ندارد. جوجه ترش، کوبیده، چنجه، کباب کوبیده بناب، فیله کباب، دل، جگر، قلوه، دنده کباب و دوش کباب از دیگر گزینه‌های موجود در منوی غذایی رستوران حاج حسین است.

  • www.kababhajhosein.com
  • 0133332860

3. شکم الملوک؛ بهترین رستوران رشت با موسیقی زنده

بهترین رستوران رشت چه از نظر فضای داخلی، چه به دلیل کیفیت غذا و چه از نگاه دسترسی، شکم‌الملوک است. طعم غذاهای خوشمزۀ این رستوران می‌تواند بهانه خوبی برای سفر دوباره شما به این شهر باشد. در شکم الملوک همه‌چیز به طرز عجیبی رویایی و دلنشین است؛ از فضای دلباز و سرسبز رستوران گرفته تا منوی غذای آن که در کامل‌بودن نمره 100 می‌گیرد.

باغ رستوران رشت شکم الملک در همسایگی با هتل معروف کادوس قرار دارد و دارای دو فضای عمومی و خصوصی برای سرو غذاست. شما با انتخاب این رستوران آزادی عمل کاملی برای سرو غذا خواهید داشت؛ اما توصیه ما این است که در اولین تجربه‌تان حتما سینی شاهانه آن را امتحان کنید.

  • www.shekamolmolok.ir
  • 0133425075

4. محرم؛ از بهترین رستوران های منظریه رشت

در فضای گرم و صمیمانه رستوران محرم عالی‌ترین لحظات عمرتان را تجربه خواهید کرد. رستوران محرم، بهترین رستوران رشت در محلۀ منظریه است که کار خود را در سال 1323 با یک مغازه کوچک در ناصریه آغاز کرد. حالا بعد از گذشت 80 سال به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران های رشت شناخته می‌شود.

در محرم کیفیت حرف اول را می‌زند. به همین دلیل هم مردم به این رستوران لقب سلطان کباب را بخشیده‌اند. در منوی این رستوران هرنوع غذای گیلانی که فکرش را بکنید، پیدا می‌شود. بنابراین، قبل از ورود به محرم خودتان را برای یک شکم‌گردی جذاب و جانانه آماده کنید. 

  • www.moharamrestaurant.com
  • 01333666090

5. کبابی بابک؛ ساده اما خوش‌طعم

اجازه دهید پلوکبابی کوچک و ساده بابک در محله محبوب گلسار را هم به عنوان یکی از بهترین رستوران های رشت به شما معرفی کنیم. نگاه به وسعت کم و آرایش ساده و خودمانی رستوران بابک نکنید؛ این رستوران با همه محدودیت‌هایی که دارد، معروف‌ترین کباب رشت را روی میز مقابل شما می‌گذارد.

  • www.kababbabak.com
  • 01333528398

بابک کبابی از معروفترین رستوران های گیلان

عکسی از رستوران بابک کبابی

6. شور کولی؛ بهترین رستوران گلسار رشت

رستوران شور کولی خود به تنهایی می‌تواند مقصد گردشگری‌تان در سفر به رشت باشد. شور کولی از معروف ترین رستوران های رشت است که در آن غذای گیلانی با طعم و رایحه‌ای مشابه با نسخه اصلی آن سرو می‌شود. محیط صمیمانه و دلنشین، فضای تاریخی و ظروف نوستالژیکی که غذا در آن سرو می‌شود، همگی از جذابیت‌های خاص این رستوران به شمار می‌روند.

در شور کولی حس حضور در خانه باصفا و پرمهر مردم گیلان برایتان زنده می‌شود. دلیل این احساس ناب هم پرسنل مهمان‌نواز و خوش‌رویی هستند که به هیچ‌چیزی جز آرامش و راحتی شما فکر نمی‌کنند. میرزاقاسمی، باقلی قاتوق، ترش تره، فسنجان، اناربیج، قیمه ماسوله، مرغ ترش، خورشت ترش واش، فسنجان با اردک، سیرواویج، گمج کباب، شامی رودباری، ماهی اوزون برون و انواع کباب منوی معروف این رستوران را تشکیل می‌دهند.

  • www.shoorecooli.com
  • 01332121749

7. ماهیگ؛ بهترین رستوران جاده رشت انزلی

به ماهیگ، یکی از از بهترین کافه رستوران های رشت خوش آمدید. این رستوران که در کل خاورمیانه به عنوان اولین و تنهاترین رستوران زیست‌محیطی شناخته می‌شود، مساحتی بالغ بر 3 هزار مترمربع دارد. چه طرفدار غذاهای سنتی و محلی باشید و چه بخواهید سری به آشپزخانه‌های بین‌المللی بزنید، رستوران ماهیگ بلد است چگونه لبخند رضایت را روی لب‌هایتان بنشاند. این کافه‌رستوران در رشت نوشیدنی‌های بسیار جذابی هم در منوی غذایی خود دارد. بنابراین می‌توانید روی این رستوران درجه‌یک و درخشان همه‌جوره حساب کنید.

  • www.mahigresturant.com
  • 01334490311

8. رستوران ضیافت؛ طعم چاشنی‌های گیلانی

گشت‌وگذارتان در بازار بزرگ رشت که تمام شد، سری به رستوران معروف این منطقه، یعنی ضیافت بزنید. در منوی غذاخوری ضیافت دنیایی جذاب و متنوع از طعم‌ها و مزه‌های گیلانی جا خوش کرده است. اگر می‌خواهید بدانید گیلانی‌ها از چه چاشنی‌هایی کنار غذا استفاده می‌کنند، رستوران ضیافت انتخابی بی‌نقص و هوشمندانه خواهد بود.

  • www.instagram.com/ziaafatt
  • 01333235386

9. سپیدار؛ از بهترین رستوران های رشت با موزیک زنده

رستوران سپیدار را می‌توان بهترین رستوران رشت با موزیک زنده دانست که در 4 طبقه با امکانات و خدمات VIP میزبان مسافران و گردشگران این شهر خواهد بود. منوی این رستوران طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را شامل می‌شود. جالب است بدانید که این رستوران معروف گلسار فضایی مجزا برای سرگرمی کودکان دارد. از طرفی دارای آلاچیق‌هایی زیبا و دنج در محوطه‌ای فوق‌العاده زیبا و روح‌نواز است.

  • www.sepidar-complex.ir
  • 013337173190

10. بارسا؛ بهترین کافه رستوران رشت

اگر در جست‌وجوی بهترین کافه رستوران های رشت هستید، باید بگوییم گزینه‌ای جذاب‌تر از بارسا وجود ندارد. کافه رستوران بارسا در محله معروف گلسار واقع شده و ضمن داشتن فضایی آرام، صمیمانه و دلنشین، منویی بی‌نظیر از غذاهای فرنگی و بین‌المللی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. پیتزای ایتالیایی و آمریکایی، انواع برگر، ساندویچ، پاستا، سالاد و دسر از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است.

  • www.barca-club.com
  • 01333728080

رستوران بارسا رستوران خوب در رشت

عکسی از رستوران بارسا

11. آریانا؛ از بهترین رستوران های موسیقی زنده رشت

آریانا هم در فهرست بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده جا خوش کرده است. این رستوران بهشت کباب‌خورهای حرفه‌ای است. آریانا از رستوران‌های خوب جاده رشت انزلی است که در منوی غذایی آن، خورشت‌های خوشمزه ایرانی هم پیدا می‌شود.

  • www.ariianarestaurant.com
  • 09113379754

12. شب جیره؛ بهترین رستوران خیابان خرمشهر رشت

در رستوران شب جیره طعم اصیلی از غذاهای ایرانی خلق می‌شود. این رستوران هم که به‌عنوان بهترین رستوران رشت امتیاز درخشانی را از آن خود کرده، در خیابان معروف خرمشهر قرار دارد. چلوکباب چنجه مخصوص، معروف‌ترین غذای ایرانی این رستوران است.

  • www.instagram.com/shabjire_restaurant
  • 01333827478

13. مجموعه رستوران های رازقی؛ باکلاس ترین رستوران رشت

طعم صبحانه‌های رازقی، که در محله معروف گلسار واقع شده، هیچ‌وقت از خاطرتان محو نخواهد شد. این رستوران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام با منویی جذاب و اشتهاآور میزبان هم‌شهری‌های عزیز خود و گردشگران است. غذاهای ایرانی و فرنگی در منوی شام، انواع کباب و ماهی در منوی ناهار و حلیم و املت در وعده صبحانه چکیده بهترین‌ها را در منوی غذایی این رستوران تشکیل می‌دهند.

  • www.razeghigroup.com
  • 01333723322

14. اردشیر؛ قدیمی ترین رستوران رشت

اگرچه رستوران اردشیر رشت بسیار قدیمی است و سابقه‌ای طولانی دارد، اما به لطف داشتن سرآشپزی ماهر و همه‌فن‌حریف در ردیف بهترین رستوران‌های این شهر قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که کیفیت عالی غذاهای اردشیر این رستوران را به پاتوق سلبریتی‌های مشهور تبدیل کرده است. همه غذاهای رستوران اردشیر طعم و مزه‌ای جذاب دارند؛ اما، مرغ شکم‌پر، ماهی سفید و شیشلیک آن جور دیگری بر دل می‌نشینند. برای دسترسی به رستوران معروف اردشیر باید راهی خیابان فلسطین شوید.

  • www.ardeshirdelivery.ir
  • 01333833995

رستوران اردشیر معروف ترین رستوران رشت

تصویری از رستوران اردشیر

15. کبابی مهدی؛ شلوغ ترین رستوران رشت

رستوران مهدی هم از دیگر کبابی‌های تازه‌تاسیس در رشت است که نیامده، طرفداران زیادی را در تیم خود جای داده است. برای سرو کباب در رستوران مهدی باید دست بجنبانید؛ چراکه میزهای این رستوران در کسری از ثانیه پر می‌شوند. در کبابی مهدی بخشی هم به فروش گوشت تازه اختصاص دارد که می‌توانید با اطمینان کامل گوشت تازه و مرغوب آن را خریداری کنید. این کبابی در بلوار نامجو واقع شده است.

  • www.instagram.com/kabab.mahdi
  • 01332036

16. جهانگیر؛ بهترین رستوران رشت از نظر مردم

اولین پلوکبابی محلی معروف استان گیلان، رستوران جهانگیر است که از نظر اهالی و گردشگران، عنوان بهترین رستوران رشت را از آن خود کرده است. تقریبا با هر گیلانی که هم‌صحبت شوید، خاطره‌ای جذاب از رستوران جهانگیر برای گفتن دارد. این رستوران از مهمانان خود با بهترین کوبیده‌های جهان پذیرایی می‌کند. تنوع غذا در رستوران جهانگیر بسیار کم است؛ اما همان چند غذای محدود آنقدر باکیفیت سرو می‌شود که هوای سفر به رشت دوباره به سرتان بزند.

  • www.instagram.com/jahangir.restaurant
  • 01333829581

17. دلیجان؛ از رستوران های محلی رشت

در میان رستوران های محلی استان گیلان، رستوران دلیجان ریش‌سفید و بزرگ آن‌ها به حساب می‌آید. در فضای این رستوران تلفیق زیبایی از المان‌های سنتی و مدرن به چشم می‌خورد و همین موضوع جذابیت حضور در دلیجان را برای مسافران دوچندان می‌کند. رستوران دلیجان در بلوار امام رضا واقع شده است و در منوی خود غذاهای لذیذ شمالی مانند کته کباب و ترشی شامی دارد.

  • www.instagram.com/delijan_restaurant
  • ۰۱۳۳۳۸۹۲۵۸۲

18. رستوران شمس تبریز؛ میزبان دورهمی‌های صمیمانه

مدیریت درجه‌یک و عالی رستوران شمس تبریز نام آن را در فهرست بهترین رستوران های رشت به ثبت رسانده است. محیط دلباز، تمیز و سنتی، رفتار مهربانانه پرسنل و عطر و مزۀ دل‌انگیز غذاهای ایرانی، از ویژگی‌های بارز این رستوران قلمداد می‌شود. رستوران شمس تبریز در بلوار معلم رشت واقع شده است. 

  • www.instagram.com/shams_tabriz_restaurant
  • 01333235926

رستوران شمس تبریزی خفن ترین رستوران رشت

عکسی از رستوران شمس تبریزی

19. مادر؛ از معروف ترین رستوران های رشت

رستوران مادر لوکس ترین رستوران رشت نیست؛ اما آنقدر در طبخ غذای اصیل ایرانی تبحر و مهارت دارد که بتوانیم آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های این شهر به شما معرفی کنیم. این رستوران در منطقه دیلمان واقع شده است و غذای بیرون‌بر هم دارد.

  • www.motherrestaurant.ir
  • 01332758659

20. پارادیزو؛ بهترین رستوران ایتالیایی رشت

در لیست رستوران های رشت پارادیزو در جایگاه درخشانی قرار دارد. پارادیزو اولین رستوران معروف گلسار بود که پای غذاهای اروپایی را به رشت باز کرد. این رستوران ضمن داشتن فضایی مدرن و زیبا برای دورهمی‌های شما بهترین گزینه برای سرو غذاهای لذیذ اروپایی است. در میان غذاهای خوش‌رنگ‌ولعاب این رستوران پیتزا و پاستای آن درجه بالایی از محبوبیت را از آن خود می‌کند. این رستوران در حال حاضر فعالیتی ندارد.

21. دیزی سرای دوران؛ از بهترین رستوران های رشت با قیمت مناسب

اگر همه غذاهای گیلانی را مزه کردید و دلتان یک دیزی تمام‌عیار و درجه‌یک خواست، رستوران دوران انتخابی هوشمندانه خواهد بود. اگرچه قیمت منوی این رستوران چندان گران نیست، اما دیزی سنگی آن حرف ندارد. این رستوران در میدان جهاد واقع شده و از فضایی بسیار جمع‌وجور و دنج برخوردار است.

  • www.dizidoran.webiri.ir
  • 01333584723

22. گیلانه؛ از گران ترین رستوران های رشت

منطقه معروف گلسار را می‌توان معدن بهترین رستوران رشت دانست. گل سرسبد همه این رستوران‌های خوب و برجسته هم رستوران گیلانه است که با معماری فوق‌العاده لاکچری و شیک خود همه قلب‌ها را به تسخیر خود درمی‌آورد. در این رستوران فرصت برای مزه‌کردن بهترین غذاهای گیلانی از جمله ماهی کفال، اردک ماهی، ماهی سفید، باقالی پلو، باسترما اردک، ماهی قزل‌آلا، جوجه ترش، کباب ترش و کباب دوش مهیا شده است.

  • www.instagram.com/guilaneh_restaurant
  • 01333772025

23. چلو شیش؛ معروف ترین رستوران رشت

با انتخاب رستوران چلو شیش به قلب گیلان سفر خواهید کرد. چلو شیش از معروف‌ترین رستوران های رشت است که با رنگین‌ترین سفره از غذاهای گیلانی به استقبال مهمانان خود می‌رود. در این رستوران همه‌چیز بکر و خلاقانه است؛ از سرو غذا در ظروف مسی تا شماره میزها که از یک محله در رشت نام گرفته‌اند! رستوران چلو شیش در میدان توشیبا قرار دارد و در منوی آن انواع و اقسام کباب‌ها، ماهی‌ها و خورش‌ها یافت می‌شود.

  • www.instagram.com/chelo.shish
  • 01333610120

چلو شیش از قدیمی ترین رستوران های رشت

عکسی از رستوران چلو شیش

24. رستوران گلسار؛ طعم قدیم در فضایی جدید

رستوران گلسار حرفه‌ای‌ترین پرسنل و سرآشپزهای دنیا را در آشپزخانه خود دارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم سرو یک وعده غذا در این رستوران را به هیچ قیمتی از دست ندهید. خوراک جوجه‌کباب زعفرانی، چلو کباب زعفرانی، خوراک جوجه‌کباب ترش، کباب لقمه استانبولی گلسار، خوراک کتف و بال زعفرانی، چلو جوجه‌کباب ترش، خوراک کوبیده تک سیخ، چلو کباب بختیاری، کباب چنجه، ماهی سالمون، ماهی کولی سفید، ماهی قزل‌آلا، کشک بادمجان و خوراک گوشت منوی غذای این رستوران را تشکیل می‌دهد.

  • www.instagram.com/golsarrestaurant
  • 01333721900

25. حسن رشتی؛ بهترین رستوران سنتی ارزان رشت

در جست‌وجوی بهترین رستوران رشت با قیمت مناسب هستید؟ سری به رستوران حسن رشتی در بلوار امام خمینی بزنید تا کیفیت عالی و قیمت مناسب غذا را همزمان با هم تجربه کنید. میرزا قاسمی، کباب ترش، شیشلیک، چلو کوبیده، ماهی سفید، ماهی کولی، کباب ترش و کباب بختیاری از جمله غذاهایی است که هرکسی از هر نقطه از ایران را برای رفتن به این رستوران ترغیب می‌کند.

  • www.hasanrashtirasht.ir
  • 01332615383

26. رستوران پلاکباب؛ لذت خوردن برنج با دست

از رستوران پلا کباب دو شعبه در خیابان جوان رشت وجود دارد که شما هر ساعتی از شبانه‌روز به آن سر بزنید، با صف‌هایی شلوغ از طرفداران آن مواجه خواهید شد. در این رستوران غذاها در 4 دسته کباب، خورش، خوراک دریایی و غذاهای پرسی سرو می‌شود. پلاکباب یک منوی جذاب نوشیدنی هم دارد که می‌توانید برای یک قرار ملاقات کوتاه روی طعم‌های گوارای آن حساب کنید.

  • www.instagram.com/palakabab_restaurant
  • 01333254666

27. پائول لانژ؛ از بهترین کافه رستوران های رشت

معرفی دیگر از بهترین رستوران های رشت کافه رستوران پائول لانژ در محله گلسار است که نظم و آرامش در آن موج می‌زند. در این فست‌فودی شیک و مجلل زیباترین منظره پانورامایی از شهر زیبای رشت مقابل چشمان شما نقش می‌بندد. حالا به همه این مزیت‌های خوب و درخشان کیفیت عالی غذاهای این رستوران را هم اضافه کنید.

  • www.instagram.com/paulrashtlounge
  • ۰۱۳۳۰۳۸۳۳۷۷

28. دوک؛ از رستوران های معروف رشت

معرفی بهترین رستوران رشت به این زودی تمام نمی‌شود! دوک هم یکی از همان گزینه‌های پیشنهادی ما در این فهرست است که با فضای سبز و روح‌انگیزش شما را حسابی غافلگیر می‌کند. در فست‌فود دوک که از دو فضای سرپوشیده و باز برخوردار است، انواع پیتزا، ماهی، سوشی، ساندیچ، کباب و غذای گیلانی انتظار شما را می‌کشد. این کافه رستوران دو شعبه در محله قدیمی گلسار دارد که یکی از آن‌ها در بلوار سمیه و دیگری در خیابان گلایل واقع شده است.

  • www.instagram.com/dukecafegallery
  • 01333725071

29. خونه آقا بزرگ؛ از رستوران های میدان شهرداری رشت

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در خانه قدیمی اجداد گیلانی‌تان سر سفره‌ای خوش‌رنگ‌ولعاب نشسته‌اید. این رویا می‌تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد اگر انتخاب‌تان از میان بهترین رستوران های رشت، خونه آقا بزرگ باشد. خونه آقابزرگ خانه‌ای صد ساله در میدان شهرداری و از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی رشت است که از مهمانان خود در فضایی بسیار نوستالژیک با منویی متنوع از غذاهای فرنگی و محلی پذیرایی می‌کند.

  • www.instagram.com/khune_agha_bozorg
  • 09115774477

خونه آقا بزرگ از رستوران های میدان شهرداری رشت

تصویری از رستوران خونه آقا بزرگ

30. رستوران سیه چومه؛ هرروز به جز شنبه ها

تابه‌حال طعم کبابی گیلانی را که در گمج، دست‌سازه‌ای سنتی در رشت، طبخ می‌شود، امتحان کرده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است باید بگوییم این فرصت طلایی در سیه چومه، بهترین رستوران رشت مهیا شده است. سیه چومه از رستوران‌های خوب شهرک صنعتی سپیدرود رشت محسوب می‌شود که در طبخ متفاوت‌ترین کباب‌های گیلانی دستی بر آتش دارد. البته در این رستوران غذاهای دیگری هم پیدا می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها چلو جوجه، چلو ترش، چلو جوجه ترش، و چلو ماهی است. اگر قصد رفتن به رستوران سیه‌چومه را داشتید، باید بدانید که این مجموعه در روزهای شنبه تعطیل است.

  • www.instagram.com/siyachoome
  • 09373771297

31. ملت؛ از بهترین رستوران های بازار رشت

اگر فرصت نشستن در رستوران را ندارید، غذاخوری ملت بهترین منوی غذایی را دارد که با لقمه‌های جذاب و وسوسه‌کننده‌اش، شما را سرمست و کیفور می‌کند. در این رستوران فضایی برای نشستن وجود ندارد. به‌عبارتی خانم سماکچی، مدیر رستوران ملت، غذاهای لذیذ و خوشمزه خود را در قالب لقمه‌هایی خوش‌رنگ‌ولعاب به مشتریان عرضه می‌کند. لقمه جوجه، لقمه کوبیده، دوبل جوجه، دوبل کوبیده، لقمه میکس و زیتون پرورده منوی غذایی این رستوران را تشکیل می‌دهند.

  • www.instagram.com/mellat.rasht
  • 01333225063

32. رستوران محلی میرزا؛ از بهترین رستوران های ارزان رشت

رستوران میرزا را به جرات می‌توان بهترین رستوران ارزان رشت دانست که علی‌رغم قیمت‌های مناسب، غذایی فوق‌العاده دلچسب و اشتهابرانگیز دارد. سخت‌گیرترین آدم‌ها در عرصه شکم‌گردی هم با لبخند رضایت این رستوران را ترک می‌کنند. رستوران میرزا از رستوران‌های خوب محله گلسار است که در منوی غذایی خود انواع چلوکباب، چلوخورش، غذای دریایی و گیلانی دارد. این رستوران تا فرودگاه رشت نیز تنها 5 کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین می‌توانید سفارش غذا در آن را به روز آخر سفر خود موکول کنید.

  • www.instagram.com/mirza.restaurantt
  • 01333736443

رستوران محلی میرزا از رستوران های رشت با موزیک زنده

عکسی از رستوران محلی میرزا

33. رستوران ایتالیایی ناپولی رشت

معروف‌ترین رستوران رشت در سرو غذای ایتالیایی ناپولی است. در رستوران ناپولی می‌توانید ضمن سفارش انواع پیش‌غذا، سالاد، سوپ و نوشیدنی طعم بی‌نظیری از پیتزا و پاستای ایتالیایی را نوش‌جان کنید. این رستوران در محله گلسار و در جوار بهترین رستوران های رشت قرار دارد.

  • www.instagram.com/restaurant_napoli
  • ۴۴۸۰۷۷۰ ۰۹۳۸

34. خانه کنتاکی؛ خفن ترین رستوران رشت

در همان محله گلسار می‌توانید تابلوی خانه کنتاکی را مشاهده کنید؛ اما چرا خفن؟! چون خانۀ کنتاکی، در کنار طبخ متفاوت غذاهای فست‌فودی توجه ویژه‌ای به جامعه گیاه‌خوارن دارد. سالاد سزار، سالاد استیک، سالاد اسفناج و سالاد سبز آن هم تاییدکننده این جمله است. بد نیست بدانید که از خانه کنتاکی چند شعبه دیگر در شهرهایی همچون قم و اصفهان هم وجود دارد.

  • www.kentuckyhouserasht.com
  • 01332128368

35. فست فود پیزریا؛ قدیمی ترین و اولین

انتخاب از میان بهترین رستوران های رشت حقیقتا کاری دشوار و نشدنی است؛ اما اگر بخواهید یکی دیگر از این رستوران‌های معروف را بشناسید، باید برایتان از فست‌فود پیزریا در گلسار نام ببریم که قدیمی‌ترین فست‌فودی رشت به حساب می‌آید. این فست‌فودی اولین رستوران از مجموعه رستوران‌های رازقی بود که در رشت افتتاح شد. در این رستوران هرنوع ساندویچ و پیتزایی که هوس کنید، در کمترین زمان ممکن برایتان آماده می‌شود.

  • www.razeghigroup.com
  • 01333722222

36. برگراد؛ از بهترین رستوران های رشت و انزلی

فست‌فود برگراد نه‌تنها بهترین رستوران رشت، بلکه انزلی هم محسوب می‌شود. دیزاین منحصربه‌فرد این مجموعه خوش‌سلیقه‌بودن صاحبینش را به همه نشان می‌دهد. در این فست‌فودی سه فضای مجزا برای سرو غذا دیده می‌شود که شما بسته به سلیقه‌تان، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برگراد در کیلومتر 2 جاده انزلی قرار دارد و در ارائه باکیفیت‌ترین غذاهای فست‌فودی رتبه خوبی دریافت کرده است.

  • www.instagram.com/burgerad.restaurant
  • 01334491654

برگرادا بهترین رستوران رشت از نظر مردم

تصویری از رستوران برگرادا

37. شهر سوخاری؛ از معروفترین سوخاری های رشت

شهر سوخاری نه‌فقط در رشت، که در شهرهای بزرگ دیگری مثل کرمانشاه، تبریز، ارومیه، قم، عسلویه و کرج هم به عنوان بهترین رستوران شناخته می‌شود. سوخاری در زمینه فست‌فودها فعالیت دارد و از معروف‌ترین غذاهایی هم که در آن طبخ می‌شود، می‌توان به مرغ سوخاری، فیله استریپس و لقمه سوخاری اشاره کرد. شهر سوخاری شت در محله گلسار واقع شده و به‌جز سوخاری، انواع پیتزا، ساندویچ، نوشیدنی، غذای کودک و پیش‌غذا هم در منوی غذایی خود دارد.

  • www.instagram.com/shahresokhari.original
  • 01333780840

38. رستوران ترکی دی دنر؛ ارزانترین رستوران رشت

در سفرتان به رشت با هیچ محدودیتی در شکم‌گردی روبه‌رو نیستید. رستوران‌های این شهر انواع و اقسام خوراک‌های محبوب دنیا را در دل خود جای داده‌اند. رستوران ترکی دی دنر هم جزء همین رستوران‌های خوب است که با طبخ کباب ترکی‌های بی‌نظیرش شما را یک سفر به ترکیه می‌برد. لازم‌به‌ذکر است که رستوران ترکی دی دنر در بلوار حافظ قرار دارد و قیمت منوی آن بسیار مناسب است.

  • www.instagram.com/doy_donar
  • 01333223688

39. یاسر؛ از بهترین رستوران های رشت از نظر مردم

از غذاهای خوشمزه یاسر هم که بتوانید دل بکنید، خداحافظی با محیط بسیار جذاب آن برایتان حسابی سخت خواهد بود. این رستوران که توانسته نظر مثبت میهمانان خود را جلب کند، با نمای بسیار زیبا و خیره‌کنندۀ خود، جلوه‌ای تماشایی به بلوار قلی‌پور می‌بخشد. در این رستوران غذای ایرانی با قیمتی باورنکردنی سرو می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در رستوران یاسر قناعت را کنار بگذارید و با دست‌ودلبازی هرچه‌تمام غذاهای لذیذ ایرانی یا گیلانی را نوش‌جان کنید.

  • www.instagram.com/yaser.restaurant
  • 01333545627

40. آرشام؛ کاس کولی سابق در رشت

از میان 7 رستوران معروفی که در منطقه گیل رشت هستند، رستوران آرشام محبوبیت ویژه‌ای در قلب مسافران دارد. در رستوران آرشام هم فضایی دنج برای نشستن وجود دارد و هم این امکان فراهم شده است تا گردشگران به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنند.

  • www.instagram.com/arsham.restaurant
  • 09114777106

41. گیله مرد اصیل؛ از بهترین باغ رستوران های رشت

معروف‌ترین باغ رستوران در میدان شهرداری رشت گیله مرد اصیل است که حتی در ایام ماه مبارک رمضان هم میزبان شما خواهد بود. تجربیات حاکی از این موضوع است که درجه دلچسبی‌ غذاهای ترش گیله مرد بیش از سایر غذاهای گیلانی این رستوران است. ما هم به شما توصیه می‌کنیم در اولین تجربه‌تان جوجه و کباب ترش آن را امتحان کنید تا حظی وافر از حضور در این رستوران نصیب‌تان شود. 

  • www.gilemardasil.ir
  • 01333222533

گیله مرد از رستوران های رشت با قیمت مناسب

عکسی از رستوران گیله مرد

42. رستورانمون؛ انواع کباب با رنگ‌های بی‌نظیر

رستوران معروف رستورانمون خدماتی شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران این شهر ارائه می‌دهد. بنابراین، هر ساعتی از شبانه‌روز که گرسنگی بر شما غالب شد، می‌توانید روی مزه‌های دلچسب غذاهای ایرانی و محلی رستورانمون حساب کنید. این رستوران در محله معروف گلسار قرار دارد.

  • www.instagram.com/restauranemoon
  • 01333773383

43. گمج کباب؛ بهترین رستوران در رشت

در میان فهرست بهترین رستوران های رشت به نام گمج کباب هم برخواهید خورد. کیفیت مواد اولیه در این رستوران بیش از هرچیزی اهمیت دارد؛ ازهمین‌رو، می‌توانید ضمن سرو خوشمزه‌ترین کباب‌های گیلانی از بابت سلامت آن خیالتان کاملا آسوده باشد. رستوران گمج کباب در محله معروف گلسار قرار دارد.

  • www.gamajekabab.ir
  • 01333754883

44. رستوران ایتالیایی پاستا؛ هم صبحانه، هم شام

خیابان رودباری رشت میزبان یکی دیگر از بهترین رستوران‌های این شهر یعنی رستوران ایتالیایی پاستاست. مهمانان خوش‌اقبال این رستوران فرصت دارند تا در محیطی فوق‌العاده آرام و باصفا خوشمزه‌ترین پاستای جهان را زیر دندان مزه کنند. اگر اهل خوردن صبحانه هستید، باید این خبر خوب را هم به شما بدهیم که رستوران ایتالیایی پاستا متنوع‌ترین و جذاب‌ترین میز صبحانه را برایتان می‌چیند.

  • www.instagram.com/pasta.rasht
  • 01332529946

45. احمد کباب؛ بهترین رستوران سبزه میدان رشت

رایحه مدهوش‌کننده کبابی احمد هرکسی را برای رفتن به این رستوران ترغیب می‌کند. باید بدانید که احمد کباب لاکچری ترین رستوران رشت نیست و برخلاف سایر رستوران‌های معروف این شهر ظاهری بسیار ساده و خودمانی دارد؛ اما طعم جذاب کباب‌هایش همه محدودیت‌های ظاهری این رستوران سبزه‌میدانی را جبران می‌کند.

  • www.instagram.com/kababi.ahmad
  • 01333223682

46. گیجاواش؛ طعم‌های اصیل در ظروف سنتی

گاهی گران ترین رستوران رشت هم نمی‌تواند طعمی واقعی از غذاهای اصیل گیلانی را در آشپزخانه خود خلق کند. بنابراین اگر ظاهر رستوران و امکانات مجلل آن برایتان در اولویت نیست، باید بگوییم گیجاواش یکی از بهترین رستوران های رشت است که در خلق مزه‌های گیلانی سرآمد همه رستوران‌های لاکچری به حساب می‌آید. این رستوران در بلوار معلم واقع شده است و فضای بسیار کوچک و محدود، اما غذایی باکیفیت و قیمت‌هایی کاملا منصفانه دارد.

  • www.instagram.com/gijavash
  • 01333265370

رستوران گیجاواش | لاکچری ترین رستوران های رشت

عکسی از رستوران گیجاواش

47. ریژان؛ لاکچری ترین رستوران رشت

ریژان را می‌توان بهترین رستوران لاکچری رشت دانست که از عمر تاسیس آن فقط 6 سال می‌گذارد؛ اما از آنجایی که رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده، در همین مدت زمان کم توانسته رضایت حداکثری مردم را جلب کند. در رستوران ریژان دو منوی ایرانی و فرنگی در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود که در اولی بیشتر تمرکز روی کباب است و در دومی غذاهایی همچون درو عربی، رول مکزیکی، پاتلی جانلی ترکی و کباب لبنانی سرو می‌شود. 

  • www.reezhanrestaurant.ir
  • 01333546004

48. رستوران سنتی ارک؛ از بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده

اگر به دنبال رستورانی باکیفیت با اجرای زنده در رشت هستید، حتما به ارک سر بزنید. این رستوران می‌تواند انتخابی جذاب برای سفرهای خانوادگی شما باشد. در این رستوران انواع خوراک محلی تبریز و حتی غذاهای ترکی با کیفیتی عالی سرو می‌شود. از معروف‌ترین این غذاها هم که مزه آن تا ابد زیر دندان‌تان باقی می‌ماند، می‌توان به دونر كباب، لاهماجون، پيده و بيتي اشاره کرد. رستوران سنتی ارک در در بلوار گیلان رشت واقع شده است.

  • www.instagram.com/arkrestaurant.rasht
  • 01333770485

49. کبابی حاج مرتضی؛ بهترین پلوکبابی رشت

از کبابی‌های معروف محله لب آب رشت که حتی دیدن تصویر کباب‌هایش اشتهای آدم را برمی‌انگیزد، کبابی حاج مرتضی است. در کنار کباب‌های لذیذ این رستوران حلیمی پرگوشت و خوشمزه هم سرو می‌شود که امتحان‌کردنش خالی از لطف نخواهد بود.

  • www.instagram.com/hajmorteza_rasht
  • 01333228500

50. خان بابا؛ بهترین باغ رستوران در رشت

خان بابا از دیگر باغ رستوران های رشت است که با دیدن فضای دلباز آن دلتان می‌خواهد ساعت‌ها همان‌جا بنشینید و به مناظر زیبای آن خیره شوید. در این رستوران انواع غذاهای محلی ایران با کیفیتی درجه‌یک و طعم و مزه‌ای دلچسب و جذاب سرو می‌شود. این رستوران در فلکه رازی رشت قرار دارد و منوی محلی خود را با غذاهای معروفی همچون کباب ترش، میرزا قاسمی، باقلاقاتوق، و ماهی شور پر می‌کند.

  • www.instagram.com/restaurant___khanbaba
  • 01333853160

51. جگرکی حاج محمد صداقتی

در میان نام رستوران های رشت جگرکی حاج محمد صداقتی غوغایی دیدنی و شنیدنی به‌پا کرده است. این رستوران که در میدان پاسداران رشت قرار دارد، از قدمتی 50 ساله برخوردار است و حالا چکیده تمام تجربیات ارزنده خود در این سال‌ها را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارد. این جگرکی با ارائه غذایی سالم و باکیفیت خاطره سفر به رشت را برایتان شیرین و به‌یادماندنی می‌کند.

  • www.instagram.com/haj_sedaghati
  • 01333323598

52. جان مار؛ بهترین رستوران ماهی رشت

رستوران جان مار از بهترین رستوران های رشت است که ماهی‌های خوش‌عطر و طعم آن توسط کدبانویی باسلیقه و خوش‌ذائقه آماده می‌شود. در این رستوران فضایی برای نشستن وجود ندارد؛ اما شما هرزمان که دلتان هوس غذایی لذیذ کرد، می‌توانید از میان پیج رستوران های رشت در اینستاگرام، سری به منوی آنلاین این رستوران بزنید و در کمترین زمان، غذای موردنظرتان را درب هتل یا حتی محل کار دریافت کنید. رستوران جان مار از رستوران‌های خوب رشت در بلوار شریعتی است.

  • www.instagram.com/restaurant_janemar
  • 09111376615

رستوران جان مار از خفن ترین رستوران های رشت

عکسی از رستوران جان مار

سمفونی جذاب مزه‌های گیلانی در سفر به رشت

مگر می‌شود به پایتخت غذا در ایران سفر کرد و برنامه‌ای جذاب و مهیج برای یک شکم‌گردی جانانه در آن تدارک ندید؟ گیلان سرچشمۀ خوشمزه‌ترین و دلچسب‌ترین غذاهای دنیاست و بهترین رستوران های رشت مکانی دنج و رویایی برای چشیدن این طعم‌ها. حالا اگر بخواهید کمی عیش و عشرت را هم چاشنی این لحظات تکرارنشدنی کنید، رستوران در رشت با موزیک زنده بهترین انتخاب خواهد بود.

شما می‌توانید سفری که منتظرش هستید را با خرید بلیط هواپیما رشت آغاز کنید و در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و بلوارهای رشت، طعم لذیذ غذاهای شمالی را بچشید. اما اگر ساکن شهر باران‌های نقره‌ای هستید، معرفی خود را از بهترین رستوران رشت برایمان بنویسید تا این مطلب برای گردشگران کامل‌تر و مفیدتر باشد.

سوالات متداول:

1. بهترین رستوران رشت کجاست؟

شکم الملک، شورکولی، رازقی، چلوشیش، حسن رشتی، گیلانه و کباب سرای حاج حسین از بهترین رستوران‌ های رشت هستند.

2. بهترین رستوران در رشت که ماهی دارد، کدام است؟

رازقی، شورکولی، اردشیر و جهانگیر از بهترین رستوران‌هایی هستند که چلوماهی آن‌ها حرف ندارد.

3. بهترین رستوران های سنتی در رشت کدام است؟

از بهترین رستوران‌های سنتی رشت می‌توان به ماهیگ، دلیجان، حسن رشتی، سیه چومه و شمس تبریز اشاره کرد.

4. بهترین کافه رستوران ها در رشت کدامند؟

ائول لانژ و بارسا از معروف‌ترین کافه رستوران‌های رشت هستند.

5. بهترین رستوران های محلی در رشت کدامند؟

گیلان گرند، خونه آقا بزرگ، رستورانمون، خان بابا، دلیجان و عمو خسرو از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت هستند.

6. بهترین رستوران ها با موسیقی زنده در رشت کدامند؟

رستوران آریا، ارک و شکم الملک جزء بهترین رستوران ‌های رشت با موسیقی زنده به حساب می‌آیند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc