https://gateway.trip.ir/api/

بازار مروارید کیش؛ یادآور معماری هخامنشی در جزیره

به روز رسانی: 19 مهر ، 1403 راهنمای سفر

بازار مروارید کیش

بازار مروارید کیش در میان مراکز خرید مجلل و لوکس این جزیره مثل الماس می‌درخشد. تقریبا هرکسی که به جزیره رویایی کیش سفر می‌کند، پرسه‌زدن میان غرفه‌های پرزرق‌وبرق این بازار را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهد. حال‌وهوای متفاوت این بازار که آدم‌ها را از دل ایران باستان به جایی در خیابان وانگ فوجینگ چین می‌برد، شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که پای گردشگران را به مروارید مال کیش باز می‌کند. حالا اگر مشتاق شدید تا از این بازار قدیمی در جزیره بیشتر بدانید، تا انتها همراه ما باشید.

بازار مروارید کیش کجاست؟

مرکز خرید مروارید جزیره کیش از نخستین مراکز خریدی است که بعد از اجرای طرح نوسازی جزیره افتتاح شد. این بازار با مساحتی بیش از 28 هزار مترمربع در قلب جزیره کیش و در شهرک صدف قرار دارد. بازار مروارید دارای 1 طبقه با بیش از 200 واحد تجاری است.

موقعیت جغرافیایی بازار مروارید کیش روی نقشه گوگل

تاریخچه و سال ساخت بازار مروارید کیش

مرکز تجاری مروارید کیش پیشکسوت تمام مراکز خرید این جزیره به حساب می‌آید. این مجتمع تجاری در سال 1373 با همت آقای محمدحسین توکلیان، مالک مجموعه مروارید، به بهره‌برداری رسید. همان‌طور که گفتیم با اجرای طرح نوسازی جزیره از اولین مرکز خریدی که رونمایی شد، مرکز خرید مروارید بود. جالب است بدانید که پاساژ مروارید نسبت به دیگر مراکز خرید جزیره مثل میکامال کیش قدیمی‌تر است؛ اما هرسال بخشی جدید به این مجموعه افزوده می‌شود و همین امر چهره‌ای کاملا مدرن و امروزی به آن می‌بخشد.

نمای ظاهری بازار بزرگ مروارید کیش

معماری خاص و متفاوت پاساژ مروارید در کیش گوی سبقت را از تمام مراکز تجاری این جزیره ربوده است. این بازار بزرگ با الهام از سبک معماری بناهای دوره هخامنشی و هنر باستان ایران ساخته شده است. این سبک از معماری تقریبا در تمام بخش‌های مختلف بازار مروارید متجلی است؛ از قسمت ورودی که به ستون‌های بلندبالای هخامنشی مزین شده گرفته تا دیوارهایی که نقش‌های برجسته از عصر هخامنشی روی آن خودنمایی می‌کند.

مرکز خرید مروارید در کیش 8 بازارچه در دل خود دارد که همه آن‌ها از طریق تالاری مرکزی به یکدیگر متصل می‌شوند. برای تمام این بازارچه‌ها اسم اصیل ایرانی انتخاب شده است تا هویت و فرهنگ اصیل این سرزمین به زیبایی هرچه‌تمام در برابر چشم گردشگران ایرانی و خارجی قرار گیرد.

مرکز خرید مروارید جزیره کیش

نمای بیرونی بازار مروارید کیش

مغازه های بازار مروارید کیش

بازار مروارید در جزیره کیش 208 غرفه تجاری دارد که در 8 بازارچه آن جا خوش کرده‌اند. این 8 بازارچه با نام‌های پرسپولیس، پارس، آپادانا، پاسارگاد، بیستون، تیسفون، آریا و ایران شناخته می‌شوند که یادآور تاریخ باستان سرزمینمان است.

در میان بازارچه‌های ایرانی بازاری عجیب‌وغریب هم به چشم می‌خورد که هر گردشگری با ورود به آن غرق در دنیای لذت و حیرت می‌شود. این مجموعه بازار چینی ها کیش نام دارد که در آن فروشندگان چینی به عرضه محصولات چینی از جمله لباس‌های سنتی و پارچه‌های خوش‌نقش‌ونگار می‌پردازند.

بد نیست بدانید که بازار مروارید کیش از همان روزگار قدیم پرچمدار فروش کالاهای برند و مارک بوده است. بنابراین، کیفیت در این بازار حرف اول را می‌زند. ناگفته نماند که کالاهای مرغوب بازار مروارید از قیمتی بسیار مناسب هم برخوردار هستند. از جمله محصولاتی که در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسد، می‌توان به انواع پوشاک بزرگسال و بچه‌گانه، کیف‌وکفش، سیسمونی و اسباب‌بازی، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم منزل و زیورآلات بدلی اشاره کرد.

بازار مروارید در جزیره کیش

نمای داخلی بازار مروارید در کیش

امکانات رفاهی مرکز خرید مروارید کیش

خریدهای پرشور و جذاب تنها یکی از فعالیت‌های دلچسبی است که می‌توانید در پاساژ مروارید تجربه کنید. این بازار بزرگ قدیمی بخش‌های رفاهی متنوعی دارد که خریداران می‌توانند لابه‌لای پاساژگردی‌های خود اوقاتی بسیار مفرح را سپری کنند.

فودکورت مروارید کیش

اولین و شاید بهترین بخش جذاب رفاهی بازار مروارید، فودکورت آن باشد. این مجموعه چند رستوران و فست‌وفود را در بر دارد که طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، بین‌المللی، دریایی و فست‌فود در آن‌ها سرو می‌شود. نکته جالب‌توجه در مورد رستوران های پشت بازار مروارید کیش این است که گردشگران می‌توانند تا لحظه آماده‌شدن سفارش، شاهد مراحل طبخ غذا باشند.

کافی شاپ های مجتمع مروارید کیش

اگر مایل بودید در میان خریدهایتان گلویی تازه کنید، آغوش کافه‌های مجتمع مروارید به روی شما باز است. کافه‌های زیبا و چشم‌نواز مجتمع مروارید کیش با منویی جذاب از نوشیدنی‌های خنک و گرم، خستگی چندساعت پرسه‌زدن در بازار را از تن شما دور می‌کنند.

ایوان مروارید کیش برای استراحت خریداران

پاساژ مروارید در کیش صاحب ایوانی رویایی و زیبا در قسمت ورودی است که گردشگران تور کیش برای رفع خستگی می‌توانند ساعاتی را در آن‌جا سپری کنند. این ایوان مجلل هم مانند سایر بخش‌های مجتمع تجاری مروارید مزین به هنر معماری عصر هخامنشی است و افراد می‌توانند در کنار استراحت، زیباترین قاب‌ها را در دوربین گوشی خود ثبت کنند.

پاساژ مروارید در کیش

ایوان مروارید کیش محلی برای استراحت گردشگران

ساعت کاری بازار مروارید کیش

مجموعه مروارید در کیش همه‌روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13:30 و از ساعت 17 تا 23:30 شب میزبان گردشگران است. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین زمان سفر به کیش را برای رزرو پرواز یا تور انتخاب کنید. ناگفته نماند که ساعت کار بازار مروارید کیش در ایام تعطیل مانند نوروز، شب یلدا و یا تعطیلات تابستان، از ساعت 9 صبح تا 23 شب به صورت پیوسته خواهد بود.

شماره تلفن و اینستاگرام بازار مروارید جزیره کیش

در مرکز خرید مروارید کیش به مناسبت‌های مختلف حراجی‌های متعددی برگزار می‌شود. برای اینکه از جزئیات کامل این حراجی‌ها مطلع شوید، می‌توانید صفحه مجازی این بازار را در اینستاگرام دنبال کنید.

  • شماره تلفن بازار مروارید کیش: 07644458888
  • آدرس صفحه اینستاگرام مروارید کیش: morvaride_kish

آدرس پاساژ مروارید کیش و نحوه دسترسی به آن

پاساژ مروارید در شرق جزیره کیش و در بلوار مروارید قرار دارد. اگرچه فاصلۀ این مجتمع تجاری با سایر مراکز خرید معروف جزیره مانند مرکز خرید دامون کیش نسبتا زیاد است، اما با وسایل نقلیه یا خودرو شخصی می‌توان به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های دسترسی به این مجموعه را با هم مرور کنیم.

  • ادرس مروارید کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، شهرک صدف، بلوار تهران، بلوار مروارید

دسترسی با ماشین

اگر با خودرو شخصی‌تان قصد بازدید از پاساژ تجاری کیش را دارید، باید به کمک گوگل‌مپ خود را به میدان امیرکبیر برسانید. از این میدان تا ورودی مرکز خرید مروارید فاصله بسیار کوتاهی وجود دارد. البته از طریق راه‌های دیگری هم مانند بلوار تهران یا بلوار خرمشهر می‌توانید به این مجتمع تجاری دسترسی پیدا کنید.

دسترسی با مینی‌بوس

در جزیره کیش دو خط مینی‌بوس تردد می‌کنند که هر دو شما را به بازار مروارید می‌رسانند. مسیر حرکت خط 1 مینی‌بوس از میرمهنا و بلوار مروارید عبور می‌کند و در پارک دلفین‌ها متوقف می‌شود. مبدا حرکت خط 2 مینی‌بوس پارک دلفین‌هاست و بازار مروارید یکی از ایستگاه‌هایی است که این خط در آن توقف دارد.

بهترین رستوران های اطراف بازار مروارید کیش

در فودکورت مجموعه تجاری مروارید 14 رستوران مشغول به فعالیت هستند که با منوهای جذاب و متنوع خود، دیگر جایی برای گرسنگی باقی نمی‌گذارند؛ بااین‌حال، در اطراف این بازار رستوران‌های دیگری هم برای چشیدن طعم‌های جنوبی وجود دارد که نام آن‌ها در فهرست بهترین رستوران های کیش دیده می‌شود. برای مثال:

  • رستوران خرچنگ
  • رستوران جوجه اناری
  • رستوران هواری
  • فست‌فود خانه برگر

از رستوران‌های ایرانی و کافه‌رستوران‌های محبوب جزیره هستند که تا بازار بزرگ مروارید فاصلۀ چندانی ندارند.

رستوران های نزدیک بازار مروارید کیش

رستوران خرچنگ در نزدیکی بازار مروارید کیش

جاذبه های گردشگری نزدیک به فروشگاه مروارید کیش

در جوار مرکز خرید مروارید چند جاذبه دیدنی جا خوش کرده‌اند که حیف است از آن‌ها دیدن نکنید. برخی از نزدیکترین جاهای دیدنی کیش به این پاساژ را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

  • پارک برفی پنگوئن کیش: از جاذبه‌های نوظهور و تازه‌تاسیس جزیره، پارک برفی کیش است که امکان تجربه تفریحات زمستانی در گرم‌ترین نقطه ایران را برای گردشگران فراهم می‌کند.
  • اسکله بزرگ تفریحی کیش: در این اسکله هر تفریح آبی که فکرش را بکنید، قابل تجربه است. اسکله تفریحی با مجتمع مروارید 3 کیلومتر فاصله دارد.
  • پلاژ ویژه بانوان و آقایان کیش: گذراندن اوقاتی ناب با متنوع‌ترین تفریحات آبی و غیرآبی لذتی است که فقط در خارج از ایران تجربه‌شدنی نیست! پلاژ بانوان کیش و ساحل اختصاصی آقایان، از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره هستند که تنها در 4 کیلومتری بازار بزرگ مروارید قرار دارند.

هتل های نزدیک بازار مروارید کیش

بلوار مروارید کیش یکی از بهترین لوکیشن‌هایی است که می‌توانید برای اقامت خود در این جزیره انتخاب کنید. این هتل‌ها هم امکانات خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهند و  هم دسترسی گردشگران به بازار مروارید و سایر جاذبه‌های دیدنی این منطقه را سهولت می‌بخشند. از بهترین هتل های کیش در این منطقه از جزیره عبارتند از:

  • هتل 5 ستاره ایران کیش
  • هتل 5 ستاره پانوراما کیش
  • هتل 5 ستاره داریوش کیش
  • هتل 4 ستاره صدف کیش
  • هتل 4 ستاره آریان کیش
  • هتل 4 ستاره فلامینگو کیش
  • هتل 4 ستاره شایان کیش
  • هتل 4 ستاره لیلیوم کیش
  • هتل 4 ستاره پارمیدا کیش
  • هتل 3 ستاره لوتوس کیش
  • هتل 3 ستاره آنا کیش
  • هتل 3 ستاره پارس نیک کیش
  • هتل 3 ستاره قائم کیش

نکاتی برای خرید بهتر از بازار مروارید جزیره کیش

کامل‌ترین و جذاب‌ترین خرید عمرتان در بازار مروارید کیش رقم می‌خورد. در این مجموعه تجاری از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. اما، خوب است قبل از مراجعه به این مرکز تجاری بزرگ و محبوب نکاتی را مدنظر داشته باشید.

  1. تنوع و قیمت مناسب کالاهای عرضه‌شده در مجتمع مروارید هر گردشگری را برای خرید وسوسه می‌کند. اما، بد نیست قبل از هر خریدی از قیمت کالای انتخابی‌تان در مراکز خرید رقیب هم مطمئن شوید.
  2. قبل از اینکه سبد خریدتان را از کالاهای پرزرق‌وبرق مجموعه مروارید پر کنید، توصیه می‌شود از قوانین خروج کالا از جزیره کیش کاملا مطلع شوید. محدودیت‌هایی که برای خروج کالا از جزیره وجود دارد، گاهی منجر به بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.
  3. اگر می‌خواهید خریدی کاملا ارزان و اقتصادی در مجتمع مروارید تجربه کنید، بهتر است به بازار چینی‌ها در این مجموعه سر بزنید. در این بازار کالاهای چینی با قیمتی بسیار ارزان به مشتریان عرضه می‌شود.
  4. همان‌طور که گفتیم در بلوار مروارید و در چندقدمی مجموعه مروارید جاذبه‌های دیدنی بسیاری قرار دارند. بنابراین، توصیه می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌های خود ساعات تعطیلی مرکز خرید مروارید را به گشت‌وگذار در این جاذبه‌ها اختصاص دهید.

مرکز تجاری مروارید کیش

بازار مروارید کیش در ایام عید نوروز

لذت خرید از بازار مروارید در سفر به کیش

عیش سفر به جزیره رویایی کیش با پرسه‌زدن در بازارها و مراکز خرید مجلل آن کامل می‌شود. اسکار بهترین این بازارها هم به پاساژ مروارید آن تعلق پیدا می‌کند که ضمن داشتن معماری جذاب و خارق‌العاده و تفریحات متنوع، دارای کالاهایی با کیفیت درجه‌یک و قیمت مناسب است. ما تلاش کردیم تصویری بی‌نقص از این مجموعه تجاری را به مخاطبان خود ارائه دهیم. توصیه می‌کنیم شما هم هنگام رزرو پرواز رفت و برگشت کیش طوری برنامۀ سفر خود را بچینید که بتوانید از این بازار هم دیدن کنید. همچنین اگر تجربه خرید از بازار مروارید کیش را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

بخش نظرات

اپلیکیشن تریپ

با اپلیکیشن تریپ، به‌سادگی پروازهای چارتر و ارزان، تورهای متنوع و هتل‌های دلخواه خود را جستجو و رزرو کنید. همچنین با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، تجربه‌ای مطمئن و بدون دغدغه از سفر را برای خود فراهم نمایید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc