https://gateway.trip.ir/api/

آنتالیا کجاست؟ راهنمای سفر به آنتالیا

به روز رسانی: 25 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

آنتالیا کجاست

آنتالیا بهشت تمام کسانی است که غرق روزمرگی‌های طاقت‌فرسا شده‌اند و حالا سایه سیاه افسردگی را کنار خود احساس می‌کنند. خلوت‌کردن با خود در ساحل، پناه‌بردن به آغوش امن طبیعت و کاوش در خرابه‌های باستانی از جمله جذابیت‌های سفر به این شهر باستانی است. اگر قصد سفری خارجی به شهر آفتاب‌های طلایی ترکیه را دارید و یا می‌خواهید با آنتالیا و قشنگی‌هایش بیشتر آشنا شوید، مقاله راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید.

آنتالیا کجاست؟ شهر آفتاب های طلایی

آنتالیا (Antalya) پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است که در جنوب غربی این کشور و در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر از چهره‌ای سنتی با امکانات و خدمات تفریحی مدرن برخوردار است؛ ازهمین‌رو، یک مقصد گردشگری همه‌چیزتمام به حساب می‌آید. در میان جاذبه‌های دیدنی آنتالیا، سواحل آن زیبایی‌های بیشتری را به تصویر می‌کشند. شاید به همین دلیل هم به آن‌ها لقب ساحل فیروزه‌ای ترکیه را بخشیده‌اند.

آنتالیا مساحتی حدود 1417 کیلومتر و جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 200 هزار نفر دارد. زبان رسمی مردم این شهر ترکی و واحد رسمی پول آن‌ها لیر ترکیه است. همچنین بیشتر ساکنین شهر مسلمان هستند؛ اما در فصول گردشگری مانند بهار و تابستان، جمعیت گردشگرانی از هر قوم و مذهب، در این شهر ساحلی بیش از جمعیت ساکنین آن می‌شود.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا روی نقشه گوگل

تاریخچه آنتالیا ترکیه در گذر زمان

در قسمت قبل گفتیم که انتالیا کجاست و حالا نوبت به روایت‌کردن تاریخ پرماجرای این شهر می‌رسد. آنتالیا تمدنی چندهزارساله دارد که طبق یافته‌های باستان‌شناسان، تاریخ سکونت در این شهر به 300 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

آنتالیا در گذر زمان توسط تمدن‌های مختلف دست‌به‌دست شده است. اولین تمدنی هم که به این سرزمین قدم گذاشت و آن را به قالب یک شهر درآورد، سلسله آتالیت پرگامون به رهبری آتالوس دوم (پادشاه یونانی) بود.

بعد از شکل‌گیری آنتالیا به دست آتالوس، رومیان این شهر را فتح کردند و آن را پایگاه نیروی دریایی خود قرار دادند. در مدت استقرار رومیان در آنتالیا این شهر چهره‌ای کاملا رومی پیدا کرد که نشانه‌های آن در دروازه هادریان و برج هیدیرلیک به خوبی دیده می‌شود.

با قدرت‌گرفتن حکومت‌های اسلامی وسوسه تصرف آنتالیا به جان مسلمانان افتاد. سلجوقیان از جمله تمدن‌های اسلامی بودند که در سال 1207 این شهر را به تصرف خود درآورند. عثمانی‌ها و ایتالیایی‌ها از دیگر تمدن‌هایی بودند که بعد از سلجوقیان بر خاک آنتالیا غالب شدند. در نهایت این شهر با شکل‌گیری جمهوری ترکیه از تصرف بیگانگان خارج شد و به عنوان بخشی از این کشور به حیات خود ادامه داد.

مسیرهای سفر به آنتالیا

اگرچه بهترین مسیر برای سفر به آنتالیا مسیر هوایی است، اما شما می‌توانید از مرزهای زمینی هم به این شهر سفر کنید. فاصله زمینی آنتالیا تا تهران حدود 2400 کیلومتر است. بنابراین برای سفر به آنتالیا با خودروی شخصی باید 28 ساعت بدون وقفه برانید. این درحالی‌ست که فاصله هوایی این دو شهر از یکدیگر به 1858 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. این مسافت در شرایط عادی آب‌وهوایی در عرض 2.5 تا 3 ساعت طی خواهد شد.

فرودگاه آنتالیا کجاست؟

پروازهای ایران به مقصد آنتالیا در سه فرودگاه متفاوت در این شهر به زمین می‌نشینند. فرودگاه اول که مختص تورها یا پروازهای ایرانی است، اسپارتا نام دارد. این فرودگاه در فاصله 140 کیلومتری با شهر آنتالیا واقع شده است و به عنوان کوچک‌ترین فرودگاه این شهر شناخته می‌شود.

فرودگاه دنیزلی نیز دومین مقصد هواپیماهای ایرانی به مقصد آنتالیاست. این فرودگاه کوچک در 174 کیلومتری از مرکز آنتالیا واقع شده و اگرچه دورتر از فرودگاه اسپارتاست، اما مسیر سرسبزتر و جذاب‌تری دارد. به‌همین‌دلیل اغلب انواع تور هوایی ترکیه برای سفر به آنتالیا، به مقصد این فرودگاه برگزار می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا سومین و اصلی‌ترین فرودگاه این شهر است که تنها به اندازه 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این فرودگاه میزبان پروازهای ترکی و دیگر ایرلاین‌های خارجی است و سالانه ظرفیت پذیرش میلیون‌ها مسافر را دارد. بد نیست بدانید که فرودگاه بین‌المللی آنتالیا از نظر تردد و شلوغی در میان فرودگاه‌های ترکیه و قاره اروپا به ترتیب رتبه دوم و دوازدهم را دارد.

راهنمای سفر به آنتالیا

تصویری از فرودگاه آنتالیا

زیباترین مناطق آنتالیا کجاست؟

برای اینکه حظ فراموش‌نشدنی از سفر به ترکیه را تجربه کنید، بهتر است قبل از سفر بدانید بهترین و زیباترین مناطق آنتالیا کجاست. طبیعت دلربای آنتالیا تقریبا در تمامی مناطق آن حضور پررنگ دارد؛ بااین‌حال، مواردی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، به دلیل داشتن امکانات متنوع و جاذبه‌های طبیعی فراوان، برای تفریح و اقامت گزینه‌های بهتری هستند:

  • لارا: مقر پادشاهی بهترین هتل‌های آنتالیا که در فاصله 6 کیلومتری با مرکز این شهر قرار دارد. این منطقه بخش بزرگی از بهترین سواحل آنتالیا را در خود جای داده است.
  • کمر: زنده‌ترین و پویاترین منطقه در آنتالیا که هویت خود را از هتل‌های خوب، کافه‌های دلباز و بوتیک‌های پررنگ‌ولعابش می‌گیرد.
  • آلانیا: شبه‌جزیره‌ای در شمال شرقی آنتالیا که با داشتن بهترین ویرانه‌های باستانی، سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند.
  • بلک: زیباترین جلوه از طبیعت آنتالیا در این منطقه متجلی می‌شود. بلک به پایتخت گلف ترکیه مشهور است و از نظر داشتن جنگل‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان و هتل‌های لوکس رتبه درخشانی را از آن خود می‌کند.
  • کنیالتی: منطقه‌ای تمام‌عیار در آنتالیا که به دلیل بهره‌مندی از مراکز خرید مجلل، ساحل کنیالتی زیبا و جاذبه‌های تاریخی چشم‌نواز، جایگاه محبوبی در قلب گردشگران دارد.
  • سیده: متفاوت‌ترین منطقه در آنتالیا که تلفیق حیرت‌انگیزی از عناصر مدرن و سنتی در آن به چشم می‌خورد.
  • کپز: خلوت‌ترین منطقه گردشگری آنتالیا که بخش اعظمی از شهرت آن ریشه در امکانات و قابلیت‌های تجاری‌اش دارد.
  • مراد پاشا: این منطقه به لطف داشتن بافتی کاملا سنتی، تاریخ را دوباره برای گردشگران زنده می‌کند. کاله‌ایچی، مهم‌ترین جاذبه آنتالیا، بخش جذابی از این منطقه را تشکیل می‌دهد.
  • آکسو: قدیمی‌ترین منطقه آنتالیا که در آن جلوه‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی پیوندی عجیب با یکدیگر پیدا می‌کنند.

آنتالیا کجاست| راهنمای سفر به آنتالیا

عکسی از منطقه لارا در آنتالیا

    آب و هوا و بهترین زمان سفر به آنتالیا

    آنتالیا آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و بارانی از مشخصه‌های بارز این نوع آب‌وهوا به حساب می‌آید. برای بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به آنتالیا تابستان است؛ چراکه در این فصل، تفریحات مهیج آبی و ریلکس‌کردن کنار سواحل فیروزه‌ای معنا پیدا می‌کند. همین موضوع آنتالیا را به بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان تبدیل کرده است.

    البته گردش و سیاحت در بهار و پاییز آنتالیا هم جذابیت کمتری از تابستان‌هایش ندارد. ضمن اینکه در این دو فصل از تعداد بی‌شمار گردشگران این شهر هم کاسته می‌شود و افراد فرصت می‌کنند در آرامش بیشتری به تماشای زیبایی‌های آنتالیا بروند. به‌طور‌کلی اواخر فروردین تا نیمه‌های آبان را می‌توان بهترین زمان سفر به آنتالیا دانست.

    قشنگترین جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟

    اگرچه در سفر به آنتالیا هتل و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد، اما بهتر است خودتان را محدود به اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل نکنید و با قدم گذاشتن در شهر، از جاهای دیدنی آنتالیا هم دیدن کنید. برای اینکه بدانید بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کجاست، فهرست زیر را مدنظر داشته باشید:

    • کاله‌ایچی: قلعه‌ای قدیمی در شهر آنتالیا که بعد از گذشت سال‌ها همچنان بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده است. 
    • غار کارانین: غاری متعلق به دوران غارنشینی انسان‌هاست. قدمت این غار به 25 هزار سال پیش می‌رسد.
    • حمام رومی: یادگاری از دوران روم باستان است. گردشگران در این فضای تاریخی اوقات بسیار مفرحی را تجربه می‌کنند.
    • منطقه تاریخی فاسلیز: تاریخی‌ترین بندر آنتالیاست که سازه‌های عجیب آن نظیر معابد و موزه‌ها گردشگران را میخکوب خود می‌کند.
    • پاموک کاله: زیباترین جاذبه طبیعی شهر آنتالیاست. آب گرمی که از دل زمین پاموک کاله می‌جوشد در حوضچه‌هایی سفید با جلوه‌ای فوق‌العاده تماشایی جاری می‌شود.
    • آبشار دودن: دو آبشار زیبا در فاصله‌ای دور از هم که به طبیعت زیبای آنتالیا تازگی و طراوت می‌بخشند.
    • قلعه رومی: رازآلودترین سازه تاریخی در آنتالیا. این قلعه پاتوق گردشگرانی خواهد بود که شیفته منظرۀ غروب آفتاب هستند.
    • برج ساعت: برجی زیبا در محله کاله‌ کاپیسی که قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد.
    • موزه و خانه آتاتورک: خانه شخصی آتاتورک، چهره برجسته تاریخی ترکیه که به موزه تبدیل شده تا گردشگران با بازدید از آثار این بزرگ‌مرد، آشنایی بیشتری با او پیدا کنند.
    • شهر باستانی ترمسوس: شهری قدیمی در فاصله 34 کیلومتری شمال شرق آنتالیاست. همه سازه‌های تاریخی موجود در این منطقه جذاب هستند؛ اما تماشاخانه آن محبوبیت بیشتری میان افراد دارد.
    • چشمه‌های کارست: از معروف‌ترین چشمه‌های آنتالیا با پلکان‌های آهکی است.
    • کسیک مناره: بنایی تاریخی متعلق به هزاران سال پیش که به دلیل داشتن جذابیت‌های بصری و باستانی ارزش بارها دیدن را دارد.
    • دروازه هادریان: این دروازه به عنوان یکی از بهترین ورودی‌های شهر قدیم شناخته می‌شود. تزئینات حک‌شده روی دیوارهای آن سبکی زیبا از معماری رومی را به نمایش می‌گذارد.
    • شهر باستانی پرگه: شهری با ستون‌های بلند، معابد نیم‌ساخته، دروازه‌ای حیرت‌انگیز و حمام‌هایی قدیمی که گردشگران را به قلب تاریخ ترکیه می‌برد.
    • شهر باستانی آسپندوس: شهری باستانی متعلق به قرن دوم و سوم میلادی که به دلیل میزبانی از بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر رومی، هزاران گردشگر را مجذوب خود می‌کند.
    • موزه آنتالیا: موزه‌ای مشهور در آنتالیا که تاریخ کهن و درخشان ترکیه را روایت می‌کند.

    قشنگترین جاهای دیدنی آنتالیا کجسات

    عکسی از موزه آنتالیا

      پارک های آبی آنتالیا کجاست؟

      برای آب‌تنی‌کردن یا چشیدن طعم ناب تفریحات آبی لازم نیست حتما به ساحل یک شهر پناه ببرید. گاهی پارک‌های آبی گزینه‌ جذاب‌تر و هوشمندانه‌تری برای بالابردن دوز آدرنالین در بدن هستند؛ به‌خصوص اگر پای پارک های آبی آنتالیا در میان باشد. در ادامه معرفی کوتاهی از مهیج‌ترین و بی‌رقیب‌ترین این مراکز تفریحی خواهیم داشت:

      • پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی: در این پارک خستگی معنا ندارد؛ چراکه مهیج‌ترین و خاص‌ترین وسایل بازی در آن جا خوش کرده‌اند که در ابعاد متنوع و به شکل‌های جذاب طراحی شده‌اند.
      • پارک آبی لند آف لجندز: تفریحی مهیج در هتلی 5 ستاره در آنتالیا. پارک آبی لند آو لجندز شما را به تجربه ناب تماشای دنیای زیر آب دعوت می‌کند.
      • پارک آبی ددمان: نزدیک‌ترین پارک آبی به مرکز شهر. در این پارک آبی نیز متنوع‌ترین سرسره‌های سرعتی دنیا انتظار گردشگران را می‌کشد.
      • پارک آبی آکوا: پارک آبی دلفین لند که با نام واترهیل یا پارک آبی آکوالند نیز شناخته می‌شود، جایگاه اول را در میان پارک‌های آبی آنتالیا دارد. سرسره‌های مهیج آکوا در کنار فضای سبز دلنشین آن، روح شما را جلا می‌بخشد.

      متوسط هزینه سفر به آنتالیا

      برای اینکه تعطیلات جذابی را در آنتالیا پشت‌سر بگذارید، روزانه به 144 دلار نیاز خواهید داشت. البته این هزینه تنها به وعده‌هایی غذایی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر اختصاص دارد. برای اقامت در هتل نیز باید هزینه‌ای جداگانه معادل 108 دلار برای یک شب را کنار بگذارید. شایان ذکر است که این میانگین هزینه سفر به آنتالیا کاملا تقریبی است و برای هر فردی بسته به شرایط و سبک گردشگری، کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

      بهترین هتل های آنتالیا کجاست؟

      در هتل‌های این شهر ساحلی، دنیایی از سرگرمی و تفریحات شبانه آنتالیا در انتظارتان خواهد بود؛ بنابراین، بی‌انصافی است اگر هتل‌های لوکس این شهر را فقط مکانی برای خواب و استراحت بدانیم. جدول زیر به شما می‌گوید که دلنشین‌ترین و بهترین هتل های آنتالیا کجاست:

      نام هتل تعداد ستاره نام انگلیسی
      هتل آکرا 5 ستاره Akra
      هتل کرون پلازا 5 ستاره Crowne Plaza Antalya
      هتل سو اند آکوالند 5 ستاره SU & Aqualand Hotel
      هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت 5 ستاره Selectum Luxury Resort
      هتل سلکتیوم فامیلی ریزورت 5 ستاره Selectum Family Resort Belek
      هتل باروت کالکشن لارا 5 ستاره Lara Barut Collection
      هتل لیماک دلوکس اند ریزورت لارا 5 ستاره Limak Lara De Luxe & Resort
      هتل لند آو لجندز کینگدام 5 ستاره The Land Of Legends Kingdom
      هتل تایتانیک دلوکس لارا 5 ستاره Titanic Deluxe Lara
      هتل رکسوس پریمیوم بلک 5 ستاره Rixos Premium Belek
      هتل مکس رویال بلک گلف ریزورت 5 ستاره Maxx Royal Belek Golf Resort
      هتل مگاسارای وست بیچ 5 ستاره Megasaray Westbeach

      جدول بهترین هتل های آنتالیا

      این موارد فقط برخی از بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا هستند که تفریحات متنوع و خدمات uall به میهمانان خود ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید که این شهر توریستی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعدد با قیمت‌های متنوعی دارد که می‌توانید برای اقامت در شهر روی آن‌ها حساب کنید.

      در سفر به آنتالیا چی بخوریم؟

      آنتالیا مهد طعم‌ها و مزه‌های اصیل و ناب ترکی است. بنابراین در سفرتان به این شهر لذت جادویی و شگفت‌انگیز چشیدن طعم‌های تازه را دست‌کم نگیرید. از بهترین و معروف‌ترین غذاهای ترکیه که در آنتالیا می‌توانید نوش جان کنید، می‌توان به فهرستی از موارد زیر اشاره کرد:

      • گوزلمه
      • گوشت کبابی
      • بورک
      • شیش کباب
      • یونگه
      • بال مرغ
      • سوپ پاچا
      • مرغ کبابی
      • پیده
      • کباب ترکی
      • منامن
      • دلمه
      • لوفر
      • کومپیر
      • کوفته ترکی

      راهنمای سفر به آنتالیا

      عکسی از گوزلمه از غذاهای معروف آنتالیا

        معروفترین رستوران های آنتالیا کجاست؟

        معروف‌ترین رستوران‌های انتالیا کجاست؟ این سوالی است که قطعا بعد از آشنایی با طعم‌های لذیذ غذاهای ترکی از خود می‌پرسید. فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا در سفرتان به آنتالیا بدون هیچ دغدغه‌ای طعم ناب بهترین غذاهای سنتی این شهر را مزه کنید:

        • رستوران سون مهمت (7 Mehmet)
        • رستوران سراسر (Seraser)
        • رستوران وانیلا لانژ (Vanilla Lounge)
        • رستوران آرما (Arma)
        • رستوران اوستا وهاب (Vahap Usta Et Restaurant)
        • رستوران لارا بالیک (Lara Balık)
        • رستوران بالیکچی میهانسی کاله ایچی (Balikci Meyhanesi Kaleici)
        • رستوران یمنلی میهانسی (Yemenli Meyhanesi)
        • رستوران مرمرلی (Mermeli Restaurant)

        در سفر به آنتالیا چی بخریم؟

        برای خرید سوغاتی از آنتالیا باید چندین چمدان بزرگ با خود به همراه داشته باشید. این شهر پکیجی کامل از صنایع دستی ارزشمند و خوراکی‌های لذیذ ترکی دارد که حیف است نمونه‌ای کوچک از آن را به عنوان یادگاری با خود به ایران نیاورید.

        اگر می‌خواهید چمدان‌هایتان را از خوراکی‌های معروف آنتالیا پر کنید، قهوه، باقلوا، راحت‌الحلقوم، ادویه و آجیل و خشکبار بهترین گزینه برای شماست. اگر هم به صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید گلیم، ظروف مسی و سفالی، لباس‌های برند و زیورآلات این شهر که ارزش هنری بسیار بالایی دارند، به‌عنوان سوغات ترکیه بیاورید.

        بهترین مراکز خرید آنتالیا

        سوغات خاص این شهر را از بهترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید آنتالیا خریداری کنید. این شهر در دل خود بهترین پاساژهای ترکیه را جای داده که در ادامه گلچینی از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

        • مرکز خرید مارک (Mark Antalya)
        • مجتمع تجاری اوت لت دیپو (Deepo Outlet Center)
        • مرکز خرید انتالیا مال (Mall of Antalya)
        • مرکز خرید شی مال (Shemall shopping Center)
        • مجتمع تجاری تراسیتی (Terra City Mall Antalya)
        • مرکز خرید مال آف آنتالیا (Mall of Antalya)
        • مرکز خرید میگروس مال (Migros Mall Antalya)
        • پاساژ اوزدیلک پارک (OzdilekPark Antalya)

        بهترین مراکز خرید آنتالیا کجاست

        عکسی از پاساژ اوزدیلک پارک آنتالیا

          حمل و نقل عمومی در آنتالیا

          آنتالیا مترو ندارد؛ بنابراین برای جابه‌جایی میان مناطق دیدنی این شهر باید سراغ تاکسی، اتوبوس یا دلموش‌ها بروید. رفت‌وآمد با تاکسی به دلیل گران‌بودن بنزین غالبا هزینه‌های گرانی روی دست‌تان می‌گذارد. ازهمین‌رو، اتوبوس و دلموش را می‌توان گزینه‌های هوشمندانه‌تری برای یک سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه دانست.

          در آنتالیا سیستم اتوبوس‌رانی گسترده‌ای وجود دارد که دسترسی افراد به تمام مناطق این شهر را سهولت می‌بخشد. روی شیشه هر اتوبوس مسیر حرکت آن با ترکیبی از حروف الفبا و عدد مشخص شده است. رانندگان اتوبوس‌های آنتالیا معمولا از مسافران پول نقد دریافت نمی‌کنند. درعوض هر مسافر باید صاحب یک آنتالیا کارت باشد تا از طریق آن بتواند کرایه هر اتوبوس را پرداخت کند.

          بعد از اتوبوس، دلموش‌ها هم می‌توانند گزینه راحت و قابل‌دسترسی برای جابه‌جایی در شهر باشند. مزیت برجسته دلموش این است که برخلاف اتوبوس امکان پرداخت نقدی کرایه در آن وجود دارد و نیازی به داشتن آنتالیا کارت نیست.

          وسایل لازم برای سفر به آنتالیا

          حالا که دانستید آنتالیا کجاست، نوبت به آشنایی با ملزومات سفر به این مقصد جذاب می‌رسد. برای اینکه سفر راحتی را تجربه کنید، بهتر است به بردن وسایل ضروری اکتفا کنید. البته یادتان باشد، آنتالیا قطب مهم تفریحات آبی در ترکیه است؛ بنابراین بدون تجهیزات لازم به این شهر سفر نکنید. از وسایل ضروری سفر به آنتالیا می‌توان از موارد زیر نام برد:

          • مدارک شناسایی و پاسپورت
          • به‌همراه‌داشتن دلار یا ارز ترکیه به میزان کافی
          • به‌همراه‌داشتن لباس خنک و ساحلی، هودی و لباس گرم، لباس مناسب طبیعت‌گردی و کفش مناسب
          • تجهیزات کافی برای تفریحات ساحلی مثل زیرانداز، عینک آفتابی، ضدآفتاب، مایو، صندلی ساحلی و تشک و بالش مسافرتی
          • به همراه داشتن وسایل بهداشتی و داروهای ضروری در سفر
          • لوازم الکترونیکی ضروری مانند شارژر و پاوربانک

          آنتالیا؛ زیباترین مقصد ساحلی در ترکیه

          اوج شکوه و زیبایی ترکیه بعد از استانبول در شهر آنتالیا متجلی می‌شود. این شهر آنقدر جذابیت‌های بصری و تفریحی متنوعی دارد که قطعا بعدها از آن به عنوان بهترین سفر عمرتان یاد خواهید کرد. ما در این نوشتار تلاش کردیم راهنمایی جامع از سفر به این شهر را در اختیارتان بگذاریم؛ اما برای اینکه از نزدیک لمس کنید آنتالیا کجاست و چرا اینقدر طرفدار دارد، حتما با تور آنتالیا همراه شوید. در این صورت هم هزینه سفر به‌صرفه‌تر بوده و هم از وجود راهنمای مجرب در شهری غریب برخوردار خواهید شد.

          آیا شما تجربه سفر به آنتالیا را دارید؟ اگر بله، به کدام منطقۀ آن سفر کرده‌اید؟ چه جاهایی را دیده‌اید و طعم کدام غذاهای محلی را چشیده‌اید؟ اگر پیشنهادی برای گردشگران جدید این شهر ساحلی دارید، حتما برایشان بنویسید.

          سوالات متداول:

          1. کشور آنتالیا کجاست؟

          آنتالیا کشور نیست؛ بلکه یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در جنوب غربی این کشور و در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد.

          2. برای سفر به آنتالیا چقدر پول ببریم؟

          برای یک سفر یک‌هفته‌ای دونفره به آنتالیا داشتن 2000 دلار ضروری است.

          3. ارزانترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

          ماه‌های اکتبر تا مارس (فصل زمستان) ارزان‌ترین زمان سفر به این شهر است.

          4. برای سفر به آنتالیا چی بپوشیم؟

          لباس‌های نخی و گشاد مناسب‌ترین پوشش برای سفرهای تابستانی به آنتالیاست.

          بخش نظرات

          اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

          پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

          اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
          6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc