https://gateway.trip.ir/api/

آب و هوای کیش و بهترین زمان سفر به آن

به روز رسانی: 18 تیر ، 1403 راهنمای سفر

آب و هوای کیش

جزیره کیش در بندر لنگه یکی از جذاب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری کشورمان به حساب می‌آید. آب و هوای کیش که در قلب آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته، آب‌وهوایی نیمه‌استوایی و خشک است است که سفر در ایام سرد سال را به تجربه‌ای دل‌انگیز و خوشایند تبدیل می‌کند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید درباره وضعیت دما و رطوبت این جزیره در کل سال بیشتر بدانید و یا در جستجوی بهترین زمان سفر به کیش هستید، برای مطالعه مطلب زیر همراهمان باشید.

وضعیت آب و هوای کیش در طول سال

به طور کلی اقلیم منطقه خلیج فارس خشک و نیمه گرمسیری است و از این رو در بیشتر ایام سال هوا گرم است. شرایط آب هوای کیش هم از این قاعده مستثنی نیست و به طور کلی گرم و تا حدودی مرطوب محسوب می‌شود. ضمن اینکه میزان بارندگی‌های این جزیره بسیار کم است. در ادامه به بررسی آب و هوای این جزیره در هر یک از فصول سال می‌پردازیم.

آب و هوای کیش در عید

در فصل بهار به دلیل وزش بادهای موسمی خنکی که از جانب دریا و از سمت شمال جزیره می‌وزند، هوای کیش تقریباً مطبوع و معتدل است. اگر چه با گذر از فصل زمستان دمای هوا رو به افزایش می‌گذارد، اما در فصل بهار به ویژه تعطیلات عید، این بادهای خنک، باعث ایجاد هوایی معتدل می‌شوند. در این فصل دمای هوای کیش حدوداً بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. از لحاظ بارندگی نیز احتمال بارش باران‌های ملایم و رگباری در ایام عید و فصل بهار وجود دارد و همین مسئله شادابی و سرزندگی طبیعت را رقم می‌زند.

بااین‌حال، هرچه از تعطیلات نوروز فاصله می‌گیریم، دمای هوای کیش بالاتر رفته و میزان رطوبت کاهش می‌یابد. برای مثال، آب و هوای کیش در اردیبهشت از 26 تا 36 درجه سانتی‌گراد متغیر است و میانگین آن روی 30 درجه قرار دارد. همین موضوع به همراه رطوبت متوسط 60 درصدی، این موقع از سال را به زمان مناسبی برای سفر به کیش تبدیل می‌کند.

آب و هوای کیش در عید

تصویری از جزیره کیش در بهار

آب و هوای کیش در تابستان

فصل تابستان زمانی است که گرمای منطقه خلیج فارس کاملاً خود را در کیش نشان می‌دهد. در این فصل، جزیره کیش کاملاً گرم و مرطوب است. دما به بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت نیز به حداکثر مقدار خود می‌رسد. در برخی مواقع، افزایش دما به حدی است که تحمل آن برای ساکنان جزیره نیز دشوار می‌شود. بنابراین اگر سابقه گرمازدگی دارید یا تحمل گرما برایتان سخت است، با آب و هوای کیش در تابستان به راحتی کنار نخواهید آمد.

البته هرچه به سمت انتهای تابستان برویم، دمای هوای جزیره نیز کمتر می‌شود. باتوجه‌به آب و هوای کیش در شهریور که میانگین دما به 33 درجه می‌رسد، این ماه نسبت به تیر و مرداد زمان مناسب‌تری برای سفر به جزایر جنوبی است. ضمن اینکه در این فصل هزینه سفر به کیش نیز کاهش می‌یابد و قیمت بلیط هواپیما و هتل به حداقل خود می‌رسد.

آب و هوای کیش در فصل پاییز

با عبور از فصل تابستان، به تدریج از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود و بارندگی افزایش می‌یابد. هوای جزیره کیش از اواسط پاییز به بعد، معتدل و مرطوب است؛ هرچند میزان رطوبت به پای رطوبت هوای تابستان نمی‌رسد. ضمن اینکه ممکن است در فصل پاییز شاهد بارندگی‌های موسمی و سیل‌آسا در جزیره کیش باشید.

هر چه به سمت انتهای پاییز می‌رویم، دمای هوای کیش کمتر می‌شود. آب و هوای کیش در مهر ماه بسیار معتدل بوده و از 26 تا 34 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. رطوبت هوا نیز در حد متوسطی قرار دارد و شرجی بودن منطقه آزارتان نمی‌دهد. در این ماه جزیره هوایی به مطبوعی اردیبهشت را تجربه می‌کند و لذت نفس‌کشیدن در هوایی لذتبخش را به ریه‌هایتان هدیه می‌دهد.

آب و هوای کیش در زمستان

زمستان‌های جزیره کیش هم آب و هوایی معتدل و مطبوع دارد و بسیار خنک است. این فصل کیش را می‌توان مشابه آب و هوای بهاری شهرهای دیگر دانست. در این فصل از دمای کیش کاسته می‌شود و رطوبت هوا به کمترین میزان خود می‌رسد؛ به‌علاوه اینکه میزان بارندگی افزایش می‌یابد و سفر به جزیره دوست‌داشتنی‌تر می‌شود.

اگر به دنبال بهترین تایم سفر به کیش هستید، باید بدانید که دی‌ماه این جزیره بسیار پرطرفدار است. آب و هوای کیش در دی ماه به حداقل خود می‌رسد و از 16 تا 23 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. هرچه به انتهای زمستان برویم، دما بالاتر رفته و هوا گرم‌تر می‌شود.

شرایط آب و هوای کیش در زمستان

تصویری از جزیره کیش در زمستان

بهترین فصل سفر به کیش

با توجه به مطالبی که گفته شد، به نظر می‌رسد بهترین زمان برای سفر به کیش در بهار و زمستان باشد. در فصل بهار علاوه بر مطبوع بودن آب و هوا و دمای مناسب برای بازدید از جاهای دیدنی کیش ، تفریحات آبی نیز دایر هستند و اوقات خوشی را برای شما رقم خواهند زد.

فصل زمستان نیز به دلیل رطوبت کم و خنکی هوا یکی دیگر از زمان‌های مناسب برای سفر به کیش محسوب می‌شود. معمولاً بهترین زمان سفر به کیش را از اواسط پاییز تا اواسط بهار می‌دانند. به علاوه بیستم آبان‌ماه نیز به عنوان روز کیش نامیده شده است و به این مناسبت، در فروشگاه‌های کیش با حراج و تخفیف گسترده روبرو خواهید شد و حتی قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز کمتر می‌شود.

ارزانترین زمان سفر به کیش

به طور کلی اگر می‌خواهید سفرتان هزینه کمتری داشته باشد، سفر را به فصول خلوت‌تر موکول کنید. اساساً در فصل‌هایی که چندان موردعلاقه گردشگران نیست و اصطلاحا لوسیزن آن مقصد نام دارد، به دلیل وجود ظرفیت خالی در هواپیماها، هتل‌ها و… قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل کاهش می‌یابد.

فصل‌های خلوت و ارزان ترین زمان سفر به کیش را می‌توان مردادماه و اسفند و فروردین‌ماه دانست. در میانه تابستان به دلیل گرمای هوا و رطوبت زیاد، گردشگران چندانی در کیش حضور ندارند. این مسئله در مورد انتهای زمستان و پس از تعطیلات عید نیز صادق است؛ چراکه معمولا سفر گردشگران در تعطیلات نوروزی رخ می‌دهد و قبل و پس از تعطیلات کاهش می‌یابد. همین موضوع سبب کاهش قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در کیش شده و سفر ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای شما رقم می‌زند.

ارزانترین زمان سفر به کیش

عکسی از جزیره کیش

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

در فصل پاییز، معمولا جشنواره‌های خرید برگزار شده و فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف 50درصدی به فروش می‌گذارند. به‌همین‌دلیل ماه‌های مهر، آبان و آذر بهترین زمان سفر به کیش هم از نظر آب‌وهوایی و هم برای خرید هستند.

بهترین تایم سفر به کیش برای شرکت در فستیوال ها

اگر به دنبال بهترین موقع سفر به کیش هستید تا بتوانید در جشنواره‌های این جزیره شرکت کنید، ما به شما فصل تابستان را پیشنهاد می‌کنیم. جشنواره تابستانی کیش در این فصل برگزار شده و رویدادهای مختلف، جشن‌ها و برنامه‌های شاد، جشنواره‌های خرید، تورهای کنسرت و برنامه‌های مفرحی در جزیره دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد شرکت در این فستیوال‌ها را دارید، فصل تابستان زمان خوبی برای سفر به کیش است.

از طرفی، آبان‌ماه در فصل پاییز نیز زمان مناسبی برای حضور در جزیره است. 20 آبان روز بزرگداشت کیش نامیده شده و انواع جشنواره‌های ورزشی، آتش‌بازی و... در این منطقه آزاد دیده می‌شود.

زمان مناسب سفر به کیش برای تفریحات آبی

تفریحات ساحلی یکی از اصلی‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره کیش هستند که در فصل تابستان به اوج خود می‌رسند. اگر می‌خواهید در پارک‌های آبی کیش فعالیت‌های مهیجی را تجربه کنید یا تنی به آب‌های خلیج فارس بزنید و تجربه غواصی در کیش، شنا و... را داشته باشید، باید فصل تابستان را برای سفر به جزیره انتخاب کنید. روزهای گرم و آفتابی و دریای صاف و آرام، موقعیت ایده‌آلی را برای انجام تفریحات آبی کیش ایجاد می‌کند.

زمان مناسب سفر به کیش برای تفریحات آبی

عکسی از انجام تفریحات آبی در جزیره کیش

سفر با تور کیش برای بازدید از جزیره

بهترین زمان سفر به جزیره کیش به هدف شما از سفر بستگی دارد؛ اما به طور کلی و با توجه به اب و هوای کیش، باید بگوییم اگر گرما شما را خیلی اذیت نمی‌کند، فصل تابستان بهترین فصل سفر به کیش است؛ چرا که انواع فستیوال‌ها در این زمان برگزار می‌شود و تفریحات آبی نیز در اوج خود قرار دارند.

ارزان‌ترین سفر نیز در اواسط همین فصل اتفاق می‌افتد؛ زیرا در این زمان جزیره بسیار خلوت است. پیشنهاد ما برای سفری اقتصادی‌تر به جزیره، خرید تور کیش است. دراین‌صورت، قیمت بلیط هواپیما کیش به صورت چارتری محاسبه شده و ارزان‌تر خواهد بود. همچنین برخورداری از پشتیبانی و رزرو هتل پیش از سفر نیز از مزایای همراهی با تور است.

آیا شما تجربه سفر به نگیل خلیج فارس، جزیره زیبای کیش را دارید؟ در چه فصلی به این جزیره سفر کرده‌اید؟ چه تجربیاتی دارید که برای سایر گردشگران نیز مفید باشد؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

1. آب و هوای کیش چگونه است؟

آب و هوای کیش گرم و خشک است و در بیشتر ایام سال هوا گرم، آسمان آفتابی و رطوبت بالاست. اوج افزایش دما و رطوبت هوا در فصل تابستان دیده می‌شود. در فصل زمستان نیز رطوبت و دما کاهش و بارندگی تا حدی افزایش می‌یابد.

2. بهترین زمان سفر به کیش و قشم چه زمانی است؟

قشم و کیش از جزایر جنوبی ایران در خلیج فارس هستند. بنابراین، آب‌وهوای نسبتا یکسانی دارند. از آنجایی که اقلیم این دو جزیره گرم و شرجی است، بهترین زمان سفر به کیش یا قشم تفاوتی با یکدیگر ندارد و بهتر است در فصول سرد سال، یعنی پاییز و زمستان به این دو جزیره سفر کنید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc