https://gateway.trip.ir/api/

آب و هوای کوش آداسی و بهترین زمان سفر به آن

به روز رسانی: 21 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

آب و هوای کوش آداسی

کوش‌آداسی یک مقصد ایده‌آل و جذاب خواهد بود، اگر در انتخاب زمان سفر به این شهر هوشمندی لازم را داشته باشید. ناگفته پیداست که در این انتخاب وضعیت آب و هوای کوش آداسی حرف اول را می‌زند. کوش آداسی از مقاصد دیدنی در استان آیدین ترکیه است که در نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد. هم‌جواری این شهر با دریای مدیترانه، اقلیمی مدیترانه‌ای به آن بخشیده است. بنابراین، بهترین وضعیتی که از هوای این شهر ساحلی می‌توان انتظار داشت، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی خنک و معتدل است. در ادامه این مطلب جزئیات دقیق‌تری از اب و هوا و بهترین زمان سفر به کوش آداسی ترکیه را برایتان شرح می‌دهیم.

آب و هوای کوش آداسی در طول سال

کوش‌آداسی به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای تقریبا در تمام ایام سال با آسمانی آفتابی از زیبایی‌های خود رونمایی می‌کند. بااین‌حال، هر ماه از سال در این شهر وضعیت دمایی خاصی دارد که به صورت خلاصه در جدول زیر آورده شده است:

ماه حداقل دما میانگین دما حداکثر دما میزان بارندگی
ژانویه 7 درجه سانتی‌گراد 10 درجه سانتی‌گراد 12 درجه سانتی‌گراد 145 میلی‌متر
فوریه 6 درجه سانتی‌گراد 9 درجه سانتی‌گراد 12 درجه سانتی‌گراد 105 میلی‌متر
مارس 8 درجه سانتی‌گراد 11 درجه سانتی‌گراد 14 درجه سانتی‌گراد 82 میلی‌متر
آوریل 11 درجه سانتی‌گراد 15 درجه سانتی‌گراد 18 درجه سانتی‌گراد 47 میلی‌متر
می 15 درجه سانتی‌گراد 20 درجه سانتی‌گراد 24 درجه سانتی‌گراد 26 میلی‌متر
ژوئن 20 درجه سانتی‌گراد 25 درجه سانتی‌گراد 29 درجه سانتی‌گراد 9 میلی‌متر
جولای 22 درجه سانتی‌گراد 27 درجه سانتی‌گراد 32 درجه سانتی‌گراد 4 میلی‌متر
آگوست 23 درجه سانتی‌گراد 28 درجه سانتی‌گراد 32 درجه سانتی‌گراد 5 میلی‌متر
سپتامبر 18 درجه سانتی‌گراد 23 درجه سانتی‌گراد 27 درجه سانتی‌گراد 18 میلی‌متر
اکتبر 15 درجه سانتی‌گراد 19 درجه سانتی‌گراد 22 درجه سانتی‌گراد 42 میلی‌متر
نوامبر 11 درجه سانتی‌گراد 14 درجه سانتی‌گراد 17 درجه سانتی‌گراد 92 میلی‌متر
دسامبر 8 درجه سانتی‌گراد 11 درجه سانتی‌گراد 13 درجه سانتی‌گراد 152 میلی‌متر
جدول آب و هوای کوش آداسی در طول سال

هوای کوش آداسی در بهار

بهار از فصل‌های دلپذیر و دوست‌داشتنی در کوش‌آداسی است که ماه‌های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) را شامل می‌شود. همان‌طور که در جدول بالا هم مشاهده می‌کنید، حداقل دما در نخستین ماه بهار 8 درجه سانتی‌گراد است که هر چه به ماه‌های بعدی نزدیک‌تر می‌شویم بر شدت دما افزوده می‌شود. بد نیست بدانید که اب و هوای کوش اداسی در اردیبهشت (آوریل) بهترین و خنک‌ترین چهره بهار را به نمایش می‌گذارد.

به‌طورکلی بهار را می‌توان ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به کوش‌آداسی دانست. البته نباید از این نکته غافل بود که روزهای زیادی از این فصل بارانی هستند. بیشترین میزان بارش هم به آب و هوای کوش آداسی در عید نوروز تعلق دارد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید برای سفر نوروزی کوش آداسی بهتر است یا ازمیر، پیشنهاد می‌کنیم ازمیر را انتخاب کنید.

دمای هوای کوش آداسی در تابستان

بهار که تمام می‌شود، به دلچسب‌ترین فصل سال در کوش آداسی می‌رسیم. تابستان‌های این شهر آنقدر گرم و سوزان نیست که کامتان را در سفر تلخ کند. این فصل ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست (خرداد تا شهریور) را شامل می‌شود.

در تابستان‌های کوش‌آداسی خبری از بارندگی نیست. بنابراین، می‌توانید با خیال راحت برای تفریحات آبی این شهر برنامه‌ریزی کنید. حداقل دمای 20 درجه و حداکثر دمای 32 درجه سانتی‌گراد در این موقع از سال، کوش آداسی را به بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان تبدیل کرده است.

آب و هوای کوش آداسی در پاییز

جذابیت‌های سفر به کوش‌آداسی در پاییز کمتر از بهار و تابستان آن نیست. ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر که معادل شهریور تا آذر هستند، پاییز کوش‌آداسی را تشکیل می‌دهند. دمای هوا در این فصل به آب و هوا کوش آداسی در عید شباهت زیادی دارد. حداکثر دمای هوای کوش‌آداسی در فصل پاییز 27 درجه سانتی‌گراد است که با رسیدن به ماه نوامبر به 11 درجه کاهش پیدا می‌کند.

اگر به آمار‌وارقام موجود در جدول نگاهی دوباره داشته باشید، می‌بینید که بیشترین میزان بارندگی پاییز به ماه نوامبر تعلق دارد. بنابراین اواخر آذرماه را نمی‌توان خیلی زمان مناسبی برای سفر به کوش‌آداسی دانست.

آب و هوای کوش آداسی

عکسی از کوش آداسی در پاییز

آب و هوای کوش آداسی در زمستان

با آغاز ماه دسامبر، زمستان کوش‌آداسی هم نمایان می‌شود. در این فصل از سال که ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه را شامل می‌شود، دمای هوای کوش آداسی به سردترین حالت خودش می‌رسد. میانگین دمای هوا در زمستان 9 تا 11 درجه سانتی‌گراد است. به سردی و خنکی هوای این فصل باید بارندگی‌های پی‌درپی را هم افزود که سبب رقم‌زدن محدودیت‌های متعدد برای گردش و تفریح افراد می‌شود.

بهترین فصل سفر به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به هر شهری را سلیقه و شرایط اختصاصی هر فرد تعیین می‌کند. بااین‌حال، اگر قرار باشد بهترین زمان سفر به کوش آداسی را در یک کلام به شما بگوییم، بی‌تعلل از تابستان‌های آن نام خواهیم برد. تابستان از مفرح‌ترین و زیباترین چهره کوش‌آداسی رونمایی می‌کند. در این فصل از سال هم هوا خوب است، هم دنیایی متنوع از تفریحات آبی و مناظر بکر طبیعی انتظار گردشگران را می‌کشد، و هم می‌توان با پیاده‌روی در هوای مطبوع این شهر از جاهای دیدنی کوش آداسی دیدن کرد.

شایان ذکر است که آب و هوای کوش آداسی در مهر ماه و اردیبهشت‌ماه هم بسیار دلچسب و معتدل است؛ بنابراین، میانۀ بهار و اوایل پاییز هم می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به این شهر رویایی باشد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی برای خرید

اهداف افراد از سفر به کوش‌آداسی بی‌شمار است. برخی به قصد تفریح و خوشگذرانی راهی این شهر می‌شوند و برای گروهی دیگر چشیدن طعم ناب غذاهای ترکی در اولویت قرار دارد. در این میان گروهی دیگر هم هستند که با هدف خریدکردن عازم ترکیه می‌شوند. برای گروه سوم بهترین موقع سفر به کوش آداسی فصل‌های حراجی این شهر است.

در کوش‌آداسی نظیر سایر شهرهای ترکیه جشنواره‌های خرید و حراجی‌های متعددی برگزار می‌شود که اسباب خریدی به‌صرفه را برای گردشگران رقم می‌زنند. عموما این حراجی‌ها در آخر فصل تابستان و زمستان هر سال اجرا می‌شود.

بهترین موقع سفر به کوش آداسی برای خرید

بهترین زمان سفر به کوش آداسی برای خرید

بهترین موقع سفر به کوش آداسی برای شرکت در فستیوال های ترکیه

یکی از جذابیت‌های مهم کوش‌آداسی فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد و رنگارنگی است که در این شهر به بهانه‌های مختلف اجرا می‌شود. بی‌تردید حضور در این جشنواره‌ها برای کسانی که اهل تفریح و خوشگذرانی هستند، لذتی وصف‌نشدنی به همراه دارد. اگر می‌خواهید در انتخاب زمان مناسب برای سفر به کوش آداسی حضور در این جشنواره‌ها را دخالت دهید، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

1. جشن عروج

یکی از مقدس‌ترین و درعین‌حال شادترین جشن‌های کوش‌آداسی جشن عروج است که هر سال در ماه آگوست برگزار می‌شود. این جشنواره ریشه در اعتقادات مسیحیت دارد و با هدف یادبود عشق خداوند به حضرت مریم اجرا می‌شود. آب و هوای کوش آداسی در شهریور (آگوست) اعتدال و خنکی دلپذیری دارد؛ بنابراین، برای حضور در این جشنواره هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

2. فستیوال موسیقی کبوتر طلایی

اگر به دنیای موسیقی علاقه‌مند هستید، احتمالا از حضور در فستیوال موسیقی کبوتر طلایی حظ کامل را تجربه خواهید کرد. این جشنواره هر سال در ماه ژوئن میزبان خوانندگان آماتور و حرفه‌ای است که می‌خواهند در یک مسابقه جهانی میزان استعداد و مهارت خود را در عرصه موسیقی محک بزنند.

3. مسابقات شترسواری

عنوان جالب‌ترین جشن سال در کوش‌آداسی هم به مسابقات شترسواری آن تعلق پیدا می‌کند. در این جشنواره شترها برای یافتن بهترین زوج خود پای در رقابتی بزرگ و نفس‌گیر می‌گذارند. این مسابقه شاد هرسال در ماه‌های دسامبر یا ژانویه برگزار می‌شود. تاریخ دقیق برگزاری این مسابقه به زمان جفت‌گیری شترها بستگی دارد.

خلوت ترین وقت سفر به کوش آداسی

زمستان کوش‌آداسی که از راه می‌رسد، از تعداد گردشگران این شهر هم کاسته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از نظر خلوتی هستید، ماه نوامبر انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. این موضوع به‌ویژه برای گردشگرانی که نمی‌دانند کوش آداسی بهتره یا آنتالیا اهمیت دارد. آنتالیا شهر ساحلی بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تری است و هرساله، جمعیت بیشتری از سراسر جهان را در خود جا می‌دهد. درصورتی‌که کوش آداسی کوچک‌تر، ناشناخته‌تر و خلوت‌تر است و می‌تواند همان مقصد آرامش‌بخشی باشد که به دنبال آن هستید.

ارزانترین زمان سفر به کوش آداسی

برای داشتن سفری ارزان به کوش‌آداسی بهتر است زمان سفر را به ماه‌های سرد سال موکول کنید. اواخر پاییز تا اواخر زمستان اب و هوای کوش آداسی ترکیه سرد و بارانی می‌شود؛ ازهمین‌رو، تعداد کمی از افراد هوس سفر به این مقصد به سرشان می‌زند. به‌این‌ترتیب، با کاهش شمار گردشگران، قیمت بلیط هواپیما، هزینۀ اقامت در بهترین هتل های کوش آداسی و مبلغ ورودی جاذبه‌های گردشگری کاهش پیدا می‌کند. 

ارزانترین زمان سفر به کوش آداسی

تصویری از جزیره کبوتر کوش آداسی

بهترین موقع برای خرید تور کوش آداسی

از اب و هوای کوش آداسی و بهترین زمان سفر به این شهر برایتان گفتیم. بی‌تردید در انتخاب زمان سفر فاکتورهای زیادی دخالت دارند که وضعیت دما تنها یکی از آن‌هاست. ما در این نوشتار تلاش کردیم تا با تشریح دقیق وضعیت آب و هوای این شهر، سفری هیجان‌انگیزتر را برای شما رقم بزنیم. اما اگر قصد خرید تور کوش آداسی به‌ویژه در فصول پرگردشگر و های‌سیزن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل از یک ماه قبل برای رزرو آن اقدام کنید.

 حالا شما برایمان بنویسید آیا قبلا به جزیره کبوتر و شهر پرنده‌های ترکیه سفر کرده‌اید؟ کدام‌یک از فصل‌های سال را برای ملاقات با زیبایی‌های کوش‌آداسی انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول:

1. ارزانترین موقع سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

فصول سرد سال که گردشگران کمتری به ترکیه سفر می‌کنند، بهترین زمان برای سفر ارزان به این شهر ساحلی است.

2. برای سفر به کوش آداسی چه وسایلی نیاز داریم؟

اگر در فصل بهار یا پاییز به این شهر سفر می‌کنید، حتما بارانی، چتر و چکمه به همراه داشته باشید. در فصول گرم سال هم کلاه آفتابی، عینک آفتابی، لباس نخی خنک و صندل‌های تابستانی خود را فراموش نکنید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc