https://gateway.trip.ir/api/

دریاچه ویستان گیلان

به روز رسانی: 21 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

دریاچه ویستان گیلان

شمال ایران به دلیل تمام زیبایی هایی که در دل خود جای داده است میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. دریاچه ویستان که به استخر ویستان نیز معروف است بر اثر زلزله سال 1369 ایجاد شد و آب این دریاچه از کوه ها و چشمه های اطراف تامین می شود به طوری که در اکثر روزهای سال پر آب است. 
دریاچه ویستان در حدود چهار هکتار وسعت دارد. این دریاچه یکی از حوضچه های منطقه خورگام است که حاصل تجمع آب و جوشاندن چشمه ها در داخل حفره ای است که بر اثر زلزله در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا ایجاد شده است.
با رسیدن دریاچه به کوه های درختکاری شده در دو طرف، منظره ای تماشایی ایجاد می کند. اطراف استخر طبیعی ویستان پر از درختان بلوط، راش، بید است.
بره سر یا برا سر مرکز بخش خور گام در شهرستان رودبار استان گیلان است، مسیر دریاچه ویستان بره سر در 55 کیلومتری شهرستان رودبار واقع شده و از شمال به بافت قدیمی بره سر، از جنوب به جنگل ها و دریاچه ی زیبای ویستان، از شرق به روستاهای تیه و دوسالده و به روستا متصل است.

عکس دریاچه ویستان بره سر

عکس دریاچه ویستان بره سر

آشنایی با دریاچه ویستان بره سر 

دریاچه ویستان گیلان در دل جنگل قرار دارد و این زیبایی آن را دو چندان کرده است. دریاچه ویستان حدود 4 هکتار وسعت دارد و عمق دریاچه ویستان به 100 متر می رسد. 
طبیعت بکر با دشت های زیبا و مناظر دیدنی این مکان را به یک قطب گردشگری شگفت انگیز تبدیل کرده است. این منطقه به خاطر لبنیات و عسل مرغوبش معروف است. 
در اطراف این دریاچه چندین بوته تمشک، سیب، گلابی و گردو وجود دارد. این دریاچه با طبیعت سرسبز اطرافش، یکی از بهترین جاذبه های این استان است. یکی از بهترین مکان ها برای فرار از گرمای تابستان رفتن به دریاچه ویستان بره سر است.
منطقه اطراف دریاچه شامل طیف گسترده ای از گیاهان و جانوران است که مطمئنا از گشت و گذار در اطراف دریاچه خسته نخواهید شد. 
دریاچه ویستان گیلان همچون نگینی درخشان در میان درختان راش می درخشد و هر مسافری را مجذوب خود می کند. فاصله رودبار تا دریاچه 56 کیلومتر و از بره سر تا دریاچه حدود 2 کیلومتر است، اگرچه مسیر بسیار زیبایی است اما مسیری سخت و جنگلی دارد و پر از سنگ است.
در این منطقه به دلیل وجود مراتع و علفزارهای مناسب، عسل و لبنیات طبیعی با کیفیت و همچنین تمشک، زالزالک، سیب، گلابی و گردو را خواهید یافت که می توانید به عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود ببرید. 

تفریحات دریاچه ویستان

دریاچه ویستان به دلیل زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد.

کمپینگ در ویستان گیلان

طبیعت زیبا و بی نظیر ویستان گیلان محیط مناسبی برای کمپینگ است. در اطراف این دریاچه کوه هایی وجود دارد که این درختان در آن قرار دارند و بنابراین منطقه ای محصور خواهد بود. علاوه بر این، تپه های خالی از پوشش گیاهی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان مکانی برای استراحت  و کمپینگ استفاده کرد.
اگر قصد دارید کمپینگ کنید می بایست تمامی لوازم مورد نیاز کمپینگ را با خود به همراه داشته باشید، زیرا در اطراف این مکان فروشگاه زیادی وجود ندارد تا بتوانید وسایل مورد نیاز خود را تامین کنید.
وسایلی که برای یک کمپینک خوب در نزدیکی دریاچه ویستان لازم است، شامل چادر کمپینگ، لباس گرم، کیسه ی خواب، زیرانداز، چراغ قوه، مواد غذایی، گاز مسافرتی، جعبه ی کمک های اولیه از جمله ی این وسایل می باشد.
این مکان کاملا امنیت دارد و هیچ جای نگرانی از بابت کمپینگ در این مکان وجود ندارد، همچنین پوشش شبکه ای خوبی برای اتصال به اینترنت نیز وجود دارد.
برای اقامت در دریاچه ویستان علاوه بر کمپینگ می توان به  خانه ‌های محلی یا ویلاهای بره‌ سر رفت و مکانی را برای اقاکت برای چند شب اجاره کرد.

دریاچه ویستان ماهیگیری

دریاچه ویستان ماهیگیری

ماهیگیری در دریاچه ویستان گیلان

دریاچه ای بکر ویستان اگرچه در نزدیکی رودبار قرار دارد اما همچنان تمیز است. اگر به آب نزدیک شوید، ماهی هایی را به وضوح در آب می بینید که صید نشده اند یا در اثر آلودگی گم نشده اند. 
ماهیگیری یکی از تفریحات مهیج در دریاچه ویستان گیلان است، شما می توانید با استفاده از وسایل مورد نیاز و مخصوص ماهیگیری به صید ماهیان در این دریاچه زیبا بپردازید و ساعت ها سرگرم شوید.

پیاده روی درمراتع دریاچه ویستان

در اطراف دریاچه به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و درختان متنوع بیشماری که دارد، قدم زدن در میان این درختان و مراتع سرسبز بسیار لذت بخش است.

قایق سواری در دریاچه

از دیگر تفریحات لذت بخش در دریاچه ویستان قایق سواری می باشد. شما می توانید به همراه خانواده و دوستانتان به تفریح در دریاچه ویستان گیلان بپردازید و با گرفتن عکس خاطره ای فراموش نشدنی را به یادگار داشته باشید.

جاذبه‌ های اطراف دریاچه ویستان گیلان

در اطراف این دریاچه ی زیبا جاذبه های دیدنی دیگری نیز وجود دارد، این منطقه پر از سکوت و آرامش است و تنها صدایی که سکوت دریاچه را بر هم می زند صدای پرندگان است پرندگانی که آرام آواز می خوانند. 
در اطراف دریاچه ویاستان بره سر استان گیلان گونه های مختلفی از جانوران زندگی می کنند که سفر شما را به یک تجربه خاطره انگیز تبدیل می کند. 
از میان آنها می توان به گراز، روباه، راسو و پرندگانی مانند کبک، کبوتر، کبک و بلدرچین اشاره کرد. گونه های گیاهی این منطقه شامل کاه، تمشک، زالزالک، افعی، لاله کوهی و شیرین بیان است که در اطراف دریاچه ویاستان در برهسر می رویند.
زمانی که آسمان صاف است، انعکاس آبی آسمان و سبزی درختان روی آب، ترکیب بسیار جالبی را ایجاد می کند. بره سر و روستای ویستان در نزدیکی رودبار و رستم آباد در استان گیلان قرار دارند. 
در دریاچه ویستان بره سر گیلان آبشاری وجود دارد که  تا مرکز روستا 500 فاصله دارد و دیدن آن بسیار دلپذیر است. نام این دریاچه شادشاد است. وجود مه در میان درختان تصویر زیبایی را به نمایش می گذارد.
روستای داماش که به آبمعدنی هایش معروف است، نیز در 6 کیلوکتری نزدیک این دریاچه قرار دارد، اگر در فصل های بهار و تابستان به آنجا سفر کنید در تیز ماه می توانید سوسن های سفید شگفت انگیز این منطقه را تماشا کنید.
این گل های سفید زیبا در دنیا کم نظیر هستند و وقتی شکوفه می کنند، جلوه ای زیبا را به نمایش در می آورند و مردم محلی با پوشیدن لباس های محلی جشنواره برگزار می کنند.

بهترین زمان برای رفتن به دریاچه ویستان گیلان

این دریاچه در دامنه تپه و درون جنگلی از درختان بید، بلوط و راش قرار گرفته است به طوری که انعکاس درختان و کوه ها در آب منظره ای شگفت انگیز را می سازد. 
اطراف دریاچه با آرایش سنگی احاطه شده و به جاده ای خاکی می رسد. در شرق دریاچه چند روستا، مراتع، کندوهای زنبور عسل، درختان سیب، گردو و گلابی و چندین روستا مانند تیا و دوسالده و روستای چهار محال نیز در غرب آن قرار دارد. 
با کاهش دما در زمستان، آب های سطحی این استخر طبیعی یخ زده، نی ها خشک می شوند و ماهی هایی که معمولا قرمز رنگ هستند، به عمق آب می روند. 
این منطقه آب و هوایی کوهستانی دارد، بنابراین دریاچه ویستان در زمستان بسیار سرد و در فصل بهار دارای آب و هوایی خنک و در فصل تابستان آب و هوایی گرم و مطبوع و دریاچه ویستان در پاییز نیز سرد می باشد. بهترین زمان برای رفتن به دریاچه ویستان گیلان فصل های بهار و تابستان است.

غذاخوری دریاچه ویستان

در نزدیکی این منطقه هیچ مغازه و رستورانی وجود ندارد و باید خرید خود را در شهر انجام دهید، به عنوان مثال رستوران سرچشمه واقع در رودبار یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذا است تا بتوانید از طبیعت لذت ببرید و با خیال راحت غذا بخورید.  البته این امر باعث شده تا طبیعت بکر بماند و به نفع محیط زیست عمل کند. 

قایق سواری در دریاچه ویستان

قایق سواری در دریاچه ویستان

سوغات دریاچه ویستان در گیلان

این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارد، مکان مناسبی برای دام ها است و به همین علت لبنیاتی با کیفیت در این منطقه وجود دارد.
یکی از سوغات معروف این منطقه عسل طبیعی و مرغوب این منطقه است، که به دلیل پوشش گیاهی مراتع و علفزارهای طبیعی کیفیت بسیار خوبی دارد.
همچنین این منطقه دارای میوه های خاص خود است، میوه های خوشمزه ای مانند زالزالک، گردو، تمشک، گلابی و سیب ارگانیک را می توانید از اینجا تهیه کنید و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

چگونه به دریاچه ویستان گیلان برویم ؟

دریاچه ویستان در بره سر در نزدیکی شهرستان کوهستانی بره سر بخش خورگام و در 56 کیلومتری شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد و کمتر از یک ساعت و نیم با ماشین فاصله دارد.
از شهر رشت تا دریاچه ی ویستان نیز 90 کیلومتر و نزدیک به دو ساعت با کاشین فاصله است. فاصله ی این دریاچه از تهران 4 ساعت و نیم با ماشین می باشد.
برای رفتن به این دریاچه ابتدا باید به اتوبان قزوین به رشت بروید، سپس به لوشان تغییر مسیر دهید و تابلوهای داماش را دنبال کنید از منطقه ی داماش تا جیرنده 42 کیلوکتر فاصله و تا روستان داماش 40 کیلوکتر می باشد.
پس از رسیدن به داماش به سمت بره سر حرکت کنید، فاصله ی داماش تا بره سر 8 کیلومتر است، پس از رسیدن به بره سر به سمت چپ بپیچید و با پشت سر گذاشتن فرعی به طول 2 کیلومتر خود را به دریاچه ویستان گیلان برسانید.

سوالات متداول درباره ی دریاچه ویستان گیلان

دریاچه ویستان گیلان کجاست ؟

دریاچه ویستان در بره سر در 56 کیلومتری شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد و کمتر از یک ساعت و نیم با ماشین فاصله دارد.

چه تفریحاتی می توان در دریاچه ویستان انجام داد ؟

از تفریحات دریاچه ویستان می توان به قایق سواری در دریاچه، پیاده روی درمراتع دریاچه ویستان، ماهیگیری در دریاچه ویستان گیلان اشاره کرد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc