https://gateway.trip.ir/api/

شادترین و غمگین ‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

به روز رسانی: 09 اسفند ، 1401 جاذبه های گردشگری

شادترین و غمگین ‌ترین کشورهای جهان

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا برخی افراد همواره در حال لبخند زدن هستند در حالی که برخی دیگر با همه چیز در زندگی دست و پنجه نرم می کنند؟ کشوری که در آن زندگی می کنید، امکانات، رفاه آن کشور نقش مهمی در شاد زیستن و غمگین بودن روحیه شما دارد. بر اساس گزارش های جهانی شادی، رفاه عمومی مردم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. یک گزارش جهانی، از تجزیه و تحلیل آماری شادی و غم برای تعیین رتبه کشورهای جهان استفاده می کند. شادترین کشور دنیا و غمگین ترین کشور دنیا کجاست؟ افسرده ترین کشور جهان کدام است؟ برای آشنایی با فهرست شادترین کشورهای جهان این مطلب را بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با شادترین کشور دنیا و غمگین ترین کشور جهان بیش تر آشنا کنیم.

شادترین کشورهای جهان در سال 2022

شادترین کشورهای جهان در سال 2022

نحوه ارزیابی میزان رضایت افراد از زندگی در یک کشور

بر اساس این گزارش، رضایت افراد برای زندگی در یک کشور که از سال 2012  آغاز شده کمی تغییر کرده است. محققان در سال 2022 برای نظرسنجی در بین 149 کشور شش مورد را برای ارزیابی شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان در نظر گرفته اند:

تولید ناخالص داخلی سرانه
حمایت اجتماعی دولت
امید به زندگی سالم
آزادی انتخاب زندگی خود
درک و فرهنگ کشور
سطوح فساد داخلی و خارجی است

شادترین کشورهای دنیا

همانطور که در بالا ذکر کردیم ارزیابی میزان رضایت افراد برای زندگی در کشورهای مختلف به شش عامل بستگی دارد، در زیر ما شما را با شادترین کشورهای جهان آشنا می کنیم.

1. فنلاند

فنلاند بر اساس گزارش سال 2022، با امتیاز 7.842 از مجموع امتیاز 10 به عنوان شادترین کشور جهان رتبه بندی شده است. این کشور با جمعیتی بالغ بر 55 میلیون جایگاه رتبه اول را در گزارش شاد ترین کشور جهان از سال 2018 تاکنون حفظ کرده است. براساس گزارش ها فنلاندی‌ ها به شدت احساس می‌ کنند که در انتخاب های خود در این کشور آزادند و کمترین سوء ظن را نسبت به فساد دولتی نشان دادند. هر دوی این عوامل نقش مهمی در شادی کلی دارند. صنایع اصلی کشور فنلاند کشتی سازی، فلزکاری، خودروسازی، مهندسی و الکترونیک است. یکی از برند های مطرح الکترونیک که منشا آن فنلاند است، نوکیا است. 
رشد اقتصادی در درجه اول به فعالیت های صنعتی مبتنی بر صادرات نسبت داده می شود. گردشگری یکی دیگر از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشور است.

2. دانمارک

دومین کشور شاد دنیا دانمارک است که امتیاز 7.620 را کسب کرده است. این کشور شمال اروپا با جمعیتی در حدود 58 میلیون نفر است. 
زبان رسمی مردمان این کشور دانمارکی است. صنایع عمده ی کشور دانمارک داروسازی، تولید تجهیزات پزشکی، ماشین آلات، فرآوری مواد غذایی و ساخت و ساز است. 
این کشور یکی از آزادترین بازارهای کار را در میان کشورهای اروپایی همراه با مقررات رفاهی گسترده تحت حمایت دولت ارائه می دهد. از این رو، منافع کارگران همیشه حفظ می شود.

3. سوئیس

سوئیس به عنوان سومین کشور شاد دنیا، در مجموع امتیاز 7.571 از 10 را کسب کرده است. سوئیسی ها همچنین دارای میانگین حقوق بالا در جهان هستند.
حدود 75 درصد بیشتر از ایالات متحده، و بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در بین کشورهای جهان دارد. علاوه بر این، در سوئیس یک احساس قوی از جامعه وجود دارد و یک اعتقاد راسخ به این که کشوری امن و تمیز است.
زیباترین کوه‌ ها، دره‌ ها و مقاصد اسکی در این کشور وجود دارد. سوئیس بازار کار بسیار انعطاف پذیر با نرخ بیکاری بسیار پایین دارد. 
برترین موسسات مدیریت هتل در سطح جهانی در سوئیس و همچنین دانشگاه های علوم، فناوری و مدیریت بازرگانی هستند. بانکداری و امور مالی، تولید دقیق و مهندسی برخی از مشارکت کنندگان برجسته در اقتصاد سوئیس، همراه با گردشگری هستند. 
این کشور همچنین در تحقیقات و تولید انرژی های تجدیدپذیر پیشتاز است. در سوئیس چهار زبان رسمی آلمان، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش وجود دارد.

4. ایسلند

ایسلند با امتیاز کل 7.554 در رتبه چهارم شادترین کشور در سال 2022 در کل جهان قرار دارد. از میان هفت کشور برتر جهان، ایسلند دارای بالاترین احساس حمایت اجتماعی را دارد.
ایسلند کشوری با محیط تجاری کارآمد، مالیات شرکتی پایین، دسترسی بدون تعرفه به بازارهای اروپایی و در دسترس بودن نیروی کار تحصیل کرده و ماهر است. 
این کشور به دلیل هوای تازه، آب با کیفیت، درآمد سرانه بالا، امنیت و ایمنی، عدالت اجتماعی و مدیریت عمومی قابل اعتماد در شاخص شادی قرار دارد. 
ایسلند تقاضای زیادی برای نیروی کار ماهر و تحصیل دارد، در بخش هایی مانند اکوتوریسم، آموزش، معدن، شیلات و کشاورزی ایسلند به دنبال کارگر ماهر می باشد.

5. هلند

هلند که بسیاری از مردم جهان آن را با نام گل هلندی می شناسند. با امتیاز 7.464، از نروژ برای کسب افتخار پنجمین کشور شاد جهان، پیشی گرفته است. 
هلند در رده سخاوتمندی نسبت به هر هفت کشور برتر دیگر امتیاز بیشتری کسب کرد و همچنین کمبود قابل توجهی از فساد درک شده را نشان داد.
هلند یک کشور اروپایی کوچک و مرفه است که به دلیل جامعه باز، استاندارد بالای آموزش، علم و نوآوری های تکنولوژیکی و اقتصاد ثابت شهرت دارد. 
بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، مراقبت های بهداشتی در این کشور با کیفیت مقرون به صرفه است. اگر به صنایعی مانند فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی، هنر و خلاقیت، مهندسی هوافضا، انرژی های تجدیدپذیر، علوم زیستی و کشاورزی با فناوری پیشرفته علاقه دارید، می توانید به دنبال فرصت های تحصیل و کار در این کشور باشید. 

6. نروژ

کشور نروژ ششمین جایگاه را به عنوان شاد ترین کشور جهان کسب کرده است.  نروژی ها از تعادل کار و زندگی سالم برخوردار هستند و به طور متوسط 38 ساعت در هفته در مقابل 41.5 ساعت کار می کنند. 
نروژ نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و حس اجتماعی قوی در میان شهروندانش دارد. نروژ دارای جمعیت زیادی انگلیسی زبان، مکان های زیبا، سیاست های عمومی مناسب خانواده، مراقبت های بهداشتی رایگان با کیفیت بالا، فرصت برای کار و رشد، و جمعیتی چندفرهنگی است. 
بنابراین، این کشور مقصدی شگفت ‌انگیز برای فرصت‌های شغلی و تجاری است. به طور کلی نروژ با صنایع نفت، گاز طبیعی، معدن و کاغذ شناخته شده است. 

7. سوئد

رتبه هفتم به کشور سوئد تعلق می گیرد.  این کشور رتبه چهاردهم بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در بین 149 کشور اندازه گیری شده، و چهارمین بالاترین امید به زندگی در کشورهای برتر جهان از نظر کمبود فساد است. 
برخی از دلایل اصلی زندگی و تعطیلات در سوئد عبارتند از زیبایی منظره، فرهنگ کاری عالی، در دسترس بودن امکانات مدرن، آزادی بیان، برابری جنسیتی، زیرساخت های بهداشتی با کیفیت، زندگی عمومی دوستدار محیط زیست، جمعیت چند فرهنگی و چند زبانه، ایمنی شهروندان است.

8. لوکزامبورگ

این کشور عضو اتحادیه اروپا کوچک محصور در خشکی است. با درآمد سرانه بالا، استاندارد زندگی و محیط کسب و کار خوب می باش.
صنایع عمده ی این کشور عبارتند از بانکداری سرمایه گذاری، تجارت، فعالیت های نوآورانه محور با فناوری پیشرفته و بیمه اتکایی است.
یکی از بهترین مزایای زندگی در لوکزامبورگ حقوق استاندارد اتحادیه اروپا، آزادی رفت و آمد در سراسر اروپا و سایر کشورهای توسعه یافته، و فرصت های حرفه ای برای افرادی با مجموعه مهارت های خاص در بانکداری، مالی، مالیاتی و بیمه اتکایی است. 

9. نیوزلند

نیوزیلند جزو شادترین کشورهای جهان است، که به دلیل امکانات عالی مراقبت های بهداشتی، زیرساخت های عمومی مناسب برای سالمندان، جمعیت دوستدار چندفرهنگی، بیابان وسیع باز، امکانات آموزشی استاندارد جهانی و اقتصاد رو به رشد خود، مقصد جذاب افراد مختلف است. 
افرادی که به دنبال زندگی در انزوا و به دور از جمعیت شلوغ هستند، همیشه می توانند نیوزلند را انتخاب کنند. فرصت های کاری برای افرادی از رشته های مختلف حرفه ای نیز در کشور در حال رشد است. 
صنایع عمده ای که فرصت های شغلی جدید را فراهم می کنند عبارتند از آموزش، مراقبت های بهداشتی، تولید، جنگلداری و معدن می باشد.

10. اتریش

از جمله کشورهای شاد جهان اتریش است. این کشور به طور سنتی یک اقتصاد پردرآمد دارد که بی طرفی سیاسی خود را با بقیه جهان حفظ می کند. 
حقوق بالا، شرایط خوب محل کار، مزایای مالیات بر درآمد، امنیت اجتماعی، استاندارد بالای زندگی برخی از جاذبه های مهم اتریش در میان متخصصان و کارآفرینان هستند. 
فرصت های شغلی قابل توجهی در آموزش، حسابداری، مدیریت فرآیند کسب و کار، بازاریابی و مدیریت پروژه است. این کشور همچنین دارای یک اقتصاد نوپا قوی است. 

غمگین ترین کشورهای جهان در سال 2022

غمگین ترین کشورهای جهان در سال 2022

غمگین ترین کشورهای دنیا

غمگین ترین کشورهای جهان کشورهایی هستند که معمولاً به دلیل درگیری های سیاسی، جنگ، شرایط بد زندگی، کمبود امکانات، مشکلات اقتصادی و غیره از شاخص شادی در گزارش جهانی رتبه ی پایینی را کسب کرده اند.
اکثر کشورهای توسعه یافته به دلیل زندگی راحت شهروندان و دسترسی آسان به نیازها و امکانات انسانی در رده شادترین کشورها قرار می گیرند. 
غمگین ترین کشورهای جهان برای به دست آوردن امکانات اولیه تلاش می کنند و اغلب با بلایای طبیعی، درگیری های انسانی یا توزیع ناعادلانه منابع ویران می شوند. زوال اقتصاد، بی توجهی دولت و نقض حقوق بشر عواملی هستند که شهروندان را ناراضی می کنند. 

افغانستان

اولین کشور غمگین جهان و افسرده ترین کشور جهان در سال 2022 افغانستان است. این کشور در سال گذشته با کسب کمترین امتیار در رتبه ی آخر شادترین کشورهای جهان و اولین رتبه ی غمگین ترین کشورهای جهان قرار گرفت.
افغانستان 37 میلیون نفر جمعیت دارد، این کشور محصور در خشکی در آسیای جنوبی است. افغانستان به تولید بهترین انار در آسیا معروف است. 
افغانستان در طول سال ها درگیری های داخلی و خارجی را تجربه کرده است و وضعیت امنیتی ناپایداری دارد و سفر را بدون توجه به اقدامات ایمنی ناامن می کند. 
افغانستان دارای تولید ناخلصی بسیار پایین است و مردم این کشور امید به زندگی بسیار کمی دارند. همچنین نرخ رشد جمعیت این کشور در حال پیشی گرفتن است.
اغلب افغان ها در مناطق های روستایی به صورت قبیله ای و بی امکانات زندگی می کنند، و تنها 10 درصد از جمعیت این کشور در مراکز شهر و پایتخت افغانستان شهر کابل زندگی می کنند. دومین شهر کشور افغانستان از لحاظ وسعت شهر قندهار می باشد، که جمعیتی کمتر از 400 هزار نفر دارد.

سودان جنوبی

این کشور محصور در خشکی در شرق آفریقا، سال ‌ها با جنگ ‌های داخلی مواجه بوده است. سودان جنوبی در سال 2011 پس از آنکه اکثریت مردم به همه پرسی حمایت کردند از سودان جدا شد. 
این کشور در سال 2021 بیش از 2 میلیون نفر در جنگ داخلی جان خود را از دست دادند. سودان جنوبی پس از توقف جنگ در سال 2011 به کشور مستقل تبدیل شد. 
این آغاز جدیدی برای بسیاری از مردم سودان جنوبی بود و برخی از جمعیتی که از جنگ فرار کرده بودند، به این کشور بازگشتند. با این حال، شادی و امید آنها کوتاه بود زیرا کشور هنوز از بی ثباتی سیاسی رنج می برد. 
این کشور دارای ذخایر معدنی متعددی از جمله ذخایر اورانیوم، نفت خام، طلا و الماس است. این کشور همچنین به دلیل تولید کبالت، چوب و انرژی آبی شناخته شده است. 

تانزانیا

تانزانیا یک کشور زیبا و آرام در شرق آفریقا است. بلندترین کوه آفریقا، کوه کلیمانجارو، و حیات وحش عجیب و غریب در آن قرار دارد. 
این کشور همچنین به داشتن برخی از زیباترین مقاصد گردشگری در آفریقا معروف است، اما متأسفانه، کشور همچنان با فقر، بیماری ها و سیاست های ضعیف دولت دست و پنجه نرم می کند. این کشور جزو لیست غم گین ترین کشورهای جهان است.

رواندا 

رواندا یکی از غم گین ترین کشورهای جهان از زمان نسل کشی  سال 1994 شاهد پیشرفت های عظیم بوده است. اما زخم‌ های نسل‌ کشی همچنان توسط بسیاری از مردم رواند احساس می‌ شود. 
این جنگ منجر به کشته شدن 1 میلیون نفر از مردم رواند شد. کشتار دسته جمعی توتسی ها، تواس ها و چند هوتو یکی از فاجعه ترین جنبه های تاریخ این کشور است. 

یمن 

یمن در شبه جزیره عربستان در غرب آسیا واقع شده است. جمعیت این کشور 28 میلیون نفر با تولید ناخالص داخلی 26.91 میلیارد دلار است. 
این کشور همچنین دارای ذخایر نفت خام و گاز است. حتی با وجود منابع نیز به دلیل سوء مدیریت اقتصادی و جنگ های داخلی کشور طی سالیان گذشته پیشرفتی نداشته است و جزو غمگین ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

سوریه 

سوریه 16 میلیون نفر جمعیت دارد، این کشور با اختلافات داخلی و بین المللی که منجر به تلفات جانی و مالی در کشور شده است، ویران شد. نرخ امید به زندگی در این کشور بسیار پایین است و سوریه را به عنوان یکی از غمگین ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. 
قیام سوریه حدود یک دهه است که یک درگیری مداوم در این کشور بوده است. از منابع طبیعی سوریه می توان به سنگ معدن فسفات، آهن، کروم و منگنز، سنگ مرمر، گچ، آسفالت و نمک اشاره کرد. 

رتبه ی ایران در لیست شادترین کشورهای جهان

رتبه ی ایران در لیست شادترین کشورهای جهان

ایران جزو شادترین یا غمگین ترین کشور جهان 

ایران چندمین کشور غمگین جهان است؟ بر اساس گزارش سالانه نظرسنجی شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان براساس داده های موسسه جهانی گالوپ، ایران جزو یکی از 146 کشوری در جهان است که در لیست شادترین کشورهای جهان نام برده شده است. در آخرین گزارش شادترین کشورهای جهان در سال 2022 رتبه ایران در شادترین کشورهای جهان 110 است. در بین همسایگان ایران کشورهایی مانند ترکمنستان رتبه 78، ارمنستان 82، آذربایجان 92، عراق 107، ترکیه 112، پاکستان 121 و افغانستان در رتبه 146 به عنوان عصبی ترین کشور جهان و افسرده ترین کشور جهان قرار دارند. 
در هر آماری که سالیانه اعلام می شود احتمال خطا و اشتباه وجود دارد، در بسیاری از کشورها بدست آوردن این نوع اطلاعات بسیار دشوار است.
چرا ایران دومین کشور غمگین جهان است ؟ قرارگرفتن ایران در رتبه دومین کشور غمگین جهان و یا ایران جزو ۱۰ کشور غمگین جهان کاملا اشتباه است و بر اساس همان تحقیق جهانی ایران دومین کشور غمگین جهان نیست بلکه در نیمه راه بوده و جزو کشورهای میانی است. 
امیرمحمود حریرچی در گفت ‌وگویی در خصوص ادعای رئیس انجمن مددکاری ایران مبنی بر آنکه بر اساس تحقیق بین ‌المللی ایران پس از عراق دومین کشور غمگین جهان عنوان شده است، گفتند متاسفانه رئیس انجمن مددکاری ایران اصلا متوجه نیستند که چه می ‌گویند و تحلیلشان از نتایج این تحقیق بین المللی کاملا اشتباه است.

سوالات متداول درباره شادترین و غمگین ‌ترین کشورهای جهان

شادترین کشورهای جهان در سال 2022 کدامند؟

از جمله شادترین کشورهای جهان فنلاند، دانمارک، سوئیس، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد، لوکزامبورگ، نیوزلند، اتریش می باشند.

رتبه ی ایران در لیست شادترین کشورهای جهان چند است؟

ایران از بین 146 کشور جهان در رتبه ی 110 در لیست شادترین کشورهای جهان در سال 2022 نام برده شده است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc