https://gateway.trip.ir/api/

رهگیری هواپیماهای در حال پرواز با فلایت رادار

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

رهگیری هواپیماهای در حال پرواز با فلایت رادار

اگر دائما در حال سفر کردن هستید و یا خانواده و دوستانی دارید که همواره در حال سفر با هواپیما هستند، امروزه با استفاده از برنامه و اپلیکیشن فلایت رادار 24 می توانید هر لحظه عزیزان خود را رصد کنید.
در این اپلیکیشن می توانید ترافیک هوایی آنلاین جهان، خطوط هوایی را ردیابی کنید، و تمامی عبور و مرور، ترافیک هوایی هواپیماها را به صورت آنلاین و زنده مشاهده کنید.
در اپلیکیشن فلایت رادار اطلاعات پرواز به صورت آنلاین وارد می شود. با باز کردن این اپلیکشن برای اولین بار بسیار شگفت زده خواهید شد، زیرا می توانید در آن کلیه پروازهای هوایی به اقصی نقاط جهان را به صورت آنلاین تماشا کنید.
رهگیری هواپیماهای در حال پرواز با فلایت رادار به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر هواپیما، تمامی بالگردها را نیز به با استفاده از فلایت رادار آنلاین و زنده ردیابی کنید.
در ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید تا به شما اطلاعاتی در مورد امکانات این اپلیکیشن، راهنمای استفاده از برنامه و ... را در اختیار شما قرار دهیم.

اپلیکیشن فلایت رادار

اپلیکیشن فلایت رادار

اپلیکیشن فلایت رادار

اپلیکیشن رهگیری فلایت رادار یک سرویس جهانی ردیابی پرواز است که اطلاعات را به صورت زنده و آنلاین درباره ی هزاران هواپیما در سراسر جهان در اختیار شما قرار می‌ دهد. 
فلایت رادار بیش از 180 هزار پرواز را از بیش از 1200 خط هوایی از اقصی نقاط جهان و بیش از 4000 فرودگاه در سراسر جهان در زمان واقعی ردیابی می کند. سرویس این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت آنلاین و برای دستگاه iOS یا Android در دسترس است.

ردیابی پرواز فلایت رادار چگونه کار می کند؟

فلایت رادار یک ردیاب پرواز است که ترافیک هوایی از سراسر جهان را به صورت زنده نشان می دهد. این اپلیکیشن داده ها را از چندین منبع داده از جمله ADS-B، MLAT و داده های رادار ترکیب می کند. 
داده‌ های ADS-B، MLAT و رادار همراه با داده‌ های برنامه و وضعیت پرواز از خطوط هوایی و فرودگاه‌ها برای ایجاد یک تجربه ردیابی پرواز منحصر به فرد در برنامه‌ های Flightradar24 جمع ‌آوری می ‌شوند.
فناوری اولیه ای که اپلیکیشن برای دریافت اطلاعات پرواز استفاده می کند، پخش خودکار وابسته به نظارت (ADS-B) نامیده می شود. 
هواپیما اطلاعات خود را از منبع ناوبری GPS (ماهواره) دریافت می کند. فرستنده ADS-B در هواپیما سیگنال حاوی مکان و دیگر اطلاعات را ارسال می کند. 
سیگنال ADS-B توسط یک گیرنده متصل به فلایت رادار دریافت می شود، و گیرنده داده ها را به Flightradar24 می دهد. داده ها در www.flightradar24.com و در برنامه های Flightradar24 نشان داده می شوند.
ADS-B یک فناوری نسبتاً جدید در دست توسعه است، به این معنی که امروزه به ندرت توسط کنترل ترافیک هوایی (ATC) استفاده می شود. 
تخمین‌ ها نشان می ‌دهد که تقریباً 70٪ از کل هواپیماهای مسافربری تجاری (80٪ در اروپا، 60٪ در ایالات متحده) به یک فرستنده ADS-B مجهز هستند. 

مدل‌ های هواپیما که دارای فرستنده ADS-B هستند و در اپلیکیشن Flightradar24 قابل مشاهده هستند :

تمامی مدل های ایرباس (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A350, A380)
هواپیمای مدل ATR 72-600
هواپیمای مدل BAe ATP  
هواپیمای مدل BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100  
هواپیمای بوئینگ 737, 747, 757, 767, 777, 787
هواپیمای مدل Bombardier CRJ-900
هواپیمای بمباردیر CS100 و CS300
هواپیمای مدل Embraer E190
فوکر 70 و 100
مک دانل داگلاس DC-10 و MD-11
سوخو سوپرجت 100

مدل‌ های هواپیما که فرستنده ADS-B ندارند و در Flightradar24 قابل مشاهده نیستند:

هواپیمای مدل Antonov An-124 و An-225
هواپیمای مدل ATR 42, 72 (به جز اکثر تحویل‌های جدید ATR 72-600)
هواپیمای مدل بوئینگ 707، 717، 727، 737-200، 747-100، 747-200، 747SP
هواپیمای مدل BAe Jetstream 31 و 32
همه مدل های Bombardier CRJ (به جز اکثر تحویل های جدید CRJ-900) 
تمامی مدل های بمباردیر داش 
تمامی مدل های CASA 
تمامی مدل های دورنیر
همه مدل های Embraer (به جز اکثر تحویل های جدید Embraer E190)
سمور دوقلو De Havilland Canada DHC-6
فوکر 50
McDonnell Douglas DC-9، MD-8x، MD-90
ساب 340 و 2000 هواپیمای مدل
اکثر هلیکوپترها
اکثر هواپیماهای قدیمی
اکثر جت های تجاری
اکثر هواپیماهای نظامی
بیشتر هواپیماهای ملخی

البته استثناهای زیادی از این قوانین وجود دارد. برخی از هواپیماهای قدیمی ‌ترمانند A300، A310، A320، B737، B747، B757، B767، MD10، MD11 بدون فرستنده ADS-B پرواز می ‌کنند، که باعث می ‌شود آن هواپیماها در اپلیکیشن فلایت رادار در مناطقی با پوشش ADS-B نامرئی شوند. 
اما تعدادی هواپیمای مدل Twin Otter، Saab 340، Saab 2000 و MD-80 با فرستنده ADS-B نیز وجود دارند که در اپلیکیشن  Flightradar24 در مناطقی با پوشش ADS-B قابل مشاهده هستند.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن فلایت رادار 

با باز کردن اپلیکیشن Flightradar24 برای اولین بار شما می توانید تعداد زیادی از پرواز ها در سراسر جهان را به صورت همزمان و آنلاین مشاهده کنید.
با دیدن این تعداد هواپیما به صورت همزمان شما را گیج خواد کرد، هر چقدر تصویر هواپیما را در نقشه بزرگتر کنید، باز هم اندازه ی واقعی آن هواپیما در واقعیت بزرگتر است. تصویر یک هواپیمای مدل ایرباس بزرگتر از تصویر یک هواپیمای شخصی کوچک بر روی نقشه است و شما می توانید آن را متمایز کنید. 

رهگیری هواپیماها با شماره پرواز در فلایت رادار 

برای رهگیری هواپیماها در اپلیکیشن فلایت رادار با استفاده از شماره ی پرواز تنها کافیست پس از وارد شدن به اپلیکیشن Flightradar24 بر روی گزینه ی سرچ کلیک کنید.
در این قسمت شما با وارد کردن شماره پرواز می توانید اطلاعات مشخصو دقیقی از جمله مبدأ و مقصد و زمان تقریبی رسیدن هواپیما به مقصد را مشاهده کنید، همچنین می توانید با کلیک بر گزینه show on map  حرکات لحظه به لحظه هواپیمای مورد نظر را دربر روی نقشه مشاهده کنید.

جستجوی فرودگاه‌ ها در فلایت رادرا

شما در اپلیکیشن فلایت رادار علاوه بر رهگیری هواپیماهای در حال پرواز می توانید با وارد کردن نام فرودگاه مورد نظر در قسمت جستجو به صورت لاتین به مواردی گوناگون از جمله اطلاعات پرواز هواپیماها، وضعیت آب و هوایی، ویژگی‌ های باند ها و موقعیت فرودگاه در نقشه دسترسی داشته باشید. 
شما همچنین می توانید با وارد کردن نام یک شهر و یا کشور لیست تمامی فرودگاه های آن ها را مشاهده کنید. علاوه بر این ویژگی می توانید با مراجعه به قسمت Weather  از دما و آب و هوای 3 هزار فرودگاه در سراسر جهان مطلع شوید.

تماشای سه بعدی هواپیما در فلایت رادار

با وارد کردن شماره ی پرواز در قسمت جستجوی اپلیکیشن فلایت رادار، و یا با کلیک بر روی آیکون یکی از هواپیماهای در حال پرواز شما می توانید تصویر سه بعدی از هواپیمای مورد نظر را از نقطه نظر سوم شخص و یا کابین منظره سه بعدی خلبان مشاهده کنید. برای این کار کافیست بر آیکون مکعبی شکل پایین صفحه کلیک کنید.

شناسایی مسیر هوایی هواپیماهای در حال پرواز

از دیگر امکانات اپلیکیشن فلایت رادار امکان مشاهده ی مسیر هواپیما بر روی نقشه است. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید مسیر هوایی این هواپیما را به صورت نقطه چین بر روی نقشه مشاهده کنید.
برای اطلاع از مسیر هواپیما باید بر روی گزینه ی route کلیک کنید، و علاوه بر آن باید بر روی گزینه Follow نیز کلیک کنید تا بتوانید مسیر هواپیما را تا مقصد دنبال کنید.

دسته بندی هواپیماها در فلایت رادار

تمامی اطلاعات و امکانات اپلیکیشن Flightradar24 بسیارجامع و کامل است. شما می ‌توانید با استفاده از ویژگی دسته بندی جستجو، به صورت معکوس پرواز خود را پیدا کنید. 
این ویژگی به این صورت است، زمانی که بر روی گزینه فیلتر این اپلیکیشن کلیک می کنید می ‌توانید جستجوی خود را بر اساس نوع هواپیما، فرودگاه مورد نظر، ارتفاع پروازها، سرعت پرواز دسته بندی کنید.

شناسایی هواپیماهای نزدیک در حال پرواز

شما می توایند با فعال کردن مجوز دسترسی اپلیکیشن فلایت رادار24 بر روی تلفن همراه خود از کوچک ترین اطلاعات مربوط به هواپیماها و فرودگاه‌ های نزدیک به خودتان مطلع شوید.
همچنین علاوه بر آن می توانید با کلیک بر گزینه AR در قسمت بالا و چپ اپلیکیشن رهگیری Flightradar24 با استفاده از دوربین تلفن همراه خود، هواپیماهای مختلف را شناسایی کنید.

پروازهای روی نقشه فلایت رادار

پروازهای روی نقشه فلایت رادار

دسترسی به اطلاعات پروازها در روزهای قبل

یکی از جالب ترین قابلیت های اپلیکیشن فلایت رادار24 این است، که به شما این امکان را می دهد تا دسترسی خوبی به اطلاعات پروازهایی داشته باشید که در روزهای قبل پرواز کرده اند.
برای استفاده از این امکانات باید بر روی گزینه ی Play back کلیک کنید و سپس با مشخص کردن روز مورد نظر اطلاعات مورد نظر را مشاهده کنید. 
با این کار شما می توانید تمامی حرکت های هواپیماهای جهان در طول روزهای گذشته را به صورت یک ویدیو روی نقشه مشاهده کنید و با انتخاب ساعت و تنظیم سرعت پخش ویدیو می ‌توانید پرواز مورد نظر خود را پیدا کنید.

سخن آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای افراد فراهم شده است، تا بتوانند رهگیری هواپیماهای در حال پرواز را با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند فلایت رادار24 انجام دهند.
مشاهده ی هواپیمای در حال پرواز در سراسر جهان و به صورت آنلاین یکی از جذاب ترین کارهایی است، که می توانید با استفاده از فلایت رادار انجام دهید.
اپلیکیشن Flightradar24  یک اپلیکیشن رهگیری برای پروازهای در حال انجام است، که به صورت 24 ساعت شبانه روز قابل دسترس است. دسترسی به امکانات اپلیکیشن Flightradar24 از طریق سایت خطوط هوایی جهان رسمی آن نیز امکان پذیر است. 

سوالات متداول درباره ی رهگیری هواپیما با فلایت رادار

آیا امکان مشاهده آنلاین هواپیماهای در حال پرواز وجود دارد ؟

با استفاده ازاپلیکیشن رهگیری فلایت رادار می توانید تمامی پروازها را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

با استفاده از اپلیکیشن رهگیری فلایت رادار چند پرواز را می توان آنلاین دید ؟

اپلیکیشن فلایت رادار بیش از 180 هزار پرواز را از بیش از 1200 خط هوایی از اقصی نقاط جهان و بیش از 4هزار فرودگاه در سراسر جهان در زمان واقعی ردیابی می کند. 

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc