https://gateway.trip.ir/api/

شرایط اجاره خودرو در قطر

به روز رسانی: 24 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

شرایط اجاره خودرو در قطر

اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید، برای رفت آمد می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند، اتوبوس، مترو و همچنین تاکسی استفاده کنید.
اما برای اینکه بتوانید راحت تر در قطر رفت و آمد داشته باشید، بهترین گزینه اجاره ی خودرو است. شما می توانید با اجاره ی خودرو به راحتی به مراکز خرید، مکان های دیدنی دسترسی داشته باشید.
بسیاری از شرکت ‌های کرایه خودرو در قطر نرخ‌ های رقابتی را برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه اجاره ‌ای از جمله خودروهای کوچک، خودرو های بزرگ، SUV و خودروهای لوکس ارائه می ‌کنند. 
بنابراین، چه تنهایی به قطر سفر کنید و چه با خانواده خود به یک سفر جاده ای بروید و به یک وسیله نقلیه بزرگتر نیاز داشته باشید، یا صرفاً بخواهید یک فراری قرمز را برای یک شب رانندگی در خیابان های قطر کرایه کنید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

قرارداد اجاره خودرو در قطر

قرارداد اجاره خودرو در قطر

شرایط برای اجاره ماشین در قطر

اجاره ماشین در قطر کار سختی نیست. اگر شهروند قطر نیستید، کاملا طبیعی است که از روش رسمی اجاره خودرو در این کشور اطلاعی ندارید. قبل از کرایه ماشین به برخی الزامات نیاز دارید. 

داشتن گواهینامه رانندگی برای رانندگی باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، اما در قطر حداقل سن برای اجاره ماشین 21 سال است.
اگرچه 18 سال حداقل شرط سنی برای درخواست وسایل نقلیه موتوری سبک و گواهینامه موتور سیکلت در قطر است، اما برای اجاره خودرو حداقل سن رانندگان 21 سال است. 
به عنوان مسافر یا غیر مقیم، به گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه رانندگی GCC نیاز دارید که تا 6 ماه اعتبار داشته باشد.
گواهینامه رانندگی قطر تنها به مدت هفت روز در مورد بازدیدکنندگان و مسافران قابل اجرا خواهد بود.
باید پاسپورت و ویزا داشته باشید.
کارت ملی خود را همیشه همراه داشته باشید.
از قوانین راهنمایی و رانندگی قطر اطلاعات داشته باشید.

چگونه در قطر ماشین کرایه کنیم ؟

قطر کشور کوچکی است، اما شرکت های زیادی وجود دارند که طیف گسترده ای از خدمات را برای اجاره خودرو ارائه می دهند. تعداد زیادی از ساکنان قطر خودروهای شخصی خود را دارند. در نتیجه، خدمات کرایه اتومبیل قابل توجه ترین گزینه برای هر بازدید کننده و گردشگری است. 
از آنجایی که گزینه های بزرگی برای این منظور در دسترس است، انتخاب گزینه مناسب گاهی اوقات مشکل به نظر می رسد. اما اگر نکات اساسی را بدانید، برای شما بسیار ساده می شود. 

مکان و مقصد خود را مشخص کنید.
وب سایت های مختلف شرکت اجاره خودرو و شرایط و ضوابط آنها را با دقت بررسی کنید.
نوع ماشینی که می خواهید اجاره کنید را مشخص کنید.
مدارک لازم در مورد گواهینامه رانندگی خود را ارائه دهید.
در نهایت، رزرو خود را با پرداخت تایید کنید.

هزینه کرایه ماشین در قطر

بسیاری از شرکت‌ های کرایه خودرو در قطر وجود دارند که پیشنهادات اجاره ‌ای مقرون به صرفه دارند. این کاملاً به انتخاب و نیاز شما بستگی دارد که قیمت مناسب را انتخاب کنید. 
هزینه های کرایه ماشین ممکن است بر اساس مدل ماشین، مقصد، مدت زمان کرایه یا عوامل دیگر متفاوت باشد. نرخ اجاره بر اساس قراردادهای روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه محاسبه می شود. 
اکثر اوقات مراکز کرایه اتومبیل دارای تبلیغات هستند، بنابراین فراموش نکنید که در مورد آن پرس و جو کنید. کرایه هایی که پس از موعد مقرر بدون هماهنگی قبلی بازگردانده می شوند، برای یک دوره زمانی اضافی هزینه دریافت می کنند. در اینجا میانگین هزینه کرایه خودرو بررسی شده است.

خودرو با سالن های کوچک از 90 ریال قطر QR تا 150 QR هزینه دارند
خودرو با سالن های متوسط  از 150 ریال قطر QR تا 200 QR هزینه دارد.
خودرو شاسی بلند از 180 ریال قطر QR تا 270 QR هزینه دارد.
خودروهای لوکس و آخرین مدل از ریال قطر 210 QR تا 3900 QR هزینه دارند.

شرایط پرداخت هزینه اجاره خودرو در قطر

برای اجاره خودرو در قطر، گرفتن وثیقه توسط مراکز اجاره خودرو الزامی است. بسته به شرکت کرایه اتومبیل، سپرده ای که به عنوان وثیقه باید قرار دهید از 1000 ریال قطر  تا 1500 ریال قطر متغیر است. 
شما می توانید به صورت نقدی، کارت نقدی یا کارت اعتباری این وثیقه را پرداخت کنید. سپرده تضمینی 14 روز پس از بازگرداندن وسیله نقلیه به شما بازگردانده می شود.

خدمات اجاره خودرو قطر

خدمات اجاره خودرو در قطرعلاوه بر ارائه ی خدمات 24 ساعته به مشتریان و کمک‌ های کنار جاده ‌ای، برخی از شرکت‌ های کرایه خودرو خدمات اضافه ‌تری را ارائه می ‌کنند که شامل رانندگان اضافی، صندلی‌ های کودک، حفاظت طولانی ‌مدت در کنار جاده از جمله ی این خدمات هستند.
سایر اطلاعات مربوط به تخلفات رانندگی، تصادف جاده ای، خسارت خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو و ... با شما در میان گذاشته می شود و در فرم قرارداد اجاره نیز نوشته می شود.

نکات مهم قبل از اجاره ماشین در قطر 

اگرچه قطر به عنوان یک کشور توریست پذیر در نظر گرفته می شود، اما ممکن است به دلیل عدم آگاهی مناسب در مورد اجاره خودرو با مشکلاتی مواجه شوید. 
قبل از عقد قرارداد با هر شرکت اجاره خودرو، باید شرایط و ضوابط را در یک نگاه مرور کنید. پیشنهادات آنها و همچنین سیستم کمک آنها را در صورت بروز هر گونه شرایط یا اضطراری بررسی کنید. 

وضعیت خودرو را بررسی کنید

قبل از اجاره خودرو وضعیت واقعی خودرو را با دیدی آگاهانه بررسی کنید. بررسی کنید که آیا کولر یا وسایل داخلی مطابق با نیاز شما کار می کنند یا خیر؟
می توانید قبل از تحویل گرفتن خودرو چند عکس بگیرید تا در حین پس دادن آن به شرکت اجاره، آن را بررسی کنید. این گام کوچک به شما کمک زیادی می کند تا از هرگونه هزینه اضافی ادعا شده توسط شرکت جلوگیری کنید.

انتخاب نوع ماشین

بیشتر نقاط قطر خالی از سکنه است. بنابراین، یکی از بهترین گزینه ها اجاره چهار چرخ یا SUV است، تا بتواند از تپه های شنی بالا بروید.
اگر می خواهید در مراکز شهر کاوش کنید، یک ماشین کوچک می توانید اجاره کنید. برنامه زمانی شما نیز عامل مهمی در این توافق است. مقصد مورد نظر خود را با شرکت اجاره ای خود در میان بگذارید تا آن ها بتوانند شما را برای انتخاب نوع ماشین راهنمایی کنند.

انتخاب شرکت مناسب برای اجاره خودرو

از آنجایی که اجاره خودرو در قطر بسیار در دسترس است، برای انتخاب راحت ترین مکان و شرکت مناسب باید به درستی تحقیق کنید.
وب سایت های مختلفی برای اجاره خودرو در قطر وجود دارد، شما باید یکی از شرکت های مورد اعتماد را انتخاب کنید. می توانید گزینه بررسی مشتری را به عنوان یک منبع خوب در نظر بگیرید.

سوخت ماشین 

وقتی ماشین را تحویل گرفتید، شرکت یک باک پر از گازوئیل یا بنزین به شما می دهد. زمانی که ماشین را به شرکت تحویل می دهید، باید شما هم باک خودرو را به صورت پرتحویل دهید.
مهم نیست که چند کیلومتر ماشین را رانندگی می کنید، مهم نیست که ماشین را کجا می برید، وضعیت سوخت باید هنگام بازگشت پر باشد.

معافیت خسارت ناشی از برخورد

معمولاً وقتی ماشینی را در قطر کرایه می ‌کنید، معافیت خسارت تصادف شامل می ‌شود. اگر خودرو آسیبی ببیند، در شرایط و ضوابط شرکت اجاره شما ذکر خواهد شد. 
تا آن مبلغ، شما تعهدی به پرداخت چیزی نخواهید داشت، با این حال، اگر از آن مقدار آستانه فراتر رفت، آنگاه شما موظف به پرداخت خواهید بود. 
به عنوان مثال، معافیت خسارت تصادف تا 500 دلار است، در صورت برخورد اگر هزینه خسارت کمتر از 500 دلار باشد، نیازی نیست مبلغی را پرداخت کنید. اگر بیشتر از آن باشد، شما موظف به پرداخت مبلغ باقی مانده خواهید بود.

حفاظت از سرقت 

محافظت در برابر سرقت نیز مانند معافیت خسارت ناشی از برخورد عمل می کند. در مورد سرقت، اگر ارزش فعلی خودرو کمتر از مقدار آستانه ‌ای باشد که شرکت اجاره خودرو به شما ارائه کرده است، نیازی به پرداخت نیست. در غیر این صورت باید مبلغ بیش از حد را بپردازید.

هزینه خدمات فرودگاهی

اگر ماشینی را از فرودگاه دوحه کرایه می ‌کنید و می ‌خواهید آن را فقط در فرودگاه تحویل دهید، ببینید آیا هزینه خدمات فرودگاهی در بسته گنجانده شده است یا خیر. 
باید توجه داشته باشید که قرار است هزینه خدمات از شما دریافت شود. این هزینه معمولاً 15 دلار برای هر وسیله نقلیه است. بررسی کنید که آیا شامل هزینه ای است که می پردازید یا خیر.

بیمه تکمیلی

معمولاً معافیت‌ های آسیب تصادف و پوشش سرقت توسط تأمین ‌کنندگان برای محافظت کامل از شما کافی است. به عنوان مثال، این بیمه فقط خسارت وارد شده به خودرو یا سرقت را پوشش می دهند، که این مقدار نیز بسته به سیاست اتخاذ شده توسط تامین کننده، محدود است. برای دادن اختیار به مشتری برای دریافت حمایت بیشتر، تامین کنندگان بیمه مسئولیت تکمیلی (SLI) را ارائه می دهند. این بیمه دامنه خسارت و پوشش سرقت را افزایش داده و همچنین شامل بیمه 3 نفره نیز شده است. یعنی در صورت برخورد با شخص ثالث، خسارت وارده به آن شخص نیز تحت پوشش بیمه شما قرار خواهد گرفت.

مواردی که معمولاً تحت پوشش بیمه مسئولیت تکمیلی قرار می گیرند.

1. هزینه کسر / اضافی برای آسیب یا سرقت
2. هزینه های تعمیر شامل پنجره، آینه، چرخ
3. هزینه های یدک کش و تاکسی
4. گم شدن کلید یا هزینه قفل
5. هزینه های اداری

قوانین رانندگی در قطر

قوانین رانندگی در قطر

قوانین رانندگی در قطر

برای رانندگی در قطر باید قوانین راهنمایی و رانندگی را در این کشور بدانید.

با توجه به قانون راهنمایی رانندگی قطر باید در سمت راست جاده برانید.
در حین رانندگی باید از خطوط موجود در بخش اصلی جاده پیروی کرد.
نمی توان وسیله نقلیه را در جهت اشتباه رانندگی کرد.
دنده عقب رفتن وسیله نقلیه در جاده اصلی جز در مواقع اضطراری مجاز نیست.
همچنین در تقاطع نمی توان خودرو را به عقب برگرداند.
ماشین نمی تواند در بزرگراه پارک شود.
رانندگی خودرو در جاده های ممنوعه تخلف است.
محدودیت سرعت باید همانطور که ذکر شد رعایت شود.
رانندگی آهسته ماشين نيز مي تواند چالشی بزرگ در قطر باشد.
همه مسافران باید کمربند ایمنی ببندند.
کودکان زیر 12 سال فقط باید روی صندلی عقب بنشینند.
استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی در قطر ممنوع است.
مجوز بین المللی رانندگی برای رانندگان در قطر توصیه می شود.
هرگز نباید در حالی که مست هستید در قطر رانندگی کنید.

چکیده مطلب

قطر کشوری توریستی است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند، برای جابجایی در قطر علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی می توانید خودرو شخصی کرایه کنید.
اجاره خودرو در قطر بهترین گزینه برای شهروندان و گردشگران است، به ویژه هنگامی که به بازدید از مکان های باستانی و تفریحی در قطر می روید.
اجاره ماشین در قطر بسیار راحت است. شما باید از طریق گذرنامه و گواهینامه رانندگی خود اجاره ی ماشین در قطر را انجام دهید. اجاره ی ماشین در قطر دارای شرایط و قوانین خاصی است که در این مقاله ما به بررسی کلیه موارد برای اجاره و نحوه ی اجاره ی خودرو در قطر پرداخته ایم.

سوالات متداول درباره ی شرایط اجاره خودرو در قطر

سن قانونی برای اجاره ماشین در قطر چقدر است ؟

در قطر حداقل سن برای اجاره ماشین 21 سال است.

خدمات اجاره خودرو در قطر کدامند ؟

خدمات 24 ساعته به مشتریان و کمک‌ های کنار جاده ‌ای از جمله خدمات اجاره ای خودرو در قطر است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc