https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی وارنا

به روز رسانی: 24 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی وارنا

وارنا یک شهر زیبا در بلغارستان است، که دارای جاذبه های توریستی بی نظیر و بی شماری می باشد. این شهر در کنار دریا واقع شده است و دارای یک تاریخ جذاب و حال و هوای مدرن است. 
وارنا سومین شهر بلغارستان است و بیش از یک قرن است که یک استراحتگاه تابستانی از همه ی اشراف زادگان بلغارستانی گرفته تا گردشگران جوان بوده است. 
وارنا مقصدی بسیار محبوب برای بلغارها و گردشگرانی است، که تور وارنا ۱۴۰۱ را تهیه کرده اند و به این شهر زیبا سفر می کنند. این شهر دارای مراکز خرید وارنا، سواحل زیبا و طولانی، پارک آبی وارنا، آب های شفاف، فضای پر جنب و جوش و بارها و رستوران های بی شمار با غذاهای محلی و نوشیدنی های خوشمزه است.
همچنین قدیمی ترین گنجینه طلای جهان با قدمت 6 هزار ساله در موزه باستان شهر وارنا به نمایش گذاشته شده است. وارنا از نظر تفریحات ساحلی، غذاهای وارنا و تفریحات تابستانی هم برای بزرگسالان و هم برای فرزندانشان چیزهای زیادی برای ارائه دارد. 
ناگفته نماند رویدادها و جشنواره های هنری، موسیقی و هنر و رقص باله هر تابستان در وارنا برگزار می شود. در تابستان شهر پر از هیجان و زندگی اجتماعی است در حالی که در زمستان همه چیز به خواب فرو می رود.

عکس شهر وارنا در بلغارستان

عکس شهر وارنا در بلغارستان

جذاب ترین جاهای دیدنی در شهر وارنا

شهر وارنا یکی از شهر های بی نظیر و زیبای بلغارستان است، که ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. در ادامه ی مقاله ما شما را با جذاب ترین جاهای دیدنی این شهر بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما همراه شوید.

باغ دریا

باغ دریا یکی از جذاب ترین دیدنی های اصلی شهر است. در باغ دریا وارنا گردشگران می توانند مناظر مختلفی مانند دلفیناریوم، آکواریوم، موزه دریایی و بسیاری موارد دیگر را تجربه کنند. 
یک پارک عظیم که در امتداد ساحل قرار دارد و تا حد زیادی به داخل شهر می‌پیوندد، باغ دریا یک بنای تاریخی ملی از معماری منظر است.
گردشگران می ‌توانند از دیدنی های این باغ در کنار خانواده و دوستان در طول روز نهایت لذت را ببرند.  گل‌های زیبا، کوچه ‌های طولانی با مناظر شگفت انگیز وجود دارد.

موزه باستان شناسی

میراث رومی شهر وارنا گنجینه ای از مصنوعات گرانبها را به این شهر بخشیده است، نمایشگاه طلای موزه باستان شناسی شهر وارنا را در فهرست مکان های دیدنی قرار می دهد.
اینجا همان مکانی است که بیشتر بازدیدکنندگان به دنبال آن به این شهر سفر می کنند، مجموعه ای از طلا و اشیای گرانبها که از گورستان وارنا به دست آمده است، جایی که قبرهای تراسیایی قدمت 6500 ساله دارد.
این باعث می شود طلای وارنا قدیمی ترین گنجینه طلا در جهان باشد، این آثار باستانی جهان را گشته اند و حاوی قطعات متعددی از جواهرات، ظروف و سایر اقلام تزئینی هستند.

بندر دریایی وارنا

بندر دریایی شهر وارنا یکی از پرجنب ‌و جوش ‌ترین مکان ‌ها برای بازدید در وارنا است، این منطقه برای استراحت و پیاده ‌روی و همچنین خوردن میان وعده در کافه ‌ها و رستوران‌ های در این شهر دلپذیر توصیه می‌ شود.

صومعه آلادژا

درست فراتر از حومه شمال شرقی شهر وارنا، یک صومعه ی زیبا از غارهای ارتدکس خیره کننده است که بخشی از یک منطقه طبیعی حفاظت شده می باشد.
این غارها ساخته دست بشر هستند و بر روی صخره ای به ارتفاع 25 متر تراشیده شده اند. در داخل صومعه می توانید موزاییک هایی را ببینید که به خوبی باقی مانده اند و نقاشی های دیواری قرون وسطایی که تا حدی از بین رفته اند.

کلیسای جامع وارنا

گنبد های مسی درخشان این کلیسای باشکوه یکی از صحنه های کارت پستال شهر را تشکیل می دهد.کلیسای جامع اندکی پس از آزادی بلغارستان از عثمانی ها توسط روس ها در اواخر قرن 19 ساخته شد و از معبد کاخ پترهوف در سنت پترزبورگ الگوبرداری شد.
بیش از 50 نمادی که می توانید در فضای داخلی غارهای کلیسا ببینید توسط تزار روسیه نیکلاس دوم در اوایل قرن بیستم اهدا شد و بسیاری از تزئینات دیگری که می توانید در داخل آن ببینید به دلیل جنگ به صورت مرحله ای اضافه شده است.

موزه پارک نبرد وارنا

این موزه محل یکی از لحظات مهم در تاریخ اروپا و اواخر قرون وسطی است. در شهر وارنا در سال 1444 یک ارتش مسیحی مجارستانی - لهستانی توسط ارتش عثمانی سلطان مراد دوم شکست خورد.
این امر باعث شد که تا اواخر قرن 19 تسلط ترکیه در منطقه وجود داشته باشد. این پارک در غرب وارنا قرار دارد و ساختمان‌ های آن دارای نمایشگاه دائمی سلاح‌ ها و زره‌ های قرن پانزدهمی است که پس از جنگ جمع‌آوری شده ‌اند.

جنگل سنگی در وارنا

کمی دورتر از میدان جنگ، یک پدیده طبیعی عجیب در صحرای بلغارستان قرار دارد. جنگل سنگ ‌شده یک مکانیسم طبیعی منحصربه ‌فرد است. این مجموعه ای جذاب از ستون های ساخته شده از سنگ با ارتفاع 10 متر، استوانه های توپر یا توخالی یا مخروط های بریده شده می باشد. و مساحتی حدود ۱۳ کیلومتر مربع را پوشش می ‌دهد.
این ستون ‌ها توخالی هستند و توسط فرآیندی به نام اکسیداسیون متان که توسط ارگانیسم ‌های کوچک ایجاد می ‌شود، تشکیل شده ‌اند، اما سخت است باور کنیم که آنها ساخته دست بشر نیستند.

حمام رومی وارنا

درست در جنوب شرقی شهر وارنا یک مجموعه حمام وجود دارد که زمانی متعلق به شهر رومی اودسوس بود. قدمت این حمام ‌ها به سال 100 بر می‌گردد.
این حمام یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین حمام‌ های رومی هستند که در اروپا باقی مانده ‌اند، و دومین حمام‌ های خارج از رم هستند.

موزه تاریخ پزشکی

دانشگاه وارنا میزبان تنها جاذبه ای است که به تاریخ پزشکی در بالکان اختصاص دارد. این موزه گاهشماری از عمل های پزشکی در بلغارستان از زمان تراکیه باستان تا یونانیان باستان، رومیان و روزهای اولیه استقلال بلغارستان وجود دارد، که هر دوره توسط مصنوعات معتبر کشف شده است.
این موزه حدود 4 هزار جلد پزشکی و همچنین نمایشگاه های تاریخ طبیعی را به نمایش می گذارد که جدول زمانی توسعه انسانی در منطقه را پوشش می دهد. پزشکی مدرن نیز به شکل دستگاه اشعه ایکس و اسکنر اولتراسوند پوشش داده شده است.

کاخ یوکسینگراد

کاخ یوکسینگراد زمانی یک صومعه بود، اما در سال ‌های پس از احیای بلغارستان شاهزاده فردیناند اول رئیس دولت، معمارانی را از فرانسه استخدام کرد تا باغ ‌های رسمی اطراف یک قصر به سبک فرانسوی را طراحی کنند.
او گونه ‌های گیاهی مانند سرو اقیانوس اطلس را در این باغ کاشت و گونه‌ های گیاهی عجیب و غریب باغ‌ ها مانند نخل، گلخانه ‌ها را برای زمستان گذاشت.
یک کارخانه شراب سازی نیز در انبار تغییر یافته صومعه ساخته شد که با یک کارخانه بطری کوچک تکمیل شد. امروزه این کاخ اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور است، اما بازدیدکنندگان نیز می توانند از آن دیدن کنند.
این کاخ در طول سال‌ های 1881 تا 1885 بنا شد و زیرساخت ‌های هنری مختلف، برج ساعت، گلخانه‌ ها، انبار، و پارک بزرگ را در خود جای داده است. 

ماسه های طلایی

در تابستان، دمای هوا در شهر وارنا تا بالای 20 درجه افزایش می‌ یابد، بنابراین بهترین انتخاب رفتن به ساحل ماسه های طلایی این شهر زیبا است. یک انتخاب آرام و مناسب برای خانواده می باشد.

پارک تفریحی وارنا

پارک تفریحی وارنا بخشی از باغ دریا است و بهترین مکان برای کودکان است، که انرژی خود را تخلیه کنند. این پارک مجموعه ای از جاذبه های کوچک و سواری است، از جمله ماشین های سپر، چرخ و فلک، ترن هوایی کوچک، دریاچه ای با قایق ها، چرخ و فلک و ترامپولین هایی با نوعی طناب بانجی که بچه ها می خواهند ساعت ها روی آن بپرند.
کودکان بزرگتر و نوجوانان چیز زیادی برای سرگرم کردن آنها پیدا نمی کنند، اما این پارک برای اعضای کوچکتر خانواده ایده آل است.

دماغه گالاتا

یکی دیگر از جذاب ترین مکان‌های دیدنی در شهر وارنا بلغارستان دماغه گالاتا است. این مکان مقصد گردشگری خیره کننده و باشکوه ترین جلوه های شهر را آشکار می کند. 
هم در طول روز که می‌ توانید کل شهر و منطقه را در سراسر ساحل تا هلنا و سنت کنستانتین تماشا کنید، و هم زمانی که می‌توانید نور های شهر و حرکت دریای آرام و یکنواخت را ببینید.

کلیسای سنت آتاناسیوس

این کلیسای جامع در سال 1838 ساخته شد و به خاطر نقاشی های دیواری، نمادها و همچنین برای محراب و تاج و تخت مشهور است. 
اغلب نمایشگاهی از سنگ نگاره ها، حکاکی ها و کتاب های معنوی مربوط به دوران رنسانس بلغارستان را را به نمایش گذاشته است. این کلیسا معماری قدیمی و مسحورکننده ای دارد.

تئاتر عروسکی وارنا

این تئاتر در سال 1952 تشکیل شد و تاکنون میزبان حدود 260 کنسرت با بیش از 20 هزار اجرا بوده است که میلیون ها تماشاگر در اینجا و در سراسر جهان از آن بازدید کرده اند. 

کاخ فرهنگ و ورزش 

این یک مجتمع چند کاربردی است که در یک موقعیت مرکزی در پایتخت بلغارستان واقع شده است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در نزدیکی وارنا بلغارستان است و در تمام طول سال خود را به عنوان یک مکانی برای رویداد های ورزشی و فرهنگی، نمایشگاه‌ ها، کنفرانس‌ ها تبدیل کرده است.

موزه قوم نگاری وارنا

موزه قوم نگاری وارنا

موزه قوم نگاری وارنا

موزه قوم نگاری شهر وارنا یکی از مکان های علمی قوم نگاری در بلغارستان است. در این موزه می توانید مجموعه وسیعی از چیزها را از فرهنگ باستانی و زندگی روزمره مردم از منطقه وارنا در نیمه دوم قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم کشف کنید. 

موزه کشتی درازکی

علاقه مندان به تاریخ ارتش و نیروی دریایی از بازدید از موزه تاریخی کشتی درازکی، بخشی از موزه نیروی دریایی در وارنا لذت خواهند برد. 
در آنجا می‌ توانید کشتی اصلی اژدر 1908 را ببینید که در سه جنگ قرن بیستم شرکت کرد،. این موزه اگرچه به جای دریا در باغ واقع شده است، اما همچنان یک منظره چشمگیر دارد.

چکیده مطلب

وارنا با نام پایتخت ساحلی بلغارستان و سومین شهر بزرگ این کشور شناخته شده است. در این شهر تنوع فوق العاده ای از موزه ها، گالری ها و جاذبه های سرگرم کننده برای هر نوع گروه سنی وجود دارد.
این شهر بیشتر به خاطر مناطق ساحلی و استراحتگاه های کنار دریا معروف است. بهترین مکان برای بازدید در وارنا بدون شک سواحل آن هستند. 
همانطور که این شهر به دلیل جاذبه‌ های گردشگری محبوب است، به خاطر انواع ورزش‌ های آبی، تفریحات شبانه و تفریحی نیز معروف می باشد.
چیزهایی که در وارنا باید دید به سواحل ختم نمی شود. این شهر دارای جاذبه های متعددی است که شما را در سفر چند روزه وارنا مشغول می کند. 
جدا از ساحل شما می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر مانند موزه کشتی درازکی، موزه قوم نگاری وارنا، کاخ فرهنگ و ورزش ، کلیسای سنت آتاناسیوس، کاخ یوکسینگراد، موزه تاریخ پزشکی، جنگل سنگی در وارنا و دیگر جاذبه های زیبای این شهر دیدن کنید.

سوالات متداول درباره ی جاهای دیدنی وارنا

وارنا به چه چیزی معروف است ؟

وارنا مرکز مهمی برای تجارت، حمل و نقل، آموزش، گردشگری، سرگرمی و مراقبت های بهداشتی است. 

محبوب ترین جاهای دیدنی وارنا برای بچه ها کدام است ؟

باغ دریا، موزه یکپارچه سازی وارنا، موزه باستان شناسی وارنا از جمله جاهای دیدنی محبوب کودکان است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc