https://gateway.trip.ir/api/

همه چیز درباره پارک آبی هلیا تبریز

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 جاذبه های گردشگری

همه چیز درباره پارک آبی هلیا تبریز

تبریز سومین شهر بزرگ ایران است، تبریز یک شهر اقتصادی برجسته در ایران است. در تبریز اماکن تاریخی و تفریحی متنوعی وجود دارد که پارک آبی هلیا تبریز یکی از آن ها است.
مراسم افتتاح پارک آبی هلیا بزرگترین پارک آبی کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تبریز برگزار شد.
پارک های آبی محبوب ‌ترین پارک‌ های موضوعی در جهان هستند، زیرا برای افرادی که از آن‌ ها استفاده می‌ کنند شادی و نشاط را به ارمغان می ‌آورند. و فرصتی خوبی را به مشتریان و گردشگران می دهد تا بتوانند به همراه خانواده به صورت همزمان از این امکانات تفریحی استفاده کنند.

عکس پارک آبی هلیا در تبریز

عکس پارک آبی هلیا در تبریز

افتتاحیه ی پارک آبی هلیا در تبریز

در سال 1400 پارک آبی هلیا توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جناب آقای علی اصغری مونسان افتتاح شد و تا به امروز دو فاز این مجموعه تکمیل شده و فاز سوم در حال اجرا می باشد.
وی در مراسم افتتاحیه این مجموعه پارک آبی بیام کرد، با حضور فعال بخش خصوصی در کشور شاهد پیشبرد اهدافی هستیم که بدون آنها این اهداف محقق نمی شد. پروژه سرمایه گذاری مجتمع گردشگری هلیا یکی از پروژه های بزرگ و شایسته ای است که قطعاً باعث رونق بیشتر گردشگری منطقه می شود چرا که با پوشش حوزه های مختلف گردشگری از جمله هتل پنج ستاره، پارک آبی، رستوران های سنتی و مدرن خدمات رسانی خواهد کرد. 
این پروژه ی عظیم در کنار سرگرمی ها و تفریحاتی که دارد، خدمات مورد نیاز را به مشتریان خود ارائه می دهد تا گردشگران بتوانند با خیالی آسوده از خدمات این مجموعه استفاده کنند.
در سال 1394 رستوران های سنتی این مجموعه با حضور رئیس جمهور وقت کشورمان و معاون میراث فرهنگی، آقای سلطانی فر افتتاح شده بود.
پروژه ی پارک آبی هلیا تبریز یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بسیار خود در استان آذربایجان شرقی می باشد، که توسط بخش خصوصی احداث شده است.

درباره ی پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا در تبریز به عنوان یکی از پیشرفته ترین پروژه های شمال غرب ایران نامگذاری شده است. این پارک آبی از دو قسمت زنانه و مردانه تشکیل شده است.
مساحت این پارک آبی 10 هزار متر مربع در قسمت آقایان و 8 هزار و 700 متر در قسمت بانوان است. پارک آبی هلیا در 5 کیلومتری جاده ی تهران – تبریز قرار دارد و گفته شده میزان سرمایه ی استفاده شده برای این پروژه مبلغ 357 میلیارد تومان بوده است.
پارک آبی هلیا در تبریز مکان مناسبی برای کسانی است، که به دنبال هیجان می باشند تا بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند. ظرفیت بخش مردانه در این پارک آبی 7 هزار نفر و در بخش بانوان 5 هزار نفر می باشد.
سالن های این مجموعه یتفریحی دارای وسعت بسیاری است، و فضایی مناسب را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهد. همچنین در این مجموعه ی تفریحی بی نظیر امکانات متنوعی وجود دارد، که باعث شده پارک آبی هلیا را به یک قطب توریستی و گردشگری تبدیل کند و موجب شود تا این استان رونق بسیاری بگیرد.

سرسره های تفریحی داخل پارک آبی هلیا تبریز

مجموعه تفریحی پارک آبی هلیا ساخت خود را از سال 1389 آغاز کرده و تا به امروز ادامه داشته است. شما می توانید برای گذراندن یک روز هیجان انگیز به این مجموعه ی تفریحی مراجعه کنید.
از امکانات این مجموعه می توان به پارک آبی، رستوران هلیا تبریز، هتل پنج ستاره، سالن بولینگ و بیلیارد، مرکز خرید و... را نام برد که می توانید از علاوه بر تفریح در هتل این مجموعه که به زودی بازگشایی می شود نیز اقامت کنید.
از تفریحات مهیج پارک آبی هلیا می توانیم به سرسره های این مجموعه اساره کنیم، که می توانند آدرنالین خون شما را بالا ببرند و شما را هیجان زده کنند.
این پارک آبی دارای ده سرسره ی متنوع و هیجان انگیز مخصوص بزرگسالان و سه سرسره برای کودکان می باشد. در زیر ما شما را بیش تر با سرسره های این مجموعه آشنا می کنیم.

سرسره کامی کازه

سرسره ی کامی کازه را می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی سوار شوید، که هیجان آن دو چندان می شود، برای سوار شدن بر روی این سرسره نیازی به تیوپ و یا پد نیست و باید 14 متر سرسره را یک تنه سر بخورید و لذت ببرید.

سرسره موج

همانظور که از اسمش مشخصه این سرسره حالت مواج دارد، که سوار شدن بر روی آن بسیار هیجان انگیز است. سوار شدن بر روی سرسره ی موج سرعت حرکت شما را بیشتر می کند و شما را با سرعتی زیاد و هیجان انگیز به داخل آب می اندازد.

سرسره ترکیبی

هنگامی که سوار سرسره ی ترکیبی پارک آبی هلیا می شوید، شما نیمی از راه را زیر تونل سپری خواهید کرد و هیجان اینکه تاریکی و ترس کی تمام می شود شما را هیجان زده می کند.
شما در این سرسره در نیمه ی راه از تونل خارج می شوید و دوباره وارد تونل می شوید، و در طول این مسیر از پیج و خم های زیادی عبور خواهید کرد.

سرسره شکل یو 

در پارک آبی هلیا تبریز یک سرسره یو شکل هیجان انگیز وجود دارد، که می توانید هم به صورت انفرادی و هم گروهی از آن استفاده کنید.
شما می توانید با سوار شدن بر روی یک تیوپ بر روی سرسره لیز بخورید و دوباره به بالا و پایین برگردید تا از سرعت شما کاسته شود و متوقف شوید.

سرسره‌ های بادی

سرسره های بادی این مجموعه بسیار خاطره انگیز و هیجان انگیز است. بعد از سر خوردن از روی این سرسره وارد استخر پر از آب می شوید.

سرسره تونلی

سرسره ی تونلی یک سرسره ی پیج در پیچ با ارتفاعی بسیار زیاد است، که بخش وسیعی از استخر را به خود اختصاص داده شما با سوار شدن بر روی این سرسره ی پیچ در پیچ با سرعت وارد این استخر خواهید شد.

سرسره سقوط آزاد 

سرسره ی سقوط آزاد پارک آبی هلیا دارای 11 متر ارتفاع است. برای سوار شدن برای این سرسره باید وارد یک فضای بسته شوید و دست های خود را بر روی سینه بگذارید. با سوار شدن بر روی این سرسره با سرعت بسیار زیادی به پایین هدایت شده و در استخر فرود می آیید.

سرسره چاله فضایی

سرسره ی چاله فضایی پارک آبی هلیا یکی از جذاب ترین سرسره های این مجموعه می باشد، با سوار شدن بر روی این سرسره می توانید دور تا دور سرسره بچرخید و با تمام شدن چرخش ها به داخل آب فرود آیید.

رودخانه ی موج

یکی از سرسره های محبوب خانواده ها و کودکان رودخانه ی موج پارک آبی هلیا است، پس از گذراندن کلی هیجان می توانید با سوار شدن روی یک تویوپ بادی بر روی این رودخانه ی موج به آرامی حرکت کنید و در فضای شبیه سازی شده ی دریا حرکت کنید. 

تونل آبی

در تونل آبی پارک آبی هلیا می توانید با یک تیوپ به یک تونل تاریک پر از آب سفر کنید و حسابی به یک ماجراجویی جذاب بپردازید.

سرسره‌ های مخصوص کودکان

این سرسره ها با ارتفاع 80 متر مخصوص کودکان می باشند و کاملا بی خطر و امن هستند، این سرسره ها شامل سه سرسره ی صاف، یک سرسره به صورت تونلی، یک سرسره ی پر پیچ و خم می باشد.

بازی‌ های آبی کودکان

علاوه بر سرسره های آبی برای کودکان، بازی های متنوعی دیگری نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. از جمله ی آن ها می توان به سطل آب که هر چند دقیقه پر از آب شده و بر روی بچه ها ریخته می شود و پله های قلعه اشاره کرد.

امکانات متنوع پارک آبی هلیا در تبریز

حمام ترکی پارک آبی هلیا
سونا خشک و بخار 
جکوزی گرم و بسیار داغ
سالن ماساژ در داخل پارک آبی هلیا
رستوران و کافی‌ شاپ های متنوع
سالن بیلیارد
سالن بولینگ
اتاق ماساژ پارک آبی هلیا

اگر از طرفداران پارک‌های آبی هستید و قصد بازدید از شهر ارومیه را دارید یا ساکن این شهر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سرزمین موج های آبی ارومیه هم سری بزنید. ما در مقاله‌ای به طور کامل به آدرس و امکانات این مرکز پرداخته‌ایم.

رستوران های پارک آبی هلیا

رستوران های مجموعه تفریحی پارک آبی هلیا در دو بخش سنتی سرپوشیده به مساحت 1250 مترمربع و دیگری به صورت روباز با آلاچیق های زیبا در مساحتی 800 متری می باشد.

این دو مجموعه که جزء بهترین رستوران های تبریز به شمار می‌روند، 900 نفر ظرفیت دارند و انواع غذاهای محلی، ایرانی و بین المللی را سرو می‌کنند. همچنین در طبقه ی چهارم این مجموعه فودکورت وجود دارد، که در آن می توانید غذاهای لذیذی را میل کنید.

مرکز خرید پارک آبی هلیا

پارک آبی هلیا علاوه بر تفریحات مهیج دارای یک مرکز خرید بزرگ با وسعت 10 هزار متر می باشد، که در آن می توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی از برندهای خارجی و ایرانی را خریداری کنید.

هتل پنج ‌ستاره در پارک آبی هلیا تبریز

اگر به دنبال یک اقامتگاه شیک و مدرن هستید، ما به شما هتل پنج ستاره ی هلیا را پیشنهاد می کنیم. این هتل به زودی در 160 اتاق افتتاح خواهد شد.
این هتل دارای رستوران های مخصوص، تالار های عروسی مجلل، سالن های آمفی ‌تئاتر و همایش می باشند. در مجموع 12 طبقه هتل، لابی و 2 طبقه پارکینگ در حال ساخت است.

سالن بولینگ پارک آبی هلیا تبریز

سالن بولینگ پارک آبی هلیا تبریز

مسیر رفتن به پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز در 5 کیلومتر ی جاده ی تبریز -  تهران قرار دارد. و دسترسی آن بسیار آسان است. پارک آبی هلیا رو به روی پمپ بنزین کندرو قرار دارد و می توانید با چند دقیقه رانندکی به سادگی به آنجا برسید.

هزینه و ساعت کار پارک آبی هلیا در تبریز

پارک آبی هلیا در تبریز همه روزه بجز روز های شنبه و یکشنبه تعطیل است، تایم استخر هلیا تبریز از ساعت 2 ظهر تا 10 شب است. این زمان، از ساعت کاری برخی پارک‌های آبی معروف در کشور مانند پارک آبی پردیس بابل کمتر است.
مدت زمان هر سانس 3 ساعت می باشد و به ازای هر ساعت اضافه تر باید مبلغ 50 هزار تومان برای افراد بزرگسال و 30 هزار تومان برای کودکان باید پرداخت کنید. برای خرید بلیط پارک آبی هلیا تبریز می توانید به سایت www.helyapark.com مراجعه کنید.
قیمت پارک آبی هلیا تبریز 220 هزار تومان برای هر نفر می باشد.
شماره استخر هلیا تبریز : ۳۶۳۰۲۰۲۰- 041

برای آشنایی با بهترین پارک آبی کرج، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

سوالات متداول درباره ی پارک آبی هلیا تبریز

آدرس پارک آبی هلیا در تبریز کجاست ؟

آدرس آذربایجان شرقی، جاده تبریز به تهران، روبروی پمپ بنزین کندرود می باشد. 

هیجان انگیز ترین سرسره های پارک آبی هلیا کدامند ؟

از هیجان انگیزترین سرسره های این مجموعه می توان به سرسره چاله فضایی، سرسره سقوط آزاد، سرسره تونلی، سرسره شکل یو
و سرسره موج اشاره کرد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc