https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به بلغارستان

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

راهنمای سفر به بلغارستان

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا که به تازگی کشوری شناخته شده برای گردشگران از سراسر جهان است. بلغارستان با سواحل، کلبه های کوهستانی، غذاهای دلچسب، صومعه های تاریخی، کلیساهای زیبا و ویرانه های رومی، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
تصویر بلغارستان در سال‌های اخیر به‌ طور چشمگیری تغییر کرده است، که عمدتاً به لطف مدرن ‌سازی زیرساخت‌ های توریستی این کشور همراه با افزایش علاقه گردشگران خارجی بوده است.
بلغارستان، با نام رسمی جمهوری بلغاری است که در قرن هفتم به رسمیت رسیده است. رستان کشوری در جنوب شرقی اروپا که به تازگی کشوری شناخته شده قبل از ایجاد دولت بلغارستان امپراتوری ‌های روم باستان، یونان و بیزانس حضور پررنگی داشتند و مردم به دفعات در این سرزمین سفر می ‌کردند.

عکس کشور بلغارستان

عکس کشور بلغارستان

تاریخچه ی مختصری از بلغارستان

بلغارستان برخاسته از قرن ‌ها حکومت عثمانی، استقلال خود را در اواخر قرن نوزدهم به دست آورد. در زمان اتحاد جماهیر شوروی تأثیرات عمیقی بر دولت و روان بلغارستان گذاشت و همه چیز را از استفاده از زمین و شیوه های کار گرفته تا مذهب و هنر تغییر داد. 
با سقوط دولت های کمونیستی در اروپای شرقی در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990، بلغارستان به طور ناگهانی از میدان مغناطیسی غول شوروی رها شد. 
کشور بلغارستان در سال 2004 به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و در سال 2007 به اتحادیه اروپا (EU) تبدیل شد. اعضای اتحادیه اروپا در بخش عمده تجارت بلغارستان شرکت دارند.

چرا باید از بلغارستان دیدن کرد ؟

بلغارستان یکی از کشورهایی است، که به تازگی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. اسن کشور دارای سواحل طولانی و شنی و آب و هوای خوب هر تابستان مسافران را به استراحتگاه‌ های دریای سیاه بلغارستان سوق می ‌دهد. 
دو شهر بزرگ ساحلی، وارنا و بورگاس، سواحل جذابی دارند که در چند دقیقه از مرکز شهر فاصله دارند. همچنین این شهر دارای 
ملیسا ها ی بسیاری است، از کلیساهای بزرگ با گنبد طلا گرفته تا نقاشی های نمادین مینیاتوری کلیسای الکساندر نوسکی صوفیه و صومعه ریلا متعلق به قرن دهم است.
کوه ها و جنگل ها دست نخورده بلغارستان نبض کوهنوردان، دوچرخه سواران کوهستان و اسکی بازان را تسریع می کند. هفت رشته کوه در سراسر کشور موج می زند. دریاچه‌ های یخبندان بین این قله ها می‌ درخشند، و انبوهی از جنگل‌ ها، خرس‌ ها و سیاهگوش ‌ها را در خود پنهان می ‌کنند.

هزینه سفر به بلغارستان

بلغارستان رتبه 35 را از 141 کشور در بین هزینه های سفر کسب کرده است. میانگین هزینه سفر به بلغارستان با تور در یک روز بین 34 تا 93 دلار است. شما همچنین می توانید با تور سفر به بلغارستان، هزینه سفر به بلغارستان ۱۴۰۱ خود را کاهش دهید.

هزینه ی هتل و اقامتگاه در بلغارستان

هزینه‌ ی اقامتگاه در اتاق ها خوابگاهی در بلغارستان بین 12 تا 18 لوا (7 تا 10 دلار) است، و هزینه ی اجاره ی اتاق های خصوصی مبلغی بین 27 تا  ۳۶ لوا (۱۵ تا ۲۰ دلار) است.
اقامتگاه های مختلفی با قیمت های متفاوت در بلغارستان وجود دارد، که می توانید بسته به بودجه ی خود آن ها را اجاره کنید. برای اینکه هزینه های اقامت خود را کاهش دهید می توانید از اجاره ی اتاق در خانه های خصوصی استفاده کنید.
از جمله های هتل های لوکس بلغاریتان نیز می توانیم به هتل ملیا گرند هرمیتاج آل اینکلوسیو، هتل رویال آل اینکلوسیو، هتل اینترنشنال هتل کازینو اند تاور سوئیتز، هتل سنترال، هتل ادمیرال، هتل پالم بیچ، هتل ریویرا هالیدی بیچ و کلاب،هتل لیلیا اشاره کرد.

هزینه ی غذا در بلغارستان

برای هزینه های خورد خوراک در بلغارستان باید به شما بگوییم که می توانید برای کاهش هزینه ی سفرتان از غذاهای ارزان قیمتی مانند همبرگر با پرداخت  2.5 لوا (۱.۵ دلار) و یا از منوی غذایی مک دونالد با ۹ لوا (۵ دلار) استفاده کنید. 
برای خوردن یک وعده غذایی در یک رستوران بلغاری ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ لوا پرداخت کنید، و برای صرف یک وعده ی غذای دو نفره در رستوران نیز باید مبلغ میانگین 45 لوا پرداخت کنید.
همچنین برای خوردن غذاهای محلی بلغاری در رستوران باید مبلغ میانگین 2 لوا پرداخت کنید، در کشور بلغارستان غذاهای خیابانی متنوعی با قیمت های متفاوتی وجود دارد که می توانید در آنجا نیز غذای مورد علاقه ی خود را میل کنید.
غذاهای خیابانی در بلغارستان شامل ساندویچ دونر ترکی، پیتزا، ساندویچ مرغ، ساندویچ سوسیس و ... است، که می توانید با پرداخت یک دلار از آن ها میل کنید. برای تهیه یک آب معدنی نیز باید مبلغ 1 لوا و برای تهیه یک فنجان قهوه و یا چای نیز باید مبلغ 2.5 لوا پرداخت کنید.
از جمله غذاهای محبوب و معروف بلغاری می توان به سالاد شوپسکا که از پنیر سفید بلغاری، گوجه، خیار، پیاز و فلفل استفاده می شود، سوپ تاراتور که با ماست و خیار درست می شود و موساکا که از سیب زمینی پخته، گوشت قیمه شده و سس مخصوص درست می شود اشاره کرد.

هزینه ی حمل ‌و نقل در بلغارستان

هزینه های حمل و نقل عمومی در کشور های بلغارستان بسیار ارزان است. هزینه های اتوبوس های محلی بین 1.2 تا ۴.۵ لوا است. هزینه‌ های حمل‌ ونقل ریلی نیز بسته به طول مسیری که طی می کند متفاوت است، برای مثال براس سفر از شهر بورگاس به شهر صوفیه می بایست مبلغ 12 لوا پرداخت کنید.
هزینه های تاکسی هم بسته به کیلومتری که طی می شود محاسبه می شود، در صورتی که بخواهید تاکسی برای شما منتظر بماند باید مبلغ 13 لوا پرداخت کنید.

دریافت ویزای بلغارستان

کشور بلغارستان یک کشور اروپایی می باشد، لیکن هنوز عضو اتحادیه شنگن اروپا قرار نگرفته است، به همین خاطر برای کسانی که قصد دارند به این کشور سفر کنن باید این خبر خوش را بدهیم که این کشور دیگر سختگیری های دریافت ویزای شنگن را ندارد. 
در سال های اخیر گردشگران بسیاری به کشور بلغارستان سفر می کنند، برای دریافت ویزای سفر به بلغارستان سه مدل ویزا وجود دارد. 

ویزای نوع A برای ترانسفرهای  فرودگاهی
ویزای نوع C  برای اقامت های کوتاه مدت 
ویزای نوع D  برای اقامت بلند مدت

لازم به ذکر است، که مدت زمان برای اخذ ویزای بلغارستان 10 روز کاری طول خواهد کشید.

شهر های توریستی بلغارستان

بلغارستان دارای چندین شهر توریستی جذاب است، که در زیر محبوب ترین و معروف ترین آن ها را معرفی می کنیم:

1. صوفیه 

شهر توریستی صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است، و یکی از جذاب ترین شهرهای بلغارستان بحساب می آید. با سفر به صوفیه بلغارستان می توانید جاذبه های تاریخی بی نظیر را تماشا کنید.
هزینه ی سفر به این شهر بسیار مقرون به صرفه می باشد و این امر سبب شده است، تا این شهر به یکی از محبوب ترین شهر ها بین دیگر شهر های توریستی بلغارستان تبدیل شود.

شهر پلوودیو در بلغارستان

شهر پلوودیو در بلغارستان

2. پلوودیو

در شهرهای توریستی بلغارستان، هیچ مکان دیگری به جز پلوودیو وجود ندارد که بتواند تاریخ این کشور را نشان دهد. این شهر از قرن ششم قبل از میلاد به طور مداوم مسکونی بوده است. 
بسیاری از گردشگران برای دیدن شراب سازی هایی پلوودیو به این شهر سفر می کنند. آن ها می توانند این نوشیدنی ‌ها را در حین تماشای رشته ‌کوه رودوپ و کوه ‌های بالکان میل کنند. 

3. نسبار

برخی از این شهر های بلغارستان محیط فرهنگی منحصربه ‌فردی را ارائه می‌ دهند، در حالی که برخی دیگر مانند نسبار استراحتگاه‌ های ساحلی کلاسیک دارند. 
این شهر دارای تعداد زیادی کلیساهای تاریخی و آثار دیگر است، دو مورد برجسته در نسبار شامل کلیسای سنت استفان و کلیسای مسیح پانتوکراتور است. 
در عین حال، ساحلی عظیم نیز دارد که می توانید از زیبایی های دریای سیاه لذت ببرید. سواحل زیبا و شگفت انگیز این شهر مقصد گردشگران از سراسر جهان است. 

4. وارنا

وارنا یکی از شناخته شده ترین شهرهای بلغارستان است. این شهر دارای انبوهی از جاذبه های گردشگری است که شما را در تمام طول سرگرم نگه می دارد. 
شما می توانید در سفر به بلغارستان وارنا از دیدن موزه باستان شناسی وارنا و از قدیمی ترین طلای جهان شگفت زده شوید، همچنین می توانید از کلیسای جامع عروج یا اپرای باروک دیدن کنید. 
حمام های رومی در وارنا نیز یکی از جاذبه های گردشگری اصلی این شهر هستند. جدای از این مکان های تاریخی این شهر از هر نوع گردشگری لوکس دیگری مانند بارها و رستوران‌ های لوکس گرفته تا آبگرم درمانی، اسپا و ورزش ‌های ماجراجویانه با آدرنالین بالا برخوردار است.

5. سوزوپول

سوزوپول یکی دیگر از شهرهای مهم تاریخی بلغارستان است، این شهر اولین بار توسط یونانیان در قرن ششم قبل از میلاد به عنوان یک مرکز هنری و مذهبی گسترده راه اندازی شد. 
از آن زمان تا کنون این هویت را حفظ کرده و به مرور زمان محبوبیت زیادی به دست آورده است. امروزه به عنوان یک مقصد آرام و بدون هیاهو و در عین حال پرسود برای مسافران خدمت می کند. 
جدا از تمام جواهرات تاریخی در شهر، این شهر همچنین دارای کلیسا های قدیمی و قلعه های خیره کننده در خط ساحلی هستند. 

نکاتی در مورد کشور بلغارستان

از درگیری لفظی و فیزیکی با افراد محلی این کشور در مکان های تاریک خودداری کنید.
حمل مشروبات الکلی و مواد مخدر در کشور بلغارستان ممنوع است.
بهتر است برای رفتن به ساحل هنگام غروب و شب به آنجا بروید، تا بتوانید از هوای خنک و انرژی جوانان در کنار ساحل لذت ببرید.
بهتر است کمی زبان بلغاری یاد بگیرید، تا بتوانید برای ارتباط با مردم محلی و خرید در مکان های عمومی، بازار ها، رستوران ها راحت باشید.
خیابان ها و پیاده روهای کشور بلغارستان پر از چاله و دست انداز است، بهتر است هنگام قدم زدن و یا دوچرخه سواری دقت کنید.
در کشور بلغارستان شما تنها می توانید در شهر های بزرگ و توریستی آن صرافی پیدا کنید، که بتوانید پول خود تبدیل کنید. بنابراین بهتر است قبل از رفتن پول خود را از ریال به دلار و در شهر وارنا به لوا تبدیل کنید.

فصل تابستان کشور بلغارستان

فصل تابستان کشور بلغارستان

بهترین زمان سفر به بلغارستان

اگر قصد سفر به کشور زیبای بلغارستان را دارید، باید بگوییم این کشور دارای آب و هوای پویا، با بهارهای معتدل و تابستان های گرم و نسیمی در ساحل و زمستان های سرد و مرطوب دارد.
دمای هوای کشور بلغارستان در فصل پاییز بین 0 درجه تا 5 درجه بالای صفر متغییر است، در فصل تابستان نیز از 25 درجه تا 30 درجه متغییر می باشد.
بلغارستان در فصل زمستان بسیار سرد است، بنابراین گردشگران کمتری به این کشور سفر می کنند. در فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به کشور بلغارستان می باشد.

سخن آخر

بلغارستان کشوری با مناظر متنوع و ژرفای تاریخی است، و کشوری مملو از زیبایی های طبیعی و غنای فرهنگی است که قدمت آن به دوران باستان بازمی گردد.
این کشوربا قله‌ های صخره ‌ای مرتفعی که دارد بسیار دیدنی و جذاب است. پارک ‌های ملی عظیم، حیوانات متنوع از جمله زیبایی های طبیعی این کشور بشمار می روند.
در این کشور می توانید از خرابه های رومی را در پلوودیو دیدن کنید، در رشته کوه هایی با مناظر زیبا پیاده روی کنید یا با مردم محلی گل رز بچینید. از مقبره‌های باستانی گرفته تا شهرهای قدیمی و قلعه‌های رنگارنگ، بهترین جاذبه‌ های بلغارستان را تماشا کنید.
کشور بلغارستان یکی از کشور های توریستی می باشد، که هزینه های مقرون به صرفه ای دارد. شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی در بین شهر توریستی این کشور مانند وارنا، صوفیا، پلوودیو، سوزوپول، نسبار و ... دیدن کنید.
همچنین می توانید برای کاهش هزینه های اقامت خود اتاق های خصوصی را رزرو کنید و از غذاهای ارزان قیمت خیابانی میل کنید تا بتوانید با کمترین هزینه از سفر خود در بلغارستان لذت ببرید.

سوالات متداول درباره ی راهنمای سفر به بلغارستان

بلغارستان کجاست ؟

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا که به تازگی در بین گردشگران شناخته شده است.

سفر به بلغارستان بدون ویزا می باشد ؟

خیر، برای سفر به بلغارستان نیازمند به اخذ ویزا است لیکن نیاز به ویزای شنگن نمی باشد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc