https://gateway.trip.ir/api/

ساحل کلبه هور کیش

به روز رسانی: 18 تیر ، 1403 جاذبه های گردشگری

ساحل کلبه هور کیش

جزیره کیش معروف به مروارید خلیج فارس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. کیش یکی از بهترین تفرجگاه های جزیره ای در خاورمیانه از نظر مکان های گردشگری و امکانات تفریحی است.
کیش سرزمین غروب باشکوه و سواحل مرجانی است. خاک کیش زیر نور آفتاب با رنگ نقره ای روشن می درخشد. بیشتر سواحل دنیا پوشیده از شن های خاکستری هستند اما در جزیره ی کیش سواحل مرجانی زیبایی را خواهید دید. 
ساحل کلبه ی هور یک منطقه صخره ای بسیار زیبا است که در غربی ترین دماغه جزیره کیش قرار گرفته و تاریخچه کلبه هور کیش نشان می دهد که این دماغه برای استراحت ماهیگیران بوده که باعث شده بومیان منطقه این مکان را کلبه هور بنامند.
آب سواحل این جزیره تمیز و زلال است که به راحتی می توان بستر دریا را از دور دید، دوستداران محیط زیست این ویژگی را به مرجان های اطراف جزیره نسبت می دهند و معتقدند مرجان ها به طور طبیعی آب را تصفیه می کنند و سواحل جزیره را شفاف و زیبا می کنند. 
کیش یکی از وسیع ترین سواحل را دارد و کمتر سواحلی در دنیا وجود دارد که به اندازه سواحل کیش قابل استفاده باشد، مسافران می توانند در آن استراحت کنند و از ورزش های آبی لذت ببرند.
کیش کم خطرترین سواحل دنیا را نیز دارد، آب سواحل کیش عاری از کوسه های قاتل است. لازم به ذکر است که کوسه هایی که گاهی دیده می شوند فقط ماهی های کوچک را می خورند و خطری برای شناگران ندارند.
پارک های ساحلی از محبوب ترین نقاط گردشگری کیش هستند. آنها مکانی ایده آل برای ماهیگیری، انجام ورزش های آبی و ثبت لحظات به یاد ماندنی هستند.

بهترین ساحل کیش در شب

بهترین ساحل کیش در شب

جاذبه های کلبه هور در کیش

مهم ترین سواحل جزیره ی کیش شامل پارک ساحلی میرمهنا، ساحل کلبه هور کیش، ساحلی سیمرغ، پارک، پارک ساحلی مرجان است. 
تمای این سواحل دارای پیست دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، زمین بدمینتون، زمین پینگ پنگ، پیست اسکیت و مسیر پیاده روی هستند. 
وجود جاذبه های گردشگری و مکان های زیبا در اطراف کلبه هور کیش و مکان های شگفت انگیز برای گشت و گذار و مناظر زیبای دریای هرمز از دلایل علاقه مندی گردشگران به بازدید از این مکان است.

طبیعت زیبا و شگفت انگیز

می توان گفت آرامش و زیبایی کلبه هور یکی از دلایل جذابیت این منطقه به شمار می رود، طبیعت زیبای این منطقه گردشگران با به خود دلبسته می کند.
کلبه هور کیش دارای ساحل صخره ای با صدای برخورد امواج دریا به صخره ها و فوران آب از سوراخ های درون این صخره ها می شود.این کلبه با منظره ای بی نظیر  و زیبا سفری به یاد ماندنی را برای شما و خانواده ی شما فراهم می کند.
قدم زدن در ساحل کلبه هور و دیدن منظره ای تماشایی از غروب خورشید شما را شگفت زده می کند. در کناره ی ساحل می توانی به دوچرخه سواری بپردازید و آرامش این منطقه انقدر زیاد است، که می توانید در آن مدیتیشن کنید. یکی از نقاط جذاب کلبه هور کیش می توان به غار پنج متری در سمت جنوب این ساحل اشاره کرد. 

لنج به گل نشسته 

جزیره ی کیش از زمان های دور محل ارتباط با سایر کشورهای حومه ی خلیج فارس بوده است و  از طریق دریایی با استفاده از کشتی به کار تجارت می پرداخته است.
وجود دریا در این جزیره موجب شده است، که در آمد مردم منطقه نیز از طریق قایق ها و کشتی ها و همچنین صید ماهی های انجام شود.
در منطقه ی ساحلی کلبه هوردومین کشتی به گل نشسته ی کیش را خواهید دید. لنج ماهیگیری کلبه هور لنجی ایرانی است. این لنج در حدود بیش از 10 سال پیش در 200 متری ساحل هور به گل نشست و امروزه به یکی از جاذبه های این منطقه تبدیل شده است. جذابیت کلبه هور را در شب دو چندان می شود.

تفریحات کلبه هور کیش

سواحل کیش سواحل استثنایی هستند که مسافران در فصول سرد و گرم سال از آن لذت می برند. همچنین در آنجا ورزش های آبی نیز برای گردشگران فراهم شده است. 

غواصی و ماهیگیری 

علت ذلال و شفاف بودن کلبه هور صخره ای بودن بستر کلبه هور است، در دریای ساحل هور بازدیدکنندگان می توانند به راحتی ماهیان و آبزیان داخل آب را تماشا کنند.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که از ماهیگیری لذت می برید، پس در سفر خود به کلبه هور کیش با خود وسایل مورد نیاز ماهیگیری را به همراه داشته باشید. حتی اگر اهل ماهیگیری نباشید تماشای صدف های دریایی، لاک گشت ها و ماهیان رنگارنگ شما را هیجان زده می کند.
کلبه هور علاوه بر ماهیگیری امکاناتی برای تجربه غواصی در کیش در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. تصور کنید در این دریای شفاف زیبا به غواصی بگردازید.
در حین غواصی می توانید صخره های مرجانی، ماهیان رنگارنگ، آبزیان شگفت انگیز گوناگونی را ببینید، برای غواصی در این منطقه هر روز می توانید اقدام کنید، لازم به ذکر است عمق این ساحل متغییر است و از قسمت شمالی به سمت قسمت جنوبی عمق دریا به هشت متر می رسد.

اسب سواری 

اسب سواری در ساحل کلبه هور کیش می تواند یکی از جذاب ترین و خاطره انگیز ترین لحظات را برای شما رقم بزند. با اسب سواری در این ساحلو نسیم خنکی که از دریا می وزد شما را سرحال می آورد. اسب سواری در ساحل کلبه هور طرفداران بسیاری دارد. 

چرا باید از کلبه هور کیش دیدن کرد ؟

یکی از دلایل اصلی بازدید از کلبه هور کیش که گردشگران را با خرید بلیط کیش به این منطقه می کشاند، طبیعت بکر و بی نظیر آن است.
با قدم زدن در این ساحل صخره ای شاهد جدال با موج ها و صخره ها خواهید بود و منظره ای تماشایی را خواهید دید. برخود امواج دریا به صخره ها بلند این ساحل تصویری شگفت انگیز را می سازد. می توانید بر روی صخره ها ی ساحل کلبه هور بنشینید و ساعت از صدای امواج دریا که به صخره ها برخورد می کند لذت ببرید.
آدرس کلبه هور جزیره کیش : کیش، جاده جهان، میدان هور

لنج به گل نشسته کلبه هور کیش

لنج به گل نشسته کلبه هور کیش

جاذبه های دیدنی اطراف ساحل کلبه هور

ساحل هور از مرکز جزیره کیش فاصله نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل دسترسی به مراکز خرید کمی دشوار است، لیکن از جا های دیدنی نزدیکبه این منطقه می توان به  کشتی یونانی، ساحل کایت، قلعه جنی، شهر زیر زمینی کاریز کیش و باغ نخل اشاره کرد. 
گردشگران می توانند پس از طی کردن مسافتی کوتاه به این جاذبه های دیدنی بروند و آن ها را از نزدیک تماشا کنند.

اقامتگاه و هتل های نزدیک کلبه هور 

اگر قصد دارید در نزدیکی ساحل کله هور اقامت داشته باشید، باید به شما بگوییم هزینه های هتل نسبت به اجاره ی سوئیت و ویلا گران تر هستند. شما می توانید با اجاره ی سوئیت و ویلا با تنوع زیادی که دارند در هزینه های خود صرفه جویی کنید. 

بهترین زمان برای رفتن به کلبه هور کیش

جزیره کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. آب و هوای جزیره کیش تحت تاثیر توده های مختلف هوا از شمال غرب و جنوب ایران است و به طور کلی خشک و با بارش کم است. 
بارندگی بیشتر به صورت ابری است و بیشتر در زمستان اتفاق می افتد. میانگین دما 27 درجه سانتیگراد است و حداکثر دمای آن هرگز بالاتر از 32 درجه سانتیگراد و حداقل دمای آن هرگز کمتر از 3 درجه سانتیگراد نیست و این فقط در چند روز زمستان اتفاق می افتد. 
اکر از مقصد تهران به کیش سفر می کنید، بهترین زمان سفر به کیش و خرید بلیط هواپیما تهران کیش فصل پاییز و زمستان است.
در فصل زمستان پاییز همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم هوا نسبتا معتدل تر و مطبوع تر است. ورودی ساحل مرجان کیش هر ساعتی از شبانه روز در دسترس است. برای تماشای غروب آفتاب از چند ساعت قبل در ساحل کلبه هور باشید، تا این منظره ای زیبا و شگفت انگیز را از نزدیک تماشا کنید.

سخن آخر

کیش به عنوان محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین مقصدگردشگری ایران به شمار می رود. کیش دارای یکی از جذاب ترین و تمیز ترین سواحل دنیا است.
جزیره کیش یکی از مراکز گردشگری ایران و چهارمین مقاصد گردشگری در غرب آسیا است و در طول سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی و خارجی است.
یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره ساحل کلبه هور است. این ساحل به دلیل داشتن صخره های بلند و جذاب همواره آب این منطقه را ذلال و شفاف نگه می دارد.
گردشگران می توانند از بالای صخره های این منطقه تمامی آبزیان و ماهیان رنگارنگ این منطقه را به راحتی تماشا کنند. یکی از جذاب ترین قسمت های این جزیره غروب خورشید است که می توانید در زمانی مناسب آن را ببینید و لذت ببرید.
از جاذبه های جذاب این منطقه می توان به طبیعت زیبا و بکر آن و لنج به گل نشسته ی آن اشاره کرد، که در حدود 10 سال گیش در این منطقه به گل نشسته است.
از تفریحات کلبه ی هور نیز می توان به ماهیگیر، دوچرخه سواری و تفریح جذاب غواصی اشاره کرد، که می توانید به اعماق دریا بروید و ماهیان زیبای کف دریا را از نزدیک تماشا کنید.
برای اطلاع از قیمت بلیط کیش تهران به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را بدون واسطه از ما تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی ساحل کلبه هور کیش

تفریحات کلبه هور کیش چیست ؟

از تفریحات ساحل کلبه هور کیش می توان به دوچرخه سواری، ماهیگیری و غواصی را نام برد.

چرا کلبه هور کیش محبوب است ؟

از محبوبیت این منطقه می توان به صخره های بلند و زیبای آن اشاره کرد، که با خوردن آب به آن ها آرامش بسیاری خوبی را می دهد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc