https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به جزایر قناری

به روز رسانی: 24 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

راهنمای سفر به جزایر قناری

جزایر قناری کجاست ؟ جزایر قناری به انگلیسی Canary Islands، از هفت جزیره بزرگ  تنریف، فوئرتونتورا، کاناریا، لانزاروته، لا پالما، گومرا، ال هیرو، و مجموعه ‌ای از جزیره‌ های کوچک تشکیل شده است، که در جنوبی‌ ترین منطقه اسپانیا قرار دارد.
آنها با وجود نزدیکی به قاره آفریقا بخشی از قلمرو اسپانیا هستند. شما می توانید با کشتی یا هواپیما از جزیره ای به جزیره دیگر سفر کنید.
هر یک از جزایر قناری تجربه منحصر به فردی را ارائه می دهد. در یک سفر می توانید از یکی از جزایر یا همه آنها دیدن کنید. اگر بخواهید در کنار دریا استراحت کنید، آنها نه تنها محیطی عالی ارائه می دهند، بلکه برای کاوش با آتشفشان ها، دهکده های جذاب عالی هستند. 
دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست ؟ دلیل نامگذاری این جزایر یه دلیل وجود پرنده های قناری در این منطقه است. در ادامه ما شما را با این جزایر بیش تر آشنا می کنیم.

جزیره تنریف قناری

جزیره تنریف قناری

جزیره تنریف

بزرگترین جزایر قناری و همچنین پرجمعیت ترین آن تنریف است. دارای دو فرودگاه یکی در شمال و دیگری در جنوب است. گردشگری زیادی به این جزیره سفر می کنند. 
این جزیره دارای سالن کنسرت الهام گرفته از خانه اپرای سیدنی است. یکی از بزرگترین جشنواره های کارناوال جهان در ماه فوریه در آنجا برگزار می شود. 
مناظر تاریخی جزیره را می توان در سان کریستوبال د لا لاگونا یافت که با سواحل باشکوهی که دارد، شما را به وجد می آورد. هنگام قدم زدن در شهر فقط می توانید جذابیت روزهای گذشته را احساس کنید. 
زمان استراحت فرا رسیده است، بنابراین به پارک لورو در ساحل شمالی یکی از بهترین پارک های حیوانات در جهان، بروید. در آنجا پنگوئن ها، دلفین ها، نمایش شیرهای دریایی و خیلی چیزهای دیگر را خواهید دید. 
همچنین بزرگ ترین مجموعه طوطی‌ های جهان با تعداد حدود 400 نفر در این جزیره می باشد. می ‌توانید به بالای بلندترین کوه اسپانیا، آتشفشان Teide بروید و از منظره پانوراما بر فراز قلمرو گودال‌ها و گدازه‌ ها لذت ببرید.

جزیره فوئرتونتورا

دومین جزیره بزرگ قناری فوئرتونتورا است. این جزیره کمتر از صد کیلومتر با سواحل آفریقا فاصله دارد و یکی از جزایر کمتر توسعه یافته است.
جزیره فوئرتونتورا با موج سواری مشهور، مناظر آتشفشانی و خط ساحلی طلایی عسلی، مقصد قناری ها برای لذت در ساحل است.
در شمال فوئرتونتورا به موج سواری در ال کوتیلو، کورالخو و لاخارس بپردازید، پارک طبیعی کورالخو پر از تپه های شنی در حدود 15 کیلومتری جنوب جزیره قرار دارد.
خانه‌ای با سنگ‌های آتشفشانی 200 ساله در شمال شرقی لاالیوا به‌عنوان هتل Rural Mahoh (دبل از 60 یورو B&B)، با نه اتاق روستایی، یک استخر و یک رستوران عالی قناری بازسازی شده است. هتل آوانتی لایف استایل (دبل از 120 یورو) درست در ساحل کورالخو قرار دارد، و اگر برای پیاده روی خیلی دور است، جکوزی روی پشت بام وجود دارد که از آن می‌توانید منظره دریا را تماشا کنید.

جزیره گرن کاناریا 

سومین جزیره بزرگ قناری گرن کاناریا است. این جزیره از نظر جذابیت، مناظر چشمگیر، سواحل عالی، استراحتگاه های پر جنب و جوش، مکان های فرهنگی فراوان، و رستوران هایی بی نظریش یک جزیره ی خوب برای استراحت و تفریح است.
مناظر چشمگیر جزیره گرن کاناریا به لطف آتشفشان کلاسیک آن است. طبیعت کوهستانی جزیره نیز باعث تغییرات آب و هوایی بسیار زیادی می شود. 
این جزیره دارای یک کلیسای جامع باشکوه از معماری دوران استعمار و کلیسای نئوگوتیک خیره کننده است. در شمال سرسبز گرن کاناریا اقامت کنید. هتل Fonda de la Tea دارای آپارتمان ها و خانه های مستقل است.

جزیره لانزاروته

لانزاروته یک از هفت جزیره اصلی قناری است. لانزاروته از نظر زیبایی ‌شناختی بی نظیر و شگفت انگیز می باشد. سزار مانریک یک معمار خلاق برای ایجاد آثاری هنری در این جزیره بوده است.
مانریک متولد لانزاروته و بیشتر عمر خود را در این جزیره گذراند و میراثی را خلق کرد که بازدیدکنندگان می توانند از آن لذت ببرند. 
لانزاروته فراتر از یک جزیره ی تفریحی است. این جزیره دارای مکان های هنری و خوراک شناسی پر جنب و جوش است. کل جزیره یک ژئوپارک می باشد، که توسط یونسکو به ثبت رسیده است.

جزیره لا پالما 

کل جزیره لا پالما به دلیل مناظر چشمگیرش به عنوان ذخیره گاه زیست کره توسط یونسکو اعلام شده است. برخی از بخش ها به طور چشمگیری آتشفشانی هستند، برخی دیگر جنگلی سرسبز هستند.
جزیره لا پالما، تمیز و زیبا با ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است. سومین بندر مهم امپراتوری اسپانیا، پس از سویا و آنتورپ در این جزیره قرار دارد.
بدون شک زیباترین جزیره ی قناری، جزیره ی لا پالما است. این جزیره دارای خانه های سنتی بالکن دار، معماری رنسانس و ایگلسیا دل سالوادور پر زرق و برق است. 
هتل San Telmo در جزیره لاپالما دارای 8 اتاق الهام گرفته از بوتیک است. این هتل متعلق به قرن هفدهم به رنگ زرد انبه می باشد. این هتل رو به ساحل ماسه سیاه چشم‌انداز دارد و استخری به سبک مرداب و باغ‌ های نیمه گرمسیری دارد.

جزیره لاگومرا قناری

جزیره لاگومرا قناری

جزیره لاگومرا

لا گومرا یکی از جزایر کوچک و زیبا از جزایر قناری است. دره ‌های سرسبز زیادی که اغلب با ابرها پوشیده شده ‌اند و پارک ملی گاراژونای در قلب آن قرار دارد.
این پارک که در سال 1986 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد دارای یک مسیر دایره ای مشخص است و شامل جنگل های لور کمیاب، گونه های گیاهی نیمه گرمسیری و باستان شناسی است.
این جزیره اگرچه اندازه کوچکی دارد، اما در ارائه غذاهای خاص و نوشیدنی مانند almogrote، خمیر پنیر تند بی نظیر است. اقامت در سن سباستین پایتخت ساحلی رنگارنگ لاگومرا بسیار جذاب است.
مرکز تاریخی سن سباستین دارای میدان‌ ها، عمارت ‌های باستانی و کلیسای قرن پانزدهمی است که گفته می ‌شود کریستف کلمب قبل از عزیمت به قاره آمریکا در آنجا دعا کرده است. در لاگومرا غذاهای کلاسیک، غذاهای دریایی عالی، سالاد پنیر بز و ماهی تازه سرو می شود.

جزیره ال هیرو 

کوچکترین و جنوب غربی ترین جزیره مجمع الجزایر قناری همچنین دارای مسیری سخت است. اینجا جایی است که کریستف کلمب با اروپا خداحافظی کرده است.
جایی که صخره‌ های زیبا و تپه ‌های ناهموار بر مناظر تسلط دارند. به دلیل این واقعیت که جزیره دارای بالاترین تراکم آتشفشان‌ های مجمع الجزایر است.
مناظر چشمگیر داخلی این جزیره عبارتند از Tubo Volcánico، یک غار آتشفشانی 295 فوتی، و El Sabinal، جنگلی از درختان (sabinosas) است، که توسط باد پیچ خورده است.
برای صرف غذا و غواصی، باید به La Restinga، یک دهکده ماهیگیری آرام با ساحل ماسه ای سیاه بروید. در همسایگی باهیا نائوس یک منطقه حفاظت شده دریایی است.
ژئوپارک جزیره ال هیرو در سال 2014 در فهرست یونسکو قرار گرفته است و در راه تبدیل شدن به اولین جزیره در جهان است.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر قناری

بهترین زمان برای بازدید از جزایر قناری بین ماه های اسفند تا خرداد و از شهرویر تا آبان است. جزایر قناری زمستان و تابستان گردشگران زیادی را به همراه می آورد. در بهار و پاییز جزایر قناری از آب و هوای مطبوع تری برخوردار است، زیرا در این فصل دمای هوا خنک تر می باشد. 

دریافت ویزای جزایر قناری 

جزایر قناری جزو خاک کشور اسپانیا است، به همین دلیل از آنجایی که اسپانیا در اتحادیه اروپا قرار دارد برای سفر کردن به جزایر قناری می بایست ویزای شنگن دریافت کرد.
یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای سفر تفریح به اسپانیا دریافت ویزای توریستی است. با استفاده از ویزای توریستی می توانید وارد جزایر قناری شوید و از جاذبه های گردشگری و تفریحات در این جزایر لذت ببرید.
برای دریافت ویزای جزایر قناری می بایست به سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید و فرم درخواست خود را برای ویزا پر کنید. پس از تکمیل فرم و تهیه مدارک لازم باید برای مصاحبه ی حضوری آماده شوید.
در صورت تکمیل بودن مدارک و مثبت بودن مصاحبه می توانید ویزای خود را از سفارت اسپانیا دریافت کنید و به یک سفر رویایی به جزایر قناری بروید.
مدت زمان برای صدور ویزای جزایر قناری دو هفته می باشد، این زمان ممکن است به شش هفته نیز ادامه پیدا کند. هزینه ی صدور ویزای اسپانیا میلغ میانگبن 60 یورو می باشد، که می بایست به صورت نقدی در سفارت اسپانیا پرداخت شود. هزینه سفر به جزایر قناری بسته به نوع اقامت و هواپیمایی که انتخاب می کنید متغیر است.

مدارک لازم برای صدور ویزای جزایر قناری 

شناسنامه
پاسپورت یا گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
۲ قطعه عکس
سندی که نشان ‌دهنده شاغل بودن شما باشد
گردش حساب بانکی
سند مالکیت
بلیط هواپیمای رفت و برگشت
رزرو هتل در جزایر قناری
بیمه مسافرتی

سواحل جزایر قناری

سواحل جزایر قناری

نکاتی در مورد سفر به جزایر قناری

جزایر قناری جزو زیبا ترین و شگفت انگیز ترین جزایر آفتابی در کل دنیا هستند. این جزایر به دلیل آب و هوای مطلوب در تمام طول سال و مناظر بکر و دست نخورده، دهکده های زیبا و تفریحات مهیج و همچنین غذاهای خوشمزه معروف است.
در تمام طول سال هتل‌ های بسیاری برای گردشگران وجود دارد، و از لحاظ امنیت حرف اول را می زند. در این مجمع ‌الجزایر جرم‌ و جنایت بسیار کم است.
در جزایر زیبای قناری قانون منع حمل اسلحه وجود دارد، همچنین تدابیر امنیتی شدید و سختگیرانه ‌ای در فرودگاه‌ ها اعمال می‌ شود و تقریبا تردد قایق ‌های قاچاقی و ناشناس در اسکله‌ ها غیرممکن است.
شما می توانید در این جزیره به راحتی رانندگی کنید، مردم محلی به حضور گردشگران عادت دارند، فقط مواظب اسکوترها و موتور سیکلت ها در کنار جاده باشید.
در تمامی سواحل جزایر قناری پرسنل نجات‌ غریق حضور دارند، ولی به یاد داشته باشید که در برخی سواحل ممکن است امواج متلاطم و بسیار شدید باشند.
در سواحل جزایر قناری امکانات تفریحی و ورزشی متعددی از جمله موج سواری و اسکی روی آب وجود دارد. اکثر کسانی که در این جزیایر فعالیت دارند داری پرسنلی مسلط به زبان های مختلف و انگلیسی هستند.
برای اینگه در برابر آفتاب نسوزید و دچار گرمازدگی نشوید، بهتر است با خود عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید.
در این جزایر در برخی از ماه ها امکان طوفان و گردباد وجود دارد، تا زمانی که بیرون نروید خطری برای شما ندارد.آب ‌لوله‌ کشی جزایر قناری قابل نوشیدن است.

کلام آخر

جزایر قناری از هفت جزیره ی دیگر به نام تنریف، فوئرتونتورا، گران کاناریا، لانزاروته، لا پالما، گومرا، هیرو و گراسیوسا، و مجموعه ‌ای از جزیره‌ های کوچک تشکیل شده است. 
این جزایر در طول سال دارای آب و هوایی مطبوع است. جزایر قناری دارای مناظر بکر و دیدنی و جاذبه های طبیعی بی نظیری است.
این جزایر همچنین دارای سواحل شنی، ورزش های آبی مانند موج ‌سواری و غواصی است. مناظر کوهستانی، جنگل‌ های سرسبز، دشت ‌های زیبای قناری از جمله شگفتی های این جزیره بشمار میروند.
گردشگران در این جزایر می توانند در هتل های بسیاری اقامت داشته باشند. و از غذاهای لذیذ متنوع دریایی و بین المللی میل کنند.
شهر باستانی سَن ‌کریستبال به عنوان میراث جهانی یونسکو برگزیده شده و همینطور بناها و ساختمان‌هایی که توسط معمار مشهور سزار مانریک در لانزاروته طراحی و ساخته شده ‌اند بسیار زیبا و دیدنی هستند.

سوالات متداول درباره ی جزایر قناری

جزایر قناری به چه چیزی معروف هستند ؟

این جزایر از هفت جزیره به عنوان ذخیره گاه زیست کره اعلام شده اند و به دلیل آب و هوایی بسیار مطلبوب معروف هستند.

جزایر قناری چه نام دارند ؟

نام هفت جزایر قناری شامل تنریف، گران کاناریا، لانزاروته، فوئرتونتورا، لا پالما، لا گومرا و ال هیرو است.

گرم ترین جزیره قناری کدام است ؟

لانزاروته گرم‌ ترین و خشک ‌ترین جزایر قناری ‌ها بشمار می رود، زیرا به صحرا نزدیک است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc