https://gateway.trip.ir/api/

گرانترین هواپیمای شخصی در دنیا چه قیمتی دارد؟

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

گرانترین هواپیمای شخصی در دنیا چه قیمتی دارد؟

زمانی که نام گرانترین هواپیمای شخصی به میان می آید، حتما یاد هواپیماهای لوکس و مدرن می افتید. در زمینه ی ساخت هواپیماهای شخصی برندهای معتبری مانند بمباردیر، گلف استریم یا امبرائر بسیار شناخته شده هستند.
گرانترین هواپیماهای شخصی توسط دو شرکت بزرگ بوئینگ و ایرباس انجام می شود. برخی از گران قیمت ترین هواپیماهای لوکس دنیا نیز توسط سلبریتی ها و تاجران قابل خریداری نیستند.
در واقع می توان گفت این هواپیماهای شخصی برای تعداد افراد مشخص و محدودی ساخته شده اند. داشتن یک گرانترین جت شخصی دنیا نهایت یک زندگی لوکس محسوب می شود.

گرانترین هواپیمای مسافربری جهان

گرانترین هواپیمای مسافربری جهان

ایرباس مدل A380   

گرانترین جت شخصی و قطعا منحصر به فرد ترین هواپیمای شخصی متعلق به شاهزاده الولید بن طلال است. ایرباس مدل 380 علاوه بر اینکه گرانترین جت شخصی جهان با قیمت 432 میلیون دلار است، بزرگ ‌ترین گزینه سفر با جت خصوصی لوکس در جهان است.
این هواپیما در نسخه تجاری تا 800 صندلی سرنشین دارد، در حالی که محبوب ترین نسخه جت خصوصی آن دارای سه طبقه است که توسط یک آسانسور و راه پله مارپیچ به هم متصل می شوند. 
این جت خصوصی فضایی برای چهار خانواده دارد و سوئیت‌ های VIP با تشک ‌های الکترونیکی است. برای سرگرمی، یک سالن کنسرت با یک استیج و یک پیانوی بزرگ و همچنین یک حمام ترکی برای یک حمام مجلل وجود دارد.

ایرباس A340-300

رتبه دوم در فهرست گران‌ ترین جت‌ های خصوصی جهان، ایرباس مدل A340-300 متعلق به میلیاردر علیشیر عثمانوف، یکی از ثروتمندترین تاجران روسیه است.
این هواپیما علاوه بر رنگ ‌آمیزی دیدنی و مجلل نمای بیرونی، نام بورخان را به نام پدر علیشیر آشمانوف نیز دارد. این بزرگترین و گرانترین هواپیما شخصی در روسیه است، حتی بزرگتر از ایلوشین ایل-96 رئیس جمهور ولادیمیر پوتین می باشد.
به عنوان یک هواپیمای تجاری، ایرباس A340-300 می تواند بیش از 300 مسافر را در خود جای دهد. به عنوان یکی از محبوب ترین جت های خصوصی، دارای چهار موتور و برد بسیار طولانی است که قادر به پرواز در هر مسیر هوایی در جهان است. 
قیمت اصلی این هواپیما 238 میلیون دلار است، با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، هزینه نهایی با توجه به دکوراسیون داخلی و فناوری اجرا شده، از 350 تا 500 میلیون دلار تخمین زده می‌ شود.

بوئینگ 747-400

بوئینگ 747-400 در ابتدا برای بیش از 400 نفر طراحی شده بود و متعلق به شاهزاده الولید بن طلال عربستان سعودی است. شاهزاده سعودی این هواپیما را در سال 2003 خریداری کرد و پس از آن آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کرد. 
این هواپیما شامل دو اتاق خواب مجلل، یک میز ناهار خوری 14 نفره و یک تخت در وسط هواپیما است. به احتمال این هواپیمای شخصی شاهزاده را به یاد کاخ خانه اش در سفر می اندازد. 11 خدمه پرواز برای اطمینان از رفاه ثابت شاهزاده در هواپیما حضور دارند.

بوئینگ 747-8 s

بوئینگ 747-8 s به پرفروش ترین مدل در بین هواپیماها تبدیل شده است. علاوه بر این، این بوئینگ یکی از گران‌ ترین جت های شخصی است که تاکنون ساخته شده و یکی از پرفروش ‌ترین مدل‌های بوئینگ بشمار می رود.
این هواپیمای خصوصی دارای دو سالن و یک اتاق غذاخوری، یک اتاق خواب با سالن مخصوص به خود، به علاوه یک دفتر کار بزرگ و اتاق کنفرانس پیشرفته است.
مالک آن جوزف لاو این هواپیما را 200 میلیون دلار خریداری کرده است. این هواپیما شامل حمام های کاملا مجهز، یک اتاق نشیمن خصوصی و یک سوئیت مستر با تمامی امکانات را دارا است. 
سایر امکانات لوکس این بوئینگ شامل یک دفتر خصوصی و اتاق جلسه، تلویزیون های صفحه بزرگ، دو قسمت نشیمن و یک اتاق غذاخوری برای 14 نفر است.
در واقع مدل تجاری دارای آن دارای فضایی برای 100 مسافر و 26 خدمه است. این هواپیما برای زنده ماندن در برابر زلزله، جنگ هسته ای و حملات تروریستی مجهز شده است. 

بوئینگ 747-430

سلطان کشوربرونئی صاحب یکی دیگر از محبوب ترین جت های خصوصی است. هزینه سفر با جت خصوصی برای سلطانی که 100 میلیون دلار برای خرید این جت پرداخت کرده است، زیاد نیست.
این جت شبیه یک قصر است، داخل آن با کریستال لالیک و طلایی تزئین شده است. دستشویی‌ هایی که از طلای جامد و کریستال لالیک ساخته شده ‌اند.
گفته می شود سلطان برونئی ثروتمندترین پادشاه جهان است، حدود 100 میلیون دلار از طریق لوفت هانزا هزینه کرد و سپس 120 میلیون دلار دیگر را برای تجهیز هواپیما به سلیقه خود هزینه کرد.
این یکی از گران ترین جت های خصوصی برای سفرهای مکرر در سراسر اروپا و قاره آمریکا است. این تنها هواپیمایی نیست که او در اختیار دارد او ناوگانی شامل شش جت کوچک و یک ایرباس A340 را در کلکسیون خود دارد.

بوئینگ مدل 757

مالک بوئینگ 757 دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا است. دونالد ترامپ این هواپیما را از پل آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت خرید و تا به امروز سفارشی سازی های لوکسی را متناسب با سبک خودش انجام داده است تا آن را به یکی از گران ترین جت های شخصی تبدیل کند. از زمانی که در سال 2019 برای تعمیر و نگهداری زمین گیر شد، مورد استفاده قرار نگرفته است. 
در داخل این هواپیما یک اتاق خواب اصلی با میز کار و یک سیستم سینمای خانگی یکپارچه، یک اتاق تلویزیون با یک تلویزیون صفحه تخت 52 اینچی با یک جعبه کنترل وجود دارد که می توان به بیش از هزار فیلم مورد علاقه ترامپ دسترسی پیدا کرد.
این جت یک جت خصوصی 43 نفره است که سفر با هواپیما را مجلل و راحت می کند. بوئینگ 757 با موتورهای رولز رویس کار می کند و دارای آخرین امکانات الکترونیکی، از جمله یک صفحه تلویزیون شخصی برای هر صندلی، و یک سیستم فیلم چندگانه داخلی با کتابخانه ای با بیش از 1000 فیلم و 2500 سی دی است. 
کمربندهای ایمنی روکش شده با طلای 24 عیار است. همچنین کاناپه های اتاق مهمان برای راحتی بیشتر در طول سفر به تخت تبدیل می شوند.

بوئینگ مدل 737 

بوئینگ 737 یک هواپیمای تجاری با قیمت 80 میلیون دلاراست. این هواپیمای خصوصی همه ی چیزهایی را که برای سفر در آسمان نیاز دارید، شامل می شود. بوئینگ مدل  737 شامل دفتر، اتاق خواب، دوش، امکانات ناهار خوری، مناطق تفریحی و غیره را به همراه دارد.
داخل این هواپیما نورپردازی ظریف طراحی شده برای مقابله با جت لگ، و صندلی های پهن و چرمی که می توانید به راحتی روی آن استراحت کنید.
این بوئینگ متعلق به یک تاجر ناشناس آمریکایی است. قیمت اولیه این هواپیما 57 میلیون دلار بود، اما تغییرات داخلی هزینه نهایی را به حدود 80 میلیون دلار افزایش داده است. 
این هواپیما می تواند تا 19 مسافر را حمل کند. علاوه بر یک تخت کینگ در اتاق خواب، یک آشپزخانه کاملاً مجهز، حمام با دوش و یک اتاق کنفرانس با قابلیت اتصال برای تلفن ‌های هوشمند و رایانه، و یک سیستم ویدیویی با کیفیت بالا با صدای فراگیر برای سرگرمی وجود دارد.

ایرباس ACJ319NEO 

شش ایرباس خصوصی با مدل ACJ319NEO در سرتاسر جهان وجود دارد، این ایرباس 102 میلیون دلار قیمت دارد. ایرباس ACJ319NEO به همان اندازه که در پرواز در هوا خوب است، در سرگرمی نیز خوب است.

بوئینگ 8-787

این هواپیمای لوکس که برای اولین بار در نمایشگاه هوایی دبی دیده شد، شیک و زیبا است و تمام ویژگی های لازم برای یک سفر راحت را دارد.
بوئینگ 8-787 بیشتر توسط گروه HNA مستقر در چین استفاده می شود، اما می تواند برای استفاده خصوصی با قیمت تخمینی 70 هزار دلار در ساعت اجاره شود. 
این هواپیما که به عنوان دریم جت شناخته می شود، با یک لابی دلپذیر، یک اتاق خواب با کمد لباس کامل، یک حمام اصلی، و بدون شک یکی از بزرگترین دوش هایی که تا به حال در هوا پیدا کرده اید، تزئین شده است.

بوئینگ 8-747

با وجود اینکه مالک بوئینگ 8-747 ناشناخته است، اما یکی از گرانترین هواپیماهای شخصی در جهان است. یکی از بزرگ‌ ترین جت‌ های جهان است که می ‌تواند حتی ایر فورس وان را در مقایسه با آن کوچک جلوه دهد. 

این هواپیما با فضای عظیم 4786 فوت مربع، یک جت شخصی است که گرانترین هواپیمای مسافربری جهان بوده و به لوکس ترین و گرانترین هواپیمای شخصی تبدیل شده است. این هواپیما دارای اتاق خواب، سالن‌ ها، دفتر و یک اتاق غذاخوری بزرگ است.

بوئینگ 767-33

بوئینگ 767-33 متعلق به رومن آبراموویچ  دارای قیمت 120 تا 170 میلیون دلار است. این هواپیما به دلیل جزئیات رنگ کابینی که دارد شناخته می شود، و متعلق به میلیاردر روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی رومن آبراموویچ است. 
این هواپیما قادر است کل تیم فوتبال چلسی را به راحتی جابجا کند، زیرا دارای یک فضای غذاخوری مناسب برای 30 نفر است و به رنگ شاه بلوطی با تزئینات طلایی تعبیه شده است. این هواپیمای سفارشی حتی مجهز به سیستم ضد موشکی است.
بوئینگ 767-33 دارای حداکثر سرعت 850 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد پروازی 11090 کیلومتر است که برای پرواز بدون توقف از لندن به سنگاپور مناسب است. 

بوئینگ 747-81

این مدل VIP از بوئینگ 747 متعلق به جوزف لاو، سرمایه دار املاک و مستغلات هنگ کنگ است. این یکی از 10 گرانترین جت خصوصی برتر با قیمت 153 میلیون دلار است.
امکانات داخل بوئینگ 747-81 شامل ویژگی هایی مانند سقف های طاق دار، راه پله های مارپیچ و نمایش های ویدئویی بر روی دیوارها هستند.

داخل هواپیمای گران قیمت جت گلف استریم

داخل هواپیمای گران قیمت جت گلف استریم

جت گلف استریم

این جت تجاری زیبا متعلق به یک تهیه کننده، بازیگر و کارگردان آمریکایی به نام تایلر پری با قیمت 125 میلیون دلار است. این جت سفارشی او دارای پیکربندی «تئاتر پرنده» است که دارای صفحه نمایش بزرگ ۴۲ اینچی HD LCD می باشد.
داخل این جت شامل سیستم صوتی، انواع درگاه های اتصال، تلویزیون ماهواره‌ای و نورپردازی تئاتر با سایه‌ بان‌ های پنجره ‌ای با کنترل الکترونیکی است. 

سخن آخر

هواپیماهای شخصی در سراسر جهان با قیمت های چند میلیون دلاری به فروش می رسند، برخی از آن ها به دلیل قیمت بالایی که دارند تنها توسط برخی از افراد ثروتمند قابل خریداری هستند.
آنچه افراد عادی از یک هواپیما نیاز دارند این است، که آن ها را به مقصد برسانند، اما این موضوع برای افراد ثروتمند که به دنبال هواپیمای شخصی هستند کاملا متفاوت است. آن ها به دنبال یک وسیله ی لوکس و بسیار گران ‌قیمت با تمام امکانات رفاهی، سرگرمی و مسافرت و تور می باشند.
بر اساس گزارش ‌های شرکت معروف Wingx ، که تمامی آمارهای پروازها را در اختیار دارد، گفته شده در چند سال اخیر3 میلیون پرواز توسط هواپیماهای خصوصی در سراسر جهان به ثبت رسیده است.
همچنین نگهداری این هواپیماهای شخصی نیاز به هزینه های جانبی می باشد، که در طول سال معمولا بین 500 هزار دلار تا یک میلیون تخمین زده می شود. این بدان معنی است، که علاوه بر خرید یک هواپیمای شخصی باید بتوانید هزینه های تعمیر و نگهداری آن را نیز داشته باشید. 

سوالات متداول درباره ی گرانترین هواپیمای شخصی 

گرانترین هواپیمای شخصی متعلق به چه شخصی است ؟

گرانترین جت شخصی و قطعا منحصر به فرد ترین هواپیمای شخصی متعلق به شاهزاده الولید بن طلال است.

هواپیماهای شخصی دارای چه امکاناتی هستند ؟

هواپیماهای شخصی و لوکس دارای امکاناتی همچون اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، اتاق خواب،غذاخوری و ... است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc