https://gateway.trip.ir/api/

فستیوال خرید دبی؛ فرصتی برای خریدی استثنایی

به روز رسانی: 23 مهر ، 1403 رویدادها

فستیوال خرید دبی

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به امارات هستید، پیشنهاد می‌کنیم همزمان با فستیوال خرید دبی سفر کنید. حتما می‌دانید که اماراتی‌ها در خرید‌کردن پیشتاز تمام خریداران حرفه‌ای هستند. یکی از اقدامات جالبی هم که هرساله در راستای همین موضوع در کشور امارات انجام می‌شود، حراجی‌ها و فستیوال‌های وسوسه‌کننده خرید است. در این حراجی‌ها فروشندگان دندان طمع را دور می‌ریزند و با قیمت‌هایی باورنکردنی، عیش خریداران را کامل می‌کنند. ما در این نوشتار قرار است از جشنواره خرید دبی و جزئیات آن برایتان بگوییم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فستیوال خرید دبی چیست؟

در فستیوال خرید دبی (Dubai Shopping Festival) قرار است کالاهایی را که همیشه از پشت ویترین نظاره‌گر آن بودید، با قیمتی باورنکردنی در سبد خرید خود داشته باشید. در این جشنواره فروشندگان روی تمامی محصولات برند و غیربرند خود تخفیفات 25 تا 90 درصدی اعمال می‌کنند.

فکرش را بکنید؛ با شرکت در این فستیوال می‌توانید آزادانه میان لوکس‌ترین و مجلل‌ترین کالاهای برند و مارک بچرخید و بدون هرگونه دغدغه مالی محصولی که همیشه آرزوی داشتن آن را داشته‌اید، برای خود خریداری کنید.

اگرچه این فستیوال تمرکزش روی خرید است؛ اما، در کنار این حراجی‌ها فعالیت‌های جالب دیگری هم برگزار می‌شود که به شهر رنگ‌وبوی تازه می‌بخشد. قرعه‌کشی‌های مهیج، آتش‌بازی در پارک‌ها، چراغانی‌کردن شهر، اجرای کنسرت‌های شاد و برپاکردن جشن‌های غذایی از جمله بهترین این فعالیت‌ها هستند.

فستیوال خرید دبی چیست

خرید در دبی

برگزاری جشنواره خرید دبی برای اولین بار در تاریخ

برگزاری اولین دوره از جشنواره خرید در دبی به سال 1996 میلادی و به دوره حکومت شیخ محمدبن‌رشید آل مکتوم باز می‌گردد. در آن دوره هدف از اجرای این فستیوال، افزایش رونق اقتصادی و بهبود تجارت خرده‌فروش‌ها بود. این جشنواره یک شعار معروف هم دارد که «یک خانواده یک جهان» است.

از آنجایی که جشنواره خرید در دبی به مرور زمان تبدیل به جاذبه توریستی پرطرفداری شد، شیخ رشید آل مکتوم در بیست‌وچهارمین سالگرد حکمرانی خود تصمیم گرفت تا زمان برگزاری این جشنواره را به 5 هفته تغییر دهد. درحال‌حاضر این فستیوال طی 6 هفته با نام اختصاری DSF و با اجرای برنامه‌های بسیار متنوع و مفرح برگزار می‌شود.

تاریخ فستیوال خرید دبی 2024

تاریخ فستیوال خرید دبی 1403 از 6 دسامبر 2024 آغاز شده و تا 12 ژانویه 2025 (ماه‌های دی و بهمن) برقرار خواهد بود. این موقع از سال اگرچه گرانترین فصل سفر به دبی محسوب می‌شود، اما زمان مناسبی نیز هست و آب‌وهوای امارات به مطلوب‌ترین حالت خود می‌رسد.

 برگزاری سی امین دوره جشنواره خرید دبی معمولا 1 ماه تا حداکثر 6 هفته طول می‌کشد. در این بازه زمانی، فروشندگان ساعات بیشتری را در مراکز خرید و پاساژها حضور دارند تا خریداران با خیالی آسوده به خریدهای خود بپردازند.

مکان برگزاری فستیوال خرید دبی 1403

فستیوال خرید در دبی مکان خاص و مشخصی ندارد. این جشنواره در تمام نقاط شهر با شکوه هرچه‌تمام برگزار می‌شود. به عبارتی هر محله‌ و خیابانی که در آن مرکز خریدی مجلل یا فروشگاهی کوچک و جمع‌وجور به چشم بخورد، می‌تواند ردپایی از این فستیوال را در خود داشته باشد.

برنامه ها و تفریحات گردشگران در فستیوال خرید دبی

فکر نکنید در جشنواره خرید دبی تنها این شما هستید که به عنوان خریدار حظ کامل را از حضور در این برنامه می‌برید. کودکان و حتی افراد سالخورده و میانسال هم از شادی و نشاط این جشنواره سهم می‌برند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی برنامه‌های مفرح در جشنواره خرید دبی 2025 بپردازیم.

اجرای کنسرت موسیقی

در زمان فستیوال خرید دبی شانس این را دارید تا در کنسرت موسیقی ستاره‌های جهان حضور پیدا کنید. در این جشنواره هنرمندان برجسته جهان کنسرت‌های خود را به شکل خیابانی یا در برج های دبی به صورت رایگان اجرا می‌کنند.

جشنواره خرید در دبی

اجرای کنسرت موسیقی در زمان جشنواره خرید دبی

لذت چشیدن غذاهای مختلف

رستوران‌ها و کافه‌های دبی هم در این جشنواره بیکار نمی‌شینند. بسیاری از رستوران‌های معروف دبی با الهام از مراکز خرید بزرگ این شهر تخفیفاتی شگفت‌انگیز را روی منوی غذایی خود اعمال می‌کنند. البته در کنار این حرکت هوشمندانه، کامیون‌های غذا یا فودتراک‌ها با سفره‌ای رنگین و وسوسه‌انگیز در سطح شهر تردد کرده و هر رهگذری را به سرو یک وعده غذای دلچسب دعوت می‌کنند.

سرگرمی های کودکانه

در کنار تمام سرگرمی‌های بزرگسالانه‌ای که در جشنواره دبی وجود دارد، اوقاتی ناب و جذاب هم در انتظار کودکان هر خانواده است. اجرای نمایش‌های کودکانه و بازی‌های سرگرم‌کننده مختص سن آن‌ها، از بهترین و جالب‌ترین تفریحات دبی برای کودکان محسوب می‌شوند.

محصولات و برندهای موجود در جشنواره خرید دبی

در فستیوال خرید دبی بیش از 1500 برند معروف جهانی حضور دارند. از معروف‌ترین این برندها هم می‌توان به سامسونگ و اپل در عرضه محصولات الکترونیکی و زارا، آرمانی، گوچی و دیو در فروش پوشاک اشاره کرد.

بد نیست بدانید که این جشنواره با دست‌ودلبازی هرچه‌تمام در سطح شهر دبی اجرا می‌شود. بنابراین، هر محصول و کالایی که فکرش را بکنید در جشنواره دبی قابل خریداری خواهد بود؛ از لوازم خانگی و دیجیتالی گرفته تا محصولات چرمی، عطر و ادکلن، ساعت، لوازم آرایشی، کیف‌وکفش و جواهرات که هرکدام خریداران خاص خودش را دارد. پس برای شرکت در این فستیوال، باید واحد پول دبی تا چمدان‌های خالی برای پر کردن کالاهای باکیفیت را آماده کنید.

مراکز خرید حاضر در فستیوال خرید دبی

در دبی کمتر فروشگاه یا مرکز خریدی را پیدا می‌کنید که در جشنواره خرید آن حضور نداشته باشد. در این فستیوال حدود 3500 مرکز خرید میزبان خریداران و گردشگران این شهر هستند. از معروف‌ترین این مراکز خرید هم موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • دبی مال (Dubai Mall): از معروف‌ترین مراکز خرید دبی است که در جوار برج خلیفه قرار دارد و دارای 1200 فروشگاه مختلف شامل بهترین مراکز خرید لوازم الکترونیکی دبی تا پوشاک و لوازم آرایشی است.
  • سیتی واک (City Walk): از مراکز خرید تازه‌تاسیسی است که در آن علاوه بر بازارهای پررونق امکانات تفریحی متعددی وجود دارد.
  • دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City): از بهترین و لاکچری‌ترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود. در این مجموعه معتبرترین برندها در حوزه مد و فشن حضور دارند.
  • امارات مال (Mall of the Emirates): این مرکز خرید یک شهرک بزرگ تجاری تفریحی محسوب می‌شود که در آن دسترسی به هر نوع فعالیت تفریحی امکان‌پذیر خواهد بود.
  • مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mal): زیباترین و شلوغ‌ترین مرکز خرید دبی است. نام این مجموعه با الهام از ابن بطوطه، جهانگرد مشهور قرن 8 هجری، انتخاب شده است.
  • مرکز خرید وافی (WAFI Mall): این مجموعه تجاری در سال 2001 با مساحت 500 هزار مترمربع و 350 فروشگاه متنوع افتتاح شد.
  • مارینا مال (Dubai Marina Mall): از مراکز خرید مجلل در منطقه مارینا دبی است که در آن برندهای معروفی همچون ویکتوریا، کوتون و اچ ‌اند ‌ام شعبه دارند.
  • مرکز خرید مرکاتو (Mercato Mall): مرکز خریدی با معماری ایتالیایی است. در این مجموعه 120 فروشگاه مختلف آماده خدمت‌رسانی به خریداران برای خرید لوازم الکترونیکی، آرایشی و انواع سوغات دبی هستند.
  • اوت لت مال (Dubai Outlet Mall): از بهترین فروشگاه‌های تجاری که خریداران با مراجعه به آن می‌توانند کالاهای برند قدیمی را با قیمتی شگفت‌انگیز خریداری کنند.
  • مرکز خرید برجمان (BurJuman): پیشکسوت تمام مراکز خرید دبی به حساب می‌آید. در این مجموعه پوشاک و لوازم دیجیتالی بیشترین محصولی است که به فروش می‌رسد.
  • مرکز خرید نخیل (Nakheel Mall): این مرکز خرید در ورودی جزیره نخیل واقع شده است و در آن تنها برندهای مشهور جهانی حضور دارند.

جشنواره خرید دبی

دبی مال

تور زمستانی دبی؛ بهترین فصل سفر و خرید

سفر به دبی آن هم در زمستان یک تیر و چند نشان است؛ در این فصل هم هوای دبی در دل‌انگیزترین حالت خود بوده، هم شهر به واسطه جشن‌های شبانه رنگ‌وبوی دیگری پیدا می‌کند و هم حراجی‌های مختلفی در انتظار عاشقان خرید است. توصیه می‌کنیم حالا که تاریخ فستیوال خرید دبی 1403 را می‌دانید، به فکر خرید تور دبی باشید تا از خیل خریداران و مخاطبان این جشنواره جا نمانید.

آیا شما قبلا در این فستیوال حضور داشته‌اید؟ در جشنواره‌های خرید دیگر چه؟ کدام فروشگاه یا مرکز خرید دبی را به گردشگران پیشنهاد می‌کنید؟

سوالات متداول:

1. زمان فستیوال خرید دبی 1403 چه تاریخی است؟

جشنواره خرید دبی از 16 آذر تا 23 دی‌ماه 1403 برقرار خواهد بود.

2. ارزانترین مراکز خرید دبی کدام است؟

مرکز خرید دراگون مارت، وافی‌مال، الکرامه و سیتی‌سنتر دیره در ردیف ارزان‌ترین مراکز خرید دبی قرار دارند.

3. فستیوال خرید دبی چقدر تخفیف دارد؟

در این فستیوال روی همه کالاها تخفیف 25 تا 90 درصدی اعمال می‌شود.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc