https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سوغات دبی چیست؟

به روز رسانی: 23 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

سوغات دبی

اگر می‌خواهید سفرتان به امارات رنگ‌وبوی دیگری پیدا کند، باید بخش زیادی از فضای خالی چمدان‌تان را به سوغات دبی اختصاص دهید. دبی در سال‌های اخیر چهره‌ای کاملا مدرن پیدا کرده است؛ اما، این موضوع مانع یافتن یادگاری‌های پرزرق‌وبرق و دوست‌داشتنی در این شهر نمی‌شود. به تمام مراکز خرید لوکس و مجلل دبی که سر بزنید، می‌توانید با گنجینه‌ای ارزشمند از صنایع دستی و خوراکی‌های ناب این شهر روبه‌رو شوید. حالا برای اینکه خاطره سفر به دبی را برای همیشه در ذهنتان ماندگار کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با بهترین سوغاتی دبی آشنا شوید.

1. خرمای مغزدار؛ اصیل‌ترین سوغات دبی

به لطف درختان بلندقامت نخل که در امارات به چشم می‌خورد، یافتن خرمای اصل عربی در شهر دبی کار چندان سختی نیست. در میان تمام نژادهای مختلف خرما که در دبی وجود دارد، خرمای باتل (Bateel) به دلیل آمیخته‌شدن با طعم جادویی شکلات و آجیل شهرتی دیگر میان اعراب دارد. اگر می‌خواهید کام بستگان و عزیزان‌تان را در محافل و دورهمی‌‌ها شیرین کنید، خرید خرمای مغزدار دبی را اولویت اولتان قرار دهید.

خرمای مغزدار از معروفترین سوغات دبی

تصویری از خرمای مغزدار

2. عود و بخور؛ بهترین سوغات از نگاه گردشگران

عود و بخورات هم از دیگر معروف‌ ترین سوغات دبی است که از خرید آن هرگز پشیمان نخواهید شد. عود همان رایحه دلپذیر و مدهوش‌کننده‌ای است که در اغلب فروشگاه‌های مجلل این شهر به مشام می‌رسد. بهترین نوع عود اماراتی هم عود روغنی است که از درخت آگاروود گرفته می‌شود و در ترکیب با روغن‌های دیگر رایحه‌ای بهشتی پیدا می‌کند.

3. بخوردان و جای عود؛ سوغاتی ماندگار و زیبا

در فرهنگ عربی بخور یا رایحه‌درمانی جایگاه بسیار والایی دارد و ردپای آن را در تمام محافل مهم مذهبی می‌توان مشاهده کرد. اگر می‌خواهید متفاوت‌ترین و  ماندگارترین سوغات دبی را با خود به ایران بیاورید، بخوردان یا جای عود گزینه معقولی به نظر می‌رسد.

بخوردان و جای عود بهترین سوغات دبی

عکسی از جای عود

4. استند برج های دبی؛ مدلی مینیاتوری از سازه‌های آسمان‌خراش

دبی شهر برج و آسمان‌خراش است. جلوۀ شکوه این معماری خلاقانه در ماکت‌ها و مجسمه‌های خلق‌شده از برج‌های معروف دبی نمایان می‌شود. با خرید استند برج های دبی برای همیشه منظره‌ای تحسین‌برانگیز و خیره‌کننده از سازه‌های معروف این شهر را در خانه خود خواهید داشت. جالب است بدانید که این استندها با کاربری‌های متنوعی همچون جاسوئیچی یا چراغ‌خواب تولید می‌شوند که شما بسته به سلیقه‌تان یکی از آن‌ها را می‌توانید برای خود خریداری کنید.

5. فرش و تابلوفرش؛ اثری نفیس و ارزشمند

برای ما ایرانی‌ها که با هنر اصیل فرش‌بافی انس‌و‌الفت عجیبی داریم، خرید فرش و تابلوفرش یک کشور دیگر شاید کمی خنده‌دار به نظر برسد؛ اما، بد نیست بدانید که مردمان خوش‌ذوق اماراتی نیز در خلق فرش‌های خوش‌نقش‌ونگار محلی دستی بر آتش دارند. بنابراین، اگر در سفر به دبی هوس خرید عتیقه‌ای باارزش به سرتان زد، تابلوفرش‌های نفیس این شهر بهترین گزینه روی میز خواهد بود.

تصویری از فرش‌فروشی در دبی

6. شکلات شتری؛ خوشمزه‌ترین سوغات دبی

اگر ذائقه‌تان با شیرینی سر صلح و سازگاری دارد، شکلات سوغات دبی را حتما امتحان کنید. این شکلات ترکیبی از کاکائو، شیر شتر و خرماست و در قطعاتی شبیه به شترهای کوچک تولید می‌شود؛ به همین دلیل هم به آن شکلات شتری یا  شکلات کمل میلک می‌گویند. شایان ذکر است که شکلات شتری امارات در دسته سوغاتی ارزان دبی قرار می‌گیرد.

7. شکلات پچی؛ شکلاتی محبوب در قلب دبی

اگر شما هم جزء شکلات‌خورهای حرفه‌ای باشید، باید بدانید که پچی (Patchi) معروف‌ترین برند شکلات در دنیاست. پچی یک برند محبوب لبنانی است که چندین بوتیک شکلات در دبی دارد. بنابراین نیازی نیست که دارایی خود را حتما به واحد پول دبی تبدیل کنید و می‌توانید با دلار هم از این فروشگاه‌ها خرید کنید. بسته‌بندی‌های ظریف و هنرمندانه و طعم‌های جادویی و دلچسب از ویژگی‌های برجسته این برند است. بی‌تردید گنجاندن یکی دو بسته از این شکلات‌ها در چمدان‌، بستگان و آشنایان شما را حسابی ذوق‌زده خواهد کرد.

8. ادویه؛ عنصر مهم خوراک لذیذ عربی

با خرید ادویه دبی پای طعم بی‌نظیر غذاهای عربی را به آشپزخانه خود باز کنید. زعتر، سماق، لومی، زعفران، زیره، زردچوبه، هل، پودر فلفل چیلی کشمیری و چوب دارچین از معروف‌ترین ادویه‌های این شهر است که رایحه آن‌ها در تمامی بازارهای محلی دبی گردشگران را حسابی سرمست می‌کند.

ادویه سوغات خوب در دبی

عکسی از ادویه دبی

9. عطر عربی؛ معروف ترین سوغات دبی

کمتر کسی است که با شهرت و محبوبیت عطرهای عربی بیگانه باشد. عطر و ادکلن سوغات دبی از ترکیباتی کاملا گیاهی تولید می‌شوند و فاقد هرگونه مواد شیمیایی یا الکلی هستند. موقعیت گرمسیری دبی سبب شده است تا رایحه‌های تند و شیرین بیشترین جایگاه را در میان عطر سوغات دبی به خود اختصاص دهد؛ بااین‌حال، اگر دوست داشتید عطری کاملا اختصاصی برای خود خریداری کنید، کافی است به فروشگاه یوسف‌بای سر بزنید.

10. خنجر زینتی؛ میراث غنی بادیه‌نشینان دبی

در لیست سوغاتی دبی خنجرهای زینتی این شهر یک یادگاری لوکس و قیمتی محسوب می‌شود. این یادگاری ارزشمند میراثی از بادیه‌نشین‌های قدیم دبی است که در اشکال متفاوت و نسخه‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود. از معروف‌ترین خنجرهای زینتی دبی خنجر یمنی و عمانی هستند که به واسطه داشتن روکشی از طلا و نقره در گروه سوغات گران‌قیمت این شهر جا خوش می‌کنند.

11. ساعت و تزئینات شنی؛ سوغاتی ارزان اما زیبا

در میان سوغاتی‌ های شهر دبی احتمالا با تزئینات متنوع شیشه‌ای مواجه خواهید شد که هر کدام زیبایی منحصربه‌فردی دارند. یکی از بهترین این تزئینات شیشه‌ای، ساعت‌های شنی هستند که روی آن‌ها تصویری از شتر حک شده و درونشان شن‌های رنگی زیبا به چشم می‌خورد. خوشبختانه این محصولات قیمت بالایی هم ندارند و انتخاب آن‌ها در لیست خرید شما، می‌تواند هزینه سفر به دبی را تا حدی کاهش دهد.

ساعت شنی از سوغاتی های شهر دبی

عکسی از ساعت شنی

12. کفتان؛ روپوشی زیبا و جذاب

کفتان سوغاتی معروف دبی است که احتمالا شمایلی از آن را در خطه جنوب ایران هم دیده‌اید. کفتان‌ها روپوش‌های بسیار بلند و گشادی هستند که از شانه تا مچ پا را کاملا می‌پوشانند. این نوع لباس مناسب فصل تابستان است و در طرح‌های متنوع و رنگ‌بندی‌های جذاب عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید نوع فاخر آن را در چمدان خود داشته باشید، بهتر است سراغ کفتان‌های مزین‌شده به گلدوزی‌ها و منجوق‌‌دوزی‌های زیبا بروید.

13. چای طعم دار؛ بهترین نوشیدنی دبی

در سفر به دبی خودتان را از طعم دلچسب و دوست‌داشتنی چای طعم‌دار این شهر محروم نکنید. چای دبی از نوشیدنی‌های ملی امارات است که در همنشینی با شیر، دارچین و زعفران طعم و رایحه‌ای فراموش‌نشدنی پیدا می‌کند. این چای طعم‌دار را که به آن کاراک هم می‌گویند، می‌تواند سوغاتی ایده‌آلی برای بستگان شما باشد.

14. قهوه؛ منحصربه‌فردترین سوغات دبی

اگر تنها یک نوشیدنی در دنیا وجود داشته باشد که طعم و رایحه آن تا ابد گوشه ذهنتان باقی بماند، آن قهوه عربی است. طعم متفاوت قهوه عربی به همراه سنت‌های جالبی که برای سرو این نوشیدنی جذاب وجود دارد، آن را در فهرست بهترین سوغاتی دبی قرار داده است.

دبی | سواغات دبی چیه

قهوه از سوغاتی‌های معروف دبی

15. سرویس قهوه خوری؛ کالایی لوکس و مجلل

اگر تصمیم گرفتید مقداری از قهوه عربی را با خود به ایران بیاورید، سرویس قهوه‌خوری آن را هم خریداری کنید تا این نوشیدنی را به سبک و آداب خاص مردمان عرب سرو کنید. بی‌تردید سرویس قهوه‌خوری دبی یک کالای لوکس و ماندگار است که ضمن احیای مراسم جذاب اعراب، خاطره خوش سفر به دبی را تا ابد برایتان زنده نگاه می‌دارد.

16. آثاری با طرح شتر؛ نمادی زیبا از دبی

بهترین نماد صحرای سوزان دبی، شتر است که تصویر آن تقریبا پای ثابت تمام اشیای زینتی این شهر محسوب می‌شود. مجسمه‌های چوبی یا فلزی، جاشمعی‌ها، جاکلیدی‌ها، ماگ‌ها و لباس‌های سنتی از جمله اقلامی هستند که به نماد معروف شهر دبی مزین شده‌اند.

17. حنا؛ گیاهی خوش‌رنگ و بو

حنای عربی هم از دیگر سوغات دبی است که برای علاقه‌مندان به این ماده گیاهی می‌تواند جذابیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. بخش اعظم این جذابیت‌ها هم زمانی نمایان می‌شود که دستان خود را به زنان هنرمند اماراتی بسپارید تا با حک‌کردن نقوشی زیبا از حنا روی آن خاطره سفر به این شهر را برایتان دوچندان کنند.

18. صنایع دستی حصیری؛ یادگار زنان بادیه‌نشین

اگر هنوز برای این سوال که سوغاتی از دبی چی بخریم؟ پاسخ قانع‌کننده‌ای پیدا نکرده‌اید، ما صنایع دستی حصیری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گروه از صنایع دستی یادگاری‌های ارزشمندی از زنان بادیه‌نشین عرب است که هنوز هم در میان برخی از قبایل رواج دارد. عنصر اصلی صنایع حصیری دبی برگ درختان نخل است که در نتیجه بافت‌های هنرمندانه و در همراهی با شعرخوانی و داستان‌سرایی زنان اشکال مختلفی همچون زیرلیوانی، زیرانداز، سبد یا فرش پیدا می‌کند.

19. تی شرت I Love Dubai؛ یادگاری دوست‌داشتنی از دبی

ساده‌ترین و درعین‌حال خوش‌قیمت‌ترین سوغاتی دبی تی‌شرت‌های معروف این شهر است که حتما یکی از آن را باید در کمد لباستان داشته باشید. روی این تی‌شرت‌ها جملۀ I Love Dubai حک شده است که زیبایی را چاشنی سادگی این لباس می‌کند. اگر این لباس را داخل دبی خریداری کردید، یادتان نرود که آن را بپوشید و در جوار جاهای دیدنی دبی عکس یادگاری بگیرید.

معروفترین سوغات دبی

تصویری از تی شرت I Love Dubai

20. عبا؛ لباس سنتی دبی

از لباس‌های سنتی مشترک میان زنان و مردان عرب عباهای بلند و گشادی است که غالبا در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی عرضه می‌شود. این نوع لباس که برای مردان دشداشه یا کندورا نام دارد، جای بسیار کمی از چمدان‌تان را اشغال می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال یک سوغاتی سبک و نسبتا ارزان‌قیمت هستید، عباهای عربی بهترین گزینه خواهد بود.

21. طلا و جواهرات عربی؛ گران‌ترین سوغات امارات

اگر می‌خواهید در سفرتان به دبی بی‌حساب‌وکتاب خرج کنید، طلا و جواهرات این شهر می‌تواند بهترین و درعین‌حال سودآورترین سوغاتی این شهر باشد. عرب‌ها به طلا و زیورآلات علاقه وافری دارند؛ ازهمین‌رو، از پشت ویترین‌های طلافروشی دبی می‌توانید شاهد متنوع‌ترین و جذاب‌ترین طلاهای هندی و عربی باشید.

طلا و جواهرات عربی از سوغاتی های دبی

تصویری از طلا و جواهرات عربی

22. جلابیه؛ خاص‌ترین پوشاک دبی

پیشنهاد هیجان‌انگیز ما برای خریداران لوکس‌پسند دبی، جلابیه خواهد بود. جلابیه لباسی رنگارنگ با گلدوزی‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده است که هرکسی با پوشیدن آن شمایلی عربی پیدا می‌کند. این لباس زیبا یادگاری از فرهنگ غنی مراکشی است که این روزها جزء میراث ارزشمند مردمان عرب‌زبان قلمداد می‌شود.

23. قلیان؛ سوغاتی زینتی در دبی

ما کشیدن قلیان را توصیه نمی‌کنیم؛ اما، خرید قلیان‌های اماراتی را به عنوان یک سوغاتی تزئینی و دکوری حتما به شما پیشنهاد خواهیم داد. قلیان‌های دست‌ساز اماراتی که اسم عربی آن‌ها شیشا پایت است، طرح‌ونقش‌هایی بسیار ظریف و هنرمندانه دارند. ازهمین‌رو، می‌توانند در میان سوغات دبی جایگاه بهترین لوازم دکوری را از آن خود کنند.

24. مروارید؛ ارزشمندترین سوغات دبی

دبی سابقه‌ای طولانی در غواصی و تجارت مروارید دارد و این در گرانبها به نوعی نماد تجمل، اعتبار و رونق اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود. اگر در جست‌وجوی سوغاتی خوب در دبی هستید، جواهرات مرواریدی نظیر گوشواره، دستبند و گردنبند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

25. فانوس؛ یادگاری مذهبی از اعراب دبی

فانو‌س‌های عربی را هم باید یکی دیگر از بهترین سوغاتی های دبی دانست. این سوغاتی بیشتر هویتی مذهبی دارد و در میان اعراب نوید آمدن ماه مبارک رمضان را می‌دهد؛ بااین‌حال، به دلیل داشتن ملیله‌دوزی‌های جذاب می‌تواند نقش یک شی تزئینی خاص را در منزل شما داشته باشد.

فانوس دبی | سوغاتی از دبی چی بخریم

تصویری از فانوس دبی

26. کفش دست ساز؛ محصولی ارزشمند و قیمتی

در معرفی فهرست بلندبالای سوغات دبی به کفش‌های دست‌ساز این منطقه می‌رسیم که هوش از سر هر گردشگری می‌برد. این کفش‌های سنتی جنسی چرمی دارند که در ترکیب با پارچه‌های مخمل یا ابریشم جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا پیدا می‌کنند. تزئینات مرواریدی و نگینی متعددی هم که روی این کفش‌ها به کار می‌رود، جذابیت آن‌ها را دوچندان می‌کند.

27. چشم زخم؛ پرطرفدارترین کالای زینتی

اگر به چشم بد یا انرژی‌های منفی که در نگاه برخی از افراد نهفته است، اعتقاد داشته باشید، تزئینات چشم زخم دبی برایتان حسابی جذاب خواهد بود. به اعتقاد اعراب و بسیاری از مردمان خاورمیانه‌نشین تزئینات و جواهرات آبی‌رنگ قدرتی ماورایی در خنثی‌کردن اثر چشم بد دارند. به همین دلیل هم این گروه از اشیای تزئینی با فراوانی بیشتری در فروشگاه‌های مجلل دبی یافت می‌شود.

چشم زخم | سوغاتی دبی چیست

چشم‌زخم از سوغاتی‌های پرطرفدار دبی

28. آجیل و میوه خشک؛ از خوراک محبوب دبی

اگر به سوغات خوراکی دبی بیش از صنایع دستی آن علاقه دارید، باید بگوییم این شهر ضمن داشتن شیرینی‌های منحصربه‌فرد، صاحب آجیل و میوه‌خشک‌های بسیار خوشمزه‌ای است. انجیر، توت، کشمش و آلو معروف‌ترین میوه خشک این منطقه هستند که به عنوان یک میان‌وعده کاملا مغذی شناخته می‌شوند.

29. ظروف سفالی؛ قدیمی‌ترین هنر اعراب دبی

امارات هم در دسته کشورهایی قرار دارد که در هنر اصیل و قدیمی سفالگری حرفی برای گرفتن دارند. این محصولات سفالی در دبی عموما در قالب کوزه، گلدان و مجسمه تولید می‌شوند و از قیمت کاملا مناسبی هم برخوردار هستند.

30. شال پشمی؛ سوغات گرانبهای دبی

شال پشمی که با نام‌های دیگری مانند شال کشمیر یا ترمه هم شناخته می‌شود، معرفی دیگر ما از سوغات دبی خواهد بود. این نوع شال هنر ارزشمند به‌یادگارمانده از چوپانان عربی است که از پشم گوسفند لباس‌هایی گرم و لطیف تهیه می‌کردند. شال‌های پشمی دبی اگرچه کمی گران است؛ بااین‌حال، در ساختن زیباترین استایل زمستانی بهترین و جذاب‌ترین گزینه به حساب می‌آید.

31. رحل قرآن؛ یادگار معنوی دبی

امارات چهره‌ و هویتی کاملا اسلامی دارد؛ ازهمین‌رو، یافتن محصولات مذهبی در این کشور کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. یکی از سوغاتی‌های مذهبی دبی رحل‌های خاتم‌کاری‌شده یا منبت‌کاری‌شده قرآن است که نقوش حک‌شده روی آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

32. صابون شیر شتر؛ کالایی ارزشمند در دبی

از سوغات جدید دبی صابون شیر شتر است که از قرارگرفتن آن در لیست بلندبالای سوغاتی‌های این شهر 15 سالی می‌گذرد. برای عرب‌ها شیر شتر یک ابرغذای بسیار محترم و ارزشمند به شمار می‌رود. به همین دلیل هم از خواص درمانی این ماده برای افزایش سلامت و محافظت از پوست در برابر آفتاب سوزان صحرای دبی بهره می‌برند. صابون شیر شتر از ترکیب شیر محلی، روغن نارگیل، موم زنبور عسل، کره شی و کره کاکائو درست می‌شود. نگران پیدا کردن این صابون نباشید! بسیاری از فروشگاه های اینترنتی دبی هم صابون شیر شتر را برایتان ارسال می‌کنند.

صابون شیر شتر از سوغاتی های دبی

عکسی از صابون شیر شتر

33. شکلات میرزام؛ خاص‌ترین شکلات دنیا

از شکلات میرزام تنها یک نسخه در دنیا وجود دارد. میرزام یکی از پرآوازه‌ترین برندهای شکلات‌سازی جهان به حساب می‌آید که با تولید شکلات‌های دست‌ساز باکیفیت و مرغوب نبض بازار دبی را در دست گرفته است. اگر قصد خرید ناب‌ترین سوغات خوراکی دبی را دارید، در انتخاب شکلات میرزام تعلل نکنید.

34. تفنگ تزئینی؛ هدیه‌ای لوکس و خاص از دبی

ابزارآلات جنگی آمیختگی عجیبی با فرهنگ و سنت اعراب بادیه‌نشین دبی دارند. یکی از این تجهیزات که در دنیای امروز جایگاه کاملا دکوری پیدا کرده است، تفنگ‌های تزئینی هستند که به دلیل داشتن قدمت بالا هدیه‌ای لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

35. چراغ علاءالدین؛ نوستالژی‌ترین سوغات شهر دبی

احتمالا داستان افسانه‌ای غول چراغ جادو و علاءالدین را بارها در کودکی شنیده‌اید. این داستان نوستالژیک ریشه در فرهنگ کشورهای عربی دارد که امروز می‌توانید جلوه واقعی آن را در میان سوغاتی های دبی بیابید. اگر به داشتن کلکسیونی از اشیای نوستالژیک علاقه‌مند هستید، فرصت خرید چراغ علاءالدین دبی را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

36. موبایل و لوازم الکترونیکی؛ بهترین سوغات دبی

اگر قصد خرید لوازم الکترونیکی را دارید، در سفر به دبی به این خواسته جامه عمل بپوشانید. این شهر به دلیل واردات بدون عوارض لوازم الکترونیکی مانند لپ‌تاپ یا موبایل را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان به مشتریان عرضه می‌کند.

37. عروسک پشمی؛ ارزان‌ترین سوغاتی دبی

هنوز هم می‌پرسید سوغاتی از دبی چی بیارم؟ ما به شما عروسک‌های پشمی این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم که هم سبک و جمع‌وجور هستند و هم قیمتی بسیار ارزان دارند. این عروسک‌ها اگرچه از نظر ظاهری ساده هستند، اما قدرت عجیبی در خوشحال‌کردن قلب کودکان فامیل دارند.

38. عسل؛ محصولی پرطرفدار میان گردشگران

از بهترین سوغات کشور امارات عسل مرغوب و باکیفیت آن است که در تنوعی بی‌نظیر عرضه می‌شود. عسل اردنی، یمنی، مصری و عمانی جزء معروف‌ترین و خالص‌ترین عسل‌های دبی محسوب می‌شوند.

عسل سوغات کشور امارات

عسل از سوغاتی‌های امارات

39. کُندُر؛ مروارید صحرای دبی

نمی‌شود در پاسخ به این سوال که «سوغات دبی چیست» نامی از کندر به میان آورده نشود. حتما می‌دانید که کندر گیاهی تلخ‌مزه با خواص درمانی معجزه‌آساست که از دل درختی در مناطق گرمسیری به عمل می‌آید. عرب‌های دبی آنقدر به این گیاه شفابخش ارادت دارند که او را در میان خود به مروارید صحرا می‌شناسند.

40. شیرینی خرمایی؛ دلچسب‌ترین خوراکی دبی

در فهرست سوغات دبی شیرینی های خوش‌طعمی جا خوش کرده‌اند که شکلات شتری رتبه اول را دارد و شیرینی خرمایی در جایگاه بعدی آن قرار می‌گیرد. این شیرینی مغذی همان کوکی‌های کره‌ای است که درون آن را با خرما پر می‌کنند. اگر با بلیط هواپیما دبی سفر می‌کنید، می‌توانید این سوغات کوچک و کم‌حجم را در چمدان دستی خود جا دهید.

41. سنگ های قیمتی؛ سوغاتی خاص در دبی

سوغاتی از دبی سنگ‌های قیمتی بیاورید تا با نگاه‌کردن به آن‌ها یاد و خاطره این سفر برایتان دوباره زنده شود. معمولا در دبی سنگ‌های قیمتی به عنوان تزئینات جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما، اگر به بازارهای قدیمی آن سر بزنید، می‌توانید این سنگ‌ها را جداگانه خریداری کنید.

42. طبل عربی؛ خوش‌آوازترین ساز دبی

متفاوت‌ترین سوغاتی دبی می‌تواند طبل‌های عربی آن باشد. احتمالا عکس سوغاتی دبی را در فضای مجازی یا در مراسم شهرهای جنوبی ایران زیاد دیده‌اید. معروف‌ترین این طبل‌ها «الراس» نام دارد که برای نواختن آن به جای دست از چوب استفاده می‌شود.

طبل عربی | سوغاتی از دبی چی بیارم

تصویری از طبل عربی دبی

43. تابلوهای خوشنویسی؛ هنری‌ترین سوغاتی دبی

برای کسانی که تا انتهای این مطلب همراه ما بوده‌اند، اما هنوز به پاسخی رضایت‌بخش برای این سوال که سوغاتی دبی چیه دست پیدا نکرده‌اند، تابلوهای خوشنویسی را پیشنهاد می‌کنیم. این تابلوها بهترین اثر هنری در امارات است که می‌توانید با خرید آن خانه خود را زینت ببخشید. ضمن اینکه تابلوهای خوشنویسی یک اثر ماندگار و جذاب برای عزیزان‌تان خواهد بود.

بهترین مکان برای خرید سوغاتی از دبی

دغدغه خرید سوغاتی می‌توان لذت سفر را به کام گردشگران تلخ کند. البته این دغدغه در سفر به دبی سراغ شما نخواهد آمد، چراکه در ادامه این نوشتار به معرفی کاملی از بهترین فروشگاه‌ها و پاساژهای معروف خرید سوغاتی در دبی خواهیم پرداخت. قیمت سوغات دبی در این فروشگاه‌ها تفاوت‌های جزئی با هم دارد. بااین‌حال، تمام مواردی که به شما پیشنهاد می‌کنیم از معتبرترین و بهترین مراکز خرید دبی به شمار می‌روند:

  • بازار الکرامه
  • سوق مدینه جمیرا
  • دبی مال
  • سوق البهار
  • گالری الجابر
  • آی لاو دبی
  • کمپانی کمل
  • فروشگاه سوغات موزه آینده دبی
  • ویترین خانه فرش در دبی
  • گالری وان
  • بازار ادویه
  • بازار نایف

در تور دبی خرید سوغات را فراموش نکنید!

سوغات دبی با عکس آن‌ها در دنیای مجازی مو نمی‌زند. در بسیاری از موارد حتی تصویر واقعی این محصولات از آنچه در گوگل می‌بینید، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسند. ما لیست کاملی از بهترین خوراکی‌ها و صنایع دستی این شهر را با شما به اشتراک گذاشتیم. حالا دیگر انتخاب با شماست که در سفرتان با تور دبی سراغ کدام یادگاری ارزشمند این منطقه بروید. راستی از میان لیست بلندبالای این نوشتار کدام تحفه دبی بیشتر به دلتان نشست؟

سوالات متداول:

1. سوغاتی دبی چیست؟

سوغات دبی شامل خوراکی‌ها و صنایع دستی رنگارنگ می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها خرما، قهوه، شکلات شتری، عطر عربی، خنجر زینتی، کفتان، جلابیه، طبل عربی و صابون شیر شتر است.

2. بهترین سوغات دبی چیه؟

بهترین سوغات امارات و شهر دبی، قهوه و عطر عربی آن است.

3. دبی چی ارزونه؟

عروسک‌های پشمی، آثار زینتی با طرح شتر، چشم‌زخم و ادیه از اران‌ترین سوغاتی‌های دبی هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc