https://gateway.trip.ir/api/

بهترین مراکز خرید در آنتالیا ترکیه

به روز رسانی: 21 شهریور ، 1403 دانستنی های سفر

مراکز خرید آنتالیا

بعید می‌دانیم در میان مخاطبان این نوشتار کسی پیدا شود که از شکوه و آوازه مراکز خرید ترکیه چیزی نداند. ترکیه در ساختن فروشگاه‌های مجلل و ارائه محصولات باکیفیت، رقیب ندارد و این را با یک گشت‌وگذار کوتاه در مراکز خرید آنتالیا می‌توان فهمید. در آنتالیا علاوه بر فروشگاه‌های مدرن و مراکز خرید بزرگ، چندین بازار سنتی و هفتگی هم وجود دارد که بی‌شباهت به بازارهای پرزرق‌وبرق استانبول نیست. ما در این مطلب قصد داریم چند مرکز خرید آنتالیا را به شما معرفی کنیم که درمیان گردشگران معروف هستند. پس اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، تا انتها همراه ما باشید. 

مرکز خرید تراسیتی؛ بزرگترین مرکز خرید آنتالیا

عنوان لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید بلک آنتالیا هم به تراسیتی تعلق می‌گیرد که با بیش از 150 فروشگاه متنوع، گوی سبقت را از تمام مراکز خرید این شهر ربوده است. بعید می‌دانیم از مرکز خرید تراسیتی دست خالی برگردید؛ چراکه در این مجتمع تجاری برندهای نام‌آشنا و خوش‌آوازه‌ای همچون نایک، مانگو، آدیداس، زارا و فلورمار به چشم می‌خورد.

یکی از رازهای محبوبیت مرکز خرید تراسیتی، توجه ویژه آن به دو گروه والدین و معلولین است. وجود اتاق ویژه تعویض پوشک نوزاد و محوطه بازی مختص کودکان، خرید را برای والدین دغدغه‌مند سهولت می‌بخشد. از طرفی این مجموعه با ارائه ویلچر و ایجاد مسیرهایی مشخص برای تردد معلولین، لذت حضور در مجلل‌ترین و بهترین مرکز خرید را برای این گروه خاص فراهم می‌کند. حالا به این مزیت برجسته، وجود متنوع‌ترین امکانات تفریحی را هم اضافه کنید که سبب رقم‌زدن بدیع‌ترین تجربه خرید برای کاربران می‌شود.

تراسیتی از بهترین مراکز خرید آنتالیا

عکسی از مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید میگروس؛ قدیمی ترین مرکز خرید آنتالیا

از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنتالیا میگروس است که کارش را با یک سوپرمارکت کوچک آغاز کرد. در سال 2001 این سوپرمارکت تبدیل به مرکز خریدی 32000 مترمربعی با بیش از 130 غرفه و فروشگاه پررنگ‌ولعاب شد.

در مرکز خرید میگروس از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید بهترین خرید عمرتان را تجربه کنید، بهتر است بی‌معطلی خودتان را به میگروس برسانید. لوازم آرایشی، کیف و کفش، پوشاک، وسایل منزل، جواهرات و اسباب‌بازی از جمله اقلامی است که توسط بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای ترکی و بین‌المللی در این مرکز خرید عرضه می‌شود.

مرکز خرید میگروس فقط فروشگاهی برای خرید نیست؛ این مجموعه امکانات تفریحی بی‌شماری هم دارد که از آن میان می‌توان به سینماهای چندبعدی، فودکورت با چشم‌انداز دریا، کافه‌های دنج و سالن بازی ویژه کودکان اشاره کرد. بد نیست بدانید که این مجموعه تجاری-تفریحی درست مقابل آکواریوم آنتالیا قرار دارد؛ بنابراین اگر در جمع خود همراهی خسته دارید که سر سازگاری با پاساژگردی ندارد، بهتر است او را به آکواریوم بفرستید.

مرکز خرید مارک؛ از مراکز خرید آنتالیا کمر

یکی از تازه‌نفس‌ترین مراکز خرید انتالیا در کمر که ابتدا با معماری جذاب و سپس با تنوع محصولات خود قلب شما را تسخیر می‌کند، مرکز خرید مارک است. این پاساژ که در مساحت 52000 مترمربع در سال 2013 افتتاح شد، دسترسی شما را به پوشاک و لوازم منزل از برندهای مطرح ترکی و بین‌المللی فراهم می‌کند. این مرکز خرید انتالیا میزبان یکی از شعب رستوران معروف مک‌دونالد است که از آن می‌توان به عنوان امتیاز درخشان این مجموعه یاد کرد. همچنین برای خرید آنتالیا کارت هم می‌توانید از نمایندگی آن در مرکز خرید مارک کمک بگیرید.

مرکز خرید مارک آنتالیا

عکسی از مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید اوزدیلک پارک

اگر در آنتالیا به دنبال بازاری هستید که ضمن دسترسی به برندهای معتبر جهانی اوقات مفرحی را هم تجربه کنید، مرکز خرید اوزدیلک پارک بهترین انتخاب است. اوزدیلک مساحتی بالغ بر 39000 مترمربع دارد و دارای 4 طبقه با بیش از 114 غرفه است. در غرفه‌های پرزرق‌وبرق این مجموعه می‌توانید با بیش از 100 شعبه از برندهای مطرح ترکی و بین‌المللی ملاقات کنید. کوتون، کالینز، مانگو و پارک براوو از معروف‌ترین برندهای این مجموعه محسوب می‌شوند.

مرکز خرید لاورا؛ از مراکز خرید آنتالیا ارزان

از مراکز خرید آنتالیا ارزان‌قیمت که دست شما را در خرید مجموعه‌ای متنوع از محصولات باز می‌گذارد، مرکز خرید لاوراست. این مجموعه در قلب شهر آنتالیا قرار دارد و از مساحتی 11000 مترمربعی برخوردار است. ارزان‌بودن این مرکز خرید به معنای کیفیت پایین محصولات عرضه‌شده در آن نیست. این مجموعه افتخار میزبانی از محبوب‌ترین برندهای جهانی را دارد. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده چمدان‌های‌تان را از سوغاتی‌های متنوع و باکیفیت پر کنید.

مرکز خرید آکاپارک

مرکز خرید 4 طبقه‌ای آکاپارک نیز می‌تواند معتبرترین پاساژ آنتالیا برای خریدهای مارک شما باشد. این مجتمع تجاری تفریحی در منطقه معروف لارا قرار دارد و به واسطه عرضه متنوع‌ترین محصولات، از محبوبیت بالایی میان مردم برخوردار است. این مجموعه در طول سال حراجی‌های هیجان‌انگیزی هم برگزار می‌کند که اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید لباس‌هایی مارک با قیمتی بسیار ارزان را پیدا کنید. یادتان باشد اگر می‌خواهید طعم اصیل باقلوای ترکی را با خود به ایران بیاورید، آکاپارک بهترین مکان خرید آن خواهد بود.

آنتالیوم پرمیوم؛ از بهترین مراکز خرید آنتالیا

از بهترین مراکز خرید لارا که معماری آن شما را به یاد کاخ‌های سلطنتی می‌اندازد، مرکز خرید آنتالیوم پرمیوم است. آنتالیوم پرمیوم بیشتر از آن که یک مرکز خرید ساده باشد، یک مجتمع تفریحی است. تماشای فیلم در مجهزترین سینماها و سرو نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی در فضایی فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز، از تفریحاتی است که حضور شما در مجموعه آنتالیوم را خاطره‌انگیز می‌کند. ناگفته نماند که این مجموعۀ تجاری فروشگاه‌های بسیار متنوعی هم دارد که طیف وسیعی از نیازهای شما را پوشش می‌دهد. وجود این مرکز خرید در میان گروه متعدد پاساژها و مال‌های آنتالیا، فقط یک دلیل انتخاب این شهر ساحلی برای گردشگرانی است که میان سفر به آنتالیا یا کوش آداسی مردد هستند.

آنتالیوم پرمیوم از مراکز خرید لارا

عکسی از آنتالیوم پرمیوم

مرکز خرید اراستا

مجموعه تجاری اراستا بدیع‌ترین و منحصربه‌فردترین تجربه خرید از آنتالیا را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ویترین‌های وسوسه‌کننده و چشم‌نواز فروشگاه‌های این مرکز خرید تنها چیزی که به چشم می‌خورد، لباس‌ها و کفش‌هایی است که از دنیای مد و فشن بیرون آمده‌اند. این مجتمع تجاری همان‌طور که گردشگران شیفته مد را غافلگیر می‌کند، در بحث سرگرمی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سینما، سالن بولینگ، فودکورت و محوطه بازی ویژه کودکان، از تفریحات لذت‌بخش این مرکز خرید است.

مرکز خرید اراستا مرکز خرید آنتالیا ارزان

تصویری از مرکز خرید اراستا

مرکز خرید آگورا؛ بهترین پاساژ انتالیا

اگر می‌دانید آنتالیا کجاست، احتمالا نام مرکز خرید آگورا هم به گوشتان خورده است. در فهرست مراکز خرید آنتالیا نام آگورا همچون الماس می‌درخشد. این مجموعه تجاری که در چندقدمی فرودگاه آنتالیا قرار دارد، میزبان یکی از شعب بزرگ ایکیاست. پس اگر خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایکیا را در فهرست اولویت‌های خود قرار داده‌اید، بازدید از مرکز خرید آگورا را به هیچ قیمتی از دست ندهید. یادتان باشد صاحب هر نوع سبک و سلیقه‌ای که باشید و با هر بودجه‌ای که به این مجتمع تجاری سر بزنید، 72 فروشگاه مجلل و متنوع آن رضایت شما را به خوبی جلب می‌کنند.

از نظر تفریح و سیاحت هم گزینه‌های بسیار متنوعی پیش‌روی شماست. این مجموعه، که در اصل آن را باید یک مجتمع تفریحی دانست، مهیج‌ترین پارک‌ها و سالن‌های بازی را در دل خود جای داده است. ترن هوایی، برج وحشت، بازی‌های کامپیوتری و لذت سوارشدن روی ماشین‌های برقی از تفریحات هیجان‌انگیز و مفرح این مجموعه قلمداد می‌شود.

مرکز خرید فورسا ۲۰۰۰

اگر قصد خرید از برندهای معتبر جهانی را دارید، مرکز فورسا نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد! این مجتمع تجاری تنها به عرضه محصولاتی از برندهای معتبر ترک اختصاص دارد. کیف و کفش، پوشاک، ساعت، جواهرات و ملزومات منزل از جمله اقلامی است که توسط برندهای محبوب ترکیه در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

مال آف آنتالیا؛ بهترین مرکز خرید آنتالیا

مرکزهای خرید آنتالیا آنقدر متنوع و بی‌شمارند که گردشگران به هنگام انتخاب، استیصال و کلافگی زیادی را تجربه می‌کنند؛ اما اگر قرار باشد تنها یک مرکز خرید را به شما معرفی کنیم که در آن ضمن تجربه خریدی هوشمندانه، اوقات بسیار مفرحی را هم بگذرانید، بی‌تردید انتخاب‌مان مرکز خرید مال آف خواهد بود. این مجموعه که از برترین مال‌های آنتالیاست، نه تنها محصولاتی باکیفیت را عرضه می‌کند؛ که به‌واسطه همسایگی با بهترین مراکز خرید در آنتالیا دسترسی شما به برندهای معتبر جهانی را هم سهولت می‌بخشد.

مال آف آنتالیا از بزرگترین مرکز خرید آنتالیا

عکسی از مال آف آنتالیا

مرکز خرید توربان مارینا

به متفاوت‌ترین مرکز خرید آنتالیا خوش آمدید! مرکز خرید توربان مارینا یک مجتمع تجاری-تفریحی در جوار ساحل مدیترانه است که ضمن داشتن فروشگاه‌های رنگارنگ و متنوع، امکان تجربه مهیج‌ترین ورزش‌های آبی را هم برای گردشگران فراهم می‌کند. یادتان باشد که بازدید از مرکز خرید توربان مارینا حکم یک تیر و دو نشان دارد؛ این مجتمع زیبای تجاری هم به شما فرصت خرید از برترین برندهای جهانی را می‌دهد و هم به لطف موقعیت مکانی خوب خود، اوقات گردشگری نابی را برای‌تان رقم می‌زند.

ایکی کاپیلی هان؛ از بهترین بازارهای آنتالیا

اگر گشت‌وگذار در پاساژهای آنتالیا دلتان را زده، به بازارهای قدیمی این شهر سر بزنید تا حال‌وهوایی تازه را تجربه کنید. ایکی کاپیلی هان از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای آنتالیاست که در هر پیچ‌وخم آن چیزی برای غافلگیرشدن وجود دارد.

این بازار قدیمی تا دیرباز به عنوان اصلی‌ترین مرکز تجارت ادویه و ابریشم شناخته می‌شده و حالا بعد از بازسازی‌های متعدد، به عنوان قطب تجاری سوغات آنتالیا فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید ضمن آشنایی با فرهنگ و زندگی اصیل مردمان محلی این شهر، سوغاتی ارزنده هم برای عزیزان‌تان خریداری کنید، ایکی کاپیلی هان بهترین گزینه خواهد بود.

فروشگاه چرم آلورو

محصولات چرمی همیشه طرفداران خاص خود را دارند. شما نیز اگر از مصرف‌کنندگان پروپاقرص کالاهای چرمی هستید، با مراجعه به فروشگاه چرم Alloro در آنتالیا می‌توانید خریدی جانانه را تجربه کنید. در این فروشگاه، انواع و اقسام کالاهای چرم اعم از کیف و کفش و لوازم جانبی توسط هنرمندان آنتالیایی تولید و عرضه می‌شود. محصولات چرمی دست‌ساز این مجموعه از چرمی بسیار مرغوب و باکیفیت است؛ ضمن اینکه اگر وقت کافی داشته باشید، می‌توانید کالایی مطابق با طرح دلخواه‌تان را سفارش دهید.

مرکز خرید شی مال؛ از مراکز خرید آنتالیا در لارا

اگر به خرید کالاهای لوکس علاقه‌مند هستید، مرکز خرید شی مال از بهترین مراکز خرید آنتالیا لارا است. این مجموعه بیش از 70 فروشگاه مجلل و زیبا دارد که در آن می‌توانید ساعت‌ها غرق تماشای زیورآلات خاص و پوشاک درجه 1 و باکیفیت از برندهایی نظیر لاگوست، سواچ، ناین وست و ال سی وایکیکی شوید.

مرکز خرید شی مال از مراکز خرید آنتالیا در لارا

تصویری از مرکز خرید شی مال

بازار فرش لیدیا سوزانی

از شهرت و آوازه فرش‌های لیدیا سوزانی چیزی به گوشتان خورده است؟ همان‌طور که می‌دانید، یکی از هنرهای اصیل قاره آسیا فرش‌بافی آن است و شاید بهترین جایی که بتوان جلوه کامل این هنر را نظاره کرد، بعد از ایران، بازار فرش لیدیا سوزانی در آنتالیا باشد. این بازار که تنها به فروش فرش‌های نفیس و دستبافت اختصاص دارد، شما را با گنجینه‌ای کامل از هنر فرش‌بافی در آنتالیا آشنا می‌کند. مزیت برجسته این بازار عرضه فرش‌های دستباف با قیمتی منصفانه و مناسب است.

بازار جمهوریت؛ از سنتی ترین مرکزهای خرید آنتالیا

وقتی اسم مراکز خرید آنتالیا به میان می‌آید، تصویری از فروشگاه‌ها و پاساژهای مجلل در ذهن تداعی می‌شود. اما برخلاف این تصویر کلیشه‌ای، باید بگوییم آنتالیا بازارهای محلی بسیاری هم دارد که پاتوق اصلی ساکنین این شهر است. جمهوریت یکی از بهترین این بازارهاست که در تمام ساعات شبانه‌روز گردشگران و خریداران محلی بسیاری را در خود جای می‌دهد. دلیل این ازدحام و شلوغی را هم می‌توان کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات متنوع آن دانست.

مرکز خرید لند آو لجندز؛ خرید یا بازی؟

بسیاری از گردشگران پارک آبی لند آو لجندز آنتالیا را به‌عنوان یک جاذبه گردشگری تفریحی می‌شناسند؛ اما ماجرا این است که این جاذبه توریستی جذاب، بازاری بزرگ و تماشایی دارد که اگر تنها یک‌بار مهمان غرفه‌های متنوع و چشم‌نوازش شوید، برای همیشه شیفته آن باقی خواهید ماند. این بازار با الهام از شهر رویایی ونیز در ایتالیا ساخته شده است؛ به همین دلیل هم اولین تصویری که با دیدن آن در ذهن نقش می‌بندد، قابی بی‌نظیر از یک خیابان روی آب است.

مرکز خرید لند آو لنجدز جذابیت‌های بصری فراوانی دارد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها جابه‌جایی مشتریان با قایق در یک کانال آب مصنوعی است که در نوع خودش بزرگ‌ترین شگفتی این بازار محسوب می‌شود. با ورود به این بازار لازم نیست نگران هزینه سفر به آنتالیا باشید؛ چرا که در لند آو لجندز کالاهایی باکیفیت اما ارزان‌قیمت هم پیدا می‌شود.

مرکز خرید لند آو لجندز از پاساژهای آنتالیا

عکسی مرکز خرید لند آو لجندز

نوامال ماناوگات؛ از بهترین مال های انتالیا

از دیگر مراکز خرید آنتالیا نوامال ماناوگات است که در 70 کیلومتری مرکز انتالیا قرار دارد. در این مرکز خرید 120 فروشگاه از برندهای مشهور ترکی و بین‌المللی حضور دارند که اگر وقت و حوصله کافی داشته باشید، می‌توانید اجناسی باکیفیت و خاص پیدا کنید. این مجموعه خدمات تفریحی ویژه‌ای هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سالن بولینگ و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

مرکز خرید تسپو

از دیگر مرکزهای خرید آنتالیا که نیازهای روزانه گردشگران را به خوبی مرتفع می‌سازد، مرکز خرید Tespo است. در مجتمع، متنوع‌ترین اقلام خوراکی آن هم با قیمتی بسیار ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. ناگفته نماند که این مجموعه کمیاب‌ترین و دست‌نیافتنی‌ترین خوراکی‌ها و مواد غذایی را دارد.

مرکز خرید آلانیوم؛ از مراکز خرید معروف آنتالیا

یکی از معروفتری مراکز خرید آنتالیا که در 135 کیلومتری این شهر و در منطقه آلانیا قرار دارد، مرکز خرید آلانیوم است. آلانیوم، نمایندگی بیش از 100 شعبه از برندهای محلی و بین‌المللی محبوب جهانی را دارد. ضمن اینکه زیرمجموعه‌ای از فروشگاه‌های دولتی در ترکیه محسوب می‌شود و این یعنی مشتریان این فرصت را دارند تا مرغوب‌ترین کالاها را با قیمتی بسیار ارزان خریداری کنند.

مرکز خرید آلانیوم از مراکز خرید معروف آنتالیا

تصویری از مرکز خرید آلانیوم

مرکز خرید مگامال ای وی ام

از جدیدترین مراکز خرید آنتالیا در منطقه آلانیا که با کنسرتی بسیار شاد در سال 2015 افتتاح شد، مرکز خرید Megamall AVM است. این مرکز خرید به لطف گردهم‌آوردن مجموعه‌ای از بهترین و معتبرترین برندهای محلی و خارجی، محبوبیت زیادی در قلب گردشگران دارد. به همین جهت هم هر فصلی از سال که مهمان مگامال آنتالیا باشید، با ازدحامی از گردشگران و توریستان خارجی مواجه خواهید شد.

مرکز خرید کونالی تایم؛ از دیگر مراکز خرید در آنتالیا

کوناکلی تایم سنتر نام یکی دیگر از مراکز خرید شگفت‌انگیز در شهر آلانیاست. این مرکز خرید بزرگ و باشکوه در نزدیکی بهترین سواحل آنتالیا قرار دارد؛ به‌ همین دلیل بازدید از آن هم فال است و هم تماشا. از برندهای مشهوری که در مرکز خرید Konaklı Time حضور دارند، می‌توان به لوفیان، دی فاکتو و ال سی وایکیکی اشاره کرد.

اوت لت دپو؛ از ارزانترین مراکز خرید آنتالیا

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان در آنتالیا که شما را در یافتن اقلامی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی ناامید نمی‌کند، مرکز خرید اوت لت دپو است. حتما می‌دانید که اوت لت‌ها در تمام جهان به عنوان حراجی‌های بزرگی شناخته می‌شوند که در فصول مختلف اجناس خود را با قیمتی پایین‌تر از سایر مراکز خرید به فروش می‌رسانند. اوت لت دپو نیز بهترین مرکز حراج در آنتالیا است که در عمارتی قلعه‌مانند به عرضه محصولاتی متنوع از برترین برندها آن هم با قیمتی باورنکردنی می‌پردازد.

اوت لت دپو از ارزانترین مراکز خرید آنتالیا

عکسی از اوت لت دپو

مراکز خرید ماناوگات؛ از بهترین پاساژهای آنتالیا

در 70 کیلومتری شهر آنتالیا منطقه‌ای به نام ماناوگات وجود دارد که میزبان متنوع‌ترین فروشگاه‌ها و پاساژهای تجاری است. از معروف‌ترین فروشگاه‌های این منطقه می‌توان به مرکز خرید City AVM اشاره کرد که با کامل‌ترین مجموعه از برندهای ترکی و خارجی به استقبال گردشگران می‌رود.

مرکز خرید اوت لت فولا

یکی دیگر از اوت لت‌های آنتالیا که می‌توانید در آن خریدی معقول و هوشمندانه داشته باشید، مرکز خرید Outlet Fulla است. این مجموعه ضمن ارائه محصولاتی خوش‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه، کالایی درجه یک را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین از هر جهت که نگاه کنید، خرید از اوت لت Fulla یک سرمایه‌گذاری پرسود و یکی از ترفندهای سفر ارزان به آنتالیا به شمار می‌رود.

مرکز خرید اوت لت نوا؛ مناسب‌ترین بازار آنتالیا ترکیه

بازار آنتالیا ترکیه با اوت‌ لت‌هایش جذاب می‌شود. یکی از بهترین و ارزان‌ترین این اوت‌لت‌ها که شما را حسابی شگفت‌زده می‌کند، مرکز خرید Outlet Neva است. این مجموعه تجاری با تخفیف‌های اعجاب‌انگیزی که روی محصولاتش اعمال می‌کند، به شهرتی جهانی دست پیدا کرده است. اوت لت نوا در منطقه آلانیا قرار دارد و فاصله آن با مرکز شهر چیزی حدود 135 کیلومتر است. البته جای نگرانی نیست؛ چراکه این مرکز خرید برای راحتی بیشتر مشتریان، یک شاتل رایگان به آن‌ها هدیه می‌دهد.

بازار محلی گاراژ شرقی

در قلب آنتالیا بازاری محلی تحت عنوان بازار گاراژ شرقی قرار دارد که بازدید از آن را نباید به هیچ قیمتی از دست داد. تردد و ازدحام در این بازار قدیمی آنقدر زیاد است که اگر امروز تعلل کنید، معلوم نیست فردا کالای موردنظرتان را در این بازار شرقی بیابید. ظروف مسی، آثار هنری، صنایع دستی، قهوه، فرش، طلا و جواهرات تنها گوشه‌ای از کالاهای موجود در بازار گاراژ شرقی هستند. برای دسترسی به این بازار می‌توانید با استفاده از آنتالیا کارت از سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

آنتالیا بازار؛ ترکیب عطر و رنگ ترکیه

برای خرید سوغاتی‌های ارزشمند و خاص بهتر است سراغ آنتالیا بازار این شهر بروید. البته در این بازار قدیمی و محلی، اجناس دیگری مانند پارچه، لباس یا ظروف زیبای ترکی هم پیدا می‌شود.

بازار بزرگ آنتالیا

بخشی از بازار انتالیا

بازار کالجی؛ بهترین مرکز خرید آنتالیا ارزان

از محله‌های بسیار قدیمی و معروف آنتالیا که همیشه میزبان دست‌فروشان باذوق و خوش‌سلیقۀ این شهر است، کالجی نام دارد. این بازار قدیمی نه تنها از حیث کالاهای سنتی دست‌ساز ارزش دیدن دارد، که به لحاظ تاریخی هم بسیار جذاب و تماشایی است. اگر در جست‌وجوی ارزانترین بازارهای آنتالیا هستید، بازار محلی کالجی همان چیزی است که انتظارش را دارید.

بازارهای هفتگی آنتالیا

خرید از بازارهای هفتگی و محلی آنتالیا هم لذتی کمتر از پاساژگردی در فروشگاه‌های مجلل و لوکس این شهر ندارد. اگر می‌خواهید با جلوه‌ای تمام‌عیار و کامل از زندگی محلی مردمان ترکیه ملاقات کنید، هیچ‌کجا بهتر از بازارهای هفتگی و محلی این شهر پیدا نخواهید کرد. در بخش پایانی این نوشتار به بررسی معروف‌ترین این بازارها خواهیم پرداخت.

1) شنبه بازار آنتالیا

بازارهای هفتگی آنتالیا با شنبه بازارش آغازش می‌شوند. در این بازار محلی همه نوع کالایی با قیمتی بسیار ارزان یافت می‌شود. در اطراف این بازار هم مراکز تفریحی متنوعی وجود دارد که برای استراحت و تجدید قوا می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید.

2) بازار چاگلایان؛ دوشنبه بازار آنتالیا

ترکیب بازار محلی و بازار هفتگی در آنتالیا، چاگلایان است که پویایی و هیاهوی موجود در آن روح هر گردشگری را جلا می‌بخشد. در این بازار، تولیدکنندگان محلی دوشنبۀ هر هفته گرد هم جمع می‌شوند و از محصولات کشاورزی خود رونمایی می‌کنند. یادتان باشد بازار چاگلایان جزء آن دسته از مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود که چانه‌زنی در آن ممنوع است.

3) سه شنبه بازار آنتالیا

یکی دیگر از بازارهای هفتگی آنتالیا که غالبا توسط توریست‌های این کشور برگزار می‌شود، سه‌شنبه‌بازار است. این بازار سه‌شنبۀ هر هفته در محله لارا، معروف‌ترین محله در آنتالیا برپا می‌شود.

سه شنبه بازار آنتالیا

عکسی از سه‌شنبه بازار آنتالیا

4) چهارشنبه بازار آنتالیا

بهشت خریداران واقعی، چهارشنبه بازار آنتالیاست که به واسطه عرضه محصولات هنری و محلی، به قطب مهم گردشگری در این شهر شناخته می‌شود. لباس‌های سنتی، عطرهای محلی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و کیف و کفش‌های دست‌ساز از جمله کالاهای ارزشمند این بازار به شمار می‌رود. اما اگر حتی قصد خرید هم ندارید، می‌توانید به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا از این بازار محلی دیدن کنید.

5) پنجشنبه بازار آنتالیا

اگر می‌خواهید از بازار رنگارنگ و وسوسه‌کننده میوه و تره‌بار آنتالیا دیدن کنید، پنج‌شنبه بازار این شهر بهترین فرصت است. این بازار پنج‌شنبۀ هر هفته در خیابان حامدیه، درست مقابل هتل فالز برپا می‌شود.

مراکز خرید آنتالیا؛ تجربه‌ای شگفت‌انگیز از خرید در ترکیه

پاساژگردی یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های مفرحی است که افراد می‌توانند در سفر تجربه کنند. جذابیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که پای یکی از شهرهای ترکیه همچون آنتالیا در میان باشد. ما در این نوشتار تلاش کردیم فهرستی کامل و بی‌نقص از بهترین مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی کنیم تا در سفر با تور آنتالیا مشکلی از این بابت نداشته باشید. از شما نیز دعوت می‌کنیم جهت غنای بیشتر این مطلب، نظرات و تجربیات‌تان را با مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

1. خرید در آنتالیا چطوره؟

با وجود اوت لت‌های فراوان و حراجی‌های بی‌شماری که در فصول مختلف سال برگزار می‌شود، خرید از مراکز آنتالیا را می‌توان تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه به حساب آورد.

2. از آنتالیا چی بخریم؟

قهوه ترک، ظروف مسی، گلیم، باقلوا و ادویه‌های ترکی از محبوب‌ترین سوغات شهر آنتالیاست. لوازم خانگی موجود در شعبه ایکیا نیز یکی دیگر از بهترین گزینه‌هایی است که گردشگران می‌توانند با خود به‌عنوان سوغات بیاورند.

3. بهترین زمان خرید از حراجی‌های آنتالیا چه موقع است؟

نیمه اول سال به ویژه فصل بهار و ماه خرداد، بهترین زمان برای تجربه خرید ارزان‌قیمت از حراجی‌های آنتالیاست.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc