https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی فیلیپین؛ مروارید دریاهای شرق

به روز رسانی: 27 تیر ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی فیلیپین

اگر به‌دنبال جزایر بکر با طبیعت خیره‌کننده، آبشارهای خروشان و کوهستان‌های سرسبز هستید، همگی را در کشور فیلیپین، مروارید دریاهای شرق پیدا خواهید کرد. فیلیپین با داشتن بیش از ۷۰۰۰ جزیره، به یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. در این مقاله به معرفی مهم ترین جاهای دیدنی فیلیپین می‌پردازیم. اگر عاشق سفر و ماجراجویی هستید و رویای سفر به این کشور زیبا در جنوب شرقی آسیا را در ذهن می‌پرورانید، حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1) جزیره ال نیدو؛ از زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین

در فهرست زیباترین جاهای دیدنی کشور فیلیپین، اول به سراغ جزیره ال نیدو (El Nido) می‌رویم. این جزیره نه تنها یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز فیلیپین است، بلکه شهرت جهانی دارد و از مهم‌ترین مناطق توریستی دنیا محسوب می‌شود. بیش از ۵۰ نوع پوشش گیاهی و انواع آبزیان منحصربه‌فرد از جمله عروس دریایی، ماهی‌های رنگی و مرجان‌ها را در این جزیره مشاهده خواهید کرد. قایق‌سواری در رودخانه و گشت‌وگذار در جنگل از تفریحات پرطرفدار ال نیدو محسوب می‌شوند.

جزیره ال نیدو از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین

عکسی از جزیره ال نیدو

2) جزیره اپو؛ از مناطق دیدنی فیلیپین

جزیره اپو (Apo Island) در کوهپایه نگروس از جاذبه‌های توریستی محبوب فیلیپین به شمار می‌رود و بهشت گردشگران است. مردم این منطقه اغلب به ماهیگیری مشغول هستند و زندگی خود را از این راه می‌گذرانند. برای اینکه از تفریح و گردش در جزیره اپو بیشترین لذت را ببرید، حتما تورهای تفریحی اقیانوس را رزرو کنید. این جزیره مناظر خارق‌العاده‌ای دارد و تعطیلاتی شگفت‌انگیز و آرامبخش را برایتان رقم خواهد زد.

 جزیره اپو از مناطق دیدنی فیلیپین

تصویری از جزیره اپو

3) بازار چانه زن ها؛ از جذاب ترین بازارهای فیلیپین

نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی یکی از جذاب‌ترین بازارهای فیلیپین است. بازار چانه‌زن‌ها که با نام دیویسوریا نیز شناخته می‌شود، یکی از اماکن دیدنی فیلیپین است که شهروندان زیادی را از اقصی نقاط این کشور برای خرید و انجام معامله‌های مهم به سمت خود می‌کشاند. اگر هنگام کریسمس به بازار چانه‌زن‌ها مراجعه کنید، حال‌وهوای جالبی را تجربه خواهید کرد. بازدید از این بازار رنگارنگ به همه افرادی که عاشق خرید از مناطق سنتی هستند، پیشنهاد می‌شود.

4) جزیره سیکوئیجور؛ ساحلی باستانی

جزیره سیکوئیجور (Siquijor) به دلیل وجود سواحلی با ماسه‌های سفید، صخره‌ها و غارهای زیبا به شهرت رسیده است؛ همچنین کلیسای ۳۰۰سالۀ جزیره که یک اثر باستانی از دوره میسیونرهای کاتولیک به شمار می‌رود، حال‌وهوای معنوی به این جزیره بخشیده است. سیکوئیجور طبیعت بکر و خارق‌العاده‌ای دارد و از همه لحاظ برای تفریح و ماجراجویی مناسب است. در سفر به فیلیپین، حتما به این منطقه باستانی نیز سر بزنید.

جزیره سیکوئیجور از معروفترین جاهای دیدنی فیلیپین

تصویری از جزیره سیکوئیجور

5) جزیره بوراکای؛ از بکرترین مکان های دیدنی فیلیپین

جزیره بوراکای (Boracay) به دلیل وجود سواحل سفیدرنگ، قایق‌های رنگی و امکانات تفریحی متعدد به شهرت رسیده و از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین است. این جزیره از معروف‌ترین جزایر دنیا نیز به شمار می‌رود و سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند. هرچه از مرکز ساحل سپید در جزیره بوراکای دور شوید، امکانات کمتر و طبیعت زیباتر می‌شود. انواع اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت و لوکس در بوراکای هستند و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در جزیره وجود دارند.

جزیره بوراکای از بکرترین مکان های دیدنی فیلیپین

عکسی از جزیره بوراکای

6) ساحل سفید؛ از زیباترین سواحل فیلیپین

وصف زیبایی ساحل سفید واقع در بوراکای، در جهان پیچیده است. این ساحل، بهترین امکانات خدماتی و رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و مکانی عالی برای استراحت و تفریح محسوب می‌شود. شنا، غواصی و جت‌اسکی از تفریحات محبوب در ساحل سفید هستند. اگر می‌خواهید یک سفر آرامش‌بخش و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید، حتما به ساحل سفید سر بزنید.

ساحل سفید از زیباترین سواحل فیلیپین

تصویری از ساحل سفید

7) بندر کرون؛ از مناطق مهم تاریخ تجارت فیلیپین

بندر کرون (Coron) در استان پالاوان، در گذشته یک بندر تجاری مهم برای تاجران اسپانیایی و چینی بوده؛ اما امروزه به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شده است. آب‌های زلال، سواحل شنی سفید و صخره‌های مرجانی، از دلایل محبوبیت بندر کرون در بین گردشگران به شمار می‌رود. از فعالیت‌های پرطرفدار در این بندر می‌توان به غواصی اشاره کرد. برای رسیدن به جزیره کرون نیز می‌توانید از وسایل نقلیه موجود در بندر استفاده کنید.

بندر کرون از مناطق مهم تاریخ تجارت فیلیپین

عکسی از بندر کرون

8) پارک قهرمان ملی فیلیپین؛ یادبود دکتر ریزال

پارک قهرمان ملی که با نام‌های ریزال و لونتا نیز شناخته می‌شود، در مجاورت منطقه تاریخی شهر مانیل قرار دارد. مساحت این پارک به ۲۲ هکتار می‌رسد و مکانی برای تفریح، گشت‌وگذار و دوری از هیاهوی شهر است. پارک قهرمان ملی را برای گرامیداشت یاد و خاطره دکتر خوزه ریزال، فعال سیاسی و نویسنده که در سال ۱۸۹۶ مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در مانیل ساخته‌اند.

 پارک قهرمان ملی فیلیپین یادبود دکتر ریزال

عکسی از پارک قهرمان ملی فیلیپین

9) تپه های شکلاتی؛ جاذبه‌ای تیره‌رنگ در دل طبیعت سبز

تپه‌های شکلاتی (chocolate Hills) در واقع از شکلات ساخته نشده‌اند، بلکه به دلیل پوشش آن‌ها که در اغلب روزهای سال به رنگ قهوه‌ای است، به این نام معروف هستند. تپه‌های شکلاتی در واقع ۱۵۰۰ تپه کوچک در کنار یکدیگرند که با تعداد قابل‌توجهی درختچه محصور شده و منظره بسیار جذابی را به وجود آورده‌اند. برای تماشای بهتر منظره این تپه‌های جذاب، بهتر است به قله سابایا بروید تا دید بهتری به چشم‌انداز پیش روی خود داشته باشید.

تپه های شکلاتی از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین

عکسی از تپه‌های شکلاتی

10) مانیل؛ موزه ملی فیلیپین

برای آشنایی با تاریخ هر کشور باید از موزه‌های آن بازدید کنید. موزه ملی فیلیپین که با نام موزه تاریخ طبیعی و انسان‌شناسی مانیل نیز شناخته می‌شود، گنجینه‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی این کشور است. این موزه که در سال ۱۸۸۷ احداث شد، سه ساختمان اصلی دارد. برای بازدید از این ساختمان‎ها می‌توانید همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها، از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به موزه ملی فیلیپین مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هزینه بازدید برای تورهای گردشگری، ارزان‌تر از بازدید انفرادی است.

مانیل موزه ملی فیلیپین

عکسی از موزه ملی فیلیپین

11) اس ام مگامال مانیل؛ از بزرگترین مراکز خرید فیلیپین

اس ام مگامال (SM Megamall) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین است که در سال ۱۹۹۱ در مترومانیل افتتاح شد. این مرکز خرید دو ساختمان اصلی دارد که به واسطه پل به یکدیگر متصل شده‌اند. یکی از این ساختمان‌ها به سینما، اسباب‌بازی‌فروشی، سالن بولینگ و رستوران اختصاص داده شده و دیگری برای فروشگاه‌ها است. اس ام مگامال حداکثر چهار میلیون نفر ظرفیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. برای خرید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بسیاری موارد دیگر می‌توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید.

اس ام مگامال مانیل از بزرگترین مراکز خرید فیلیپین

عکسی از اس ام مگا مال مانیل

12) کوه آتشفشانی مایون؛ از مهیج‌ترین جاهای دیدنی فیلیپین

کوه آتشفشانی مایون (Mayon Volcano) در استان آلبای، جزیره لوزون واقع شده و در ۴۰۰ سال اخیر، حدود ۵۰ بار فوران کرده است. مرگبارترین فوران این آتشفشان در سال ۱۸۱۴ بود که باعث سوختن تمامی روستاهای اطراف شد. اما امروزه به‌عنوان مرکزی تفریحی برای کوهنوردی، کوهپیمایی، کمپینگ و عکاسی شناخته می‌شود. البته مسیر منتهی به قله مایون بسیار خطرناک و مملو از گازهای سمی است. کوهنوردان نیز برای صعود از قله نیاز به مجوز دارند. بنابراین بالا رفتن از قله به گردشگران توصیه نمی‌شود.

کوه آتشفشانی مایون از جاهای دیدنی فیلیپین

تصویری از کوه آتشفشانی مایون

13) گریت سانتا کروز؛ جزیره صورتی فیلیپین

گریت سانتا کروز (Santa Cruz Great) یک جزیره غیر مسکونی در زامبوانگا است. ساحل صورتی‌رنگ این جزیره شهرت جهانی دارد و از طرف نشنال جئوگرافی به‌عنوان یکی از ۲۱ ساحل برتر دنیا انتخاب شده است. ترکیب نوعی مرجان خاص با ماسه‌های ساحل، باعث ایجاد این رنگ شده و این منطقه را به یکی از خاص‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین تبدیل کرده است. در سفر به فیلیپین حتما از جزیره گریت سانتا کروز نیز دیدن کنید تا از نزدیک شاهد زیبایی‌های این جزیره منحصربه‌فرد باشید.

گریت سانتا کروز جزیره صورتی فیلیپین

عکسی از  گریت سانتا کروز

14) پارک ملی و آبشار جادویی تیناگو

آبشار تیناگو (Tinago Falls) واقع در پارک ملی تیناگو، از بلندترین آبشارهای فیلیپین است. این آبشار در دل کوه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از منطقه‌ای سرسبز و تماشایی عبور کنید. در پایین آبشار نیز برکه‌ای زیبا برای شنا وجود دارد.

چشم‌انداز تیناگو به‌قدری جذاب و خیره‌کننده است که نمی‌توانید از آن دل بکنید. تلفیق صدای گوش‌نواز آبشار و جادوی طبیعت، هر شنونده و بیننده‌ای را مسحور می‌کند. در سفر به فیلیپین حتما بازدید از تیناگو را در برنامه‌های خود قرار دهید.

پارک ملی و آبشار جادویی تیناگو

عکسی از آبشار تیناگو

15) آبشار پاگسانجان؛ از مکان های تفریحی فیلیپین

آبشار پاگسانجان (Pagsanjan) واقع در استان لاگونا، پارک ملی گرج، از زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین است. برای بازدید از این آبشار و طبیعت اطراف آن می‌توانید سوار قایق‌های کانو شوید. این قایق‌ها حرکت خود را به آرامی و از میان غارها و حوضچه‌های طبیعی شروع می‌کنند؛ سپس به قسمت خروشان رودخانه می‌رسند. قایق‌سواری در پاگسانجان یکی از هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین تفریحات فیلیپین است.

16) بندر ویگان و ساختمان‌هایی از چوب سیاه

بندر ویگان (Vigan) در خیابان کریسولوگو، یکی دیگر از مناطق دیدنی فیلیپین است. ساختمان‌ها و عمارت‌های این منطقه از چوب سیاه ساخته شده و درشکه‌هایی در سراسر خیابان به چشم می‌خورد. ویگان در گذشته قلب تپنده تجارت فیلیپین بود؛ اما اکنون به قطب گردشگری این کشور تبدیل شده است. کلیسای سنت پاول، منطقه مستیزو و موزه‌های ویگان از جاذبه‌های دیدنی این بندر باشکوه و تاریخی هستند که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 بندر ویگان از جاهای دیدنی فیلیپین

تصویری از خیابان کریسولوگو

17) دریاچه پیناتوبو و کوه‌های اطراف آن

دریاچه پیناتوبو (Lake Pinatubo) در شمال غربی فیلیپین بر اثر زلزلۀ سال ۱۹۹۱ میلادی و فعال شدن آتشفشان به وجود آمده و از آن زمان به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کشور فیلیپین تبدیل شده است. کوه‌های زیبایی که در اطراف پیناتوبو قرار دارند، جذابیت دریاچه را دوچندان کرده‌اند. اگر می‌خواهید در سفر به فیلیپین از هیاهوی شهر دور باشید و منظره‌ای شگفت‌انگیز را تماشا کنید، حتما به دریاچه پیناتوبو بروید.

 دریاچه پیناتوبو از معروفترین جاهای دیدنی در فیلیپین

تصویری از دریاچه پیناتوبو

18) پارک برنهم؛ سکونتگاه گونه‌های گیاهی

پارک برنهم (Burnham Park) به یاد معمار آمریکایی آن «دنیل برنهم» نامگذاری شده است. این پارک از سال ۱۹۲۵ به روی عموم گشوده شده و حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد. بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و ۲۶۰۰ درخت در پارک برنهم قرار دارند که جلوه بسیار زیبایی به پارک داده‌اند. شما می‌توانید برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌سواری، قایق‌سواری در دریاچه، تنیس و بسکتبال به این پارک بروید. همچنین یک زمین بازی نیز برای بچه‌ها داخل پارک تعبیه شده که اوقات خوشی را برایشان رقم می‌زند.

 پارک برنهم از بهترین جاهای دیدنی در فیلیپین

عکسی از پارک برنهم

19) قلعه سن پدرو؛ از کوچکترین جاهای دیدنی فیلیپین

قلعه سن پدرو (Fort San Pedro) در جزیره سیبو، با مساحت ۲۰۲۵ مترمربع از کهن‌ترین و کوچک‌ترین قلعه‌های فیلیپین به شمار می‌رود. این قلعه در زمان استعمار اسپانیایی‌ها ساخته شد و نقش مهمی در دفاع از جزیره سیبو داشت. در جنگ جهانی دوم نیز به‌عنوان اردوگاه زندانیان ژاپنی از قلعه سن پدرو استفاده می‌شد. این قلعه، حوادث بسیاری را از سر گذرانده و یکی از آثار تاریخی و جذاب فیلیپین به شمار می‌رود که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

قلعه سن پدرو از مکان های دیدنی در فیلیپین

تصویری از قلعه سن پدرو

20) شالیزار ۲۰۰۰ ساله بانائو

شالیزارهای پلکانی پاتاد (Batad Rice Terraces) در منطقه بانائو، توسط قبیله ایفوگائو به وجود آمده‌اند و حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارند. برای ساخت این شالیزارهای خارق‌العاده از هیچ ابزار پیشرفته‌ای استفاده نشده است. در زمین‌های این منطقه، برنج و سبزیجات کشت شده و به سایر شهرهای فیلیپین فرستاده می‌شوند. چشم‌انداز شالیزارهای پاتاد هنگام طلوع و غروب خورشید بسیار زیبا است و مکان مناسبی را برای عکاسان فراهم می‌کند.

21) پارک اقیانوس مانیل؛ بزرگترین آکواریوم فیلیپین

پارک اقیانوس مانیل (Manila Ocean Park) بزرگ‌ترین آکواریوم در شهر مانیل فیلیپین است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این آکواریوم، هفت بخش دارد و بیش از ۱۴.۰۰۰ گونه موجودات دریایی در آن نگهداری می‌شوند. با عبور از تونل ۲۵متری پارک اقیانوس مانیل، آبزیانی را می‌بینید که حتی نام آن‌ها را نشنیده‌اید. این آکواریوم برای همه رده‌های سنی جذاب است و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. مطمئن باشید که بازدید از پارک اقیانوس مانیل، تجربه بسیار جالبی خواهد بود.

پارک اقیانوس مانیل از بهترین مکان های دیدنی در فیلیپین

تصویری از پارک اقیانوس مانیل

22) پارک ملی صد جزیره

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور فیلیپین، پارک ملی صد جزیره، واقع در خلیج لینگاین است. این پارک در حقیقت ۱۲۴ جزیره بزرگ و کوچک را شامل می‌شود که هر کدام از سنگ آهک تشکیل شده‌اند و بسیار زیبا هستند. پیاده‌روی در جنگل، صخره‌نوردی و کایاک‌سواری از تفریحات فیلیپین هستند که می‌توانید در پارک ملی صد جزیره انجام دهید. اگر به‌دنبال مکانی برای ماجراجویی و کسب تجربه‌های تازه هستید، حتما از این منطقه دیدن کنید. اما پیش از سفر، حتما مقاله فیلیپین کجاست را مطالعه کرده و از راهنمای سفر به این کشور کمک بگیرید.

پارک ملی صد جزیره فیلیپین

تصویری از پارک ملی صد جزیره

تماشای جاهای دیدنی فیلیپین با تور فیلیپین

در این مطلب تعدادی از بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی کشور فیلیپین را به شما عزیزان معرفی کردیم. این کشور، همچون نگینی در آسیای شرقی می‌درخشد و زیباترین اماکن طبیعی را در خود جای داده است. اگر شما هم می‌خواهید سفری متفاوت را تجربه کنید و لمس تاریخ و طبیعت بکر را به خود هدیه دهید، حتما با تور فیلیپین همراه شوید. فقط یادتان نرود که از تجربه‌های خود برای ما هم بنویسید.

سوالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی فیلیپین کدام است؟

کشور فیلیپین با وجود مساحل اندک، جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. مناطقی طبیعی مانند جزایر ال نیدو، اپو، بوراکای، سیکوئیجور، کرون و...، ساحل سفید، پارک‌های قهرمان ملی، برنهم، اقیانوس و صدجزیره و موزه ملی فیلیپین از زیباترین و معروف‌ترین مناطق دیدنی این کشور به شمار می‌روند.

2. کدام اثر باستانی فیلیپین جزء جاهای دیدنی این کشور محسوب می‌شود؟

جزیره سیکوئیجور، جزیره و سواحلی از دوران باستان فیلیپین است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc