https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی اصفهان نصف جهان

به روز رسانی: 11 مهر ، 1403 مقاصد پر طرفدار

جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای کشور و جاهای دیدنی اصفهان از زیباترین بناهای تماشایی ایران است. این شهر تاریخی به واسطه پایتخت بودن در دوره‌ها و حکومت‌های مختلف به‌ویژه صفویه، از مهم‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی و بین‌المللی به شمار می‌رود. بی‌دلیل نیست که بسیاری از ما این شهر را با نام «نصف جهان» می‌شناسیم؛ چراکه این تنوع و گستردگی به حدی‌ست که بازدید از تمام جاهای دیدنی اصفهان در یک سفر ممکن نیست.

اگر شما هم قصد سفر به نصف جهان و استان اصفهان را دارید، فهرست زیر کامل‌ترین لیست برای گشت‌وگذار در این شهر تاریخی است. برای سفری مجازی به دل تاریخ و طبیعت آماده‌اید؟ همراهمان باشید.

اماکن تاریخی اصفهان؛ راوی ادوار قدیم ایران

مکان‌های تاریخی اصفهان شهرتی فراگیر دارند و سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی متعددی هستند. در این بخش به معرفی مشهورترین مکان های تاریخی اصفهان می‌پردازیم.

میدان نقش جهان؛ نگین پر نقش‌ونگار اصفهان

میدان نقش جهان یکی از اولین جاهایی است که مسافران اصفهان از آن دیدن می‌کنند. این میدان از نخستین گنجینه‌های تاریخی ایران است که در سال ۱۳۵۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. میدان نقش جهان در واقع یکی از ارکان مرکزی حکومت صفویان بود که شاه عباس در آن بناهای مختلفی احداث کرد. اگر در این میدان تاریخی قدم بزنید، در گوشه‌وکنار آن لهجه‌ها و گویش‌های مختلف ایرانی و حتی زبان‌های خارجی را می‌شنوید. این نکته نشان می‌دهد نقش جهان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان برای گردشگران است.

  • آدرس: ورودی غربی میدان امام حسین، خیابان سپه، میدان نقش جهان
  • هزینه بازدید: رایگان

عکسی از میدان نقش جهان

عمارت عالی قاپو؛ شاهکار معماری نقش جهان

این مکان تاریخی نیز در میدان نقش جهان قرار دارد و اولین بنای ساخته‌شده در آن به شمار می‌آید. کاخ عالی قاپو از زیباترین بناهای تاریخی به‌جامانده از دوران صفوی است که با بر پایه چوب ساخته شده و معماری زیبای خود، نمادی از قدرت حکومت به شمار می‌رفت. در تزئینات داخلی عالی قاپو آثار برجسته خوشنویسی و مینیاتور از دوران شاه عباس اول دیده می‌شود. همچنین آثار هنری به‌جامانده از رضا عباسی، هنرمند بزرگ ایرانی در دوره صفویه، از جاذبه‌های عالی قاپو به شمار می‌روند. ارتفاع این بنای تاریخی ۶ طبقه، به 34 متر می‌رسد و تا مدت‌ها بلندترین بنای شهر اصفهان به شمار می‌رفته است.

  • آدرس: میدان نقش جهان، ضلع غربی، روبه‌روی مسجد شیخ لطف‌الله
  • هزینه بازدید: 30.000 تومان

عمارت عالی قاپو از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

تصویری از عمارت عالی قاپو

کاخ هشت بهشت؛ از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان

از جاهای دیدنی شهر اصفهان که حتما باید آن را در فهرست گردشگری خود جای دهید، کاخ هشت بهشت است. این بنا هم مانند دیگر جاذبه‌های این شهر، از دوران حکومت صفویه به یادگار مانده است. این کاخ زیبا در 2 طبقه با طاق‌های زیبا و تزئینات فراوان، در سال 1080 قمری توسط حکومت صفویه ساخته شد. از مهم‌ترین نکات این کاخ این است که به سبک معماری اصفهانی ساخته شده است. ژان شاردن، جهانگرد فرانسوی، در تعریف از این کاخ می‌گوید که هیچ نقطه‌ای از کاخ هشت بهشت از نظر شکل و ساختمان و تزیینات، شبیه و نظیر ندارد و بسیار جذاب و دیدنی است.

  • آدرس: خیابان باغ گلدسته، جنب میدان دروازه دولت، پارک شهید رجایی
  • هزینه بازدید: 5.000 تومان

کاخ هشت بهشت از جاهای دیدنی شهر اصفهان

عکسی از کاخ هشت بهشت

منارجنبان؛ آرامگاه شیخ امیر عبدالله

منارجنبان یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که از خارق‌العاده‌ترین سازه‌های معماری شهری به شمار می‌رود. این بنا در اصل روی قبر عارفی به نام «عمو عبدالله کارلادانی» در قرن هشتم هجری ساخته شده و قبر این عارف دقیقاً زیر گنبد سقف قرار دارد. قدمت بنای مقبره به دوره ایلخانی برمی‌گردد و مناره‌ها حدود 300 سال بعد توسط دانشمندان صفوی به بنا اضافه شده‌اند. شهرت منارجنبان اصفهان از دیرباز به این خاطر است که هر گاه یکی از مناره‌های طرفین ایوان بنا تکان می‌خورد، این حرکت به مناره دیگر هم منتقل می‌شود.

  • آدرس: 6 کیلومتری به‌سمت غرب اصفهان، محله کارلادان، خیابان آتشگاه
  • هزینه بازدید: 20.000 تومان

مسجد منارجنبان از جاهای دیدنی و تاریخی اصفهان

عکسی از مسجد منارجنبان اصفهان

کاخ چهل ستون؛ آینه در آینه ستون های تاریخی

صبور باشید! فهرست دیدنی‌های تاریخی اصفهان هنوز به پایان نرسیده است. یکی از زیباترین و معروف‌ترین کاخ‌های تاریخی اصفهان، کاخ چهل ستون است که در زمینی به مساحت 67 هزار مترمربع بنا شد. اگرچه ساخت این محوطه به دستور شاه عباس اول آغاز شد، اما همت شاه عباس دوم آن را تکمیل و به شکل امروزی درآورد. این بنای دیدنی شامل تالار بیست ستون، تالار آینه، دو اتاق بزرگ در ضلع شمالی و جنوبی بنا، ایوان‌های دوطرفه سالن شاهی و حوضی بزرگ است که تصویر 20 ستون اصلی بنا را منعکس می‌کند.

اگرچه نام این کاخ به تعداد ستون‌های اصلی بعلاوۀ بازتابشان در آب اشاره دارد، اما رقم 40 نیز خود به‌تنهایی عدد مقدسی بوده و نماد کثرت و تعدد محسوب می‌شده است. برهمین‌اساس، می‌توان نام «چهل ستون» را نماینده تعداد بالای ستون‌های این کاخ صفوی دانست. اگر به بازدید این بنا رفتید، حتما از مجسمه‌ها و نقاشی‌های تاریخی آن مانند پرده جنگ چالدران و تصویر شاه‌عباس اول با تاخ مخصوصش دیدن کنید. پس از بازدید نیز می‌توانید برای خرید، خوردن یک وعده غذا یا تفریح، به مرکز خرید فدک مال اصفهان در 8 کیلومتری کاخ چهل‌ستون بروید.

  • آدرس: خیابان چهارباغ پایین، میدان دروازه دولت، خیابان باغ گلستان، خیابان بهشتی نژاد، خیابان استانداری
  • هزینه بازدید: 5.000 تومان

کاخ چهل ستون از جاهای گردشگری و دیدنی اصفهان

عکسی از کاخ چهل ستون

خیابان چهارباغ عباسی؛ از معروف ترین جاهای دیدنی اصفهان

چهارباغ عباسی یکی از زیباترین خیابان‌های اصفهان است که مجموعه‌ای از چند باغ را در خود جای داده و در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است. در سفر به اصفهان می‌توانید از این مجموعه دیدن کنید و لحظات خوشی را رقم بزنید. چهارباغ عباسی از سی‌و‌سه پل شروع می‌شود و به‌ سمت شمال شهر امتداد پیدا می‌کند؛ از این رو در نزدیکی برخی از مهم‌ترین مکان های دیدنی اصفهان قرار دارد.

چهارباغ بالا هم از سی ‌و‌سه پل شروع شده و به‌ سمت جنوب شهر اصفهان تا دروازه‌ شیراز ادامه پیدا می‌کند. به‌عبارتی سی‌وسه پل، خیابان اصلی چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی را به هم وصل می‌کند. بهترین هتل های اصفهان در این خیابان قرار گرفته و امکانات رفاهی زیادی را دربرمی‌گیرد. شما می‌توانید از دوچرخه‌سواری، اسکیت‌سواری، پیاده‌روی و... در آن لذت ببرید.

  • آدرس: نقش جهان، خیابان شیخ بهایی، خیابان چهارباغ عباسی
  • هزینه بازدید: رایگان

خیابان چهار باغ عباسی اصفهان

عکسی از خیابان چهار باغ عباسی

پل خواجو؛ تصویر شمع‌های روی آب

پل خواجو از دیگر پل‌های دیدنی اصفهان به شمار می‌رود که روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده و در جنوب شهر قرار دارد. این پل با ۱۳۳ متر طول و ۱۲ متر عرض، از بلندترین پل‌های ایران است. به علاوه محله‌ای که پل خواجو در آن قرار دارد، یعنی محله خواجو، خود از زیباترین محله‌های اصفهان به شمار می‌رود و خانه‌های زیادی با بافت سنتی و قدیمی در آن به چشم می‌خورد. بازدید از این مکان در فصل بهار و هنگام طغیان آب زاینده رود، لطف دیگری دارد. همچنین، به‌دلیل افزایش بارندگی در نیمه دوم سال، از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز هم محسوب می‌شود.

شاید داستان شمع‌های پل خواجو، راز شگفت‌انگیز این مکان تاریخی را شنیده باشید! اگر کسی در طبقه پایین پل بایستد و با کمی زاویه به طاق‌های پل نگاه کند، تصویری را می‌بیند که به شکل یک شمع روی دیوار ایجاد می‌شود. تصویر این شمع در واقع از تلاقی دیواره‌های جلویی و عقبی و طاق‌ها شکل می‌گیرد. اگر هم از بالا نگاه کنید، ساختارش مانند عقابی است که بال خود را باز کرده و در حال پرواز روی زاینده رود است.

  • آدرس: خیابان کمال اسماعیل، پل خواجو
  • هزینه بازدید: رایگان

پل خواجو از جاهای دیدنی اصفهان در بهار

عکسی از پل خواجو

سی‌و‌سه پل؛ تابلویی از طاق نماها

یکی از جاهای تاریخی و دیدنی اصفهان که از دوران صفویه به جا مانده، سی‌و‌سه پل است. این پل به عنوان بزرگ‌ترین پل ایران شناخته می‌شود که روی آب و بستری از شن و ماسه ساخته شده است. سی و سه پل در ابتدا ۴۰ طاق سنگی با پایه‌های آجری بوده که در گذر زمان و با از بین رفتن هفت طاق به ۳۳ پل معروف شد. نکته‌ای که باید در زمان بازدید از این پل به آن دقت کنید این است که حتما زمانی را برای تماشای شکوه و زیبایی‌هایی آن از فاصله دور اختصاص دهید. اگر صرفاً به تماشای پیاده‌رو، طاق‌ها و بخش‌های مختلف سی و سه پل از نزدیک بپردازید، نمی‌توانید شکوه و عظمت این بنا را به خوبی درک کنید.

  • آدرس: میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی
  • هزینه بازدید: رایگان

سی و سه پل اصفهان از جاهای دیدنی شهر اصفهان

تصویری از سی‌وسه پل

خانه تاریخی شیخ الاسلام؛ از غریب ترین جاهای دیدنی اصفهان

خانه تاریخی شیخ الاسلام از دیگر جاهای دیدنی اصفهان است که به ملا محمد باقر سبزواری تعلق داشته و توسط شاه عباس دوم به او واگذار شده است. این خانه دیدنی در باغی وسیع با مساحت بیش از ۱۶۰۰ مترمربع و با زیربنای قریب به ۷۰۰ مترمربع ساخته شده است. در آن زمان از دیوان‌خانۀ این بنا به عنوان مرکز قضایی و حکومت شرعی استفاده می‌شد. اگر به ضلع شمالی این بنا نگاه کنید، به وضوح نشانه‌های سبک معماری زمان صفویه را می‌بینید که به آن نمایی زیبا بخشیده است. این خانه در زمان قاجار مرمت و تزئینات زیادی به آن اضافه شد. خانه شیخ الاسلام هم اکنون به عنوان موزه و کارگاه نساجی سنتی اصفهان فعالیت دارد و انواع هنرهای سنتی و قدیمی در آن آموزش داده می‌شود.

  • آدرس: اصفهان، چهارراه تختی، ابتدای خیابان عبدالرزاق، کوچه پرشیا
  • هزینه بازدید: 15.000 تومان

خانه تاریخی شیخ الاسلام از جاهای دیدنی اصفهان

تصویری از خانه تاریخی شیخ الاسلام

خانه تاریخی مشیرالملک

خانه مشیر‌الملک از دیگر خانه های تاریخی اصفهان است و از بهترین نمونه‌های معماری خانه‌های اشرافی در دوران صفویه محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید سبک معماری آن دوران را از نزدیک ببینید، به این خانه سری بزنید. اگرچه این خانه ساکنان و صاحبان مختلفی را به خود دیده، اما اولین و مهم‌ترین ساکنین آن خاندان مشیر انصاری از اشراف صفوی بوده‌اند. تزییناتی که در نمای داخلی و خارجی خانه مشیرالملک به کار رفته، مواردی همچون مثل نقاشی‌های مختلف، گچ‌بری‌های ظریف و دیدنی، گره‌چینی چوبی، شیشه‌های ارسی و آینه‌کاری‌های زیبا را دربرمی‌گیرد. خانه تاریخی مشیرالملک اصفهان در سال 1388 جزو آثار ملی ایران قرار گرفت.

  • آدرس: خیابان هاتف، خیابان مشیر، ابتدای کوی هارونیه
  • هزینه بازدید: 40.000 تومان

خانه تاریخی مشیرالملک از مکان دیدنی و تاریخی اصفهان

عکسی از خانه تاریخی مشیرالملک

بناهای مذهبی؛ از مقدس ترین جاهای دیدنی اصفهان

با به‌قدرت‌رسیدن حکومت صفویه و شاه عباس، مذهب شیعه به‌عنوان مذهب رسمی ایران اعلام شد. این موضوع در کنار پناه دادن به مهاجران ارمنی، باعث ساخت بناهای مذهبی بسیاری در پایتخت صفویان شد. امکان ندارد در کوچه‌پس‌کوچه‌های اصفهان قدم بزنید و چشمتان به مسجد یا زیارتگاهی قدیمی نیفتد. در این بخش با معروف‌ترین جاهای مذهبی و دیدنی اصفهان آشنا خواهیم شد.

کلیسای وانک؛ آمنا پرکیچ مقدس

یکی از جاهای دیدنی اصفهان کلیسای وانک در محله جلفا است. قدمت این کلیسا، که نام آن در زبان ارمنی به معنای «صومعه» است، به زمان شاه عباس دوم برمی‌گردد‌ که به دلیل وجود نقاشی‌های بی‌نظیر، تابلوها و اشیاء قدیمی، بین گردشگران شهرت دارد. این کلیسا در زمان جنگ ایران و عثمانی، برای سکونت ارامنه‌ای که شاه عباس هنگام بازگشت از جنگ با خود آورده بود، ساخته شد.

کلیسای وانک در حال حاضر محل عبادت و اعمال مذهبی مسیحیان است و چند بخش شامل موزه مردم‌شناسی، کتابخانه و چاپخانه را در بر می‌گیرد. کتاب‌ها و نسخه‌های خطی، تابلوهای نقاشی از آثار هنرمندان اروپایی و ارمنی، تابلوهای گچ‌بری از کاخ‌های صفوی، آثار فلزی همچون طلا، نقره، انواع جعبه‌های صلیب، انواع صنایع‌دستی، آثار چوبی، تابلوهای منبت‌کاری و… از جمله وسایلی هستند که می‌توان در موزه کلیسای وانک مشاهده کرد.

  • آدرس: جنوب زاینده‌رود، محله جلفا، خیابان حکیم نظامی، خیابان کلیسا، پلاک ۷۸
  • هزینه بازدید: 30.000 تومان

کلیسای وانک از جاهای دیدنی و مذهبی اصفهان

تصویری از کلیسای وانک

مسجد شیخ لطف الله؛ طاووسی در دل نور

مسجد شیخ لطف الله از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان و از تماشایی‌ترین بناهای اسلامی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که گنبد مدور این مسجد در جهان بی‌همتاست. این مسجد بین سال‌های 1011 تا 1028 قمری به دستور شاه عباس صفوی ساخته و به نام عالِم بزرگ عهد صفویه، یعنی شیخ لطف‌الله جبل‌عاملی نامگذاری شد. از آن جایی که مسجد شیخ لطف‌الله برای عبادت زنان خاندان عباسی ساخته شده، مناره، شبستان ورودی و حیاط ندارد. به باور آرتور پوپ، تاریخ‌دان آمریکایی، این بنا به‌حدی زیباست که سخت می‌توان آن را هنر دست بشر دانست.

  • آدرس: میدان نقش جهان، ضلع شرقی میدان، روبه‌روی عمارت عالی قاپو
  • هزینه بازدید: 5.000 تومان

مسجد شیخ لطف الله از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

تصویری از مسجد شیخ لطف الله

مسجد شاه عباس؛ از عجیب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان

یکی از جاهای دیدنی اصفهان مسجد شاه عباس یا همان مسجد امام است. این مسجد شاهکار عصر صفوی به شمار می‌رود و با تزئینات حیرت‌انگیزش شهرتی جهانی دارد. مسجد شاه را نقطه اوج و کمال تاریخ هزارسالۀ معماری مساجد ایرانی می‌دانند. کتیبه مسجد شاه که ‏به «مسجد جامع عباسی» نیز شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که شاه عباس آن را از دارایی شخصی خود بنا کرده است.

کاشی‌کاری مسجد، ایوان چهارگانه، طرح‌های اسلیمی و ترنج، کاشی‌های هفت رنگ،‏ طرح یکپارچه، مناره‌های رفیع، ایوان‌های سربه‌فلک کشیده، گنبد عظیم 52 متری و دو پوسته، ‏محراب‌های نفیس و منبر مرمرین آن از جمله دلایلی است که هر گردشگری را برای بازدید از این بنای شگفت‌انگیز ترغیب می‌کند.

  • آدرس: میدان نقش جهان، ضلع جنوبی میدان
  • هزینه بازدید: 5.000 تومان

مسجد شاه عباس اصفهان

تصویری از مسجد شاه عباس

مسجد جامع عتیق؛ مسجدی با چهارده محراب

از دیگر جاهای گردشگری اصفهان مسجد جامع یا مسجد عتیق است که در انتهای بازار اصفهان قرار دارد. این عبادتگاه قدیمی‌ترین اثر هنری و تاریخی اصفهان از قرن دوم هجری است که در چند قدمی میدان نقش جهان مانند نگینی آبی‌رنگ می‌‌درخشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این مسجد به سبک معماری ایرانی ساخته شده و چهار ایوان زیبا در چهار ضلع آن دیده می‌شود.

مسجد جامع اصفهان در گذر بیش از ۱۲ قرن اهمیت خود را حفظ کرده و همواره محلی برای فعالیت‌های مذهبی در حکومت‌های مختلف مانند سلجوقیان، تیموریان و ایلخانان به شمار می‌رفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گنبد تاج‌الملک این مسجد از نمونه‌‌های زیبای آجرکاری سلجوقیان محسوب می‌شود.

  • آدرس: خیابان عبدالرزاق، میدان امام علی، انتهای بازار
  • هزینه بازدید: 10.000 تومان

مسجد جامع عتیق اصفهان

تصویری از مسجد عتیق

سردر جورجیر اصفهان؛ عتیقه‌ای شگفت‌انگیز

مسجد حکیم یا مسجد جورجیر یکی از جاهای دیدنی اصفهان و از تاریخی‌ترین سردرهای ایران است که از زیباترین مساجد بدون گنبد و مناره دوران صفوی به شمار می‌رود. اگر به این مسجد سری بزنید، رو‌به‌‌روی سقا‌خانه، سردر آجری زیبایی را خواهید دید که از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی دوره دیلمیان و نمونه بارز آجرکاری و گره‌سازی آن دوره است. این سردر حتی از گنبد تاج‌الملک مسجد عتیق نیز قدیمی‌تر است.

مشخص‌ترین ویژگی سردر جورجیر، کنگره‌ا‌ی بزرگ و یازده‌‌پر است که در نوع خود نظیر ندارد. با توجه به نقش‌های به‌جای‌مانده از آن، به‌نظر می‌رسد که بنای جورجیر در زمان خود فقط یک مسجد نبوده و نشانه‌ای از صلح و همزیستی پیروان ادیان مختلف به شمار می‌رفته است.

  • آدرس: منطقه قدیمی باب‌الدشت، انتهای بازار رنگرزان، مسجد حکیم
  • هزینه بازدید: نامشخص

سردرجرجیر اصفهان

تصویری از سردر جورجیر اصفهان

روستاهای زیبا؛ سرسبزترین جاهای دیدنی اصفهان

اگر به شما بگوییم در سفرتان به اصفهان هم می‌توانید کویرگردی کنید و هم از گرمای هوا به دامن طبیعت پناه ببرید یا به ییلاق و آبشار بروید و کمپ کنید، حتماً تعجب خواهید کرد. اما جاهای گردشگری و دیدنی اصفهان همین‌قدر متنوع و گسترده هستند و لحظات خوبی را برایتان رقم خواهند زد. پس همراه ما باشید تا با جاهای طبیعی نصف جهان بیشتر آشنا شوید.

روستای خفر؛ عروس دنا

روستای خَفْر یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعت‌گردی اصفهان است که گرما در ان معنا ندارد؛ بلکه تا دلتان بخواهد هوا سرد است. این روستا در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد، در منطقه پادنای سمیرم قرار دارد. خفر در دامنه بلندترین قله دنا بنا شده و همین امر آب‌وهوای کوهستانی آن را رقم می‌زند. این روستا در فصول گرم سال بسیار خوش آب‌وهواست و از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در تابستان به شمار می‌رود؛ اما زمستان‌هایی سرد و برفی دارد. به اعتقاد برخی کارشناسان، قدمت 5هزارساله این روستا آن را به قدیمی‌ترین روستای منطقه پادنا تبدیل کرده است.

  • آدرس: استان اصفهان، 80 کیلومتری جنوب سمیرم

روستای خفر از جاهای دیدنی اصفهان در تابستان

تصویری از روستای خفر

روستای طامه؛ خوش‌ آب‌وهوا در دل کوهستان

یکی از جاهای دیدنی استان اصفهان روستایی است که با خانه‌های قدیمی‌اش می‌تواند شما را به سفر در زمان‌های دور و دراز ببرد. این روستای تماشایی در دامنه کوه‌ کرکس نطنز، در انتهای دره پاپول قرار گرفته و با دربرداشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، می‌تواند یک مقصد عالی برای سفری کوتاه باشد. روستای طامه به‌خاطر داشتن جاذبه‌هایی همچون دره پاکدار، چشمه دلاوون، چشمه لا گله، چشمه خواجه فضل و امام‌‌زاده سید فاضل طامه بسیار محبوب است. این دهکده در فهرست بهترین جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان قرار دارد و اهالی اصفهان آخر هفته‌ها و تعطیلات خود را در آن سپری می‌کنند.

  • آدرس: شمال استان اصفهان، 108 کیلومتری شمال شاهین‌شهر

گلستان‌ کوه؛ دشت لاله‌های واژگون در بهار

دشت لاله واژگون گلستان کوه از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در بهار است که مقصدی عالی برای کوهنوردان محسوب می‌شود. گلستان کوه در 150 کیلومتری شمال غرب اصفهان، جنوب شهر خوانسار قرار دارد. شما می‌توانید در این تفرجگاه قدم بزنید، از هوای مطبوع آن لذت ببرید، زیبایی‌های چشم‌نواز آن را مشاهده کنید و آرامش بگیرید. در بین همه جاذبه‌های گلستان کوه گنج ارزشمندی که شاید جای دیگری با این وسعت نبینید، دشت لاله‌های واژگون است. لاله‌های واژگون قرمزرنگ لباسی کم‌نظیر بر تن طبیعت می‌کنند و منظره‌ای شگفت را در فصل بهار به وجود می‌آورند. شما می‌توانید در سکوهایی که در این تفرجگاه تعبیه شده چادر بزنید و چند روز در دامان طبیعت استراحت کنید. همچنین می‌توانید از هتل‌های خوانسار برای گذراندن شب استفاده کنید.

  • آدرس: شمال غرب استان اصفهان، جاده خوانسار-دامنه، نرسیده به خوانسار

گلستان کوه از جاهای دیدنی اصفهان در بهار

عکسی از گلستان کوه

مکان ‌ها‌ی تفریحی اصفهان؛ هیجان امروز در دنیای دیروز

شاید فکر کنید جاهای تفریحی و دیدنی اصفهان به بناهای تاریخی و روستاهای آن محدود می‌شود؛ درحالی‌که این منطقه از ایران از پیشرفت دنیای امروز نیز عقب نمانده است. اگر با خانواده سفر می‌کنید و یا به بازی‌ها و تفریحات مدرن علاقه دارید، فهرست زیر را هم در گوشه چشم داشته باشید.

پارک ناژوان؛ نگین سرسبز اصفهان

اگر مسافر نصف جهان هستید، به هیچ عنوان در برنامه تفریحی خود از پارک ناژوان اصفهان غافل نشوید. پارک ناژوان از بهترین مکان های تفریحی اصفهان است و یکی از بزرگترین بوستان‌های این شهر در حاشیه زاینده رود به شمار می‌رود. این پارک جنگلی با 1200 مترمربع مساحت، یکی از نقاط طبیعی بکر و دست‌نخورده‌ای است که با گذشت زمان همچنان سرسبزی خود را حفظ کرده است.

در این پارک جنگلی می‌توانید علاوه بر تفریح، از باغ خزندگان، باغ‌موزه پروانه‌ها، آکواریوم، موزه صدف، شهربازی، پارک آبی کودکان، تله سیژ و باغ پرندگان اصفهان هم دیدن کنید. یکی از مزیت‌های پارک جنگلی ناژوان وجود اقامتگاه‌هایی در اطراف آن است که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند.

  • آدرس: میدان سهروردی اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان
  • هزینه بازدید: رایگان

پارک ناژوان از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

تصویری از پارک ناژوان

آکواریوم اصفهان؛ تونلی به سرزمین عجایب آبزیان

یکی از جاهای دیدنی اصفهان، آن هم در قلب شهر و در پارک ناژوان، جاذبه‌ای منحصربه فرد مخصوص کسانی است که به سفر در اعماق آب‌ها علاقه دارند. آکواریوم اصفهان، اولین تونل آکواریومی ایران، تلفیقی است از ماجراجویی، آرامش و رویارویی با رازهای نهفته در ژرفای آب. آکواریوم ناژوان ۴۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و هفت متر زیر زمین و در قالب یک تونل ۳۵ متری ساخته شده است. در این جاذبه گردشگری اصفهان، ۳۳ آکواریوم ۵ تا ۱۰ متری وجود دارد که انواع مختلف آبزیان و شگفتی‌های اقیانوس‌ها را در خود جای داده‌اند. وقتی در تونل آکواریوم اصفهان قدم می‌زنید، به دلیل اینکه سقف‌ها وکناره‌ها مملو از آب هستند، احساس می‌کنید در اعماق دریاها در حال گشت‌وگذار هستید.

  • آدرس: جنوب زاینده‌رود، خیابان الفت، ضلع جنوبی پارک جنگلی ناژوان
  • هزینه بازدید: 135.000 تومان

آکواریوم اصفهان

عکسی از آکواریوم اصفهان

کوه صفه؛ محبوب‌ترین جای دیدنی اصفهان

کوه صفه نیز از جاهای تفریحی اصفهان است که به «بام اصفهان» هم شهرت دارد. نام این کوه از رشته‌کوه زاگرس گرفته شده که در حاشیه جنوبی شهر اصفهان کشیده شده است. در این مجموعه می‌توان به تماشای مناظر زیبای شهر و چشم‌انداز جذاب زاینده‌رود نشست.

علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مانند سازه‌های قلعه‌مانند، غارهایی در دل کوه و چشمه‌های خروشان، این جای دیدنی اصفهان امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را در بر می‌گیرد. سالن بولینگ ، زیپ لاین، کافه و رستوران، سینما هفت بعدی، شهربازی و پارک کوهستانی از اصلی‌ترین این تفریحات است.

  • آدرس: بلوار شهدای صفه، مجموعه تفریحی صفه
  • هزینه بازدید: رایگان

کوه صفه از جاهای دیدنی اصفهان

عکسی از کوه صفه

پارک آبی آبسار؛ بهترین تفریح تابستانی

شاید برایتان جالب باشد که در دل این استان کویری هم بتوان آب‌بازی کرد! اما مجموعه تفریحی ورزشی پارک آبی آبسار این خیال را به واقعیت تبدیل کرده است. شما می‌توانید با کمی سفر به جنوب شهر اصفهان، وارد این مجموعه آبی شده و از استخر، پارک آبی، حمام ترکی، جکوزی، سونا، سالن ماساژ، دریاچه مصنوعی، فست‌فود، کافی‌شاپ و دیگر امکانات آن برخوردار شوید.

  • آدرس: سپاهان شهر، بلوار شاهد
  • هزینه ورودی: از 235.000 تا 395.000 تومان (براساس سن و روزهای هفته)

پارک آبی آبسار از جاهای تفریحی اصفهان

عکسی از پارک آبی آبسار

باغ جوان اصفهان؛ بهترین شهربازی نصف جهان

اگرچه بسیاری از ساکنین اصفهان پارک ناژوان را برای تعطیلات آخر هفتۀ خود انتخاب می‌کنند، اما مجموعه تفریحی روباز باغ جوان اصفهان هم کم حرف برای گفتن ندارد! این مجموعه فضای سبزی روباز است که لیست متنوع و بی‌پایانی از بازی‌های محیطی و وسایل برقی را فراهم کرده است. شما می‌توانید در یک بعدازظهر نسبتا خنک تابستانی یا شب‌های آخر هفته بهار و تابستان، به همراه خانواده به این مجموعه بروید و خستگی یک هفته کاری را از تن به در کنید.

  • آدرس: اصفهان، خیابان مشتاق سوم، پس از پل شهرستان
  • هزینه ورودی: رایگان (هر بازی، هزینه بلیط مجزایی دارد)

محله های قدیمی؛ از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی اصفهان

از زیباترین جاهای دیدنی استان اصفهان باید به محلات آن اشاره کرد که انواع خانه‌های قدیمی، کوچه‌های تنگ و تودرتو، خانه‌های ویلایی و حتی برج‌ها را در خود جای داده‌اند. از آن جایی که اصفهان از کلان‌شهرهای تاریخی ایران است، می‌توان تلفیقی از فضاهای مدرن و سنتی را در محله‌های آن دید.

همچنین، هوای سرد و سوزان اصفهان باعث شده تا محله‌های مختلف آن به بهترین جاهای دیدنی اصفهان در زمستان تبدیل شوند. پس اگر در فصل سرما به اصفهان سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم در محله‌های زیر قدم بزنید.

جلفا؛ محله ارمنی‌نشین به سبک اروپای کهن

محله ارمنی‌نشین جلفا به‌جرات زیباترین مکان دیدنی اصفهان است که تماشای آن شما را به جهانی دیگر می‌برد. ساکنان این محله ارامنه‌ای هستند که پس از جنگ با دولت عثمانی و به‌دعوت شاه عباس، در این منطقه ساکن شدند. وجود کلیسا، ساعت‌های بلند، ساختمان‌هایی با معماری متفاوت، کوچه‌های تودرتو، حوض‌های کوچک و آبی، بوی کیک و قهوه‌ای که از کافه ها حس می‌کنید و حس‌وحال جشن‌های ارمنی، همه و همه یک عصر به‌یادماندنی را در محله جلفا اصفهان رقم می‌زنند.

  • آدرس: ضلع جنوبی زاینده‌رود، حدفاصل خیابان‌های حکیم نظامی و توحید

جلفا از محله های دیدنی در اصفهان

تصویری از جلفا

پاچنار؛ از سرسبزترین محله های اصفهان

اگر علاقه‌مند به گردش و یا حتی زندگی در یک محله خوش‌آب‌وهوا هستید، بی‌شک پاچنار محله‌ای ایده‌آل خواهد بود. این محله در خیابان حکیم نظامی قرار گرفته و موقعیت آن به گونه‌ای است که دسترسی خوبی به اکثر نقاط شهر دارد. پاچنار را می‌توان از محله‌های سرسبز اصفهان به شمار آورد که در جنوب این شهر تاریخی و در میان سازه‌های مدرن و بی‌‌روح، حیات قدیمی شهر را حفظ می‌کند.

  • آدرس: جنوب زاینده‌رود، ضلع شمالی خیابان شریعتی غربی

محله جی؛ باستانی‌ترین محله اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان محله قدیمی و تاریخی جی است. از نام‌های باستانی این شهر می‌توان به گابا، گابیان، انزان، گبی، گی و جی اشاره کرد. این محله در شرق اصفهان و در منطقه ۴ شهرداری قرار دارد و به دو قسمت جی شرقی و غربی تقسیم می‌شود. جاذبه‌های گردشگری زیادی در نزدیکی این محله وجود دارد که می‌توانند یک روز از سفر شما را به خود اختصاص دهند.

  • آدرس: اتوبان آقابابایی، خیابان جی

مرداویج؛ از قدیمی‌ترین محله های اصفهان

مردآویج محله‌ای تاریخی و زیباست که در جنوب این شهر قرار دارد. نام این محله برگرفته از نام موسس سلسله زیاریان، «مرداویج زیاری» است. این محلۀ اعیان‌نشین به کوی کارمندان هم شهرت دارد و تعداد زیادی پارک، مجتمع تجاری، مدرسه، رستوران، کافه و اماکن تاریخی دوره صفویه در آن دیده می‌شود. محله مرداویج، دروازه شیراز، خیابان کارگر و چهارراه فرایبورگ را دربرمی‌گیرد و محل قرارگیری یکی از آثار تاریخی شهر اصفهان، یعنی برج کبوتر است.

  • آدرس: پایین‌تر از خیابان آزادگان، ضلع شرقی خیابان هزارجریب

مرداویچ از محله های قدیمی اصفهان

عکسی از محله مرداویچ

مهرآباد؛ لوکس‌ترین محله اصفهان

لوکس‌ترین محله دیدنی اصفهان، محله مهرآباد است که در مجاورت زاینده‌رود قرار دارد. این منطقه ثروتمندنشین، از بهترین مناطق اصفهان به شمار می‌آید که در سال‌ها اخیر بسیار رشد کرده و خانه‌های نوساز زیادی در آن ساخته شده است. همین موضوع مهرآباد را به یکی از جاهای دیدنی اصفهان در روز تبدیل کرده است.

  • آدرس: شمال زاینده‌‌رود، حدفاصل بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان بازارچه

دردشت؛ از بزرگترین محله های اصفهان

محله دیدنی و قدیمی دردشت یکی از تاریخی‌ترین محله‌های اصفهان است که در حوزه شمالی زاینده‌رود و در جنوب خیابان عبدالرزاق قرار دارد. معماری نقاط مرکزی محله دردشت به دوران صفوی برمی‌گردد؛ اما از زمان ورود اسلام به ایران، این محله به‌عنوان مرکز علمی شهر شهرت داشته و بناهای مهم بسیاری از قبیل کاروانسرا، مسجد آقانور و مسجد پاسنگ در آن ساخته شده است.

  • آدرس: ضلع جنوبی خیابان مدرس، حدفاصل خیابان مجلسی و بلوار کاوه

دردشت از بزرگترین محله های اصفهان

تصویری از یک خانه در محله دردشت اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان برای کودکان

اگر با خانواده به اصفهان سفر می‌کنید و نمی‌دانید کودکان خود را کجا ببرید، نگران نباشید. چراکه این فهرست بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای بچه‌ها را نیز در خود دارد. مکان‌های تفریحی زیر گزینه‌های خوبی برای سرگرم‌کردن کودکانتان هستند.

شهربازی شهر رویاها

یکی از مکان‌های تفریحی اصفهان برای کودکان، شهربازی شهر رؤیاها است که در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این شهربازی حدود ۹۰ سرگرمی متنوع را در دو بخش روباز و سرپوشیده برای کودکان به ارمغان آورده است. در بخش روباز بازی‌هایی مانند ترن هوایی، تاب‌های زنجیری، یوفو، رالی کودک، آکروجت، ضدهوایی، کاروسل، موتور فضایی و... وجود دارد. در فضای سرپوشیده شهربازی نیز می‌توانید از بیش از ۶۵ بازی کامپیوتری یا سالن جلوه‌های ویژه لذت ببرید. دنیای زیر آب با فناوری سینمای چهاربعدی، افکت‌های آب و باد و دنیای دایناسورها از دیگر تفریحات این مجموعه هستند.

  • آدرس: کمربندی شرق اصفهان، جنوب به شمال، نرسیده به میدان میوه و تره‌بار اصفهان
  • هزینه بازدید: نفری 8.000 تومان

شهربازی آبشار

شهربازی آبشار محلی عالی برای تفریح کودکان است. از بازی‌های جذاب آن می‌توان به کشتی صبا، قطار کودک، ترامپولین، سفینه، سرسره دلفین، ماشین برقی، فریزبی کودک، خانه کودک، شهر بادی، تاب کودکان، جامپینگ بادی، سرسره‌ قلعه، سینمای پنج‌بعدی و غیره اشاره کرد. محوطه تفریحی آبشار شامل پارک و شهربازی، در شرق اصفهان و نزدیک به رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته است.

  • آدرس: بزرگمهر، خیابان آبشار دوم، پارک آبشار‌
  • هزینه بازدید: ندارد (کارت بلیط به میزان دلخواه شارژ می‌شود)

شهربازی آبشار از مکان های تفریحی در اصفهان

تصویری از شهربازی آبشار

شهربازی کهکشان عجایب

این شهربازی از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده اصفهان است که در مجتمع سیتی سنتر اصفهان قرار دارد. کهکشان عجایب در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه تفریحی نزدیک به ۱۲۰ بازی مختلف از قبیل ترن هوایی، زیپ‌لاین قصر بادی، استخر توپ، کاروسل، ایرهاکی، ترامپولین، تکنوپاپ، بخش آموزش رانندگی و قوانین ترافیک، بیلیارد و بولینگ را در خود جای داده است. کافی‌شاپ، اتاق گریم و اتاق تولد هم دیگر بخش‌های شهربازی کهکشان عجایب را تشکیل می‌دهند.

  • آدرس: بزرگراه دستجردی، مرکز خرید سیتی سنتر، طبقه سوم
  • هزینه بازدید: ندارد (هر بازی، قیمت بلیط جداگانه‌ای دارد)

کهکشان عجایب از جاهای تفریحی اصفهان

تصویری از سرزمین کهکشان عجایب

شهربازی هایپرمی

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی اصفهان برای کودکان، شهربازی هایپرمی است که با نام «شهربازی هایپرلند» نیز شناخته می‌شود. کودکان و نوجوانان می‌توانند با بازی‌های متنوع این مجموعه از قطار جنگلی، خانه شکلاتی و مزرعه حیوانات تا فریزبی و بازی‌های رایانه‌ای سرگرم شوند. ماسه‌بازی نیز از بخش‌های پرطرفدار این مجموعه است. ضمن اینکه اکثر کودکان شانس بازی با ایرهاکی، قلعه یخی، تکان‌دهنده، ماشین یوفو، ماشین شارژی و غیره را هم دارند که خاطراتی فراموش‌نشدنی را برایشان رقم می‌زند.

  • آدرس: دروازه شیراز، خیابان سعادت‌آباد، خیابان مصلی، طبقه دوم هایپرمی
  • هزینه بازدید: 5.000 تومان برای ودیعه کارت + شارژ کارت به میزان دلخواه

کویرهای اصفهان؛ رصد ستاره‌ها در تاریکی شب

کویرهای بکر اصفهان را می‌توان از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی شهر اصفهان دانست که ماجراجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند؛ سفری بی‌نظیر در دل روستاهای دورافتاده و تپه‌های شنی، در سکوت و آرامش مطلق به همراه تماشای آسمان شب!

بهترین کویر اصفهان برای تفریحی شبانه را می‌توانید در گزینه‌های زیر بیابید:

  • کویر مرنجاب در شمال شهر آران و بیدگل، با پوشش گیاهی و حیوانی منحصربه‌فرد از معروف‌ترین کویرهای اصفهان است که تورهای کویری برای رصد آسمان شب نیز در آن برگزار می‌شود.
  • کویر مصر در روستای مصر، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران و اصفهان است. رمل‌های شنی اصلی‌ترین جاذبه کویر مصر هستند.
  • کویر خور و بیابانک در شرق اصفهان، مقصد کسانی است که می‌خواهند شور و هیجان را در دل طبیعت تجربه کنند.
  • کویر ورزنه که به تپه‌های خاص و متفاوتش معروف است، از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در بخش مرکزی کشور به شمار می‌رود.

کویر ورزنه از جاهای دیدنی استان اصفهان

عکسی از کویر ورزنه

جاهای دیدنی اصفهان در شب

جاذبه‌های گردشگری اصفهان در هر فصل و زمانی زیبا هستند؛ اما تماشای مکان های دیدنی اصفهان در شب لطف و صفای دیگری دارد. برای مثال در سفر به اصفهان شب‌های خود را در اماکن زیر بگذرانید:

  • سی‌وسه پل از آن جاذبه‌هایی است که شب‌ها به مکانی بسیار دل‌انگیز تبدیل می‌شود. منظره نورانی‌ طاق‌های این پل زیبا، روی امواج زاینده‌رود و حضور پرشمار مردم و گردشگران یکی از صحنه‌های خاطرانگیز سفر شما را رقم خواهد زد.
  • محله جلفا و پیاده‌روهای سنگفرش آن، کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و جذاب آن، شیرینی فروشی‌های ارمنی، چراغ‌های زیبای پیاده‌روها و شلوغی‌های دلچسب آن، این محله را به یکی از جاهای دیدنی در شب تبدیل کرده است.
  • میدان نقش جهان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است که بازدید از آن در شب، زیبایی‌های آن را دو چندان می‌کند. شب‌های میدان نقش جهان، با خنکی برخاسته از درختان و فضای سبز آن، نورپردازی زیبای آب‌نماها و طاق‌های اطراف آن و حضور بی‌نظیر مردم، یک شب به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند.
  • کوه صفه جایی است که اصفهان را زیر پای خود احساس می‌کنید. بنابراین دیدن شهر اصفهان، ساختمان‌ها کوچک و بزرگ و نورهایی که از دور می‌درخشند، بر فراز کوه صفه در شب حال و هوای دیگری دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به اصفهان

نه‌فقط شهر اصفهان، بلکه کل این استان تاریخی پرفرازونشیب را از سر گذرانده و در عین کویری بودن، مناطق طبیعی شگفت‌انگیزی هم دارد. پس اگر ساکن اصفهان هستید و یا فرصت کافی برای گشت‌وگذار را دارید، جاهای دیدنی اطراف اصفهان را هم فراموش نکنید:

  • آبشار پونه زار: در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدن
  • آبشار لادر: 5 کیلومتری شهرستان خمینی‌شهر
  • قنات مزد آباد: اصفهان میمه
  • چشمه ناز ونک: 33 کیلومتری سمیرم
  • باتلاق گاوخونی: جنوب شرقی اصفهان، شهر ورزنه
  • کویر ورزنه: 117 کیلومتری اصفهان

باتلاق گاوخونی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان

عکسی از باتلاق گاوخونی

مراکز خرید سنتی؛ بومی‌ترین مناطق دیدنی اصفهان

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که در نصف جهان باید انجام دهید، خرید سوغات اصفهان و گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید سنتی این شهر است. در ادامه به چند مرکز خرید سنتی اصفهان اشاره می‌کنیم:

  • بازار قیصریه اصفهان: بازار قیصریه در میدان میدان نقش جهان و در ضلع جنوبی آن واقع شده است. سردر قیصریه که ورودی این بازار به شمار می‌آید، به عنوان یکی از شاهکارهای معماری در اصفهان شناخته می‌شود.
  • بازار اصفهان: یکی از مراکز خرید سنتی اصفهان است که بازارهای مختلف تودرتو در اطراف میدان نقش جهان را در بر می‌گیرد. این بازارهای متصل به یکدیگر که مجموعه بازار سنتی اصفهان را تشکیل می‌دهند، شاهکار دوران صفویه هستند. در این بازار از طلا گرفته تا پوشاک و حتی ادویه، سبزی، گز و شیرینی معروف اصفهان را پیدا می‌کنید.
  • بازار هنر اصفهان: این بازار بخشی از یک مجموعه وقفی است که در دوران صفوی ساخته شد. بازار هنر اصفهان همزمان با کاروانسرای مادر شاه در سال ۱۰۸۳ خورشیدی بنا شده و در دوران صفوی بازار کاروان‌سرای مادر شاه نامیده می‌شد که به‌مرور زمان به «بازار هنر» تغییر نام داد.

بازار قدیم مکان دیدنی اصفهان

تصویری از بازار اصفهان

سفر به نصف جهان و تماشای جاهای دیدنی اصفهان

استان اصفهان و در صدر آن شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی ایران به شمار می‌آید که برخی از عالی‌ترین نمونه‌های معماری ایرانی اسلامی و جاذبه‌های تاریخی را در خود جای داده است. جاهای دیدنی اصفهان از کلیساهای ارامنه گرفته تا کنیسه‌های یهودیان، معابد زرتشتی و مساجد مسلمانان، زیبایی و شکوه تاریخ معماری ایرانیان را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما اصفهان ارزان از هر نقطه از ایران، سفری راحت و به‌صرفه داشته و از تمام روزهای سفر خود استفاده کنید.

آیا قبلا به اصفهان سفر کرده‌اید؟ از کدام نقطه ایران سفر خود را آغاز کردید؟ چه مکان‌هایی از این شهر تاریخی را دیدید؟ کدام مناطق طبیعی آن برایتان جذاب بوده است؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

میدان نقش جهان که مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و کاخ عالی قاپو را دربرگرفته، عمارت هشت بهشت، بازار قیصریه، روستای خفر، گلستانکوه، کویر مرنجاب، کویر مصر، سی‌وسه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون و مسجد عتیق از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های شهر اصفهان هستند.

2. بهترین زمان برای بازدید از دیدنی‌های اصفهان چه فصلی است؟

اصفهان استانی کویری است که در فصل تابستان بسیار گرم و در زمستان، سرد و سوزان است. بنابراین بهترین فصل سفر به این استان، فصول بهار و ابتدای پاییز هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc