https://gateway.trip.ir/api/

موج های آبی ارومیه؛ جاذبه‌ای جدید در شمال غرب ایران

به روز رسانی: 13 مرداد ، 1403 مقاصد پر طرفدار

موج های آبی ارومیه

تابستان که از راه می‌رسد، تفریحات آبی به اولویت اول و آخر گردشگران و شهروندان یک شهر تبدیل می‌شود. سرزمین موج های آبی ارومیه یکی از بهترین و جدیدترین پارک‌های آبی ایران است که روزی پرهیجان را برای شما رقم می‌زند. فضای مهیج و شاد، تجهیزات کاملا پیشرفته و استاندارد و امکانات متنوع همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سرزمین موج های آبی ارومیه به عنوان پرطرفدارترین پارک آبی در غرب کشور شناخته شود. در این نوشتار از تریپ قصد داریم سوار بر موج‌های خروشان این سرزمین شویم و هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کنیم. اگر شما نیز به دنبال تفریحی مهیج و متنوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

معرفی سرزمین موج های آبی ارومیه

استخر موج های آبی ارومیه رودکی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی کشور است که در سال 1397 در شهر ارومیه به بهره‌برداری رسید. این مجموعه مساحتی بالغ بر 14 هزار مترمربع دارد.

هسته اصلی و جذاب موجهای آبی ارومیه را استخرهای بزرگ و سرسره‌های طویل و پیچ‌درپیچ آن تشکیل می‌دهد؛ البته این مجموعه امکانات رفاهی متنوعی هم دارد که سبب جذب بیشتر گردشگران می‌شود.

بازی های موج های آبی ارومیه

سرزمین موج‌های آبی ارومیه 9 سرسره مهیج و بزرگ دارد که تنها افراد بالای 10 سال مجاز به استفاده از آن هستند. سرسره‌های موجود در این مجموعه اشکال مختلفی دارد؛ برخی روباز و برخی سرپوشیده و تعدادی از آن‌ها به شکل فردی و شماری از آن‌ها به شکل گروهی قابل استفاده هستند.

از معروف‌ترین و مهیج‌ترین سرسره‌های پارک آبی ارومیه که مشابه آن‌ها در پارک آبی کرج هم دیده می‌شود، می‌توان به سرسره روباز شوتینگ اشاره کرد که ارتفاعی 12 متری دارد. در این سرسره کاربران بعد از پیچ‌خوردن‌های طولانی از ارتفاعی 4 متری به درون استخری پرآب پرتاب می‌شوند.

سرسره‌های سرعتی این مجموعه نیز 4 لاین مختلف دارد. اگر به دنبال هیجان هستید، می‌توانید با انتخاب آن‌ها سطح بالایی از آدرنالین را احساس کنید. این سرسره‌ها فرد را با سرعت 10 متر بر ثانیه به داخل آب پرتاب می‌کنند. سرسره روباز تیوپی و چاله فضایی نیز دیگر بخش‌های مهیج این سرزمین را تشکیل می‌دهند.

سرزمین موج های آبی ارومیه

عکسی موج های آبی ارومیه

امکانات رفاهی و بخش های مختلف موج های آبی در ارومیه

اگر از شما بپرسند بهترین پارک آبی ایران کدام است؟ قطعا پاسختان پارک آبی اوپارک خواهد بود؛ اما بازی‌های سرزمین موج‌های آبی ارومیه نیز جذابیت کمی ندارد. این تفریحات بر پایه جدیدترین و به‌روزترین استانداردهای جهانی ساخته شده است. این مجموعه نه‌تنها امنیت را برای ورزشکاران و گردشگران به شکل مطلوبی تامین می‌کند، بلکه با تدارک مجموعه‌ای کامل و متنوع از امکانات رفاهی خاطراتی خوش برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

پارکینگ اختصاصی، کافی‌شاپ و فودکورت، استخر آب سرد، استخر موج، حمام ترکی، سالن ماساژ، سونا خشک و بخار، جکوزی و استخر موج های آبی ارومیه بچه گانه از جمله امکانات رفاهی این مجموعه محسوب می‌شوند. به همه این امکانات، وسعت بالای مجموعه، تمیزی آب، فقدان کلر در آب استخر و سیستم تهویه و تصفیه هوشمند میکروب‌زدایی را هم اضافه کنید که به نوعی سلامتی مراجعان خود را تضمین می‌کند.

سانس های استخر موج های آبی ارومیه

فضای وسیع و گسترده پارک آبی ارومیه جایی برای شلوغی و نارضایتی باقی نگذاشته است. این مجموعه در دو سانس مختلف ویژه آقایان و بانوان ظرفیت پذیرش و استقبال از 1300 نفر را دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان شنا برای خردسالان در این مجوعه وجود ندارد؛ بنابراین ورود کودکان زیر 10 سال نمی‌توانند وارد استخر موج های آبی ارومیه شوند. در ادامه، به سانس موج های آبی ارومیه برای خانم‌ها و آقایان اشاره می‌کنیم.

موج های ابی ارومیه

عکسی از موج‌های آبی ارومیه

موج های آبی ارومیه تایم بانوان

موج ‌های آبی ارومیه سانس بانوان شامل دو روز از هفته می‌شود. سانس بانوان این مجموعه درمقایسه با پارک آبی پردیس بابل بسیار محدود است و زمان زیادی را در بر نمی‌گیرد. در سانس‌های زیر پذیرش کودکان زیر 5 سال ممنوع است. همچنین نمی‌توانید هیچ‌گونه اشیای قیمتی، گوشی موبایل یا دوربین عکاسی به داخل ببرید.

  • چهارشنبه: از 10 صبح الی 10 شب
  • جمعه: از 9 صبح الی 5 بعدازظهر

موج های آبی ارومیه سانس آقایان

در برنامه موج های آبی ارومیه آقایان فرصت بیشتری برای سرگرمی و تفریح دارند. در این مجموعه 5 روز از هفته به سانس آقایان اختصاص پیدا کرده است. این سانس‌ها عبارتند از:

  • یکشنبه: از ساعت 3 بعدازظهر تا 12 شب
  • دوشنبه: از ساعت 3 بعدازظهر تا 12 شب
  • سه‌شنبه: از ساعت 3 بعدازظهر تا 12 شب
  • پنج‌شنبه: از ساعت 3 بعدازظهر تا 12 شب
  • جمعه: از ساعت 5 بعدازظهر تا 1 شب

قیمت بلیط موج های آبی ارومیه

قیمت بلیط مجموعه موج‌های آبی برای هر نفر در سانس آزاد 250 هزار تومان است. ناگفته نماند که در این مجموعه امکان استفاده از امکانات تفریحی به صورت اختصاصی هم وجود دارد؛ البته هزینه این تفریح اختصاصی هم نسبت به قیمت بلیط پارک آبی آبسار اصفهان به‌صرفه‌تر است.

قیمت بلیط VIP این مجموعه برای هر نفر، 350 هزار تومان است. برای خرید بلیط موج های ابی ارومیه به صورت آنلاین می‌توانید به وبسایت پول‌تیکت (www.poolticket.org) مراجعه کنید و از تخفیفات متعدد آن بهره‌مند شوید.

قیمت بلیط موج های آبی ارومیه

عکسی از سرزمین موج‌های آبی در ارومیه

آدرس و شماره تلفن استخر موج های آبی ارومیه

سرزمین موج‌های آبی تا مرکز شهر ارومیه 17 کیلومتر فاصله دارد. این مجموعه در شهر ارومیه آذربایجان غربی، کیلومتر 6 جاده مهاباد (سنتو)، جنب تالار اروس واقع شده است. اگر ساکن شمال غرب ایران هستید، حتما خود را به تفریح در این استخر و پارک آبی تبریز میهمان کنید.

  • شماره تماس: 04433381717
  • آدرس صفحه اینستاگرام: ‎ @mojhayeabiurmia

نحوه دسترسی به پارک آبی ارومیه از مرکز شهر

از مرکز شهر تا استخر پارک آبی ارومیه چیزی حدود 17 کیلومتر فاصله است که پیمودن آن با خودرو شخصی حدود 20 دقیقه زمان می‌برد. برای دسترسی به این مجموعه باید مسیر بزرگراه امام علی، بزرگراه والفجر و جاده ارومیه مهاباد را پشت سر بگذارید.

برای طی‌کردن این مسیر ابتدا از سومین خروجی در بلوار رودکی عبور کنید، سپس به سمت بلوار درستکار برانید. 39 متر جلوتر به سمت کنارگذر امام علی تغییر مسیر دهید و وارد بزرگراه امام علی شوید. فاصله میان بزرگراه امام علی تا بزرگراه والفجر 10 کیلومتر است. با پیمودن این فاصله ابتدا وارد بزرگراه والفجر و سپس جاده ارومیه - مهاباد خواهید شد. حالا تا رسیدن به موج‌های آبی که از جدیدترین جاهای دیدنی ارومیه است، فقط به اندازه 1 کیلومتر فاصله خواهید داشت.

موقعیت جغرافیایی سرزمین موج‌های آبی ارومیه

سفر به ارومیه و تفریح در سرزمین موج های آبی

در این نوشتار با پارک آبی ارومیه و بخش‌های مهیج آن آشنایی کامل پیدا کردید. حالا بعد از این می‌توانید در سفرهای بعدی‌تان به ارومیه زمانی را هم به تفریح و هیجان در این مجموعه اختصاص دهید. بی‌تردید تفریحات پرشور و جذاب موج‌ های آبی ارومیه لذت‌بخش‌ترین اوقات را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهد زد.

اگر قصد سفر از استان‌های دورتر ایران را دارید، خرید بلیط هواپیما ارومیه سفر آسان و راحتی را به شما هدیه خواهد داد؛ به‌ویژه اگر خانوادگی سفر می‌کنید و کودک همراه خود دارید. اما اگر ساکن ارومیه یا دیگر شهرهای اطراف هستید، حتما از پارک آبی و استخر موج های ابی این شهر اطلاعات خوبی دارید. خواهش ما این است که این اطلاعات را با دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید تا برنامه‌ریزی بهترین برای سفر به شهر شما داشته باشند.

سوالات متداول:

1. نام پارک آبی ارومیه چیست؟

سرزمین موج های آبی ارومیه نام پارک آبی و استخر معروف این شهر است که گردشگران زیادی را از شهرهای اطراف به خود جذب می‌کند.

2. سرزمین موج های آبی ارومیه کجاست؟

این مجموعه آبی در 17 کیلومتری شهر ارومیه، داخل جاده ارومیه-مهاباد، جنب تالار اروس قرار دارد.

3. آیا خانم‌ها و کودکان هم می‌توانند از این پارک آبی استفاده کنند؟

سانس بانوان موج‌های آبی ارومیه در روزهای چهارشنبه و جمعه است؛ اما کودکان کمتر از 10 سال، امکان ورود به این مجموعه آبی را ندارند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc