https://gateway.trip.ir/api/

تماشای حیات وحش در باغ وحش شیراز

به روز رسانی: 12 تیر ، 1403 مقاصد پر طرفدار

باغ وحش شیراز

تنوع مطلوب جاهای دیدنی شیراز دست شما را برای گردش و تفریح باز می‌گذارد. یکی از بهترین و قدیمی‌ترین این جاذبه‌ها که شاید کمتر نام آن را در فهرست مقاصد تفریحی این شهر شنیده باشید، باغ وحش شیراز است. این باغ وحش که عمری طولانی دارد، از گذشته تا امروز خاطرات بسیار خوشی را برای شیرازی‌ها و گردشگران باذوق این شهر رقم زده است. ما در این نوشتار قصد داریم سری به باغ وحش شیراز بزنیم و از تاریخچه و امکانات رفاهی آن بیشتر بدانیم. شما نیز اگر می‌خواهید در سفرهای بعدی‌تان به شیراز لذت بازدید از این جاذبه را از دست ندهید، تا انتها همراه ما باشید.

باغ وحش شیراز کجاست؟

باغ‌وحش شیراز یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های ایران است که در فاصله 18 کیلومتری جاده شیراز مرودشت قرار دارد. در فضای 20 هکتاری این باغ وحش گونه‌های جانوری متنوعی نگهداری می‌شوند که تعداد زیادی از آن‌ها نژاد خارجی دارند و برخی دیگر بومی ایران هستند.

موقعیت جغرافیایی باغ وحش شیراز روی نقشه گوگل

تاریخچه و سال ساخت باغ وحش شیراز

داستان افتتاح باغ وحش زرقان شیراز به سال‌هایی بازمی‌گردد که آوازه و شهرت پهلوانی ایرانی به نام سیروس قهرمانی در تمام کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر پیچیده بود؛ سیروس قهرمانی هر روز بساط زورمندی‌اش را در شهر برپا می‌کرد و با انجام کارهای خارق‌العاده‌ای نظیر کشیدن ماشین با دندان اوقات مفرحی را برای مردم رقم می‌زد.

آنچه بیش از همه جای پای محبوبیت قهرمانی را در قلب مردم محکم‌تر می‌کرد، کشتی‌گرفتن او با شیرهای غریبه در قفس بود. همین شجاعت و جسارت کشتی‌گرفتن با شیرها هم پای قهرمانی را به سایر کشورهای خارجی باز کرد؛ کشورهایی مانند هندوستان، بحرین و کویت که علاقه وافری به شیر داشتند، از قهرمانی برای اجرای نمایش‌های جذابش دعوت به عمل می‌آوردند.

دستاورد تمام این سفرها افتتاح و بازگشایی این باغ‌‌وحش در سال 1327 خورشیدی بود که «سیروس قهرمانی» را صاحب باغ وحش شیراز کرد. بازدید از این مجموعه با 2 شیر و 2 فیل اهدایی از طرف هندوستان آغاز شد؛ اما با گذشت زمان، تعداد حیوانات موجود در این باغ وحش افزایش پیدا کرد. تولد صد قلاده شیر و اضافه‌شدن حیوانات دیگری مثل خرس و میمون رونق و آبادانی بیشتری به این باغ‌وحش بخشیده است.

عکس باغ وحش شیراز

 حیوانات باغ وحش شیراز

باغ‌وحش شهر شیراز که آن را با نام باغ وحش قهرمانی شیراز هم می‌شناسند، کار خود را با دو قلاده شیر و دو راس فیل آغاز کرد. درحال‌حاضر در این باغ‌وحش 440 حیوان از 63 گونه مختلف نگهداری می‌شود که از این تعداد 15 گونه ایرانی هستند و مابقی از سراسر جهان به این مکان انتقال داده شده‌اند.

جانداران این مجموعه که تماشای آن‌ها می‌تواند آموزه‌های خوبی برای کودکان باشد، شامل شیر و پلنگ، انواع خرس، گراز و کفتار و میمون رزوس هستند. علاوه‌براین، گوزن‌های زرد و قرمز اروپایی، گرگ‌های سفید و زرد، خزنده‌هایی مانند مار و تمساح، خارپشتی به نام تشی، راکون و پرندگانی همچون شترمرغ و پرندگان شماری در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

باغ وحش شیراز 

عکس حیوانات باغ وحش شیراز

امکانات رفاهی باغ وحش شیراز

باغ‌‌وحش شیراز دو فضای مجزا دارد که بخشی از آن به نگهداری از حیوانات درنده و بخش دیگر به پرورش و مراقبت از پرندگان اختصاص پیدا کرده است. خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد تغییرات شگرفی در حوزه خدمات و امکانات رفاهی این مجموعه هستیم.

 اختصاص‌دادن فضای کافی به حیوانات، نگهداری از حیوانات در فضایی به دور از آلودگی، حضور چندین راهنما و پزشک و بهبود فرآیند تغذیه حیوانات از جمله اتفاقات خوشایندی است که لذت بازدید از این مجموعه را برای گردشگران چندین برابر می‌کند. در باغ وحش شیراز مرودشت به زودی شاهد رونمایی از بزرگ‌ترین پیست سوارکاری و آکواریوم دریایی هم خواهیم بود.

شماره تلفن و آدرس باغ وحش شیراز

باغ‌وحش شهر شیراز در همسایگی تخت جمشید و در فاصله 18 کیلومتری جاده شیراز به سمت مرودشت قرار دارد. با بازدید از این مجموعه می‌توانید لذت گشت‌وگذار در تخت جمشید را هم به خود هدیه دهید. بهتر است پیش از مراجعه به باغ وحش شیراز شماره تماس آن را به همراه داشته باشید تا بتوانید از ساعت کاری این مجموعه مطمئن شوید.

  • شماره باغ وحش شیراز: 07124223694
  • آدرس: 18 کیلومتری جاده شیراز مرودشت، مقابل پالایشگاه شیراز

قیمت بلیط و ساعت کاری باغ وحش شیراز

باغ وحش شیراز همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا غروب آفتاب میزبان علاقه‌مندان به حیات‌وحش و دنیای حیوانات است. توصیه می‌شود بازدید از این مجموعه را به ساعات اولیه روز اختصاص دهید تا در هوایی خنک‌تر از حیات وحش متنوع این مجموعه دیدن کنید؛ ضمن اینکه در این ساعات حیوانات از انرژی بیشتر و حس‌وحال بهتری برخوردار هستند.

ورود به باغ‌وحش برای افراد 3 سال به بالا تنها با ارائه بلیط امکان‌پذیر است. خوشبختانه ورود خودرو به این مجموعه با پرداخت هزینه‌ای مجزا امکان‌پذیر است. در آخر باید این نکته را متذکر شویم که امکان خرید اینترنتی بلیط باغ وحش شیراز وجود ندارد و گردشگران باید با مراجعه حضوری به این مجموعه برای خرید بلیط اقدام کنند.

  • قیمت بلیط باغ وحش شیراز 1403: برای هر نفر 20 هزار تومان
  • ساعت بازدید باغ وحش شیراز: همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا غروب آفتاب
  • آدرس صفحه اینستاگرام: @shiraz_zoo
  • سایت باغ وحش شیراز: (وبسایت این مجموعه هنوز طراحی نشده است)

اطلاع از قیمت ورودی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند برای مدیریت هزینه سفر به شیراز به شما کمک کند.

باغ وحش قهرمانی شیراز

تصاویر باغ وحش شیراز

باغ وحش مصنوعی شیراز کجاست؟

یکی از جدیدترین جاهای دیدنی شیراز باغ‌وحش مصنوعی آن است که از نظر جذابیت‌های بصری و گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مجموعه که جزء جالب‌ترین باغ وحش های شیراز محسوب می‌شود، در شمال غربی شیراز و در دل پارک کوهستانی دراک واقع شده است.

گردشگران در باغ‌وحش مصنوعی شیراز این فرصت را دارند تا از حیوانات نادر موجود در سراسر جهان که به قالب مجسمه‌‌هایی در ابعاد واقعی درآمده‌اند، دیدن کنند. این باغ‌وحش جذاب ماحصل هنرنمایی‌های مجسمه‌ساز مشهور شیرازی به نام دلاور است که 6 ماه از عمرش را صرف ساخت مجسمه‌هایی از حیوانات نایاب جهان کرده است.

باغ وحش مصنوعی شیراز کجاست

عکسی از باغ وحش مصنوعی شیراز

تماشای حیات وحش در باغ وحش شیراز

باغ‌وحش‌ها هم می‌توانند جزء جاذبه‌های گردشگری یک شهر به حساب آیند؛ به ویژه زمانی که بدانید پشت افتتاح و ساخت این جاذبه، داستانی عجیب و تاریخی پنهان شده است. این نوشتار به معرفی یکی از همین باغ‌وحش‌های پررمزوراز اختصاص داشت. امیدواریم با مرورهای باغ وحش شیراز و روایت‌گری داستان‌های شیرین آن، شما را برای بازدید از حیوانات این مجموعه ترغیب کرده باشیم.

برای سفر از استان‌های مختلف ایران به شهر شعروادب، بهترین و راحت‌ترین راه بلیط ارزان هواپیما شیراز است. توصیه ما این است که برای گشت‌وگذار در استان فارس و به‌ویژه مرکز تاریخی و سرسبز آن یعنی شیراز، عجله نکنید! اگر می‌توانید یک برنامه سفر 4 روزه به شیراز ترتیب دهید و تا می‌توانید، در این جاذبه فرهنگی خاطره بسازید. پس از بازگشت، ما را از دیده‌های خود بی‌نصیب نگذارید و تجربه‌هایتان را برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. باغ وحش شیراز چه حیواناتی دارد؟

در باغ‌وحش شیراز 440 حیوان از 63 گونه مختلف نگهداری می‌شوند. این مجموعه از شیر، خرس، پلنگ، میمون، شترمرغ و پرندگان شکاری، گوزن، گرگ، تشی، راکون تا مار و تمساح را در خود جای داده است.

2. چگونه باید از شیراز به باغ وحش زرقان برویم؟

مسیر دسترسی به باغ وحش شیراز از دروازه قرآن آسان‌تر است. برای این کار باید جاده شیراز - مرودشت را به سمت شمال برانید. پس از 31 کیلومتر، از دوربرگردان وارد سمت راست جاده شوید و به سمت جنوب برانید. پس از اندکی رانندگی به جاده باغ‌وحش خواهید رسید. این مسیر را کمی به سمت شمال برانید تا باغ وحش شیراز را ببینید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc