https://gateway.trip.ir/api/

غواصی در جزیره کیش

به روز رسانی: 27 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

غواصی در کیش

آیا تابه‌حال تجربه غواصی در کیش را داشته‌اید؟ جزیره‌ کیش یاقوتی بکر و درخشان در دل دریای نیلگون خلیج‌فارس است که جاذبه‌های تفریحی زیادی برای گردشگران دارد؛ بااین‌حال، آنچه بیش از همه توریست‌ها را شیفته این شهر می‌کند، تجربه بی‌نظیر تماشای زیر آب است.

آب‌های مرجانی این جزیره و موجودات دریایی ریز و درشتی که زیر آب نفس می‌کشند، هر کسی را ترغیب می‌کند تن به آب بزند و زندگی در اعماق دریا را لمس کند. ما قرار است در این نوشتار سفری خیالی از غواصی کیش را برایتان به تصویر بکشیم؛ پس اگر برای این تجربه ناب آماده هستید، تا انتها همراه ما باشید.

غواصی در کیش چیست؟

وقتی صحبت از غواصی می‌شود، تصویری از یک فرد با کفش‌های پره‌دار در ذهن نقش می‌بندد که با حرکت در جهت‌های مختلف می‌خواهد از دنیای زیر آب بیشتر سر درآورد. این تصویر دقیقا همان چیزی است که گردشگران در غواصی در کیش تجربه می‌کنند.

منظور از غواصی‌کردن، هنر و توانمندی افراد در شناوربودن روی آب و شیرجه‌زدن به اعماق دریاست. برای تجربه این فعالیت مهیج و بی‌نظیر لازم نیست شناکردن بلد باشید؛ بلکه کافی است دریایی امن و تجهیزاتی خاص در اختیار داشته باشید تا لذت مهمانی زیر آب را لمس کنید. خوشبختانه جزیره زیبای کیش تمام این شرایط را برایتان فراهم کرده است. در این جزیره کلوپ‌های آموزشی متعددی هم برگزار می‌شود که به تجربه هر چه بهتر این فعالیت کمک می‌کند.

غواصی در کیش چیست

عکس غواصی وی آی پی در کیش

بهترین ساحل برای غواصی در کیش

سواحل مرجانی کیش نیاز به معرفی ندارند؛ هرکسی که فقط یک‌بار به این جزیره سفر کرده باشد، خیلی خوب می‌داند که سواحل آرام و درخشان کیش در هیچ‌جای دیگری دیده نمی‌شود. حالا برای اینکه بدانید از میان سواحل کیش کدام یک برای غواصی مناسب‌تر است، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

1. ساحل سیمرغ

ساحل زیبا و نقره‌ای سیمرغ گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. این ساحل از همسایگان دیواربه‌دیوار پارک دلفین‌های کیش، بزرگ‌ترین پارک دلفین ایران است. ساحل سیمرغ برای سفرهای خانوادگی و تجربه گروهی غواصی یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

2. ساحل دامون

ساحل آرام دامون هم می‌تواند گزینه‌ای دیگر برای تجربه غواصی در کیش باشد. این ساحل جذاب نه تنها آدرنالین خونتان را حسابی بالا می‌برد، بلکه اسباب آرامش و رهایی‌تان از دغدغه‌های روزمره را هم فراهم می‌کند.

3. ساحل اسکله تفریحی

حرفه‌ای‌ترین خدمات و امکانات غواصی در کیش را شاید تنها در ساحل اسکله تفریحی آن بتوانید پیدا کنید. این اسکله در شمال شرقی جزیره قرار دارد و از نظر سازگاری با محیط‌زیست، رتبه اول را از آن خود می‌کند.

4. ساحل مرجان

غواصی در ساحل مرجان کیش به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهنتان تبدیل خواهد شد. این ساحل چشم‌نواز و شیشه‌ای در ضلع شرقی جزیره کیش قرار دارد. آب این ساحل آنقدر زلال و شفاف است که شما می‌توانید حرکت هر موجود ریز دریایی را در زیر آب رصد کنید.

ساحل مرجان بهترین ساحل برای غواصی در کیش

عکسی از ساحل مرجان جزیره کیش

5. ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا صدرنشین فهرست بهترین سواحل کیش برای غواصی است. این ساحل هم وسعت بسیار زیادی دارد، هم تفریحات متنوع‌تری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این ساحل که نماد آن اسکله میرمهناست، در شمال غربی جزیره قرار گرفته است.

خطرات غواصی در کیش

از آسیب‌ها و خطرات غواصی کیش نباید غافل شد. البته مشکلات و خطرات مربوط به این فعالیت بیشتر متوجه کسانی است که بدون هرگونه علم و آگاهی یا داشتن تجهیزات کافی دل به دریا می‌زنند.

بیشترین خطری که گردشگران را در غواصی تهدید می‌کند، آبزیان خطرناکی هستند که حتی یک تماس ساده با بدن آن‌ها می‌تواند اسباب بیماری و ناخوشی را فراهم کند. عروس دریایی و کوسه جزء همین موجودات محسوب می‌شوند. برای اینکه هزینه غواصی در کیش برای شما به قیمت جان و سلامتی‌تان تمام نشود، بهتر است 4 نکته مراقبتی زیر را به خاطر بسپارید:

  1. از تنهایی غواصی‌کردن در تجربه اول اجتناب کنید.
  2. جهت دریافت آموزش‌های حرفه‌ای به کلوپ‌های مجهز سر بزنید.
  3. با بدنی که برای غواصی آماده نیست، به عمق دریا نروید.
  4. از دست‌وپازدن بیهوده، حبس‌کردن نفس یا دوری از مربی در زیر آب خودداری کنید.

بهترین کلوپ غواصی در کیش برای کودکان

کودکان هم می‌توانند هم‌پای بزرگسالان لحظات بی‌نظیر و تکرارنشدنی غواصی در کیش را به خاطرات سفر خود اضافه کنند. برای کودکان زیر 10 سال داشتن آمادگی بدنی یک شرط لازم و حیاتی برای غواصی‌کردن است؛ اما کودکان بالای 10 سال می‌توانند بدون هرگونه محدودیتی با کمک تجهیزات و آموزش‌های لازم روانه اعماق دریا شوند. تعداد زیادی پارک غواصی در کیش برای کودکان وجود دارد که بهترین آن‌ها کلوپ سی‌من و سیشل هستند.

  • کلوپ سی‌من کیش: این کلوپ تجهیزاتی مدرن و به‌روز دارد و همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب خدمات آموزشی خود را به کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد.
  • کلوپ سیشل کیش: این کلوپ در پارک ساحلی سیمرغ قرار دارد و به لطف بهره‌گیری از قایق‌های مخصوص، تجربه‌ای بدیع و ایمن را از غواصی برای کودکان رقم می‌زند.

کلوپ سیشل از بهترین کلوپ های غواصی در کیش برای کودکان

عکسی از کلوپ سیشل

بهترین کلوپ های غواصی در کیش برای بانوان و آقایان

تمامی کلوپ ‌های غواصی کیش خدماتی حرفه‌ای به بانوان و آقایان ارائه می‌دهند. به‌این‌ترتیب، هر دو گروه در کنار هم می‌توانند با تکیه بر آموزش‌های تخصصی و بهره‌مندی از تجهیزات کافی این فعالیت مفرح و بانشاط را تجربه کنند؛ بااین‌تفاوت که غواصی بانوان تحت نظارت مربی خانم و در قایق‌هایی مجزا با آقایان صورت می‌پذیرد. در ادامه معرفی کوتاهی از بهترین کلوپ‌های غواصی کیش خواهیم داشت.

1. مرکز غواصی کیش

یکی از مقاصد ایده‌آل برای ماجراجویی در دنیای زیر آب مرکز غواصی کیش است. افتتاح این مجموعه به سال 1370 برمی‌گردد. در مرکز غواصی کیش غیر از آموزش غواصی تفریحات مهیج دیگری مانند جت‌اسکی و اسکی روی آب هم در انتظار گردشگران خواهد بود.

2. کلوپ غواصی مارینا

در کلوپ غواصی مارینا خدمات تفریحی و آموزشی مطابق با استانداردهای روز جهانی ارائه می‌شود. این مجموعه که در نوار ساحلی مرجان قرار دارد، به دلیل محیط دوستانه، تنوع بالای حیات دریایی و مربیان حرفه‌ای مورد توجه و استقبال بیشتری قرار گرفته است.

3. کلوپ غواصی مرجان

امنیت گردشگران در کلوپ غواصی مرجان حرف اول را می‌زند. این مجموعه ضمن برخورداری از موقعیت مکانی مناسب، آموزش غواصی را در حوزه‌ها و سطوح مختلف به علاقه‌مندان این رشته ورزشی ارائه می‌دهد.

4. کلوپ غواصی ناتیلوس

غواصی تنها تفریحات آبی کیش در کلوپ ناتیلوس نیست. این مجموعه ضمن ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه غواصی، تفریحات مهیجی نظیر جت اسکی، قایق تندرو، چتر پاراسل، شاتل و بانانا را شامل می‌شود.

5. کلوپ غواصی نگین

کلوپ غواصی نگین در ساحل اسکله، یکی از زنده‌ترین و پرهیجان‌ترین سواحل کیش قرار دارد. ویژگی برجسته این کلوپ اجرای فعالیت‌های مفرح آبی طبق برنامه‌ای دقیق و ازپیش‌تعیین‌شده است.

6. کلوپ غواصی کشتی یونانی

کلوپ غواصی کشتی یونانی پرچم‌دار مراکز تفریحی کیش است. این مجموعه علاوه‌بر دسترسی آسان، تیمی بسیار حرفه‌ای و مجرب برای آموزشی غواصی در اختیار دارد. پاراسل، فلای‌بورد، شاتل، بنانا و جت‌اسکی از دیگر تفریحات جذاب این مجموعه هستند.

7. کلوپ غواصی آکواریوس

بهترین کلوپ غواصی کیش از نظر خلوتی و آرامش آکواریوس است. شما در این مجموعه بدون ایستادن در صف‌های طولانیِ انتظار می‌توانید به عمق دریاها سفر کنید. جذابیت منحصربه‌فرد آکواریوس همسایگی آن با مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش است.

8. کلوپ غواصی اسکوبا

آخرین معرفی ما از بهترین کلوپ‌های غواصی کیش به مجموعه اسکوبا اختصاص دارد. این کلوپ در فاصله بسیار کوتاهی با ساحل معروف مرجان واقع شده است. پارکینگ، کافی‌شاپ و غرفه عکاسی موجود در این کلوپ، آرامش و رفاه بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قوانین و شرایط غواصی در کیش

برای غواصی در کیش ابتدا باید دلی نترس و روحیه‌ای شجاع و بی‌باک داشته باشید. در گام بعدی لازم است اطلاعات کاملی از وضعیت جسمانی‌تان را در فرم ارائه‌شده توسط کلوپ‌های آموزش غواصی ثبت کنید. این را به خاطر داشته باشید که قانون مهم غواصی‌کردن زیر آب، سلامتی و آمادگی کامل جسمانی شماست.

اینکه تا چه عمقی غواصی می‌کنید، بستگی زیادی به سطح مهارت‌ها و آمادگی بدن شما دارد. پایین‌ترین و معمول‌ترین عمق غواصی در کیش 4 متر و بیشترین آن 33 متر است. مدت زمان حضور هر غواص در زیر آب هم عموما بین 10 الی 15 دقیقه درنظر گرفته می‌شود. ناگفته نماند که برای غواصان حرفه‌ای این زمان قابل افزایش خواهد بود.

یکی از امکانات جالب غواصی در کیش تجربه‌کردن این فعالیت به شکل VIPاست. اگر می‌خواهید لذت ماجراجویی زیر آب را با همسر یا یکی از اعضای خانواده‌تان تجربه کنید، غواصی vip کیش فرصتی طلایی برای محقق‌کردن این رویاست.

این نوع غواصی با غواصی‌ معمولی 3 تفاوت اساسی دارد؛ در غواصی VIP معمولا مدت زمان حضور افراد در زیر آب 30 الی 40 دقیقه است که متناسب با روحیات افراد می‌تواند بیشتر هم باشد. امتیاز دوم این نوع غواصی که بخش جذاب ماجرا را تشکیل می‌دهد، دریافت عکس و فیلم رایگان از غواصی شما در زیر آب است.

اما تفاوت سوم، به حضور همزمان شما با همسر یا دوست در زیر آب ختم می‌شود. تنها شرط لازم برای این نوع غواصی برخورداری از سلامتی کامل قلبی و داشتن 12 سال سن به بالاست. اطلاع از این موارد در کنار قوانین جزیره کیش می‌تواند سفر به‌یادماندنی‌تری را برایتان رقم بزند.

عکسی از غوای در جزیره کیش

نحوه آموزش غواصی در کیش

آموزش غواصی در کیش دوره‌های مختلفی را شامل می‌شود که شرکت در هرکدام، به میزان دانش اولیه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آمورش‌های آماتوری، حرفه‌ای، اسنورکلینگ و نایت دایو (غواصی در شب) از معروف‌ترین این دوره‌ها هستند.

مدت زمان دوره‌های آموزش تئوری غواصی غالبا 15 دقیقه است که در نوع حرفه‌ای می‌تواند تا 60 دقیقه هم طول بکشد. شرکت‌کنندگان حاضر در این دوره‌ها دو مرحله تئوری و عملی را پشت سر می‌گذارند که بخش اول آن شامل یک تا سه جلسۀ حضوری و قسمت دومش به غواصی‌کردن در آب‌های محدود اختصاص پیدا می‌کند.

در جلسات تئوری، دانش و اطلاعات اولیه از غواصی‌کردن در اختیار افراد قرار داده می‌شود. هدف از اجرای آموزش‌های عملی هم آشنایی کامل افراد با تجهیزات غواصی و کارکردن با آن‌ها در زیر آب است. یادگیری اصول شناوری، برابرسازی فشار داخلی بدن با فشار محیط، نحوه تخلیه آب ماسک و کارکردن با دستگاه فشارسنج و عمق‌سنج سرفصل‌های اصلی دوره عملی را تشکیل می‌دهند.

با اتمام دوره‌های آموزشی نوبت به خرید لوازم و تجهیزات لازم برای غواصی می‌رسد. این لوازم را می‌توانید از کلوپ‌های آموزشی غواصی در کیش خریداری کنید. مهم‌ترین ملزومات غواصی عبارتند از:

  • ماسک غواصی
  • تانک هوا
  • قطب‌نما
  • کمربند وزنه
  • چراغ‌قوه
  • راهنمای شناور نشانه‌دار
  • جلیقه
  • رگلاتور غواصی اسکوبا
  • وِت سوت و دِرای سوت
  • باله‌های غواصی

البته اگر قصد آموزش حرفه‌ای ندارید و صرفا می‌خواهید این ورزش را به‌عنوان تفریح تجربه کنید، وسایل لازم در کلوپ به شما داده خواهد شد. تنها کافی است لباس مناسب به تن کنید و از همراه‌داشتن لوازم قیمتی بپرهیزید.

قیمت بلیط غواصی در کیش

 هزینه غواصی در کیش 1403 به کلوپ و نوع غواصی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد و با اطلاع از قیمت آن، می‌توانید هزینه سفر به کیش را دقیق‌تر تخمین بزنید.

غالبا هزینه‌های غواصی معمولی در مقایسه با نوع حرفه‌ای آن کمتر است. به طور کلی قیمت غواصی در کیش 1403 چیزی معادل 650 هزار تومان محاسبه می‌شود. برای خرید بلیط غواصی کیش هم می‌توانید به صورت حضوری و هم به شکل آنلاین با مراجعه به سایت‌های معتبر اقدام کنید.

بهترین زمان برای غواصی در کیش

جزیره کیش در تمام 4 فصل سال می‌تواند مقصدی جذاب و رویایی برای سفرهای شما باشد. در هر زمانی که به این جزیره سفر کنید، از پکیج کامل تفریحات متنوع آبی آن بهره‌مند خواهید شد؛ بااین‌حال، بهتر است بهترین آب و هوای کیش را برای سفر انتخاب کنید؛ چراکه برای غواصی شرط آفتابی‌بودن هوا و طوفانی‌نبودن دریا اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم بهترین فصل برای تجربه لذت‌بخش غواصی کیش فصل بهار و تابستان است.

برای رزرو غواصی کیش توصیه می‌شود در برنامه‌ریزی‌های خود روی ساعات اولیه روز حساب کنید. معمولا آماده‌شدن برای غواصی زمان می‌برد و هرچه دیرتر برای غواصی اقدام کنید، احتمال کنسل‌شدن آن بیشتر خواهد بود. بهترین زمانی که می‌توانید برای غواصی در کلوپ حاضر شوید، صبح زود است.

بهترین زمان برای غواصی در کیش

عکسی از غواصی در کیش

بهترین سایت های کیش برای غواصی

سایت‌های غواصی کیش در کل ایران رقیب ندارند. این جزیره سایت‌های بسیار مختلفی دارد که برخی از آن‌ها بهترین انتخاب برای افراد مبتدی و گروهی دیگر تناسب بیشتری با غواصان حرفه‌ای خواهند داشت. در هر سایت تیمی مجرب و کاربلد حضور دارند که ضمن راهنمایی شما برای تهیه بلیط غواصی کیش آموزش‌های لازم را هم در اختیارتان می‌گذارند. در ادامه به بررسی بهترین سایت‌های غواصی کیش می‌پردازیم.

1. سایت غواصی سازه ها

سایت سازه‌ها همان‌طور که از نامش پیداست، سازه‌های بتونی هرمی‌شکلی دارد که در عمق 18 متری زیر آب جا خوش کرده‌اند. این سازه‌ها به عنوان زیستگاهی مصنوعی برای آبزیان مختلف محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم اگر در سفر به کیش غواصی در این سایت را انتخاب کنید، احتمالا با استقبال دلچسبی از آبزیان متنوع ماننند فرشته‌ماهی، طوطی‌ماهی یا پروانه‌ماهی روبه‌رو خواهید شد.

2. سایت غواصی بیگ کورال

بی‌تردید عنوان برترین سایت غواصی کیش به بیگ کورال تعلق پیدا می‌کند. این سایت که در شرق جزیره و در عمق 6‌متری واقع شده است، اکوسیستمی بسیار جذاب، متنوع و چشمگیر دارد.

3. سایت غواصی سمبارون

سایت غواصی سمبارون برای غواصان حرفه‌ای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. غواصی‌کردن در عمق 16 تا 60متری این سایت، شگفتی‌های بی‌نظیری از دنیای زیر آب را برای شما رو خواهد کرد.

4. سایت غواصی داما

از دیگر سایت‌های غواصی در کیش که بهتر است مبتدیان دور آن را خط قرمز بکشند، سایت غواصی داماست. شاید نام داما به گوشتان خورده باشد؛ این نام یکی از کشتی‌های دفن‌شده در زیر دریاست که در‌حال‌حاضر، از آن به عنوان زیستگاه آبزیان یاد می‌شود.

5. سایت غواصی دشت جلبک ها

از سایت‌های بکر غواصی کیش که فقط متخصصان اجازه استفاده از آن را دارند، سایت غواصی دشت جلبک‌هاست. جلبک‌های دریایی، طوطی‌ماهی، خفاش‌ماهی و ستاره‌های دریایی از میزبانان همیشگی این سایت هستند.

6. سایت غواصی ساترن کرک

دوری سایت ساترن کرک از جاذبه‌های دیدنی مهم کیش سبب خلوتی بیشتر این مجموعه شده است. این سایت بکر و زیبا فرصت غواصی در عمق 13 الی 16 متری را به گردشگران هدیه می‌دهد.

7. سایت غواصی زوبیچ

اگر مبتدی هستید و تابه‌حال تجربه غواصی زیر آب را نداشته‌اید، سایت زوبیچ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مجموعه در امتداد ردیف‌های مرجانی واقع شده است و 3 تا 5‌ متر عمق دارد.

بهترین سایت های کیش برای غواصی

تصویری از غواصی در جزیره کیش

8. سایت غواصی دشت ستاره ها

زیبایی و هیجان به شکل اعجاب‌انگیزی در سایت غواصی دشت ستاره‌ها به هم پیوند خورده‌اند. این سایت بکر و جذاب در جنوب جزیره قرار دارد و از عمقی 16 متری برخوردار است.

9. سایت غواصی کنیون

سایت غواصی کنیون خارج از محدوده شهری است؛ به همین دلیل هم تا رسیدن به آن باید مسافتی نسبتا طولانی را سپری کنید. مناظر بکر و زیبایی که در این مجموعه انتظار شما را می‌کشند، جبرانی برای این مسیر طولانی خواهند بود.

10. سایت غواصی کلبه هور

سایت غواصی کلبه هور غاری کوچک اما دیدنی دارد که شما با تماشای آن حسابی غافلگیر خواهید شد. این مجموعه در غرب جزیره، در ساحل کلبه هور واقع شده و حداقل و حداکثر عمق آن 5 الی 8 متر است.

11. سایت غواصی الدورادو

دیدن مجسمه‌های سنگی زیر آب هم جذابیت خاص خودش را دارد. با انتخاب سایت غواصی الدورادو می‌توانید در عمق 6 متری زیر آب با جمع زیادی از آبزیان که محو تماشای مجسمه‌های سنگی شده‌اند، ملاقات کنید.

12. سایت غواصی رویال راک

جذاب‌ترین خانه موجودات دریایی در زیر آب‌های خلیج فارس، کشتی شناور و غرق‌شده‌ای به نام بارج است که آن را با نام سایت غواصی رویال راک می‌شناسیم. این بارج در تلاقی با قطعات سه‌چرخه و جت‌اسکی جلوه‌ای کاملا رازآلود و شگفت‌انگیز به خود گرفته است.

انواع غواصی در کیش

 دنیای غواصی، دنیایی عجیب و پیچیده است. به میزانی که مهارت‌هایتان در این رشته ورزشی بیشتر باشد، احتمالا با شگفتی‌های خارق‌العاده‌تری در دنیای زیر آب روبه‌رو خواهید شد. در قسمت پایانی این مطلب، انواع مختلف غواصی در کیش را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

اسکوتر غواصی کیش

همه فعالیت‌های مهیجی را که تابه‌حال تجربه کرده‌اید، دور بریزید و خودتان را مهمان لحظات نفس‌گیری از اسکوتر غواصی کیش کنید. اسکوتر زیردریایی کیش شما را به عمق 10 متری زیر آب می‌برد و مناظری بکر و دیدنی را پیشکش نگاهتان می‌کند. این نوع غواصی تنها در اسکله تفریحی کیش و برای گروه سنی 12 سال به بالا قابل دسترسی است.

غواصی با دلفین

نظرتان چیست لذت غواصی زیر آب را با دلفین‌های سرخوش و بازیگوش قسمت کنید؟ غواصی با دلفین یکی دیگر از اشکال زیستن زیر آب است که به شما این فرصت را می‌دهد تا دلفین‌های دوست‌داشتنی و زندگی ساده و جذاب آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. این نوع غواصی در پارک دلفین کیش انجام شده و به مدت 2 ساعت طول می‌کشد. ناگفته نماند که اگر مایل به عکاسی یا فیلم‌برداری باشید، قیمت غواصی کیش با دلفین‌ها برایتان گران‌تر تمام می‌شود.

غواصی با دلفین در جزیره کیش

عکسی از غواصی با دلفین

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ غواصی برای تمام سنین و تمام سلیقه‌هاست. این نوع غواصی در آب‌های کم‌عمق دریا انجام می‌شود؛ بنابراین، اگر مبتدی هستید یا کودک 6 سال به بالا با خود به همراه دارید، این نوع غواصی بهترین تجربه از زندگی زیر آب را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای تجربه غواصی اسنورکلینگ باید به ساحل سیمرغ کیش بروید.

سی باب

انتخاب غواصی سی ‌باب برایتان حکم یک تیر و دونشان دارد؛ با این نوع غواصی هم طعم جذاب ماجراجویی زیر آب را می‌چشید و از هم از تفریح روی آب بهره‌مند می‌شوید. سی‌‌باب وسیله‌ای شبیه به همان جت‌اسکی است؛ بااین‌تفاوت که برای کنترل‌کردن آن باید روی سی‌باب دراز بکشید. این تفریح مهیج در ساحل سیمرغ برای 10 الی 20 دقیقه قابل دسترسی است.

اسکوبا

آخرین نوع غواصی در کیش اسکوبا نام دارد که در آن افراد با تجهیزاتی پیشرفته و کامل به زیر آب می‌روند. اسکوبا دقیقا شکل مخالف غواصی آزاد است که در آن افراد تنها با تکیه بر توانمندی‌ها و مهارت‌های خود و بدون هرگونه تجهیزاتی دل به دریا می‌زنند.

تجربه لمس دنیای زیر آب در سفر به کیش

تفریحات آبی مهیج در کیش را نمی‌توان امتیازگذاری کرد؛ بااین‌حال، اگر قرار باشد به گردشگران ماجراجو تنها یک فعالیت جذاب و خاص را معرفی کنیم، قطعا انتخاب‌مان غواصی در دریای نیلگون خلیج‌فارس خواهد بود. ما در این نوشتار سیرتاپیاز غواصی در جزیره کیش را برایتان شرح دادیم. حالا شما تا تجربه این لذت ناب و دلچسب تنها به اندازه خرید بلیط هواپیما کیش فاصله دارید.

شما از غواصی چه می‌دانید؟ آیا تا حالا این تفریح آرامبخش را تجربه کرده‌اید؟ در کجا؟ ایران یا سواحل خارجی؟ اگر قرار به انتخاب باشد، کدام نوع غواصی را انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول:

1. غواصی در کیش چگونه است؟

برای غواصی در کیش باید به سایت‌ها یا کلوپ‌های تفریحی سر بزنید تا آموزش‌های لازم و تجهیزات کافی را برای تجربه این فعالیت دلچسب دریافت کنید.

2. بلیط غواصی در کیش را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین مرجع برای تهیه بلیط غواصی مراجعه به کلوپ‌های تفریحی یا وبسایت‌های معتبر خرید اینترنتی است.

3. بهترین سواحل غواصی کیش کدام ها هستند؟

میرمهنا، دامون، سیمرغ، مرجان و اسکله تفریحی از بهترین سواحل غواصی در کیش هستند.

4. ساعت کاری کلوپ های غواصی در کیش چه زمانی است؟

کلوپ‌های غواصی در کیش فعالیت خود را از ساعت 9 صبح آغاز می‌کنند و تا غروب آفتاب آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

5. چه کسانی می توانند در جزیره کیش غواصی کنند؟

همه کسانی که علاقه‌مند به ماجراجویی در دنیای زیر آب باشند، می‌توانند غواصی کنند. البته افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا محروم از سلامت جسمانی و کودکان زیر 7 سال اجازه تجربه این فعالیت را ندارند.

6. آیا برای غواصی در کیش باید شنا بلد باشیم؟

خیر؛ برای غواصی احتیاجی به یادگیری شنا ندارید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc