https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی چین؛ از پکن تا تبت

به روز رسانی: 11 شهریور ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی چین

چین باستانی‌ترین کشور جهان است که میراث فرهنگی و تاریخی آن هر گردشگری را متحیر و شگفت‌زده می‌کند. آنچه را که از تمدن چندهزارسالۀ این کشور می‌دانیم، باید مرهون مارکوپولو باشیم که با نگارش خاطرات خود پرده از شگفتی‌های چین برداشت. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و یا می‌خواهید جاهای دیدنی چین همراه با عکس آن‌ها را ببینید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس همراهمان شوید تا سفری به دل باستانی‌ترین کشور جهان داشته باشیم.

1. دیوار چین؛ از زیباترین عجایب هفت‌گانه دنیا

صدرنشین بهترین جاهای دیدنی دالیان چین دیوار چین است. این سازه باستانی باشکوه که نام آن در فهرست عجایب بزرگ این جهان جا خوش می‌کند، شاهکاری متعلق به قرن 15 و 16 میلادی است. قرار بود دیوار چین بزرگ‌ترین و محکم‌ترین سد دفاعی این کشور در برابر هجوم نیروهای متخاصم باشد؛ اما، شوربختانه این سازه علی‌رغم شکوه و حشمتی که دارد، در عرصه سیاسی و نظامی عملا کاربری چندانی نداشت.

درحال‌حاضر از دیوار بزرگ چین به عنوان مهم‌ترین نماد قدرت دولت چین یاد می‌شود. این سازه باستانی به دلیل داشتن جلوه‌های بصری بسیار زیبا همیشه اولین مقصد برای گردشگران خارجی به حساب می‌آید. قدم‌زدن روی دیوار یا تماشای منظره خیره‌کننده آن از داخل تله‌کابین لذتی وصف‌نشدنی برای گردشگران به همراه دارد.

دیوار چین از جاهای دیدنی چین پکن

تصویر جاهای دیدنی چین

2. ارتش سفالی شیان یا ارتش تراکوتا؛ جاذبه‌ای باشکوه در شیان

عجایب سفر به چین درست زمانی نمایان می‌شود که مسافران این کشور به ملاقات 8 هزار سرباز سفالی بروند. سربازان سفالی که بیشتر آن را با نام ارتش سفالین چین یا ارتش تراکوتا می‌شناسند، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در شهر باستانی شیان است. این جاذبه 8 هزار مجسمه از سربازان گارد سلطنتی چین اعم از پیاده‌نظام‌ها، سواره‌نظام‌ها و افسران عالی‌رتبه را شامل می‌شود.

ماجرای این موزه به زمانی برمی‌گردد که پیکر دفن‌شده این سربازان توسط کشاورزان چینی کشف شد. با کشف این اجساد ایده طراحی چهره و اندام سربازان شکلی عملی پیدا کرد. نکته‌جالب‌توجه در مورد این جاذبه این است که شما نمی‌توانید هیچ شباهتی میان چهره مجسمه‌های سفالی با یکدیگر پیدا کنید؛ به عبارتی تمام 8 هزار مجسمه موجود در این موزه چهره و اندامی منحصربه‌فرد دارند.

3. برج شانگهای؛ دومین برج بلند جهان

عکس جاهای دیدنی چین در فضای مجازی زیبایی برج شانگهای را کاملا هویدا می‌کند. این برج آسمان‌خراش از سازه‌های نسبتا مدرن چین است که در مارس 2016 با ارتفاع 632 متری در فهرست ساختمان‌های بلند جهان جا خوش کرد. برج شانگهای اولین ساختمان بلند چین است که به داشتن مرتفع‌ترین سکوی رصد و سریع‌ترین آسانسور جهان شهرت دارد.

4. برج کانتون؛ از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی گوانجو چین

از دیگر ابرآسمان‌خراش‌های چین برج کانتون است که با نام برج گوانگژو هم شهرت دارد. این برج چندمنظوره 604 متر ارتفاع دارد و به لطف برخورداری از سکوی بازدید بلند چشم‌اندازی پانورایی از شهر را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند.

5. شهر ممنوعه؛ مرموزترین جای دیدنی چین

شهر ممنوعه که به آن قصر سلطنتی هم می‌گویند، معروفترین اثر دیدنی کشور چین است که گردشگران برای بازدید از آن صف می‌کشند. این سازه باستانی همان‌طور که از نام رمزآلودش پیداست، مجموعه‌ای از چندین قصر سلطنتی مجلل بوده که مردم عادی اجازه ورود به آن را نداشته‌اند.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید این قصر میزبان 24 امپراتور چین بوده است. البته وجود 9 هزار اتاق، 4 برج نگهبانی، مدارس سلطنتی، تالارهای هارمونی و خانه‌های باشکوه اشرافی دل‌کندن از فضای این قصر را برای هر امپراتوری سخت می‌کند. شهر ممنوعه چین 100 هکتار مساحت دارد و قدمت آن به قرن 13 میلادی می‌رسد.

شهر ممنوعه اثر دیدنی کشور چین

عکسی از شهر ممنوعه چین

6. میدان تیان آن من؛ از جاهای دیدنی پکن

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین پکن است که پایتخت این کشور و شهری دیدنی است؛ اما در دل همین شهر هم میدانی به نام تیان‌آن‌من وجود دارد که به مناسبت دهمین سالگرد پیروزی چین ساخته شد. از این میدان به عنوان بزرگ‌ترین میدان عمومی جهان یاد می‌شود. در میدان وسیع تیان آنمن سازه‌های باستانی باشکوهی به چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به سالن بزرگ ملت، موزه تاریخ چین، شهر ممنوعه، دروازه کاین من و سالن یادبود مائو اشاره کرد.

7. میدان مردم؛ از جاهای دیدنی شانگهای چین

از دیگر میادین عمومی چین میدان مردم است که در مرکز شانگهای قرار دارد. این میدان که در گذشته به رژه‌های نظامی و اجتماعات مردمی اختصاص داشته است، امروز به عنوان مدرن‌ترین میدان عمومی در شهر شناخته می‌شود. وسعت این میدان روباز 140 هزار مترمربع و دیدنی‌های آن پارکی سرسبز و سازه‌هایی آسمان‌خراش با کاربری‌های فرهنگی و تجاری است.

8. مکعب آبی، زیباترین استادیوم ورزشی دنیا

یکی از بهترین جاهای دیدنی چین که در آن تضاد باشکوهی از معماری سنتی و مدرن دیده می‌شود، مکعب آبی است. مکعب آبی ورزشگاه ملی پکن است که در سال 2008 با هدف برگزاری مسابقات شنای المپیک تابستانی افتتاح شد. از آنجایی که این سازه اغلب میزبان مسابقات بزرگ جهانی است، به آن لقب استادیوم آشیانه پرنده اعطا کرده‌اند.

9. مرکز هنر شرقی شانگهای؛ پاتوق اهالی هنر

از جاهای دیدنی چین شانگهای که حال‌وهوایی کاملا هنری دارد، مرکز هنر شرقی شانگهای است. این مجموعه هنری 5 سالن مجزا دارد که در کنار هم شمایلی از پروانه را برای این سازه به ارمغان می‌آورند.

سالن کنسرت، سالن اپرا، سالن نمایش، سالن ورودی و سالن نمایشگاه از اجرای اصلی مرکز هنر شرقی هستند. گردشگران با بازدید از این مجموعه می‌توانند تماشاگر کنسرت‌های برتر موسیقی و نمایش‌های جذاب تئاتر و اپرا باشند.

10. موزه هنر چین؛ قابی تماشایی از هنر معاصر چین

اگر می‌خواهید با دنیایی غنی از هنرهای دوره معاصر چین آشنا شوید، به موزه هنر آن سر بزنید. این موزه با نمایش 14 هزار شاهکار هنری از هنرمندان برجسته چینی در فهرست بهترین و بزرگ‌ترین موزه‌های هنری آسیا جا خوش کرده است.

موزه هنر چین اثر دیدنی کشور چین

عکسی از موزه هنر چین

11. موزه گوانگ دونگ؛ گنجینه‌ای گرانبها از تاریخ و هنر چین

از دیگر موزه‌های هنری چین که گنجینه‌ای کامل از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و هنر این کشور را به نمایش می‌گذارد، موزه گوانگ دونگ است. این موزه در سال 1959 افتتاح شد و درحال‌حاضر افتخار میزبانی از 160 قطعه هنری را دارد.

12. موزه علم و فناوری شانگهای؛ ورود به دنیای دیجیتال

اگر به دنیای علم و تکنولوژی علاقه‌مند باشید، احتمالا از دیدن موزه علم و فناوری شانگهای حظ کامل را خواهید برد. این موزه بزرگ‌ترین موزه چین است که در سال 2001 با هدف نمایش دستاوردها و پیشرفت‌های علمی این کشور افتتاح شد.

13. موزه ملی چین؛ پربازدیدترین موزه جهان

اگر قرار باشد در فهرست موزه‌های هنری چین فقط بازدید از یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد دهیم، قطعا از موزه ملی چین نام خواهیم برد. نام این موزه در فهرست بهترین موزه‌های جهان مثل الماس می‌درخشد. دلیل این جایگاه والا هم وجود صدها قطعه هنری از میلیون‌ها سال پیش است که نگهداری از آن‌ها در فضای کاملا مدرن این موزه هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

14. منطقه باند شانگهای؛ نماد شکوهمند شانگهای

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شهر شانگهای چین که شما را به قلب اروپا می‌برد، منطقه باند شانگهای است. این منطقه تفرجگاهی ساحلی در امتداد رودخانه هوانگ‌پو است که آن را به نام منطقه دی‌باند هم می‌شناسند.

این منطقه نماد شهر شانگهای است و مناظری زیبا از طبیعت و سازه‌های آسمان‌خراش با ترکیبی از معماری‌های خارق‌العاده سبک نئوگوتیک، نئوباروک و نئوکلاسیک دارد. توصیه می‌کنیم برای اینکه نظاره‌گر جلوه زیباتری از تفرجگاه ساحلی باند باشید، شب را برای گشت‌وگذارهای خود در این منطقه انتخاب کنید. شب‌ها نور شهر در آب زلال رودخانه منعکس می‌شود و صحنه‌ای بی‌نظیر از این منطقه را به نمایش می‌گذارد.

15. خیابان نانجینگ شانگهای؛ از جاهای گردشگری چین

بازدید از خیابان نانجینگ شانگهای هم فال است و هم تماشا؛ این خیابان که جاده‌ای در شانگهای است، مجموعه‌ای عظیم از مراکز خرید و جاهای دیدنی ایوو چین را در دل خود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید لذت خرید و عیش گردشگری در سازه‌های باستانی را با هم تجربه کنید، این جاده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

خیابان نانجینگ شانگهای از جاهای دیدنی ایوو چین

تصویری از خیابان نانجینگ شانگهای

16. محله شین تیان دی شانگهای؛ لوکس‌ترین محله شانگهای

از لوکس‌ترین محله‌های شانگهای که تجربه‌ای بدیع از خرید را برای شما رقم می‌زند، محله شین تیان دی است. در این محله تلاقی زیبایی از تاریخ باستانی شانگهای با چهره مدرن و امروزی آن به چشم می‌خورد. مراکز خرید مجلل، بوتیک‌های خوش‌رنگ‌ولعاب، رستوران‌های سنتی، سازه‌های باستانی و مراکز تفریحی شبانه هویت اصلی محله شین تیان دی را تشکیل می‌دهند.

17. شهر باستانی پینگایو؛ زیباترین شهر دیدنی چین

شهر باستانی پینگایو هم معرفی دیگری از بهترین جاهای دیدنی چین خواهد بود. این شهر باستانی گردشگران را سوار بر قطار زمان می‌کند و به دورانی باشکوه از امپراتوری‌های مینگ و چینگ می‌برد.

غرفه‌های تاریخی و خیابان‌های باریک قرون وسطایی بیشترین چیزی است که لذت حضور در این شهر باستانی را برای افراد دوچندان می‌کند. البته بد نیست بدانید که پینگایو در سپتامبر هرسال حال‌وهوایی کاملا عاشقانه پیدا می‌کند و این همه از لطف جشنواره فانوس است که با شکوه هرچه‌تمام در این شهر برگزار می‌شود.

18. شهر باستانی شانگلی؛ گمنام‌ترین جاذبه دیدنی چین

محله‌های قدیمی و شهرهای باستانی هیچ‌وقت جذابیت خود را از دست نمی‌دهند. یکی دیگر از این شهرهای باستانی در چین که با حال‌وهوای قدیمی‌اش شما را حسابی سر ذوق می‌آورد، شهر باستانی شانگلی است. ساختمان‌های چوبی، دیوارهای سفید، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و در و پنجره‌های منبت‌کاری‌شده توصیف زیبایی‌های این شهر را غیرممکن می‌کند.

19. شهر باستانی سوچو؛ پنجره‌ای رو به جاهای دیدنی چینی

رقیب سرسخت ونیز ایتالیا شهر سوچو است که به آن ونیز شرق می‌گویند. قدمت این شهر به 1000 سال پیش از میلاد می‌رسد و شهرت آن ریشه در آبراه‌ها و پل‌های مسحورکننده‌اش دارد. البته همه جذابیت این شهر به سبب داشتن بناهایی باشکوه روی آب نیست؛ این شهر قدیمی میزبان 50 باغ کلاسیک با چشم‌اندازهای شکوهمند تاریخی است.

20. شهر باستانی جوجیاجیائو؛ رویایی‌ترین شهر روی آب

در چین هنوز هم ردپایی از زندگی سنتی مردم به چشم می‌خورد که شاید بهترین جلوه از آن را بتوان در شهر باستانی جوجیا جیائو به نظاره نشست. این شهر باستانی در شانگهای قرار دارد و به جریان مروارید معروف است. از جاذبه‌های معروف شهر جوجیاجیائو هم می‌توان به پل‌های قدیمی و دروازه‌های چوبی و سنگی آن اشاره کرد. جالب است بدانید که عمر این شهر به 1700 سال قبل می‌رسد و علی‌رغم این قدمت طولانی هنوز هم به لطف داشتن مناظر کارت‌پستالی در صف اول بهترین جاهای دیدنی چین قرار دارد.

شهر باستانی جوجیاجیائو از مناطق دیدنی چین

تصویری از شهر باستانی جوجیاجیائو

21. شهر قدیمی داکسو؛ از اماکن دیدنی چین

داکسو نیز از شهرهای دیدنی چین است که بازدید از آن را به تمام گردشگران این کشور پیشنهاد می‌کنیم. داکسو دریچه‌ای به قلب تاریخ باشکوه سلسله مینگ است. این شهر در گویلین و در امتداد رود لی قرار دارد و قدمت آن به 1800 سال قبل بازمی‌گردد.

22. پل گوانگجی، عظیم‌ترین پل دریایی جهان

در سفرتان به چین لذت عبور از بزرگ‌ترین پل دریایی جهان را از دست ندهید. پل گوانگجی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی چین است که مسافتی 42 کیلومتری دارد. این پل عجیب و تماشایی اسباب اتصال دو شهر چینگدائو و هوانگدائو را فراهم می‌کند.

23. کاخ پوتالا؛ قصری مجلل در تبت

کاخ پوتلا از جاذبه‌های دیدنی تبت در چین است که به آن قصر پوتالا هم می‌گویند. نام این کاخ باشکوه برگرفته‌شده از کوهی مقدس در آیین بودایی است. افسانه‌ها در باب تاریخ کاخ پوتالا اینگونه روایت می‌کنند که پادشاه تبت این قصر را برای ادای احترام و محبت به عروس خود پیشکش کرده است.

کاخ پوتلا تا زمان گریختن 14 دالایی لاما اقامتگاه دائمی آن بود. درحال‌حاضر این کاخ دو قصر سفید و قرمز با 9 طبقه و صدها اتاق شامل می‌شود. جالب است بدانید که پوتلار در طول زمان جراحت‌های زیادی را از بیگانگان دیده، اما، هیچ‌کدام از این آسیب‌ها خدشه‌ای به شکوه و اصالت آن وارد نکرده است.

24. مجسمه بزرگ بودا؛ بزرگ‌ترین پیکره از بودا در جهان

اگر می‌خواهید با بزرگ‌ترین مجسمه سنگی بودای جهان ملاقات کنید، به استان سیچوآن در چین بروید. این مجسمه که بودای بزرگ لشان نام دارد در قله کوه امی، اولین پرستشگاه بودایی‌ها، قرار دارد. ارتفاع این مجسمه 71 متر و عرض آن 28 متر است.

25. پل مارکوپولو؛ از جاهای دیدنی شهر پکن چین

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چین برای مارکوپولو پل لوگو بود که بعد از عبور او از روی این پل به اسم او نامگذاری شد. این پل تاریخی سازه‌ای متعلق به قرن 11 میلادی است که در فاصله 15 کیلومتری از شهر پکن قرار دارد.

پل سنگی مارکوپولو روی یونگدینگ، بزرگ‌ترین رودخانه پکن، واقع شده است. از عجایب این پل قدیمی می‌توان به مجسمه‌هایی سنگی از شیران کوچک و بزرگی اشاره کرد که در دو طرف پل به جمع گردشگران خوش‌آمد می‌گویند. افسانه‌های زیادی درباره این شیرها روایت می‌شود که جالب‌ترین آن‌ها به‌حرکت‌درآمدن آن‌ها در دل شب است.

 پل مارکوپولو از جاهای ترسناک چین

عکسی از پل مارکوپولو

26. مجسمه خدای جنگ؛ یادبود جنگ‌سالار مشهور چین

نه‌تنها اسم، بلکه هیبت و شکوه مجسمه خدای جنگ چین جاهای دیدنی دیگر این کشور را به چالش می‌کشد. این سازه غول‌پیکر تندیسی از گوانگ یو، جنگ‌سالار مشهور چینی، است که در شهر جیانگژو و در پارک معروف آن با نام گوان یو قرار دارد. از عجایب مجسمه خدای بزرگ وسعت بی‌انتهای آن است که سبب جای‌دادن یک موزه 8 هزار مترمربعی درون خود می‌شود.

بد نیست بدانید که طراح این مجسمه هان میلین، ایده‌پرداز مشهور سمبلیک‌های المپیک، است. تندیس خدای جنگ 58 متر ارتفاع دارد و به لطف داشتن اسلحه‌ای تبرمانند در دست شکوه و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

27. معبد مانمو؛ تنها یادگار به‌جامانده از آیین مانوی

معابد همیشه رازهای بیشتری برای فاش‌کردن دارند. یکی از معروف‌ترین این معابد در چین هم معبد مانمو است که آن را می‌توان تنها یادگار آیین مانوی در جهان دانست. با گذر زمان این معبد به پرستشگاه بودایی‌ها تبدیل شد.

28. معبد لانگا؛ از جاهای قشنگ چین

معبد لانگا هم می‌تواند یکی دیگر از جاهای دیدنی چین باشد؛ به‌خصوص اگر میانه خوبی با تاریخ و آیین‌های مذهبی کهن یک شهر داشته باشید. این معبد که به آن معبد لونگ هوا هم می‌گویند، کامل‌ترین و اصیل‌ترین مجموعه از عبادتگاه‌های باستانی شانگهای است.

معبد لانگا در سال 242 بعد از میلاد ساخته شد و هنوز بعد از گذشت این همه سال همچنان میزبان مراسم معمول بوداییان است. این معبد 20 هزار مترمربع مساحت دارد و برج ناقوس و پاگودای لونگ هوا از بهترین جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌شود. 

29. معبد لاما؛ از دیدنی‌های پرنقش‌ونگار چین

معبد لاما از آن دیدنی‌ها پرنقش‌ونگاری است که با تاریخ پرفرازونشیب خود همه را متحیر و شگفت‌زده می‌کند. ساخت این معبد به سال 1694 بازمی‌گردد. در آن زمان لاما سکونتگاه اصلی امپراتور یونگ ژنگ، سومین امپراتور سلسله چینگ، بود. با مرگ این پادشاه این بنای باستانی به صومعه لاما و سپس به مرکز ملی لاما تغییر کاربری داد.

برای بازدید از معبد لاما باید وقت زیادی را به گردش در آن اختصاص دهید. در این مجموعه باشکوه 5 تالار، 3 دالان، 1 مجسمه عجیب 18 متری از بودا و گنجینه‌ای رنگارنگ و مجذوب‌کننده از کاشی‌های خوش‌رنگ و دیوارهای مزین‌شده به نقاشی‌های حیرت‌انگیز وجود دارد.

30. معبد کنفوسیوس؛ از خاص‌ترین جاهای دیدنی پکن چین

معبد کنفوسیوس پکن دیگر جاذبه دیدنی در چین است که به نام کنفوسیوس بزرگ و به کام شاهان و درباریان فرصت‌طلب در سال 1302 میلادی ساخته شد. این معبد دومین و بزرگ‌ترین معبدی است که به کنفوسیوس تعلق دارد. در این معبد مراسم شاهانه زیادی برپا شده و حالا از آن‌همه شکوه و جلال، یک درخت چوجین بای 700 ساله به ‌جامانده است که به عنوان مشهورترین جاذبه این معبد شناخته می‌شود. اگر قصد خرید تور نمایشگاهی چین و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کانتون را دارید، بازدید از این جاذبه را هم در برنامه سفر خود قرار دهید.

معبد کنفوسیوس از بهترین جاهای دیدنی چین

عکسی از معبد کنفوسیوس

31. معبد شهر خدا در شانگهای؛ دنج‌ترین جای دیدنی چین

بازدید از معبد شهر خدا ورود به دنیای خدایان چینی است. این معبد از جاهای دیدنی چین در شهر شانگهای است که فضای آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی آن هزاران گردشگر را مجذوب خود می‌کند. این معبد 600ساله 9 تالار با گنیجنه‌ای بی‌شمار از مجسمه‌های خدایان چینی دارد.

32. معبد بهشت چین؛ پرطرفدارترین عبادتگاه در چین

بزرگ‌ترین شاهکار معماری چوبی در چین بعد از شهر ممنوعه در معبد بهشت چین به نمایش درمی‌آید. این معبد قدیمی با عمری 500 ساله از یادگارهای گرانبهای امپراتوری سلسله‌های مینگ و چنگ است که با هدف پرستش آسمان ساخته شد. محرابی مدور، تالار دعای برداشت محصول و گنبد آسمان پادشاهی از بخش‌های جذاب این معبد به شمار می‌روند.

33. دیزنی لند؛ از جاهای دیدنی شانگهای چین

از دیدن سازه‌های تاریخی که فارغ شدید، برای احیای انرژی و روحیه خود به دیزنی لند شانگهای بروید. این دیزنی لند با تمام دیزنی‌های دنیا توفیری اساسی دارد و این تفاوت در مزین‌بودن این پارک به طرح‌های سنتی با سبک‌وسیاق چینی خلاصه می‌شود. خوب است بدانید که دیزنی لند شانگهای در سال 2016 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون رتبه اول را از پارک‌های دیزنی در آسیا دارد.

34. باغ وحش شانگهای؛ ملاقات با نادرترین گونه حیوانات

اگر می‌خواهید با حیوانات نادر جهان ملاقاتی کوتاه و شیرین داشته باشید، بازدید از باغ‌وحش شانگهای را در اولویت قرار دهید. این باغ‌وحش میزبان 6000 گونه بومی و غیربومی از جانوران و 600 گونه گیاهی متفاوت است. پانداهای بزرگ، ببرهای جنوب چین، میمون‌های دماغ‌سربالای طلایی، شیرها و شتر‌های دو کوهانه پوشش حیوانات بومی این باغ‌وحش را شامل می‌شوند.

35. باغ وحش پکن؛ دیدار با پانداهای دوست‌داشتنی

باغ‌وحش پکن با تمام باغ‌وحش‌هایی که دیده‌اید، تفاوت دارد. این باغ‌وحش عظیم و زیبا به لطف شباهت‌های عجیبی که با زیستگاه طبیعی حیوانات دارد، شادی و سرزندگی را برای حیوانات این مجموعه به ارمغان می‌آورد. ساکنین این باغ‌وحش 200 هکتاری، بیش از 100 پاندا هستند که از گردشگران تور پکن میزبانی می‌کنند.

باغ وحش پکن از جاهای دیدنی پکن چین

تصویری از باغ وحش پکن

36. آکواریوم اقیانوس شانگهای؛ طولانی‌ترین تونل آکواریومی دنیا

در فهرست جاهای دیدنی چین باید از آکواریوم اقیانوس شانگهای هم نام ببریم که امروز به عنوان طولانی‌ترین تونل آکواریومی در دنیا شناخته می‌شود. با حضور در این آکواریوم 168 متری شانس ملاقات با خلیج کوسه، آبسنگ ساحلی، غار کلپ، اقیانوس باز و آبسنگ مرجانی را خواهید داشت.

37. پارک آبی چایم لانگ؛ جایی برای تجربه هیجان با دوز بالا

بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا در چین جا خوش کرده است. این پارک آبی که چایم لانگ یا چیملانگ نام دارد، گردشگران را به یک ماجراجویی مفرح و بانشاط دعوت می‌کند. استخرهای مواج، سرسره‌های سرعتی و پیچ‌درپیچ، رودخانه آرام، قلعه رازآلود باران و تورنادو از تفریحات مهیج این مجموعه به حساب می‌آید.

38. باغ یویوان؛ آرامش‌بخش‌ترین جلوه از طبیعت چین

دنج‌ترین نقطه از چین که بعد از گذراندن یک روز شلوغ می‌توانید به فضای آرام آن پناه ببرید، باغ یو یا یویوان در مرکز شهر شانگهای است. این باغ 2 هکتار مساحت دارد و در همین فضای نسبتا وسیع، باشکوه‌ترین مناظر از حوضچه‌ها، آلاچیق‌ها و کتیبه‌های باستانی را برای گردشگران تور شانگهای به نمایش می‌گذارد.

39. باغ گیاه شناسی شیانهو؛ از جاهای دیدنی شنزن چین

باغ گیاه‌شناسی شیانهو از دیگر جاهای دیدنی چین است که گردشی جانانه در دل طبیعت را برایتان به ارمغان می‌آورد. این باغ زیبا و دلگشا در مساحت 546 هکتاری 12 پارک موضوعی با بیش از 8 هزار گونه گیاهی را شامل می‌شود. باغ مگنولیا، باغ بامبو، باغ گیاهان دریایی، باغ بونسای، باغ هلو، معبد هونگفا و دریاچه پری از بهترین دیدنی‌های این باغ هستند.

40. باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو؛ از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی چین

در فهرست میراث جهانی یونسکو نام باغ‌های سنتی سوژو مثل الماس می‌درخشد. این باغ‌ها از بهترین مناطق دیدنی چین هستند که جلوه‌ای بی‌نقص و هنرمندانه از طبیعت زیبای چین را به نمایش می‌گذارند. این هنرمندی و زیبایی را هم باید مرهون طراحان و معماران کاربلد سلسله سونگ و کنیگ بود که با نگاه تیزبین خود خیره‌کننده‌ترین قاب از یک باغ اصیل کلاسیک را به تصویر می‌کشند.

باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو اثر دیدنی کشور چین

عکسی از باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو

41. مرکز تحقیقات علمی چنگدو؛ تماشای پانداهای بازیگوش

اگرچه برای گشت‌وگذار در چین جاهای تفریحی چندانی وجود ندارد، اما مرکز تحقیقات عملی چنگدو یکی از این موارد است. در این مرکز علمی، می‌توانید از زیستگاه پانداهای دوست‌داشتنی دیدن کنید. این پژوهشکده فعالیت خود را در سال 1987 با 6 خرس پاندای آسیب‌دیده آغاز کرد. با ادامه فعالیت این مرکز، از آن 6 خرس پاندا 100 نوزاد دیگر متولد شدند. گردشگران با بازدید از این مجموعه ضمن تماشای پانداهای بازیگوش، می‌توانند دانستنی‌هایی جالبی در مورد زندگی این جانداران دریافت کنند.

42. دریاچه غربی؛ از جاهای دیدنی هانگژو چین

دریاچه غربی از زیباترین جاهای چین است که از 3 طرف توسط تپه‌ها محاصره می‌شود. این دریاچه آب‌شیرین آنقدر منظره بکر و زیبا دارد که شاعران و هنرمندان زیادی برای ایده‌پردازی‌های خلاقانه خود به فضای دل‌انگیز آن پناه می‌بردند. جزایر مصنوعی، باغ‌های دلنواز، معابد باشکوه و برج‌های جذاب پاگودایی از جاذبه‌های مهم این دریاچه هستند.

43. بیابان تلکه مکان؛ از دیدنی ترین جاهای چین

برای عاشقان کویر بیابان تلکه مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی چین خواهد بود. این بیابان که به دریای مرگ شهرت دارد، توسط 3 رشته‌کوه بزرگ کونلون، پامیر و تیان‌شان احاطه می‌شود. وسعت این بیابان ماسه‌ای با وجود مناظری که در اطراف آن به چشم می‌خورد، اسباب حیرت هر گردشگری را فراهم می‌کند.

44. لحظاتی خاطره‌انگیز در قله ویکتوریا

زیباترین منظره از شهر هنگ‌کنگ چین را فقط از بالای قله ویکتوریا می‌توانید به نظاره بنشینید. این قله معروف ضمن داشتن دل‌انگیزترین آب‌وهوا صحنه‌هایی باشکوه از طبیعت زیبای چین را به تصویر می‌کشد. در اطراف این قله مراکز تفریحی و رفاهی متعددی هم دیده می‌شود که با ارائه خدمات گوناگونی روزی سراسر شادی و نشاط را برای گردشگران رقم می‌زنند.

45. قله فی لای فنگ؛ از جاهای ترسناک چین

در شهر هانگژو و در نزدیکی معبد لینگین یکی از بهترین جاهای دیدنی چین تحت عنوان قله فی لای فنگ جا خوش کرده است. این قله ارتفاعی 209 متری دارد و به دلیل داشتن بدنه‌ای از جنس سنگ آهک چهره‌ای متفاوت با سایر کوه‌های اطراف این منطقه دارد. در دل این قله مرتفع غارهایی مخوف با 330 مجسمه سنگی حضور دارند که با ژست‌هایی جالب قلب گردشگران را به تسخیر خود درمی‌آورند.

قله فی لای فنگ از جاهای ترسناک چین

عکسی از قله فی لای فنگ

46. کوه وویی؛ از مکان های دیدنی چین

کوه وویی کوهی باصلابت در چین است که تعداد بسیار زیادی از کهن‌ترین گونه‌های جانوری در آن زندگی می‌کنند. در کنار این کوه باصلابت صومعه‌ها و معابد متعددی هم به چشم می‌خورد که با نمای زیبای خود لذت حضور در این منطقه را برای گردشگران دوچندان می‌کنند.

47. کوه هوآ؛ بهشت کوهنوردان شجاع

اگر اهل ریسک و هیجان هستید، کوه هوآ غافلگیری‌های مهیجی برایتان دارد. این کوه که به مسیرهای صعب‌العبور و پرخطرش معروف است، قللی مخروطی‌شکل دارد. این قلل در کنار هم شمایلی از یک گل پنج‌پر را به تصویر می‌کشند. کوه هوآ حدود 2200 متر ارتفاع دارد و صعود از مسیرهای دلهره‌آور آن مهر تاییدی بر شجاعت و دلاوری کوهنوردان است.

48. کوه های رنگین کمانی ژانگی دانکسیا؛ دلنشین‌ترین جای دیدنی چین

از جاهای عجیب چین که به‌هیچ‌قیمتی نباید بازدید از آن را از دست بدهید، کوه‌های رنگین‌کمانی ژانکی دانگسیاست. این کوه‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، لباسی از رنگین‌کمان به تن دارند و این همان جذابیتی است که هزاران گردشگر را به سوی خود فرامی‌خواند.

از تاریخ شکل‌گیری کوه‌های رنگین‌کمانی هم اگر بخواهید بدانید، باید بگوییم این منطقه دریاچه‌ای بزرگ بود که رودهایی از نقاط مختلف در آن جاری می‌شدند. با خشک‌شدن دریاچه رسوبات حاصل از رودها روی یکدیگر انباشته شدند در نتیجه یک پدیده زمین‌شناسی کمیاب کوهستانی رنگارنگ را در این منطقه خلق کردند. آوازه این منطقه جادویی برای نخستین‌بار توسط یونسکو در تمام جهان پیچید. حالا هرساله گردشگران زیادی به شوق دیدن این شاهکار طبیعی راهی استان گانسو در غرب چین می‌شوند.

49. خانه اپرا؛ از جاهای دیدنی چین گوانجو

از مهم‌ترین سازه‌های مجلل چین که به تئاتر و اپرا اختصاص دارد، می‌توان به خانه اپرا گوانگژو (گوانجو) اشاره کرد. تاریخ افتتاح این بنای زیبا به سال 2010 میلادی می‌رسد و معمار برجسته آن «زاها حدید» است. خانه اپرا گوانگژو در مساحتی بالغ بر 7 هزار مترمربع آمادگی میزبانی از 1800 تماشاگر را دارد. با خرید تور گوانجو می‌توانید هم در نمایشگاه بزرگ کانتون شرکت کرده و هم از این بنای زیبای هنری دیدن کنید.

50. تراس های برنجی یوآن یانگ؛ شاهکاری از خلاقیت چینی‌ها

تصاویر جاهای دیدنی چین را که در فضای گوگل ببینید، احتمالا با تصویری خیره‌کننده از تراس‌های برنجی یوآن یانگ مواجه خواهید شد. البته باید اعتراف کنیم که تصاویر این جاذبه به درستی حق‌مطلب را درباره شکوه و جبروت آن ادا نمی‌کنند.

این تراس‌های برنجی حدود 1000 سال پیش در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا و در زمینی به وسعت 20 هزار کیلومتر مربع توسط مردم هانی ساخته شدند. این زمین‌های شیب‌دار ضمن داشتن زیبایی خارق‌العاده حکایت از ذوق و پشتکار فراوان مردم چین دارند. جالب است بدانید که در مزارع این منطقه عطری خوش‌طعم‌ورایحه هم کشت می‌شود؛ اما، به اندازه برنج آن شهرت ندارد.

تراس های برنجی یوآن یانگ از اماکن چین

تصاویر جاهای دیدنی چین

51. کاخ تابستانی پکن؛ از جاهای تاریخی چین

کاخ تابستانی پکن جهانی دیگر از زیبایی تاریخ کهن چین را به تصویر می‌کشد. این کاخ مجلل و باشکوه، بزرگ‌ترین باغ امپریالیستی جهان است که در شهر پکن قرار دارد. این شاهکار پرزرق‌وبرق تاریخی گنجینه‌ای عظیم از دریاچه‌ها، کاخ‌ها، مقبره‌ها و باغ‌های باشکوه را در دل خود جای داده است. باتوجه‌به آب و هوای پکن پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا پاییز به این شهر سفر کرده و از این قصر تاریخی دیدن کنید.

52. منطقه هوانگ لونگ؛ از شگفتی‌های طبیعت چین

از بهترین مقاصد تفریحی‌تان در چین منطقه هوانگ لونگ خواهد بود. این منطقه دلنشین و جذاب در کوهستان مینشان قرار دارد. شگفتی‌های بی‌شمار هوانگ لونگ نظیر دریاچه‌ها، غارها و استخرهای طبقاتی رنگین پای این منطقه را به میراث جهانی یونسکو باز کرده است. در این منطقه مسیرهای خوش‌منظری از پیاده‌روی هم وجود دارد که برای گذراندن یک روز دلچسب شما را همراهی خواهند کرد.

53. پارک ملی ژانگجیاجی؛ پارکی بی‌نظیر در چین

برای طبیعت‌گردان حرفه‌ای پارک ملی ژانگجیاجی را پیشنهاد می‌کنیم که نظیر آن در هیچ‌ جای دیگری از این جهان وجود ندارد. این پارک در محاصره جنگل‌هایی انبوه در منطقه زیبای ولینگ یانگ واقع شده است.

پارک ژانگجیاجی طبیعتی منحصربه‌فرد و مثال‌زدنی از آبشارها، رودها و حیات‌وحش دارد؛ اما، آنچه آوازه زیبایی‌های این پارک را به گوش جهان می‌رساند، هزاران ستون سنگی مرتفع و بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان به نام آسانسور بیلانگ است که در این منطقه جا خوش کرده‌اند.

54. پارک ملی سانجیانگیوان؛ از مناطق دیدنی چین

اولین پارک ملی چین پارک سانجیانگیوآن است که در استان چینگهای قرار دارد. امتیاز برجسته این پارک را می‌توان نگهداری از گونه‌های در‌ حال ‌انقراض و آسیبی دانست که نامشان در فهرست قرمز IUCN حک شده است. گربه کوهی چینی و پلنگ برفی از معروف‌ترین جانورانی هستند که در این زیستگاه زندگی می‌کنند.

55. پل شیشه ای ژانگجیاجی؛ مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان

اگر گذرتان به پارک ملی ژانگجیاجی افتاد، این منطقه را بدون بازدید از پل شیشه‌ای آن ترک نکنید. این پل معلق از سازه‌های افتتاح‌شده در سال 2016 است که با طول 430 متری و ارتفاع 230 متری در ردیف طولانی‌ترین پل شیشه‌ای و مرتفع‌ترین پل معلق جهان قرار دارد. پل شیشه‌ای ژانگجیاجی بین دو کوه صخره‌ای قرار دارد و به لطف داشتن کفی شیشه‌ای مناظری بکر و خیره‌کننده را زیر پای شما به تصویر می‌کشد.

عکسی از پل شیشه ای ژانگجیاجی

56. رودخانه لی؛ از عجایب دیدنی چین

نام رودخانه لی در لیست عجایب آبی دنیا جا خوش کرده است. بنابراین، اجازه دهید این رودخانه را هم به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی چین به شما معرفی کنیم. رودخانه لی در منطقه گویلین چین واقع شده است و مسیری مارپیچی به طول 83 کیلومتر دارد.

این رودخانه در همراهی با طبیعت چشم‌نوازی که در اطراف آن وجود دارد، نمایی خیال‌انگیز و رویایی به این منطقه می‌بخشد. جالب است بدانید که فضای بکر و دست‌نخورده این رودخانه منبع الهام بسیاری از شاعران و نقاشان چینی بوده است.

57. رودخانه یانگ تسه؛ سومین رودخانه بزرگ جهان

قطعا نام رودخانه یانگ تسه به گوشتان خورده است. یانگ تسه بعد از آمازون و نیل عنوان سومین رودخانه بزرگ جهان را دارد. مسیر حرکت این رودخانه از شرق کشور چین آغاز و مقصد نهایی آن به غرب این کشور ختم می‌شود. اگر از معنای نام این اقیانوس هم بخواهید بدانید، باید بگوییم یانگ تسه در زبان چینی به معنای فرزند اقیانوس است که این معنا با مسافت 6300 کیلومتری این رودخانه کاملا جور درمی‌آید.

58. دریاچه نامتسو؛ از زیبایی‌های فریبنده چین

یکی از مقدس‌ترین مکان‌های دنیا برای بودائیان چینی دریاچه نامتسو است. این دریاچه در کوه‌های هیمالیا و در ارتفاع ۴۷۱۸ متری از سطح دریا قرار دارد. در گذشته‌های بسیار دور بودایی‌ها برای رسیدن به درجات عالی عرفان از روی آب یخ‌زده این دریاچه عبور می‌کردند تا به جزیره‌ای متروک برسند. با رسیدن به این جزیره تازه ایام عزلت‌نشینی و ریاضت آن‌ها آغاز می‌شد و تا زمستان سال بعد ادامه داشت.

59. دریاچه هزار جزیره؛ شهری باستانی زیر آب

یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی چین، دریاچه هزار جزیره است که آن را با نام دریاچه کیاندو چین هم می‌شناسند. آب زلال و شفاف این دریاچه اغلب در تولید آب‌معدنی نانگفو اسپرینگ استفاده می‌شود. البته این چیزی نیست که سبب شهرت و محبوبیت والای این دریاچه میان گردشگران شده باشد. دریاچه هزار جزیره همان‌طور که از نامش هویداست، جزایر و جنگل‌های بسیاری را به این منطقه پیشکش کرده است که جلوه بصری هرکدامشان هوش از سر گردشگران می‌برد.

60. دریاچه تیانچی تیانشان؛ از جاهای دیدنی چین برای اسکی‌بازان

در شمال غربی چین یکی از بهترین جاهای دیدنی این کشور جا خوش کرده است که آن را با نام دریاچه بهشتی تیانشان می‌شناسند. این دریاچه کوهستانی از دیدنی‌های مهم استان سین‌کیانگ است که در رشته‌کوه تیانشان قرار دارد. این دریاچه ضمن داشتن چشم‌اندازهای دلربا هرسال میزبان برپایی جشنواره یخ و برف است.

دریاچه تیانچی تیانشان از جاهای عجیب چین

عکسی از دریاچه تیانچی تیانشان

61. آبشار دتیان؛ از جاهای دیدنی چین سرسبز

طبیعت جاهای دیدنی چین در تمام دنیا نظیر ندارد. جلوه واقعی این طبیعت را هم می‌توان در آبشار دتیان به نظاره نشست. این آبشار نقطه مرزی ویتنام و چین است که توسط انبوهی از جنگ‌های سرسبز و سنگ‌های کارستی محاصره می‌شود. برای دسترسی به این آبشار دوقلو کافی است سوار یکی از قایق‌های بامبو شوید تا شما را به نزدیک‌ترین و خیره‌کننده‌ترین نقطه از این آبشار خروشان ببرند.

62. آبشار هوکو؛ رنگین‌ترین آبشار چین

بزرگ‌ترین آبشاری که به رودخانه زرد ملحق می‌شود، آبشار هوکو است. این آبشار بزرگ ارتفاعی 20 متری و عرضی 50 متری دارد. از عجایب خیره‌کننده آبشار هوکو هم رنگ زرد آن است که برای همه گردشگران تور چین تازگی و جذابیت دارد.

63. آبشار دوپوتانگ؛ از جاهای توریستی چین

آبشار دوپوتانگ هم جزء جاهای دیدنی چین است که قطعا تماشای آن برای طبیعت‌دوستان خالی از لطف نیست. این آبشار با طول 105 متر و عرض 21 متر از عریض‌ترین آبشارهای پارک ملی هئوانگ گوژو محسوب می‌شود. در بالای آبشار دوپوتانگ هم حوضچه‌ای با مساحت 15 هزار مترمربع دیده می‌شود که با حضورش زیبایی دوچندانی به این منطقه می‌بخشد.

64. ساحل قرمز؛ زیستگاه امن پرندگان

آخرین معرفی ما از جاهای دیدنی چین ساحل سرخ آن است که هیچ واژه‌ای برای توصیف زیبایی آن وجود ندارد. این ساحل خونین‌رنگ زیستگاه امن 260 گونه از پرندگان نظیر ماهی‌خوار کاکل‌قرمز است. نام این ساحل برگرفته‌شده از گیاه سیاه‌شور موجود در این منطقه است که تابستان هرسال به رنگ قرمز درمی‌آید.

65. دره رد استون؛ از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چین

از دیگر اماکن دیدنی چین که بازدید از آن را به حافظان و دوست‌داران محیط‌زیست توصیه می‌کنیم، دره رد استون است. این دره در ژئوپارک جهانی کوه یونتایشان قرار دارد و به لطف داشتن صخره‌های سرخ‌رنگ و آبشارهای خروشان از جایگاه محبوبی میان گردشگران برخوردار است.

دره رد استون از جاهای دیدنی چین

عکسی از دره رد استون

سفری به قلب تاریخ و اساطیر برای تماشای جاهای دیدنی چین

حال که لیست جاهای دیدنی چین را در دست دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به چین را هم بخوانید تا با این سرزمین پهناور و باستانی بیشتر آشنا شوید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تور چین جزء محبوب‌ترین تورهای گردشگری در جهان است؛ بااین‌حال، فقط توریست‌ها رهسپار این کشور نمی‌شوند! بلکه هرساله، تاجران، محققین و دانشجویان زیادی هم برای ورود به دنیای حرفه‌ای یا گسترش فعالیت خود، با بلیط هواپیما پکن راهی نمایشگاه‌های این شهر و دیگر شهرهای مهم چین می‌شوند.

آیا شما هم برنامه سفر به چین را دارید؟ رهسپار کدام شهر آن هستید؟ از جاهای دیدنی آن شهر چه می‌دانید؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. زیباترین شهر دیدنی چین کدام است؟

کشور چین سرزمین پهناوری است که 707 شهر را در خود جای داده است. در این میان شهرهای شانگهای، پکن، گوانجو، هانگژو، دالیان و ایوو از دیگر شهرها زیباترند.

2. زیباترین جاذبه های گردشگری چین کدامند؟

دیوار چین، شهر ممنوعه، جنگجویان سفالی، منطقه تاریخی و ساحلی باند، پارک ملی ژانگجیاجی، دریاچه کاناس، کوه زرد هوانگشوان، قصر تاریخی پوتالا در تبت و دهکده باستانی هانگچون از زیباترین اماکن گردشگری چین هستند.

3. هزینه بازدید از جاهای دیدنی چین چقدر است؟

قیمت بلیط جاهای دیدنی چین با یکدیگر متفاوت است و نرخ یکسانی ندارد؛ اما می‌توان گفت که کمترین آن از 7 دلار شروع شده و تا 330 دلار هم افزایش پیدا می‌کند.

4. آیا تور چین بازدید از جاهای دیدنی هم دارد؟

بله؛ در پکیج‌های تور چین تریپ، برنامه بازدید از شهرهای مختلف و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور برای گردشگران ایرانی گنجانده شده است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc