https://gateway.trip.ir/api/

تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما

به روز رسانی: 11 شهریور ، 1403 دانستنی های سفر

تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما

 اگر دانشجوی بورسیه هستید و یا در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنید، خبر خوبی برایتان داریم! شما می‌توانید با ارائۀ مدارک دانشجویی خود، بلیط هواپیما سفرهای خارجی خود را با تخفیف ویژه و امکانات بیشتر خریداری کنید. در ادامۀ این مطلب شما را با جزئیات بلیط هواپیما دانشجویی، ایرلاین‌های ارائه‌دهنده و نحوه خرید بلیط از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما چیست؟

به دلیل افزایش مهاجرت تحصیلی در سال‌های اخیر، بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر دنیا برنامه‌ای را تحت عنوان تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما در نظر گرفته‌اند. طبق این برنامه، دانشجویان مجرد و متاهلی که در دانشگاهی به جز کشور خود تحصیل می‌کنند، می‌توانند بلیط هواپیمای تک‌مسیره یا رفت‌وبرگشت خود را با تخفیف ویژه و امکاناتی بیشتر از سایر مسافران خریداری کنند. البته شرط خرید بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی، ارائۀ مدارک معتبری است که سال ورود و تحصیلات شما در دانشگاه مقصد را اثبات کند.

آیا امکان پرواز دانشجویی داخلی هم وجود دارد؟

بسته به اینکه بلیط هواپیما دانشجویی خود را از کدام ایرلاین خریداری می‌کنید، ممکن است بتوانید برای پروازهای داخلی هم از این امکان استفاده کنید. البته اگر ساکن ایران هستید و قصد سفر بین شهرهای کشورمان را دارید، نمی‌توانید پروازهای داخلی را با تخفیف دانشجویی خریداری کنید. اما دانشجویان ترکیه و برخی دیگر از کشورها می‌توانند برای پروازهای داخلی در کشور میزبان از این امکان استفاده کنند.

کدام ایرلاین ها بلیط هواپیما دانشجویی ارائه می‌دهند؟

اگرچه در دو سال گذشته هواپیمایی ماهان هم این امکان را برای دانشجویان ایرانی محصل در خارج از کشور فراهم کرده بود، اما درحال‌حاضر تنها ایرلاین ایرانی فعال در این زمینه هواپیمایی ایران‌ایر (هما) است.

از ایرلاین‌های خارجی که امکان خرید بلیط هواپیما دانشجویی را برای شما فراهم می‌کنند، می‌توان به ترکیش ایر، قطر ایرویز، چاینا ایرلاینز، ایر ایندیا، ایزی جت، بریتیش ایرویز و آنادولوجت ترکیه اشاره کرد. هریک از این شرکت‌های هواپیمایی شرایط ویژۀ خود را دارند و امکانات و محدودیت‌های متفاوتی برای پروازهای دانشجویی در نظر می‌گیرند.

تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما

بلیط هواپیمای دانشجویی چیست

شرایط و مدارک لازم برای دریافت بلیط هواپیما دانشجویی ایران ایر

برای خرید بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی از هواپیمایی هما، ابتدا باید در وزارت علوم یا وزارت بهداشت پرونده تشکیل دهید. پس از تکمیل مدارک و تاییدشدن آن‌ها، پرونده شما تشکیل شده و می‌توانید برای خرید حضوری بلیط دانشجویی اقدام کنید. دقت داشته باشید که برای خرید این نوع بلیط، باید حتما سفر دانشجویی شما آغاز شده و حداقل سابقۀ یک بار پرواز به دانشگاه مقصد در گذرنامه‌تان ثبت شده باشد.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده با هدف خرید بلیط هواپیما دانشجویی از ایران‌ایر عبارتند از:

  • گواهی ثبت نام در دانشگاه (به زبان انگلیسی) به همراه تاریخ ثبت نام
  • مدرکی دال بر رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و ریزنمرات (به زبان انگلیسی)
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی دریافت‌شده به زبان انگلیسی (مقطعی که تحصیل در آن را به پایان رسانده‌اید)
  • کپی صفحات مهرخوردۀ پاسپورت (مبنی بر ورود و خروج شما از کشور) به همراه آخرین تاریخ خروج
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه
  • 2 قطعه عکس جدید با وضوح کامل و نمایش جزئیات چهره
  • کپی پاسپورت همسر و فرزندان بالای 12 سال (در صورت تاهل)
  • کپی شناسنامه همسر و فرزندان بالای 12 سال (در صورت تاهل)
  • کارت پایان خدمت (یا مدرک معافیت دائم یا تحصیلی از خدمت سربازی)
  • در صورت دریافت پاسپورت جدید و خالی بودن آن، ارائه جواز خروج از کشور
  • در صورت بورسیه، کپی حکم اعزام یا معرفی‌نامۀ وزارت علوم

موارد بالا برای تشکیل پرونده اولیه الزامی است. درصورتی‌که قبلا پرونده تحصیل در خارج از کشور را تشکیل داده و مدارک فوق را ارائه کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به شعب هواپیمایی ایران‌ایر در داخل و خارج از کشور و ارائۀ مدارک زیر، بلیط هواپیما دانشجویی خود را خریداری کنید:

  • کپی پاسپورت
  • گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر سال آغاز
  • تصویر نمرات اخذشده در هر سال تحصیلی

مزایای خرید بلیط پرواز دانشجویی از هواپیمایی ایران ایر

پس از تشکیل پرونده و تکمیل مدارک، می‌توانید بلیط هواپیما خارجی خود را با 10% تخفیف دانشجویی خریداری کنید. البته ممکن است این تخفیف محدودیت زمانی داشته باشد که در سایت اصلی ایرلاین اطلاع‌رسانی خواهد شد. شما می‌توانید به تعداد نامحدود در سال، برای سفر به کشور محل تحصیل و همچنین کشورهای همسایه از بلیط هواپیمای دانشجویی خود استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما خارجی دانشجویی از ایرلاین های خارجی

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از ایرلاین‌های خارجی هم امکان رزرو پرواز دانشجویی با تخفیف را فراهم کرده‌اند که در ادامه به جزئیات و امکانات هرکدام، اشاره می‌کنیم:

ترکیش ایر

این هواپیمایی با شعار حمایت از دانشجویان، امکان ارائۀ تخفیف به دانشجویانی با حداکثر 34 سال سن از سراسر جهان را فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ترکیش ایر و ثبت نام، از 20% تخفیف پروازهای داخلی ترکیه، 20% پرواز بین ترکیه و قبرس شمالی و 15% تخفیف بین ترکیه و سایر کشورها برخوردار شوید.

امکان همراه‌داشتن بار تا 40 کیلوگرم (10 کیلوگرم بیشتر) و کنسلی یا تغییر تاریخ بلیط به صورت رایگان، از دیگر مزایای خرید بلیط دانشجویی ترکیش است.

برای این کار، پس از ورود به سایت از لینک بالا، گزینه Miles&Smiles را از منوی بالای سایت انتخاب کنید. سپس ثبت نام کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید. برای خرید بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی از ایرلاین آنادولوجت هم می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

خرید بلیط هواپیما خارجی دانشجویی از ایرلاین های خارجی

تصویری از ترکیش ایر 

قطر ایرویز

با عضویت در باشگاه دانشجویان (Student Club) هواپیمایی قطر ایرویز، دانشجویان 18 تا 30 ساله می‌توانند علاوه‌بر تخفیف ویژه، از امکانات دیگری همچون افزایش محدودیت بار، تغییر رایگان تاریخ پرواز و امکان استفاده از Super Wi-Fi برخوردار شوند. برای این کار وارد سایت قطر ایرویز شده و پس از ثبت نام و تکمیل مدارک، بلیط هواپیما دانشجویی خود را رزرو کنید.

چاینا ایرلاینز

اگر از طریق سایت هواپیمایی چاینا ایرلاینز ثبت نام کرده و تصویر فرم پذیرش دانشگاه و کارت دانشجویی خود را بارگذاری کنید، می‌توانید از تخفیف در قیمت بلیط هواپیما و افزایش محدودیت بار بهره‌مند شوید. البته این امکانات فقط برای دانش‌آموزان و دانشجویان 12 تا 29 ساله در نظر گرفته شده و 12 ماه اعتبار دارد. در حال حاضر می‌توانید برای سفرهای هوایی از تاریخ 12 دسامبر 2024 تا 12 دسامیر 2025 از این تخفیف استفاده کنید.

ایر ایندیا

اگر در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزشی معتبر هندوستان مشغول تحصیل هستید، می‌توانید پرواز دانشجویی رفت یا رفت‌وبرگشت خود را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

برای این کار، باید وارد سایت هواپیمایی ایر ایندیا شده و پس از ثبت نام و تکمیل مدارک، بلیط دانشجویی خود را فقط از همین وبسایت خریداری کنید. این امکان فقط برای دانش‌آموزان و دانشجویان 12 تا 26 ساله‌ای است که در یک دورۀ آموزشی حداقل 1 ساله ثبت نام کرده باشند. دقت کنید که در تمام مراحل سفر، کارت دانشجویی همراهتان باشد.

تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما

عکسی از ایر ایندیا

ایزی جت

ایزی‌جت یکی از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیاست که در بریتانیا فعالیت دارد. این شرکت نیز با درنظر‌گرفتن 25 پوند تخفیف برای بلیط هواپیما دانشجویان، به کمک آن‌ها آمده است. علاوه‌براین، با خرید بلیط هواپیما دانشجویی می‌توانید تا 28 روز پیش از پرواز، تاریخ سفر خود را به صورت رایگان تغییر دهید. برای این کار وارد این سایت شده و گزینه freedom to change را انتخاب کنید.

بریتیش ایرویز

این ایرلاین هم از شرکت‌های هواپیمایی معتبر انگلیسی است که در تاریخ‌های مختلف و مناسبت‌های سالانه، تخفیف‌های ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. این تخفیفات مبلغ یا تاریخ مشخصی ندارند و برای اطلاع از آن‌ها، باید مرتبا وبسایت این شرکت را بررسی کنید.

مزایای خرید بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی

قطعا با مطالعۀ موارد بالا متوجه شده‌اید که تخفیف دانشجویی هواپیما تنها مزیت خرید این نوع بلیط نیست. افزایش محدودیت بار در پروازهای بین‌المللی، امکان تغییر تاریخ و نوع بلیط بدون پرداخت هزینه، برخورداری از امکانات ویژه در هواپیما و... ، از دیگر امکاناتی است که در سراسر دنیا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

البته این امکانات و حتی میزان تخفیف بر اساس نوع ایرلاین و کشور مقصد متفاوت است. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید بلیط، حتما هواپیمایی‌های کشور مقصد خود را بررسی کنید تا از شرایط ویژۀ آن‌ها برای دانشجویان مطلع شوید.

چگونه می توانم سفر هوایی ارزانتری به شهر دانشگاه مقصد داشته باشم؟

باتوجه‌به اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر فقط برای دانشجویان محصل در خارج از کشور شرایط تخفیف در نظر دارد، شما نمی‌توانید برای پرواز به شهرهای ایران از این امکان برخوردار شوید. اما با چند روش ساده می‌توانید بلیط هواپیما ارزان را خریداری کرده و سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

ابتدا بررسی کنید که آیا هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی در دانشگاه محل تحصیلتان نمایندگی دارند یا خیر! وجود شعب ایرلاین‌های ایرانی در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه تهران، فردوسی مشهد و...، امکان خرید بلیط هواپیما با تخفیف را برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فراهم کرده است.

پس از آن می‌توانید با تغییر تاریخ سفر یا خرید بلیط هواپیما چارتری هزینه کمتری بپردازید. برای این منظور، وبسایت تریپ با فراهم کردن امکان مشاهدۀ قیمت‌ها در تاریخ‌های قبل و بعد، ارزانترین بلیط هواپیما در مسیر موردنظرتان را ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید با انتخاب فیلتر ارزانترین از بالای صفحه نمایش بلیط، نتایج را به ترتیب قیمت از کمترین به بیشترین مرتب کنید و سفر هوایی ارزان‌تری داشته باشید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc