https://gateway.trip.ir/api/

سفر گردشگری به کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

به روز رسانی: 28 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

برای تعطیلات تابستانی هیچ مقصدی بهتر از ترکیه نمی‌تواند اسباب عیش و تفریح ما را فراهم کند. بااین‌حال، اگر در جست‌وجوی تعطیلات ساحلی نابی هستید، باید انتخاب کنید که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ مقصدی بهتر از کوش آداسی و آنتالیا در این کشور وجود ندارد؛ اما اینکه در کدام شهر بیشتر به شما خوش می‌گذرد، موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس اگر می‌خواهید بدانید آنتالیا بهتره یا کوش آداسی تا انتها همراه ما باشید.

کوش آداسی کجاست؟

تا ندانید کوش آداسی و آنتالیا کجاست، تصمیم‌گیری راجع به بهتربودن این دو مقصد غیرممکن خواهد بود. معرفی این دو شهر را از کوش آداسی آغاز می‌کنیم که در همه جای دنیا با لقب جزیره پرنده شناخته می‌شود.

کوش آداسی شهری بندری از توابع استان آیدین است که در نوار ساحلی دریای اژه و در ضلع غربی کشور ترکیه قرار دارد. این بندر مقصد بسیار از کشتی‌های کروز است و فاصله بسیار کمی هم با جزیره مشهور یونانی ساموس دارد. آنچه پای هزاران هزار گردشگر را به این شهر ساحلی زیبا باز می‌کند، همین موقعیت مکانی به علاوه جنگل‌های انبوه کاج، سواحل لاجوردی، آب‌های فیروزه‌ای و درخشان دریای اژه و دنیایی از عجایب تاریخی است.

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی روی نقشه گوگل

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است که جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر دارد. اگر روی نقشه نگاه کنید، این شهر را می‌توانید در ضلع جنوب غربی ترکیه و در امتداد دریای مدیترانه بیابید. آنتالیا مرکز استانی به همین نام است و خود 20 شهر زیبا و دیدنی دارد که آلانیا، کمر و کنیالتی از همه آن‌ها معروف‌تر هستند.

اگر می‌خواهید بدانید آنتالیا کجاست بهتر است بگوییم که این شهر ساحلی سال‌هاست که به عنوان یک بندرگاه تجاری مهم در ترکیه شناخته می‌شود. دلایل سفر به این شهر زیاد است که شاید از میان آن‌ها آب‌وهوای بسیار دل‌انگیز، سواحل لاجوردی با تفریحات ناب، سازه‌های تاریخی شگفت‌انگیز، بازارهای پرزرق‌وبرق و هتل‌های مجلل با پارک‌های آبی، بیش از همه قلب و روح گردشگران را به تسخیر خود درمی‌آورند.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا روی نقشه گوگل

آب و هوای کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

آب‌وهوا را نمی‌توان خیلی معیار خوبی برای برتری کوش آداسی یا آنتالیا دانست؛ چراکه هر دو شهر ساحلی به دلیل موقعیت جغرافیایی مشابه، اقلیمی یکسان با تفاوت‌های جزئی بسیار ناچیز دارند.

آب و هوای کوش آداسی معتدل اما مرطوب است و گاهی میزان رطوبت در این شهر به 40% هم می‌رسد. اواخر آذر، دی، بهمن و اوایل اسفند، ماه‌های سرد سال در کوش آداسی هستند و تیر و مرداد و شهریور ماه‌های گرم آن را شامل می‌شوند. در بقیه اوقات سال با هوایی بسیار دل‌انگیز و آفتابی روبه‌رو هستید. آب و هوای آنتالیا نیز وضعیتی مشابه با کوش آداسی دارد؛ بااین‌تفاوت که میزان رطوبت در آنتالیا بسیار کمتر است. همچنین زمستان به ندرت سراغ این شهر می‌رود؛ ازهمین‌رو، بسیاری از روزهای آن آفتابی و معتدل است.

آنتالیا خلوت تره یا کوش آداسی؟

آنتالیا 2 میلیون جمعیت دارد و شمار ساکنان کوش آداسی به سختی به 70 هزار نفر می‌رسد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که آنتالیا در حالت عادی شهری شلوغ‌تر از کوش آداسی است. حالا به این معادله جمعیت انبوه گردشگران را هم اضافه کنید که غالبا در دوراهی انتاليا يا كوش اداسی اولی را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب می‌کنند.

در یک کلام اگر سفر به مقاصد خلوت و آرام برایتان جذاب‌تر است، در پاسخ به این سوال که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا، قطعا کوش آداسی برنده میدان خواهد بود. اما، اگر شهر بدون گردشگر برایتان شهری بی‌روح و ملال‌انگیز است، بهترین مقصد برایتان همان آنتالیای شلوغ و پرمسافر خواهد بود.

سفر به کوش آداسی ارزانتره یا آنتالیا؟

وقتی صحبت از بودجه سفر می‌شود، حساسیت‌های انتخاب میان آنتالیا یا کوش آداسی هم بیشتر خودش را نشان می‌دهد. علی‌رغم تفاوت‌های تفریحی و رفاهی میان این دو شهر، باید این خبر را به شما بدهیم که خرج سفرتان به هر دو مقصد به یک اندازه تمام می‌شود.

معمولا هزینه سفر به آنتالیا برای یک هفته، 1978 دلار و خرج سفر به کوش آداسی در همین بازه زمانی 1931 دلار است. همان‌طور که می‌بینید، تفاوت اقتصادی چندان زیادی میان دو شهر محبوب ترکیه وجود ندارد. ازهمین‌رو، می‌توانید با خیال آسوده از بابت هزینه‌ها از میان کوش اداسی یا انتالیا دست به انتخاب بزنید.

کوش اداسی یا انتالیا

عکسی از سواحل آنتالیا

فرودگاه آنتالیا نزدیکتره یا کوش آداسی؟

مسیر سفر هم می‌تواند به اندازه مقصد مهم باشد؛ به‌خصوص اگر پای کشوری خارجی در میان باشد. باید بدانید که در کوش آداسی هیچ فرودگاهی وجود ندارد و همین موضوع سختی سفر به این شهر را کمی بیشتر می‌کند. برای رفتن به کوش آداسی ابتدا باید با بلیط هواپیما ازمیر راهی فرودگاه عدنان مندرس شوید و از آنجا با تاکسی، قطار یا اتوبوس خودتان را به کوش آداسی برسانید. فرودگاه ازمیر در فاصله 95 کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد و مسافت هوایی بین تهران تا ازمیر چیزی حدود 3 ساعت است.

آنتالیا برخلاف کوش آداسی صاحب فرودگاهی پرتردد و بزرگ است. اما از آنجایی که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به آنتالیا وجود ندارد، شما برای سفر به این شهر 3 گزینه پیش‌رو خواهید داشت. اول اینکه با ایرلاین‌های ترکیه پروازی مستقیم به آنتالیا داشته باشید که در این صورت خرج سفرتان بالا می‌رود. راه دوم توقف در فرودگاه استانبول و خریداری بلیط هواپیما استانبول آنتالیا است و راه آخر اینکه با ایرلاین‌های ایرانی به یکی از فرودگاه‌های نزدیک به آنتالیا مانند اسپارتا پرواز کنید و از آنجا، با وسایل نقلیه راهی آنتالیا شوید.

سواحل آنتالیا بهتره یا کوش آداسی؟

سواحل کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ اگر یک‌بار دیگر به اول این مقاله برگردید و معرفی شهرهای کوش‌آداسی و آنتالیا را مرور کنید، متوجه خواهید شد که هر دو مقصد به عنوان زیباترین شهرهای ساحلی در ترکیه شناخته می‌شوند. بااین‌حال، آنچه بین سواحل آنتالیا و سواحل کوش آداسی تمایز ایجاد می‌کند، کمیت آن‌هاست و نه کیفیت آن. معمولا در آنتالیا تعداد سواحل بیشتر است؛ ازهمین‌رو، گردشگران انتخاب‌های جذاب‌تری برای تفریحات ناب ساحلی پیش‌روی خود خواهند داشت.

از معروف‌ترین سواحل صخره‌ای و شنی آنتالیا می‌توان به لارا، کمر، کنیالتی، بلک، پاتارا و چیرالی اشاره کرد. تفریحات ناب این سواحل هم غالبا موج سواری، غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب و قایقرانی است. این درحالی‌ست که عنوان بهترین ساحل ماسه‌ای و طلایی کوش آداسی، به دو ساحل لانگ بیچ و ساحل بانوان کوش آداسی تعلق می‌گیرد. بهترین تفریحی هم که انتظار گردشگران این شهر را می‌کشد، آفتاب‌گرفتن در ساحل یا ماجراجویی در کشتی‌های تفریحی کروز است.

سواحل آنتالیا بهتره یا کوش آداسی

عکسی از کوش آداسی

جاذبه های تاریخی آنتالیا قشنگتره یا کوش آداسی؟

کوش آداسی برم یا آنتالیا؟ کدام‌یک جاذبه‌های تاریخی بیشتری دارد؟ این هم موضوع دیگری است که نتیجۀ رقابت میان دو شهر پرگردشگر ترکیه را تعیین می‌کند. آنتالیا و کوش آداسی هر دو تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. به همین دلیل هم انتخاب‌تان از میان این دو مقصد هرچه که باشد، دنیایی شگفت‌انگیز از سازه‌ها و ویرانه‌های تاریخی در انتظارتان خواهد بود.

موزه آتاتورک، ویرانه پرگا، مسجد علاءالدین، کلیسای سنت نیکولاس، شهر قدیمی فاسلیس، شهر باستانی لیسیان و آمفی‌تئاتر قدیمی آسپندوس از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا هستند که تاریخ پشت‌پرده این شهر را برایتان روایت می‌کنند. برای کاوش در دنیای تاریخی کوش آداسی هم می‌توانید ویرانه میلتوس، شهر تاریخی افسوس، کاروان‌سرای محمدپاشا، معبد آپولو و غار کاجالا را از میان جاهای دیدنی کوش آداسی انتخاب کنید.

طبیعت کوش آداسی بکرتره یا آنتالیا؟

طبیعت کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ چشم‌بسته به شما می‌گوییم که کوش آداسی بهتر است. کوش آداسی علی‌رغم وسعت بسیار کمی که دارد، شهری بکر و دست‌نخورده با طبیعتی مسحورکننده و زیباست. البته که آنتالیا هم از نظر زیبایی طبیعی چیزی از کوش آداسی کم ندارد؛ بااین‌حال، المان‌های شهری طبیعت ناب آنتالیا را دستخوش تغییر و دگرگونی قرار داده و چهره‌ای مدرن به آن بخشیده است.

روستای کرازلی، جزیره رویایی کبوتر، قلعه سحرآمیز پاموک و پارک ملی شبه‌جزیره دیلک بهترین جلوه از طبیعت کوش آداسی را به نمایش می‌گذارند. برای دیدن زیبایی‌های طبیعی آنتالیا هم جذاب‌ترین پیشنهاد ما به شما آبشار کورشونلو و آبشار ماناوگات خواهد بود.

تفریحات آنتالیا مهیج تره یا کوش آداسی؟

بی‌تعارف بگوییم که دوز هیجان در تفریحات شبانه آنتالیا و دیسکوها و نایت‌کلاب‌های آن خیلی بیشتر از کوش آداسی است. ازطرفی، وجود پارک های آبی آنتالیا در سراسر این استان نیز گوی رقابت را از کوش‌آداسی کوچک و ساحلی ربوده است. ازهمین‌رو، اگر روحیه ماجراجو و هیجان‌طلبی دارید، عاقلانه این است که در دوراهی کوش آداسی بهتره یا آنتالیا، بی‌معطلی سراغ دومی بروید.

اگر هم از تعطیلات ساحلی فقط ریلکس‌کردن روی سواحل ماسه‌ای و حمام آفتابش را می‌خواهید، مقصدی بهتر از کوش آداسی برایتان وجود ندارد.

تفریحات آنتالیا بهتره یا کوش آداسی

عکسی از تفریحات در آنتالیا

هتل های آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

به ما بگویید راحتی و حال خوب برایتان مهم است یا کم‌خرج‌بودن سفر تا به شما بگوییم هتل‌های کوش آداسی بهتره یا آنتالیا. اگر جزء گروه اول هستید و نوع اقامت‌ در سفر برایتان از هرچیزی مهم‌تر است، بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا انتخابی هوشمندانه‌تر برای شما محسوب می‌شود. شمار هتل‌های درخشان و مجلل آنتالیا آنقدر زیاد است که احتمالا هنگام انتخاب استیصال و کلافگی زیادی را تجربه خواهید کرد. امتیاز برجسته تمام این هتل‌ها هم خدمات رفاهی ایده‌آل و رویایی است که به مهمانان ارائه می‌شود.

برخلاف آنتالیا در کوش آداسی همه نوع هتلی پیدا می‌شود؛ از لوکس و مجلل گرفته تا ارزان‌قیمت و اقتصادی. پس، اگر ترجیح می‌دهید هزینه اقامت در هتل لوکس را صرف تفریحات بیشتر خود کنید، در انتخاب بهترین هتل های کوش آداسی لحظه‌ای هم تردید نداشته باشید.

خرید در آنتالیا بهتره یا کوش آداسی؟

از لذت خرید در سفر که نمی‌توان گذشت. حالا اگر می‌پرسید خرید در آنتالیا بهتره یا کوش آداسی؟ پاسخ صادقانه ما به شما این است که در هر دو شهر لحظات جذابی از خریدکردن به سراغتان خواهد آمد. فقط باید این موضوع را درنظر داشته باشید که مراکز خرید آنتالیا نسبت به کوش‌آداسی، بزرگتر هستند. ضمن اینکه در این شهر برندهای مشهور بیشتری هم میزبان شما در خرید خواهند بود. اما در حالت کلی هم در کوش آداسی و هم در آنتالیا مراکز خرید مجلل و سنتی زیادی پیدا می‌شود.

مرکز خرید سوکه، اسکلانووا، آکدوگان و ای وی ام از مراکز خرید مجلل کوش آداسی و بازار بزرگ کوش آداسی، بازار شرق و بازارچه‌های محلی هم بازارهای سنتی این شهر را تشکیل می‌دهند. در آنتالیا هم برای خریدهای لوکس و گران‌قیمت‌تان باید راهی مراکز خرید مشهوری همچون مرکز خرید مال آف آنتالیا، تراسیتی، میگروس مال و اوت لت دیپو شوید. برای کاوش در بازارهای سنتی و محلی هم آغوش بازار محلی کالجی، آنتالیا بازار و شنبه بازار آنتالیا به رویتان باز است.

حمل و نقل عمومی در کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

در بحث رقابت میان دو شهر محبوب ترکیه سوال دیگری که گوشه ذهن افراد جا خوش می‌کند، این است که وضعیت حمل‌ونقل کوش آداسی بهتره یا آلانیا در آنتالیا؟ از شهر کوچک کوش آداسی نباید انتظار تجهیزات پیشرفته حمل‌ونقل را داشت. معمولا در این شهر جابه‌جایی افراد با وسایلی همچون دلموش و اتوبوس انجام می‌شود که دراین‌میان، دلموش‌ها تقریبا هیچ ایستگاه مشخصی ندارند.

در مقابل آنتالیا به دلیل مرکز استان‌بودن از پیشرفته‌ترین سیستم حمل‌ونقل برخوردار است. جابه‌جایی افراد در این شهر با واگن‌های برقی، اتوبو‌س‌های عمومی، کشتی و دلموش انجام می‌شود که استفاده از آن‌ها فقط یه یک آنتالیا کارت نیاز دارد.

تور کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

هدف از نگارش این مطلب تنها رفع ابهامات ذهنی شما در مورد این موضوع بود که آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی. بی‌تردید بهترین‌بودن هر مقصد بستگی زیادی به روحیات و سلیقه شما دارد. بااین‌حال، تلاش کردیم با سنجیدن جوانب مختلف مخاطبان خود را در مسیر انتخاب مقصدی ایده‌آل همراهی کنیم. یادتان باشد سفر به این دو مقصد جذاب با تور لطف و لذت دیگری دارد. اگر تصمیمتان برای رفتن به ترکیه قطعی شد، کافی است با کارشناسان ما در تریپ تماس بگیرید تا راهنمای جامعی از انواع تور ترکیه را در اختیارتان بگذارند. راستی نگفتید کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول:

1. فاصله بین آنتالیا و کوش آداسی چقدر است؟

مسافت زمینی بین این دو شهر 400 کیلومتر است.

2. سفر به آنتالیا ارزان‌تر است یا کوش آداسی؟

تفاوت‌های هزینه‌ای چندان زیادی میان این دو شهر وجود ندارد؛ بااین‌وجود، سفری یک هفته‌ای به کوش آداسی هزینه کمتری در بر می‌گیرد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc