https://gateway.trip.ir/api/

آب و هوای آنتالیا و بهترین زمان سفر به آن

به روز رسانی: 27 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

آب و هوای آنتالیا

بیشتر مردم تمایل دارند در فصل تابستان به آنتالیا سفر کنند. خیلی‌ها هم نوروز را بهترین زمان سفر به این شهر زیبای ساحلی می‌دانند. نظرات مختلف است و شاید بهترین راهنما در انتخاب زمان سفر همان وضعیت آب و هوای آنتالیا باشد. اگر شما هم قرار است به زودی چمدان‌تان را ببندید و راهی زیباترین شهر ساحلی ترکیه شوید، مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود. ما در این نوشتار ضمن توصیف وضعیت آب و هوا و بهترین زمان سفر به آنتالیا، از فستیوال‌های جذاب آن هم برایتان خواهیم گفت تا بهترین سفر ممکن را تجربه کنید.

وضعیت کلی آب و هوای آنتالیا در طول سال

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که به دلیل هم‌جواری با دریای مدیترانه، اقلیمی مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک و معتدل از مشخصه‌های بارز چنین اقلیمی است.

حال که گفتیم آنتالیا کجاست، بد نیست به این هم اشاره کنیم که مردم این منطقه 300 روز آفتابی دارند. این ویژگی که اصطلاح «شهر آفتاب» را برای آنتالیا به همراه داشته، برای اهالی تفریح‌دوست آنتالیا یک مزیت برجسته قلمداد می‌شود. حالا برای اینکه با جزئیات کامل‌تری از وضعیت دما در فصول مختلف آنتالیا آشنا شوید، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

اب و هوای انتالیا در عید نوروز

آب و هوای آنتالیا ترکیه در نوروز بسیار خنک، مطبوع و دلپذیر است. در این فصل خبری از رطوبت یا گرمای سوزان نیست و میانگین دما در ماه‌های مختلف آن (مارس، آوریل و می) به ترتیب 15، 18 و 21 درجه است. در این فصل گاهی باران‌ها و رگبارهای غافلگیرکننده بهاری هم رخ می‌دهد که شدت‌شان آنقدر زیاد نیست. در کل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به آنتالیا دانست.

آب و هوای انتالیا در تابستان

اگر تصویر رویایی آفتاب‌گرفتن کنار سواحل آنتالیا شما را برای رفتن به این شهر ترغیب می‌کند، باید بگوییم که تابستان همان فصل طلایی شماست. میانگین دما در این فصل به 30 درجه می‌رسد و دیگر خبری از باران و رگبار نیست. ناگفته نماند که تابستان میزبان بیشترین روزهای آفتابی آنتالیاست. البته هرچه به ماه‌های آخر نزدیک‌تر می‌شویم، از شدت گرما هم کاسته می‌شود؛ مثلا، آب و هوای آنتالیا در شهریور به 26 درجه می‌رسد که در مقایسه با تیرماه خنک‌تر است.

آب و هوای آنتالیا در شهریور

تصویری از سواحل آنتالیا در تابستان

اب و هوای آنتالیا در پاییز

وضعیت اقلیمی آنتالیا در فروردین، دوباره در پاییز این شهر تکرار می‌شود. همان خنکی و اعتدالی که در بهار کل طبیعت را فرا می‌گیرد، دوباره در فصل پاییز قابل لمس خواهد بود. بااین‌تفاوت که در پاییز شاهد بیشترین میزان بارش و رطوبت هستیم. آب و هوای آنتالیا در آبان ماه و آذرماه نسبت به مهر کمی خنک‌تر و بارانی‌تر است.

آب و هوای آنتالیا در زمستان

انتظار زمستانی سرد و سوزان از آنتالیا نداشته باشید. همان‌طور که می‌دانید زمستان در اقلیم مدیترانه‌ای کاملا معتدل و خنک است و در آن نشانه‌ای از سرمای آزاردهنده احساس نمی‌شود. شایان ذکر است که میانگین دما در زمستان‌های آنتالیا به کمتر از 9 درجه نمی‌رسد؛ اما، رطوبت و بارندگی‌ها به‌طور قابل‌توجهی در این فصل افزایش پیدا می‌کند.

بهترین فصل برای سفر به آنتالیا

آنتالیا مقصدی 4 فصل برای گردشگران است. هر فصلی از سال که به این شهر سفر کنید، با مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از زیبایی‌های طبیعت و جاهای دیدنی آنتالیا روبه‌رو خواهید شد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید ناب‌ترین تفریحات این شهر را لمس کنید، بهترین زمان رفتن به آنتالیا برای شما تابستان خواهد بود. در این فصل تفریحات ساحلی به اوج شکوه و جذابیت خودش می‌رسد و گردشگران فرصت دارند تا یک دل سیر در این شهر به تفریح و خوشگذرانی بپردازند. 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

عکسی از آنتالیا

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا

گاهی بودجۀ مالی افراد است که بهترین زمان سفر را تعیین می‌کند. اگر شما هم جزء این گروه از افراد هستید و مایلید سفری ارزان و اقتصادی به آنتالیا را تجربه کنید، اواخر پاییز و زمستان بهترین موقع برای سفر به شهر آفتاب است.

در این دو فصل دیگر تفریحات آبی رونق تابستان را ندارند؛ به همین دلیل هم از شمار گردشگران و مسافران کاسته می‌شود. طبیعتا با کم‌شدن مسافر، قیمت بلیط هواپیما آنتالیا و هزینه‌های اقامت در هتل، کاهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که شاید حتی بتوانید با قیمتی بسیار مناسب در بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا اقامت کنید. پس اگر می‌خواهید سفری کاملا اقتصادی به آنتالیا داشته باشید، فصل زمستان زمان مناسبی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه برای خرید

برای عاشقان دنیای خرید و بازارگردی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا فصل‌های حراجی این شهر است. بساط حراج مراکز خرید آنتالیا به دو صورت برپا می‌شود که نوع اول آن در زمستان، در ماه‌های ژانویه و فوریه و نوع دومش اواخر تابستان، در ماه‌های جولای و آگوست برگزار خواهد شد.

حراجی‌های فصل زمستان عموما گسترده‌تر هستند و طیف بیشتری از محصولات را شامل می‌شوند. بنابراین، اگر قصد خریدی جانانه را در آنتالیا داشتید، هیچ‌فصلی برایتان بهتر از زمستان نخواهد بود.

حراجی‌های تابستان این شهر نیز غالبا توسط برندهای مشهور ترک و بین‌الملل در آخر شهریورماه اجرا می‌شود که برای برندبازان و مارک‌پوشان جذابیت بیشتری به همراه دارد. ازطرفی، آب و هوای لارا آنتالیا هم در این ماه به بهترین حالت خود می‌رسد؛ بنابراین، سفر به این شهر در تابستان از هرجهت لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

بهترین زمان مسافرت به آنتالیا برای شرکت در فستیوال ها

آنتالیا یک سروگردن از شهرهای دیگر ترکیه بالاتر است و دلیل آن، شاید فستیوال‌های جذاب و رنگارنگی باشد که به بهانه‌های مختلف در این شهر اجرا می‌شود. اگر شما هم اهل تفریح و خوشگذرانی هستید، اگر تمایل دارید از فرهنگ و رسوم ترکیه بیشتر بدانید، و اگر نمی‌توانید انتخاب کنید که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا، به فستیوال‌های این شهر ساحلی توجه نشان دهید:

نام جشنوارهفصل برگزاریماه برگزاری
جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس اواخر تابستان و اوایل پاییز سپتامبر و اکتبر
فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا بهار مارس و آوریل
جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز بهار مارس
فستیوال و کارناوال کمر بهار آوریل
جشنواره پرتقال فینیکه آنتالیا بهار می و ژوئن
جشنواره عسل آنتالیا تابستان آگوست
جشنواره رقص و موسیقی محلی بین‌المللی (موسیقی فولکلور) تابستان سپتامبر
جشنواره فرهنگی ماناوگات آنتالیا تابستان جولای
جشنواره بین المللی پیانوی آنتالیا پاییز اکتبر
جشنواره موسیقی بین‌المللی مدیترانه‌ای پاییز اکتبر
فستیوال بین‌المللی فیلم پاییز اکتبر، نوامبر و دسامبر
نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آنفاش زمستان ژانویه وفوریه
جدول نام و زمان برگزاری فستیوال‌های آنتالیا

 خلوت ترین زمان سفر به آنتالیا؛ سفری عاشقانه در سواحل دریای مدیترانه

اگر دلتان می‌خواهد سفری آرام، خلوت و درعین‌حال عاشقانه به آنتالیا داشته باشید، نوامبر بهترین فرصت است. این ماه از سال به عنوان خلوت‌ترین ماه گردشگری در آنتالیا شناخته می‌شود. در ماه نوامبر چند فرصت طلایی در انتظارتان خواهد بود! یکی اینکه آب و هوای منطقه لارا آنتالیا در ماه نوامبر هنوز آنقدر سرد نیست که از دیدن سواحل زیبا و آفتابی این شهر محروم بمانید. بنابراین، می‌توانید در فضایی کاملا آرام و خلوت به دل تفریحات ناب ساحلی این شهر شیرجه بزنید.

اما دومی که شاید از اولی هم مهم‌تر باشد، کاهش هزینه سفر به آنتالیا در ماه نوامبر است. معمولا کمتر کسی در این ماه به آنتالیا سفر می‌کند؛ همین خلوتی هم شرایطی را فراهم می‌کند تا شما با کمترین هزینه بیشترین لذت از سفر به آنتالیا نصیب‌تان شود.

سفری به یادماندنی به شهر آفتاب های طلایی

آنتالیا بهشت تمام کسانی است که از دنیای مشغله‌های فکری و کارهای یکنواخت اداری خسته شده‌اند و می‌خواهند با یک سفر رویایی جانی دوباره به زندگی خود ببخشند. ما در این مطلب تلاش کردیم با توصیف وضعیت آب و هوای آنتالیا سفرتان را خاطره‌انگیزتر کنیم. بی‌تردید این وضعیت اقلیمی در تمام مناطق آنتالیا حاکم است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند مقصد شما لارا، بلک، آلانیا یا هرجای دیگری از این شهر باشد! هنگام خرید تور آنتالیا تنها کافی است به این راهنما مراجعه کنید تا سفری شیرین‌تر و به‌یادمادنی‌تر را برای خود رقم بزنید.

آیا شما تجربۀ سفر به آنتالیا را دارید؟ در چه فصلی به این شهر ساحلی سفر کرده‌اید؟ دوست دارید چه تفریحاتی را در آنتالیا تجربه کنید؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. بهترین زمان برای خرید تور آنتالیا چه زمانی است؟

اواخر فصل زمستان و تابستان بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خرید است.

2. پارک های آبی آنتالیا چه زمانی باز است؟

پارک‌های آبی این شهر به‌جزء زمستان در سایر فصول پذیرای گردشگران است. 

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc