https://gateway.trip.ir/api/

شهر یانجین چین؛ نمکدان تاریخی اژدهای سرخ

به روز رسانی: 22 مهر ، 1403 مقاصد پر طرفدار

شهر یانجین چین

از شهر یانجین چین، باریک‌ترین شهر دنیا چه می‌دانید؟ آیا اصلا تابه‌حال نام این شهر عجیب‌وغریب به گوشتان خورده است؟ چین مهد خارق‌العاده‌ترین عجایب جهان است و شهر یانجین یکی از همین جاذبه‌های شگفت‌انگیز که تا آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید وجود چین شهری در جهان را باور کنید. حالا برای اینکه تصویری کلی از شهر یانجین در چین در ذهنتان نقش ببندد، ادامه مطلب را همراه ما باشید. ما در اینجا دانستی‌های جذابی از باریک‌ترین شهر چین را برایتان روایت خواهیم کرد.

شهر یانجین؛ باریک ترین شهر چین

شهر یانجین (Yanjin County) در جنوب غربی چین قرار دارد و از توابع منطقه جائوتونگ در استان یون نان محسوب می‌شود. این شهر که به باریک‌ترین شهر دنیا شهرت دارد، در راستای رودخانه گوانهه ساخته شده و از دو طرف، در محاصرۀ کوه‌های شیب‌دار و مرتفع قرار دارد. جالب است بدانید که عرض این شهر در باریک‌ترین نقطه 30 متر و در پهن‌ترین نقطه آن به 300 متر می‌رسد.

شهر یانجین در چین بهترین راه ارتباطی یون‌نان با سایر شهرهای مرکزی چین به حساب می‌آید؛ ازهمین‌رو هم این شهر از نظر اقتصادی و تجاری، منطقه‌ای بسیار مهم در چین قلمداد می‌شود. مساحت شهر یانجین 1416 کیلومترمربع است و شمار ساکنان آن به 453,096 نفر می‌رسد.

شهر یانجین باریک ترین شهر جهان

شهر یانجین چین

تاریخچه شهر یانجین چین؛ شهر نمک

تاریخ چین و کتیبه‌های سنگی کشف‌شده در شهر یانجین حکایت از سکونت انسان‌های دوره باستان در این شهر دارد. یانجین علاوه بر داشتن قدمتی طولانی، قطب اصلی تولید نمک در چین هم بوده و اصلا نام این شهر با الهام از همین نوع تجارت انتخاب شده است.  مجموع این این ویژگی‌ها در کنار موقعیت استراتژیکی خاص یانجین، این شهر را در ردیف مناطق بسیار مهم چین قرار داده و شهرتی همانند شهر ممنوعه چین را برای آن رقم زده است.

جذابیت های شهر یانجین چین

طبیعت، تاریخ و دست‌سازه‌های زیبا بشر دست‌به‌دست هم می‌دهند و از شهر یانجین یک جاذبه باشکوه و دیدنی می‌سازند. اگر اهل تاریخ باشید، کتیبه‌های سنگی یوآنزی، کوشک گوانیینگ و تابوت‌های معلق دوشاگوان از جاهای دیدنی چین در این شهر هستند که می‌تواند شما را حسابی غافلگیر کند.

طبیعت بکر و منحصربه‌فرد یانجین هم که دیگر نیازی به توصیف ندارد. این شهر در محاصره زیباترین و چشم‌نوازترین کوهستان‌ها و چشمه‌های آب گرم قرار گرفته است. ازهمین‌رو اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، لحظات نابی در میان کوه‌های قدبرافراشتۀ این منطقه انتظارتان را می‌کشد.

در نهایت اگر اهل هیچ‌کدام از این فعالیت‌های مفرح نیستید، تماشای معماری خلاقانه و هوشمندانۀ خانه‌های مسکونی در شهر یانجین می‌تواند مایۀ سرگرمی شما باشد. بسیاری از این خانه‌ها در حاشیه رودخانه و روی ستون‌هایی نازک ساخته شده‌اند. همین موضوع هم جذابیت بازدید از معماری آپارتمان‌های مسکونی شهر یانجین را دوچندان می‌کند.

شهر یانجین چین

شهر یانجین در چین

آب و هوای شهر یانجین و بهترین زمان بازدید از آن

شهرستان یانجین یون نان به دلیل کوهستانی‌بودن نمی‌تواند خیلی مقصد مناسبی برای سفر در زمستان باشد. زمستان‌های این شهر گاهی آنقدر سرد و برفی است که رشته اتصال یانجین با سایر شهرهای چین کاملا قطع می‌شود؛ هرچند نسبت به آب و هوای پکن معتدل‌تر بوده و دمای مناسب‌تری دارد. بااین‌حال، سایر فصول سال یعنی بهار، تابستان و پاییز زمان بسیار مناسبی برای گشت‌وگذار در شهر باریک یانجین خواهد بود. در این سه فصل میانگین هوا به 17 درجه سانتی‌گراد رسیده و طبیعت این منطقه، در بهترین و زیباترین حالت خود ظاهر می‌شود.

لوکیشن شهر یانجین چین و نحوه رسیدن به آن

همان‌طور که گفتیم شهرستان یانجین در جنوب غربی چین واقع شده و با استان‌هایی همچون چین‌گوانگشی و تبت و کشورهای ویتنام، لائوس و میانمار مرز مشترک دارد. برای دسترسی به این شهر ساکن هر نقطه از چین که باشید می‌توانید سوار بر اتوبوس، قطار یا هواپیما خودتان را به یانجین برسانید. برای جابه‌جایی درون‌شهری هم مینی‌بوس و تاکسی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران این شهر هستند.

موقعیت جغرافیایی یانجین روی نقشه گوگل

اقامت در یانجین؛ مساله ای دشوار برای ساکنین چین

یانجین علی‌رغم تمام زیبایی‌های بی‌حدوحصری که دارد، دارای یک ضعف اساسی است که همین امر اقامت در این شهر را برای ساکنین چینی دشوار می‌کند. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم شهر یانجین در کشور چین دارای زمستان‌هایی بسیار سرد و برفی است؛ به‌گونه‌ای که ارتباط این شهر با تمام نقاط دنیا کاملا قطع می‌شود. همین موضوع را هم می‌توان اصلی‌ترین چالش در زندگی ساکنان این منطقه دانست.

بهترین هتل های یانجین چین برای اقامت گردشگران

شهر توریستی و زیبای یانجین هتل‌های خوبی برای اقامت گردشگران دارد. این هتل‌ها ضمن رقم‌زدن روزهایی آرام و خاطره‌انگیز از امکانات رفاهی بسیار مطلوبی هم برخوردار هستند. هتل هونگدا، هتل هوآیااو و هتل قرن جدید (New Century) 3 از بهترین هتل های چین در شهر یانجین به شمار می‌روند. با مطالعه راهنمای سفر به چین می‌توانید اطلاعات بیشتری از امکانات این کشور برای گردشگران را به دست آورید.

سفر به شهر یانجین؛ جواهری در قلب چین

یانجین شهری در چین است که همه آن را با ظاهر باریک و عجیب‌وغریبش می‌شناسند؛ اما کم‌لطفی است اگر از طبیعت بکر و تاریخ شکوهمند این شهر در جذابیت زیاد آن میان گردشگران حرفی نزنیم. هرکسی که تنها یک‌بار با تور چین همراه شده و به شهر یانجین چین سفر کرده باشد، می‌داند که چه لحظات تکرارنشدنی در این نقطه از جهان در حال رقم‌خوردن است. راستی شما برای این سفر هیجان‌انگیز وسوسه نشدید؟ از حس‌وحالتان درباره شهرهای رویایی چین برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. چرا شهر یانجین باریک ترین شهر چین است؟

این شهر در جوار رودخانه و در محاصره بین کوهستان‌ها قرار دارد. از طرفی عرض شهر یانجین در باریک‌ترین نقطه 30 و در پهن‌ترین نقطه 300 متر است که در مقایسه با سایر شهرها منطقه‌ای باریک محسوب می‌شود.

2. جاهای دیدنی شهر یانجین چین کجاست؟

کتیبه‌های سنگی یوآنزی و کوشک گوانیینگ، تابوت‌های معلق دوشاگوان، چشمه‌های آب‌گرم و کوهستان میِر از بهترین جاذبه‌های شهر یانجین هستند.

بخش نظرات

اپلیکیشن تریپ

با اپلیکیشن تریپ، به‌سادگی پروازهای چارتر و ارزان، تورهای متنوع و هتل‌های دلخواه خود را جستجو و رزرو کنید. همچنین با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، تجربه‌ای مطمئن و بدون دغدغه از سفر را برای خود فراهم نمایید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc