https://gateway.trip.ir/api/

کامل ترین راهنمای سفر به چین

به روز رسانی: 31 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

راهنمای سفر به چین

سفر به چین سفری سراسر شور و هیجان است. تقریبا هرکسی آرزویش این است که لااقل یک‌بار به سرزمین چشم‌بادامی‌ها قدم بگذارد و شکوه و اصالت تمدن کهن آن را از نزدیک ببیند. چین نه‌تنها تاریخی درخشان و شکوهمند دارد، بلکه از نظر داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی نیز کشوری کاملا غنی محسوب می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای سفر به این کشور لحظه‌شماری می‌کنند، تا انتهای راهنمای سفر به چین همراه ما باشید.

چین کجاست؟

چین سومین کشور بزرگ دنیاست که اغلب با نام‌هایی همچون جمهوری خلق چین یا کشور آسمانی شناخته می‌شود. این کشور در شرق قاره آسیا واقع شده و با 14 کشور دیگر مرز مشترک دارد. روسیه و مغولستان از همسایگان کشور چین در ضلع شمالی و افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام در ضلع جنوبی این کشور هستند. کره شمالی، همسایه شرقی چین و تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز همسایگان غربی چین به شمار می‌روند.

چین سرزمین تضادهاست! در این کشور تاریخ کهن و دیرینۀ مردم با معماری مدرن و امروزی در هم آمیخته شده و چهره‌ای فوق‌العاده جذاب و تماشایی به آن بخشیده است. از طرفی تنوع موجود در فرهنگ، زبان و قومیت کشور چین تقریبا در هیچ نقطۀ دیگری از دنیا دیده نمی‌شود. مجموع این دو در کنار هم، جذابیت سفر به چین را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

موقعیت جغرافیایی کشور چین روی نقشه گوگل

نکات و راهنمای سفر به چین

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا را در دست دارد و از نظر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود. در این بخش اطلاعات دقیق‌تری از کشور آسمانی را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

نوع اطلاعاتمقدار
مساحت9.596.960 کیلومتر مربع
واحد پولیوان (CNY)
اقلیم در شمال سرد و خشک؛ در جنوب گرم و مرطوب
پایتخت پکن
مذهب بوداییسم، تائوئیسم، کنفوسیوس‌گرایی
زبان ماندارین، وو، کانتونی، مین دونگ، مین نان، هکّا، شیانگ، گَن
فرهنگ دارای 56 گروه قومیتی و نژادی
ساعت جهانی UTC +8
پیش‌شماره ۸۶+
جدول اطلاعات ضروری در سفر به چین

تاریخچه چین؛ سرگذشت اژدهای سرخ

قدمت تاریخ چین به 5 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. در این دورۀ بسیار طولانی، چین آبستن حوادث و رویدادهای تاریخی تلخ و شیرین بسیاری بوده است. امپراتوری‌های متعددی به خاک این سرزمین وارد شدند و با تدبیر یا بی‌کفایتی خود، بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور را رقم زدند.

طبق اسناد و روایات تاریخی، مهد تمدن چین «دره رودخانه زرد» است. اولین سلسله‌ای که در این تمدن شکل گرفت، سلسله ژیا بود که تاریخ‌شناسان درباره اعتبار و هویت آن هنوز به توافقی جمعی دست پیدا نکرده‌اند. دومین امپراتوری چین شانگ و سومین و طولانی‌ترین آن هم سلسله ژو بود که به مدت 800 سال بر این سرزمین حکومت کرد.

یکی از باورهای سنتی چین که تقریبا ردپای آن در تمام سلسله‌ها و امپراتوری‌های این سرزمین دیده می‌شود، باور به اژدهای سرخ یا اژدهای چینی است. در این فرهنگ، اژدها جانوری مارمانند با 4 پاست که مردم آن را نمادی از نیک‌بختی و نیرومندی می‌دانند. به همین دلیل در گذر زمان، این موجود افسانه‌ای به نماد چین تبدیل شده است.

ویزا و شرایط سفر به چین برای گردشگران

گردشگران برای سفر به چین به ویزای توریستی این کشور نیاز دارند. این نوع ویزا در ایران برای سفرهای فردی و گروهی به دو صورت عادی و نیمه‌فوری صادر می‌شود که صدور ویزای نوع اول 10 روز و ویزای نوع دوم 5 روز زمان می‌برد. البته در صورتی که تور چین را خریداری کنید و با آژانس‌های گردشگری همراه شوید، این مدت‌زمان کاهش پیدا می‌کند.

از تفاوت‌های مهم ویزای عادی و نیمه‌فوری، به‌جز مدت‌زمان می‌توان به هزینۀ صدور هرکدام اشاره کرد. عموما ویزای عادی با هزینه 110 دلار و ویزای نیمه‌فوری با هزینه 130 دلار صادر می‌شود.

لازم‌به‌ذکر است که برای سفرهای توریستی یک‌نفره نوع دیگری از ویزای توریستی تحت‌عنوان ویزای فوری وجود دارد که هزینه صدور آن 150 دلار است. بد نیست بدانید که از شروط مهم صدور ویزای توریستی برای گردشگران، داشتن تمکن مالی 3000 دلاری است.

آیا سفر به چین ویزا می‌خواهد

ویزا و شرایط سفر به چین

هزینه سفر به چین در سال 1403

دغدغۀ خیلی از گردشگران این است که قبل از هر اقدامی، برآوردی جامع و دقیق از هزینه‌های سفر به چین داشته باشند. بی‌تردید دانستن این موضوع که خرج سفر به چین چقدر می‌شود و چه میزان بودجه‌ای را باید برای آن کنار گذاشت، به برنامه‌ریزی افراد کمک زیادی می‌کند.

حتما می‌دانید که هزینه‌های سفر به هر مقصدی را عوامل متعددی رقم می‌زنند که شاید مهم‌ترین آن‌ها قیمت بلیط، اقامت در هتل، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری باشد. با احتساب تمام این موارد، می‌توان میانگین هزینه سفر یک‌هفته‌ای به چین را برای هر نفر 552 دلار دانست. به عبارت دیگر، هر گردشگر برای سفر به چین روزانه به 78 دلار نیاز دارد. این هزینه تنها شامل حمل‌ونقل، خوردوخوراک و اقامت در هتل می‌شود و قیمت بلیط هواپیما پکن را در بر نمی‌گیرد.

شهرهای دیدنی چین کجاست؟

چین به عنوان یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا مقصدی عالی برای گردش و ماجراجویی است. هر شهر از این کشور دنیایی جذاب از دیدنی‌ها را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا در راهنمای سفر به چین سری به شهرهای دیدنی آن بزنیم.

1. پکن؛ پایتخت چین

مقصد رویایی بسیاری از گردشگران، پکن، پایتخت کشور چین است. این شهر بیشترین سهم را در تاریخ درخشان این کشور دارد. جالب است بدانید که پکن بیشتر از 700 سال است که به عنوان پایتخت چین شناخته می‌شود؛ بنابراین، خیلی طبیعی است که بیشترین تعداد از سازه‌های باستانی اعم از کاخ‌ها و موزه‌ها در این شهر جا خوش کرده باشند.

شهر پکن جمعیتی بالغ بر 22 میلیون نفر دارد و از موهبت داشتن جاذبه‌های مهمی همچون دیوار بزرگ چین و میدان تیان‌آن‌من برخوردار است. این شهر به سایر شهرهای دیدنی چین دسترسی بسیار راحتی دارد؛ به‌همین‌دلیل تور ترکیبی چین اغلب به مقصد این شهر برگزار می‌شود.

شهرهای دیدنی چین کجاست

تصویری از پکن

2. شانگهای؛ جنگل آسمانخراش های چین

مدرن‌ترین چهره از کشور چین در شهر شانگهای متجلی می‌شود. این شهر اگرچه سازۀ باستانی خاصی ندارد، اما در مقابل با برج‌های آسمان‌خراشش برای گردشگران دلربایی می‌کند.

شانگهای دومین شهر بزرگ جهان و یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری چین است که به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، رقیب سرسخت نیویورک محسوب می‌شود. این شهر جمعیتی حدود 25 تا 35 میلیون دارد. باغ یو و پارک دیزنی‌لند از مهم‌ترین جاذبه‌های آن برای گردشگران تور شانگهای هستند.

3. گوانجو؛ شهر نمایشگاهی چین

سومین شهر بزرگ چین گوانجو یا گوانگژو است. این شهر جمعیتی حدود 25 میلیون نفر دارد و قدمت آن به 2 هزار سال قبل بازمی‌گردد. در شهر گوانجو نیز ترکیبی بی‌نظیر و جذاب از سازه‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به چشم می‌خورد و همین قابلیت سبب شده تا از گوانجو به عنوان قطب گردشگری چین یاد کنند.

این شهر در مرز هنگ‌کنگ و در ضلع جنوبی چین قرار دارد. معبد شش درخت انجیر، مسجد هواشن ، رود پرل، برج کانتون، ورزشگاه المپیک گوانگ‌دونگ و پارک لیوهوها از دیدنی‌های مهم این شهر محسوب می‌شوند که برای گردشگران تور گوانجو جذابیت دارند.

4. هنگ کنگ؛ منطقه آزاد چین

در سفر به چین از هنگ‌کنگ هم دیدن کنید. این شهر گران‌ترین شهر توریستی چین است که در خلیج ویکتوریا و در فاصلۀ 60 کیلومتری با شهر ماکائو قرار دارد. جذابیت‌های سفر به هنگ‌کنگ زیاد است؛ اما مهم‌ترین آن شاید بازدید از 200 جزیره بکر و زیبا و پاساژگردی در بهترین و مجلل‌ترین بازارهای تجاری آسیا باشد.

شهرهای معروف در سفر به چین

تصویری از شهر هنگ کنگ

5. دالیان؛ منبع ثروت چین

بخش اعظمی از اقتصاد چین را دالیان تامین می‌کند. این شهر که به شهر عشق، مروارید شمال یا شهر صنعت پوشاک شهرت دارد، از شهرهای کم‌جمعیت چین محسوب می‌شود. موزه صدف دالیان، ساحل ماسه طلایی و بندر آرتور، از دیدنی‌های مهم این شهر هستند.

6. ووهان؛ از پرجمعیت ترین شهرهای چین

ووهان پنجمین شهر بزرگ دنیا بعد از شانگهای، مسکو، پکن و لندن است. این شهر 19 میلیون جمعیت دارد و از نظر قدرت تجاری رقیب سرسخت شهرهای مهمی همچون شانگهای، پکن و گوانگژو به حساب می‌آید. از جاذبه‌های مهم ووهان می‌توان به معبد گوئیان، پارک دهکده شادی، برج جرثقیل زرد، یادبود قیام ووچانگ و خیابان جیکینگ اشاره کرد.

7. شیامن؛ زیباترین شهر ساحلی چین

از دیگر بنادر مهم چین که سفرتان به این کشور را دلچسب و خاطره‌انگیز می‌کند، شهر شیامن است. این شهر ساحلی در استان فوجیان و در فاصله 450 کیلومتری از هنگ‌کنگ قرار دارد. جمعیت این شهر 5 میلیون نفر و مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن معبد نانپوتو، موزه پیانو گولانگیو و آکواریوم دنیای زیر آب است. همچنین نمایشگاه‌های بین‌المللی متعددی در شیامن برگزار می‌شود که با خرید تور نمایشگاهی چین می‌توانید در آن‌ها حضور یابید.

8. هانگژو؛ پایتخت ابریشم

هانگژو یکی دیگر از شهرهای مهم چین است که هنوز حال‌وهوای امپراتوری‌های قدیمی را دارد. این شهر به مدت 150 سال پایتخت چین بوده و به نوعی خلوتگاه امپراتوران بزرگ چینی محسوب می‌شده است. «معبد لینگین» بهترین دیدنی شهر هانگژو به شمار می‌رود.

راهنمای سفر به چین

تصویری از شهر هانگژو

مسیر سفر به چین

فرودگاه‌های چین یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های جهان هستند. بسیاری از این فرودگاه‌ها خدمات و امکانات ایده‌آلی دارند و سالانه از 500 میلیون مسافر داخلی و خارجی میزبانی می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید تا معروف‌ترین مسیرهای پرواز ایران به چین را با هم مرور کنیم.

فرودگاه بین‌المللی پکن

اصلی‌ترین و پرترددترین فرودگاه چین، فرودگاه بین‌المللی پکن است. این فرودگاه از نظر ترافیک مسافر، رتبه اول را در آسیا و رتبه دوم را در کل جهان دارد. فرودگاه بین‌المللی پکن در فاصله 32 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و به 137 مقصد در 37 کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

مسیر هوایی تور پکن از ایران، از مبدا فرودگاه امام خمینی برگزار می‌شود که با فرودگاه بین‌المللی پکن 6500 کیلومتر فاصله هوایی دارد. پیمودن این مسافت چیزی حدود 7 ساعت زمان می‌برد. پرواز تهران به پکن به صورت مستقیم بوده و هیچ توقفی در مسیر ندارد.

فرودگاه بین‌المللی پودونگ شانگهای

دومین فرودگاه شلوغ چین فرودگاه بین‌المللی شانگهای است که در 30 کیلومتری ضلع شرقی مرکز شهر و در منطقه جدید پودونگ قرار دارد. این فرودگاه به عنوان یکی از سه قطب اصلی هوایی در چین شناخته می‌شود. با بلیط هواپیما شانگهای از تهران به صورت مستقیم و بدون توقف پرواز خواهید کرد.

مسافت هوایی بین فرودگاه امام خمینی و فرودگاه پودونگ شانگهای 6396 کیلومتر و مدت زمان این سفر چیزی حدود 8 ساعت و نیم تا 9 ساعت است.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

از دیگر فرودگاه‌های معروف چین، فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ است که در جزیره لانتائو قرار دارد. شوربختانه هیچ فرودگاهی از ایران پرواز مستقیم به هنگ‌کنگ ندارد و مسافران برای سفر به این شهر، ناگزیر به تحمل یک یا چند توقف در مسیر هوایی هستند. مسافت هوایی بین فرودگاه امام تا فرودگاه هنگ‌کنگ 6233 کیلومتر و طول سفر 8 ساعت و 54 دقیقه است.

فرودگاه بین المللی بایون گوانگجو

از دیگر فرودگاه‌های چین که ایران به آن پرواز مستقیم دارد، فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگژو است. این فرودگاه در 30 کیلومتری مرکز شهر گوانگجو قرار دارد و رتبه سومین فرودگاه شلوغ این کشور را از آن خود کرده است. مسافرانی که با بلیط هواپیما گوانجو به این شهر سفر می‌کنند، 6065 کیلومتر مسافت هوایی را در عرض 7 ساعت و 50 دقیقه طی خواهند کرد.

فرودگاه بین‌المللی چنگدو شوانگلیو

فرودگاه بین‌المللی چنگدو شوانگلیو هم از دیگر فرودگاه‌های مهم در غرب چین است. این فرودگاه به مناطق اروپایی نزدیک‌تر است؛ ازهمین‌رو، گردشگران اروپایی بیشترین تعداد مسافران این فرودگاه را تشکیل می‌دهند. از ایران به چنگدو هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد و مدت‌زمان سفر بین این دو کشور، متناسب با نوع مسیر از 10 تا 26 ساعت متغیر است.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به چین

چین یکی از گسترده‌ترین کشورهای دنیاست که به دلیل همین وسعت بالا اقلیمی کاملا متنوع دارد. در حالت‌کلی تابستان‌های این کشور گرم و مرطوب و زمستان‌هایش سرد و برفی است. با احتساب آب و هوای پکن و وضعیت اقلیمی پایتخت این کشور، می‌توان بهترین زمان سفر به چین را فصل بهار (ماه‌های آپریل تا می) و فصل پاییز (ماه‌های سپتامبر تا اکتبر) دانست.

البته فراموش نکنید که در فصل تابستان تفریحات مهیج‌تری در چین انتظارتان را می‌کشد؛ بنابراین، اگر با گرمای 25 تا 33 درجه میانه خوبی دارید، فصل تابستان چین هم برایتان جذاب خواهد بود.

جاهای دیدنی چین کجاست؟

دیدنی‌های چین آنقدر زیاد است که مجال صحبت‌کردن از همه آن‌ها در این نوشتار نمی‌گنجد. بااین‌حال، اگر قرار باشد چند مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی چین را به گردشگران معرفی کنیم، قطعا فهرست زیر را پیشنهاد خواهیم کرد:

  • پل شیشه‌ای: از سازه‌های شگفت‌انگیز تازه‌نفس در چین است. این سازه باشکوه عنوان مرتفع‌ترین پل معلق کف‌شیشه‌ای را در دنیا دارد.
  • دیوار چین: از بزرگ‌ترین سازه‌های باستانی دنیا و جزء مهم‌ترین میراث فرهنگی یونسکو است. این بنا با هدف حفاظت از خاک چین به طول تقریبی 22 هزار کیلومتر ساخته شد.
  • کاخ موزه پکن: این کاخ که به شهر ممنوعه چین هم شهرت دارد، از چندین قصر باشکوه و مجلل تشکیل شده و در مرکز شهر پکن قرار گرفته است.
  • جلگه بزرگ چین: بزرگ‌ترین جاذبه دیدنی چین که از رود معروف یانگ تسه کیانگ پدید آمده است.
  • مقبره امپراطور چین: این مقبره در زیر تپه‌ای هرم‌مانند به ارتفاع 76 متر و در فاصله بین سال‌های 208 تا 246 بعد از میلاد ساخته شده است.
  • ارتش سفالین چین: موزه‌ای روباز در چین است که در آن مجسمه 8 هزار سرباز گارد سلطنتی به نمایش گذاشته می‌شود.
  • غار موگای: به آن غار هزار بودا هم می‌گویند. قدمت این غار به قرن 4 تا 14 میلادی می‌رسد و درون آن را 492 معبد با 3 هزار مجسمه تشکیل می‌دهند.
  • باغ‌وحش پکن: زیستگاهی وسیع در چین است که در دل خود 14500 جاندار از 900 گونه مختلف حیوانات دارد.
  • آکواریوم اقیانوس شانگهای: تونلی 168 متری است که زیبایی‌های جهان زیر آب را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند.
  • برج شانگهای: بلندترین برج آسمان‌خراش دنیاست. این برج موفق به کسب رکورد مرتفع‌ترین سکوی بازدید در جهان شده است.

برج شانگهای| راهنمای سفر به چین

عکسی از برج شانگهای چین

حمل و نقل عمومی در چین

حمل‌ونقل در چین سیستمی فوق‌العاده پیشرفته و ایده‌آل دارد. به لطف همین سیستم پیشرفته هم جابه‌جایی میان نقاط مختلف کشور آسان‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. عموما در شهرهای مختلف چین برای حمل‌ونقل عمومی از اتوبوس، تاکسی، دوچرخه یا قطار مغناطیسی استفاده می‌شود.

اتوبوس‌ها از ارزان‌ترین وسایل نقلیه در چین هستند که تقریبا به تمام نقاط شهر دسترسی دارند. هزینه پیمودن مسافتی معمولی با اتوبوس 2 یوآن (28/0 دلار) است. بعد از اتوبوس‌ها تاکسی‌ها هم می‌توانند وسیله‌ای راحت برای جابه‌جایی میان مناطق مختلف چین باشند. فقط باید بدانید که تاکسی‌های چین قبل از شروع حرکت مبلغ 10 یوآن (40/1 دلار) را دریافت می‌کنند.

برای حمل‌ونقل در چین می‌توانید روی دوچرخه‌های اجاره‌ای این کشور حساب کنید. هزینه کرایه دوچرخه برای 30 دقیقه 14/0 دلار است. پیشرفته‌ترین وسیله حمل‌ونقل در چین هم قطارهای مغناطیسی هستند که هزینه رفت‌وبرگشت با آن‌ها معادل 16/11 دلار تمام می‌شود.

حمل و نقل عمومی در سفر به چین

تصویری از جایگاه‌های اجاره دوچرخه در چین

بهترین هتل های چین کجاست؟

اگر به قاره آسیا روی نقشه نگاهی داشته باشید، می‌بینید که بخش عظیمی از این قاره را خاک چین اشغال کرده است. بنابراین در کشوری با چنین وسعت و گستردگی گزینه‌های مهیجی برای اقامت پیش‌رو خواهید داشت. ما در ادامه معروف‌ترین و بهترین هتل‌های این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • هتل 5 ستاره د ریتز کارلتون پودونگ (The Ritz-Carlton Shanghai, Pudong) در شانگهای
  • هتل 5 ستاره هنگشان گاردن (Hengshan Garden Hotel) در شانگهای
  • هتل 5 ستاره گوته (Goethe Hotel Hangzhou) در هانگژو
  • هتل 5 ستاره پنینسولا پکن (The Peninsula Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره هتل گریت وال (The Great Wall Hotel Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره جو ماریوت چنگدا (JW Marriott Hotel Chengdu Chengdu) در چنگدو
  • هتل 5 ستاره جی دبلیو ماریوت بیجینگ (JW Marriott Hotel Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره گرند میلنیوم بیجینگ (Grand Millennium Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره سان ورد داینستی بیجینگ (Sunworld Dynasty Hotel Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره پرزیدنتال بیجینگ (The Presidential Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره کراون پلازا بیجینگ وانگفوجینگ (Crowne Plaza Beijing Wangfujing) در پکن
  • هتل 5 ستاره شانگری لا کری (Shangri-La Kerry Hotel) در پکن
  • هتل 5 ستاره واندا ویستا بیجینگ (Wanda Vista Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره واندا ریلم بیجینگ (Wanda Realm Beijing) در پکن
  • هتل 5 ستاره شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ (Shangri-la China World Summit Wing) در پکن

در سفر به چین چه بخوریم؟

در طبخ غذاهای چین حفظ ارزش غذایی از خلق مزه‌های ناب و دلچسب مهم‌تر است. البته این به معنای بدبودن طعم و مزه غذاهای چینی نیست. در این کشور فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف دست‌به‌دست هم می‌دهند و طعم‌هایی کاملا تازه و بدیع را خلق می‌کنند. حالا اگر می‌خواهید بدانید در سفر به چین کدام‌یک از گزینه‌های موجود در منوی غذایی رستوران‌ها را امتحان کنید، به لیست زیر نگاهی داشته باشید:

  • دامپلینگ چینی (Dumpling): به غذای سال نو چینی‌های شهرت دارد. در این غذا از ترکیب گوشت‌های مختلف مانند میگو، مرغ یا چرخ‌کرده و سبزیجات استفاده می‌شود. 
  • اردک کبابی (Beijing Roast Duck): محبوب‌ترین غذا میان توریست‌های ایرانی است که اغلب با سبزیجات خام سرو می‌شود.
  • چیکن کونگ پائو (Kung Pao Chicken): ترکیب گوشت مرغ، سبزیجات، بادام زمینی و فلفل چیلی است که ایرانی‌ها آن را خیلی دوست دارند.
  • تودوسی (Tu Dou Si): به آن سیب‌زمینی رنده‌شده سرخ‌شده هم می‌گویند. از معدود غذاهای چینی است که سرخ می‌شود و در طبخ آن از سبزیجات استفاده می‌کنند.
  • ماپو توفو (Mapo Tofu): در طبخ این غذا از گوشت خوک استفاده می‌شود. البته ایرانی‌ها می‌توانند نوع حلال آن را که با گوشت گاو درست می‌شود، نوش‌جان کنند. لوبیا، پیاز، تره‌فرنگی و سیر از دیگر ترکیبات این غذا هستند.
  • نودل ژاجیانگ می ین (Zha jiang mian): معروف‌ترین نودل چینی است. این نوع نودل را با سس سویا طعم‌دار می‌کنند.
  • خوراک تخم مرغ مانده (Century Eggs): عجیب‌ترین غذای چینی است که برای درست‌کردن آن از تخم‌مرغ‌های مانده، سبزیجات و ادویه‌های خاص استفاده می‌کنند.
  • خوراک پای مرغ (Phoenix Claws): همان‌طور که از نامش پیداست، از پای مرغ درست می‌شود.
  • سوپ توفو ماپو (Ma Po Tofu): قدمت این غذا به 100 سال قبل می‌رسد. پنیر توفو به همراه گوشت چرخ‌کرده یا گوشت خوک ترکیبات اصلی این سوپ را شامل می‌شوند.
  • شیائولونگ بائو (Xiaolongbao): نوعی پیراشکی است که از گوشت خوک، مرغ یا گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود.
  • چائو فان (Chao fan): غذای محبوب چینی‌ها به حساب می‌آید. برای طبخ این غذا برنج را با تخم‌مرغ، سبزیجات و گوشت سرخ می‌کنند.
  • شیائو لانگ بائو (Xiao long bao): کوفته‌های بخارپزشده از گوشت‌های خوش‌طعم در آبگوشت مغذی است.

در سفر به چین چه بخوریم

تصویری از دامپلینگ چینی

بهترین بازارهای چین کجاست؟

در سفر به چین از لذت خریدکردن در فروشگاه‌های رنگارنگ این کشور نمی‌توان صرف‌نظر کرد. حتما می‌دانید که چین قدرت اول اقتصادی در کل دنیا محسوب می‌شود. پس غیرعاقلانه است اگر در سفر به این کشور از فروشگاه‌ها و بازارهای آن دیدن نکنید. در ادامه، بهترین مراکز خرید این کشور را برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • فروشگاه دوستی در شهر پکن
  • مرکز خرید اورینتال پلازا در شهر پکن
  • مرکز خرید ارینتال پلازا در شهر پکن
  • مرکز خرید نیو سنچری گلوبال در شهر چنگدو
  • مرکز خرید پلیس پکن در شهر پکن
  • مرکز خرید آی اف سی مال در شهر شانگهای
  • مرکز خرید سوپر برند مال در شهر شانگهای
  • مرکز خرید لندمارک مال در شهر هنگ‌کنگ
  • مرکز خرید گرند گت اوی در شهر شانگهای
  • مرکز خرید پلازا در شهر شانگهای
  • مرکز خرید دنیای جدید دیمارو در شهر شانگهای
  • مرکز خرید تی مال در شهر گوانجو
  • مرکز خرید چاینا پلازا در شهر گوانجو

در سفر به چین چی بخریم؟

در کشور چین همه‌چیز به طرز عجیبی جذاب و دوست‌داشتنی است. در این سرزمین گنجینه‌ای غنی از سوغاتی‌ها و یادگاری‌های ارزشمند وجود دارد که با خرید آن می‌توانید لذت سفر به چین را برای همیشه در ذهنتان ماندگار کنید. فهرست زیر از معروف‌ترین سوغات چین هستند که پیشنهاد می‌کنیم با خود به خانه بیاورید:

  • چای پوآر
  • ماسک‌های اپرای چینی
  • سنگ جده
  • میوه خشک
  • بادبزن‌های کاغذی مزین‌شده به طرح‌های چینی
  • داروهای گیاهی
  • قاشق‌های مخصوص چینی
  • چترهای ابریشمی
  • ظروف چینی
  • ابریشم
  • مجسمه جنگجویان سفالی
  • کالیگرافی چینی (نوعی سبک خوشنویسی)

در سفر به چین چی بخریم

عکسی از ماسک اپرای چینی

زیباترین فستیوال های سالانه چین

تمدن چین تمدنی خاص و منحصربه‌فرد با حذابیت‌های فراوان است و این جذابیت به طرز باشکوهی در جشنواره‌ها و فستیوال‌های شاد این کشور نمایان می‌شود. اگر قصد تهیه بلیط سفر به چین را دارید، بهتر است ابتدا نگاهی به جشنواره‌های مهم این کشور داشته باشید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که حضور در این جشنواره‌ها لذت سفرتان به چین را چندین‌برابر می‌کند:

  • جشنواره نیمه پاییز: جشن محبوب چینی‌هاست که در روز 15 ماه سپتامبر هرسال برای برداشت محصول در این کشور اجرا می‌شود.
  • جشن سال نو چینی: جشنی 15 روزه که تقریبا در تمام شهرهای معروف چین با شکوه هرچه تمام برپا می‌شود. تاریخ برگزاری این جشن 15 تا 21 فوریه هرسال است.
  • جشنواره یخ و برف هاربین: یک رویداد فرهنگی بین‌المللی محسوب می‌شود. در این جشنواره آثار هنری در قالب یخ و برف در اوایل ماه ژانویه تا مارس به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • جشنواره پاکی و روشنایی: این جشن نوید بهار را می‌دهد. ساکنین چین در ماه آوریل راهی گورستان‌ها می‌شوند و برای نیاکان خود دعا و خیرات می‌کنند.
  • روز ملی جمهوری خلق چین: 1 اکتبر هرسال به برپایی این جشن اختصاص دارد. این جشنواره با هدف بزرگداشت سال تاسیس جمهوری خلق چین اجرا می‌شود.
  • جشن فانوس: از جشنواره‌های سنتی چین است که در روز پانزدهم نخستین ماه و با اتمام جشن سال نو چینی‌ها اجرا می‌شود. هدف از برپایی این جشن قدردانی از ماه کامل است.
  • جشنواره قایق اژدها: چینی‌ها پنجمین روز از ماه ژوئن را به یادبود کیویوان، شاعر وطن‌پرست چینی، اختصاص می‌دهند. این روز با عنوان جشنواره قایق اژدها شناخته می‌شود.

نکات و قوانین عجیب چین برای توریست ها

بخش پایانی این نوشتار را به معرفی عجایب و نکات مهم سفر به چین اختصاص داده‌ایم. بی‌شک شنیدن قوانین عجیب این کشور برای کسانی که قصد سفر به چین را دارند، ضروری و البته هیجان‌انگیز خواهد بود.

  • یکی از قوانین عجیب چین قانون تک‌فرزندی است.
  • در این کشور همه ساعت 7 شب باید به تماشای یک برنامه تلویزیونی خاص بنشینند.
  • برای مردم چین ظاهرشدن با پیژامه در سطح شهر امری کاملا طبیعی است.
  • در چین افراد ثروتمند برای دورزدن قانون بدل خود را به زندان می‌فرستند.
  • با رشد چشمگیر کشور چین می‌توان حدس زد که تا چند سال آینده در این کشور شهرهایی با وسعت نیویورک ایجاد می‌شوند.
  • در این کشور حدود 30 میلیون نفر هنوز در غارها زندگی می‌کنند.
  • در این کشور مردم اجازه صحبت‌کردن در مورد مسائل سیاسی را ندارند.
  • در کشور چین گردشگران نباید چاپستیک (قاشق مخصوص چینی) را به خود بچسبانند یا به طور کامل در ظرف غذا فرو کنند. این کار موجب خشم چینی‌ها می‌شود.
  • معمولا چینی‌ها دوست دارند با گردشگران خارجی عکس یادگاری داشته باشند. پس، اگر با چنین تقاضایی در چین روبه‌رو شدید، اصلا تعجب نکنید.
  • تف‌کردن در چین امری کاملا طبیعی است.
  • برای چینی‌ها احترام به دیگری از هرچیزی مهم‌تر است. پس اگر در سفر به چین از چیزی ناراحت شدید، بهتر است خونسردی‌تان را حفظ کنید.
  • در چین با انگشت به دیگری اشاره نکنید؛ این کار در نظر چینی‌ها امری ناپسند و زشت است.
  • در چین انعام‌دان به دیگری برخلاف سایر شهرها موجب رنجیده‌شدن طرف مقابل می‌شود.

بهترین راه سفر به چین با تور چین

با خواندن این راهنما احتمالا با جزئیات کاملی از کشور چین آشنا شدید. حالا دیگر باید مطمئن شده باشید که سفر به این سرزمین شگفتی‌های بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در آخر لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که بهترین و ارزانترین راه سفر به چین همراه‌شدن با تور سفر به چین است که به صورت گروهی برگزار شده و همین موضوع، هزینه‌های سفرتان را کاهش می‌دهد.

شما از یک پکیج کامل تور چین چه انتظاری دارید؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. پایتخت کشور چین کجاست؟

شهر پکن پایتخت این کشور است.

2. دیوار چین کجاست؟

این دیوار از جاذبه‌های مهم کشور چین است که در شهر پکن قرار دارد.

3. دیوار چین از کجا تا کجاست؟

این دیوار از کوه هوآ در نزدیکی داندونگ آغاز می‌شود و تا غرب جیوچوان در استان گانسو ادامه پیدا می‌کند.

4. چین و ماچین کجاست؟

به بخش‌های جنوبی جمهوری خلق چین، چین و به بخش غربی آن که با هندوستان مرز مشترک دارد، ماچین می‌گویند.

5. سفر به چین چقدر هزینه دارد؟

سفر یک‌هفته‌ای به چین برای هرنفر معادل 552 دلار تمام می‌شود.

6. آیا سفر به چین ویزا میخواهد؟

بله؛ برای سفر به این کشور باید ویزای توریستی تهیه کنید یا با تورهای گردشگری همراه شوید که برایتان ویزا تهیه کنند.

7. آیا سفر به چین با کشتی هم امکان‌پذیر است؟

بله؛ در چین بیش از 120 بندرگاه وجود دارد که به سفرهای خارجی اختصاص دارند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc