https://gateway.trip.ir/api/

ساحل خور العدید

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

ساحل خور العدید

ساحل خور العدید یکی از جاهای دیدنی قطر است، که به عنوان «دریای داخلی» نیز شناخته می شود. این ساحل در جنوب شرقی قطر واقع شده است. این ساحل در جزایر خور می باشد، که منطقه ای چشم انداز قابل توجهی را ارائه می دهد که توسط ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی های زمین شناسی و ژئومورفولوژیکی شکل گرفته است. 
این ویژگی ها خود مناظر متنوعی از زیبایی های طبیعی استثنایی و توسعه نیافته را در جایی که عمدتاً به عنوان یک منطقه بیابانی باقی مانده است، ایجاد می کنند. 
ساحل خور العدید قطر یکی از تنها سه مکان در جهان است که دریا با تپه های شنی تلاقی می کند. این منطقه دارای فرورفتگی جزر و مدی بزرگ به خلیج عربی توسط کانالی عمیق و باریک به طول تقریبی 10 کیلومتر متصل است. فروافتادگی به طور متقابل بین قطر و عربستان سعودی با خطوط ساحلی در هر دو کشور مشترک است.
منطقه ی خور العدید از بادیه نشینان و چراگاه حمایت می کند، سکونتگاه های کشاورزی و ماهیگیری سنتی در این منطقه وجود دارد.

سواحل قطر

سواحل قطر

ویژگی های ساحل خور العدید

ساحل خور العدید که به نام دریای داخلی نیز شناخته می شود یکی از برترین مقاصد در قطر برای بازدیدکنندگان و کسانی می باشد، که در قطر زندگی می کنند.
این مکان یک بهشتی برای آرامش و استراحت است و طبیعت آن به صورت دست نخورده و بکر است. این ساحل دارای آب شفاف برای شنا کردن دارد، در اطراف آن سواحل زیبا با شن های نرم با تپه های شنی طلایی برای استراحت دارد.
خور العدید مکانی فوق العاده برای گذراندن اوقات خود و گذراندن تعطیلات با دوستان و خانواده ها می باشد. و همچنین یک مکان عالی برای کمپینگ برای کسانی می باشد، که به دنبال ماجراجویی هستند.
ویژگی‌ های بی ‌نظیر این منطقه به دلیل ترکیب بسیار استثنایی از شکل‌ گیری زمین‌ شناسی و ژئومورفولوژیکی است، که در هیچ کجای خاورمیانه دیده نمی‌ شود. 
ساحل خور العدید دارای گونه‌ های گیاهی و جانوری متنوع با اکوسیستم دریایی متنوع می باشد. جانوران شامل چندین گونه است که در سطح بین المللی کمیاب و یا در معرض انقراض هستند.
به عنوان مثال دوگونگ و لاک پشت ها، با جمعیت گونه های خاصی از پرندگان که دارای اهمیت ملی و منطقه ای هستند، در این ساحل زیبا وجود دارد.
پرندگان آبزی مهاجر از راه دور و گونه‌ های مولد ساحل خور العدید در حال کاهش هستند، کیفیت آب بسترهای متنوع و استثنایی از زیستگاه های آبی و نیمه آبی با اهمیت برای لاک پشت ها و دوگونگ ها ایجاد می کند. 
این ساحل همچنین به‌ خاطر دیگر ویژگی‌ های این جاذبه گردشگری در قطر شامل سنگ ‌های نمکی، مساهای مرتفع و رخنمون ‌های صخره ‌ای، فلات ‌های مرتفع، سبخای ساحلی (منطقه همواری که بین دریا و صحرا واقع شده است که اغلب با سطح پوسته ‌ای متشکل از رسوباتی مانند کربنات کلسیم، گچ و نمک متمایز می‌ شود) می باشد.

حیات وحش خور العدید

حیات وحش خور العدید متشکل از حیوانات متنوعی همچون غزال های عربی، اوریکس عربی و شتر و پرندگانی مانند فلامینگوها، باکلان ها، مرغ های دریایی، درناها، عقاب ها و پرندگان آبزی است.
این منطقه همچنین شامل موجودات دریایی مانند خزندگان دریایی، سخت پوستان، نرم تنان، خوک‌ های دریایی بدون باله، دلفین ‌های پوزه بطری، دلفین‌ های گوژپشت، نهنگ‌ های برید، ماهی‌ ها، لاک ‌پشت ‌ها، مرجان ‌ها، جلبک ‌های دریایی، جلبک‌ های گوشتی و علف ‌زارهای دریایی همراه با جلبک های حصیری و گونه‌ های در معرض خطر انقراض دوگونگ است. 

چگونه به ساحل خور العدید برویم ؟

خور العدید در منطقه جنوب شرقی قطر واقع شده است. از شمال کشور به جنوب تقریباً 15 کیلومتر و از شرق به غرب تقریباً 12 کیلومتر است.
ساحل خور العدید در منطقه جنوب شرقی کشور قطر در حدود 78 کیلومتری دوحه واقع شده است، و با ماشین حدود یک ساعت از مسعید قطر فاصله دارد.  
دسترسی به ساحل در تور قطر باید با ماشین چهار چرخ انجام شود و بازدید از این ساحل با رانندگان و راهنماهای متخصص برای دیدن تپه ها و صخره ها ضرورت دارد.

بهترین زمان برای سفر به ساحل خور العدید

اکوسیستم متنوع خورالعدید مورد توجه بین المللی است، در این منطقه بارندگی محدود است، و در تابستان دمای هوا بالا می باشد و تا 33 درجه سانتیگراد می رود، دما در فصل زمستان نیز سرد می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این ساحل در اواخر تابستان و اوایل پاییز است، که دمای هوا بسیار مطبوع است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc