https://gateway.trip.ir/api/

مترو فرودگاه امام خمینی (راهنمای کامل)

به روز رسانی: 03 تیر ، 1403 راهنمای سفر

مترو فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی را می‌توان مهم‌ترین فرودگاه کشور دانست که بیشترین پروازهای خارجی به مقصد کشورهای مختلف از مبدأ این فرودگاه انجام می‌شود. از این رو برای دسترسی به این فرودگاه مهم بین‌المللی راه‌های مختلفی وجود دارد که اگر مبدأ یا مقصدتان شهر تهران باشد، یکی از آسان‌ترین راه استفاده از مترو فرودگاه امام خمینی است. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید با مترو خودتان را به فرودگاه امام برسانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خط مترو فرودگاه امام خمینی

اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید عازم سفر خارجی شوید یا اگر از سفری خارجی برمی‌گردید و قصد دارید به شهر تهران هم سری بزنید، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، استفاده از مترو فرودگاه امام خمینی است.

مترو فرودگاه امام خمینی در خط شماره یک متروی تهران قرار دارد. در واقع ایستگاه شهر فرودگاهی امام خمینی، در انشعاب اول خط شماره ۱ قابل‌دسترسی است. این خط انشعابی به طول تقریباً ۵۰ کیلومتر از چهار ایستگاه تشکیل شده که عبارتند از:

  • شاهد – باقرشهر
  • شهر آفتاب
  • فرودگاه امام خمینی
  • شهر پرند

جالب است بدانید که انشعاب خط ۱، اولین خط تندروی متروی تهران است که سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. حدود ۷۰۰ متر از این خط در زیر زمین قرار گرفته و پس از طی این مسافت، ادامه مسیر تا رسیدن به ایستگاه فرودگاه امام خمینی به صورت روگذر (روی زمین) طی می‌شود.

مترو فرودگاه امام خمینی

عکسی از مترو فرودگاه امام خمینی

چگونه با مترو به فرودگاه امام خمینی برویم

اگر می‌خواهید با استفاده از متروی تهران به فرودگاه امام خمینی بروید، ابتدا باید خود را به خط یک متروی تهران یا همان خط قرمز رنگ برسانید. سپس سوار قطارهایی شوید که به سمت کهریزک حرکت می‌کنند. در ایستگاه شاهد – باقرشهر وارد قطارهای مسیر انشعابی شوید و پس از پشت سر گذاشتن یک ایستگاه (ایستگاه شهر آفتاب) به ایستگاه شهر فرودگاهی امام خمینی خواهید رسید. ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی در ضلع جنوبی فرودگاه، در ترمینال شماره یک قرار دارد.

نقشه مترو فرودگاه امام خمینی

برای اینکه بدانید ایستگاه فرودگاه امام دقیقا کجای نقشه مترو تهران قرار دارد، تصویر زیر را ببینید:

لوکیشن مترو فرودگاه امام روی نقشه گوگل

مسیر مترو فرودگاه امام به مهرآباد

اگر پس از به زمین نشستن پروازتان در فرودگاه امام خمینی، قصد دارید سفر دیگری داشته باشید و باید خودتان را به فرودگاه مهرآباد برسانید، باز هم می‌توانید از مترو استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو فرودگاه مهرآباد در انشعاب خط شماره ۴ (خط زرد رنگ) متروی تهران قرار دارند. این انشعاب از ایستگاه بیمه آغاز می‌شود و دو ایستگاه دارد که یکی از آنها ایستگاه مترو پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و دیگری ایستگاه مترو پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد است.

با توجه به این توضیحات اگر شما می‌خواهید از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد بروید، باید از خط ۱ خود را به خط ۴ برسانید، به این معنا که نقطه تلاقی خطوط قرمز (خط ۱) و زرد (خط ۴) را پیدا کنید. بنابراین ابتدا از ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی وارد خط انشعابی خط قرمز می‌شوید و سپس در ایستگاه شاهد – باقرشهر وارد مسیر اصلی خط ۱ می‌شوید. سپس تا ایستگاه دروازه دولت در همین خط می‌مانید و در این ایستگاه از قطار پیاده می‌شوید و وارد خط زرد رنگ (خط ۴) به سمت ایستگاه بیمه می‌شوید. در ایستگاه بیمه وارد خط انشعابی می‌شوید و بسته به اینکه می‌خواهید به کدام پایانه فرودگاه مهرآباد بروید، در یکی از دو ایستگاه فرودگاه پیاده می‌شوید.

حتما می‌دانید که تمام پروازهای داخلی به مبدأ تهران در مهرآباد و پرواز تهران از مبدأ کشورهای خارجی در فرودگاه امام به زمین می‌نشیند.

ساعت حرکت مترو فرودگاه امام خمینی

ساعات فعالیت خط شماره ۱ مترو تهران از ساعت ۵:۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ساعات فعالیت خط انشعابی از مبدأ شاهد ۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ و از مبدأ شهر پرند ۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ است. فاصله زمانی حرکت قطارهای انشعاب خط ۱ نیز ۱۲۰ دقیقه یا ۲ ساعت است.

برنامه مترو فرودگاه امام

با توجه به اینکه همیشه باید دو تا سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، بسیار مهم است که از برنامه زمانی مترو فرودگاه امام اطلاع داشته باشید.

ایستگاه پرند ایستگاه فرودگاه امام خمینی ایستگاه شهر آفتاب حرکت از شاهد
۶:۵۵ ۶:۳۵ ۶:۰۷ ۶:۰۰
۸:۵۵ ۸:۳۵ ۸:۰۷ ۸:۰۰
۱۰:۵۵ ۱۰:۳۵ ۱۰:۰۷ ۱۰:۰۰
۱۲:۵۵ ۱۲:۳۵ ۱۲:۰۷ ۱۲:۰۰
۱۴:۵۵ ۱۴:۳۵ ۱۴:۰۷ ۱۴:۰۰
۱۶:۵۵ ۱۶:۳۵ ۱۶:۰۷ ۱۶:۰۰
۱۸:۵۵ ۱۸:۳۵ ۱۸:۰۰ ۱۸:۰۰

برنامه قطارهای فرودگاه امام خمینی از مبدأ ایستگاه شاهد – باقرشهر 

ایستگاه شاهد ایستگاه شهر آفتاب ایستگاه فرودگاه امام خمینی حرکت از پرند
۷:۵۵ ۷:۴۸ ۷:۲۰ ۷:۰۰
۹:۵۵ ۹:۴۸ ۹:۲۰ ۹:۰۰
۱۱:۵۵ ۱۱:۴۸ ۱۱:۲۰ ۱۱:۰۰
۱۳:۵۵ ۱۳:۴۸ ۱۳:۲۰ ۱۳:۰۰
۱۵:۵۵ ۱۵:۴۸ ۱۵:۲۰ ۱۵:۰۰
۱۷:۵۵ ۱۷:۴۸ ۱۷:۲۰ ۱۷:۰۰
۱۹:۵۵ ۱۹:۴۸ ۱۹:۲۰ ۱۹:۰۰

برنامه حرکت قطارها از مبدأ شهر پرند

منبع: صفحه برنامه حرکت قطارها سایت_مترو_تهران

قیمت بلیت مترو فرودگاه امام

برای پرداخت هزینه مترو فرودگاه امام مانند سایر خطوط مترو می‌توانید از دو طریق کارت اعتباری مترو و خرید بلیت تک‌سفره اقدام کنید. هزینه بلیط تک‌سفره شهر پرند که شامل ایستگاه متروی امام خمینی نیز می‌شود، ۱۵ هزار تومان است.

اگر برای پرداخت هزینه سفر با مترو از کارت اعتباری مترو استفاده کنید، هزینه‌ای معادل ۱۳۶۵۰ تومان برای رسیدن به مترو فرودگاه امام پرداخت خواهید کرد.

آدرس و تلفن ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی

ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی در ضلع جنوبی فرودگاه و در ترمینال شماره یک قرار دارد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره نقشه مترو، برنامه حرکت‌ قطارها، مسیر دسترسی و... می‌توانید به سایت مترو فرودگاه امام خمینی به آدرس https://www.ikac.ir/metro مراجعه کنید.

شماره تلفن مترو فرودگاه امام: 02164531312

شماره تلفن مترو تهران: ۰۲۱۶۴۵۳۶۴۵۳ (راهنمای مسافر)

مترو؛ راهی اقتصادی برای دسترسی به فرودگاه امام

در این مطلب گفتیم که یکی از راه‌های دسترسی سریع و بسیار مقرون‌به‌صرفه به فرودگاه امام خمینی، استفاده از مترو است. متروی فرودگاه امام خمینی در انشعاب خط یک متروی تهران قرار دارد و از جمله خطوط تندرو مترو محسوب می‌شود. فواصل حرکت قطارهای این خط دو ساعت است و در کمتر از ۴۰ دقیقه شما را به فرودگاه امام خمینی می‌رساند. در ضمن، اگر به هر دلیلی قصد دارید با خودروی شخصی به فرودگاه امام بروید، می‌توانید با اطلاع از هزینه پارکینگ فرودگاه امام خودروی خود را تا پایان سفر در پارکینگ فرودگاه پارک کنید. نظر شما چیست؟ تا به حال از متروی فرودگاه امام استفاده کرده‌اید؟ یا ترجیح می‌دهد با تاکسی خود را به فرودگاه برسانید؟

سوالات متداول

1. آیا مترو فرودگاه امام خمینی فعال است؟

بله، در حال حاضر مترو فرودگاه امام خمینی فعال است و مسافران می‌توانند با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه از این ایستگاه استفاده کنند.

2. قیمت بلیط مترو فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

در حال حاضر در سال 1403 قیمت بلیط مترو این خط 15 هزار تومان است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc