https://gateway.trip.ir/api/

فتحیه ترکیه کجاست؟ کامل ترین راهنمای سفر

به روز رسانی: 17 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

فتحیه کجاست

فتحیه کجاست؟ احتمالا این مهم‌ترین سوالی است که پای شما را به این مطلب باز می‌کند. فتحیه از جزایر روح‌نواز و دل‌انگیز ترکیه است که شاید نام آن کمتر به گوشتان خورده باشد. در این شهر بندری زیبا ترکیب دلچسبی از طبیعت سخاوتمند و تاریخ کهن و پرماجرا به چشم می‌خورد. سواحل بکر، گنجینه‌های باستانی، آب‌وهوای خوب و از همه مهم‌تر طبیعت جذاب و چشم‌نواز، فتحیه را به یک مقصد ایده‌آل در ترکیه تبدیل می‌کند. حالا اگر می‌خواهید بدانید فتحیه ترکیه کجاست و چه دیدنی‌هایی دارد، ادامه این مطلب از راهنمای سفر به فتحیه را از دست ندهید.

شهر فتحیه کجاست؟

ترکیه شهرهای زیبای بی‌شماری دارد که فتحیه (Fethiye) یکی از ناشناخته‌ترین آن‌هاست. این شهر بندری در جنوب غربی ترکیه و در استان موغلا قرار دارد. آنچه بیش از همه سبب شهرت و جذابیت فتحیه می‌شود، سواحل بکر و رویایی است که در نتیجۀ تلاقی دریای اژه با مدیترانه، زیبایی و شکوهی وصف‌نشدنی را برای این منطقه به ارمغان می‌آورد. فتحیه از شمال با چاملی، از شرق با سیدی‌کمر و از سمت غرب با شهر دالامان همسایه است.

شهر فتحیه ترکیه روی نقشه

تاریخچه فتحیه ترکیه در گذر زمان

حالا که دانستید شهر فتحیه ترکیه کجاست، بد نیست از تاریخ دیرینه و کهن آن هم بدانید. این شهر که در گذشته با نام‌های ماکری، مگری و تلمسوس هم شناخته می‌شده، حوادث تاریخی بی‌شماری را پشت سر گذاشته است.

ایرانیان، رومیان و عثمانیان از جمله پادشاهی‌هایی بودند که بر فتحیه حکمرانی کردند. بیشترین آثار تاریخی این شهر متعلق به دوره امپراتوری رومیان است. در همین دوره بود که فتحیه از نظر تجاری رونق و آبادی زیادی پیدا کرد. با اتمام دوره امپراتوری روم بر فتحیه، سلجوقیان این شهر را به تصرف خود درآورند و 4 قرن بعد عثمانیان بر تخت پادشاهی این مرزوبوم نشستند. در دوره عثمانیان نیز فتحیه از نظر تجارت دریایی و صادرات محصولات کشاورزی به رتبه و جایگاه والایی دست پیدا کرد.

با فرارسیدن قرن 19 و آغاز جنگ‌های داخلی و ناآرامی‌های سیاسی، فتحیه هم شکوه و رونق خود را از دست داد. در اواخر همین قرن بود که این شهر بندری به تصرف و اشغال ایتالیایی‌ها درآمد. اما در نهایت با تاسیس جمهوری ترکیه در سال 1923 میلادی، فتحیه دوباره به خاک ترکیه پیوست و به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری، سرنوشتی تازه برای خود رقم زد. نام فتحیه برگرفته‌شده از کاپیتان فتحی بِی، یکی از بزرگ‌ترین خلبانان نیروی هوایی ترکیه است.

چگونه به فتحیه ترکیه برویم؟

برای سفر به شهر فتحیه ترکیه دو مسیر زمینی و هوایی پیش روی شماست. مسیر زمینی هوشمندانه‌ترین انتخاب برای کسانی است که قصد گشت‌وگذار در چندین شهر ترکیه را دارند یا در جست‌وجوی سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه به فتحیه هستند.

سفر هوایی نیز راه دیگر رسیدن به فتحیه در ترکیه است. این روش اگرچه هزینه‌های سفر را افزایش می‌دهد، اما به دلیل کوتاه‌کردن فاصله زمانی بین مبدا و مقصد راهی آسان و بی‌دردسر قلمداد می‌شود. ما در این قسمت ابتدا راه‌های زمینی و سپس نحوه سفر هوایی از ایران به فتحیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای اینکه بدانید میان‌بُرترین مسیر سفر به فتحیه کجاست، این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

1. فاصله وان تا فتحیه

یکی از طولانی‌ترین سفرهای زمینی شما در ترکیه سفر از وان به فتحیه خواهد بود. شهر وان در شرق ترکیه و فتحیه در جنوب غربی این کشور است. همین موقعیت مکانی متفاوت هم سبب طولانی‌بودن این سفر می‌شود. مسافت بین این دو شهر چیزی حدود 1350 کیلومتر است که پیمودن آن با اتوبوس 28 ساعت زمان می‌برد.

2. فاصله مارماریس تا فتحیه

از جاهای دیدنی مارماریس نگوییم که بهشت گمشدۀ ترکیه است. این شهر هم در استان موغلا واقع شده که فاصله بسیار نزدیکی با فتحیه دارد. فاصله مارماریس با فتحیه 125 کیلومتر است و پیمودن آن با خودرو شخصی 1 الی 2 ساعت و با اتوبوس چیزی حدود 3 ساعت زمان می‌برد.

3. فاصله انتالیا تا فتحیه

از شهرهای پرگردشگر ترکیه که آوازه زیبایی‌های آن دهان به دهان می‌چرخد، آنتالیاست. بی‌تردید عیش سفر و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا زمانی کامل می‌شود که از جاذبه‌های شگفت‌انگیز فتحیه هم دیدن کنید. فاصله این دو شهر با هم حدود 200 کیلومتر است و طی‌کردن آن با اتوبوس 3 ساعت، زمان می‌برد.

4. فاصله ازمیر تا فتحیه

نام شهر و جاهای دیدنی ازمیر در فهرست شهرهای توریستی ترکیه همچون الماس می‌درخشد. اگر گذرتان به ازمیر افتاد، می‌توانید با اتوبوس، طی 5 ساعت خودتان را به فتحیه برسانید. فاصله ازمیر تا فتحیه 330 کیلومتر است که اگر با خودرو شخصی سفر کنید، یک ساعت زودتر به این شهر بندری می‌رسید.

5. فاصله استانبول تا فتحیه

اگر پس از سفر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول هوای گشت‌وگذار در فتحیه هم به سرتان زد، می‌توانید سوار یکی از اتوبوس‌های استانبول-فتحیه شوید و بعد از 13 ساعت خودتان را به این شهر ساحلی برسانید. مسافت 790 کیلومتری بین این دو شهر اگرچه طولانی و خسته‌کننده است، اما به دلیل جذابیت‌های بصری فتحیه ارزش تحمل‌کردن را دارد.

سفر به فتحیه از مرزهای هوایی

 بی‌تردید راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش برای سفر به فتحیه ترکیه مسیر هوایی خواهد بود. البته ناگفته نماند که فتحیه هیچ فرودگاهی ندارد؛ به همین دلیل هم هیچ پرواز مستقیمی از ایران به فتحیه انجام نمی‌شود.

برای سفر هوایی به این شهر بندری باید از فرودگاه امام به سمت دالامان که نزدیک‌ترین فرودگاه فتحیه ترکیه است، حرکت کنید. سپس از آنجا به وسیله تاکسی یا اتوبوس خودتان را به این شهر سراسر شگفتی و زیبایی برسانید. فاصله دالامان تا فتحیه 45 کیلومتر است که پیمودن آن با تاکسی یا اتوبوس زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

سفر هوایی به فتحیه ترکیه

جاهای دیدنی فتحیه کجاست؟

نوبتی هم باشد، نوبت به معرفی بهترین جاهای دیدنی فتحیه می‌رسد. شاید برایتان این سوال مطرح شود که بهترین جاذبه گردشگری فتحیه کجاست؟ در پاسخ باید بگوییم گوشه‌گوشه این شهر شما را به طرز حیرت‌آوری غافلگیر می‌کند. خیلی هم تفاوتی ندارد به قصد طبیعت‌گردی عازم فتحیه شوید یا با هدف کاوش در خرابه‌های باستانی پای در خاک این شهر بندری زیبا گذاشته باشید؛ درهرحال، شهر فتحیه در ترکیه برای تمام سلیقه‌ها دیدنی‌های بسیار شگفت‌انگیزی دارد.

  • گورهای صخره‌ای آمینتاس ترکیه: از جاذبه‌های باستانی فتحیه است که به قرن چهارم قبل از میلاد و به دوره فرمانروایی لیکیایی‌ها بر این شهر تعلق دارد.
  • شهر قدیمی فتحیه: بخش تاریخی و دست‌نخورده شهر فتحیه به حساب می‌آید که در آن می‌توان لذت قدم‌زدن در کوچه‌های قدیمی و بازدید از غرفه‌های باستانی و کوچک را تجربه کرد.
  • کوه باباداغ: از بهترین تفرجگاه‌های تفریحی فتحیه است که لذت تجربه فعالیت‌های تفریحی متنوعی همچون پاراگلایدر و پاراموتور را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
  • دره پروانه: زیستگاه 80 گونه پروانه رنگارنگ و زیباست. البته جذابیت‌های بصری دیگری هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به طبیعت سرسبز و رودخانه‌های خروشان آن اشاره کرد.
  • تنگه ساکلیکنت: طولانی‌ترین و عمیق‌ترین دره در اروپا و در قلب جهان است که تجربه فعالیت‌های تفریحی جذابی مانند غارنوردی، قایق‌سواری و شنا را برای گردشگران رقم می‌زند.
  • خلیج گمیلر: از بهترین جاهای تفریحی فتحیه است. این منطقه با مرکز شهر تنها 9 کیلومتر فاصله دارد. جزیره تاریخی و ساحل بکر و آرام از مهم‌ترین جذابیت‌های بصری این مکان تفریحی به حساب می‌آید.
  • روستای متروکه کایاکوی: روستای تاریخی اما متروک در فتحیه است که در آن 3500 بنای قدیمی و تاریخی به چشم می‌خورد.
  • ویرانه‌های تلوس: شهری تاریخی متعلق به 400 هزار سال پیش است. گردشگران با بازدید از این جاذبه می‌توانند تاریخ پرفرازونشیب دوره‌های متعدد باستانی این شهر را برای خود مرور کنند.
  • محوطه باستانی لتون: از جمله اماکن مذهبی فتحیه است. در این محوطه باستانی چندین معبد و زیارتگاه وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها معبد لتو است.
  • قلعه فتحیه: از مناظر تاریخی و باستانی فتحیه است که تصویری پانورامایی از شهر فتحیه را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.
  • موزه فتحیه: فتحیه میزبان چندین موزه هنری است که بازدید از آن برای اهالی علاقه‌مند به اشیای قدیمی و تابلوهای نقاشی یک تجربه بی‌نظیر محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی فتحیه کجاست

عکسی از ویرانه‌های تلوس

زیباترین سواحل فتحیه ترکیه کجاست؟

شما به هر نقطه از شهر بندری فتحیه که قدم بگذارید، با ساحلی بکر و آرام روبه‌رو خواهید شد. در سواحل فتحیه فرصت برای تجربه هر نوع تفریحی کاملا مهیاست؛ چه اهل هیجان باشید و چه دلتان بخواهد فقط زیر آفتاب ساحل ریلکس کنید، فتحیه می‌تواند بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان باشد؛ چرا که سواحل زیبای زیر را در خود جای داده است:

  • ساحل اولودنیز (Ölüdeniz Beach): بی‌تردید بهترین ساحل فتحیه ترکیه است که ضمن داشتن مناظری باشکوه و چشم‌نواز، طیف وسیعی از تفریحات آبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
  • ساحل کاترانجی (Katrancı Bay): از دیگر سواحل محبوب فتحیه به شمار می‌رود. این ساحل در تابستان‌ها به دلیل اجرای تورهای قایقرانی میزبان خیل عظیمی از گردشگران است.
  • ساحل کومبورنو (Kumburnu Plajı): اگر اهل تفریحات آبی هستید، این ساحل با پکیجی کامل از تفریحات مهیج میزبان شما خواهد بود.
  • ساحل چالیش (Çalış Beach): اگر شیفته تماشای غروب خورشید در ساحل هستید، چالیش را در صدر اولویت‌های گردشگری‌تان قرار دهید.
  • ساحل اینلیجه (İnlice Halk Plajı): اگر از شلوغی و ازدحام جمعیت فراری هستید، این ساحل به دلیل فضای آرام و خلوتی که دارد بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • ساحل گمیلر (Gemiler Island): این ساحل در 9 کیلومتری مرکز شهر فتحیه قرار دارد و مناظری زیبا و روح‌نواز را پیشکش نگاه شما می‌کند.

بهترین زمان سفر به فتحیه

فتحیه به لطف هم‌جواری با دریای مدیترانه، آب‌وهوایی مطلوب و مدیترانه‌ای دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، این شهر زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. در بهار و پاییز هم آب‌وهوای شهر فتحیه به مطبوع‌ترین و دلپذیرترین حالت خودش می‌رسد. به همین دلیل از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در پاییز به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به این شهر را روحیات شما تعیین می‌کند؛ اگر اهل تفریحات آبی باشید، احتمالا در هیچ فصلی به اندازه تابستان‌های فتحیه به شما خوش نمی‌گذرد. اگر هم حوصله شلوغی و ازدحام جمعیت را ندارید، بهتر است برنامه سفر به فتحیه را در ماه بهار یا پاییز تنظیم کنید. در آخر یادتان باشد فتحیه شهری 4 فصل است که هر فصل آن جذابیت‌های خاص خودش را برای گردشگران و مسافران این شهر دارد.

لوکس ترین هتل های فتحیه کجاست؟

برای اقامت‌تان در فتحیه با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نخواهید شد. این شهر مجموعه‌ای متنوع و درجه یک از هتل‌های لوکس و مجلل تا اقامتگاه‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. ما در ادامه فهرستی از بهترین هتل ‌های فتحیه ترکیه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • هتل لیبرتی لیکیا (Liberty Hotels Lykia)
  • هتل کلاب لتونیا (Club Hotel Letoonia)
  • هتل سنتیدو لیکیا ریزورت (Sentido Lykia Resort)
  • هتل جیوا ریزورت (Jiva Beach Resort)

بهترین هتل های فتحیه کجاست

عکسی از هتل جیوا ریزورت

در سفر به فتحیه چی بخوریم؟

در سفر به فتحیه از جادوی طعم‌ها و مزه‌های ناب محلی غافل نشوید. این شهر به سرزمین عطرها و طعم‌های دلپذیر و خاص شهرت دارد. اگر تنها یک‌بار مهمان سفره‌های رنگارنگ و باصفای مردم مهمان‌نواز این شهر شوید، مزه دلچسب خوراک محلی آن تا ابد در ذهنتان باقی می‌ماند.

  • گوزلمه
  • بذلما
  • دلمه صدف شکم‌پر
  • بالیک اکمک یا ساندویچ ماهی
  • سیمیت
  • میسیر یا ذرت شیرین
  • کوکورچ
  • دونر کباب
  • بورک

بهترین رستوران های فتحیه کجاست؟

برای امتحان‌کردن بهترین غذاهای ترکی عاقلانه‌ترین راه این است که بدانید بهترین رستوران‌های فتحیه کجاست؟ ما در این بخش کار شما را راحت کرده‌ایم؛ کافی است فهرست رستوران‌های زیر را به خاطر بسپارید تا دوز بالایی از شکم‌گردی را در سفرتان به فتحیه تجربه کنید.

  • رستوران کینگز گاردن
  • رستوران یونیک
  • رستوران سزایی نین یری
  • رستوران گیریدا پورت
  • رستوران کاردشیم مانتی
  • رستوران آدا
  • رستوران یشیل اسما یاپراگی
  • رستوران موزاییک باغچه
  • رستوران پاشا کباب
  • رستوران کباب تایم
  • رستوران بغازیجی

بهترین رستوران های فتحیه کجاست

تصویری از رستوران کینگز گاردن

در سفر به فتحیه چی بخریم؟

لذت سفر به هر شهری کامل نمی‌شود؛ مگر اینکه، چمدان‌تان را از سوغاتی‌های رنگارنگ آن پر کنید. در جزیره فتحیه انتخاب‌های خاصی برای خرید سوغاتی نخواهید داشت؛ اما می‌توانید سوغات ترکیه را در این شهر بیابید که عبارتند از:

  • ادویه‌ها و ترشی‌جات
  • پوشاک و لباس‌های سنتی
  • الماس و جواهرات
  • گلیم و فرش

بهترین مراکز خرید فتحیه کجاست؟

کاسه تفریح و خوشگذرانی‌تان که در فتحیه پر شد، سری به مراکز خرید لوکس و مجلل آن هم بزنید. این شهر مراکز خرید زیادی ندارد؛ اما همان تعداد اندک بهترین و بی‌نظیرترین تجربیات را از خرید برای شما رقم می‌زنند. حالا برای اینکه در سفرتان به این شهر جادویی گرفتار پیداکردن بهترین مراکز خرید نشوید، لیست پیشنهادی زیر را در جیب چمدان‌تان بگذارید.

  • مرکز خرید اراستا (Erasta AVM)
  • بازار پاسپاتور (Paspatur Bazaar)
  • مرکز خرید مکری (The Makri shopping center)

بهترین مراکز خرید فتحیه کجاست

تصویری از مرکز خرید اراستا

هزینه سفر به فتحیه

درباره هزینه‌های سفر به شهر فتحیه در ترکیه نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی داشته باشیم. خرج سفر به این شهر رویایی را سلایق و نیازهای گوناگون گردشگران تعیین می‌کند. درعین‌حال، اگر بین شهرهای پرگردشگر ترکیه یک مقایسه کوتاه داشته باشیم، شهر فتحیه به عنوان یکی از شهرهای گران‌قیمت این کشور در این رقابت شناخته خواهد شد.

به طور میانگین در یک سفر میان‌رده به فتحیه باید روزانه 108 دلار کنار بگذارید. بخش اعظمی از این 108 دلار را هزینه اقامت در هتل تشکیل می‌دهد و مابقی آن صرف خرید وعده‌های غذایی و حمل‌ونقل می‌شود.

تور فتحیه؛ مقصد لوکس گردشگران ترکیه

یکی از مقاصد تابستانی جذاب برای گردشگرانی که تفریح و ماجراجویی را همزمان با هم می‌خواهند، شهر فتحیه در ترکیه است. صاحب هر سبک و سلیقه‌ای که باشید، در فتحیه بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات عمرتان را تجربه خواهید کرد. حالا که می‌دانید فتحیه کجاست و چه دیدنی‌های جذابی برای شما دارد، وقت آن رسیده است تا با خرید تور فتحیه از تریپ خستگی روزها کار و مشغله را از خودتان دور کنید.

شما درباره این شهر ساحلی چه می‌دانید؟ آیا قبلا به آن سفر کرده‌اید؟ از بین شهرهای توریستی ترکیه، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول:

1. جزیره فتحیه در ترکیه کجاست؟

فتحیه جزیره نیست؛ بلکه یکی از شهرهای بندری ترکیه است که در جنوب غرب این کشور و در استان موغلا قرار دارد.

2. بهترین جاهای دیدنی فتحیه کدامند؟

در معرفی جاذبه‌های گردشگری فتحیه می‌توان از گورهای صخره‌ای آمینتاس، کوه باباداغ، دره پروانه، تنگه ساکلیکنت، خلیج گمیلر، روستای متروکه کایاکوی و محوطه باستانی لتون نام برد.

3. کدام ‌یک از سواحل فتحیه برای تفریحات آبی مناسب‌تر هستند؟

ساحل اولودنیز و کومبورنو دو گزینه طلایی برای تجربه تفریحات آبی مهیج محسوب می‌شوند.

4. بهترین مراکز خرید فتحیه کدامند؟

اراستا، پاستور و مکری از بهترین و مجلل‌ترین مراکز خرید فتحیه به شمار می‌روند.

5. سوغات شهر فتحیه چیست؟

از سوغات فتحیه می‌توان به الماس و جواهرات، لباس‌های سنتی و ادویه‌ها اشاره کرد.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc